Autóm motorjának hengerűrtartalma .... ccm.

Címkék

<= 999
3% (19 szavazat)
1000
1% (9 szavazat)
1100
1% (6 szavazat)
1200
5% (37 szavazat)
1300
7% (47 szavazat)
1400
12% (86 szavazat)
1500
4% (27 szavazat)
1600
14% (97 szavazat)
1601- 1999
14% (96 szavazat)
2000-2999
9% (63 szavazat)
3000+
2% (17 szavazat)
Nincs autóm.
25% (170 szavazat)
Egyéb, leírom.
0% (1 szavazat)
Csak az eredmény érdekel.
3% (18 szavazat)
Összes szavazat: 693

Hozzászólások

2433 es 1298, az elso TDI a masodik szivo benzines, ket DLHA40-es Dellorto karburatorral (csak a hangja kedveert :D).

A tisztan elektromos uzemu autoval rendelkezok is az "egyeb" kategoriaba esnek? :)
Nem mintha lenne, csak kerdem.

---
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

599ccm és 2722ccm :)
Melyiket ikszeljem? :P

Szerintem érdekesebb lenne egy "legnagyobb lóerővel" rendelkező járművem szavazás..

Ezt a pálmát a NASA viszi el: 22 Million horsepower ;)

De egyébként az a vicc, hogy Komoly lóerőt kisajtolni nem is nagy szám. A leg modernebb dugattyús motor termikus hatásfoka meg sem közelíti, a "szelepen kisípoló magas nyomású gáz, pl rakéta" hatásfokát. A sokkal nagyobb művészet ezt az erőt kordában tartani, ezt a gyártók többségében biztosággal meg is teszik, csak az a baj, hogy a vastag pénztárcához nem feltétlenül jár agy is.

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.

Jah, csak annak folytán, hogy azok a motorok rettentően ki vannak hegyezve teljesítményre, valószínűleg nem fognak több százezer kilométert simán lefutni. Igazából a fogyasztása sem kevesebb, hiába kisebb, erőlködik a nagy kasztnival. Akkor mi értelme?
--
The Community ENTerprise Operating System

Leginkább a csapágyak terhelése ami keményen megugrott, valmint az is komoly gond szerintem, hogy rettentően közel vannak egymáshoz a hengerek. Ezek a motorok, csak a gyártók érdekeit szolgálja. A nagy csapágyterhelés sokal komolyabb igenybevétel az olajnak, és a szerviz intervallumot is hazudják felfelé az egekbe. 20-30ekm, és ilyen ökörségek. Persze autópályán 80-90-el egyszeri motorinditással optimális fordulatnál..... Ha megnézi az ember az apró betüs részt ott olvasható is, hogy valós használatnál ennek a fele (szerintem pedig inkább a harmada). Valamint a túl közeli hengertávolság nem egyenletes hőterhelést jelent a motorban a hengerfalon, lesz benne jó nagy hő feszültség elég egy hő okozta probláma.... De kit zavar, maximum ketté reped hosszában a hengerfal. Majd vesz a fogyasztó másikat.... Több bevétel.

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.

1198 !!! yiha, Skoda Fabia 1.2 HTP Fashion kis 3 hengeres csoda :) 2003-as és gurul. Rákölteni se kellett semmi extrát (csak műszaki előtt a kora miatt elévülő alkatrészek cseréjére) , elvitt bárhova, sose hagyott ott sehol :) (kopp kopp kopp)

Nincs jelenleg autom.

1 millios vagy annal nagyobb lakossagu europai varos eseteben nincs ertelme.

Nekem is volt mindig egy-ket kollegam akinek nincs jogsija, autoja. Most vegyuk ki azokat az embereket a kepletbol akik anyagilag nem engedhetik meg maguknak. Hogy lehet auto nelkul elni? :D Nicsnenek videki rokonok/szulok? Hogy mesz nyaralni? Mert a napi munkabajarast meg csak megoldja az ember valahogy, de hogy egy varos hatarain belul eljem az eletem szamomra teljesen elkepzelhetetlen. :D Es azt meg sem emlitem hogy magyarorszagon kritikan aluli a tomegkozlekedes, arra meg plane nincs idom hogy A-bol B-be 4szer annyi ido alatt jussak el mint autoval.
Az enyem asszem 2970 korul van, az USA-ban elek, itt nincsenek 1 literes turbofeltoltos jatekmotorok. :D

"az USA-ban elek"

Ott nekem is lenne. Es ott en se tudnam elkepzelni az eletet auto nelkul. A tomegkozlekedes is hulladek, a tavolsagok is masok es az olcsobb kocsik is elkelnek, mert a szegenyeknek is kotelezo a korulmenyek miatt. De ott az autosoknak jogaik is vannak, pl. talalnak parkolot, meg az onkromanyzatok talalnak megoldast a dugokra idovel.

Amikor kisebb varosban eltem, volt autom, eladtam, nincs itt ertelme. Jogsim is van of course.

Egy nagyobb varos aranylag belso reszen elve mikor tetszoleges EU-beli orszag tetszoleges kormanya ugy nez az autosokra hogy "fejostehenek", meg ujitjak fel EU-s palyazatbol a varos kozepet aminek kovetkezteben a parkolohelyek helyere tesznek midnent, es mindezt alszent modon rafogjak a kornyezetevedelemre, hogy emiatt logisztikailag fontos teherautok 2 oraig keressek hogy hol allhatnak meg... kosz nem. Ha videkre megyek, berlek kocsit arra a par napra, vagy kolcson kerek egyet, de europai nagyvarosban nincs ertelme allando autot fenntartani, es a tomegkozlekedes is jol ki szokott lenni epitve.

Akkor rosszul fogalmaztam. De amit mondani akartam az a te vaaszodban is benne van: "8 sáv oda 8 sáv vissza nagyságú freeway". Ez Europaban elkepzelhetetlen lenne. Ilyen egyszeruen Europaban nincs, nem letezik, USA-ban meg mindennapos, pedig ott is megallhattak volna a 2 sav oda 2 sav vissza bedugult freeway-nel, ahogy errefele szokas.

Könnyen meg lehet élni autó nélkül. Szülők a városban laknak. Rokonok elérhető távolságban (kb. 120 km-es körzetben).

Nyaralás: általában külföldre megyünk, szervezett buszos utazással. Telelés vagy kis kiruccanás: teljesen jól meg lehet oldani tömegközlekedéssel - egy kis vonatozásnak is megvan a maga romantikája.
És olcsóbb is: két 50%-os jegy árából nem feltétlen úszod meg a benzint/gázolajat - az autó egyéb szükséges karbantartásáról és hivatalos "dolgairól" nem is beszélve.

Vonat, autóbusz simán megfelel vidékre, külföldre (oda esetleg még repülő). Bár én többnyire vidékre is biciklivel megyek :) Attól, hogy nincs autó, még nem kell egy város határain belül élni. A kritikán aluli tömegközlekedés pedig alapvetően marhaság, nem mondom, hogy nem lehetne jobb, de számtalan ennél rosszabb európai példát is lehetne mondani.

Persze ha az USA-ban élsz, és az ottani példák alapján következtetsz az itthoni helyzetre, az más kérdés :)

Nyilvan Budapesti viszonylatrol beszelek, elotte ott eltem. De akkor sem tudom elkepzelni hogy hoznam el mondjuk a karpit tisztitot a baumaxbol. Hogy vinnem ki a sovennyirot anyamekhoz, stbstb. Persze lehet cask en vagyok ennyire raalva az autora es ha nem lenne autom akkor bozontos maradna a soveny es koszos az ulogarintura. :D

"Vonat, autóbusz simán megfelel vidékre"

Eleget ingáztam Bp és vidék között ahhoz, hogy erre egy határozott nemet mondjak.
A busz vagy vonat eleve dupla vagy akár még több menetidő egy autóhoz képest. És baromi rugalmatlan. Nem akkor indulok amikor akarok, valahogy el kell jutni a pályaudvarig is (érkezésnél meg a pályaudvartól a célig), macera a csomagokat cipelni, átszállás, tömeg, stb. Ez nekem soha nem felelt meg, inkább csak megszoktam, mert mindent meg lehet szokni. És akkor még csak egyedül voltam, el sem tudom képzelni mekkora szopás lenne most kisgyerekkel és mondjuk egy hétvégére való cuccal elugrani egy vidéki kiruccanásra.

"Nicsnenek videki rokonok/szulok?"

Nincsenek

"Hogy mesz nyaralni?"

Vonattal/repulovel.

"Mert a napi munkabajarast meg csak megoldja az ember valahogy, de hogy egy varos hatarain belul eljem az eletem szamomra teljesen elkepzelhetetlen."

Hat, ha napi nyolc orat dolgozol utana nyolcat pihensz es nyolcat szorakozol, akkor eleg gyorsan eltelik az ido.

--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

"... az USA-ban elek, itt nincsenek 1 literes turbofeltoltos jatekmotorok."

Nem játék az, de írd le a benzin árát és minden világos lesz miért van ez ott így.

"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."

Pedig szerepet játszik benne.

(http://www.eia.gov/dnav/pet/pet_pri_gnd_dcus_nus_w.htm
most 2.918 USD/gallon => 213 Ft/L vs. 381 Ft/L
A kocsid esetén a teli tank (19.5 gallon = 73.71 L) 15700 Ft vs. 28083 Ft. Nem mindegy.)

"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."

Atszamolgatni mint altalaban nem nagyon erdemes, egyresz a benzin ara elegge kulobozik allamonken, peldaul Texas vs. California, mareszt az USDHUF is eleg szeles skalan mozogott az elmult masfel evben, itt az autok is tobbet fogyasztanak mert atlagosan 2-3szor nagyobb hengerurtartalmuak mint otthon. De teny hogy olcso a benzin, mindig azt szoktam mondani nekik amikor megkerdezik hogy mennyit fogyaszt a motorom, hogy kit erdekel Europaban 4szer ennyti fizettem a benzinert. :)
Ugyanakkor ami jo ezekben a nagy bohom motorokban, hogy faek egyszeruseguek, nincsen turbocharger amit elromolhat(most nyilvan nem sportautorol beszelunk hanem mondjuk a csaladi Ford Edge-rol vagy hasonlo atlagos jarmurol), nincs kettos tomegu lendkerek mint a dizelekben, ezeknek a javitasa soksok penzbe kerul. Az mas kerdes hogy a kornyeztnek nem igazan tesz jot egy 6 Literes motor a maga 12MPG-jevel. :)

Már hogy ne lenne? Mire gondolsz, hogy nem férünk el vagy túlságosan megterheljük a környezetet? Helyenként előfordul persze, de van, hogy a bringámmal is csak lépésben tudok haladni.
Amiben szerintem kicsit le vagyunk maradva, hogy többen használjunk egyszerre kevesebb autót, jobban összehangoljuk a közlekedésünket (pl. Waze), parkolókat és főutakat bővítsük és, hogy türelmesebbek legyünk.

Most épp 2547 de volt már 796 és 5210 is, igaz utóbbi csak hobbijárgánynak :)
A nagy motorokat preferálom, de valahol 3 ezres benzinesnél van az a határ amit még épp ésszel hajlandó és képes vagyok tankolni, bár a napi rohangálásra még ez is elég húzós tud lenni ha sok benne a város.
Itthon drága a benzin, ami 12 felett eszik az számomra felejtős sajnos.

Most egy 2001-es Open Astra 1.4 16V 66kw/90ps-t jarok, elotte egy 2003-as Honda Accord 2.4 benzin 144kw/190PS, az elso kocsim pedig egy Skoda Felicia 1.3-as volt.
Mara mar a mindennapok resze az auto, a hetvegi bevasarlastol kezdve a munkaba jarason at, a szulok latogatasaig.

---
sending lamers to /dev/null since 2003

1995-os Toyota Avalon, V6, 3.0L, 192 LE.
Fogyasztasa: 20 merfold/gallon varosban, 28 merfold/gallon autopalyan.
Repeszt, mint egy tank :D

Felesegemnek:
2004 Honda Accord, V6, 3.0L, 240 LE.
Fogyasztasa: 21 merfold/gallon varosban, 30 merfold/gallon autopalyan.
Na ez repeszt, mint a villam!

Nem annyira mindegy. Inkább a megszokáson múlik.

Pl.: a sebesség esetén azt mondjuk, hogy adott idő alatt (pl. egy óra) mennyi utat teszünk meg. A fordítottja (azaz adott távolságot mennyi idő alatt teszünk meg) furcsa a gondolkodásnak - nem azért, mert rossz vagy értelmezhetetlen, hanem azért, mert szokatlan (meg mondjuk tegyük hozzá, hogy az álló helyzethez nem tudunk "sebességet" tulajdonítani).

Bár azért kicsit elgondolkodtam: a magyar megszokástól eltérő fogalmat használva (azaz adott mennyiségű üzemanyaggal mennyi távot tudunk megtenni) az fog "kijönni", hogy az fogyaszt többet, amelyiknek kisebb a "fogyasztás" mérőszáma? :) Ezt Amerikában hogy fogalmazzák meg?

"A fordítottja (azaz adott távolságot mennyi idő alatt teszünk meg) furcsa a gondolkodásnak"

Miért is? Rendszeresen használod, hogy egy ismert távra mondasz időt "A Kossuth téren vagyok már, még 10 perc!", nem olyan idegen az...

...és például több sportban is rendszeres a "pace", ami általában egy adott távolság megtételéhez szükséges időt jelent, én például 6perc/km körül szoktam futni, teljesen megszokott... :)

--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

"A Kossuth téren vagyok már, még 10 perc!"

Azért azt te is látod, hogy ez az információ nem a sebesség jellemzésére lett mondva.

...és például több sportban is rendszeres a "pace"

Bevallom, nem szoktam futni, de ezt a "mértékegységet" már én is hallottam :) És mondjuk nagyobb is a létjogosultsága, mint annak, hogy a városban a sebességhatár 0,83 perc/km ;)

Kicsit ertelmesebben szamolnak

El akarok menni egyik helyről a másikra. A távolság 250 km. Mennyi a szükséges üzemanyag (mennyit kell tankolnom)?
Kicsit értelmesebb számolás: 250/(egy literrel megtehető távolság).
Nem kicsit értelmesebb számolás: 2.5*(fogyasztás 100 km-en).

Amennyiben választhatok, inkább az utóbbit számolnám.

2002-2014. között egy 1340cm3-es Mazda 121 szolgált ki hűségesen (1991-es gyártású, pár apró kopó alkatrészen kívül semmit nem kellett rákölteni). Elhúzható tető, önsúlyához (850kg) képest harapós motor, a Próféta kedvenc színe és a rendszáma alapján Ibrahimnak keresztelve egy barátom által. 2013. végére a vászontető kilyukadt és az alváz korrodálása (ahol még a gyári festés és védelem volt rajta, ott semmi baja nem volt, de sok kis sérüléssel vettem, amit hanyagul javítottak) miatt nagyjából félmilliót kellett volna ráköltenem a motorikusan továbbra is kiváló autóra (közel 400 ezer km volt benne), hogy ismét szolgálhasson a veteránná válásig, de közbejöttek a gyerekek, a lakásvásárlás, így a fontossági sorrendben hátra szorult...

Jelenleg párom 14 éves háromajtós 1000cm3-es háromhengeres traktorhangú Corsajával küszködünk (kicsit már szűkös két kisgyerekkel egy heti holmival :)), de legalább alig fogyaszt (cserébe nem is megy).

Egyébként egyetértek azzal, hogy városban (éltem sokat Bp-en is, de hazajöttem Győrbe) a mindennapokban teljesen jól el lehet lenni tömegközlekedéssel, biciklivel, vagy akár gyalog is. Az autót szinte kizárólag vidéki utakhoz használjuk, annyiszor pedig el lehet viselni a hátrányait.
--
zsebHUP-ot használok!

Hehe, farokméret verseny :)

Nincs valakinek véletlenül egy '70-es évekbeli amerikai V8 muscle car-ja, amit kipróbálhatnék? :)

Van autom es ugye senkinek semmi koze hozza hogy milyen es hany kobcenti. Ezt a telekocsis regisztracional sem ertettem. (Illetve de ha valaki el akarja vinni tudja kihez "jelentkezzen be" utazni.) Kb olyan mint a csajjal lefixalni hogy mekkora a melltartomerete a randi elott. Eleve mar a turbos korszak gyereke szoval a teljesitmenye nem relevans a kobcentihez. Az ilyen kerdeseknel igyekszem a van/egyeb kategoriat kiloni hogy sok ertelme ne legyen a valaszomnak.

Jó kis Corsa B '99 1.2. '12 óta hajtom, idén cserélem.

--
arch,debian,openelec,android

20 éves Renault 19 1.4, 8 éve nálam és nem mostanában fogok megvállni tőle. :)
---------------------------
Oszt jónapot!

(x) Nincs autom.

Multkor leultem gondolkodni, hogy miert is lenne nekem szuksegem autora. Egy perc nema csond utan eldontottem, hogy nem kell. Amikor meg tenyleg autoval kell menni a taxi + berelt auto kombinacio sokkal olcsobb, mint a sajat.

--
http://blog.htmm.hu/

Én szíves örömest járnék tömegközelekedéssel. Több a jó csaj, mintha az ember a dugóban ül és a forgalmat figyeli. Csak az a nem mindegy, hogy kocsival a munkahely-otthon kör naponta megvan 1 órán belül, tömegközlekedéssel meg kb. 2-2,5 óra, napszaktól és attól függően mennyire van kedvem busz/villamos/metró után rohanni. Mindezt úgy, hogy buszvégállomás a háztól kb. 100m-re van.

Maskepp szamolja az idot az, aki tomegkozlekedik. Engem peldaul nem zavar az, hogy a 20 perces autoutat majd' egy ora alatt teszem meg BKV-val (legfokepp azert, mert en aztan nagyon nem tudok a jarmu utan rohanni, meg meg viccesen is festek ugy), mert eloveszek egy jo (e-)konyvet, vagy egy elvezetes jatekot, es hadd szoljon, az utazas alatt is kikapcsolodok, csak meg kozben el is jutok valahova.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Hát mikor tudod, hogy a gyereket 4-kor kikúrják a "megörzőbe" a suliban, mert a tantónéni elhúz haza, vagy hogy 5-kor zár az óvoda, és te 4-kor végzel, és előtte még a suliba is el kell jutnod, akkor valahogy szerintem nem a kikapcsolódás fog a fejedben járni, hanem az, hogy "basszameg, már megint nem érek oda időben..." És itt nem mindegy, hogy az A-ból B-be eljutással 30 percet töltök el, vagy 60-75-öt.

Amúgy sem mindegy. Oké, hogy ha 20 helyett 60 perc az út, akkor a +40 percben tudsz olvasni, de oda vissza az már napi 80 perc mondjuk, amiben sem dolgozni nem tudsz, sem aludni, sem (kényelmesen) kikapcsolódni.

Nem tudom hol laksz, de Pesten az átlag busz nem az a hely, ahol kellemes érzés sok időt eltölteni.

Mar miert ne tudnek? Szoktam dolgozni is (ticketekre valaszolok, sot, adott esetben eloveszem a tabletet, es belepek a gepre ujrarugni a rendszert), meg kikapcsolodni is (fulembe valami kellemes zene, taskaba egy jo konyv... nem kell ennel jobb kikapcsolodas), mindkettot remekul meg lehet oldani. A legnagyobb param az szokott lenni, hogy nehogy tulmenjek a megallon, ahol le kell szallni.

Ha nem eleve frusztracionak eled meg a tomegkozlekedeses utazast, akkor lehet elvezni is.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Nem vitatom, hogy vannak helyzetek, amikor jobb az auto, de nekem az a tapasztalatom, hogy a nagy tobbseg meg tudna oldani az eletet auto nelkul is, ha nagyon akarna, csak hat az auto affele multifunkcios eszkoz, nap/esernyo, hatizsak, es meg el is visz oda, ahova akarom - hat ki tud az ilyesminek ellenallni?

En is atgondoltam mar tobbszor, hogy kell-e nekem auto, es valahogy mindig rajovok arra, hogy a kenyelem az jo lenne, de az orokos aggodas, hogy reggel arra megyek-e oda, hogy feltortek, vagy hogy hianyzik-e valamelyik tukor, hogy mibol hozom ki a benzinpenzt, a kulonfele adokat, mibol teszek felre a kotelezo szervizeltetesekre meg a nem kotelezoekre... szoval nekem ez nagyon nem hianyzik az eletembol. Kicsit olyan ez, mint haziallatot venni, kedves, aranyos, jo hogy van, de eleg sok nyug jar vele.

Akkor mar inkabb tartsa mas a jarmuvet, en meg csak elvezem a kenyelmet (lsd meg: taxi, Uber, BKV).
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Aggódás - parkolóhelyet kell bérelni, benzinpénz - jó esetben bérlet ára + bkv-ra szánt idő ötöde túlórában, adók és szervizköltségek - taxi, Uber ára. Ami nyűg jár vele annyival több időd marad magadra, mobil maradsz és kényelemben élsz. A legjobb viszont, jól látod több járművel közlekedni alkalomtól függően.

pl:
- oda kellene érni a gyerekek edzésének a végére, de egy utolsó pillanatban beesett hívás miatt nem sikerült időben elindulni.
- oda kellene érni a saját edzésemre, de a büdös kölke nem képes felfogni, hogy gyorsabban öltözzön. (ez szerencsére már nem probléma)

Ave, Saabi.

Béreltél te már valaha autót Magyarországon? (Most épp nincs az a kategória, amit kiválasztott, talán a jövő héten, van ez, de az 1,5x annyi/nap mint a másik, ja, azt nem mondjuk, hogy 250e Ft a kaució?, a kocsit csak reggel 8 és délután 4 között lehet felvenni és leadni, mert a kolléganő csak akkor ér rá, fél órát szobrozol, mire felveszed/leadod az autót) Én 1-2 alkalommal végigszoptam, mikor a sajátom szervízben volt, és kellett a kocsi. azt mondtam, hogy soha többet az életben nem bérlek, mert drága és még szopatnak is...

külön-külön vagy összesen? :)

Céges: 1461
Hobbi: 5733
--------------------------------
...except the gyevi bíró

Silindir/motor
Beygir gücü
Azami sürat

Ha emlékszik még valaki ;-)

Az asszonyé 1000-es (Peugeot), az enyém 1300-as (Lada), a másik enyém 3600-as (Avia), ami átlagolva 1967 cm3. (Persze az 1300-ast választottam.)

Teherfuvarozás egyéni vállalkozóként. Hobbiként még ezt a kicsi teherautót is sokba kerülne üzemeltetni ebben az országban. Egyébként remek állapotú, csak a fülkét kellene újrafújni. Vannak fent régi képek az Avia klubban (http://en.avia-club.com/vehicle/avia-a21-354) és újabbak a honlapomon. Nem akarom direktben a Hupon reklámozni, a "pozsarzs terfuvarozás" szavak kombinációja a Gugliban kiadja.

Hali!

Azért a jelenlegi trendeknek megfelelő "dóvnszájzing" járművek nem feltétlenül életképesek mindenhol... amikor a marketing anyagokból okosodott üzletkötőknek már előadtam, hogy pl Kréta szigetén nagyon nem előnyös egy 1000 köbös eco/green/blue/faxomtudja milyen motorral szerelt autóval nekivágni a hegynek... azt addig értem, hogy felvisz a szerpentinen, mert turbós, meg 120 lóerős, meg izé... nem ezzel van a baj... onnan le is kell jönni... ezeknek az ezer köbcentis pöcsköszörűknek "nulla" motorféke van... amikor a veled egy autóban ülő 3 ember mondja kórusban:

- Feri! Tudom, hogy nem szereted ha belepofáznak a vezetésedbe, de nem mehetnénk lassabban???

Akkor miután már kb az ötödik kanyar után érezted a fékbetétek "illatát" és azóta próbálod életben tartani a társaságot... simán közlöd velük:

- Nem ba*meg... így megyünk le!

Természetesen mindeközben eszeveszett iramban száguldunk le a hegyről, maximum a kb 1 milla kilométernek köszönhetem (ami a kezemben/lábamban van), hogy nem repültünk le valamelyik szakadékba.

Akkor a prospektusokból okosodott "eladóember" is csak hümmögött.

Üdv:
Feri

Hali!

Nem abban a korban élünk amikor 15-20 év használatra gyártanának bármit is. Az energomat mosógépet 20 év után azért baxtad ki, mert elrohadt a palástja (persze közben cseréltél 1x ékszíjat és 2x szivattyút amit tönkretettek a melós ruháról leszakadó gombok, ha peches voltál akkor 1x csapágyazni is kellett a dobot). Ha ma veszel egy mosógépet 3 év garival akkor max 4 év múlva fog tönkremenni benne egy olyan alkatrész (pl program kapcsoló) ami 1,5x annyiba kerül mint a mosógép újkorában. Sajnos ez igaz pl egy házimozi rendszerre is...

Üdv:
Feri

Hala istennek, nekunk mostanaban lesz 8 eves a mosogepunk, es azon felul, hogy egyre nehezebben enged el a magnes (de lehet en valtam turelmetlenebbe az evek alatt), a vilagon semmi baja nincs. Persze minden mosasnal megvan a zabszem, hogy _most_ fogja elarasztani a furdot, de eddig meg nem sikerult neki (kopp-kopp).
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik