Jelenleg ... dolgozom.

 ( trey | 2018. augusztus 5., vasárnap - 10:10 )
a szülővárosomban
32% (190 szavazat)
a szülővárásomtól távol, 80 km-en belül (ingázok)
9% (56 szavazat)
a szülővárásomtól távol, 80 km-en belül (nem ingázok)
8% (50 szavazat)
a szülővárosomtól távol, több mint 80 km-re (ingázok)
1% (9 szavazat)
a szülővárosomtól távol, több mint 80 km-re (nem ingázok)
29% (177 szavazat)
a szülővárosomtól távol, egy másik országban dologzom, ugyanazon a földrészen.
13% (77 szavazat)
a szülővárosomtól távol, egy másik országban dologzom, egy másik földrészen.
3% (18 szavazat)
Egyéb, leírom.
1% (7 szavazat)
Csak az eredmény érdekel.
3% (18 szavazat)
Összes szavazat: 602

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

2., a szülővár[áo]som 80km-es körzetén belül. :-)

--
Dell Latitude 5480, Arch Linux & Xfce

Hova ingázok/nem ingázok? A szülővárosomba vagy az 5 perc sétára levő bérelt lakásba? Az ingázás ha évente 2x az ünnepekre "haza" megyek? És ha minden hétvégén? Ez a bajom az állandó és ideiglenes lakcímmel is, a mai világban értelmezhetetlen fogalmak ezek.

Ezért nem is hívják őket már így :) Lakcím van és tartózkodási hely.

mondjuk itt erdekes lenne kulon szedni, hogy az a szulovarosomtol tavoli masik orszag Magyarorszag-e

:) Pont ezen akadtam meg az elején.

szvsz a kerdezot nem erdekli hogy romaniabol koltoztel-e at magyarba, vagy magyarbol nemetbe, ezert nincs szetszedve. treyt az erdekli hogy hanyan vannak akik hajlandoak egy masik orszaga menni es ott dolgozni

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

de engem erdekel

akkor irj ra ki szavazast

majd egyszer

ingázásnak számít, ha csak hétköznap vagyok Pesten hétvégén 130km-re ?

"Az Amerikai Egyesült Államok népszámlálási hivatala megalkotta a "szélsőséges ingázás" fogalmát, amely alatt naponta kétszer (oda és vissza) legalább 90 perces utazást kell érteni."

Az ingázásnak nincs egyébként pontos definíciója. A fenti elég jól körbeírja. Max. az időtartam az, amit talán érdemes lenne itt 30-90 percre venni. Tehát ebből kiindulva, az nem ingázás.

--
trey @ gépház

90 perc már "szélsőséges ingázás"? Az pesten kocsival 2 utcasarok... :D

--
openSUSE 42.2 x86_64

+1
Nem 1x de nem is 2x fordult már elő velem, h. Bp egyik pontjából a másikba nem tudtam eljutni ennyi idő alatt autóval. Akár azért mert LMBTQXYZ felvonulás volt, v. biciklis-futós verseny volt, v. random afrikai-ázsiai diktátor jött látogatóba, v. csak szimplán az M1M7 bevezetőtől a Blaháig állt a dugó.
--

Hidd el, felvonulás nélkül is mindennapos az akkora dugó, hogy konkrétan sajnálom a sok lusta barmot, hogy ott főnek a kocsiban, miközben gyalogosan ott hagyom őket. :D

--
openSUSE 42.2 x86_64

+1, sokszor mondom is, hogy büntetés Bp-n autózni. Sok esetben BKV-val *kényelmesebben ott vagyok, közben olvasok, tanulok, pihenek.
* ha nem olyan útvonalad van, hogy épp szívás, nálam szerencsére kevés esetben fordul elő
* ha épp nem nyár van és a 3-as metrót kell használnod :)

Hiányozni fog a metrópótlás végeztével a jó kis légkondis busz. Helyette lesz csörömpölő kényelmetlen metró.

--
openSUSE 42.2 x86_64

Hát nekem bkv-vel is több, mint egy óra volt az összes melóhelyem és kocsival is kb. annyi. Szóval jó ez a bkv, csak nem a legjobb. Főleg mióta kitalálták, hogy a gyors és sebesvonatra nem lehet budapest bérlettel felszállni, mert csak.

Én pont ezért vettem elektromos rollert. Meló-otthon 13km-re egymástól, kényelmesen bent vagyok kb fele annyi idő alatt mint tömegközlekedéssel lennék. Kár hogy a sok részeg segwayező miatt elkezdték betiltogatni, pedig iszonyat kényelmes és kulturált közlekedési eszköz.

Ne mar, naponta 2x90 perc gyalogosan is iszonyu sok es kimerito, ha autoval lenne annyi, kb. azonnal koltozni vagy munkahelyet valtani kene..

Ja, ez a szavazas vicces annak, aki ismeri Budapestet es autoval jar. Ha reggel 8-ra kell menni, akkor lehet masfel ora is az ut, ha 10-re, akkor ~35 perc. Meg jo hogy evente kb 4x kell csak koran bemennem.

Egyszer mentem időpontra Pestre. A Google Maps útvonalterve szerint lett volna 45 perc az út. Egy órával korábban indultam el és fél órát késtem...

Szerintem használj Waze-t, vagy járj BKV-val. :P
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Gyalog járok. Annál csak bringával gyorsabb a városban haladni... :D

--
openSUSE 42.2 x86_64

Mondjuk bátorság az kell hozzá... legalábbis felénk nem nagyon van bringaút. és 25-30 km-eket letekerni a sok idegbeteg autós, motoros, busz, troli és villamos között nekem nem tűnik életbiztosításnak.

Ha van is bringaút, akkor az vagy szar minőségű, vagy parkolnak rajta, vagy gyalogosok piknikeznek rajta, vagy egyszerre mind.

--
openSUSE 42.2 x86_64

A szülővárosomtól ÉS állandó lakhelyemtől is 80+ kilométerre dolgozok, nem ingázok.

szülővárosomtól távol (br)ingázom :)

Szülőfalum nem játszik?

Az élet bonyolult. :-)

Én egy járási szülőotthonban születtem, ami egy községben volt. A hely azóta már város, és a szülőotthon jogutódját nyomtalanul felszámolták.

"nyomtalanul felszámolták."
Lehet, hogy meg sem születtünk?

*a szülővárosomban
Pontosabban 4,5 percre attól a belvárosi lakástól ahol 3 éves korom óta élek (nem BP, de megyeszékhely). :-)

Szulovarosomban jo, ha eletemben parszor jartam (beleertve persze azt is, amikor megszulettem). Amit "gyerekkori otthonomnak" tekintek (es ahol legszivesebben elnek mind a mai napig) az onnan kb 100km. Onnan pedig megint kb 100km-re dolgozok (Budapest, de nem igazan vagyok oda erte, finoman szolva) es elek csaladommal (akik viszont mar Budapestet tekintik otthonuknak "szivbol" is), szep egyenlo oldalu haromszoget alkotva (tobbe-kevesbe). Akkor most mi van? :)

Most meleg van.

Egyéb: HO-ban dolgozok a szülővárosomban de egyébként a cég 80km-re van tőlem ahova talán havonta 1x bemegyek - ha szólnak hogy menjek be, magamtól még annyiszor se mennék mer' hát minek. :D

Van ranglétrán feljebbjutási lehetőség neked ott, ahol dolgozol?
--

Egyáltalán nincs. Erősen gondolkodok amúgy a váltáson de nem emiatt.

Nincs feljebb rangléta...
--
Csaba

Szülővárosomban dolgozom, de kiköltöztem a szomszéd faluba.
Reggel-este 40-50 perc buszozás, viszont saját családi házbam lakom, nagy udvarral.

--
Én TUDOM, hogy igazam van. És ha nincs is, akkor is NEKEM van igazam, mert én vagyok az Admin. Ennyi!

Kicsit off, nekem pont a hatar. Ha minden kivalo (google: forgalom nelkul - vagy ilyesmi). De ha suli van (szeptember - ~junius) akkor kb. 70-75 perc amennyiben semmi esemeny nincs, de nagyon sokszor van. Az utobbi idoben (az utobbi par ev) meg akarmilyen szezonban eleg surun van dugo (baleset miatt, autopalya), amivel szinte mindig 80 perc fole kerul a dolog.

Azert a <80p lett megjelolve, de jellemzo, hogy nem jon ossze.

/sza2

--
Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar

de a kérdésben km volt megadva, nem perc...

Aaaaa, ezt elhibaztam! Koszi.

Talan az zavarhatott meg, hogy ez utan irtam: https://hup.hu/szavazasok/20180805/jelenleg_dolgozom#comment-2253999 - de ez mar csak magyarazkodas.

--
Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar

Agglomerációból ingázok napi 2x20 km-t. Ez autóval - csúcsidőn kívül - kb. 2x20 perc. Csúcsidőben kb. 2x35 perc. Tömegközlekedéssel napszaktól függetlenül kb. 2x90 lenne, és vonaljegyekkel számolva kb. 2x annyiba kerülne.

40 kilométer átlagos autóval ~ 3000 forint, mármint a TCO... ha csak üzemanyaggal számolsz, akkor persze nem ennyi, de tudtommal nem elég egy zacskóba tölteni a benzint ahhoz, hogy közlekedni tudj.

Elég nehéz ügy egy autó TCO-ját kilométerre lineárisan kifejezni. Kortól erősen függő értékvesztés, fix adó- és biztosítási díjak, stb.

Egy gyors, hevenyészett számítás alapján az elmúlt évben kb. 2000 Ft/40km-es TCO-val közlekedtem.

Vannak viszont TCO-val nehezen kifejezhető tényezők. Az ember ideje az életéből, vagy hogy busszal nehezen viszel magaddal fűnyírót, láncfűrészt és betonkeverőt egyszerre, kényelmi szempontok, satöbbi.

A közlekedés nem csak 1 fő otthonról munkába ingázásáról szól - autózás és tömegközlekedés esetén sem.

"Vannak viszont TCO-val nehezen kifejezhető tényezők."

Vannak. Csak akkor ezeket a tényezőket kell leírni és nem azt, hogy az autóba benzint kell tölteni és más költsége nem volt, nincs és nem is lesz.

ki, mikor es hol irta le azt hogy "az autóba benzint kell tölteni és más költsége nem volt, nincs és nem is lesz"?

Feleség agglomerációból ingázik 2x20 km-t, de nem Bp, nem is Mo. Kocsival a táv 2x20 perc, busszal 2x40 perc, bringával 2x65 perc. A költség értelemszerűen a sebességgel arányos, kocsival a legdrágább. Áprilistól szeptemberig majdnem mindig a bringát választja.
--
Csaba

a szülővárosomban dolgozom egy, a szülővárosomtól távoli, több mint 80 km-re, egy másik országban lévő gépen (nem ingázok)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Ebben a szakmaban mar az is valami, ha tudod melyik kontinensen van az a gep, amit hasznalsz.

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

Nem IT a meló.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

 

Nem inkább a lakhelyre gondol a kérdező?
Mert én pl. soha nem laktam abban a városban ahol születtem.

De a kérdés feltételezi, hogy ott laksz, ahol születtél, különben nem lenen értelme az ingázásra rákérdezni.
Viszont ha nem laksz a szülővárosodban, de ingázol a lakhelyed és a munkahelyed között, akkor nincs értelme a szülővárosnak a kérdésben.

Szóval, mire gondolt a költő? :D

"Nem inkább a lakhelyre gondol a kérdező?"

Nem.

"Szóval, mire gondolt a költő? :D"

Arra, hogy egyesek szerint ott kell megdögleni, ahova születtél, ha van ott munka, ha nincs. A munka miatti költözés ördögtől való és lehetetlen vállalkozás. Ahogy a szavazás is mutatja. Ja, nem.

--
trey @ gépház

A szavazas pont nem mutat SEMMI ilyesmit. Ugyanis nem derul ki belole hogy az illeto munka miatt nem a szulovarosaban dolgozik, vagy mas miatt (pl. a csaladja elkoltozott meg gyerekkoraban mashova barmilyen, akar munkaval ossze nem fuggo ok miatt). En peldaul azert nottem fel a szulovarosomtol 200 km-re mert anyam elkoltozott a nagynenjehez a szuleim valasa utan, es ugyanabban a varosban (ujra) ferjhez is ment. A szavazasban bejeloltem hogy "messzebb mint 80 km", de ilyen erovel nyugodtan elkepzelheto lenne hogy ki sem mozdultam a varosbol ahol 2 eves koromtol eltem...

Szerintem is kisse felrevezeto a szavazas. Ezer mas ok van a koltozesre a munkan kivul. En sem munka miatt koltoztem oda ahol lakok, megsem ott elek ahol felnottem.
--
:wq

Hülyeség.

:)

de arra gondoltál, különben az ingázás szót nem irtad volna oda.
a legtöbb ember nem nagyvárosban él, de a közeli nagyobb városok szülészetén születtek már a múlt század közepétől fogva. Igy sokan éppen a szülővárosukba ingáznak.

Idén kereken 20 éve! ;) (Szolnok -> Budapest)
---
"Magic Disco Rádió, ami elvarázsol!"
192kbps Stream: http://live.magicdiscoradio.com:4420/live.mp3
64k Stream (for Mobile): http://live.magicdiscoradio.com:4420/mobil.mp3
And also available on TuneIn: https://tunein.com/radio/Magic-Disco-Radio-s29

„kereken 20 éve”

Na jó, de mivel? Autó, motor, busz, vonat, esetleg kerékpár? Mert mindegyik kerekes, de nagy a különbség. :-)

A 0x14 mitől kerek?

checkboxot kérek :)

A szülővárosomban van a kis irodám, ahová bejárok, de távmunkában dolgozom másik földrész(ek)re.

[x] Jelenleg a szülővárosomban dolgozom.

A légvonalban kb. 2 km-re lévő irodámba járok be.
Napi 10-15 perces út autóval (forgalomfüggő), gyalog 30 (életveszélyes helyeken átkelve) - 45 perc (szabályosan közlekedve).

--

És mit válasszon az, aki másik országban, de 80km-en belül és ingázik? Vagy nem ingázik?
Gondolom, aki másik országban, 80km-en túl és nem ingázik, az inkább a másik országot válassza mert az ad egy kis többlet információt, bár persze választhatná a másik opciót is, az is igaz lenne.

Az "Egyéb, leírom"-ot.

--
trey @ gépház

[x] Jelenleg rabszolgaként dolgozom.

Jo! De ingaztatnak, vagy egyszeru hazi rabszolga? :)

Van az a mondás, hogy ha csak arra elég a fizetésed, hogy legyen hol lakni, legyen mit enni és tudj valamennyi ruhát venni, akkor tulajdonképpen rabszolga vagy... :)

--
https://iotguru.live

Ezen definició alapján a magyar lakosság 15%-a a rabszolga-lét alatt tanyázik.
--

Egy Budafokon lakónak Újpalota már másik országnak számít, ugye?

Közlekedésügyileg és kulturálisan igen :D

Budapesten születtem és nőttem fel, de ugyanezt a gyerekemnek nem kívánom. Természetesen azóta is itt dolgozom, de már csak bejárósként szerencsére. Okádok ettől a várostól vagyis a lakóitól inkább.

Bocsi, hogy ilyen negatív hatással vagyok rád.

Semmi gond. Inkább megszoktem.

Persze nem mindenki barom de ahol sokan élnek ott a kevés is sok.

[X] Egyéb, leírom.

A szülővárosomtól kevesebb, mint 80 km-re, de másik országban lakok/dolgozom, és napi 2x13 km-t ingázom a munkahelyig :-)