Céges közösségi háló intranetre?

Címkék

Használjuk és szeretjük.
9% (22 szavazat)
Van, de senki sem használja.
23% (58 szavazat)
Teljesen felesleges, ott vannak a nagyok, mindenki azokat használja.
51% (127 szavazat)
Egyéb, leírom.
16% (40 szavazat)
Összes szavazat: 247

Hozzászólások

Nálunk a kávégép körül szokott kialakulni spontán, majd megszűnni. Előnye, hogy nem kell erre erőforrást elbaszni, nem kell archiválni, menteni, tutujgatni. Nem lassú és nem avul el. ;)

BTW: pont azon gondolkodom, hogy cégek mennyi informatikai szemetet hordanak össze, halmoznak fel és pörgetnek drága eszközökön, majd archiválnak drága eszközökre. Hogy ez milyen élőerő pazarlás és pénzkidobás olyan dolgokra, amik feleslegesek.

--
trey @ gépház

Van több telephelyünk, leányvállalunk, ezek közül több országon kívül. Ha igény van kommunikációra, akkor van erre egy helyiségünk, ahol szakmai beszélgetésekre fenntartott videókonf. rendszer van beüzemelve. Vagyis aki akar, értelmes kommunikációt folytathat.

A vicces képes-videós megosztós, "kinőtt babaholmi eladó", csitcsetelős és társai szemetet meg intézze mindenki ott, ahol akarja.

--
trey @ gépház

Nálunk ezen keresztül osztják meg egymással az Ügyfelek köré szerveződő csapatok az adott céggel kapcsolatos külső - és belső híreket. Újságcikkek, pénzügyi jelentés, személyi hírek, mi történt adott témában stb...
De van csoportja a magyar mérnököknek, a saját termékek korai kipróbálóinak, a Data Science-szel foglalkozóknak, az Ügyfélesemények előadóinak...

Üdv,
Marci

Magyarul a cég titkárnője belebeszélhet a mérnökök beszélgetéseibe? A közösségi hálózaton egy Facebook-szerű megoldást értek, ahol van egy "hírfolyam" amiben az összes dolgozó aktivitása megjelenik. Amiről te beszélsz, az az én olvasatomban nem közösségi háló, hanem zárt szakmai csoportok.

--
trey @ gépház

Ha nyílt a csoport, igen. De miért tenné?
Gyakori Nálatok ma, hogy a kávégépnél folyó mérnöki csevelybe/levlistába úgy szól bele a titkárnő, hogy az zavarja az ott lévőket?

Van hírfolyam, nyílt és zárt csoportok, Külső hálózatok stb.
Én úgy tanultam, hogy minden szónál többet ér a képmutatás, próbáld ki a Yammert magad, szerintem gyorsabb: http://yammer.com.

Üdv,
Marci

Szerintem a közösségi háló, csak annyit jelent, hogy többé-kevésbé a közösség definiálja hogy ki kivel milyen viszonyban van, milyen információt oszt meg, és milyen csoportokba tömörülnek. Tulajdonképpen csak a lehetőségét teremti meg annak, szociólis hálózatokat építsenek ki a résztvevők.

Ez egy céges megoldásnál nyilván nem múlhat csak a résztvevőkön, hiszen szinte mindenhol hierarchikus felépítés van a cégen belül, így ezt kell tükröznie egy ilyen megoldásnak.

mellesleg a facebook-on is a csoport admin dönt arról, hogy a csoport zárt vagy publikus, és a "hírfolyamba" is a te döntésed alapján kerül be/ki valaki...

--
zrubi.hu

Én mondjuk látnám értelmét, ha a gyakorlatban is működő megoldást látnék, azaz abból kiderülne:

- a vállalati struktúra, képekkel - "céges facebook"

- ki milvel foglalkozik, kinek mi a preferált elérhetősége - itt direktbe lehetne is összekapcsolni a hivatalos kommunikációseszközökkel

- milyen projektet vannak/voltak - és azokkal ki foglalkozott, és mi lett a végeredménye - itt direkt linkkel a hivatalosdokumentációkezelő/projekt management rendszerekbe.

- fel/le lehetne iratkozni hivatalos, és kevésbé hivatalos hírcsatornákra/csoportokra
(persze az exchange-en nevelkedett dolgozók azt sem tudják mi az, ők csak a "team mailboxot", és a "disztribúciós listát" ismerik)

- milyen out of office lehetőségek vannak (sport/kultúra/egyéb nem kötelező események)

- opcionálisan: kinek mivel foglalkozik munkaidőn kívül.

Gyanítom ezekre egy nagyobb cégnél biztosan van/volt próbálkozás is, csak nem egy összeszedett rendszer formájában, hanem random hírlevél, team mailbox, csoportmunka szoftverek, faliújság, "intranet", stb használatával.

De nem, a facebook (és egyéb publikus közösségi háló) nem erre való, és szerintem semmiképp sem elfogadható céges "belső használatra".

Disclaimer: I am not speaking on behalf of my employer, this is my personal opinion

--
zrubi.hu

Egy Office 365 E3 csomag gyakorlatilag pont kielégíti, amiket felsoroltál:

- a vállalati struktúra, képekkel - "céges facebook"
- ki milvel foglalkozik, kinek mi a preferált elérhetősége - itt direktbe lehetne is összekapcsolni a hivatalos kommunikációseszközökkel
--> ez az "About me" oldal. Saját bemutatkozás, elérhetőségek, céges hierarchiában a hely, főnökökkel, képekkel, kiegészítve azon fileokkal, amikkel foglalkozom mostanában (és az illető is hozzáfér).

- milyen projektet vannak/voltak - és azokkal ki foglalkozott, és mi lett a végeredménye - itt direkt linkkel a hivatalosdokumentációkezelő/projekt management rendszerekbe.
--> erre többféle megoldás is van, az igényektől függően lehet megfelelőt választani.

- fel/le lehetne iratkozni hivatalos, és kevésbé hivatalos hírcsatornákra/csoportokra
(persze az exchange-en nevelkedett dolgozók azt sem tudják mi az, ők csak a "team mailboxot", és a "disztribúciós listát" ismerik)
--> ezt tudja a Yammer, továbbá tag-ek, személyek követése, adott illetők értesítése stb.
--> a team mailbox jól migrálható egy site mailboxba Sharepointra.

- milyen out of office lehetőségek vannak (sport/kultúra/egyéb nem kötelező események)
--> akár Yammer integrált SharePoint team site

- opcionálisan: kinek mivel foglalkozik munkaidőn kívül.
--> akár az About me-re is kerülhet.

Üdv,
Marci
A Microsoftnál dolgozom.

Technikailag van mód a moderációra.
Gyakorlatilag nincs rá szükség, tapasztalataim szerint.
Legalábbis én még nem láttam moderátorért kiáltó hozzászólást.
Ha a dolgozók a cég szeme előtt látványosan nem dolgoznak, az nem technológiai probléma, így arra technológiai válasz nem adható.
(vö. "doktor Kotász!"-ért kiáltani)

Üdv,
Marci

A munkához szükséges kommunikáció fenntartására nem közösségi háló kell, hanem email, telefon, videconf meg lync vagy valami olyasmi. A facebook szerű trécs tök jól elfér a facebookon, a nagy cégnél tök ismeretlen kollégáknak ugyanúgy nem kötök az orrára semmit sem egy belsős oldalon sem, mint ahogy a facebookon sem tenném.

Belső céges kávé/cigi/ebéd melletti beszélgetések, amikből esetleg kijön valami céges info meg ilyen helyen az életben nem fognak történni. Nálunk próbálkoznak mindenféle newsletterekkel, meg izékkel szervezetten, hogy valamennyire emberarcúan tudjál arról legalább, hogy a környezetedben levő bandák mi a francot csinálnak, és még így is nyögvenyelős. El nem tudom képzelni, hogy valaki ilyenről csevegne magától egy internal facebookon (aki meg igen, az húzzon a faszba dolgozni :D )

Az alkalmazottak félnek, hogy az aktivitásuk alapján a vezetők vagy a kollégák negatívan ítélik meg őket, ezért csak passzívan használják az oldalt (ha ugyan használják.). -> Ezt a káros jelenséget hogyan kezeli egy profi PR-es egy zárt, céges, közösségi oldalon? Ez nagyon érdekelne.

Mi lenne, ha azt mondanám, hogy megtérül? Nálunk elég sok olyan ad hoc project van, amikhez egy ilyen rendszeren keresztül nagyon könnyű összehalászni cégen belül a megfelelő embereket. Nyilván függ a dolog cégkultúrától, és maximálisan megértem a kávégépes jelenséget, de Frankfurtba, Amszterdamba meg Dallasba nem szoktunk átugrani kora délutánonként szocializálódni. Szerintem nálunk abszolút van hozzáadott értéke. Biztos vagyok benne, hogy sok helyen nincs.

alias killall='echo "Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja. Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput." | espeak -vde' #That's not funny.

Egy helyen használtunk egyet aminek már nem rémlik a neve, azért volt jó, mert a céges Jabber szerverre fel tudott jönni egy bot formájában aki mindenkinek privátban megírta a news streamre írt dolgokat. De nagyrészt csak azért ment :)
Egy másik helyen is létezett, de senki sem foglalkozott vele, mert volt céges IM és kávégép.

--
arch,debian,openelec,android

Konkrétan a Yammer-re kérdeztetek rá, vagy nem volt szándékos az általánosítás? :)

azért szeretjük, mert csak a miénk :)