Szervertermünk hőmérséklete ... °C

 ( trey | 2013. augusztus 8., csütörtök - 14:47 )
< 19
8% (25 szavazat)
19
4% (11 szavazat)
20
8% (26 szavazat)
21
9% (27 szavazat)
22
15% (46 szavazat)
23
9% (28 szavazat)
24
11% (34 szavazat)
25
8% (24 szavazat)
26
5% (14 szavazat)
27
1% (3 szavazat)
28
2% (7 szavazat)
29
2% (6 szavazat)
30
3% (8 szavazat)
> 30
16% (51 szavazat)
Összes szavazat: 310

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Pillanatnyilag 21,4 pedig a szabályozó 23-ra van állítva.
De ha 24-et állítok be akkor időnként felmegy 23 fok fölé és van olyan készülék ami ettől úgy felpörgeti a ventilátorait, hogy rossz hallgatni még a falon át is!
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Olyan miért nincs, hogy rendszergazda vagyok, mi közöm hozzá? :)
--
zsebHUP-ot használok!

Mikor ebedelsz, es panaszkodnak, vagy aradoznak a kollegak, hogy milyen ott az elet, esetleg hallhatod. :) Aztan social hackinggal ki is adhatod :D

Hát a hőmérőt nem néztem, de negyven fokról beslattyogva a sarkvidéki hideg jelzőt használnám rá. :D
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
Get dropbox account now!

Atlag 25 fok. Ha megy a nagy klima akkor 25 ha epp leveri az auomatat akkor 28-30 fok.
Jo kis regi Genex klima mar csapkodja az automatat mint joasszony a lakas ajtot veszekedes utan....

--
http://szolarenergia.hu

24,1 C jelenleg, úgy, hogy a fali klímák 22 C-ra vannak beállítva. Hűvösebb időben 23 - 23,5 C között szokott lenni.

A szerverünk az irodában van egy rackszekrényben, szóval elég ingadozó - szobahőmérséklet +- 3 fok. :D

+1. :)

Ami meg gépteremben van... Nem az én dolgom.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

+1, a konyha mellett. :) Mostanában azért mikor nem vagyunk az irodában, szerintem 28 fok megvan simán... Akkó nem megy a klíma.

"Home server room" is játszik ? Mer akkor, jelentem: momentán 45+ (45-ig mér a hőmérőm) úgy, hogy nincs bent semmi működő...
Lassan azért kell kirámolni mindent, mer már a tárolási hőmérsékletet is túllépi a hely...

--
openSUSE 12.2 x86_64

Hiányzik a > 40 kategória :(
Az én home serverem jelenleg 41 fokban párolódik momentán :D

és hogy bírja? Reklamált már?
Nálam a "háló" szobának csúfolt helyen van, de egész nap éri a falát a nap, hiába van az ablak bedeszkázva / szigetelve, maga a fal nyomja az 50 fokot még reggel 4kor is :S
No aztán miután az egyik CPU bejelentette, hogy ő 100 foknál lekapcsolta a gépet, úgy döntöttem, hogy annyit nem ér meg a dolog, hogy emiatt leégjenek, úgyhogy most pihenőhetet kaptak..

--
openSUSE 12.2 x86_64

Nekem is a 40+ kategória kellene, mivel a "szoba" levegö cseréjét egy plafonon lévö ventillátor végzi. De nyáron szerencsére nincs terhelés, mivel csak pár kollégista marad.

Nálam most épp 28-29 fok között ingázik, a szerverek köszönik jól vannak, nem fáznak :D
________________________________________________
http://kronosz.krocomp.hu

De gondolom nem egy 3 oldalról egyszerre sütött betonbunkerben van(nak) a szerver(ek) :D

--
openSUSE 12.2 x86_64

Hát egy 3 oldalról földbe ásott betonbunker pontosabban :D
________________________________________________
http://kronosz.krocomp.hu

Akkor is csak 2 oldalát éri a nap (tetejét és egyik oldalát), és a beásás meg természetes hűtést is ad :p

--
openSUSE 12.2 x86_64

Az mondjuk igaz. Eredetileg széntároló volt, de aztán az évek során upgrade-elve lett kazánházzá, amiből lecsaptam egy 3*2-es kis szobát. Szépen le lett gipszkartonozva, be lett húzva a villany és hálózat. Van pár képem amikor csináltuk, csak a teljesen kész állapot nincs még lefényképezve. Még beléptető rendszert is szereztem, hogy tuti csak az én birodalmam legyen a szerverszoba :D
________________________________________________
http://kronosz.krocomp.hu

Sokkal olcsóbb és hibatűrőbb ha nem hűtöm 26-27 fok alá a gépeket, hanem a redundanciát növelem _nem_ brand szerverekkel.
Évek óta tökéletesen működik a dolog.

-1 közel sem vagyok meggyőződve, hogy összességében olcsóbb

Szervertermem az konkrétan nincsen, ellenben tegnap rámértem az ásott kutunkból, kb 5 méter mélyről jövő víz hőmérsékletére. 16 fok. Brutális...

--
http://csuhai.hu

Btw aki 21-22 fok alá hűti géptermet szobát az szándékosan teszi vagy ennyire brutál a klíma?

Szándékosan teszi, hogy az sms után legyen idő beérni az olvadás előtt :D

es ha beersz mit csinalsz? ontesz jeget a gepekre? vagy fujkalod? :)

A'rpi

Nem, visszanyomom a kismegszakítót :P

Motoros visszakapcsolasu kismegszakito?

Vagy megfelelően méretezett hálózat ?

Pár MW beépített teljesítménynél hűtheted akár -5 fokra is, a szomszédból nem érsz be a leolvadás előtt. :)
--
zsebHUP-ot használok!

Én már láttam olyan géptermet, ahol leolvadtak a műanyag alkatrészek és a kilincset nem lehetett szabad kézzel megfogni :D

0-50 között ingadozik nálunk. :D Vajon hol leheltük? :D XD


sly @ w3m.hu

Ha egyetlen PC van a gépteremben, akkor valahol az egyenlítő környékén. ;)

Mindig 24-re állítom a klímát, és annyi is van. Ez emberi tartózkodásra is alkalmas télen-nyáron, és semmi értelmét nem látom annak, hogy ennél 2-3 fokkal hidegebbet csináljak.

24 fokos környezeti hőmérséklet esetén a gépek belső, hőtermelő szerkezeti elemei (diszkek, vezérőkártyák chipjei, processzor, stb) kb. 40-50 fok körül vannak. Ezen néhány fok +/- nem oszt, nem szoroz.

A gépek megfőzését, pl. a google-elvet (lásd: inkább haljon meg, olcsón kicserélem másik kommersz alkatrészre) egyelőre nem nagyon tudom lenyelni.

"A gépek megfőzését, pl. a google-elvet (lásd: inkább haljon meg, olcsón kicserélem másik kommersz alkatrészre) egyelőre nem nagyon tudom lenyelni."

Vajon ez a valóságban is így van, vagy csupán a gugli imidzsét akarták növelni a semmiből is várat építő romantikus vállalati képpel?

törölve

Szerverterem hőmérséklete. kb. 12m2, belmagasság 4m. Gépek száma: 18. Két klímával hűtjük és ma túllépte a 30 fokot. Részlet a hőmérő logból:

backupmonster ~ # tail /var/log/tc77.log
[2013-08-08 Thu 19:23:54] <Szerverszoba> 28.2 C
[2013-08-08 Thu 19:23:54] <Daikin klima> 14.5 C
[2013-08-08 Thu 19:24:01] <Fujitsu klima> 14.7 C
[2013-08-08 Thu 19:24:11] <Daikin klima> 14.4 C
[2013-08-08 Thu 19:24:13] <Fujitsu klima> 14.6 C
[2013-08-08 Thu 19:24:25] <Fujitsu klima> 14.5 C
[2013-08-08 Thu 19:24:30] <Daikin klima> 14.3 C
[2013-08-08 Thu 19:24:38] <Fujitsu klima> 14.4 C
[2013-08-08 Thu 19:24:42] <Szerverszoba> 28.1 C
[2013-08-08 Thu 19:24:52] <Fujitsu klima> 14.6 C

Otthoni zárt szerver szekrény. Gépek száma 1. Winyók száma 16, ebből napközben optimális esetben 10-12 alszik. A hűtés két 12cm-es ventillátorral történik, nyári üzemben mindkét ventillátor 12V-ot kap. 40 fokig teljesen nyugodt vagyok. Részlet a hőmérő logból:

pingoly ~ # tail /var/log/tc77/szerver.log
[2013-08-08 Thu 17:40:01] 36.9 C
[2013-08-08 Thu 17:40:48] 37.1 C
[2013-08-08 Thu 17:40:48] 37.0 C
[2013-08-08 Thu 17:42:21] 37.2 C
[2013-08-08 Thu 17:42:21] 37.1 C
[2013-08-08 Thu 18:10:09] 37.3 C
[2013-08-08 Thu 18:10:09] 37.2 C
[2013-08-08 Thu 18:24:30] 37.1 C
[2013-08-08 Thu 18:53:57] 37.3 C
[2013-08-08 Thu 18:53:57] 37.2 C

Mindeközben a kinti hőmérséklet:

pingoly ~ # tail /var/log/tc77/kocsag.log
[2013-08-08 Thu 18:45:03] 34.8 C
[2013-08-08 Thu 18:49:29] 35.0 C
[2013-08-08 Thu 18:49:30] 34.9 C
[2013-08-08 Thu 19:01:19] 34.8 C
[2013-08-08 Thu 19:07:41] 34.7 C
[2013-08-08 Thu 19:12:17] 34.6 C
[2013-08-08 Thu 19:20:48] 34.5 C
[2013-08-08 Thu 19:23:21] 34.4 C
[2013-08-08 Thu 19:24:19] 34.3 C
[2013-08-08 Thu 19:26:29] 34.2 C

Otthon 16 hdd? Azta'...!

Ezek a tc77 szenzorok min keresztül csatlakoznak a mihez? :)

4 ér + árnyék vezetékkel sima párhuzamos porthoz. Nálam az egyik hőmérőhöz kb. 40 méter van elvezetve. Egy párhuzamos porttal 3 hőmérő biztonsággal kezelhető (többel nem próbáltuk). A tápfeszültséget is a párhuzamos portról kapják. A TC77 mellé egy kis kb. 100nF-os kondenzátort szoktunk betenni, hogy stabil legyen a tápja.

szerk: kültéri hőmérőmet bárki lekérdezhezi:

telnet pingoly.jss.hu 2001

vagy mégszebben:

nc pingoly.jss.hu 2001

Valami alap kacsolási rajzod és forráskód akadna hozzá?

A programot több év alatt hordtuk össze a saját szórakoztatásunkra és belső használatra. Perl-ben kezdtük, de egy ideje átírtuk C-be. Ha kellő igény mutatkozik rá, akkor egy kis rendbetétel, doksi írás és kapcsolási rajz készítés után nagyon szívesen elérhetővé tesszük valamilyen open source licensz alatt (GPL2?) a közösség számára!

Egy kis kedvcsináló. Jelenleg ezeket tudja:
- párhuzamos portra kötött TC77 chip kezelése
- egy vagy több hőmérő egyidejű kezelése
- kalibráció
- olvasható log vezetése
- percenkénti átlag loggolása későbbi grafikonkészítéshez
- túlmelegedéskor külső (shell) script indítása
- TCP lekérdezés (minden hőmérőnek külön port)

a kapcsolási rajz és a kezdeti perl script érdekel

engem is

----------
[GB ≠ GiB] [MB ≠ MiB] [kB ≠ kiB] [1000 ≠ 1024] [Giga ≠ gram] [Mega ≠ milli] [Kelvin ≠ kilo] [Byte ≠ bit]

+1
Perl -el nincs gondom.... :)
Elektronika sem áll távol :)

Hálás volnék én is egy leírásnak

Rendben. Amint odajutok, publikálom és kiírom ide is.

itthoni htpc-szerver kombó szobahőmérsékleten megy, ami most 27-28 fok körüli, 62 fok van a gépben, legalábbis nvidia-smi szerint

OFF: Felesleges szarrá hűteni a termeket... 27-28-29 fok bőven elég szerintem. És így még zöldebb is a dolog.

Nálunk szoba/folyosóhőmérséklet van. Engem inkább az érdekelne hogy a por ellen mit tesztek?

veyron007 igaza van a homerseklettel kapcsolatban, penzkidobas tulhuteni. Por ellen amugy tulnyomas, statikus toltes ellen pedig a paratartalom segit

Túlnyomás jól hangzik, csak nehéz kivitelezni (bár egy kulturáltan összerámolt kecó nem ereszt...), a töltés ellen lehet tenni földeléssel is. Páratartalommal viszont illik vigyázni. Úgy hallottam, hogy megvan szabva a brand szervereknél, hogy csak x%-y% közti páratartalmon üzemeltetheted, különben nincs gari... Ebben azért erősítsetek / cáfoljatok meg, nem vagyok benne biztos, hogy jól tudom.

--
openSUSE 12.2 x86_64

18 +/-3 °C 50% +/-5% páratartalommal.

Két darab ilyesmi Liebert Hiross klimaszekrény állitja elő a levegőt: http://www.emersonnetworkpower-partner.com/Liebert-Himod-S-M-50Hz-AU/default.aspx

A por ellen a szűrője tesz, 3 havonta cseréljük használattól függően.

A szerverterem ~30 nm, benne 5 rack és kb 40 gép. Ha leállitom a klimákat 20 perc kell ahhoz hogy a szoba elérje a 35 fokot.
-------------------------
A csapatjáték fontos. Nem csak téged lőhetnek!

És ahol nincs dedikált szerverterem, csak szerver szekrény? Szerver szekrény?

Nem az én dolgom, de a kérdés kapcsán megnéztem a hőmérő grafikonjait. Normálisan 13(!) fok, a meleg napokon délutánra felmegy 16-ra. Normális ez?! Utánakérdezek idebent is, de szerintetek mi értelme lehet ilyen hidegre hűteni a géptermet?

Esetleg halottat is tárolnak benne, vagy a dinnyét kell kicsit lehűteni.

--
trey @ gépház

A halottat 0°C alatt kell tartani. Ha huzamosabb ideig kell tárolni, akkor -16.
-------------------------
A csapatjáték fontos. Nem csak téged lőhetnek!

A hullaházban biztos van ilyen előírás. Hogy én a saját hullámat mennyi fokon tartom, az a saját dolgom.

--
trey @ gépház

Ez igaz, sajnos erre nincs referenciám, én nem szoktam őket tárolni. Optimális esetben még meleg amikor bekerül a Dunába vagy a föld alá.

Érdekesség: Halál után az első órában 2 °C-t hűl, utána óránként 1 °C-t, amig el nem éri a környezete hőmérsékletét.
-------------------------
A csapatjáték fontos. Nem csak téged lőhetnek!

Ahaha, ilyenkor sajnalom, hogy itt nincs like gomb.

Utánakérdeztem. Az egyetlen műszaki érv az volt, hogy így több időm van leállítani a géptermet, mielőtt az felforr. (Bár a modern gépek, gondolom, kikapcsolják magukat károsodás előtt.) Amúgy meg az épület így adja és kész. Fő a takarékosság és az ózonlyuk. Arra gondolni sem merek, hogy az MVM-en kívül valakinek érdekében áll a magasabb villanyszámla.

Szerencsére ritkán kell a gépteremben tartózkodnom, de már értem, miért panaszkodik mindenki, ha huzamosabb időt kell lenn töltenie. :S

Az akkumlátorok élet tartalma is csökken ha van bent szünetmentes és persze a HDD -k élettartama is.

Na de a hideg vagy a meleg oldal?

22 fok

Átmentem vízhűtésre.
A klímából dől a kondenzvíz :)

Klima1:
Terem hõmérséklet °C 22.3
Terem páratartalom rH% 52.8
Klima2:
Terem hõmérséklet °C 22.8
Terem páratartalom rH% 49.7

Megengedett tűrés °C : 1.5

A was: http://www.uniflair.com/EN/marketing/brochure/High%20Density%2003.04_2.pdf

Az nem lényeges, hogy a dolgozó hány fokban van? Naszép. :(

>>: sys-admin.hu :<<

Hajnali 4, éjjel-nappal klímázva a monotoring szoba is, most hogy nem gatyarohasztó a hőség, ezért 26 °C
Előző 7ekben 24 °C , csak hogy ne a host-on hűsöljünk.
...viszont szúnyog még itt is van.

Tegnap kellett optikát kötnöm egy szerver teremben. Semmi komoly, pár sql szerver, pár tartalék szerver, valami kamera szerverek, szóval semmi komoly. 30,1 fok Celsiusban. Mikor beléptem. Míg ott dolgoztam, a nap elkezdett besütni az ablakon(!). Függöny elhúzva (tehát árnyékoltunk belülről) 35 fok, ismét csak Celsiusban. Majd megdöglöttem, mikor nem bírtam, kimentem a légkondicionált folyósora(!!!). A teremben természetesen sem átszellőztető, sem légkondi nincs. Végül is kis cég( pár milliárdot ér a tulajok szerint, de valahol 10 körül, alatta picivel) ha lehal az sql, vagy a fax szervereik (sokan még nagyon preferálják megrendelések esetében is a faxot) gondolom nincs probléma, ott vannak a "meleg" szervereik is, gondolom nem egyszerre halnak el a 40 fokban...