Blender 2.61

 ( trey | 2011. december 15., csütörtök - 23:33 )

Megjelent a nyílt forrású 3D grafikus alkalmazás, a Blender 2.61-es kiadása. A bejelentés szerint egészen valószínű, hogy ez a kiadás egyike a legfontosabb kiadásoknak a Blender történetében. Hogy miért? Számos oka van ennek. Az egyik legfontosabb ok a Cycles, az új, hardveresen gyorsított rendering engine megjelenése. A Cycles képes mind a (az NVIDIA által preferált) CUDA, mind az OpenCL (AMD/ATI) használatára, de működik CPU-s gyorsítással is.

A második ok a mozgáskövetés (motion tracking), vagy kamerakövetés (camera tracking):

A fent említett két dolog teszi igazán különlegessé a Blender 2.61-et, de kisebb szolgáltatások is felbukkannak benne. Ilyen például a dinamikus festés (dynamic paint):

Vagy az Ocean Sim (videó lent) újabb verziója...

További változásokról infó itt. Letölthető innen. A bejelentés itt.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Eeeez duuurva...

En meg emlekszem, amikor a StudMax-nal negyed ora renderelesekre vartam, es azert Blenderben is volt olyan Scene-em, ami nem keszult el 20 perc alatt... Most meg realtime, ezzel a poligonfelbontassal,ez brutalis, a budos eletbe nem gondoltuk volna, hogy ide eletunkben eljutunk.

en meg emlexem amikor 386-on 3d studio v3-al (nem max, hanem a dos-os) 2 napig renderelt egy egyszeru scenet 320x200-ban...

Ha az UI-t is kikalapálnák akkor az Autodesk lehúzhatná a rolót.

--
GPLv3-as hozzászólás.

Nem tudom mikor nézted az UI-t de az most lett kikalapálva (2.5-2.6) és elég jó lett.
Persze még finomítanak rajta, de ha ez az irány nem tetszik, akkor várhatsz még pár évet...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Igen a 2.5 egy lépés volt jó irányba. De még mindig nagyon le vannak maradva a többi vektor editorhoz képest.

Azt mondanám, hogy most el kellene felejteni az összes technikai programozást és csak UI-re kellene koncentrálni minimum 1 évig.

--
GPLv3-as hozzászólás.

én dolgoztam és dolgozok a blenderrel (régebben 2.4x-el és utóbbi időben meg 2.5x ill. 2.6x-al is), és pont az ui miatt szeretem használni (2.5-től pedig mégjobban kézre esik minden). rugalmas, az adott munkafolyamathoz igazithatod a felületet pár kattintással (de akár kiegészítheted python-al tetszőlegesen), természetesen profilokat is létrehozhatsz, de alapból is vannak benne. aki a gyorsbillentyűket lusta megjegyezni, annak meg elég space-t nyomni, és elkezdeni írni amit keres. egy kis gyakorlás után villámgyorsan lehet vele dolgozni.

Szerintem a Blender nagyon jó cucc, még az olyan grafikai analfabéta mint én is használni tudja. Ha rászánja valaki az időt a billentyűparancsok betanulása után gyors kezes jószág (Persze ezt elég gyorsan el is felejti az ember, főleg ritka használat mellett). Másfél év szünet után elővettem még a régi főverzióban készített mozdonymodellem, hogy ortografikusan készítsek róla 2d képet. Már előre vakartam a fejem, hogy találom meg a menüben (Ilyetet még nem is csináltam). Aztán pikk/pakk meglett egész logikus helyen, naná azért a gugli a barátod...

Irgalmatlanul jó...

Kár, hogy abbahagytam a Blender-használatot...

Hát én a motion track miatt kénytelen leszek elővenni. Iszonyat jó játék, kár, hogy az időm az már ijesztően kevés ilyesmire.

Viszont megnéztem a tracking demo videót, és szánni valóan keveset értek belőle :( http://vimeo.com/26324370

durva, hogy ez egy ingyenes szabad szoftver :)

Az a nemsemmi, hogy kb. 2004-2005 környékén elkezdtem Maya-zni, és már akkor tudta ezeket kb. ezen a szinten (ha jól emlékszem). Igaz, ott a render tényleg percekbe, órákba telt :)

a render most is, cycles-el is órákba telik. Amit realtime-nak néztek, az csak előnézet (alapból azt hiszem 20 sample). Ez még elég zajos, ha felemeled 500 ra vagy 2000 -e (nem túlzás) mindjárt órákra rúg a renderidő. Ha egy kicsit bonyolultabb jelenetet összedobsz, magasabb poligonszámmal, összetettebb anyagbeállításokkal, igényesebb bevilágítással, észre fogod venni, hogy ez bizony nem egy kapkodó idegbeteg.

ahogy nézem, elég szépen fejlődik azért sebességben is. a 64 bites verzióért piros pont, úgy tűnik, azt is mindenképp érdemes kihasználni 64 bites rendszeren.


[ NeoCalc - Earnings Calculator for NeoBux ]

Én nagyon szívesen áttérnék Max-ról, csak a parametrikus modellezés nagyon hiányzik.
Mondjuk tetszene, ha node-based módban lehetne módosítókat dobálni az objektumokra...

Gyakorlatilag a Max miatt van fennt a Win...