[OT] Tudnál-e szorosan együtt dolgozni teljesen ellentétes politikai-/világnézettel rendelkező kollégával?

Címkék

Nem kell feltétlen kizárólag aktuálpolitikára gondolni, de lehet az is. Politikai személetkülönbség lehet pl. zárt forráskód vs. FLOSS. Világnézet lehet pl. vallás stb.

Igen! Most is dolgozon ilyen kollégával és nincs semmi probléma!
66% (604 szavazat)
Igen. Most is dolgozom ilyen kollégval, de vannak problémák.
11% (101 szavazat)
Talán.
15% (138 szavazat)
Kizárt dolog!
7% (62 szavazat)
Egyéb, leírom.
1% (11 szavazat)
Összes szavazat: 916

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 03. 07., k – 10:56

Szerintem nem az a lényeges, hogy mi a nézete, hanem az, hogy hangoztatja-e feleslegesen.

Épp' most elevenítettük fel egy ismerős kapcsán, hogy a kollégájával mennyire ellentétesek voltak. Egyik KDE-s volt, a másik GNOME-ot. Az egyik Exim-et akart mindenhova a cégnél telepíteni, a másik Postfixet. Az egyik foobar proxy szervert, a másik Squid-et.

És mégis faszán kijöttek. :)

trey @ gépház

Ha nem rendeztek tomeges felmondoversenyt egy ilyen utan, meg is erdemlitek.

Meg kovetkezo helyre interjuzva sem kell szegyellni a felmondas okat:

"Tulbuzgo security reszleg a notepadon kivul minden szovegszerkesztot letiltott, meg a notepad++-t is. Olyan helyen akarok dolgozni, ahol segitik a produktivitasomat, nem gatoljak."

De valoszinuleg idaig sem jutnatok el: az exit interjun whitelistelnek a megfelelo .exe-ket, mert ha mast nem, azt felfognak, hogy a tomeges lelepesetek nagyobb security risk, mint a notepad++. Ha meg ezt nem ertik, akkor a kieso bevetelt fogjak erteni.

Akkor meg le kell lepni nemosszetartva darabonkent.

IT-sokrol beszelunk, ahol legalabb a felenek kene legyen annyi likvid penze, hogy 3 honapot megengedhessen maganak nemdolgozva. A masik fele meg oruljon, hogy ez a fele szivesseget tett nekik es stabilizaltak a hiteltorleszteseik jovojet es feljavitottak az alkukorulmenyeiket.

Nem tanarokrol beszelunk, naluk ehhez mar tenyleg keso, legtobb honaprol honapra el. Naluk nagyobb kockazat, ha nem talalnak egybol uj munkat.

BTW "sehol egy munkahelyen idehaza" - 15 eve is lattam mar ilyet Magyarorszagon.

De ha valaki eros lepesnek tartja a felmondast, ala lehet irni hatan egy udvarias kervenyt is, es elni azzal a lehetoseggel, hogy mindenkinek van egy fonoke. Lehet hozza kimutatast is csatolni hany munkaora veszik el a security team dontese miatt.

Akik ezt hagyjak, eletkeptelenek es kesz.

ha már kérvény:

Kellene egy azur lab környezet a nyomorult 10fős hazai csapatnak. A cégben sem helyben (mert itt helyben a csapat közvetlen főnökének 1 fillérről nincs döntési jogköre), sem a külföldi anyacégben ülő feljebbi okosok nem akarnak rá 1 kibaszott fillért se adni. Másfél éve megy a könyörgés, már volt 3 feljebbi fejes váltás, mindegyiknél elölről kellett kezdeni a kibaszott udvarlást. Évi 1000 Eur-ról (valójában kevesebb, de tapasztalat alapjan ilyen helyeken MINDIG fölé kell lőnni mert ez a maximális büdzsé lehet, 1 fillérrel sem költhetsz többet ha 1x jóva lett hagyva a keret, kevesebb az lehet) van szó. Mérnökhetek el lettek baszva a kőccségkimutatásokkal (ld. feljebb évi 1000 euro), indoklásokkal, prezebtációkkal az impotens középvezetés felé. 

Jelentkezzen aki mondjuk 5 év elteltével ugyanilyen lelkesedéssel prezentálja a 8. impotens középvezető fasznak, aki ugyanúgy nem fogja jóváhagyni az évi kibaszott 1000 eurot, vagy csak tologatja az azsztalán

Meg még a hogyan is lényeges. Mert lehet úgy beszélni valamiről, hogy magáról beszél, hogy ő hogyan él, hogyan lát dolgokat, mi a perspektívája, és akkor az nekem sokszor érdekes is, mert új, meg így rácsodálkozok, hogy nah ilyen is van. De ha meg az van benne minden mondanójában elrejtve, hogy nekem, vagy az egész világnak, hogy kellene, akkor meg ilyen hagjyál már. Bár még itt is van fokozat, mert sokszor, ha valaki valamit tapasztal ami neki nagyon jó, akkor simán lehet, hogy tök ártatlanul jó szándékból azt hiszi, hogy mindenki mindig is ezt kereste a földön. pl tipik akinek lett épp egy első gyereke és azt gondolja épp, hogy ez az élet egyedüli értelme. Ilyenkor tudok megértő lenni, mert nekem is voltak/vannak hasonló dolgok, ahol megcsúszok kicsit, meg az is tud érdekes is lenni, ha valaki valami óriási fontosságot tulajdonít valaminek és azt gondolja, hogy isteni küldetése van, de ez már veszélyes terep. Szóval nagyon a részleteken múlik, hogy menekülök vagy elvagyok a szituban.

Jah meg a fordítottja is számít, hogy amikor én mondok valamit, hogy én hogy akkor ő ahhoz hogyan viszonyul. Megfigyeli mint egy másik állatfajt, aki másképp működik és rájön, hogy mi a recept a másikhoz. vagy hibákat lát, ahogy márpeidg nem lehet :D.

Szerintem is, tömören ez a lényeg. Nem annyira tömören sok mindentől függ. Nekem még az se teljesen baj, ha hangot ad neki, ha nem teljesen f***ság. Ami nálam a biztosítékot kiveri, ha tényleg abszolút hülyeséget beszél, pl. az ukrán háborút támogatja, mert arra szerintem nincs mentség. Elfogadom, ha valaki orosz barát, meg nyugat ellenes, de akkor tudja rendesen megindokolni, és ne próbálja a megindokolhatatlant védeni helyette. Amennyiben fel tud hozni nyomós érveket, akkor oké, hangoztassa akár.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Attól, hogy én oroszbarát vagyok... vagy valami ilyesmi. USA vs Oroszország mérleg a keleti irányba dől. Attól még nem leszek Ukrajna ellenes. Próbálom megérteni mindegyik oldalt. Az ukránoknak joguk van megvédeni magukat. Alapvetően a nyugat vs kelet problémakörben szerintem egyik sem jobb a másiknál. Mindegyik oldal nagy befolyást akar a világon. Van aki a demokráciát hangoztatja miközben bemásznak a német kancellár telefonjába (is), működtetik a prism programot és van aki egyszerűen csak pontozza az állampolgárokat megbízhatóság és párthűség tekintetében, milliárdnyi embert megfigyelve, arcfelismerővel, mesterséges intelligenciával. Sok eszköz közös. Van aki atomot dob civil városokra. Kétszer. Van aki gulágot üzemeltet, van aki palesztin iskolásokat vegzál, van aki arbeit macht frei táblák mögé rejti a "munkásságát". Tehát innen nézve nulláról indulunk. Nekem a nyugati multik világa nem tetszik. Az ilyen Nestlé Unilever Coca cola, Google, Microsoft, gyógyszergyártók stb. Ahogyan ők jelentősen befolyásolják emberek milliardjainak életét. Ezek a bajok aktuálisan jelentős részben nyugatról erednek.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Mivel én még láttam itt élőben orosz katonákat (nem is keveset), a családnak sincsenek kellemes emlékeik róluk (szerencsére nálunk legalább nem volt nemi erőszak), ráadásul elég masszívan élesztik fel jelenleg a Sztálin kultuszt, számomra mindig érthetetlen hogy elvben nemzeti érzelmű/konzervatív/jobboldalinak mondott emberek fejében hogyan fordulhat meg egyáltalán bármi pozitív is (az írókat, zeneszerzőket,tudósokat leszámítva) az oroszok kapcsán. ...és 1849-et és 1956-ot még ide se hoztam.
Nekem sem szívem csücske az USA, de ha sarkosan kell fogalmaznom még mindig inkább buzik mászkáljanak az utcában tüllszoknyában, mint ruszki katonák. :D  ...avagy ha kirúgnak a véleményemért még mindig jobb, mint ha kinyírnak, stb stb

Pedig egyszerű: az a lényeg, hogy a főnök épp mit mond. A múlt nem érdekes. Az se érdekes, ha esetleg tegnap még a főni mást mondott. Lásd 1984.

Én is le lettem ugatva a múltkor, hogy miért régi dolgok alapján ítélem meg az oroszokat.

Hát csak. Mellesleg azóta kiderült, hogy most is pont úgy viselkednek, mint akkor, ami alapján megítélem őket.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ezzel egyet értek. Viszont a németek semmivel nem voltak jobbak. Ha tekinthetjük őket nyugatnak. Viszont a végén mosolyogtam, ilyen szemszögből még nem is gondoltam erre, de van benne valami. Nekem az agresszív kapitalista üzleti modellek, és a hozzá kapcsolódó tömeges agypusztítás, dezinformációk, kamu kutatások és az egész politikai háttere ennek a világnak. Ez nem tetszik. Kína és Oroszország sem szentek nyilván. Szerintem az erőltetett meleg kampányok által arra játszanak egyrészt, hogy viselj és tűrj el mindent, másrészt pedig, hogy ez a sok birka már ne szaporodjon tovább. Bőven van már rabszolga. Egyre több az automatizált rendszer, a robotok. Egyre kevésbé lesz szükség a "demokratikus biorobotra".

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

A meleg/fekete lobbi amiatt van, hogy elterelje az emberek figyelmét a valós problémákról, és egymást erősítsék meg abban, hogy nagyon bátor, amit csinálnak. Közben meg lehet mocskolni, kizsákmányolni az embert, de azt kb leszarjuk. Éljenek a melegek, transzik, meg a nyomorékká operált gyermekek.

Ironikus módon az általad említett gyerekek nyomorékká operálása elleni hergelése pont tökéletes példa a meleglobbira, és az indokokra amit felsorolsz.

Mert ne legyen senkinek se félreértés. Az LMBTQ ELLENI lobbi is lobbi. Ugyanúgy, sőt, sokkal inkább elterel komoly problémákról figyelmet, és lehet örülni, hogy azok a gyerekek meg vannak védve, de eddig se voltak bajban. Vagyis de. A nyomorék egészségügy és oktatás miatt sokkal inkább. Na ez az amivel nem foglalkozol, amíg annak örülsz, hogy milyen jól meg lettek védve a gyerekeid.

Szovjet katonai egyenruhában voltak. A jogutód és a büszke poszt szovjet az Oroszország.

A szovjet katona sajnos állati sorban tartott lény, így a hadsereg nem más, mint egy keleti barbár horda. Mint ilyen nem kívánatos számomra a jelenléte, csinálja otthon a négy fal között. ;)

Szovjet katonai egyenruhában voltak. A jogutód és a büszke poszt szovjet az Oroszország.

Tehát ha egy ukrán/grúz/etc követ el valamit, azért az oroszok a felelősek, mert SZU.

 

A szovjet katona sajnos állati sorban tartott lény

vs a legnagyobb tengeralattjáróról:

A tisztek tágas kabint kaptak; két, egyenként kétméteres mélységű uszodát is kialakítottak; a pihenőszobában televízió és légkondicionáló is volt; a dohányosoknak külön kabint jelöltek ki; volt még ezen túl szaunaszolárium és edzőterem is. Az Oscar-osztályú tengeralattjárók is hasonlóan kényelmes berendezést kaptak - ezeknek köszönhetően a legénység figyelme a 3-4 hónapig tartó bevetések bezártsága ellenére sem lankadt.

Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering

Nézzük meg Gruziában és Ukrajnában van-e bebalzsamozott tömeggyilkos, sarló-kalapácsos veres zászló lelkes lengetése és felélesztés alatt lévő Sztálin kultusz és igyekezne-e úgy tenni, mintha még mindig nagy és fényes nagyhatalom lenne. Ha a kérdésre a válasz igen, akkor majd az én válaszom is igen lesz, addig meg nem.

vs

Az elöl lévőnek van puskája gyalogosrohamnál, ha az meghalt akkor felveszi a következő és rohamoz azzal a puskával tovább. Amennyiben visszavonulna, akkor pedig a hátul elhelyezkedő politikai tiszt elvtársak lesznek kedvesek géppuskával tüzet nyitni a visszavonulókra, így szabadon választható kinek a lövedékétől hal meg a derék gyalogoskatona. (II. Vh )

Gruziában és Ukrajnában van-e bebalzsamozott tömeggyilkos

a Bandera kultusz pl meglehetősen necces..

**

'56ot emlegetve is rengeteg ukrán jött az országba szovjet egyenruhában;ukrán gyerekek(14-16) kísérték őket akik otthon a körülöttük élő magyaroktól már pár szót megtanultak: ezek tolmácsoltak; pl leparancsolták az emberről a normális csizmát/cipőt/nadrágot, vagy épp szóltak, hogy megtetszett az asszony és most elviszik egy körre. Semmivel sem voltak jobbak az orosz vagy más nemzetiségű katonáknál: ugyanazok a kiéhezett, fosztogató vadállatok voltak.

A fentiekre több még élő szemtanú van..

Még Hofi is megmondta: "Jobb ma egy Pershing a tanyámon, mint holnap egy ruszki az anyámon."  --ez kb tökéletesen jellemzi a szovjet katonát.

Én valahogy nem kívánom vissza azt a rendszert, de aki annyira vágyik rá, azt szerintem tárt karokkal fogadják Putyinék építeni a működő szocializmust. ;)

Én akkoriban Illést/Fonográfot/Koncz Zsuzsát hallgattam, majdnem ki is tosztak a suliból, mert ott meg énekeltem a Ne gondold-ot, Kádár paródiákat adtam elő és lelkesen mondogattam, hogy ruszkik haza. Boldog általános iskolás évek :)  (értelemszerűen 89 előtt)

 

...ellenben KISZ tag sosem voltam, mint a kormány és az ellenzék színe-java. :)

A kommer az kommer. Moszkvában Lenin hulláját még mindig ápolgatják, veres sarló-kalapácsos zászlókkal vonulgatnak és szép lassan elkezdték kitalálni, hogy Sztálin elvtárs tulajdonképpen egész rendes bácsi volt.

Zárójeles megjegyzés: Itt csak kidobtak, a SZU-ban mentél volna Gulágra az egész családoddal együtt.

Az itt állomásozó orosz katonákról beszéltem, te meg egy távoli rendszerről. Nekem nem volt rossz élményem velük. Gyerekként üzleteltünk velük. Nekik pia kellett meg kutya, nekünk meg gyutacs meg mindenféle, amivel rosszalkodni lehetett. Vittük, adták.

Valahol a Gulagra vitték a rendszer vélt vagy valós ellenségeit, valahol meg Guantanamo-ra.

trey @ gépház

Felénk is üzleteltek velük, de ez egy kis szelete a szovjet hadseregnek. Engem például nem erőszakoltak meg, de 45-ben fél Európát megerőszakolták. Ez ugyan az a hadsereg, egészben kell nézni vagy legalábbis érdemes.

Nem mondom, hogy az USA csodás, de USA megszállás még nem volt, ruszki ellenben már igen, ez utóbbinak elégnek kellene lennie, hogy ne nagyon szeressük őket. :) ---merthogy onnan indult ez a szál, hogy orosz pártiság.

Dédöreganyám - aki megélt két világháborút - mesélte, hogy amikor Győrbe ideértek az "oroszok",  az első hullámban olyanok jöttek, akik írni, olvasni, beszélni nem tudtak. Feltehetően börtönből amnesztiával szabadult bűnözők, meg mindenféle alja népség. Az egyik ilyen vele is erőszakoskodni próbált. A második hullámban megérkeztek az orosz tisztek, tiszták voltak, értelmesek, rendesen bántak velük. Szóltak az egyik orosz tisztnek, hogy mi történt, az egyből intézkedett. El is vitték az erőszakoskodót. Annyit mondott öreganyám, hogy később megsajnálta, mert attól tartott, hogy rögtön ítéltek felette.

Ebben mi az oroszpártiság? Hogy "nekünk" mások a tapasztalataink?

trey @ gépház

Üzletelt velük mindenki, ha volt cserealap. Még teherautó fuvart is lehetett velük intézni, ha a megfelelő tisztet ismerted.

Mondjuk a piát felénk inkább  úgy szerezték meg hogy végigfosztogatták a szőlőhegyen a pincéket.

Amikor apám eladta a szőlőt a vevők kérdezték miért van 5-ös kazánlemezből a pinceajtó, úgy néz ki mint egy bunker lejárata. A BTR-ek miatt mondta apám :).

Nem értették.

Miután mint "mókus-őrsvezető" kivittem a "csipet-csapatot" a Dunára, - ez akkor éppen érdekes, jó ötletnek tűnt, - és pár kilométerrel azért arrébb, mint a honvédelmi nap érkezési célja volt, - Tanáraink, - az érkezés hiányában.., - egy darabig kerestek bennünket..., azután év végén "ünnepélyesen" visszavonták a "kiváló-úttörő" jelvényemet. ("Úttörő" szempontból egy életre elkaszáltam magam. - Értelemszerűen sem KISZ, sem párt, utána már nem volt. -- Igazsághoz hozzátartozik, hogy ez ellen azért tettem még "pár dolgot" a későbbiekben is...)

:)

Bár egy orosz laktanya közelében laktunk, különösebben én sem emlékszem komoly konfliktusokra tőlük. - (Mondjuk apám naponta szidta a rendszert, az oroszokat, a fináncokat, és minden a kommunizmussal összehozható dolgot a világon. - Végül is igaz, nem meszeltünk a falakra "tovarisi konyec" feliratokat,, mert ez akkor nem is jutott eszünkbe.)

Ettől függetlenül természetesen én is vallom, "katonailag" maradjanak otthon. De az amerikaiakra ezt úgyszintén kötelezőnek vélem. (Ha már "a halott indián, a jó indián" egyáltalán szóba került...)

Ettől függetlenül természetesen én is vallom, "katonailag" maradjanak otthon. De az amerikaiakra ezt úgyszintén kötelezőnek vélem.

Így, de ne jöjjön más se. Se fapapucsos holland, se krákogó német, se tót, se román, se senki. Jenki se. Mindenki maradjon a picsáján. 

trey @ gépház

Maga az ENSZ az, akinek a rendet tartó hatalmában ért egyet a világ nagyobb része. Mármint amelyik normális. Amelyik nem, az meg leszarja, hogy ő maga ENSZ tag. De hát amelyik leszarja, hogy ENSZ tag és háborút indít, az amúgy is egy barom.

Az ENSZ BT pont azért érdekes díszes társaság mert annak állandó tagjai a legnagyobb fegyvergyártók és exportőrök akik érdekeltek benne, hogy a világon mindig legyen bőven fegyveres konfliktus és aktív háború. Nem a békében és nyugalomban érdekeltek, hanem abban, hogy ők kontrollálják hol legyen háború: értelemszerűen ne a saját területükön :).

Nekem sem szívem csücske az USA, de ha sarkosan kell fogalmaznom még mindig inkább buzik mászkáljanak az utcában tüllszoknyában, mint ruszki katonák.

Tavaly ősszel láttam két hasonló öltözetű kretént az esti bevásárláskor. Ha csak binárisan lehet választani, akkor a ruszkikra szavazok.

Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering

Én nem láttam orosz katonát csak szovjet katonákat. Azok lehettek akár az Ukrán SZSZK-ból is. Nem hiszem, hogy számít.
Amúgy jól fogalmaztad meg, hogy mi a gond, ez a szemlélet:

Nekem sem szívem csücske az USA, de ha sarkosan kell fogalmaznom még mindig inkább buzik mászkáljanak az utcában tüllszoknyában, mint ruszki katonák

Mert egyikre sincs semmi szükség. Lehet úgy is sarkosítani, hogy inkább fejlövés, mint has, de inkább nem kell a lövés. Szóval sem fegyverrel, sem aberrált viselkedéssel nem kell elpusztítani a Világot.

üdv: pomm

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

Miért? Téged ugyan annyira zavar egy esetleges buzifelvonulás, mint hogy bármikor agyonlőhetnek a megszálló katonák?

Én most már öreg vagyok és házas, de heteró férfiként akár örülhetek is ha sok a buher, hiszen kisebb a konkurencia.  ;) Igazából a legjobb az lenne, ha rajtam kívül minden pasi buher lenne, micsoda kasza lenne a csajoknál ;)

Miért? Téged ugyan annyira zavar egy esetleges buzifelvonulás, mint hogy bármikor agyonlőhetnek a megszálló katonák?

Így van. Ugyanis a különbség az időben van csak. Az hogy megszállnak és agyonlőhetnek, egy beteg eszme tovább vitt és megvalósított következménye. Az aberráltak vonaglásának is hasonló következményei lehetnek.
Ha nincs norma, követendő érték, a káosz lesz úr. Jelen példánál maradva ez nyilván nem jelenti a homoszexuálisok üldözését vagy negatív diszkriminációját - ez azt jelenti, hogy felnőttként olyan másik felnőttel létesít szexuális kapcsolatot, amilyennel akar és ennyi. 
Szóval nem várnám meg, hogy agyonlőjenek, mert a fiamat nem akarom hercegnőnek nevelni :)

üdv: pomm

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

Almát hasonlítasz körtével. Ha jól elolvasnád, több helyen használtam feltételes módot. A lényeg annyi, hogy a népirtásokat jellemzően idióta és aberrált eszmék előzik meg. Az, hogy ez egy népcsoportra, vallásra, nemi indentitásra vonatkozik, az nem releváns.
Értsd: Az, hogy valaki meleg és a saját neméhez vonzódik, szerintem senkinél nem éri el az ingerküszöböt, mert a lesz@rom kategória...
Ha kimegy az utcára vonaglani, ha gyereket akar (akkor is, ha ez biológiailag lehetetlen), ha úgy gondolja, hogy a többség az abnormális, hogy neki minden is jár...nos az ki fogja b@szni a biztosítékot... nos ez a baj.
Nem tudom átment-e....

ps.:

Az, hogy valaminek ellenáll, az akár lehet az is, hogy nem akar buzi lenni, és ezért húzzák a fára... Ez csak egy eszme a sok közül...

üdv: pomm

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

az utolsó ukránig védjenek meg minket :-D

csak sajnos magyarokat is használnak golyófogónak..

Augusztus 30:

1932 – A német birodalmi választásokon az NSDAP megszerzi a szavazatok 37%-át. Hermann Göring SA-Obergruppenführer átveszi a Reichstag elnöki tisztét.
1940 – A második bécsi döntés elfogadása, melynek alapján szeptember 5-étől magyar csapatok megkezdik a visszacsatolt Észak-Erdély megszállását.
1941 – A Wehrmacht körülzárja Leningrádot, ezzel megkezdődik a város 900 napos blokádja.

Nem, te mész akkor amikor parancsba kapod, maradjunk ennyiben! Én majd akkor ha kedvem tartja, hacsak nem változnak jelentősen a hadkötelezettség szabályai.
...aztán majd ha a ruszkik lőnek rád és saját beleidet gyömöszölöd vissza a kezeddel a szétroncsolt testedbe, akkor majd átgondolod, hogy mégiscsak jobb lett volna ha az ukránok megállítják őket és nem neked kéne megdögleni már megint a magyar történelem során sokadszorra a keleti barbár hordák elleni harcban. Az a helyzet, hogy a háború az pokol, semmi romantika nincs benne, csak fájdalom, halálhörgés és mocsok. Ehhez képest a vók és a buzifelvonulás és káncsel kálcsör picsafos.  Továbbra is azt mondom, inkább a pride, mint a vörös hadsereg.
Mivel azt gondolom az álláspontjaink és a világnézetünk olyan szinten ellentéte egymásnak, hogy nem lesz ebből közös nevező, így a magam részéről a szálat lezárom, értelmetlen billentyűzetkoptatás. Majd ha a buzik ölik a MAGYAROKAT vagy a ruszkik ölik a magyarokat, akkor újranyithatjuk a beszélgetést.
 

Tudom, hogy nem vagyok ideológiailag elég képzett, de én nem látom sehol, hogy a buzik miatt sodornának országokat háborúba. Sőt még travik miatt sem látom, hogy bármelyik ország háborúba hajtana bárkit is.

Ha honvédelemre soroznak be - mi vagyunk a megtámadott fél -, akkor az ellenség a hibás, ha mi vagyunk az agresszorok akkor a saját vezetőink. - ez utóbbi esetben a vezetőket kell lámpavasra húzni nem a frontra menni. Leggyakrabban a legegyszerűbb megoldás a jó megoldás, fölösleges a dolgokat túlbonyolítani.

Nem, te mész akkor amikor parancsba kapod, maradjunk ennyiben! Én majd akkor ha kedvem tartja, hacsak nem változnak jelentősen a hadkötelezettség szabályai.

Erről szerintem olvashatsz eleget. Megváltoznak azok :) Golyófogónak mindenki jó. Te is.
A többihez:

Az ukránok nem megállítják az oroszokat, hanem kirobbantják a 3. VH-t - maradjunk ennyiben, az amcsik is tolják keresztül rajtuk....ahogy szokták. Nem menjünk messzire: '56

üdv: pomm

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

De ha keletre tekintesz, onnan is megjelenik, csak később. Semmivel sem jobb. A nagy multikat illene korlátozni, amely az állam feladata lenne, csak USA szarik rá, mivel az korlátozná a kapitalizmust. A nestrlé meg zsarolhatja az embereket ivóvízzel bárhol a világon, hiszen az nem svájc.

Ideje felébredni. Az USA-ban főleg, de sok más helyen is a kapitalista nagytőke vezérli a politikát. A választások csak cirkusz. A nagytőkések még jelölt korukban eldöntik, hogy ki szolgálja jobban az érdekeiket, és aszerint támogatják, vagy épp ellene dolgoznak. Mostanában nagyjából mindegy, hogy melyik oldal jön kormányra, mert mind a zsebükben van.

Sajnos ez a médiából hallhatóan-láthatóan.., - és ha nem így lenne, a közvetett bizonyítékokból józan paraszti ésszel kikövetkeztethetően így van!

- Ezért is viseli az ember nehezen akár a gyerekkori barátok politikai jellegű civakodását, de a házastárssal valót még inkább. És előfordul a "hírek" ellentétes értelmezése. Gyakran.

Az elsőt ikszeltem, de biztosan nem tudom mert a legtöbb kollega nem hangoztatja a politikai nézeteit. :-)

A FLOSS/closed source még talán világnézet, de a KDE vs Gnome már nem az.

Érdekes módon a szakmában a közelemben a legtöbben a FLOSS-t szeretik, aki meg nem szakmabéli annál mindegy ez a kérdés.

EV - belső égésű: ez sem világnézet, egyszerűen praktikus okokból nem vágyom még EV-re. Ha olyan kényelmesen használható lesz mint egy normális kocsi, akkor nem lesz bajom vele. Ebből sem volt még semmilyen konfliktusom egyet nemértésből. Nem is értem, hogy hogyan lehetne.

Szerintem sokan összekeverik a vitát a veszekedéssel. Nagyon sok embertől hallottam már ezt, hogy "ne veszekedjetek már" teljesen normális vita esetén is. Ha valaki vitatkozni akar, elmondom, hogy miért nem veszek EV-t, de egyáltalán nem sért ha más meg vesz.

 

Volt olyan munkahelyem, ahol voltak ilyen kéretlenül házaló politikusok, ráadásul teljesen az én világnézetemmel szemben. De eszembe sem jutott, hogy ne tudnék együtt dolgozni vele. Mikor kedvem volt, akkor kicsit vitáztam vele és kész. Én szeretek vitázni, ha van kivel.

Notepad++ még oké. Nano? Vi? Vakarózás. Be szoktam dobni ilyeneket, de csak ha röhögni akarok. Én C-re, ő nem rustra, hanem php-ra vagy phytonra :D Nekem megfelel a konténer, ő meg a Hyper-Vt azért használja mert muszáj... 

Mi arról beszélgetünk, hogy ma éppen mi a 3 kérdése a kollégának hozzám. Kezdem unni. Ezenkívül napi 2 órányi semmitérő tiktok videó, amiből 1-2-megmutat. Ha politika kerül szóba, akkor az 2 szóban mindig le van rendezve: nincs jobb. Szóval nem túl izgalmas az élet. A másik kolléga állandóan fut. Ha szól hozzám akkor is csak a hülye kérdései :D Ha valamiről próbálnék beszélgetni, akkor kb. annyiban kimerül a dolog, hogy mosolyog egyet és mondja, hogy "de tényleg". Ha a biorobotot kell körbeírni, ő az. Azonnal felveszi az összes telefont, azonnal fut mindenhová, minden szart bevállal és a vége úgyis az lesz, hogy felét nem képes megoldani, ezért nálam csapódik le :D Nem jó ez így... egyedül érzem magam. Nem csoda, hogy az utolsó kolléga akivel elvoltam, alkesz lett és kirúgták.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Egy bizonyos életkor/tapasztalat mennyiség után rájön az ember, hogy adott helyen ki hogy működik, mik erősségei és gyengéi. Ezután ami nem saját felelősség, azt tudomásul veszem és együtt élek vele. Emellett persze lehet vitatkozni, de max kétszer, esetleg háromszor vagyok hajlandó valamit elmagyarázni vagy érvelni. :)

Nem ertem a kerdest, mi koze van annak hogy valaki elvegzi e a munkat ahhoz hogy milyen a vilagnezete? Felolem lehet fekete meleg szabadsagharcos vagy arja turultojasbol kibujt osmagyar vitez is. Amennziben nem hatraltat le se szarom. Majd ha nem csinalja meg a melot letepem a fejet es belevizelek a nyakaba. Ennyi :D

megnéznék egy laposföldhívő ürhajóterveztőt :) 

Szerkesztve: 2023. 03. 07., k – 16:07

Munkahelyen nem hiszem, hogy bárki őszintén elmondaná a véleményét és nincs is rá igény - még kávézás közben se.

Persze, ha valaki túltolja bulshit dumát - finoman szólok neki, hogy ne itt és erre senki nem kíváncsi.

Augusztus 30:

1932 – A német birodalmi választásokon az NSDAP megszerzi a szavazatok 37%-át. Hermann Göring SA-Obergruppenführer átveszi a Reichstag elnöki tisztét.
1940 – A második bécsi döntés elfogadása, melynek alapján szeptember 5-étől magyar csapatok megkezdik a visszacsatolt Észak-Erdély megszállását.
1941 – A Wehrmacht körülzárja Leningrádot, ezzel megkezdődik a város 900 napos blokádja.

Hogyne. Az egyik legjobb barátom is velem teljesen ellentétes nézeteket vall alapvető politikai kérdésekben, attól még tudjuk jól, a politika csak az élet egy kis része és nem az élet maga. Lehet ezt normálisan kezelni.

Olyan nincs, aki velem teljesen ellentetes.

Ahhoz elobb nekem kene szelsosegesnek lennem.

Meg egy DK-s lockdownparti oltasellenessel is talalnek 5-10 perc alatt valamit, amiben kivetelesen egyetertunk. Ez amolyan kulonleges kepessegem. :)

Engem egyetlen egyfajta politizalas zavar elobeszedben: a szalagcim megismetlese: olvastam, hogy [insert clickbait cim]

Szerencsere az ilyen tenyleg nem tema tovabb, mint 3 perc, mert sosincs 1-nel tobb (inkabb 0) ember, aki tud barmit is az ugy reszleteirol, es mindig van legalabb 1, aki gyorsan ravezeti oket informacioik hianyossagara.

[x] Igen. A múltban dolgoztam ilyen kollégával. A mostani kollégáim világnézetéről nincs információm.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Igen, a jó munkahelyi légkör egyik alapja, hogy nem kezdi senki téríteni a többieket, mint egy mormon.

[x] Nincs rá szükség; a beosztottaim mindig, mindenben egyetértenek velem

Egyéb, leírom: erősen attól függ. Amíg a civilizáció határain belül marad, igen. Dolgoztam együtt kőkonzervatív, szabad idejében a vallása szervezetében önkénteskedő emberrel, és jól tudtunk együtt dolgozni. Ő is elmondta a véleményét, én is, egyetértettünk abban, hogy szinte semmiben sem értünk egyet, de abban igen, hogy mind a ketten a lehető legfontosabbnak tartjuk, hogy egyikünk vagy bárki más se akarja a másikra rákényszeríteni a világnézetét. Ha erőszakosan meg akart volna téríteni vagy támogatta volna a vallási terrorizmust, nem álltunk volna szóba. Egy nácival vagy egy sztálinistával sem szívnék egy levegőt.

Mi az az OT?

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Bárkivel együtt tudok dolgozni, amíg az én munkámat nem akadályozza, a saját munkáját elvégzi és ha közös munka van, akkor odateszi magát. Ha eközben végig arról beszél, hogy ... [bárki helyettesítse be a saját triggereit] akkor se izgat.

- Uram, jogában áll csendben maradni!
- Az kizárt, én vegán vagyok!

"akutálpolitikára"

kicsit tobb figyelmet, ha mar a cimlapra irkalsz!

Tudok, egy bizonyos szintig. Van olyan kolléga akiről tudom, hogy teljesen ellentétesek a nézetei mint az enyém de nincs gond mert ha valamiért mégis politizálunk akkor tud vitázni normálisan és nem csak fröcsög. Volt olyan kolléga aki nem tudott, kényszeresen politizált orrvérzésig és bizony jelentős részben az ebből fakadó folyamatos konfliktusok miatt k.rva gyorsan el is lett zavarva innen.

Jellemzően nem az eltérő nézet szokott gond lenni.
Az igazán jó emberi kapcsolat arról ismerszik meg, hogy a véleménykülönbségek nem befolyásolják a kölcsönös tiszteletet.
Akkor szokott kezdődni a gond, amikor valaki számára a világnézete identitásképzővé válik.

Pontosan ezért nem vallom magam semmilyen felekezet tagjának: egyrészt nem szeretek semmit csomagként elfogadni, másrészt nem akarom magam ilyen dolgok mentén definiálni. Sok gondolat tetszik pl. a buddhizmusból, de nem vagyok buddhista. Évekig jógáztam, de a jógának semmilyen önmagamon kívülre mutató részével nem foglalkoztam. Néha rágyújtok, de nem dohányzom. Még lehetne sorolni.

Amikor valakinek politikai meggyőződés, vallás, világnézet az identitása részévé válik, az kényszerpályára állítja. Ilyenkor szokott egyszer csak nem menni az illetőnek az arisztotelészi logika. Durvább esetben magyarázkodások, konteók.

En szeretnek ilyen munkatarsat, mert erdekes konstruktiv vitara adna alkalmat. De nem tudom, hogy van-e, mert politikarol es vallasrol a munkahelyen nem beszelunk. Ez mondjuk szomoru egy dolog, de ez van.

Elég szar hely lehet, ahol munkahelyen politizálnak.

Egy multinál (akár itthon, akár külföldön) sem biztonságos politikával kapcsolatban kinyitni a dolgozónak a pofáját, mert könnyen kibaszva találhatja magát. Pont ugyanúgy, mint ha lmbtq, vallás, nők, bőrszín a beszédtéma. Minden multi harap ezekre a témákra, és isten vigyázzon rád ha a szent tabuk közül bármelyiknél más véleményen vagy, mint ami a céges Egy Elfogadott Irányelvben le van írva. Egy nagy multinal sosem tudhatod, h. a véleményeddel melyik hr-esnek vagy fejesnek lépsz a tyúkszemére. Minden eljut a megfelelő fülekbe, mindig! Multinál a munkáddal foglalkozz! A pofádat fogd be amíg az irodában vagy. Otthon a 4 fal között azt mondhatsz amit akarsz. De még ott is válogasd meg h. kinek mit mondasz azoknak a barataidnak akik kollégáid is egyben és magánéletben is tartjátok a kapcsolatot. A főnököddel meg mindig minden körülmények között (akár a közvetlen, följebb meg még hatványozottabban) óvatosan!

- Elnézést, elvtársam, ön párttag?
- Nem, kérem.
- Akkor esetleg valamelyik rokona?
- Nem.
- Vannak jó ismerősei a rendőrségen?
- Nincsenek.
- A minisztériumban sem dolgozik senkije?
- Nem, senki.
- Esetleg a városi tanácson?
- Ott sem.
- Akkor szállj le a lábamról, te pávián, mert felpofozlak!

Sajnálom. Ma éppen a cégtulajjal harmad magamban utaztam Budapestre autóval, közben beszélgettünk mindenről, köztük bőven politikáról is. Nem értettünk mindenben egyet. Na és? Miért kellene mindenkinek egyetértenie egy szabad cégnél?

Sajnálom azokat, akik (gondolom nyugati) multinál dolgoznak és csak addig terjed a naaaaagy nyugati szabadság stb. hogy a dolgozóknak kuss a helye, ha jót akarnak.

Broáf.

trey @ gépház

Hehe multinál dolgozom, de voltam előtte magyar több milliárdos bevételű cégnél is.

Na ott a szemtől szembe zsidózás ment... :(

azt hiszem, oda nem szívesen mennék vissza...

Itt inkább vagyok itt mint ott, és inkább az volt a broáf, mint ez.

(x) Egyéb, leírom.

Kifejezetten ilyen kollégákkal szeretek dolgozni. Miért hallgassam vissza a saját véleményemet tíz másik papagáj szájából?

+ nagyon sok.

Az hogy ki milyen nézeteket képvisel igazából nem számít, a lényeg hogy tudjon róla kulturáltan vitatkozni.

Nekem is nagyon sok vitám van cégen belül, legyen az melóval kapcsolatos vagy bármi mással, de sosincs belőle se harag, se sértődés, tanulunk egymástól és formáljuk egymás véleményét, észérveket/meglátásokat ütköztetünk. Ha pedig olyan téma van amit nem tudsz észérvekkel alátámasztani (pl vallás) akkor is nagyon sokat tudtok tanulni egymástól. A lényeg hogy legyél nyitott és hallgass meg mindent, a plusz infóból meg szépen formálod a saját meglátásaidat, véleményedet.

én vagyok az egyedüli fradista. mégis jól elvagyunk. néha kis csipkelődés, mostanában általában csak általam, de munkával nincs probléma. a baráti körömben is sokan másnak szurkolnak. de ismerek olyan fradistát, akivel nem tudnék együtt dolgozni. szóval a határt inkább értelmes/nem értelmesnél húznám meg.

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Kizárt. Trey-t és a másik oldali agresszor szócsöveket azonnal kitennék. Nincs szükség semmiféle feszültség gerjesztésre. Menjenek a Bálnába vagy az Andrási útra, ott kéjeleghetnek egymás farkán.

READY.
󠀠󠀠‎‏‏‎▓
Szerkesztve: 2023. 03. 11., szo – 22:57

Még az a szerencse, hogy nem vagyunk mind egyformák. Ettől még lehet tisztelni a másikat.

Ez azon múlik milyen nézetekről van szó, és azok hogy befolyásolják a munkát.

A szélsőséges véleményeket hangoztató munkatárs nem optimális. Bármilyen szélsőséges hozzáállás azt engedi feltételezni, hogy az illető inkább az elveinek és saját ízlésének alárendeltje és nem képes kompromisszumokra, árnyalatokra, önkritikára. Egy ilyen személy pedig ha szimpátia és ideológia alapján hoz döntéseket, az a munkát negatívan befolyásolhatja.  

Olyan munkatársban sem bíznék, aki bizonyos áltudományokban vagy konteókban őszintén hisznek.

Azért csak néhány, mert a múlt már bizonyította, hogy vannak olyan konteók, amik ténylegesen igaznak bizonyultak. 

De aki IT-s szakemberként az 5G-s, vagy oltásos csippelős faszságokat elhiszi, vagy laposföldhívő, az nem képes arra a logikai gondolkodásra vagy kritikus gondolkodásra, ami a szakmához elengedhetetlen.

Aki IT szakemberként nem érti, hogy az 5G rendszer segítségével követni lehet a telefon nélküli emberek mozgását is, vagy hogy lehetséges az emberek célzott koncentrált besugárzása, az sajnos nem tájékozott az antenna rendszerek működése területén. Ebből arra következtetek, hogy más területeken is hiányosak lehetnek az ismeretei. :-)

Megmutatod azokat a hitelt érdemlő kutatásokat amik ezt alátámasztják? 

És hogy miért volna erre szükség, amikor amúgy is tele van kamerázva minden, ott van mindenkinél a telefon, és akinél nincs, az is más telefonok és kamerák kereszttüzében éli az életét? 

És egyébként a konteósok nem erről beszéltek, hanem arról, hogy majd az 5g fogja aktiválni a chipeket, és a gondolatainkat fogják irányítani vele.

Nem. Voltak ilyen 5G-s threadek, keresd ki őket! A követés funkcióra volt tudományos cikk linkem. De ha belegondolsz, hogy mekkorák a frekvenciák és hogyan működnek a szoftver defined rádiók antenna array esetben, akkor nem kell hozzá cikk, egyszerűen látszik, hogy a hardver pont olyan mint egy radaré.

A második állítás a követésből következik: ha tudod követni valakinek a pozícióját és tudsz nyalábot fókuszálni (lásd antenna array technológia), akkor a rendszer képes arra, hogy egy embert folyamatosan kövessen és ráfókuszáljon egy nyalábot.

A konteósok beszélnek minden féléről. Az 5G-nek pedig vannak nagyon furcsa tulajdonságai, amik miatt én örültem volna ha nem terjed el. De most már elterjedt, ez van.