- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 807 megtekintés
Hozzászólások
Hihetetlen, hogy hova jutott a Blender onnan, hogy 2002-ben a fejlesztő holland NaN pénzügyi gondokkal küzdött és bizonytalanná vált a cucc jövője:
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sudo apt install blender
...
After this operation, 229 MB of additional disk space will be used
Én csak ezen csodálkozok el mindig. Miközben a konkurencia egyre több GB-ost programot tud csak összehozni, ők megvannak egy viccesen kicsi helyen is. Hasonló a Libreoffice és MS Office és több más alkalmazás helyzete is.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szó szerint. A 3dsMax már 7-8 éve is 5-6Gb volt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát még a nem is cgi fókuszú Matlab mekkora GB zabáló!
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3December :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igaz csak 0,01%-ét használom a blendernek de mostmár tényleg jó cucc lett.
GPLv3-as hozzászólás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
~10 éve tanultam meg nagyon-nagyon alapszinten, akkor egy ház tömegét szerkesztettem meg benne.
Akkoriban ez volt a háttérképem: https://www.blendernation.com/wp-content/uploads/2017/12/blenderKeyboar…
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem az a bajom a legtöbb Blenderes oktatóvideóval is: mindenki abból indul ki, hogy az aki ezzel akar foglalkozni, az profi 3D designer akar lenni, így aztán mennek a shorcutok ezerrel. De én, aki csak egy egyszerû 3D nyomtatott alkatrészt szeretnék megcsinálni, és nem ezzel akarom megkeresni a zsíroskenyérre valót, nem akarok 30 keyboard shortcutot fejben tartani addig amíg egyszer megtervezem azt a nyomorú alkatrészt.
De az is igaz, hogy végül sikerült megcsinálni vele amit akartam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3D nyomtatott alkatrészre szerintem a FreeCAD jobb megoldás és egyszerűbb a használata. Ha valami komolyabbat szeretnél akkor ott vannak a fizetős megoldások is, de a Blender nem az a kategória amivel század milliméterre pontos alkatrészt lehet gyártani.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Fusion 360-at használom erre. Hobbi célra ingyenes és nagyon jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
wine -al megy -e ? A web -es interface hasznalhato -e tenyleges munkara ?
Fusion 360 a mozgo modellek erdekesnek tuntek a videokon.
freecad -ben is van valami hasonlo:
https://www.youtube.com/watch?v=tcPUrNgIbS0
Ill terheles szimilacio is van.
Az ingyenes elereshez ha jol latom 1 evente ujra kell kerni licenset,
mibe lehet ki exportalni a dolgokat, ha esetleg nem kapnal ?
BTW, belenderben menyire lehet mechnika megszoritasakat adni,
hogy dolgok ossze legyenek kotve es ne menjenek oda
ahova nem tudnanak ?
szerk:
https://youtu.be/zD4yi0KQbu8?t=1394 (2016 -bol)
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyesmire nem a Blender való. Parametrikus tervezésre messze jobb valami CAD alkalmazás. Az aktuális shortcutokat meg megtalálod a blender wiki-ben nem kell fejben tartanod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, azért, mert aki ezeket a videókat nézi, azoknak a 99%-a valóban az akar lenni. ;)
Android: https://play.google.com/store/apps/developer?id=Artex+Games
iOS: https://apps.apple.com/developer/artex-studios-inc/id399983944
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Openscad-ra nézz rá!
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg egyáltalán nem értek hozzá, pedig mindig is tetszett a 3D-s modellezés, animálás, csak sose volt időm, hogy bele tudjak tanulni, ez egy külön terület, amihez érteni kell, ha az ember használni akarja. Állítólag videóvágós proginak se utolsó a Blender. Így én nem használom, de szerintem az egyik legkirályabb FOSS szoftver, ami valaha létezett, teljesen profi, fizetős minőség, semmivel nem marad le a fizetős konkurenciájától.
De ahogy nézem, sokan vannak úgy, hogy nem értenek hozzá, mert bonyás. De ez nem a Blender hibája, ez ilyen komplex műfaj, sok funkció, ezt nem lehet egyszerűbben, meg nem lehet bebutítani, normiknak egy klikkesebbé tenni. Emiatt sok embert frusztrál, és ilyen Megmondó Matyik szoktak rajta szájat haboztatni, hogy így szar, amúgy fos-FOSS, meg különben is olcsó/ingyen húsnak híg a leve, bezzeg a 3ds Max, LightWave, meg videóvágásban a Premier Pro, Final Cut, Sony Vegas, stb. mennyivel jobb, bla-bla. Közben meg a legnagyobb hollywoodi produkciók is simán Blenderrel tolnak végig sok millió dolláros kiadású, bevételű animációs filmeket, CGI effekteket, ja, nyilván azért, mert szar, meg filléreskednek, és nem telik nekik fizetős licencre.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a program használata a legnehezebb rész, hanem a domain ismerete. Lásd építész vagy más tervező programok. Vagy csak egy sima IDE. Az IDE-t megtanulod hamar, de benne alkotni egy élet is kevés.
A témában a kedvencem az Apple, mindig megmutatja mit milyen egyszerű használni. Igen az appot egyszerű (pl garage band) annak, akinek van domain tudása. Akinek nincs, semmit sem tud vele kezdeni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, pont ezt mondom én is, hogy egy csomó háttértudást igényel. De ez a laikusnak úgy jön le, hogy a szoftver hibája, hogy bonyás. Mindegy mennyire van leegyszerűsítve az UI, úgyse tudja egy kívülálló, hogy mi mire való benne. Nem csak a Blender, meg CAD, IDE, hanem az összes többi, GIMP, DAW-típusú programok, komolyabb médiakonverterek, stb.. Azért, mert szakembereknek készülnek, ahogy a rendszeradminisztrációs toolok, virtuális gépek, stb. is.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem hiszem, hogy a Blender és mondjuk a Premiere Pro bármilyen szinten is egymás helyettesítő termékei lennének, jól megfér mindkettő egymás mellett a "sokmillió dolláros" projektekben is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én alapvetően kóder vagyok és a demoscene-en is csak ugatom a 3D-t, de nagyon szeretem a Blendert.
https://www.artstation.com/jtrencsenyi
Android: https://play.google.com/store/apps/developer?id=Artex+Games
iOS: https://apps.apple.com/developer/artex-studios-inc/id399983944
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek nagyon jók! Sazabd tudni hányas verziónál kezdted a Blendert? pre 2.8 vagy utána?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm! Hát, az első 3D toolom a Sculpt3D volt Amigán, 1990-ben. :)
Blendert 2.41 körül kezdtem el használni. Előtte volt egy kis 3DS Max, Maya és XSI is. De mondom, ez csak hobbiszinten, mert alapvetően én a kódért felelek a játékfejlesztő cégemben, nem a grafikáért.
Android: https://play.google.com/store/apps/developer?id=Artex+Games
iOS: https://apps.apple.com/developer/artex-studios-inc/id399983944
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ügyes vagy. Ehhez ugye nem csak a program használati tudása kell. https://hup.hu/comment/2710080#comment-2710080
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm! Nyilván kell valamennyi látásmód, hogy lásd, hogyan épülnek fel a tárgyak. Kellenek minimális anatómiai ismeretek, ha karaktereket akarsz modellezni, sculptolni, de a 3D is olyan, mint minden ilyesmi: minél többet gyakorolsz, annál jobb leszel benne, de mindig lesz, amiben tudsz még fejlődni. Játékfejlesztőként nyilván használjuk ezeket a toolokat és én programozóként élvezem, hogy a demoscene-en kicsit ebbe is belekóstolhatok. Erre tökéletes eszköz a Blender, mert gyakorlatilag a Maya/Max, ZBrush, Substance Painter és Premiere Pro képességeit próbálja egybegyúrni, egyre nagyobb sikerrel.
Android: https://play.google.com/store/apps/developer?id=Artex+Games
iOS: https://apps.apple.com/developer/artex-studios-inc/id399983944
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nagyon latvanyos munkak!
(a gumikacsa a Veyron mellet is jol mutatna ;) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm!
Android: https://play.google.com/store/apps/developer?id=Artex+Games
iOS: https://apps.apple.com/developer/artex-studios-inc/id399983944
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elkepesztoen jo cucc ez a Blender (foleg ar/ertek viszonylatban), en imadom!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni