Gyártásban

Alvázszám megérkezett. Egyes gyártók chiphiányra hivatkozva jövő évi szállítási dátumokról beszélnek, amit én egy kicsit viccesnek érzek. Kíváncsi leszek, hogy az Audi tudja-e tartani az április -> szeptemberi vállalását ...

Hozzászólások

Asszinyék építőiparban, azon belül is vízelvezetéssel foglalkoznak, ehhez való cuccokkal kereskednek. Na, náluk a gyártó bejelentette, h alapanyag hiány miatt nyártól 20-24 hétre tudnak szállítani rendelés után. És ez nem egyedülálló. Durva infláció lesz itt.

IKEA konyhai munkalapot jelenleg 10+ hétre vállalnak. A kocsinak szurkolok. Hyundai i30-at rendeltek családban, ~1,5 hónapot késett.

Számomra ez nagyon furcsa. Nem vagyok egy runinos újautó vásárló az tény. Másfél éve 1-2 hétnyi gondolkodás után kitűztem egy modellt, és körbetelefonáltam pár kereskedőt, hogy van-e. Amelyiknél volt, odamentem, megvettem, és két hét múlva már bent ültem.

Persze én alapvetően céleszközt kerestem (vigyen el A-ból B-be, nagyjából), nem voltak olyan kifinomult igényeim hogy x gyártó y modell z felszereltség stb stb.

Aha. Már 2019-ben egy suzuki swiftre 5 hónapot kellett várni. Annyi igényem lett volna, h egyel nagyobb felszereltségi szinttel, de az alap verzió 15"-os acél felnijeivel kértem volna. De annyira rugalmasak voltak, h végul a fapad lett inkább, nem kellett ezekre az utakra a 16". A fapadban is benne van a 2 elektromos tükör, a két elektromos ablak, bt, klíma, igazából nekem másra nincs szükségem egy szaladgálós autóban. Az android autó jó lett volna, de nem akarták.

19 utolsó munkanapján telefonálgattam hogy hol van Swift, a Duna Autónál volt egy, gyöngyházfehér metál, alap felszereltség, mondtam hogy rendben, megyünk :)

Ahogy irod a fontos dolgok benne vannak (amúgy a tükrök fűthetőek is), elég sok légzsák is van, biztonsági extrákból ami fontos benne van (tempomat, sávtartó, táblajelző, holltérlámpa szerintem a lusták sportja, semmi szükségem rá).

Lett volna majdnem ugyanaz a konfig, amit összeraktam azonnal raktárról. Annyi differenciával, hogy 17" helyett 16"-os kerekekkel és hátsóablak sötétítés nélkül. A többi ugyanaz lett volna. Nem kellett, mert az ablakfóliázás gagyi, köze nincs a gyári sötétített üveghez, a felni nem tetszett. És még drágább is lett volna.

trey @ gépház

Mi célgépek gyártásával foglalkozunk. Az ügyfelek felé vállalt szállitási határidő durván 40-50%-al nőtt meg, mert a beszállítok nem tudnak alkatrészeket adni vagy csak későn.

Nyilván az Audi (Continental, Bosch, stb) szintjén ez más, a beszállitó inkább a sokkal nagyobb mennyiségben, stabilan rendelő ügyfeleket szolgálja ki először.

Talán az lehet a különbség, hogy a Volkswagen csoport egyben sokkal nagyobb (kb. 4x) mint a Daimler/Mercedes. 

forrás: World-Ranking-of-Manufacturers-1.pdf (oica.net)

Központositott beszerzés, stb. miatt a négyszeres gyártási mennyiség okozhat nagyobb prioritást a beszállitónál.

Februarban probaltam STM32F072CBT6-os mikrokontrollereket szerezni. Akkor az volt a sejtes hogy marciusban lesz. Marmint 2022 marciusaban. Most kb aprilisnal tartanak. 

Szoval hajra :)

Carmakers hoping for relief from the acute global chip shortage may have to wait until 2023 before things return to normal, German semiconductor supplier Infineon warned on Tuesday.

https://fortune.com/2021/05/04/chip-shortage-when-will-it-end-2023/

Igazabol mindenki erintett.

az az érdekes, hogy chip hiány van, de közben meg forrasztóón hiány is

pedig ha nincs chip, akkor gondolom kevesebb ón is fogy

Nem teljesen. A Covid miatt mindenki visszamondta a rendelest, a chipgyartok lealltak. Aztan igazabol meg tobbet vasaroltak informatikai cuccokat a nepek (es autot!), igy a rendeleseket ujbol leadtak, a chipgyartok ujraindultak, de ezt a dugot evek mig felszamoljak.

 

Szoval nem kellett volna a szokasos rendeleseket visszamondani....

 

Kb. ugy, mint amikor az autopalyan baleset tortenik. A kocsikat mar elvittek, epp a muanyag darabokat soprogetik, de a dugo meg orakig fog tartani.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Szerkesztve: 2021. 05. 19., sze – 20:26

Lehet, hogy az ipari gyártókapacitásokat keleten és nyugaton már fullban a hadiipar használja?

Merkúr feeling

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Eljen a globalizacio, meg basszuk a filler es most megy a leses, hogy kina betart.

Nem gondolhato senki altal komolyan, hogy hirtelen nem uzemelnek 110% a biodroidok a gyartosor mellett ?

Ez gazdasagi hadviseles. Kezdtek az ausztralokkal a kinaiak. Ott visszakoztak, mert amikor tulleptek egy vonalat akkor elfelejtodott megerkezni a vaserc... Megertettek.

Kina jelenleg a kovergyerek a homokozoban, aki legfeljebb abbol ert ha pofanvered vodorrel vagy lapattal.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.