Adobe: még ebben az évben lesz "rendes" 64 bites Adobe Flash Player Linuxra

Címkék

Caitlyn Martin a napokban foglalta össze azt, hogy milyen dilemmával kell szembenézniük a 64 bites Linuxot futtató Flash felhasználóknak: vagy használják az Adobe által kiadott, sok hónapos, ismert biztonsági hibákkal rendelkező 64 bites bétát; vagy nyílt forrású Adobe Flash Player alternatívát (gnash, Lightspark), amelyek elmaradnak tudásban az Adobe termékétől; vagy futtatnak 64 bites operációs rendszerükön 32 bites böngészőt. Egyik sem igazán üdvözítő megoldás. A cikket olvasta az Adobe egyik munkatársa és reagált is a felvetett problémára.

Stefan Offerman válasza arra enged következtetni, hogy a naprakész 64 bites linuxos Adobe Flash Player hiánya csak átmenti állapot.

I can confirm that Adobe will make 64-bit support in Flash Player "Square" available in a shipping release of Flash Player later this year.

Azaz, az Adobe még ez év hátralevő részében valamikor elérhetővé teszi az Adobe Flash Player "Square"-ben megtalálható 64 bites támogatást a Flash Player egyik kiadásában.

A részletek elolvashatók itt.

Hozzászólások

Duke Nukem Forever szindróma :D

Nekem aztán hót mindegy, csak ne dögöljön bele az egész vasam! Az elmúlt két hét nagyon kellemetlen meglepetése, hogy a Chromium annyira bele tud dögleni a flash-be, hogy D processz jön létre és csak a reset marad.

-- "Bízzál Istenben és tartsd szárazon a puskaport!" - Cromwell --
-- Sayusi Ando - http://sayusi.hu --

No, akkor már egy "rendes" 32bites sem ártana ;)
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

hiszem, ha latom!

--
http://sidenote.hu/

Mióta blokkolom a flash tartalmakat, sokkal jobb netezni a gépemen...
...mostmár csak célzottan hagyom betölteni a plugint, havonta általában max. 10-15-ször.

...és nem kell attól félnem, hogy felforr a gépem tőle.

"vagy futtatnak 64 bites operációs rendszerükön 32 bites böngészőt"

el ne mondjatok az Adobe-nak, hogy van nspluginwrapper (igaz, legtobb disztro ahogy csomagolja inkabb ne lenne), vagy ezt inkabb trey irta el?

Mindenre van dokumentacio hozza, csak Linux newbie-kent eleg sokat kellett ezekkel szarakodnom (2-3 eve, lehet azota mar easybb).
Ehhez jon hozza a jo oreg Ubuntu es Debian fele dpkg --force-architecture szuksegessege, mert 2011 meg tul koran van a multiarch bevezetesehez, igy ott anno meg Skype-pal is szenvedtem, azota Skype-nal van 64 bites apt build (ami a lib32-ket szedi ossze hozza rendesen Debianra es Ubuntura)

Nem értem, hogy egy ekkora cég, akinek kb. a jövője múlik ezen, nem tud összeszedni X>50 darab mérnököt, akik Y<50 nap alatt összeraknák, hogy minden létező platformon jól működjön.

--
joco voltam szevasz

te melyik párhuzamos univerzumból írsz? jó tudni, hogy van már transworld proxy is:)
ebben az univerzumban mostanában vette át a vezető szerepet egy Android nevű Linux alapú rendszer a mobilOSek között. 64bites Arm processzor ugyan egyelőre nem várható, de sokat elárul a kód minőségéről, hogy mennyire könnyen portolható. az Nvidia számára például nem jelent problémát, hogy drivereit még 64bites FreeBSDre is kiadja, pedig a 64bites FreeBSD dektopnak nincs kimondottan nagy részesedése a piacon. az Androidot fejlesztő Google szintén mostanában kíván a piacra dobni egy másik 64bites Linux alapú operációs rendszert, a ChromeOSt. ebből bármikor megjelenhet AMD64 változat is. nem mellesleg a Google az Adobe legfontosabb stratégiai partnere a Flash ügyében. a Microsoft a Flash konkurens, házon belül fejlesztett Silverlightját nyomja ezerrel, az Adobe szerencséjére nem túl sok sikerrel. az Apple pedig iPhone és iPadjain nem támogatja az flasht sem most, sem a jövőben.
nálatok Obama az Egyesült Államok elnöke?:D

1., A szoftverfejlesztés első számú szabálya: ha egy működő csapathoz plusz embereket adsz, hogy gyorsítsd a fejlesztést, akkor azzal késést okozol (hiszen felborul a csapat bejáratott rendje). Folyománya: ha ötvenet, akkor NAGY késést. :)
2., Ahogy Tompi kollégám mondaná: "kilenc nő nem hord ki egy hónap alatt egy gyereket" vagyis van feladat, amire akárhány mérnököt (LOL) állíthatsz rá, akkor sem lesz kész holnapra. (Kivétel: időgép. :D)

Szóval mondani tök könnyű, de egy akkora bloatware, össze-vissza drótozott, év(tized)ek óta ad-hoc fejlesztgetett trutymóban, amekkora valószínűleg belülről egy ilyen Flash plugin nem könnyű rendet rakni, úgy, hogy a rajta futó összevissza tákolt scriptek se törjenek el. Az egyéb kapcsolódó szoftverekről/szolgáltatásokról (pl. FMS) nem is beszélve. Valószínűleg már rég nincs olyan ember a bolygón, aki minden részét teljesen átlátná, ezt a tudást megszerezni meg nem két nap... (Ezt megerősíti az is, hogy az opensource reimplementációk is max. a részleges eredményekig jutottak.)

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

+1 bloatware, +1 gyakorlatilag mindenre. Örülök, hogy vannak emberek még a HUP-on, akik belátják az Adobe-hoz hasonló termékekről, hogy erőforráspazarló tákolmányok, de sajnos, ahogy elnézem (nem feltétlenül ezt a topikot), mi vagyunk kisebbsgében. Az Adobe termékein már régóta látszik, hogy mintha kicserélték volna a fejlesztőcsapatot és emiatt vagy más miatt folyamatosan romlik le a szoftvereik erőforráshatékonysága. Gyakorlatilag egyetlen megoldás, ha az ember erőművet vesz alá. Nem értem, ha léteztek olyan programozók ezen a világon, akik képesek voltak 286-386-ra olyan demókat, animációkat, cracktro-kat vagy játékokat írni, amik sokkal durvább animációkra és vizuális hatásokra voltak képesek, mint ami a Flash-ből kitelik és vígan elfutottak 50MHz-en 8MB rammal, miért van az, hogy még mindig létezik olyan oldal, ahol a Flash felzabálja még egy Core Duo erőforrásait is és akadozik, pedig hányszor több erőforrás van utóbbi hardverben.

Csak érintőlegesen kapcsolódik a témához: OS X-en ha weboldalba ágyazott wmv adást vagy videót szeretnék megnézni, akkor 32-bites módban újra kell indítani a 64-bites böngészőt. Szerencsére nagyon kevés ilyen oldal van. Egyre kevesebb.

itt lejjebb azt írtad, hogy van 64bitre is. az "akkor 32-bites módban újra kell indítani a 64-bites böngészőt" részre utaltam. feltételezem a FatELF koncepcióhoz hasonló universal binary miatt lehet csak úgy 32bites módban újraindítani egy böngészőt osxen. de FIXME ha tévednék.
jelenleg ez linuxon kicsit bonyolultabb.

Igen, sokkal bonyolultabb, ha ilyet akarsz, akkor fel kell telepíteni a 32 és a 64 bites verzióját is a szoftvernek, amit a csomagkezelővel 2 perc alatt megtehetsz, és más elérési utat kell használni, ha 32 és ha 64 biteset akarsz indítani. Ez aztán nehéz.. Még szerencse, hogy ilyet nem is kell csinálni, mert linuxon feltalálták az nspluginwrappert, hogy a 64 bites böngésző is tudja használni a 32 bites plugineket, szóval linuxon még újra sem kell indítani ehhez a böngészőt.

Meg kell nyugtassalak, osx-en sem, csak a holgy volt tajekozatlan. Masodsorban csomagot sem kell feltenni, sem egyeb magiakat sem kell elkovetni ahhoz, h 32 bitre valtson, csak az app parameterei kozott kell egy comboboxbol platformot valasztani ami lehet i386, x86_64, ppc, ppc64. Nem csak 32 es 64 bit kozott lehet valtani. :)

---
pontscho / fresh!mindworkz

ez annyira piszok egyszerű ma linuxon, hogy tömör összefoglalód, ami alapján azért egy átlag desktop user valószínűleg nem birkózna meg a feladattal, potom 479 karakter:)
ha megvalósult volna a FatELF és minimum x86/amd64 felállásban részévé vált volna minden pc gnu/linux disztibnek, akkor ma legfeljebb egy opció megadására lenne szükség 64bites linuxon egy alkalmazás 32bites verziójának a futtatásához. valószínűleg mára gui szinten is megjelent volna erre egy easy2use mód.
ha úgy gondolnád, hogy a fent írtakkal kapcsolatban egyáltalán nincs igazam, akkor plz írd meg ellenérveidet Ubuntuéknak is azzal a végső konklúzióval, hogy ma már teljesen elavult és túlhaladott dolog desktop Ubuntuból a 32bites változatot recommendednek jelölni a legfrissebb 11.04 kiadásnál is.

Úgy látszik, a HTML5 már a spájzban van. Kell egy kis friss lendület a Flash-nek.

Nem lehetne inkább kidobni a 32-bitest is a fenébe?

Nekem a "rendes" flash player hiányzik, ami nem 2x-3x annyit zabál videólejátszásra (akárhány biten), mint egy natív dekóder (pl. directshow vagy mplayer kodekjei (ffmpeg)), de úgy hiszem, ez nem érdekli őket.

1. a 64 bites verziot mar evek ota igergetik "this summer"-re.
2. gyakorlatilag az osszes linux disztrib nspluginwrapper-rel futtatja a 32 bites flash-t 64 bites bongeszovel (a chrome kulon processzbe rak mindent amugy is, szoval neki nem kell).

Heh, mindenki hogy be van szarva, hogy most aztán őt fogja felhekkelni a frusztrált hekkerközösség. Márpedig linux alatt elhiszem, hogy azok ;)

AHAHAH
hiszem ha látom.

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

Hogy en a Square linkjet mit ossze kerestem... koszi.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

Ez a Flash player elég gépfüggő, mert nálam évek óta semmi gond nincs vele egyik platformon sem, de akármikor ilyen téma kerül ide, mindjárt legalább 50 panasz érkezik rá, hogy vacak. Egyedül Androidon érzem lassúnak néha, de azért az is használható, csak ne farmot gondozz vele.

Csatlakoznék az előttem szólóhoz... nálam Soha nem fagyott érdemben a flash hosszabb távon, ha igen, az csak az újabb szériákra volt igaz, ami már gpu-t is bevont itt-ott és mindig kiderült, hogy az ati driver vagy más állt a háttérben...
Én igazán nem vagyok nagy kóder, tehát szavam itt nincs, de körberöhögöm azt, aki elhiszi, hogy Jelenleg, vagy 1 éve vagy 1 év múlva a html5+canvas css3 + stb akár csak fel is ér ahhoz, ami flashben megvalóstható (webGL az Igen!). Az, hogy még mindig sw render fut, az tényleg nagy hiba. A Yt html5-be konvertált videói is szakadoznak (nem wrapper függő hanem sávszél) és fagyott is már nem egyszer, sőt néha full screenbe sem hajlandó menni aztán meg vissza + a full screen video csak scaler, míg flash esetén nem. A flash legnagyobb hátránya a média és a hájp amit köré teremtetek.
Csak egy példa hogy tud szépen magok közt oszolni és gpu-t terhelni a háttérben h264-el ha jó a kóder... :

https://picasaweb.google.com/pannonmage/Flash101#5491563605969328002
https://picasaweb.google.com/pannonmage/Flash101

mindez 8x1.6Ghz core2duo magokkal

Átmeneti állapot az ARMv6-os flash player hiánya is (2009-ben megígérték).

Átmenek majd egy év múlva a bótba, amikor lejár a tarifahű(lye)ségem.