Tegnap este letöltöttem a Quake III Arenát a Steamről. Mindig a kedvenc Id játékomként tekintettem rá, de már sok év telt el azóta, hogy ténylegesen játszottam vele. Vannak néhány finomítások, amiket ma már kifogásolnék, de olyan volt, mintha negyven centet dobott volna be az ember egy klasszikus játéktermi játékba.
Végigjátszottam mosolyogva az első pár szintet a botok ellen. Igen, még mindig büszke vagyok erre a játékra.
Dicséretes, hogy a PC ökoszisztéma lehetővé teszi, hogy könnyedén játszhass egy 1999-es játékkal, és minden csak úgy működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1056 megtekintés
Hozzászólások
Gondolom a negyeddollárost azért fordította a ChatGPT negyven centnek, mert 1,5 évvel ezelőtt freezelt DB-ből dolgozik.
Vaaagy, már korrigált az inflációval :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ú, azért egy q3dm17 kemény lehet VR-ben :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nightmare! fokozatban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gondolatától is elkezdett izzadni a tenyerem. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végre értelme van a twitternek :D
Kösz a post-ot, xbox store-ból feltolom hétvégén, utána nézek milyen grafikai modok vannak és az esősre jósolt szombaton gurítok párat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Quake 3 Arena emlékem:
1999 decemberében ültem a számítógépasztalnál, kattintok az ikonra ... Dum, Dum, Dumm, Dum, Dummm ... Dang, Dang, Dang, Dang, Dang, Dang ... Tier 1 ... Ranger, Phobos, Mynx, Orbb, Sarge ...
Egyszer csak felbukkan az asztal sarka mellett egy apró fej, két szem. Megjelenik két kicsi kéz, felhúzza magát és nézi, ahogy hentelek ... 4 éves fiúcska ... Ránézek, gondoltam egyet ... felvettem az ölembe, egyik kezét az AWSD-re, másikat az egérre ... megmutattam neki, hogy hogyan megy előre-hátra, jobbra-balra, bal klikk lő, jobb klikk ugrik .... így tanult meg a fiam Q3A-zni 4 évesen, kapott rá a számítástechnikára 5 perc alatt. Utána évekig nyomta a Q3A-t, messze jobban, mint ahogy én valaha tudtam.
:D
Átküldtem neki reggel a tweet-et, ír vissza:
Hahahaha
Nekem is első játékom volt
Q3A
Írom vissza:
Tudom
hahahahaha
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen pillanatokért erdemes élni. Hasonló nálam is, bar nálunk a world of tanks megy. 4 évesen az ölemben ülve nézte a monitort, lopva letekingetve a billentyűzetre, mit nyomkodok. Most majd 10 eves, és már bőven benne van tier x-ben is, illetve szakaszban nyomjuk együtt.
Öregszünk ba.... meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az biztos, mert az én fiam már itt dolgozik a cégnél lassan 4 éve a másodikon, az unoka meg már megszületett, így pár év múlva kezdhetem elölről vele ezt a műsort 😆
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na de maradjatok a Q3 Arena-nál ám! Semmi Quake Champions!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már Quake, akkor én inkább a Q1-2-vel játszok (vquake és Yamagi Quake 2 formájában). Ha Quake 3, akkor inkább valami rá épülő játékot veszek elő (Urban Terror, ET: Legacy, World of Padman, esetleg valami hasonló, tavaly pl. MoH:AA). Nagy baj a Q3-mal sincs, de nekem kicsit szimpla, ennek ellenére el lehet azzal is lenni.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért gondolod szimplának, mert még nem húzták el jól a szádat benne
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, láttam már profi quake-ereket. Ennek ellenére nekem kicsit szimpla az aréna-jellege, a WoP, UrT színesebb, érdekesebb. Ami a Q3 motoros játékokkal problémám így mai szemmel, és volt régen is, hogy 1 szálúak szigorúan. Sokan élnek ráadásul abban a tévhitben, hogy a mai gépek egy magon is túl sok fps-sel futtatják, de a bottleneck sajnos kijön. Pont tegnap nyomtam Urban Terror-ral, és bár konstans 125 fps-en hajtom (144 Hz-es, 1080p FreeSync kijelzőn), a pingidő ugrált nagyon helyi szerveren is, és lag volt jelen. Egy CPU szál korlátoz (pedig a Ryzen 6800H nem piskóta proci), mert azon futnak a botok, a szerver, a hálózati kód, a grafikus rendeskód CPU része, plusz mivel mobilproci, így az integrált GPU is levesz (680M) pár Wattot procinak jutó teljesítményből, stb., ezeket szét kéne szedni több szálra. akkor futna optimálisan. Ez nem gond, ha az ember nem helyi szerveren játszik.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is most már kb. 1.5hónapja szinte minden este lövök 1-2-3 15p FFA-t dm17-en botokra (ioquake3 + OSP1.03). Pár napja megjelent mellettem a fiam (9 lesz), hogy majd 1x kipróbálhatja-e. OFKORSZ. Forza 5 van, azt szokta időnként nyomni, de eleddig nem igazán érdekelte a gép. :P
A gyors gondolat többet ér, mint a gyors mozdulat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Quake apáról fiúra száll ... 😆
(Ilyenkor jutnak eszembe azok a balfaszságok, hogy azok a gyerekek, akik FPS-t játszanak, sorozatgyilkosok lesznek ... hát, a gyerek sorozatgyilkos nem lett, viszont magától megtanulta a számítástechnikát és 1x éves korára felsőfokú szinten az angolt 🤷)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van nagymintás kutatás is a kétkedőknek:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg Quake 2 single player kampányt játszom újra éppen. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt én is végigtolom néhány évente, a Quake 1-gyel együtt. Szeretem ezeket a régi game-ket, mert nincs bennük annyi bullshit, mint a modernekben. Nem kell sok perc intrót, online fiókszinkronizációt nézni, nem kell hozzájuk launcher, nem kell végignézni több óra átvezető animációt, nincsen lekönnyítve idióták szintjére. Leül az ember elé, és akár egy ősrégi, fostos, irodai integrált GPU-s gépen is lehet 10-20 perc játékot lenyomatni velük instantban (max. grafikus beállításokkal ráadásul), kávészünetben, azonnal töltenek be, nem kell várni rájuk, nem frissülgetnek állandóan, stb.. Gyors egyszerű szórakozás, mint egy pasziánsz vagy hasonló. Igen, a fizikája, grafikája mai szinten egyszerű, ultra low poly, stb., de pont az adja a hangulatát, meg igazából lehet őket cifrázni, vulkan port, RTX-es raytracing port, stb.. Emiatt ezek mindig relevánsak maradnak egy szinten.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni