- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Van, de felesleges, elavult, lassú.
--
zrubi.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk a kávégép körül szokott kialakulni spontán, majd megszűnni. Előnye, hogy nem kell erre erőforrást elbaszni, nem kell archiválni, menteni, tutujgatni. Nem lassú és nem avul el. ;)
BTW: pont azon gondolkodom, hogy cégek mennyi informatikai szemetet hordanak össze, halmoznak fel és pörgetnek drága eszközökön, majd archiválnak drága eszközökre. Hogy ez milyen élőerő pazarlás és pénzkidobás olyan dolgokra, amik feleslegesek.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De asszem nincs is ~400.000 alkalmazottatok világszerte ;)
--
zrubi.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha lenne, arra sem építenék céges közösségi hálót. ;)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha lenne 400 ezer, nem hiszem, hogy megkerdeznek a velemenyed... ezek feljebb dolnek el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben lehet igazság, bár azt azért hozzátegyem, hogy "gyárba" én sem mennék dolgozni, max. akkor, ha az éhenhalásról lenne szó. Az ilyen helyeken valószínűbb, hogy olyanok döntenek ilyen kérdésekről, akiknek lövésük sincs a témához.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ebben egyetertunk :)
sok olyan dontes szuletik, amivel a tema szakertoje nem biztos, hogy egyetert. de egy 400 ezres cegnel szerintem nem nagyon lehet mashogy csinalni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy én értem, a céges közösségi háló pont azoknak hasznos, akik nem tudnak összegyűlni a kávégép körül megfelelő rendszerességgel, pedig lenne rá igény...
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igény sok mindenre lenne, a kérdés, hogy valódi szükség, az lenne-e rá.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem ilyesmire igény is csak unatkozó managerek között van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van több telephelyünk, leányvállalunk, ezek közül több országon kívül. Ha igény van kommunikációra, akkor van erre egy helyiségünk, ahol szakmai beszélgetésekre fenntartott videókonf. rendszer van beüzemelve. Vagyis aki akar, értelmes kommunikációt folytathat.
A vicces képes-videós megosztós, "kinőtt babaholmi eladó", csitcsetelős és társai szemetet meg intézze mindenki ott, ahol akarja.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem az élő kommunikáció eszköze.
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudnál életszerű példát mondani arra, hogy mire jó egy intranetes közösségi háló?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk ezen keresztül osztják meg egymással az Ügyfelek köré szerveződő csapatok az adott céggel kapcsolatos külső - és belső híreket. Újságcikkek, pénzügyi jelentés, személyi hírek, mi történt adott témában stb...
De van csoportja a magyar mérnököknek, a saját termékek korai kipróbálóinak, a Data Science-szel foglalkozóknak, az Ügyfélesemények előadóinak...
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a valami strukturált dolog, vagy afféle Facebook-szerűség? Mert ha az előbbi, akkor inkább hívnám ezt belső fórumnak, mintsem közösségi hálónak. Szerintem nem ugyanarra a dologra gondolunk "közösségi háló" alatt.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább Facebook-szerű. Adott csoporton belül nincsen struktúra a témakörökre. Te mit értesz közösségi hálózaton?
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarul a cég titkárnője belebeszélhet a mérnökök beszélgetéseibe? A közösségi hálózaton egy Facebook-szerű megoldást értek, ahol van egy "hírfolyam" amiben az összes dolgozó aktivitása megjelenik. Amiről te beszélsz, az az én olvasatomban nem közösségi háló, hanem zárt szakmai csoportok.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nyílt a csoport, igen. De miért tenné?
Gyakori Nálatok ma, hogy a kávégépnél folyó mérnöki csevelybe/levlistába úgy szól bele a titkárnő, hogy az zavarja az ott lévőket?
Van hírfolyam, nyílt és zárt csoportok, Külső hálózatok stb.
Én úgy tanultam, hogy minden szónál többet ér a képmutatás, próbáld ki a Yammert magad, szerintem gyorsabb: http://yammer.com.
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Előre bocsánat, de ez baromira magas labda:
"Én úgy tanultam, hogy minden szónál többet ér a képmutatás..."
nekem ez mindent elmond a cégről... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Microsoftos nyakbavaló a jutalma, aki először megmondja, melyik ELTE-s oktató szavajárása volt!
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A google szerint Marik Miklós.
Ha () a microsoftos nyakbavalós google-t elég képmutatnod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyert! :)
Zseniális szövege volt, Isten nyugosztalja!
Privátban írd meg, hova küldhetem/vihetem el.
Üdv,
Marci
UI: https://www.mattcutts.com/images/microsoft-badge.jpg
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kávégépnél bármi hangzik el, ha abba bárki beleszól, azt nem veszem zavarkolódásnak. A szakmai dolgok nem ott, hanem zárt meeting-eken, vagy egymás közt hangzanak el.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a közösségi háló, csak annyit jelent, hogy többé-kevésbé a közösség definiálja hogy ki kivel milyen viszonyban van, milyen információt oszt meg, és milyen csoportokba tömörülnek. Tulajdonképpen csak a lehetőségét teremti meg annak, szociólis hálózatokat építsenek ki a résztvevők.
Ez egy céges megoldásnál nyilván nem múlhat csak a résztvevőkön, hiszen szinte mindenhol hierarchikus felépítés van a cégen belül, így ezt kell tükröznie egy ilyen megoldásnak.
mellesleg a facebook-on is a csoport admin dönt arról, hogy a csoport zárt vagy publikus, és a "hírfolyamba" is a te döntésed alapján kerül be/ki valaki...
--
zrubi.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Nalunk az e-mail aradat megfekezesere illetve megszuntetesere (is) vezettek be. Eleg jol hasznalhato, inyenceknek van outlook connector es mobile app is ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én mondjuk látnám értelmét, ha a gyakorlatban is működő megoldást látnék, azaz abból kiderülne:
- a vállalati struktúra, képekkel - "céges facebook"
- ki milvel foglalkozik, kinek mi a preferált elérhetősége - itt direktbe lehetne is összekapcsolni a hivatalos kommunikációseszközökkel
- milyen projektet vannak/voltak - és azokkal ki foglalkozott, és mi lett a végeredménye - itt direkt linkkel a hivatalosdokumentációkezelő/projekt management rendszerekbe.
- fel/le lehetne iratkozni hivatalos, és kevésbé hivatalos hírcsatornákra/csoportokra
(persze az exchange-en nevelkedett dolgozók azt sem tudják mi az, ők csak a "team mailboxot", és a "disztribúciós listát" ismerik)
- milyen out of office lehetőségek vannak (sport/kultúra/egyéb nem kötelező események)
- opcionálisan: kinek mivel foglalkozik munkaidőn kívül.
Gyanítom ezekre egy nagyobb cégnél biztosan van/volt próbálkozás is, csak nem egy összeszedett rendszer formájában, hanem random hírlevél, team mailbox, csoportmunka szoftverek, faliújság, "intranet", stb használatával.
De nem, a facebook (és egyéb publikus közösségi háló) nem erre való, és szerintem semmiképp sem elfogadható céges "belső használatra".
Disclaimer: I am not speaking on behalf of my employer, this is my personal opinion
--
zrubi.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy Office 365 E3 csomag gyakorlatilag pont kielégíti, amiket felsoroltál:
- a vállalati struktúra, képekkel - "céges facebook"
- ki milvel foglalkozik, kinek mi a preferált elérhetősége - itt direktbe lehetne is összekapcsolni a hivatalos kommunikációseszközökkel
--> ez az "About me" oldal. Saját bemutatkozás, elérhetőségek, céges hierarchiában a hely, főnökökkel, képekkel, kiegészítve azon fileokkal, amikkel foglalkozom mostanában (és az illető is hozzáfér).
- milyen projektet vannak/voltak - és azokkal ki foglalkozott, és mi lett a végeredménye - itt direkt linkkel a hivatalosdokumentációkezelő/projekt management rendszerekbe.
--> erre többféle megoldás is van, az igényektől függően lehet megfelelőt választani.
- fel/le lehetne iratkozni hivatalos, és kevésbé hivatalos hírcsatornákra/csoportokra
(persze az exchange-en nevelkedett dolgozók azt sem tudják mi az, ők csak a "team mailboxot", és a "disztribúciós listát" ismerik)
--> ezt tudja a Yammer, továbbá tag-ek, személyek követése, adott illetők értesítése stb.
--> a team mailbox jól migrálható egy site mailboxba Sharepointra.
- milyen out of office lehetőségek vannak (sport/kultúra/egyéb nem kötelező események)
--> akár Yammer integrált SharePoint team site
- opcionálisan: kinek mivel foglalkozik munkaidőn kívül.
--> akár az About me-re is kerülhet.
Üdv,
Marci
A Microsoftnál dolgozom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azoknak, akik élőszóban könnyen kommunikálnak az adottságok miatt: Nekik nem kell.
A gyakorlatban sok munkahely vált/válik mobilabbá vagy eleve szétszórtan jön létre, ami gondot okozhat a kommunikáció minőségének fenntartásában.
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ki moderálja ezeket? Sok cégnél inkább az a probléma, hogy a dolgozókat el kell terelni az ilyen oldalakról, mert inkább szórakoznak rajta, ahelyett, hogy dolgoznának.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Technikailag van mód a moderációra.
Gyakorlatilag nincs rá szükség, tapasztalataim szerint.
Legalábbis én még nem láttam moderátorért kiáltó hozzászólást.
Ha a dolgozók a cég szeme előtt látványosan nem dolgoznak, az nem technológiai probléma, így arra technológiai válasz nem adható.
(vö. "doktor Kotász!"-ért kiáltani)
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A munkához szükséges kommunikáció fenntartására nem közösségi háló kell, hanem email, telefon, videconf meg lync vagy valami olyasmi. A facebook szerű trécs tök jól elfér a facebookon, a nagy cégnél tök ismeretlen kollégáknak ugyanúgy nem kötök az orrára semmit sem egy belsős oldalon sem, mint ahogy a facebookon sem tenném.
Belső céges kávé/cigi/ebéd melletti beszélgetések, amikből esetleg kijön valami céges info meg ilyen helyen az életben nem fognak történni. Nálunk próbálkoznak mindenféle newsletterekkel, meg izékkel szervezetten, hogy valamennyire emberarcúan tudjál arról legalább, hogy a környezetedben levő bandák mi a francot csinálnak, és még így is nyögvenyelős. El nem tudom képzelni, hogy valaki ilyenről csevegne magától egy internal facebookon (aki meg igen, az húzzon a faszba dolgozni :D )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az alkalmazottak félnek, hogy az aktivitásuk alapján a vezetők vagy a kollégák negatívan ítélik meg őket, ezért csak passzívan használják az oldalt (ha ugyan használják.). -> Ezt a káros jelenséget hogyan kezeli egy profi PR-es egy zárt, céges, közösségi oldalon? Ez nagyon érdekelne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi lenne, ha azt mondanám, hogy megtérül? Nálunk elég sok olyan ad hoc project van, amikhez egy ilyen rendszeren keresztül nagyon könnyű összehalászni cégen belül a megfelelő embereket. Nyilván függ a dolog cégkultúrától, és maximálisan megértem a kávégépes jelenséget, de Frankfurtba, Amszterdamba meg Dallasba nem szoktunk átugrani kora délutánonként szocializálódni. Szerintem nálunk abszolút van hozzáadott értéke. Biztos vagyok benne, hogy sok helyen nincs.
alias killall='echo "Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja. Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput." | espeak -vde' #That's not funny.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom (lásd szavazás állása), hogy valakinek megtérül, bár azt is, hogy nagy tömegben nem elterjedt ez még. Ha pedig az lesz, akkor sem biztos, hogy intraneten fog ez a többségnél megvalósulni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak addig felesleges amig egyszercsak nincs ra szukseged :)
--
"You can hide a semi truck in 300 lines of code"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez olyan szép volt, hogy mehetne hímzésre falusi konyhai falvédőre!
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudok intezni ilyet, ha erdekel :P
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most, hogy igy mondod...
Btw: Egyszer lattam ilyen falvedot amibe az volt himezve, hogy "404, image not found!"
Kerdeztem, hogy "Ezmiezitten?" Kiderult, hogy az unoka segitett benne... :)
--
"You can hide a semi truck in 300 lines of code"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Disclaimer: I am not speaking on behalf of my employer, this is my personal opinion
--
zrubi.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy helyen használtunk egyet aminek már nem rémlik a neve, azért volt jó, mert a céges Jabber szerverre fel tudott jönni egy bot formájában aki mindenkinek privátban megírta a news streamre írt dolgokat. De nagyrészt csak azért ment :)
Egy másik helyen is létezett, de senki sem foglalkozott vele, mert volt céges IM és kávégép.
--
arch,debian,openelec,android
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkrétan a Yammer-re kérdeztetek rá, vagy nem volt szándékos az általánosítás? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért szeretjük, mert csak a miénk :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni