Szereplők: egy nagy magyar bank - "a" bank sok embernek - és én. Helyszín: bankfiók az Andrássyn és egy ügyfél irodaháza. Ma valószínűleg rossz napom lehetett. Először bementem az Andrássyra, hogy miután elkefélték a dolgokat, 4 hét után megkapjam az új bankkártyámat. Igazából már majdnem mindegy, mert szeptemberben lépni fogok a banktól, akkor átviszem a zsetont, az alapokba fektetett pénzt, ami meg kifáradt lekötés, az rögtön megy is új fiókba. Nos, lehet, hogy megérezték ezt vagy csak natúran szívattak. Első lépés: bankkártya mellé másik boríték: új virtuális kártya. Kérdem ez minek? Új számom is van? Válasz: Ezt én most komolyan kérdezem? - Kösz, udvarias, de inkább lenyelem amit mondani akarok, helyette azt felelem: nem tudom mire számítsak, mert a hölgynek is én szóltam az igénylésnél, hogy a régi kártyát vissza kell venni és szét kell vágni, valamint azt is elfelejtette, hogy igényeltem, igaz nem tettem panaszt. Válasaz: mindenki hibázik, maga nem szokott? Mondom, hogy de, szoktam, a különbség csak annyi, hogy én meg is fizetek érte a banknak. Kedves vén picsa válasza: "Csak"? Csakozgatunk, vádaskodunk? - Hol él ez, elgurult a gyógyszere? Mindegy, sietek ügyfélhez, mert ELMÜ megviccelte őket, napi többszöri áramszünet, switchek meghülyülve - azoknak nem volt szünetmentese - a sok fel le kapcsolástól, pár kliens nem látja a hálót. Beérek, rendrakás stb. Közben szólnak, hogy az utalási rendszerp programjához van frissítés, töltsük le. Fasza, desktop rendszer, de ez "enterprájz megoldás", havi pár tíz-száz milla csorog át rajta - forgalomtól függően -, nekünk kell megoldani. Elindítom Oresztész testvérét - mégsem írhatom le a program nevét :-) - közben meg érvényesítem a tűzfalon állított konfigurációt. Beállítás: lejárt tanúsítványú kapcsolat mehet a levesbe (új policy, új élet, saját webmailhez is csinálhatok új tanúsítványt). Program nem frissül. Eldobott kapcsolat a tűzfalon. Mifasz? Programbe belépek, megkeresm ,hogy mégis hol tartja a nyomoronc a tanusítványt, erre mit olvasok? Tanúsítvány lejárt 2007.04.04-én. Tűzfal konfig downgrade, mielőtt a pénzügyeseket meglincselik az át nem utalások miatt. Frissítés lemegy. Fasza. Közben csörgetem a helpdesket. Elmagyarázom, mi van, majd felhívnak tíz perc múlva: köszönik az infót, a rendszergazdák már nézik a tanúsítványt, intézkednek a cseréről! Faszom és ha nem szólok, akkor ki veszi észre? Ha ez az alkalmazásnak, Oresztész testvérének nem okozott problémát, akkor nem ellenőrzi, hogy mégis ki áll a kapcsolat másik végén? És ezen megy napi több száz milliárd forint???? Én meg ott tartom a pénzem és még bunkóznak is velem? Ja, a csattanó: a virtuális webkártyának természetesen új száma van... holnap megyek reklamálni és dedikálom a könyvemet is, tudjátok: vásárlók könyve. Vazzeg, Új Zélandon mikor bementem, hogy pár hétre-hóapra kellene számla, akkor kinyalták a seggemet is, pedig megmondtam, hogy el fogok jönni záros határidőn belül, de ÜGYFÉL voltam. Mi a fasz történt itt?????