A 2018-as Toyota Camry-n debütál az Automotive Grade Linux

Címkék

Aki esetleg lemaradt volna róla: a nyár során érkező, 2018-as Toyota Camry lesz az első autó, amin debütál (az USA-ban) az Automotive Grade Linux rendszer. A AGL az autó infotaintment rendszeréért felel majd. Részletek a bejelentésben, valamint itt és itt.

Hozzászólások

"Be able to change (upgrade) the software to correct a newly discovered risk.
Assuming that the system will never be broken is an utopia.
The right strategy is to plan how to recover from the discovering of a new security issue to avoid its propagation.
This upgrade mechanism must be particularly solid has it has to be capable of being executed on a compromised system without the support of a skilled operator."

Ezzel az autogyartoknak oriasi mennyisegu teszteket kellene magukra vallalniuk, ha tovabbra is akarjak tartani a megszokott minoseget. De lehet, hogy nem adnak majd ki frissiteseket egy ido utan az autokhoz. Vagy kevesebb modellt keszitenek (kevesbe valoszinu).

Baromira nem. Rá van kapcsolva az autó CAN buszára. Mivel ahhoz, hogy infókat mutasson az autóról bármilyen formában, ezen keresztül tudsz mindent állítani, legyen az műszerfal világítás, klíma, kormányzás, kommunikálni kell vele, és nem csak olvasni, adatot lekérni, hanem küldeni is; ehhez szükséges. Innentől kezdve, ha ezt megtörik, kb. azt csinálsz a kocsival, amit akarsz.
És ez nem a 2018-as Toyota újdonsága, ez 10 éve így van.
--
"Sose a gép a hülye."

Kollégámnak a Peugeot 206-osa (vagy 306-os) csinálta ugyanezt az autópályán. Teljes blackout, majd újraindult. Úgy beszart, hogy azonnal eladta és vett helyette egy vadonat új Skoda Fabiat. Ez kb. 10 éve volt. A napokban szóba került az eset. Még mindig megvan a Fabia és elégedett vele. Sosem csinált ilyet.

--
trey @ gépház

> Ezzel az autogyartoknak oriasi mennyisegu teszteket kellene magukra vallalniuk

Az autógyártók és beszállítóik hatalmas teszterőfeszítéseket is tesznek, de ha egy komplett linux vagy qnx rendszer fut a rádió/navi alatt, akkor az maximum annyira lesz biztonságos, amennyire egy negyedévente peccselt flagship okostelefon.
Kérdés, hogy mennyire létszükséglet egy autót direktben az internetre kötni.