Elon Musk szerintem leginkább ...

zseni
12% (55 szavazat)
látnok
2% (7 szavazat)
úttörő
23% (103 szavazat)
megváltó
0% (2 szavazat)
ügyeskedő üzletember
7% (32 szavazat)
ügyes üzletember
34% (155 szavazat)
szélhámos
1% (4 szavazat)
nagyotmondó
3% (13 szavazat)
ígérgető
1% (6 szavazat)
hazudozó
0% (1 szavazat)
foglamam sincs kicsoda
6% (29 szavazat)
egyéb, leírom
2% (8 szavazat)
csak az eredmény érdekel stb.
8% (38 szavazat)
Összes szavazat: 453

Hozzászólások

egészen pontosan
nem feltaláló, viszont olyan termékek jonnek ki a cégeibol, ami az adott piacon elotte nem létezett, és brutalis mennyisegben képes ezt eladni

---
tegnap volt a 17. sikeres első fokozat lesszállása a spacex-nek
és ez még mindig a block3-as, a jővő tavaszra kész block5-os lesz az, amit 10x-res ujrafelhasznalasra terveztek
https://en.wikipedia.org/wiki/Falcon_9_Block_5

--
Live free, or I f'ing kill you.

Lofaszt termek a teszla. Majd ha veszek egy teszlat es 20 ev mulva is aksicsere nelkul el tudok menni telen 1000 kmt es 2 perc alatt megtoltom akkor csinalt olyant mint a mostani rozzant kocsik. Valszeg 2 perc alatt sose fogsz feltolteni egy villanykocsit
------------------------
Jézus reset téged

Valószínűleg igazad van a 2 perces töltéssel. De mi van, ha megfordítjuk a dolgot: azaz egy szabványosított akkupakkot cserélsz csak egy targoncaszerűséggel? Az 2 percbe beleférhet. A töltőállomáson meg rádugják a töltőre és amikor feltöltött, akkor a következő embernek odaadják cserébe a leadott másik akkuért.

Ez tök aranyos sok embernek eszébe jutott. Akkor kezdj el gondolkodni az autóipari szabványokon és szólj ha egyet is találsz :-)))))) Ez erősen feltétele a dolognak. A benya hamarabb volt ergo ezért "szabványos". Ha az autóiparon múlik mindegyikbe más megy. A vele járó logisztikáról ne is beszéljünk. Pl egy balatoni hétvége pénteken lefelé kellenének akkupakkok vasárnap visszafelé. Nem kis mozgatás kellene. Ami sok-sok töltés lenne és sok sok munka. Vagy mindenhova dupla kutak kellenek automatikus alagutakkal. Hatalmas energiaigénnyel. Tedd a szívedre a kezed hány embert ismersz aki ad hogyan kezelje a kábeles csatlakozóit... Egy Tesla gyors töltőben 210A megy... AZ egy 4-5 éves, nő által elhanyagolt kábellel sújtva ott olvad oda a delikvens... A töltés a rákfenéje az elektromos autónak sajnos.

Márpedig muszáj lesz megoldani a dolgot. Legkésőbb akkor, amikor elfogy a benzin/gázolaj/LPG.

Minthogy 1-2 perc alatt nem nagyon tudsz 80 kWh-nyi villanyt betolni egy autóba jelenleg, így nekem mégis a csere tűnik járhatóbbnak. Simán el tudom még azt is képzelni, hogy te csak megállsz kb. egy ponton és egy robot kicseréli az akkupakkot anélkül, hogy ki kellene szállni.

Nem biztos, hogy fel kell tölteni kettő perc alatt. Gondolj bele, a legtöbb autó az ideje minimum 2/3-át a parkolóban tölti. És akkor már csak annyi a teendő hogy ezt kiegészíted valami ilyesmivel. Például.
Persze, vannak vele bajok, pl. mi lesz a manapság divatos jégesők után, meg ha nem őrzi amúgy senki, akkor mit tehet vele a sok dologtalan frusztrált balfasz, puszta szórakozásból... Nem megoldhatatlan problémák, de senki nem mondta, hogy egyszerű lesz.

Ha egy feltöltéssel tudsz menni 300-500 km-t, és egy töltés 20-30 percig tart, akkor az már nem annyira kritikus, mert legalább egyszer megállsz pihenni. Ilyenkor kinyújtod a lábad, sétálsz egy kicsit, esetleg betolsz egy-két szendvicset is. Más a helyzet, ha megállás nélkül akarsz lenyomni 6-8-10 órát, akkor ez tényleg elvesztegetett idő.

Az úgy már vállalható.

Kb. egy hónapja tettek fel a Mobilarénások egy videót, hogy hogyan és mennyi idő alatt lehet hazajutni Berlinből Budapestre egy szuszra villanyautóval. (Igaz, ők egy VW e-Golffal csinálták, szóval elképzelhető, hogy egy Tesla-val kicsit kellemesebb lett volna.)

Mondod ezt egy olyan vilagban ahol mindeki rohan, siet. Azonnal kell minden es hoborog a ballib sajto ha 10 percre lerohad a metro. Sirnak ha kimarad egy busz. Kulon vicces lesz mikor mindenki ott fog allni a kocsja mellett hogy nehogy ellopjak a toltokabelt. Bezzeg a varosi let.

------------------------
Jézus reset téged

"es hoborog a ballib sajto ha 10 percre lerohad a metro"

Gratulálok, hogy sikerült ide is behozni a politikát.

Illetve gratulálok a hasonlatodhoz is. Nyilván ugyanaz, amikor a jármű működésének velejárója a töltésre várakozás, és ugyanaz, amikor azért vársz a metróra, mert folyamatosan van valami hiba, amivel tervezni se lehet, és ezért ledöglik.

a zöld energia/atom is politikai szintéren megy, tehát nemcsak én vagyok a hülye.
te majd -20fokban tervezhetsz, hogy belefagysz a kocsiba. akkor téged is megkérlek, hogy számolgassál, és akkor meglátod, hogy ez az elektromos autozás a fizikai korlátokat feszegeti, a mai állapotában életképtelen.
------------------------
Jézus reset téged

Felmérést nem tudok prezentálni, de rokoni, ismerősi körömben ez általában évi 2-3 alkalommal fordul elő. Illetve a visszaút miatt 4-6 alkalommal. Ezen kívül napi 2x10-20 km a megszokott táv. Van olyan ismerősöm aki szinten minden nap megtesz 300-500 km-t, de neki ez a munkája.

De az igazsághoz az is hozzátartózik, hogy ha egy benzines/dízeles autó vezetője elnézi, és a puszta közepén elfogy az üzemanyag, akkor reménykedhet, hogy egy autóstársa megszánja. Esetleg egy kannával a kezében sétál egyet. Elektromos autó esetén ez kicsit problémásabb. Tehát a figyelmetlen autós jobban megszívja.

Vannak városok, ahonnan a benzines és dízel autókat kitiltják néhány éven belül.

Pl. Párizs 2030, Oxford 2020, UK benzines és dízel autók eladását tiltja meg 2040-től.

Rémlik még pár másik város, pl. London, Madrid, Barcelona, Mexico City, de az egy perces google keresés ezeket nem dobta fel.

Tételezzük fel, hogy valaki egy olyan városban él, ahová nem lehet behajtani dízel vagy benzines autóval.
Mondhatjuk azt, hogy törvényi szintre emelték, hogy mindenkinek elektromos autót kell használnia.
(Persze nem, mert csak rendelet, nem törvény, és ha tippelnem kell, a hibrid autók azért még használhatóak maradnak). Illetve fogalmam sincs, hogy a gázüzemű autókat is tiltják majd, csak olyan kevés van, hogy nem említik az újságcikkek, vagy esetleg olyan kocsival továbbra is be lehet majd hajtani.

Hat ezaz, 10-20-30+/-nehany ev meg. Valamint nagyvarosokrol van szo.
Raadasul (legalabbis en) ugy tekintek rajuk, mint amik iranyszamok.

A fenti uriember viszont ugy beszel, mintha mindenkinek kotelezoen (beleertve kulonbozo okbol sokat utazokat) elektromos autot kellene vennie most v. az elkovetkezo 1-2 evben.
Tok bullshit.

A figyelmetlen autósnak -pont a teslában- van ott középen egy böszme képernyője, amin elvileg látja, meddig lesz elég a villany. Ha okos a rendszer, szól, hogy az úgy nem lesz jó, iktassál be egy töltést.
Meg -ahogy tompos írja- szerencsére van alternatíva is, ha az adott use-case úgy kívánja.

Ez akkor jó, ha az autó tudja, hogy hová tart a sofőr. (Meg azt, hogy hol lehet út közben tölteni)

Jártam én már úgy, hogy egy alkoholos autót vezettem egy hegyi úton, amikor megkérdezte a barátnőm, hogy mennyi üzemanyagunk van. Mondtam neki, hogy ó, van még fél tank!
Erre mondta, hogy az nem jó, mert az csak 200km-re elég, és a következő 200km-en nem lesz a vadonon kívül semmi.
Nem örültem nagyon, mert akkor már kb. másfél órája hagytuk el az utolsó települést, és így elég hosszan tartott visszaautózni oda, hogy teli tankkal indulhassunk neki a távnak.

Jó, de érted mit akarok mondani... Ez nem egy megoldhatatlan műszaki probléma, a telefonod a jelenlegi háttérrel képes megoldani. Ráadásul, ha nem kellene szándékos rongálástól tartani (ok, sajnos kell), egy elektromos töltőállomás gond nélkül megépíthető gondozásmentesre, akár a legtávolabbi préri közepén.

Amit még el tudnék képzelni az, hogy az autók töltik magukat valamennyire. Gondolok pl napenergiára. Nyilván egy akkora panel, ami elfér az autó tetején nem biztos, hogy annyi áramot tud termelni, és nyilván függ a körülményektől is, de a semminél jobb.

... lenne, ha az emberek nem lennének annyira ... furák, hogy inkább ne akarjanak ilyen autót, mondván, hogy csúnya lenne tőle.

Az Eureka című sorozatban - talán első részében - mondják a sheriff-nek, hogy napnyugtáig hozza vissza a kocsit. (Akkor és ott nem értette.) Kicsit hosszabbra nyúlt a nyomozás és nem indult a kocsi. Kiszállt és akkor vette észre, hogy a tetején napelem van. :-) Persze egy akku megoldja, de vicces jelenet volt.

Preferálom a napelemeket, de autóra kb. annyit érnek, mint egy USB-s powerbankra.

Annyira szeretem, hogy van egy technológia, ami még nem kiforrott, akkor az emberek ahelyett, hogy a potenciált látnák benne jönnek, hogy ez így szar, úgy szar, és csak a kifogást keresik.

Balatoni hétvége? Tényleg? Te azért használsz benzines autót egész évben, hogy egyszer (kétszer) egy balatoni hétvégére le tudj menni? Értem én, hogy az elektromos autó töltése problémásabb, és egy hosszú útra kevésbé alkalmas, de emberek milliói ingáznak napi szinten városokban, akiknek bőven elég volna egy keveset fogyasztó elektromos autó. De nem, inkább temessük a technológiát, mert mivel megyek majd nyaralni...

Ha Kína tényleg megtiltja a fodsszílis üzemanyaggal működő autók gyártását a viszonylag közeli jövőben, az hatalmas lökést fog adni a villanyautók fejlesztésének. Na AKKOR fognak a köznyelvben Muskra tényleg látnokként hivatkozni. :)
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

A Da Vinci Learning-en tegnap este belefutottam egy ilyen témájú műsorba. A GM egyik mérnöke azt mondta benne, hogy évek óta kész a hidrogén hajtású autó koncepciójuk. 8 kg hidrogénnel 5-600 km-t lehet vele megtenni. A lobbik miatt nem tudnak vele egyelőre mit kezdeni.

Nem kizárt, hogy ezzel is számolni kell.

--
trey @ gépház

Nemtom ez melyik hidrogenes az uzemanyagcellas vagy a sima dugattyus (ahol benzin helyett hasznaljak). Mindketto tipusbol keszult mar megvasarolhato valtozat, az uzemanyagcellas baromira draga valami nemesfem miatt (platina talan?) ami a cellahoz kell, a masikhoz meg kell egy nagynyomasu hidrogen tartaly, amit nem mindenki szeret :) viszont relative nagy is. (Bar a tartaly valojaban mindket esetben kell.)

Ezt az akkucsere dolgot konkrétan megcsinálta a Tesla a Model P-nél. Nincs rá piaci igény. Pont.
De úgy tudom, hogy a Model 3-nál vagy a Model Y-nál is gondolkodnak ilyenben.
A teljes akkucsomag cseréje ott lesz érdekes, ahol egy tulajdonos üzemeltet sok járművet és megéri az infrastruktúrát fenntartani hozzá a saját telephelyein. Ilyen cég pl. egy taxitársaság vagy a BKV.

Amúgy meg 400 ezer km-t futott Tesla is van már, ahol csak egy garanciális (!) akkujavítás volt. Mindezt úgy, hogy naponta kétszer Tesla villámtöltővel töltötték (és semmi mással), aminél a töltési sebesség a lényeg és nem az akku kímélése. A 400 km alatt nem kellett az autót javítani, még a kötelező szervizre se volt szükség.

Egyébként láttatok már akkupakkot? A Tesla 85W majdnem 500 kilós, és az autó árának kb a negyede. Azért azt nem olyan triviális tologatni a targoncával. Plusz hülye lennék odaadni egy vadidegennek egy több millió forintos eszközt, hogy majd látatlanul kapok egy feltöltöttet cserébe. :)

Nézd a másik oldalról. Valaki csinál egy vállalkozást. Megvesz egy csomó aksit, beépít egy gps-t, beépít pár védelmet, hogy csak ő tudja tölteni... Utána a feltöltött aksit adja neked szolgáltatásként... És ha épp nincs senki aki elvinné az aksikat akkor eladja csúcsidőben az áramszolgáltatónak az áramot...

Te veszed egy olcsóbb autót ami tud menni 10-20 km-t. Elmész a legközelebbi "villanykútig" és cserélsz egyet.

"20 ev mulva is aksicsere nelkul" - Mutass már kérlek egy mai benzines vagy dízel autót, amiben nem kell semmit cserélni 20 év alatt a kopó alkatrészeken kívül.

"Valszeg 2 perc alatt sose fogsz feltolteni egy villanykocsit" - StoreDot Ltd munkatársai nem értenének veled egyet.

Edison javasolta a konkurencia váltóáramát az "emberséges" villanyszékes kivégzésekre. Elég sok kín között sült meg Edison első áldozata, az amerikai sajtó jelenlétében. Az ügy pedig szó szerint ráégett Edisonra. Már nem volt az fasza tudós gyerek. És hát a váltóáram egyébként is racionálisabb választás volt.
Az utókor emlékezete persze mindig eléggé rövid és szelektív.
Bizonyos értelemben nagyon is találó a párhuzam.

Facepalm.

Neha nagyon idegesito a faszi (Thunderfoot), de ez egy viszonylag jol osszeszedett video, miert facepalm az egesz "hyperloop":
https://www.youtube.com/watch?v=vwLnyzyybYs

Ez is jo (itt Musk gyogyszere totalisan elgurult):
https://www.youtube.com/watch?v=j4KR4-TN-Yo

A ficko (Musk) egy marketinges/uzletember zseni, ez ketsegtelen teny. Ugyanakkor mernoknek beallitani kicsit eros, o "csak" egy producer. Feltalalo? Ugyan mar. Nem talalt fel semmit. Edison? Azok az idok reg elmultak... Tesla??? *facepalm*

Edison is üzletember volt. Kb. pont mint Elon Musk.
Edison meg tudott fizetni embereket és fenntartani egy céget, ahol folyamatosan kísérleteztek. Sokan azt hiszik, hogy ő találta fel a villanyizzót. Csak, hogy az akkor már évtizedek óta létezett, csak nem volt elég jó, de folyamatosan tökéletesedett. Edison meg nekiugrott és a 100-adik sikertelen kísérlet után nekiugrottak a 101-edik, majd a 102-edik izzószállal stb, amíg meg nem találták a megfelelő anyagot.

muskban az a kulonleges, hogy egymastol nagyon távoli teruletet is képes jelentos mertekben átlátni

egesz felnott életében cégeket vezetett, a cégvezetes manageri/hr/penzugyi/... dolgait jol érti
egymastol nagyon tavoli mernoki teruleteket is atlat annyira, hogy a szenior mernokok vitait el tudja donteni, ha szukseges (ez a képesseg legtobb cegvezetobol hianyzik, szinte csak kommunikacios képességek alapjan dontenek)
mivel sok sikeres projektje volt, amiket kulsosok finansziroztak, oriasi penzosszegeket képes barmilyen otletéhez mozgositani
pl: a neuralink cég inditasahoz 100mill$-t

--
Live free, or I f'ing kill you.

+1

Musk az, aki egyfajta ideális metszete a gazdasági és a mérnöki vonalnak. Szvsz nem akkora koponya a pali mint azt sokan gondolják, csak az átlag vezetővel szemben nem kizárólag a gazdasági, cégpolitikai kérdésekhez tud hozzászólni (már ha azokhoz tud...), nem segghülye bármiféle szakmai témához, illetve nem egy autista romhalmaz, mint a legtöbb álmodozó mérnök, ha a világ dolgairól van szó. E mellé pedig hihetetlen nagy a munkabírása, illetve nagyon jól tudja marketingelni saját magát, vagy éppen az álmait.

Musk és a cégei a példák arra, mi történik, ha nem alulról szivárognak felfelé a tehetségtelen, de törtető emberek a céghierarchiás kontraszelekció jegyében, hanem egy tehetséges figura tényleg szó szerint "irányítja" fentről a fejlesztéseket, a munkát. Ilyen szempontból tényleg hasonlít Jobshoz, én benne is ezt tiszteltem, nem az erősen túlbecsült látnoki képességeit. A köré szőtt (számomra visszataszító) mitológia inkább eredménye volt a sikerességének, nem az oka.

Ügyeskedő? Ebben a méretben? :)

bedaral mindenkit. Minden ertelemben.

Twitteret, meg eloadasait kovetem.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

egyéb: álmodozó, ügyes üzletember jó ötletekkel

Iron Man :-)

Éppen róla olvasok egy könyvet:
https://www.libri.hu/konyv/ashlee_vance.elon-musk.html
Csak egy példa a könyvből: az egyik szakember egy eszközt akart beszereztetni, de 150.000$ volt (vagy 120e nem emlékszem pontosan). Kapott rá 1 évet és 10.000 $-t. Én megcsinálta.

--
ESET és Synology hivatalos viszonteladó

Szavazzunk arról (is), hogy kinek van igaza a mesterséges intelligenciáról.

és szerepelt az agymenőkben is, nekem tetszett :)

Elon mindenkinel mindent jobban tud.

------------------------
Jézus reset téged

Strategic thinker. Már létező elemekből alkot olyan működ(tethet)ő dolgokat amiket előtte senki.

Szerintem mindegy, hogy minek tituláljuk, mert tény, hogy az ötleteivel, termékeivel megbolygatta a piacot és sok folyamatot felgyorsított, pl. a Tesla nélkül valószínűleg nem irányulna ekkora figyelem az elektromos autókra és lassabban haladnának a fejlesztések.

...gazdag ficsur kütyükkel (mint Tony Stark) ... ő is ügyes üzletember volt a sztori szerint :)

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

nemide
------------------------
Jézus reset téged

Musk zseni is, megy ügyes üzletember is.
Az egyik neves emberke azt mmondta róla, hogy ha Steve Jobs-nak és Bill Gates-nek lenne szerelemgyereke, az biztosan Musk lenne, mert ötvözi a két vezető pozitív tulajdonságait, és meg is haladja azokat.
Egyébként Elon fotografikus/eidetikus memóriája kiváló.
Általában a mérnökeit addig cseszteti, amíg meg nem szerzi tudásuknak legalább 80%-át.
A piaci réseket igen jól látja meg, nagy a teherbírása, és olyan kockázatokat vállal, hogy ahhoz képest a tőzsdecápák akváriumi aranyhalak. ;)

Amúgy ajánlom figyelmetekbe a témáról Ashlee Vance könyvét Elon Musk címmel. A legújabb kiadása 2017 januárig kíséri Elon munkásságát.
Azért jó könyv, mert A csajszi nem hagyta, hogy Musk beleszóljon, hogy hogyan írja meg, és nyilatkozott benne szinte mindenki: Elon feleségei, barátai, munkatársai, alapító társai, vélt vagy valós ellenségei stb.

Érdekelne, hogy aki arra szavazott, hogy "szélhámos", vagy "hazudozó", az mi alapján tette ezt.

Ha tényleg lesz Hyperloop errefelé (pld Pozsony-Bécs, netán Budapest) akkor bizony nekünk ő lesz a legnagyobb Bakter.