Mavizen TTX02: elektromos sportmotor beépített WiFi-vel, Linux-szal

Címkék

A Mavizen TTX02 a gyártója szerint a világ első gyártásba került elektromos supersport motorkerékpárja. A vas akkumulátorok nélkül 110 kilogrammot nyom, 210 km/h körül van a végsebessége.

Mavizen TTX02

A gyár leírása szerint ez az első motorsport eszköz, amely IP kapcsolattal rendelkezik. A gépnek webszervere, WiFi-je (amelyen keresztül konfigurálható) van és nyílt forrású Linux-ot futtat.

Egyelőre 50 körüli darab készül majd belőle, versenyzésre. Az ára 42 000 amerikai dollár körül van.

További részletek a gyártó honlapján.

Hozzászólások

A második kép szerintem nem elektromos motor :)

Aksi nélkül 110 kg. És aksival? Az még legalább ugyanennyi lehet. A hatótávolságról meg beszélni se érdemes...
Nekem volt régebben motorom, de se webszerver, se wifi, se linux nem volt rajta. És nem is hiányzott...

elég az. a rendőrök spórolhatnak a traffipaxon. elég lesz egy smartphone is wifi támogatással, máris lehet nézni átlépte e a delikvens az utóbbi évben a sebességhatárt:) ha nincs szerencséd egy éves időtartamban lesz olyan nap, amikor hajtott és pont beleesett a mintavételbe:)

Ha jol sejtem, a F1-es csapatok is ugy neznek ki, hogy van a pilota, van az auto, van valamilyen radiokapcsolat (adat+hang), es van vagy 10-15 technikus, szerelo, mernok, akik az auto adatait figyelik, esetleg tavolrol allitjak is (de legalabb az idomeron vagy az edzesen tekernek rajta egyet).
Ha ez versenyre kell, akkor ertheto a wifi+webserver. Mondjuk nalam PDA-n fut webserver, az sem gyakori, de van ertelme..

--
"You will have to look a long way before you find a bunch of scum-suckers more greedy, humourless and deserving of death than the suits in the music business." - Terry Pratchett

"Twin Agni 95 electric motors push out a total of nearly 100 peak horsepower along with what's surely an admirable torque figure that peaks right off the bat at just about zero RPM. Three lithium ion battery packs will be made available with up to 11 kWh of power, which is reportedly capable of tackling all 38 miles of the TTXGP Isle of Man course."

38 mérföld az kb. 60 kilométer.

--
trey @ gépház

na ide nem kell compiz,van elhasználói élmény bőven :D
____________________________
Az ellentetes velemenyek soha nem zavartak. Ami zavar az a tudatos rombolas es az onkontroll hianya.

Talán pont erről a motorról keringett a video pár hete. Versenyen a nézők konkrétan kiröhögték. :)

De ha majd lenyomja a benzineseket (pár év múlva), akkor mindenki le fogja szarni a hangját...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Nekem kéne olyan motor, vagy inkább autó, ami akksi nélkül 210-et megy...:))

meg belegondoltam, hogy a notebookoknál is a wifit kapcsolják ki először akksi kímélési céllal...:)

Valahogy tök ismeretlen ez a márkanév nekem...
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Értem én, hogy Linux, de minek a motor?

nekem tetszik. ez hány köbcentisnek minősül? :) na persze nem a b-kategóriás jogsim miatt kérdezem...

Tamáskodók, akkor ezt nézzétek meg.
Ugyan nem motor csak gokart és webszerver sincsen benne, de delejjel megy és bárki beszerezheti hozzá az alkatrészeket.
Három "kis" modellmotorral megy.
http://www.youtube.com/watch?v=vwODx028_Jw

$150 darabja.
http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5139&Pro…

Szóval már nem kell sokat várni az elektromos motorra sem. Elektromos bicikli meg már most is van.
1kWh akkukapacitás manapság kb. 5-6kg.

Jó ez így mind szép, de 1080i-t viszi? :D

Supersport kategóriában azért a 210 eléggé kevés végsebességnek. Kiváncsi lennék a nyomatékára, remélhetően nagyobb.

Valami kisköbcentis kategóriában viszont lehet elég a 210, nem értek hozzá, csak tipp. Vagy kell neki egy saját kategória =) Biztosan jól el lehet ezekkel versenyezgetni és biztosan új színt hoz a dologba a szép egyenletes teljesítmény. Bár lehet, hogy az az új szín valami überunalmas szürke.