Blender 3.0

Címkék

Megjelent a Blender 3.0-s kiadása. Újdonságok a fenti videóban. Letölthető innen.

Hozzászólások

sudo apt install blender
...
After this operation, 229 MB of additional disk space will be used

Én csak ezen csodálkozok el mindig. Miközben a konkurencia egyre több GB-ost programot tud csak összehozni, ők megvannak egy viccesen kicsi helyen is. Hasonló a Libreoffice és MS Office és több más alkalmazás helyzete is.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

igaz csak 0,01%-ét használom a blendernek de mostmár tényleg jó cucc lett.

GPLv3-as hozzászólás.

Nekem az a bajom a legtöbb Blenderes oktatóvideóval is: mindenki abból indul ki, hogy az aki ezzel akar foglalkozni, az profi 3D designer akar lenni, így aztán mennek a shorcutok ezerrel. De én, aki csak egy egyszerû 3D nyomtatott alkatrészt szeretnék megcsinálni, és nem ezzel akarom megkeresni a zsíroskenyérre valót, nem akarok 30 keyboard shortcutot fejben tartani addig amíg egyszer megtervezem azt a nyomorú alkatrészt.

De az is igaz, hogy végül sikerült megcsinálni vele amit akartam.

3D nyomtatott alkatrészre szerintem a FreeCAD jobb megoldás és egyszerűbb a használata. Ha valami komolyabbat szeretnél akkor ott vannak a fizetős megoldások is, de a Blender nem az a kategória amivel század milliméterre pontos alkatrészt lehet gyártani.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

wine -al megy -e ? A web -es interface hasznalhato -e tenyleges munkara ?

Fusion 360 a mozgo modellek erdekesnek tuntek a videokon.
freecad -ben is van valami hasonlo:
https://www.youtube.com/watch?v=tcPUrNgIbS0
Ill terheles szimilacio is van.

Az ingyenes elereshez ha jol latom 1 evente ujra kell kerni licenset,
mibe lehet ki exportalni a dolgokat, ha esetleg nem kapnal ?

BTW, belenderben menyire lehet mechnika megszoritasakat adni,
hogy dolgok ossze legyenek kotve es ne menjenek oda
ahova nem tudnanak ?
szerk:
https://youtu.be/zD4yi0KQbu8?t=1394 (2016 -bol)

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Én meg egyáltalán nem értek hozzá, pedig mindig is tetszett a 3D-s modellezés, animálás, csak sose volt időm, hogy bele tudjak tanulni, ez egy külön terület, amihez érteni kell, ha az ember használni akarja. Állítólag videóvágós proginak se utolsó a Blender. Így én nem használom, de szerintem az egyik legkirályabb FOSS szoftver, ami valaha létezett, teljesen profi, fizetős minőség, semmivel nem marad le a fizetős konkurenciájától.

De ahogy nézem, sokan vannak úgy, hogy nem értenek hozzá, mert bonyás. De ez nem a Blender hibája, ez ilyen komplex műfaj, sok funkció, ezt nem lehet egyszerűbben, meg nem lehet bebutítani, normiknak egy klikkesebbé tenni. Emiatt sok embert frusztrál, és ilyen Megmondó Matyik szoktak rajta szájat haboztatni, hogy így szar, amúgy fos-FOSS, meg különben is olcsó/ingyen húsnak híg a leve, bezzeg a 3ds Max, LightWave, meg videóvágásban a Premier Pro, Final Cut, Sony Vegas, stb. mennyivel jobb, bla-bla. Közben meg a legnagyobb hollywoodi produkciók is simán Blenderrel tolnak végig sok millió dolláros kiadású, bevételű animációs filmeket, CGI effekteket, ja, nyilván azért, mert szar, meg filléreskednek, és nem telik nekik fizetős licencre.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Nem a program használata a legnehezebb rész, hanem a domain ismerete. Lásd építész vagy más tervező programok. Vagy csak egy sima IDE. Az IDE-t megtanulod hamar, de benne alkotni egy élet is kevés.

A témában a kedvencem az Apple, mindig megmutatja mit milyen egyszerű használni. Igen az appot egyszerű (pl garage band) annak, akinek van domain tudása. Akinek nincs, semmit sem tud vele kezdeni.

Ja, pont ezt mondom én is, hogy egy csomó háttértudást igényel. De ez a laikusnak úgy jön le, hogy a szoftver hibája, hogy bonyás. Mindegy mennyire van leegyszerűsítve az UI, úgyse tudja egy kívülálló, hogy mi mire való benne. Nem csak a Blender, meg CAD, IDE, hanem az összes többi, GIMP, DAW-típusú programok, komolyabb médiakonverterek, stb.. Azért, mert szakembereknek készülnek, ahogy a rendszeradminisztrációs toolok, virtuális gépek, stb. is.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Köszönöm! Hát, az első 3D toolom a Sculpt3D volt Amigán, 1990-ben. :)
Blendert 2.41 körül kezdtem el használni. Előtte volt egy kis 3DS Max, Maya és XSI is. De mondom, ez csak hobbiszinten, mert alapvetően én a kódért felelek a játékfejlesztő cégemben, nem a grafikáért.

Köszönöm! Nyilván kell valamennyi látásmód, hogy lásd, hogyan épülnek fel a tárgyak. Kellenek minimális anatómiai ismeretek, ha karaktereket akarsz modellezni, sculptolni, de a 3D is olyan, mint minden ilyesmi: minél többet gyakorolsz, annál jobb leszel benne, de mindig lesz, amiben tudsz még fejlődni. Játékfejlesztőként nyilván használjuk ezeket a toolokat és én programozóként élvezem, hogy a demoscene-en kicsit ebbe is belekóstolhatok. Erre tökéletes eszköz a Blender, mert gyakorlatilag a Maya/Max, ZBrush, Substance Painter és Premiere Pro képességeit próbálja egybegyúrni, egyre nagyobb sikerrel.

elkepesztoen jo cucc ez a Blender (foleg ar/ertek viszonylatban), en imadom!