Okostelefon akkuidő körkép - 2018. szeptember

 ( trey | 2018. szeptember 25., kedd - 8:24 )

A Tom's Guide ránézett az okostelefonok akkuidejére, hol is tartanak 2018 szeptemberében... Részletek itt.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Ez mind harmatgyenge. Hol vannak már a classic phone-ok a maguk 1 hetes töltési idejükkel?

--
robyboy

régen nem jó, ha 1 hétig kell tölteni valamit. :)

egyébként a régi classic telefonon nem csináltál ennyi mindent, nem volt folyamatos 4g és GPS, stb stb stb stb stb...

ha az új telefonokon kikapcsolsz mindent és 2 dologra használod (sms/telefonálás) akkor ezek is kibírnak 1 hetet.

Ez egyébként igaz. A céges iphone SE szinte folyamatosan a zsebemben van, nem nézegetem, nem játszom vele, nem navigálok, nem is telefonálok (csak nagyon ritkán). Készenléti mobil mód, GPS, wifi van bekapcsolva, meg bluetooth. De az idő nagy részében nem kell semmit csinálnia.

Simán kibír sok napot egy töltéssel. Rendes használat mellett meg annyit tud, amennyit a magáncélra használt Samsung telefonom.

Mondjuk ha nem használod a telót, akkor ki is kapcsolhatod, úgy meg még többet kibír.

--
robyboy

Kikapcsolt állapotban nem veszem észre, ha fel akar valaki hívni.

En eszreveszem, csuklani kezdek :)

:)

--
robyboy

hát lehet, hogy nekem is csuklana az édesanyám, de hacsak épp nem náluk vagyok látogatóba, ez sokat nem segít ;-)

Már csak azt nem értem, hogy híváshoz minek az állandóan bekapcsolt GPS, wifi meg bluetooth? Azok esznek a legtöbbet...

Nem értem, mit akarsz mondani ezzel.

Azt mondom, hogy ha nem használom folyamatosan, akkor annak ellenére kb. heti 1-2 alkalommal kell tölteni, hogy ezek be vannak kapcsolva.

Kikapcsolhatnám? Igen. Nyernék vele valamit? Szerintem nem, de ahogy mondom, nem értem amit írtál.

Amúgy amit én írtam az arra utal, hogy nem ezek esznek a legtöbbet, hanem a bekapcsolt képernyő és az, amikor a telefonnak dolgoznia kell.

Minek kapcsolnad ki?

Bluetooth nelkul nem kommunikal a telefon a Watch-csal, az Airpods meg csak siman nem megy.

Wifi nelkul nem tudod a Watch-csal unlockolni a Macet, nem megy a Handoff, nincs AirDrop, nem tudod az AppleTV-t vezerelni.

Aztan a vegen azt veszed eszre, hogy van egy kvazi Android feature-settel biro telefonod, ami igazabol nem jo semmi masra, csak bokodni...

Mondjuk nincs se Watch, se Airpods, se AppleTV se Mac.

A BT a BT-s fülhallgató miatt van bekapcsolva, a wifi meg azért, hogy ne a mobil adat keretet terhelje, amikor a céges leveleket meg ezt-azt letölt a telefon.

Hat, az Applenek mindigis az okoszisztema volt az erossege, szoval fura, mikor az embernek csak egy-egy eszkoz van a birtokaban, es csodalkozik, hogy ugyan megis miert szeretik annyian a harapott almat, hiszen csak ugyanazt tudja, mint a zoccso Android!

Igen, ezt a részét még értem is.

Nekem csak azért van iphone SE, mert ezt adta a cég. Az ökoszisztéma sosem volt számomra szempont.

Második pont nem játékos, mert senki sem ezért vesz okostelót.
Inkább az van, hogy napi min. 1x tölteni kell, max. 2 naponta. Ès ez egy vicc, akárhogy is nézzük.
Autóknál ugyanez lesz a helyzet, nem tudsz elmenni majd sehova sem úgy, hogy idöben odaérj, mert 200-400 km-enként töltögetni kell a vasat.
Àllítólag ez a jövö...

--
robyboy

Nem tudom Te, hogy vagy vele, de a régi classic telefonokat akkor vettem kézbe ha érkezett rá SMS, elolvastam majd válaszoltam rá, és ugyanez hívásnál is. Napi 1-2 órát sem használtam igazából összesen. Így 3-4-5 napot elment egy töltéssel egy 3410/6230i. Manapság pedig 4-5 óra kijelző idő egy csomó számításigényes feladattal megvan. Enyhén szólva is sokkal több mindenre használsz egy mai okostelót miközben az akkumulátor technológia nem fejlődött annyit mint a telefonok tudása.

"Autóknál ugyanez lesz a helyzet, nem tudsz elmenni majd sehova sem úgy, hogy idöben odaérj, mert 200-400 km-enként töltögetni kell a vasat."

Aki napi 800-1000kmeket utazik annak nem is szokták javasolni az elektromos autó vásárlását. Egyébként egy normális elektromos autó elmegy 4-500 kilométert, aztán néha töltöd fél órát ameddig megállsz wc-zni vagy meginni egy kv-t. Úgy kell tervezni az indulást hogy odaérj időben. Késni lehet olyan autóval is ami egy tankkal elmegy 1000 kilometert.

"...miközben az akkumulátor technológia nem fejlődött annyit mint a telefonok tudása."

Pont ez itt a probléma, és ezt tudja is minden érintett. A litiumforrás kb. annyira korlátozott mint a köolaj, és a fejlödés sajnos ebben az esetben tényleg csak látszólagos. Az emberiség energiaigénye exponenciálisan emelkedik, és nincs, ami ezt hosszútávon ki tudná szolgálni.

A világ átalkul szép lassan. A tisztán elektromos, autonóm autók maradnak a nagyvárosokban, Car2Go, Über, stb... míg a nagy távolságokat szépen és gyorsan le lehet majd küzdeni a Hiperloop és társaival - már ahol van fejlödés.

Az emberek egyre kevesebb autót fognak venni, mert rájönnek majd, hogy saját autó nélkül is megoldhatók a mindennapi problémák, és csomó pénz a zsebükben marad, amit értelmesebb dolgokra is elkölthetnek. Ez a visszaesö kereslet viszont alapjaban fogja az autógyártás jelenlegi berendezkedését átalakítani. Cégek, gyárak szünnek meg, mert nem lesz akkor igény, mint most.

Visszatérve a smartphone-ra: aki használja, és ez a többség, naponta tölt. Ès ez továbbra is a gyengéje a technológiának.

--
robyboy

En ebben nem hiszek. Mindig a kenyelem nyer. Van aki 100 m-re is autoval gurul el. Meg akkor is ha fizetese felet az autora kolti el. Autonom taxik is csak belvarosban tudnanak ott lenni 1-3 perc alatt. Kulvarosban es videken max az autok aranak drasztikus emelesevel + korabbi modellek kitiltasaval tudnanak eredmenyt elerni. Azonban igy is sok szakmanak szuksege lesz autora, nem viheti az arut, letrat, szerszamokat a buszon. Meg informatikuskent is sokszor annyi szerszam van nalam, hogy autoval kell mennem. Sok kulso telephelyen rack magasan van es letra nincs nekik vagy alacsony.

Bérautós konstrukció simán lehet gazdaságosabb, ha drasztikusan többen veszik igénybe a szolgáltatást.

--
robyboy

Igen, ez mondjuk lehetséges.

10 éve ingázom napi 150 km-t még egyszer sem álltam meg wc-re. 2x álltam meg izzót cserélni és 2x ablakmosót tölteni. Fél órát wc? Háború és békét olvasol? Ez a része a legkiszámíthatóbb része az autózásnak ha erre kapásból fél órát ráteszek (HA szabad a töltő és az max 3-4 autóról szól) sokkal kiszámíthatatlanabb lesz és drasztikusan hosszabb a menetidő. Én mindig azt az esetet kérdem beérsz és vissza kell menned mert sürgős magán dolog. Akkor taxi? Megvárod amíg eleget tölt? Benzinnel megy...

Ha csak 150 km-t vezetsz, akkor hogyan releváns a többszáz illetve ezer km-es utakkal kapcsolatban a tapasztalatod?

Ha az elektromos autó 400km-t tud, és te 150-et mész, akkor az elektromossal se kell megállnod útközben, tölteni.

Ki maradt már ott az út szélén, mert idö elött elfogyott a nafta? Akkor kanna felkap, üzemanyag hoz, tankol, továbbmegy.
Képzeljük el ezt az elektromos autókkal. A fogyasztás meg nem kiszámítható, ha az ember biztosra akar menni, legalább 10-20 km-el a lepukkanás elött be kell gurulni valahová tölteni, már ha éppen van hová. Persze a lefedettség fog javulni. Apropó, ha már lefedettség: sokkal sürübben kell majd a töltöállomásokat kiépíteni, mindenhol az lesz kb. ahol csak lehet. Az egész világ tele lesz töltöállomásokkal, hogy a töménytelen mennyiségü autót lehessen úton-útfélen tölteni. Mókás lesz.

--
robyboy

Nekem előfordult már. Motorral. Egyszer, 25 év alatt. Akkor is azért, mert a benzincsap tartalék állása nem jó helyről eresztette a benyát.

Mindenhol máshol, (villanyautóban is) van visszajelző.

Ha az ember odafigyel és nem indul földkörüli kalandtúrára, akkor azért nem jellemző, hogy folyton kifogy az üzemanyag.

hát akkor a budik számának is növekednie kell, mert ugye félórákig kell majd szarni amíg töltődik a jármű. ahogy írták fentebb :)
vagy olvasni, vagy nézelődni. vagy állni mint egy birka, esetleg legelni.

mondjuk ez azt is jelenthetné, hogy a komoly elektromos töltőállomásokon talán lesz vagy ötven budi, azok közül meg az egyik háthamán' tiszta. "biztos" megéri zöldfaszkódást ígérve megreformálni az autóipart - főleg, hogy immár az atomenergia is ellenség, a németeknél most vezetik ki.

zöld jövő, vagy mégsem. nagy fosszilis erőművek füstölgő kéményei, mesterségesen felgyorsíva elégetett földgázkészletek, púposra szart csészék. fckjeah

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

LOL, megfejtetted az E-Car probléma velejét: sokkal több budi fog kelleni. Hihetetlen :-)

jaja, ma jó napom van, még lesz ilyen!

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Várjuk, tényleg jó!

--
robyboy

:D :D :D

> A fogyasztás meg nem kiszámítható, ha az ember biztosra akar menni, legalább 10-20 km-el a lepukkanás elött be kell gurulni valahová tölteni, már ha éppen van hová.
> A fogyasztás meg nem kiszámítható, ha az ember biztosra akar menni, legalább 10-20 km-el a lepukkanás elött be kell gurulni valahová tankolni, már ha éppen van hová.

literally the same

A 150km vellany autóval az a kategória, h hazamész, ráteszed a töltőre, reggel leveszed, és mész.
Aki nem tudja otthon tölteni, annak nem való a vellany autó.

Azert ez a normalis elektromos auto elmegy 400-500 kilometert sem egy atlagos pelda :D

2017 Ford Focus Electric 185 km
Hyundai IONIQ Electric 200 km
Nissan Leaf (30 kWh battery) 172 km
Tesla Model S 60D 351 km

Ja ja, már várom a Batterie-Skandalt, ami ugyanaz lesz, mint a Diesel, csak nem a kibocsátási értékek, hanem a megtehető táv hazugságai lesznek a fókuszban.

--
robyboy

Jaja, jön egy kis szembeszél, vagy hőség, vagy hideg és borul minden.

Vasárnap este az M7-esen jön egy 80km-es keleti szél, és az elektrohuszárok hétfő estig nem érnek haza, hanem sorbatologatják a kocsijaikat a gyorstöltőért.

Nem mintha elektromosautó ellenes lennék, de ma még marhára nem realitás, hogy komoly részesedése legyen az autoparkban.

Én a cserélhető akkut látom működőképes megoldásnak, azzal lényegében azonnal működne a "töltés", ki sem kellene szállni. Csak baromi nehéz lesz szabványosítani egy ilyen rendszert.

Föleg úgy, hogy a konkurrens cégeknek nem érdeke az együttmüködés. Ennek fényében, minden töltöállomáson ott állhatnak egymás mellett a különbözö töltöfejek. :)

Nem tudom, kinek az érdeke, hogy az elektromos technológia így elterjedjen, de nem normális, az biztos.

--
robyboy

>Autóknál ugyanez lesz a helyzet, nem tudsz elmenni majd sehova sem úgy, hogy idöben odaérj, mert 200-400 km-enként töltögetni kell a vasat.

Kivéve, ha nem kell töltögetni, mert a "kúton" egyszerűen kicserélik a lemerült cellát egy feltöltöttre 10 másodperc alatt. :)
Pálya melletti kútnál a semmi közepén még az is megoldható, hogy akkor már pakoljanak oda egy kisebb napelem/szélerőmű parkot és a lecuccolt üres aksikat (v egy részüket) arról vissza lehessen tölteni.

> napi min. 1x tölteni kell, [...] Ès ez egy vicc, akárhogy is nézzük.

Hát figyu, minden nap szoktam aludni, és be van vezetve otthon az áram. A kettőt összekombinálva azért egész kényelmesen fel tud töltődni az aksi.

Hányszor felejtetted már el egyébként?
Arról nem is beszélve, hogy tűzveszélyes.
Konkrétan tudok olyan esetről, ahol töltő miatt égett ki a lakás teljesen.

--
robyboy

Talán még soha. De ha mégis, bedugom reggel, amíg zuhanyzom, vagy a kocsiban, vagy a melóban, vagy akárhol.

Tűzoltókészülék meg van a lakásban, szakmai ártalom. :)

Az jó. Sajna sokan bent hagyják a konnektorokban az eszköz nélküli töltöjüket, ami így melegszik (fogyaszt) feleslegesen. A városban, ahol lakom, konkrétan egy ilyen kínai csoda miatt égett ki egy panellakás - nem voltak otthon.

--
robyboy

meglepő, egyetértünk. :-) mondjuk apple nincs benne. :-))

kíváncsiságból a tabletemet repülőgép módba tettem, néha ránéztem, mert a rajta lévő dolgok ugye működnek attól és 20 napot bírt. ha viszont normálisan használom 2-3 nap jellemző.


"I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not."

A 2G többet fogyaszt mint a 4G.

Ezt honnan veszed?

Az igaz, hogy adott bitmennyiség átviteléhez jóval kevesebb energia szükséges LTE-n, de GSM esetén (nem GPRS!) sokkal kevesebb a kommunikáció, így IDLE módban sokkal hosszabb rendelkezésre állást biztosít. Adatforgalom (beleértve VoLTE <-> GSM beszéd) esetén persze LTE nyer.

Hm, lehet ki kéne próbálnom más okostelefonokat is.
A mostanim, ha használom (net/email/navigáció) megy 2.5 napot, amit jónak tartok.
Ha nem használom (mobil hálózaton fent van, de mobilnet/wifi/bt/gps kikapcsolva, naponta egyszer ránézek, hogy jött-e sms vagy hívtak-e), akkor pedig 3.5 napot bír ki, amit nem tartok jónak.
Épp most estem haza egy nyaralásról, ahol vész esetére be volt azért kapcsolva a telefon, de csak rá kellett tölteni hét közben, pedig a kesztyűtartóban volt végig.

Rendes akkuval és rendes gyorstöltéssel a ki nem szarja le kategória. Mondjuk, ahol ezek hiányoznak...

--
trey @ gépház

Mondjuk telen egy osztrak sifaluban kicsit ideges lennek..

Vagy idehaza Nyirkenderspusztahomoklfelson. 220-rol 39 ora altt tolt a tesla. :-)))))

Latod Tesla felfuttatja a falusi turizmust. Majd lesznek "Tesla vendeghazak", ahol osszejohetnek a Tesla tulajok. Megisznak egy kavet, nyugodtan ebedelnek, elgyalogolnak a kornyeken es kozosen aldjak a Teslat, hogy uj baratokra tettek szert.

En meg emlekszem ra, hogy egy kulon projekt volt Budapestrol Balatonboglarra eljutni Skodaval.
Nagyon megvaltozott az autopalyak kiszolgalo infrastrukturaja az azota eltelt 30-35 ev alatt. Meg ma is vathato nehany nagyobb vendegfogado (itt Svedorsagban is latok jopar lerobbant epuletet), ahol elkolthetett az ember egy jo ebedet, kipihenhette a hajnal ota tarto gyerekzsivajt a hatso ules felol stb. Ma van 40 kilometerenkent egy kut, ahol epp csak lassitasz (itt pl meg be se mesz, mert a kutfejen van kartyaolvaso).

Most kepzeljuk el, hogy mekkora hiszti lehetett amikor elkezdtunk atterni a lovakrol a vonatra majd az autokra...

30 ev mulva, mikor mar jo sok elektromos, vagy ki tudja milyen auto lesz forgalomban, majd megint mas lesz az elfogadott utazasi procedura. A tarsadalom szepen illeszkedik majd az elerheto technologiahoz es viszont.

szerintem ez mára nem pont így van. mesterségesen és végletesen van felgyorsítva minden, ezáltal (is) átalakítva az életünket - így pedig merőben eltérő a probléma, mint 40 éve Pestre Boglárról jutni.

nem csak az autókra gondolok. mára az nem működő modell, hogy kitalálsz valamit és a mögötte álló szolgáltatást vagy infrastruktúrát majd valaki megcsinálja egyszer azt' kész. utazzunk vissza, vigyünk magunkkal egy mai okostelefont, irány a 2000-es évek előtt picivel. az igényeink mai szinten maradnak, de a dátum mondjuk 1999. a smartphone mögött nincs infrastruktúra, nincs szolgáltatás, és ha menet közben kellene adathálózat akkor van csodás GPRS, amit talán 100-ból 1-2 ember tud kifizetni. neked kellene az okostelefonod? várnál a háttérszolgáltatásra 10+ évet, miközben az elvárásaid és szokásaid és életviteled 2018-as? hiszen tegnap még minden működött te pedig elég komolyan támaszkodtál rá. 10 év alatt kontinenseket lehet pusztán üzleti és politikai manipulációval mocsárba süllyeszteni, nem hogy egy ellátatlan terméket :)

persze az más helyzet lenne, ha visszautaznál és odaadnád néhány random ember kezébe a cuccot. nekik nincsenek 2018-as igényeik, el fognak bohóckodni vele. szarnak a mobilnetre, ha van rajta gyárilag játék elnyomogatják, meg villognak vele mások előtt két weboldalt nézegetve otthon 802.11b-ről. végeredményben nem is arra használnák, amire 2018-ban megalkották.

vissza az autók témájához, itt egy jól beállt és működő infrastruktúrára támaszkodik minden modell. alkalmas arra, hogy elszaladj a boltba minden reggel, de akár arra is, hogy beülj és elgurulj Debrecenből Hamburgba. bárhol akad segítséged műszaki probléma esetén, bárhol vételezhetsz üzemanyagot, bármit könnyen tervezhetsz előre. ezeket a praktikumokat és előnyöket nem fogják ész nélkül eldobni tömegesen, hiszen nem a XX. századelőn vagyunk, ahol sláger a 20kh/h sebesség vagy a 100km hatótáv, vagy a vezetés kényelme. itt beállt és kőkemény életvitel van minden családban. nem fog senki Teslát venni úgy, hogy probléma esetén el kell szállítani Bécsbe. nem fog úgy venni, hogy nincs töltőállomás 20km-en belül ahol ráadásul eddig 1-2 perc alatt tankolt. nem fogja átszabni az otthonát nagyfesz adapterért. lakótelepen nem fogja a 6. emeletről kidobni a 230v hosszabbítót és lefűzni az autóig. nem fogja a távoli útjának idejét számológéppel számolgatni és a térképet nézni töltőcsatit keresve. esetleg valami szállást közbeiktatni (jó esetben) 400 kilométerenként.

teljesen más lenne a helyzet, ha lenne egy kiépített és hatékony infrastruktúra, meg minden ország annyi áramot termelne, hogy nem is tudna mit kezdeni vele. főleg, ha ezt valóban nem a fosszilis fűtőanyagok teljesen nullára égetésével próbálná elérni - már ha annyira nagyon zöldnek van hazudva ez az egész.

szóval szerintem mára általában nem működik, amit leírtál autók estén (sem). de tovább bonyolítom: amikor majd teljesül amit az előző 2 mondatos bekezdésben írtam akkor lép be a lobbi. amíg 1 csepp fosszilis üzemanyag lesz a Földön, annak az elégetéséhez üzleti érdek fog fűződni. ne legyenek illúziói senkinek, itt a környezetvédelem és a zöld törekvések a picsába' sincsenek a zsíros bizniszhez képest, ami biznisznek részei természetesen a zöldek is. csak a lágy pontokat kell keresni náluk, ezeket bevonni és kész a buli.

mindaddig, amíg üzletileg nem lehet vonzóvá tenni a zöld törekvéseket addig én nem várok áttörést, marad a jelenlegi kivagyi' bohóckodás. a vonzóvá tételt nem a végfelhasználói oldalra értem, ott az anyagilag akár vonzó is lehetne default. de egy szolgáltatás csupán attól nem fog szerteágazni, mert a végfelhasználónak jó. hiszen az mélyen le van szarva általában.

amúgy a téma jó, a felvetésed érdekes - csak azt is megmutatja, hogy mennyire programozottan halad előre minden és a fasz se tudja ki írja a programot. de jól meg van tervezve, aztán meg ha nem tetszik a műsor lehet mammogni, úgyis hiába. szóval én is hiába mammogok :))

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Hívsz egy trailer-t, az dízeles... ;-P

Lesz egy akcio: minden Teslahoz jar egy autonom dizel trailer. Csak hivni kell, mint a KITT-et.

Miért? Én egy telefontölésről szóló hozzászólásra reagáltam.

--
trey @ gépház

Akkor bocs, felreertettem. Azt hittem az infrastruktura hianyarol irsz.

Valamiben versenyezni kell.
Mondjuk ha hosszabb ideig bírja a teló, akkor ritkábban kell tölteni, és akkor hosszabb életű lesz a telefon. Egy telefon akksi manapság ~500 töltési ciklust bír, mielőtt felére esik a kapacitása. Ha naponta töltöm, akkor az kb. másfél év. Ha 2 naponta, akkor meg majdnem 3.

Az, hogy milyen időközönként kell tölteni, az erősen felhasználásfüggő. A töltési idő pedig adott típus esetén eléggé konstans.

--
trey @ gépház

> Egy telefon akksi manapság ~500 töltési ciklust bír, mielőtt felére esik a kapacitása

Vagy rendes telefont kell venni

Teszem azt?

Hát nem tudom, nagyjából bármit? Több iPhone, Windows Phone és néhány androidos csoda használata után úgy gondolom, hogy ha 500 ciklus alatt felére csökken a kapacitás, akkor ott baj van.

Bocsánat, gyors guglizás azt mutatja, hogy az 50%-ra rosszul emlékeztem. A töltési/kisütési ciklusokat számát 80%-os kapacitásig szokás megadni, és a jobb akksik ebből bírnak 500-at.

+1 Ez így van. "akár 1 napi használat fél óra alatt" ma már teljesen realis elvárás, és működő megoldás is van rá. Nem akarok én márkát mondani, 2 nagyobb gyártóból az egyik biztosan tudja, a másik majdnem, ha egyik sem az Apple. Nekem több készülék után már ez az egyik fő szempont, a másik a kijelző, többi meg nem érdekel./márka sem/ (==amiben van ilyen gyorstöltés, legalább középkategória, vagy feljebb, azaz saját felhasználásomra bármi is az, biztosan tökéletes) Az csak extra, ha alapból is sokáig bírja.

Azokon is fullhdben böngészgettél? Semmit se csinálva az újak is elvannak hetekig egy töltéssel.

--
"You can't convince a believer of anything;
for their belief is not based on evidence,
it's based on a deep seated need to believe."
Carl Sagan

Hagyjuk már ezt a semmit sem csinálvát. Az okostelót használni szokták és nem nem használni.

--
robyboy

Hagyjuk mar ezt a jajj az okostelefonok nem birnak 2 napot se picsogast.

A tények magukért beszélnek.

--
robyboy

Nokia 3210? :)