Közösségi háló céges intranetre

Fórumok

Sziasztok!

Lehet kilátásba kerül egy intranetes közösségi háló kialakítása a céges alkalmazottak számára. Lehet jó ötlet, de lehet, hogy tök nagy hülyeség. Kíváncsi vagyok mi a véleményetek és milyen opensource megoldásokat ajánlotok.

Minden érdekel: performancia, kezelhetőség, üzemeltetési tapasztalatok stb...

Köszi mindenkinek előre is!

Hozzászólások

Hány alkalmazott van a cégnél, és mi lenne a háló feladata?

### ()__))____________)~~~ #################
# "Ha én veletek, ki ellenetek?" # E130/Arch

offiria jó pofának tűnik... Vélemény?

EliteBook 8540p
Fedora 21
Startup finished in 2.637s (kernel) + 875ms (initrd) + 1.777s (userspace) = 5.290s

Véleményem: a vállalati közösségi hálózat a Microsoftnál jópár helyen átalakította, jobbá tette, a térben szétszórtan működő csapatok együttműködését.
A bevált, soktagú levelezési listák helyett megalkotott csoportokkal sokkal kisebb a ráfordítás, ami a fejlemények követéséhez vagy egy korábbi kérdés előkerítéséhez kell.
E mellett egyes, eddig ad-hoc működő csapatok is elkezdtek kommunikálni segítségével.

Üdv,
Marci

Offtopic: a Microsoftnak van egy freemium modellben kínált szolgáltatása, a http://yammer.com, ajánlom figyelmedbe. Ugyan nem opensource, nem saját adatközpontban működik, de a Felhasználókat ez kevéssé szokta érdekelni.
Az egy e-mail domainhez tartozó felhasználók, ha regisztrálnak, egy közös tenantban találják magukat és már használhatják is.
Viszont nem kér kenyeret (infrastruktúrát), nem is kell üzemeltetned a klasszikus értelemben, performanciájával nemigen lesz gondod és megfelelő mobilappjai is vannak. Nem utolsó sorban pedig nagyvállalati szemléletű adatkezelése és funkciói is vannak.

A vállalati közösségi hálózatnál azonban a legtöbbet az számítja, hogyan sikerül használatba venni, értékét a felhasználóknak megmutatni: ha érdekel, keress meg.

Yammer a Tesco-ban: https://www.youtube.com/watch?v=ddY1JFkATzc

Üdv,
Marci
A Microsoftnál dolgozom.

Köszi a választ Marci, mi mindenképpen belső hoszton szeretnénk üzemeltetni. És jó lenne ha opensource lenne :D Mindenesetre a használatba vételről egyezik a véleményünk.

EliteBook 8540p
Fedora 21
Startup finished in 2.637s (kernel) + 875ms (initrd) + 1.777s (userspace) = 5.290s

Közel 90%-ban én is azt tapasztalom, hogy ha valami céges, akkor védeni kell:
- Saját infrastruktúrán kell üzemeltetni
- Rendszergazda kell hozzá
- "Miért nem megy már megint, hívd fel a Jánost!" (ez egy kicsit offtopic, bocsi)

De vajon miért kell ennyire védeni egy "sima" üzenőfalat, amikor a sokkal fontosabb életünket közösségi oldalakon éljük, 0 biztonság mellett? Milyen eszközökkel lehet elhitetni a felhasználókkal, hogy a "Cégnevet is tartalmazó" (sic) hozzászólása csak számára fontos? Ez az üzemeltető cégnek csak egy sor az adatbázisban...
HTTPS-en pedig kapsz még egy szintet, ami néha rá is fér, mert egy Microsoft szerintem biztonságosabb, mint egy kis irodai hálózat, ahol az Auchan-os TPLink-en megy az internet és az a tűzfal is egyben.

Elragadott a szakmai szenvedély, bocsi, de tényleg nem értem, hogy miért kell mindent házon belül üzemeltetni???

Szerintem a stackex teljesen másra való, de nyilván az intranetes Q&A oldalaknak is meg lehet a létjogosultságuk.

(Bár ebben mégsem vagyok biztos: ezek pont azért jók, mert nagy tömeget érnek el. Általános kérdéseket úgyis a publikus site-okon fognak feltenni az emberek, az üzleti titkokkal kapcsolatos dolgokat pedig intraneten is need-to-know alapon illene megosztnai, arra pedig a néhány fős, zárt Q&A site nem optimális.)