Autóm motorjának hengerűrtartalma .... ccm.

 ( trey | 2015. június 15., hétfő - 16:42 )
<= 999
3% (19 szavazat)
1000
1% (9 szavazat)
1100
1% (6 szavazat)
1200
5% (37 szavazat)
1300
7% (47 szavazat)
1400
12% (86 szavazat)
1500
4% (27 szavazat)
1600
14% (97 szavazat)
1601- 1999
14% (96 szavazat)
2000-2999
9% (63 szavazat)
3000+
2% (17 szavazat)
Nincs autóm.
25% (170 szavazat)
Egyéb, leírom.
0% (1 szavazat)
Csak az eredmény érdekel.
3% (18 szavazat)
Összes szavazat: 693

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

2433 es 1298, az elso TDI a masodik szivo benzines, ket DLHA40-es Dellorto karburatorral (csak a hangja kedveert :D).

A TDI biztos 2433?:)

Jogos, rosszul emlekeztem. 2477 a pontos adat. :)

Biztos? Se a sor5 se a v6 nem volt ennyi:)

Szerintem nem egy motorrol (autorol) beszelunk. :) K74T 4D56-os motorral. 2001-es L200. :)

De mitől lett ez tdi?:)

Mert ez a motor tipusa. :) Diesel, turbo es intercooler is van. :) A TDI jeloles nem markafuggo. :)

Értem, ha már így nézed akkor a TDI - Turbocharged Direct Injection, de az L200-ban ez a motor egy élőkamrás motor.

Lehet rosszul tudom, de az en ertelmezesemben a TDI az Turbo Diesel Intercooler. Legalabbis a japanoknal a direct injection-t DI-vel jelolik, amibol jottek pl. a Mitsunal a DI-D motorok. Persze ez mar erosen markafuggo. :) A lenyeg, hogy ez egy osregi, faek egyszeru diesel. :)

A tisztan elektromos uzemu autoval rendelkezok is az "egyeb" kategoriaba esnek? :)
Nem mintha lenne, csak kerdem.

---
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Nem, ők szétszedik, és megmérik az elektromotor hengerűrtartalmát. A hibridesek meg összeadják.
http://spot.pcc.edu/~mfarrell/EET272/electric%20motor.gif

--
zsebHUP-ot használok!

És a motorosok?

A robogós nem motoros, de én robogós vagyok. Kikérem magamnak az opció hiányát. :D
---
Útirány.hu

Az autónak van motorja, de a motornak nincs autója. Ez a különbség.

+1

1302-es Bogár, 1972-ből, 1300ccm, 44LE :)
--
www.haiku-os.org

S vajon mennyi futott világgá már abból a 44 lóból? :)

--
trey @ gépház

azt nem tudom, de valószínű, hogy nincs meg már mind a 44, de még így is elég fürge tud lenni :)
--
www.haiku-os.org

Jó az! Nekem 1984-es Skoda 120L Benzin/Gáz és 1981-es Yamaha XJ 600. :) Ezek még igazi gépek. ;)

--
Rózsár Gábor (muszashi)

Se kocsi, se jogosítvány...

599ccm és 2722ccm :)
Melyiket ikszeljem? :P

A Velorex nem számít autónak, tehát a 2722-nek megfelelőt. :)
--
zsebHUP-ot használok!

Smart! És ma már az XJ-vel csak a mosóba járok. :P

Nekem az XJ 600cm3 :)

--
Rózsár Gábor (muszashi)

:) Van ez így. :P

Tegnap kerestem mi lehet az, és a smartot találtam. Nem gondoltam volna, hogy ekkora motor van benne. :)
--
zsebHUP-ot használok!

Ma már nem. Azt hiszem 1000-sek.

A Velorex 350-es, vagy nem? :)

Szerintem érdekesebb lenne egy "legnagyobb lóerővel" rendelkező járművem szavazás..

+1

Akkor mar ketto kellene, legyen ott a nyomatek is. :)

+1

Akkor az LE650 talán nem is szerepelne rosszul. :) Kár, hogy ez a típus, nem a teljesítmény... :D

Valóban, mert akkor kiderülne, hogy az én 100 LE-s járművem gyorsulásban megenné kilóra a sokkal több LE-s járműveket. ×)

Vagyis, igazából nem derülne ki semmi érdekes. Én kifejezetten a hengerűrtartalomra voltam kíváncsi a saját kutatásomhoz.

--
trey @ gépház

Mennyi egy 0-50?
--
zsebHUP-ot használok!

Azt nem tudom. Ilyenek vannak gyári adatban:

0–100 km/h 3,7 sec
0–140 km/h 6,3 sec
0–200 km/h 15,8 sec

Ennél jobbak is vannak a YouTube-on.

--
trey @ gépház

Csak nehogy fejreállj. :)
--
zsebHUP-ot használok!

Ezt a pálmát a NASA viszi el: 22 Million horsepower ;)

De egyébként az a vicc, hogy Komoly lóerőt kisajtolni nem is nagy szám. A leg modernebb dugattyús motor termikus hatásfoka meg sem közelíti, a "szelepen kisípoló magas nyomású gáz, pl rakéta" hatásfokát. A sokkal nagyobb művészet ezt az erőt kordában tartani, ezt a gyártók többségében biztosággal meg is teszik, csak az a baj, hogy a vastag pénztárcához nem feltétlenül jár agy is.

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.

Jól néz ki. Kár hogy járművük pillanatnyilag nincs. :)

Teherszállító az van tudtommal. De valóban "leselejtezték", az űrsiklóikat. :) Egyébként az orosz Proton-ok sem piték, de azok folyékony hajtóanyagúak.

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.

+1

Az utobbi evekben jelentosen nott az 1cm^3-re juto loerok szama, leginkabb a turbos motoroknak koszonhetoen. Vagyis egeszen mas atlagok jonnek ki ha regebbi autokat nezunk vagy az elmult 2-3 evben eladottakat.

Jah, csak annak folytán, hogy azok a motorok rettentően ki vannak hegyezve teljesítményre, valószínűleg nem fognak több százezer kilométert simán lefutni. Igazából a fogyasztása sem kevesebb, hiába kisebb, erőlködik a nagy kasztnival. Akkor mi értelme?
--
The Community ENTerprise Operating System

Hát, igen. Kíváncsi leszek én is, hogy a 90 lovas 1.2 TSI-m meddig fogja majd bírni. 13 év után autót cserélek. A mostani motorja 13 év után is kifogástalan állapotban van.

--
trey @ gépház

A leghajmeresztőbb, amit hallottam, talán a VW-nek van 1000-es, 3 hengeres, 115 vagy 125 LE motorja...
--
The Community ENTerprise Operating System

En nem mondtam, hogy jajj de jo, csak felhivtam a figyelmet, hogy a ccm ma mar nem tul jo jellemzoje egy motornak, kulonosen ha ujakat es regieket is hasonlitunk.

Leginkább a csapágyak terhelése ami keményen megugrott, valmint az is komoly gond szerintem, hogy rettentően közel vannak egymáshoz a hengerek. Ezek a motorok, csak a gyártók érdekeit szolgálja. A nagy csapágyterhelés sokal komolyabb igenybevétel az olajnak, és a szerviz intervallumot is hazudják felfelé az egekbe. 20-30ekm, és ilyen ökörségek. Persze autópályán 80-90-el egyszeri motorinditással optimális fordulatnál..... Ha megnézi az ember az apró betüs részt ott olvasható is, hogy valós használatnál ennek a fele (szerintem pedig inkább a harmada). Valamint a túl közeli hengertávolság nem egyenletes hőterhelést jelent a motorban a hengerfalon, lesz benne jó nagy hő feszültség elég egy hő okozta probláma.... De kit zavar, maximum ketté reped hosszában a hengerfal. Majd vesz a fogyasztó másikat.... Több bevétel.

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.

1598 és 1997 ccm a két autóm.

1198 !!! yiha, Skoda Fabia 1.2 HTP Fashion kis 3 hengeres csoda :) 2003-as és gurul. Rákölteni se kellett semmi extrát (csak műszaki előtt a kora miatt elévülő alkatrészek cseréjére) , elvitt bárhova, sose hagyott ott sehol :) (kopp kopp kopp)

Nincs jelenleg autom.

1 millios vagy annal nagyobb lakossagu europai varos eseteben nincs ertelme.

Nekem is volt mindig egy-ket kollegam akinek nincs jogsija, autoja. Most vegyuk ki azokat az embereket a kepletbol akik anyagilag nem engedhetik meg maguknak. Hogy lehet auto nelkul elni? :D Nicsnenek videki rokonok/szulok? Hogy mesz nyaralni? Mert a napi munkabajarast meg csak megoldja az ember valahogy, de hogy egy varos hatarain belul eljem az eletem szamomra teljesen elkepzelhetetlen. :D Es azt meg sem emlitem hogy magyarorszagon kritikan aluli a tomegkozlekedes, arra meg plane nincs idom hogy A-bol B-be 4szer annyi ido alatt jussak el mint autoval.
Az enyem asszem 2970 korul van, az USA-ban elek, itt nincsenek 1 literes turbofeltoltos jatekmotorok. :D

"az USA-ban elek"

Ott nekem is lenne. Es ott en se tudnam elkepzelni az eletet auto nelkul. A tomegkozlekedes is hulladek, a tavolsagok is masok es az olcsobb kocsik is elkelnek, mert a szegenyeknek is kotelezo a korulmenyek miatt. De ott az autosoknak jogaik is vannak, pl. talalnak parkolot, meg az onkromanyzatok talalnak megoldast a dugokra idovel.

Amikor kisebb varosban eltem, volt autom, eladtam, nincs itt ertelme. Jogsim is van of course.

Egy nagyobb varos aranylag belso reszen elve mikor tetszoleges EU-beli orszag tetszoleges kormanya ugy nez az autosokra hogy "fejostehenek", meg ujitjak fel EU-s palyazatbol a varos kozepet aminek kovetkezteben a parkolohelyek helyere tesznek midnent, es mindezt alszent modon rafogjak a kornyezetevedelemre, hogy emiatt logisztikailag fontos teherautok 2 oraig keressek hogy hol allhatnak meg... kosz nem. Ha videkre megyek, berlek kocsit arra a par napra, vagy kolcson kerek egyet, de europai nagyvarosban nincs ertelme allando autot fenntartani, es a tomegkozlekedes is jol ki szokott lenni epitve.

Ja amugy a 2000-2999 -re szavaztam volna par eve ;)

"meg az onkromanyzatok talalnak megoldast a dugokra idovel"
Álltál már dugóban LA-ben?

Nem, de nagyobb esellyel latok ra eselyt, hogy ott egy ev mulva lesz masik ut a dugo elkerulesere, mint egy europai dugo eseten.

Én meg azt nem tudom elképzelni, hogy hogy lesz elkerülő út a városban lévő 8 sáv oda 8 sáv vissza nagyságú bedugult freewayhez.

Akkor rosszul fogalmaztam. De amit mondani akartam az a te vaaszodban is benne van: "8 sáv oda 8 sáv vissza nagyságú freeway". Ez Europaban elkepzelhetetlen lenne. Ilyen egyszeruen Europaban nincs, nem letezik, USA-ban meg mindennapos, pedig ott is megallhattak volna a 2 sav oda 2 sav vissza bedugult freeway-nel, ahogy errefele szokas.

Könnyen meg lehet élni autó nélkül. Szülők a városban laknak. Rokonok elérhető távolságban (kb. 120 km-es körzetben).

Nyaralás: általában külföldre megyünk, szervezett buszos utazással. Telelés vagy kis kiruccanás: teljesen jól meg lehet oldani tömegközlekedéssel - egy kis vonatozásnak is megvan a maga romantikája.
És olcsóbb is: két 50%-os jegy árából nem feltétlen úszod meg a benzint/gázolajat - az autó egyéb szükséges karbantartásáról és hivatalos "dolgairól" nem is beszélve.

Persze annyira általános mindenkinek az 50%-os kedvezmény...

Megfizethető. Ha sokat (~havi 6000 Ft-ért, ami kb két 150 km-es retúr kirándulás) jársz vidékre, akkor meg is éri.
___
Arany János: Grammatika versben

A saját példámat írtam le. A hozzászólásom többi része (szülők, rokonok elhelyezkedése hozzánk képest, nyaralás, egyéb kisebb kiruccanások) is saját példa.

Vonat, autóbusz simán megfelel vidékre, külföldre (oda esetleg még repülő). Bár én többnyire vidékre is biciklivel megyek :) Attól, hogy nincs autó, még nem kell egy város határain belül élni. A kritikán aluli tömegközlekedés pedig alapvetően marhaság, nem mondom, hogy nem lehetne jobb, de számtalan ennél rosszabb európai példát is lehetne mondani.

Persze ha az USA-ban élsz, és az ottani példák alapján következtetsz az itthoni helyzetre, az más kérdés :)

Nyilvan Budapesti viszonylatrol beszelek, elotte ott eltem. De akkor sem tudom elkepzelni hogy hoznam el mondjuk a karpit tisztitot a baumaxbol. Hogy vinnem ki a sovennyirot anyamekhoz, stbstb. Persze lehet cask en vagyok ennyire raalva az autora es ha nem lenne autom akkor bozontos maradna a soveny es koszos az ulogarintura. :D

Viszont ha autóval viszed, akkor ha anyádék az elvégzett munka "ellentételezéseként" megkínálnak egy kis sörrel vagy valami alkoholos itallal, akkor el kell utasítanod :P

Amerikában él, nem kell.

Egy-két sörrel még lehet legálisan vezetni?

Nehany USA allamban mindegy mennyit ittal, amig vegig tudsz menni a feher csikon, nem minosulsz ittas vezetonek.

Ah, értem.

Itt asszem 0.08 korul van 21 ev felett a megengedett veralkohol mennysieg, ha jol emlekszem, kreszvizsga utan elfelejtem egybol ezeket a szamadatokat, amugy sem iszom vezetes kozben. 21 ev alatt nem fogyaszthatsz alkoholt vezetes kozben.

Vezetes kozben 21 ev folott sem fogyaszthatsz alkoholt :)

"Vonat, autóbusz simán megfelel vidékre"

Eleget ingáztam Bp és vidék között ahhoz, hogy erre egy határozott nemet mondjak.
A busz vagy vonat eleve dupla vagy akár még több menetidő egy autóhoz képest. És baromi rugalmatlan. Nem akkor indulok amikor akarok, valahogy el kell jutni a pályaudvarig is (érkezésnél meg a pályaudvartól a célig), macera a csomagokat cipelni, átszállás, tömeg, stb. Ez nekem soha nem felelt meg, inkább csak megszoktam, mert mindent meg lehet szokni. És akkor még csak egyedül voltam, el sem tudom képzelni mekkora szopás lenne most kisgyerekkel és mondjuk egy hétvégére való cuccal elugrani egy vidéki kiruccanásra.

"Nicsnenek videki rokonok/szulok?"

Nincsenek

"Hogy mesz nyaralni?"

Vonattal/repulovel.

"Mert a napi munkabajarast meg csak megoldja az ember valahogy, de hogy egy varos hatarain belul eljem az eletem szamomra teljesen elkepzelhetetlen."

Hat, ha napi nyolc orat dolgozol utana nyolcat pihensz es nyolcat szorakozol, akkor eleg gyorsan eltelik az ido.

--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

"... az USA-ban elek, itt nincsenek 1 literes turbofeltoltos jatekmotorok."

Nem játék az, de írd le a benzin árát és minden világos lesz miért van ez ott így.


"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."

Nem azért van, mert olcsóbb a benzin. 2014-es charger-t 60 dolcsi körül tankoltam tele. Mellesleg vannak ott is pl honda civic-ek 2 literes vagy kisebb motorral. Sőt, menőbbnek számít mint egy 6 literes dodge.

Pedig szerepet játszik benne.

(http://www.eia.gov/dnav/pet/pet_pri_gnd_dcus_nus_w.htm
most 2.918 USD/gallon => 213 Ft/L vs. 381 Ft/L
A kocsid esetén a teli tank (19.5 gallon = 73.71 L) 15700 Ft vs. 28083 Ft. Nem mindegy.)


"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."

Atszamolgatni mint altalaban nem nagyon erdemes, egyresz a benzin ara elegge kulobozik allamonken, peldaul Texas vs. California, mareszt az USDHUF is eleg szeles skalan mozogott az elmult masfel evben, itt az autok is tobbet fogyasztanak mert atlagosan 2-3szor nagyobb hengerurtartalmuak mint otthon. De teny hogy olcso a benzin, mindig azt szoktam mondani nekik amikor megkerdezik hogy mennyit fogyaszt a motorom, hogy kit erdekel Europaban 4szer ennyti fizettem a benzinert. :)
Ugyanakkor ami jo ezekben a nagy bohom motorokban, hogy faek egyszeruseguek, nincsen turbocharger amit elromolhat(most nyilvan nem sportautorol beszelunk hanem mondjuk a csaladi Ford Edge-rol vagy hasonlo atlagos jarmurol), nincs kettos tomegu lendkerek mint a dizelekben, ezeknek a javitasa soksok penzbe kerul. Az mas kerdes hogy a kornyeztnek nem igazan tesz jot egy 6 Literes motor a maga 12MPG-jevel. :)

Már hogy ne lenne? Mire gondolsz, hogy nem férünk el vagy túlságosan megterheljük a környezetet? Helyenként előfordul persze, de van, hogy a bringámmal is csak lépésben tudok haladni.
Amiben szerintem kicsit le vagyunk maradva, hogy többen használjunk egyszerre kevesebb autót, jobban összehangoljuk a közlekedésünket (pl. Waze), parkolókat és főutakat bővítsük és, hogy türelmesebbek legyünk.

"parkolókat és főutakat bővítsük"

Azokat itt Europaban mi megszuntetjuk, azzal vedjuk a kornyezetet, nem tudtad?

"de van, hogy a bringámmal is csak lépésben tudok haladni"

Pontosan. Ezert nem vezetek nagyvarosban amig nem muszaj.

Hát ja, mert olcsóbb ráállni a fűre mint mélygarázst építeni, a rakpart bővítés helyett meg fonódó villamossal érvelni.
Jól teszed, hogy nem vezetsz, több helyet hagysz nekünk ;)

1985, és nem a születési évem :D

Dual core? :)

masik tippem a wankel lett volna az eletszerubb bar az csak 1308x2

2 db bogár?

Most épp 2547 de volt már 796 és 5210 is, igaz utóbbi csak hobbijárgánynak :)
A nagy motorokat preferálom, de valahol 3 ezres benzinesnél van az a határ amit még épp ésszel hajlandó és képes vagyok tankolni, bár a napi rohangálásra még ez is elég húzós tud lenni ha sok benne a város.
Itthon drága a benzin, ami 12 felett eszik az számomra felejtős sajnos.

Most egy 2001-es Open Astra 1.4 16V 66kw/90ps-t jarok, elotte egy 2003-as Honda Accord 2.4 benzin 144kw/190PS, az elso kocsim pedig egy Skoda Felicia 1.3-as volt.
Mara mar a mindennapok resze az auto, a hetvegi bevasarlastol kezdve a munkaba jarason at, a szulok latogatasaig.

---
sending lamers to /dev/null since 2003

1995-os Toyota Avalon, V6, 3.0L, 192 LE.
Fogyasztasa: 20 merfold/gallon varosban, 28 merfold/gallon autopalyan.
Repeszt, mint egy tank :D

Felesegemnek:
2004 Honda Accord, V6, 3.0L, 240 LE.
Fogyasztasa: 21 merfold/gallon varosban, 30 merfold/gallon autopalyan.
Na ez repeszt, mint a villam!

Bocs de a mérföld/gallon nem fogyasztás, hanem távolság mértékegység :)

"Bocs de a mérföld/gallon nem fogyasztás, hanem távolság mértékegység :)"

Hm... az 5l/100km vagy 20km/l ugyanazt a fogyasztást takarja.

--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Szerintem arra gondolt, hogy 100 km úton 5l üzemanyag fogy el, viszont 1 liter üzemanyaggal 20 km távolságot tudsz megtenni. Meg persze a szmájli a végén igen árulkodó :)

Pontosan :)

Akkor se távolság mértékegység a km/l vagy mpg, teljesen mindegy, hogy egységnyi megtett út alatt felhasznált üzemanyagot számolunk ki vagy egységnyi üzemanyag felhasználás alatt megtett utat... :)

--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Nem annyira mindegy. Inkább a megszokáson múlik.

Pl.: a sebesség esetén azt mondjuk, hogy adott idő alatt (pl. egy óra) mennyi utat teszünk meg. A fordítottja (azaz adott távolságot mennyi idő alatt teszünk meg) furcsa a gondolkodásnak - nem azért, mert rossz vagy értelmezhetetlen, hanem azért, mert szokatlan (meg mondjuk tegyük hozzá, hogy az álló helyzethez nem tudunk "sebességet" tulajdonítani).

Bár azért kicsit elgondolkodtam: a magyar megszokástól eltérő fogalmat használva (azaz adott mennyiségű üzemanyaggal mennyi távot tudunk megtenni) az fog "kijönni", hogy az fogyaszt többet, amelyiknek kisebb a "fogyasztás" mérőszáma? :) Ezt Amerikában hogy fogalmazzák meg?

"A fordítottja (azaz adott távolságot mennyi idő alatt teszünk meg) furcsa a gondolkodásnak"

Miért is? Rendszeresen használod, hogy egy ismert távra mondasz időt "A Kossuth téren vagyok már, még 10 perc!", nem olyan idegen az...

...és például több sportban is rendszeres a "pace", ami általában egy adott távolság megtételéhez szükséges időt jelent, én például 6perc/km körül szoktam futni, teljesen megszokott... :)

--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Idézet:
"A Kossuth téren vagyok már, még 10 perc!"

Azért azt te is látod, hogy ez az információ nem a sebesség jellemzésére lett mondva.

Idézet:
...és például több sportban is rendszeres a "pace"

Bevallom, nem szoktam futni, de ezt a "mértékegységet" már én is hallottam :) És mondjuk nagyobb is a létjogosultsága, mint annak, hogy a városban a sebességhatár 0,83 perc/km ;)

Ami megmutatja, hogy kb. 3.8 liter uzemanyaggal mennyi merfoldet tudsz megtenni. Kicsit ertelmesebben szamolnak, nem azt, hogy mennyit eszik adott tavon, hanem 1 egyseggel mennyit mesz.

Idézet:
Kicsit ertelmesebben szamolnak

El akarok menni egyik helyről a másikra. A távolság 250 km. Mennyi a szükséges üzemanyag (mennyit kell tankolnom)?
Kicsit értelmesebb számolás: 250/(egy literrel megtehető távolság).
Nem kicsit értelmesebb számolás: 2.5*(fogyasztás 100 km-en).

Amennyiben választhatok, inkább az utóbbit számolnám.

Bocs, de itt igy merik az autok fogyasztasat. Szamomra ez a megszokott es vilagos.
Pl. 34 MPG
Azaz 34 miles per gallon.

Szerintem logikusabb azt nézni, hogy egységnyi üzemanyaggal mekkora táv tehető meg, mint azt, hogy egységnyi táv alatt mennyi üzemanyag fogy el. Mondjuk hatótávot saccolni egyikből se túl nehéz...

Ave, Saabi.

Hát, ugye, kit, mi érdekel. Elindulok egy hosszú útra, tudom, hogy egy liter üzemanyaggal mennyit tudok menni, akkor egyetlen szorzás azt kiszámolni, hogy hol kell újra kutat keressek.

Ave, Saabi.

Ez is egy szempont.

2002-2014. között egy 1340cm3-es Mazda 121 szolgált ki hűségesen (1991-es gyártású, pár apró kopó alkatrészen kívül semmit nem kellett rákölteni). Elhúzható tető, önsúlyához (850kg) képest harapós motor, a Próféta kedvenc színe és a rendszáma alapján Ibrahimnak keresztelve egy barátom által. 2013. végére a vászontető kilyukadt és az alváz korrodálása (ahol még a gyári festés és védelem volt rajta, ott semmi baja nem volt, de sok kis sérüléssel vettem, amit hanyagul javítottak) miatt nagyjából félmilliót kellett volna ráköltenem a motorikusan továbbra is kiváló autóra (közel 400 ezer km volt benne), hogy ismét szolgálhasson a veteránná válásig, de közbejöttek a gyerekek, a lakásvásárlás, így a fontossági sorrendben hátra szorult...

Jelenleg párom 14 éves háromajtós 1000cm3-es háromhengeres traktorhangú Corsajával küszködünk (kicsit már szűkös két kisgyerekkel egy heti holmival :)), de legalább alig fogyaszt (cserébe nem is megy).

Egyébként egyetértek azzal, hogy városban (éltem sokat Bp-en is, de hazajöttem Győrbe) a mindennapokban teljesen jól el lehet lenni tömegközlekedéssel, biciklivel, vagy akár gyalog is. Az autót szinte kizárólag vidéki utakhoz használjuk, annyiszor pedig el lehet viselni a hátrányait.
--
zsebHUP-ot használok!

Hehe, farokméret verseny :)

Nincs valakinek véletlenül egy '70-es évekbeli amerikai V8 muscle car-ja, amit kipróbálhatnék? :)

Engem inkább egy '50-60-as évekeli érdekelne :)

+1, 67-es Pontiac GTO <3 Bar azt mondjak ahhoz nem art benzinkutat is venni.

Van autom es ugye senkinek semmi koze hozza hogy milyen es hany kobcenti. Ezt a telekocsis regisztracional sem ertettem. (Illetve de ha valaki el akarja vinni tudja kihez "jelentkezzen be" utazni.) Kb olyan mint a csajjal lefixalni hogy mekkora a melltartomerete a randi elott. Eleve mar a turbos korszak gyereke szoval a teljesitmenye nem relevans a kobcentihez. Az ilyen kerdeseknel igyekszem a van/egyeb kategoriat kiloni hogy sok ertelme ne legyen a valaszomnak.

Gyerekkorodban sokszor rúgtad fel más gyerekek homokvárát?
Nem? Kellett volna, mert akkor nem felnőttként csinálnád. :)

Honnan tudod, hogy már felnőtt? :) Ha így lenne, akkor megnyomta volna a "Csak az eredmény érdekel" opciót vagy egyszerűen nem szavaz és kész.

Jó kis Corsa B '99 1.2. '12 óta hajtom, idén cserélem.

--
arch,debian,openelec,android

1450 ccm, lassan 11 éves Suzuki Ignis.

--
-- GKPortál Blog
Tégy Jót!
Legyen neked is Dropbox tárhelyed! :)

20 éves Renault 19 1.4, 8 éve nálam és nem mostanában fogok megvállni tőle. :)
---------------------------
Oszt jónapot!

(x) Nincs autom.

Multkor leultem gondolkodni, hogy miert is lenne nekem szuksegem autora. Egy perc nema csond utan eldontottem, hogy nem kell. Amikor meg tenyleg autoval kell menni a taxi + berelt auto kombinacio sokkal olcsobb, mint a sajat.

--
http://blog.htmm.hu/

Akinek kocsija van annak nincs ennyi ideje. :)

De komolyan, hova rohantok? Es ha mar rohantok, miert nem siettek? Egy csomo autost latni az utakon, akik ha rajtuk mulna, orakon at elnezegetnek a piros-sarga-zold lampak kedves jatekat a levegoben.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Én szíves örömest járnék tömegközelekedéssel. Több a jó csaj, mintha az ember a dugóban ül és a forgalmat figyeli. Csak az a nem mindegy, hogy kocsival a munkahely-otthon kör naponta megvan 1 órán belül, tömegközlekedéssel meg kb. 2-2,5 óra, napszaktól és attól függően mennyire van kedvem busz/villamos/metró után rohanni. Mindezt úgy, hogy buszvégállomás a háztól kb. 100m-re van.

Maskepp szamolja az idot az, aki tomegkozlekedik. Engem peldaul nem zavar az, hogy a 20 perces autoutat majd' egy ora alatt teszem meg BKV-val (legfokepp azert, mert en aztan nagyon nem tudok a jarmu utan rohanni, meg meg viccesen is festek ugy), mert eloveszek egy jo (e-)konyvet, vagy egy elvezetes jatekot, es hadd szoljon, az utazas alatt is kikapcsolodok, csak meg kozben el is jutok valahova.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Hát mikor tudod, hogy a gyereket 4-kor kikúrják a "megörzőbe" a suliban, mert a tantónéni elhúz haza, vagy hogy 5-kor zár az óvoda, és te 4-kor végzel, és előtte még a suliba is el kell jutnod, akkor valahogy szerintem nem a kikapcsolódás fog a fejedben járni, hanem az, hogy "basszameg, már megint nem érek oda időben..." És itt nem mindegy, hogy az A-ból B-be eljutással 30 percet töltök el, vagy 60-75-öt.

Amúgy sem mindegy. Oké, hogy ha 20 helyett 60 perc az út, akkor a +40 percben tudsz olvasni, de oda vissza az már napi 80 perc mondjuk, amiben sem dolgozni nem tudsz, sem aludni, sem (kényelmesen) kikapcsolódni.

Nem tudom hol laksz, de Pesten az átlag busz nem az a hely, ahol kellemes érzés sok időt eltölteni.

Mar miert ne tudnek? Szoktam dolgozni is (ticketekre valaszolok, sot, adott esetben eloveszem a tabletet, es belepek a gepre ujrarugni a rendszert), meg kikapcsolodni is (fulembe valami kellemes zene, taskaba egy jo konyv... nem kell ennel jobb kikapcsolodas), mindkettot remekul meg lehet oldani. A legnagyobb param az szokott lenni, hogy nehogy tulmenjek a megallon, ahol le kell szallni.

Ha nem eleve frusztracionak eled meg a tomegkozlekedeses utazast, akkor lehet elvezni is.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Nem vitatom, hogy vannak helyzetek, amikor jobb az auto, de nekem az a tapasztalatom, hogy a nagy tobbseg meg tudna oldani az eletet auto nelkul is, ha nagyon akarna, csak hat az auto affele multifunkcios eszkoz, nap/esernyo, hatizsak, es meg el is visz oda, ahova akarom - hat ki tud az ilyesminek ellenallni?

En is atgondoltam mar tobbszor, hogy kell-e nekem auto, es valahogy mindig rajovok arra, hogy a kenyelem az jo lenne, de az orokos aggodas, hogy reggel arra megyek-e oda, hogy feltortek, vagy hogy hianyzik-e valamelyik tukor, hogy mibol hozom ki a benzinpenzt, a kulonfele adokat, mibol teszek felre a kotelezo szervizeltetesekre meg a nem kotelezoekre... szoval nekem ez nagyon nem hianyzik az eletembol. Kicsit olyan ez, mint haziallatot venni, kedves, aranyos, jo hogy van, de eleg sok nyug jar vele.

Akkor mar inkabb tartsa mas a jarmuvet, en meg csak elvezem a kenyelmet (lsd meg: taxi, Uber, BKV).
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Aggódás - parkolóhelyet kell bérelni, benzinpénz - jó esetben bérlet ára + bkv-ra szánt idő ötöde túlórában, adók és szervizköltségek - taxi, Uber ára. Ami nyűg jár vele annyival több időd marad magadra, mobil maradsz és kényelemben élsz. A legjobb viszont, jól látod több járművel közlekedni alkalomtól függően.

pl:
- oda kellene érni a gyerekek edzésének a végére, de egy utolsó pillanatban beesett hívás miatt nem sikerült időben elindulni.
- oda kellene érni a saját edzésemre, de a büdös kölke nem képes felfogni, hogy gyorsabban öltözzön. (ez szerencsére már nem probléma)

Ave, Saabi.

Ebbol mi tart sokaig? Szerintem sokkal tobb idot venne el a biztositas/ado/autopalyadij/szerviz/muszaki/guminyomas/olajszint intezese mint harmat kattintani egy weboldalon es felvenni az autot.

--
http://blog.htmm.hu/

Béreltél te már valaha autót Magyarországon? (Most épp nincs az a kategória, amit kiválasztott, talán a jövő héten, van ez, de az 1,5x annyi/nap mint a másik, ja, azt nem mondjuk, hogy 250e Ft a kaució?, a kocsit csak reggel 8 és délután 4 között lehet felvenni és leadni, mert a kolléganő csak akkor ér rá, fél órát szobrozol, mire felveszed/leadod az autót) Én 1-2 alkalommal végigszoptam, mikor a sajátom szervízben volt, és kellett a kocsi. azt mondtam, hogy soha többet az életben nem bérlek, mert drága és még szopatnak is...

Magyarorszagon meg nem. Most nyarra terveztem, de akkora kaoszt lattam szinte az osszes ceg weboldalan, hogy szerintem lemondok rola.

--
http://blog.htmm.hu/

Budapesten élsz ugye?

+1 olcsóbb egy 2. autó

külön-külön vagy összesen? :)

Céges: 1461
Hobbi: 5733
--------------------------------
...except the gyevi bíró

Corvette?

Firebird (3th gen.)

--------------------------------
...except the gyevi bíró

Silindir/motor
Beygir gücü
Azami sürat

Ha emlékszik még valaki ;-)

Hogyne! A jó öreg Turbo rágó...

Az asszonyé 1000-es (Peugeot), az enyém 1300-as (Lada), a másik enyém 3600-as (Avia), ami átlagolva 1967 cm3. (Persze az 1300-ast választottam.)

És ha már más is odabiggyesztette az "életkort": Az első nyolc éves, a másik kettő 25-25.

Avia-t mire használod? Vagy hobbi?

Teherfuvarozás egyéni vállalkozóként. Hobbiként még ezt a kicsi teherautót is sokba kerülne üzemeltetni ebben az országban. Egyébként remek állapotú, csak a fülkét kellene újrafújni. Vannak fent régi képek az Avia klubban (http://en.avia-club.com/vehicle/avia-a21-354) és újabbak a honlapomon. Nem akarom direktben a Hupon reklámozni, a "pozsarzs terfuvarozás" szavak kombinációja a Gugliban kiadja.

973 ccm! '98-as Corsa B :D

--
[ Falu.me | Tárhely | A Linux és én ]

törölve

Legkori nyomason vagy feltoltve?

Na nézd már, egy thug! Merre jártál? :)

A forgalmi alapján ;)

--
trey @ gépház

eddig is itt voltam csak a hatterben :)

'95-ös 1360ccm TU3MC/KDX

Hali!

Azért a jelenlegi trendeknek megfelelő "dóvnszájzing" járművek nem feltétlenül életképesek mindenhol... amikor a marketing anyagokból okosodott üzletkötőknek már előadtam, hogy pl Kréta szigetén nagyon nem előnyös egy 1000 köbös eco/green/blue/faxomtudja milyen motorral szerelt autóval nekivágni a hegynek... azt addig értem, hogy felvisz a szerpentinen, mert turbós, meg 120 lóerős, meg izé... nem ezzel van a baj... onnan le is kell jönni... ezeknek az ezer köbcentis pöcsköszörűknek "nulla" motorféke van... amikor a veled egy autóban ülő 3 ember mondja kórusban:

- Feri! Tudom, hogy nem szereted ha belepofáznak a vezetésedbe, de nem mehetnénk lassabban???

Akkor miután már kb az ötödik kanyar után érezted a fékbetétek "illatát" és azóta próbálod életben tartani a társaságot... simán közlöd velük:

- Nem ba*meg... így megyünk le!

Természetesen mindeközben eszeveszett iramban száguldunk le a hegyről, maximum a kb 1 milla kilométernek köszönhetem (ami a kezemben/lábamban van), hogy nem repültünk le valamelyik szakadékba.

Akkor a prospektusokból okosodott "eladóember" is csak hümmögött.

Üdv:
Feri

+1 es kivancsi leszek, hogy mikor lesz ezekben a motorokban 5-700.000 km, lasd pl. a Toyota megolhetetlen 4.2-es sorhatos szivo diesel motorjat.

Hali!

Nem abban a korban élünk amikor 15-20 év használatra gyártanának bármit is. Az energomat mosógépet 20 év után azért baxtad ki, mert elrohadt a palástja (persze közben cseréltél 1x ékszíjat és 2x szivattyút amit tönkretettek a melós ruháról leszakadó gombok, ha peches voltál akkor 1x csapágyazni is kellett a dobot). Ha ma veszel egy mosógépet 3 év garival akkor max 4 év múlva fog tönkremenni benne egy olyan alkatrész (pl program kapcsoló) ami 1,5x annyiba kerül mint a mosógép újkorában. Sajnos ez igaz pl egy házimozi rendszerre is...

Üdv:
Feri

Hala istennek, nekunk mostanaban lesz 8 eves a mosogepunk, es azon felul, hogy egyre nehezebben enged el a magnes (de lehet en valtam turelmetlenebbe az evek alatt), a vilagon semmi baja nincs. Persze minden mosasnal megvan a zabszem, hogy _most_ fogja elarasztani a furdot, de eddig meg nem sikerult neki (kopp-kopp).
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik