Hajtómű FAIL

 ( trey | 2010. augusztus 21., szombat - 16:32 )

Nem tartott sokáig az új kerékpárom felett érzett öröm. Ma a szokásos 10 km-es tekerésre indultam. Körülbelül a 4. km-nél tartottam, amikor azt éreztem, hogy furán lehet tekerni. Megálltam, hát látom ám, hogy a jobb oldali pedál furán áll. Megfogom, lötyög (nem kotyog, annál jobban mozog) a hajtókarban. Már akkor sejtettem, hogy a menetnek annyi.

Megfordultam és hazaevickéltem vele. Itthon nézem, hát a pedál teljesen ki van szakadva a hajtókarból:

Hajtómű FAIL #2

Hajtómű FAIL #1

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

fasza. milyen "márkájú" ez a minőségi hajtókar?

Valami SR Suntour SR CW-XCC42-34-24 CG. Árából ítélve nem valami nagy szám.

--
trey @ gépház

A hajtókart és a pedált eleve kellett volna lecserélni valami csak fémből készült normális darabra. Ha 60 kilónál nehezebb vagy, és kocogótempónál gyorsabban akarsz teperni, akkor ezek igen gyengék neked... Ráadásul a műanyag pedál nem is hatékony, az általad kifejtett teljesítményből sokat levesz.

"Ráadásul a műanyag pedál nem is hatékony, az általad kifejtett teljesítményből sokat levesz."
Miért?
--
Discover It - Have a lot of fun!

Talán, mert rugalmas és így elnyeli a rá ható nyomás egy részét?

--
"If God exists...why is there no porn of Him?"

amíg keményebb, mint a cipőtalp, addig nem.

ezen gondolkodni kellene még egy keveset.

tedd azt.

Hint: hiába keményebb a pedál, mindkettő deformálódik, nem csak a cipő.

Ezért. Mert amikor hajtasz, akkor folyamatosan deformálod a pedált, tehát a kifejtett munka egy része erre megy el.

Ugyanezért nem érdemes teleszkópos biciklit hajtani, csak akkor, ha tényleg rázós terepre megy az ember.

--
"Never trust a computer you can't lift."

A boltban említette a fazon, hogy érdemes lenne a pedált lecserélni, mert az alumínium jobb. Azonban a hajtókarról - ami jelen esetben tönkrement - egy kukkot sem szólt. Ötször kérdeztem meg tőle, hogy nekem lesz a kerékpár, ez így ebben a formában megfelel-e nekem. Azt mondta, hogy teljesen jó így. :)

Ha azt mondja, hogy nem egész 2 hét alatt szét fog esni alattam a hajtás, akkor nyilván nem ezt a gépet választom, vagy mindjárt azzal kezdem, hogy kicseréltetem rajta az alkatrészeket.

Nekem van egy olyan érzésem, hogy nem üzemelték be szakszerűen a gépet. Az erre utaló jelek: az nyeregvas az első 50 méteren becsúszott alattam. A kormányszár elfordult.

Lehet, hogy a pedál sem volt megfelelően betekerve, vagy meghúzva rendesen.

Ez azért kellemetlen, mert kimondottan azért hagytam ott a vásárlás után 24 órát a gépet, hogy szakszerűen üzemeljék be.

Annyit esetleg még ahhoz, amit írsz, hogy nem a pedál ment tökre. Annak a menete látszólag teljesen rendben van.

--
trey @ gépház

Én egy jó szerelőt keresnék, hogy átnézze a bringát. Nézz körül a fórumokon, hogy a lakóhelyedhez közel melyiket ajánják többen. Ha az is azt mondja, hogy szarul lett beüzemelve akkor ezt az infót megoszthatnád itt vagy az index kerékpáros topikjában is, hogy más ne járjon így. Remélem ez nem tescobájk :)

Egyébként léteznek jó műanyag pedálok. Kompozit anyagok vagy szálerősített példányok amelyek kellően kopás és csúszásbiztosak. Sajnos ez a kép alapján nem az. Nagyon kellemetlen lehet ha lecsúszik róla a lábad. A fém pedálok jobban bírják a súlyt és kevésbé hajlamosak arra, hogy csúszkáljon a lábad. Az alu pedál ráadásul könnyű is.

A kép alapján a hajtókarba a pedál szerintem nem lett rendesen becsavarva. Bár ezt elvileg te is megtehetnéd de gyakorlatilag meg van hozzá egy hosszabb pedálkulcs ami pont azért lett kitalálva, hogy a kellő nyomatékot oda tudja tenni aki becsavarja. Ha jól be van csavarva sima kulccsal nem is tudnád kinyitni mert nem tudsz annyi erőt ráadni.

--------------
Sok ember hord Superman-pizsamát. Superman Chuck Norris-pizsamát hord.

a jobb és bal pedálok jobb és balmenetesek, pont azért, hogy a tekeréstől ne lazuljon a menet, hanem inkább befelé csavarodjon. a pedál elvileg nem tud kicsavarodni, akkor sem, ha nincs eléggé nagy nyomatékkal meghúzva. a pedálkulcs azért hosszú, hogy _le_tekerni le tudd a pedált.

----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!

lazult már le pedálom :) de hát a kivétel az....

nem hátrafelé tekersz? :)

nemtudom, majd megkérek egy specialistát aki megnézi hogy biciklizek, hátha tényleg hátrafelé csak nem veszem észre :)) Egyébként ez nagyon régen történt és dombnak felfelé szóval akkor biztos nem tekertem hátrafele. Néha történnek megmagyarázhatatlan dolgok :)

Nem, nem tescobike. Azért nem áruházban, Decathlonban és hasonló helyeken vettem kerékpárt, hogy szakszerű tanácsokat kapjak arra nézve, hogy mi jó nekem és hogy szakszerűen beüzemeljék. Ha magam akartam volna szerelgetni már az első nap, akkor tök mindegy, hogy hol vettem volna. :)

--
trey @ gépház

Valószínűleg tényleg nem lett meghúzva rendesen és valahogy szépen lassan mégis elkezdett kihajtódni és ledarálta a menetet. Azért épp a pedál menete mert az acél jóval keményebb mint az alu ötvözet.

nemtudom miért fáj nektek ez műanyag pedál ennyire. jó ez tényleg egy olcsó szar, de mondjuk egy 600Ftos műanyag pedál a 83kilóm alatt kibír két évet és évi 3-5ezer km-t. (és ez még mindig bazi olcsó) http://a.imageshack.us/img836/6789/dscf8133.jpg (ilyen pedál jobb kép sajnos nincs, gyakorlatilag úgy néz ki mint egy drága alupedál, csak műanyagból van) A hajtásban is a sima négyszögtengelyes középagy van, ki kell cserélni kb három évente, idén pl teljesen ingyen kicserélték. nem hiszem hogy a pedáltól ne menne a bicikli, tekerni kell és akkor megy :)

Jó kép :_D Masszívan sárral be van vonva a fél bicikli, meg a pedál, offroadba tolod vagy mi?

Ősszel mikor megjön az eső kimegyek a sárba dagonyázni párszor, aztán utána egy hétig biciklitmosok :/ Nem biztos hogy megéri de jó néha sarat dagasztani. Nyáron egyébként aszfaltra való gumik vannak rajta.

Például mert esős időben csúszik, főleg ha sima talpú utcai cipő van rajtad. Az első ilyen "élmény" után beszereztem egy mezei vaspedált, amin vannak csúszásgátló bütykök -> probléma megoldva.

Ebből is szépen kiállnak a műanyag pöckök, nem kevésbé mint az aluból. Viszont lehet hajtani papucsban, meg mezítláb is. Szoktam úgy is nyomni, nem lenne jó emiatt a fém.

miért, a szegecses fém platformpedál is rohadt jól tapad mezítláb! :)

+1

hát sajnos ez szopás, mert egy jó hajtómű az egyik legdrágább része a bringának... :( 30-40-50k, ami ugye a bringa árának a ~fele...
mondjuk egy hasonló négyszögtengelyes shimanót meg lehet úszni 20-ból is, ennek előnye, hogy relatíve olcsó bele a monoblokk :)

Nem hiszem, hogy egy két hetes kerékpárnál ezzel nekem kellene foglalkoznom. A gép garanciális.

--
trey @ gépház

de kicserélik egy ugyanilyenre...

Ja, hogy úgy. Most nem tudom mit tegyek. Kicseréltetem egy ugyanilyenre, aztán meglátom mi lesz. Remélem, hogy nem kell heteket várni egy ilyen alkatrész cseréjére. Lehet, hogy csak anyaghiba volt. Ha megint elkúródik, akkor veszek valami mást bele. Remélem nem hajtanak el, hogy ez nem garanciális hiba. :(

Illetve ha kicserélik egy ugyanilyenre és az is tönkremegy, akkor elvileg kérhetem, hogy értékkülönbözet mellett cseréljék ki.

Az jutott eszembe, hogy vajon lehet a hajtókart is cserélni külön, vagy kompletten kell az egész hajtóművet ilyenkor cserélni?

--
trey @ gépház

"Kicseréltetem egy ugyanilyenre, aztán meglátom mi lesz."

Flash játékot Trey-ről a lemmingről gyorsan, a feladat, hogy tekerjen a kerékpárjával addig ameddig várható módon ismételten le nem szakad a pedál, bónusz ha Trey beleáll a betonba, nekimegy egy fának, lezuhan, áthajt rajta a traktor stb.

Sajnos nem lehet csak a kart cserélni, mert általában párban jönnek. Ráadásul a Suntour nem is az a márka, amit tartanak a boltban.

Egyértelműen garanciális hiba. Mondd meg nekik, hogy számolják be, s vegyél valami Shimano-t (Alivio-tól felfele, vagy ha nagyon jót akarsz, akkor valami külső csapágyast). Nekem Alivio van a Cube-omon, s semmi baja nincs (2 év után). Elég sokat járt terepen (durván is), felállok rajta sokszor. Súlyra 85-90 körül vagyok. Árban nem tragédia (<10k), de vállalják át a felét meg a szerelést.

ez már tárgyalási stílus kérdése:)

nem akarlak elkeseriteni, de ha muanyagot latsz eros terhelesnek kitett helyen (a hajtomu es pedal tipikusan ilyen) akkor sikitva kell menekulni
a muanyag pedal pl biztos jele annak hogy gagyit akarnak radsozni
-
Slackware current / OSX Snow Leopard

tehát pl ahol a középagy ellenoldali tartócsavarja műanyag akkor ki kell dobni az egész biciklit? :( Muszáj is fémre lecserélni különben sosem rohad be az aluvázba.

melyik csavarra gondolsz?ha arra amire en, ott nincs kulonosebben nagy terheles
a pedalnal az a 'baj', hogy az egyik oldalan van rogzitve, igy ha a muanyag merev, akkor torik, ha nem, akkor meg lassan torzul az alakja meg kiragodik
a muanyagnak is megvan a helye a biciklin (pl. bovdenhaz kulseje :D), de en nagyon utalom... a legdurvabb a muanyag pedal, meg a szinten gagyi muanyag fekkar, amit ugy huzol hogy mar a kormanyig hajlik, es meg mindig alig lassulsz :D
-
Slackware current / OSX Snow Leopard

Jó amit írsz, de itt nem a műagyag alkatrész adta meg magát érdekes módon, hanem a fém.

--
trey @ gépház

jogos :)
de a muanyag pedal minosege mar elorevetiti, hogy a nem-muanyag reszei is hasonloan gagyik :(
lehet hogy kicsit tulzasba viszem a muanyag-utalatot, de sajna lattam mar nem egy szettort pedalt, meg jo hogy egyik tulaj sem serult meg komolyabban
en a fempedalra eskuszom :) mondjuk az sem serthetetlen, az enyemnek ugy nez ki az alja, mintha geppel lenne lecsiszolva, nehezen szoktam meg hogy kb. 1 cm-rel szelesebb mint a regi, kanyarban folyton felszantottam az utat :D

-
Slackware current / OSX Snow Leopard

Amstrong meg mögötted kullog a kanyarokban ;) Én is láttam már széttört műanyag pedált, illetve középen elkezd szétnyílni. Ez tényleg megeshet de ha néha rá szoktál nézni a biciklidre akkor azért ezt észrevenni. Szerintem a műanyag pedál egyáltalán nem jelent igénytelenséget, amiket látok boltban új biciklik majdnem minden az van, a drágábbakon is. Gondolom ezzel is lehet pénzt keresni. Megveszi az ember a gépet két nap múlva meg egy új pedált rá.

igazabol en voltam a balfek, nehezen szoktam ra hogy a belso oldali pedalt fel kell huzni... ha mar egyenesben nem tudok versenytempot nyomni, legalabb a kanyarokban nem akarok belassulni :D volt (pedalcsere utan szinten) hogy meg is ugrott a bringa a leero pedalon, igen szuk ivre sikerult igy venni a kanyart :)
-
Slackware current / OSX Snow Leopard

Igen gyönyörűségeset lehet ilyen módon zakózni :) Meg a középagy sem köszöni meg mikor a pedálnál megtámaszva felemeled a bringát úgy hogy rajta ülsz :) Mondjuk neked lehet emiatt nem volna jó a műanyag pedál, mert hamar elfogyna ;)

en lepodtem meg a legjobban hogy nem estem nagyon pofara :)
mostanaban mar nem koptatom a pedalt, raszoktam a normalis kanyarodasra (lassabban, es pedal fent), biztos oregszem :(
-
Slackware current / OSX Snow Leopard

Valószínűleg egyszerű beüzemelési hiba.
Gondatlanok voltak a szervizben nem húzták meg rendesen a csavarokat,
mint ahogyan korábban említetted a kormány és az üléscső csavarjait sem.
----------------------------------------------------------
Sebeink emlékeztetnek arra, hogy a múlt valóban megtörtént

Ja, de ahogy néztem ez a hajtómű, ami nálam szétesett, amúgy sem valami nagy szám. Egy kicsit utánajártam a dolognak. Ez a Suntour XCC típus egy nagyon-nagyon olcsó valami. 4300 forint körül van az egész hajtómű ajánlott fogy. ára. Azt hiszem, hogy ehelyett kérek valami izmosabb megoldást. Nem szeretném ha ezen múlna az egész.

Ajánlották feljebb a Shimano Alivio-t. Ez sajnos úgy látom, hogy itt nincs raktáron, én pedig még december előtt szeretnék gurulni. :)

Amit néztem és itt is van, az a Truvativ Blaze (15 ropi) vagy a Truvativ Isoflow (8 ropi) vagy Truvativ Isoflow 3 (10 ropi). Esetleg valami tapasztalat ezekkel?

Persze vannak jóval drágábbak is... Kérdés, kell-e az nekem.

--
trey @ gépház

Szerintem vedd meg nyugodtan a 10 v 15ezres truvativot. Az enyémbe valami truvativ x-flow van, nemtudom ez mennyibe kerülne újonan de van benne már párezer km, lassan csereérett is de nincs igazából semmi baja csak elkopott az évek során, ki vannak hegyesedve a fogak. Elég sokat volt használva és gyakorlatilag csak a nagy tányért használom szóval az van szét, csak ezen még nem lehet külön cserélni a lánctányérokat sajnos.

Igazából én nem osztom, hogy feltétlen meg kell venni a drágább hajtóművet. Attól függ mire használod.
Az én bicómon is kb ilyen 4000 Ft kategóriájú Alu hajtókar van és tökéletesen ellátja a feladatát.
Városi használatra tökéletesen megfelel.
Egy méregdrága Alu hajtókar is tönkremegy ha nincs meghúzva a pedál rendesen.
Ha másfajta hajtókart veszel akkor lehet cserélni kell a középtengelyt(monoblokk),
mert valószínű, hogy más hosszúságú tengelyt igényel, mint a jelenlegi, sőt ha nem négyszögtengelyes hajtómű akkor ott még a hajtókar felfogatása is más.
Kérdés mennyit akarsz rákölteni. Én biztos megpróbálnám,
hogy gariba kicseréltessem és utána elvinni egy normális szervízbe vagy megkérni egy hozzáértő ismerőst,
nézze át, hogy ne okozzon több ilyen váratlan meglepetést.

----------------------------------------------------------
Sebeink emlékeztetnek arra, hogy a múlt valóban megtörtént

Igen, közben kezd oszlani a köd és rájöttem, hogy ha eddig négyszögtengelyes volt, akkor egyéb alkatrészt cserélése nélkül nem lehet más tengelyt kívánó hajtóművet felrakni. :) Ahogy nézem a négyszögtengelyes a legelterjedtebb konstrukció. Meglátom hétfőn mit mondanak az üzletben. Ott van a szerviz is helyileg, így csak mondanak valami értelmeset.

--
trey @ gépház

Szerintem nem kell neked drágább egyelőre. Majd ha elkopik a lánctányér és durvábban fogsz biciklizni gondolkozhatsz rajta.

Továbbra is az Alivio-t ajánlom. Rendelésre biztos hoznak pár nap alatt. Shimano-nál nem érdemes feljebb lépni ebben a kategóriában. A következő a külső csapágyas Hollowtech.

Alivio-hoz ha jól látom jön láncvédő is (nadrág mellett nagyon hasznos dolog), ami nekem nincs, mert non-series FC-M442, ami elvileg Alivio OEM.

A Truvativval sincs semmi gond, csak négyszögtengelyes legyen, mert ha nem akkor azt is cserélni kell s nincs értelme. Ha pedig nem négyszögtengelyes, akkor vendor lock-in.

http://www.bikemagic.com/maintenance/fitting-hollowtech-ii-cranks/3914.html

Olvasd át ezt, hogy légy tisztában a zsargonnal:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bottom_bracket

Neked 99% hogy Square Taper-ed van. Ez a klasszikus, standard. Az octalink halott (a Hollowtech-et nyomja a Shimano) az ISIS pedig zombi.

:szerkesztés:
Átvételkor mindenképpen nézd meg, hogy a lánctányérok ne legyenek ferdék. Még rád mernek sózni valami leszerelt hajtóművet...

Kösz a linkeket, hasznosak nekem így kezdőként :) Azt hiszem, hogy így átolvasva a négyszögtengelyes teljesen jó lesz nekem. Erre az Alivio-ra rákérdezek. Mondjuk furának találom, hogy a legelterjedtebb hajtóműből van nálunk a legkisebb kínálat a honlap szerint. Persze lehet, hogy a honlapon nincs kinn minden, illetve biztos, hogy rendelésre hoznak akármit.

--
trey @ gépház

Rendelésnél mindenképpen nézzétek meg a katalógusban (kell legyen nekik papirus is) hogy pontosan melyik kóddal rendelkezik a rendelendő. Van belőle fekete vagy ezüst, 44-32-22 (mtb), 48-38-28 (trekking, városi) fogas is, s ki tudja még mi. Mondjuk ez a Truvativ-ra is érvényes lehet. A fogak számát nem fogod tudni változtatni (valószínű, hogy 44-es a nagy tányér) mert a láncod rövidebb.

A csavarokat pedig nézd át - mindet, de főleg a fék körül, havonta. Ahol veszélyes, ott csavarrögzítő folyadékkal szokták kenni a csavart, vagy műanyagbetétes anya van rajta, ami nem fordul rázkódásra.

Inbus szetted valószínűleg van már, ha nincs, akkor ne a biciklis szetteket vásárold, mert drágák és általában rosszak.

bicikli vasarlas FAIL.

Trey idióta szerelője ferdén tekerte be a pedált. Nem nehéz, viszont észrevehetetlen addig, amíg ez nem történik. Valamiért nem láttam akkor a topicot (épp offline voltam pár napig) pedig van némi közöm a témához.Alivio pl. max. 80 kilós embereknek való, törött truvativból van itthon is egy (és még hányról tudok...) De meridát eleve nem vettem volna.

Most 'ném, az "elod" szakértőt... Octalink halott?! Isis zombi ?! A múlt héten kb nyolc bringát szereltem amin volt octalink/ésvagy/isis. A négyszöget végre kezdik elhagyni. A hollowtech 2 (nem sima hollowtech, mert az az octás karoknál is van. a 2-es egy rendszer neve lett..) kb olyan nagy változás, és fejlesztés, mintha egy pentium kettest egy mai core quad gépre cserélnél. És van deore-ban is, ami korrekt árú.
Ááá hagyom. Igaz, hogy ez a másik dolog amiből éltem/élek a számtech-en kívül, de nem gondoltam, hogy itt felhúznak ezzel.
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime

Alivio témához: Kíváncsi vagyok honnan veszed, hogy 80kg-ig jó.

Octalink igenis kuka, hulla, patentelt s amit akarsz. Attól még lehet szerelni, cserélni, csak értelmét nem látom annak, hogy ilyet vegyek.

ISIS dettó.

Hollowtech-nél eleve a II-esről beszéltem. Ennek meg egyesek szerint az a betegsége, hogy a csapágy megmegy benne. Vagy ilyen, vagy a régi square. A köztes megoldások szerinted miért jók?

Szakértőnek nem kiáltottam magamat (ettől még köszönöm szépen, darabokra tudom szedni, össze is tudom rakni, s utána menni is merek a biciklijeimen), csak én is voltam olyan helyzetben, hogy pedált kerestem.

80kg:
Onnan, hogy gyártói ajánlás. 130 kg a max egy high-end cuccnál. Ez nem az.

Octa, isis:
Nem értem a problémád, Minden szempontból jobb egy négyszöges vacaknál. Nem köztes megoldás, hanem egy nagyon régi hibás konstrukció kijavítása. A csapágyak és a tengely két külön fogalom. Ha gondolod beszkennelek neked egy régebbi szaklapot, amiben volt isis-négyszög-octa összehasonlítás, a legjobb négyszögest verte a legrosszabb octalinkes. Jelenleg a triálgépemben egy octalinkes kar/középrész páros van, és kap rendesen. Nincs baja évek óta.

Amúgy meg shimano octalinkje ezerszer pontosabb mint bármelyik isis, mert a japánok irgalmatlan precízen gyártják a cuccaikat.
Isisnél pedig a tervezés az ami kompenzál. Bár sitnyikgyárak is készítenek ilyet. Mivel nincs licenc ezért sajna a minőség sem olyan jó. Ugye említettem, ;) hogy még így is jóval erősebb/merevebb egy négyszöges low end karhoz képest?
Mert a négyszög már az. (több mint ötven éves tervezés)

Hollowtech II betegsége.. Hogyne.
Eddig mindig kiderült, hogy ha valakinek baja volt a csapággyal az nagynyomásúval mosta, és az összes dzsuvát sikerült kintről belemosnia. Egy esetről tudok, ahol a tömítést rosszul helyezték el, ő nem mosta azzal. Nem mellékesen egy csapágy bele kilenc azaz 9 ! Forint! Össze sem lehet hasonlítani egy bordástengelyessel (octa/isis) hát még egy négyszögessel, annyira más konstrukció. Többek között a csapágyak elhelyezése, mérete, a tengely/kar kapcsolat, a terheléselosztás...
Ezt sem kímélem, kicsit sem. Nincs baja két éve.

Rossz hasonlat volt a múltkor. Mivel biciklinél nem elavulnak a cuccok mint a számtech-ben, hanem fejlődnek. Tehát bordástengely (octa isis) vs Hollowtech II mint egy 1300 Dpi sima optikai egér vs 4000+ dpi-s gamer lézer egér. Négyszög vs octa/isis/Hollowtech II mint régi egygombos golyós kockadobozos egér vs akármelyik mai optikai.

Egyébként négyszögest átlag fél évente kukáztam.

Nem tudom szakértő vagyok-e, mások szerint igen. Elég régóta mániám a téma, időnként ebből élek (most is), és nyugodj meg én is kerestem már pedált, (hajtókart, középrészt) és nem csak magamnak.
Ha gondolod írok neked egy esszét a témáról amiben abszolút szakmailag kivesézem, de hagyjuk.
Direkt írtam, hogy nem akarok róla vitázni. Egy ideje kerékpáros oldalakon is inkább kihagyom a számtech-et mert csak flém van belőle, még akkor is ha éppen abból élsz (megtörtént). Itt sem szeretnék feltétlen kerékpárral foglalkozni, mert mint látjuk, a helyzet jelenleg ugyanaz.
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime

Rendben. Hollowtech II lesz a következő pedálom.

Tovább tényleg ne bonyolítsuk mert flame lesz belőle. Váltsunk inkább Ubuntu vs Debian-ra ;).

Trey-nek pedig sikeres műtétet, ha még nem volt meg!

Hmm..
Először is egyértelműen Debian ;)

Másodszor: A pedál az az, amire rátaposol és kilóg a hajtókarból. A hajtókar az, ami derékszöget zár be a pedállal, és ezen vannak a lánckerekek. A középrész (típusfüggően középcsapágy, monoblokk stb. elnevezéssel) az amire a hajtókar rögzítve van. Ez az octa isis négyszög.. Hollowtech II név csak a shimanonál van, máshol pl hollowdrive, vagy simán integrált hajtómű. Itt egyben van a hajtókar a tengellyel.

Csakhogy képben legyél ;)
Bár ennyit magyaráztak volna nekem a gnome problémámnál.
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime

Egyertelmuen Debian itt is.

Tudom a pedal es kornyekenek komponenseit, csak nem akartam bonyolitani ;)