A teljesség igénye nélkül a következő felmerülő feladatok képezik a munkavégzés részét:
- Informatikai eszközökkel kapcsolatos ügyintézés (garancia, beszerzés, pályáztatás)
- Felhasználói igények kiszolgálása, segítségnyújtás, az általuk használt rendszerek zavartalan elérhetőségének és funkcionalitásának biztosítása.
- Szoftver és hardver problémák elhárítása, frissítések kezelése, szoftverek telepítése
- Leltározással, selejtezéssel kapcsolatos munkák, eszközmozgások nyomkövetése
- Biztonsági mentések menedzselése
- A biztonsági kamera és beléptető rendszer felügyelete
- Szerverek állapotának monitorozása
- Hálózati biztonság felügyelete, tűzfal konfigurálás
A számunkra ideális pályázó az alábbi szoftver és hardver ismerettel rendelkezik:
- Fizikai és virtuális Microsoft Windows kliens rendszerek telepítése, üzemeltetése, minden is
- Desktop gépek, laptopok és szerverek igény szerinti hardveres karbantartása (SSD/HDD csere, CPU/memória upgrade stb.)
- Windows szerveren Active Directory felhasználók kezelése, megosztott szolgáltatások futásának biztosítása (SQL, megosztások)
- Powershell vagy egyéb shell használatában jártasság, működő script írásának képessége
- Egységesen menedzselhető hálózati eszközök konfigurálása, frissítése
- Virtualizációs környezet használata, koncepció ismerete
- Tűzfal és VPN rendszerek beállítása, annak működésének ismerete
- Hálózati fájlszerver üzemeltetése
Ami előnyt jelenthet a pozíció betöltéséhez:
- Jó kommunikációs képesség, mely elsősorban a saját céges felhasználókkal történő empatikus és pozitív probléma megoldást hivatott elősegíteni
- Önálló munkavégzés és probléma megoldás, mert tényleg szabad kezet kapsz
- Stabil angol nyelvtudás, legalább olvasás szintjén, hogy az angol nyelvű szoftverek kezelése se jelentsen gondot
- Linux shell-ben jártasság, ha valamit ott kell megoldani, ne okozzon problémát
- Nyitottság az összes feladat automatizálására
- Telefonos ügyelet vállalása
Amit biztosítani tudunk új kollégánknak:
- Megfelelően sok feladat az unalmas napok elkerüléséhez
- Felelősségteljes munkakör ahhoz, hogy hiba esetén biztosan csörögjön a telefon
- Korszerű irodai környezet
- Bejelentett alkalmazotti munkaviszony
- Normál 8-17-ig munkaidősáv
- A szakértelem, önállóság és kommunikációs képességek függvényében a fizetés a rendszergazdai bérsávon belül helyezkedik el.
- Lehetőség alkalmankénti, előre egyeztetett távmunka végzésre
Jelentkezés módja:
Önéletrajzzal vagy linkedin profillal az ingatlan kukac grandinvesthungary.eu e-mail címen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 985 megtekintés
Hozzászólások
Sziasztok!
Ha valakinek kérdése van a témával kapcsolatban, akkor igyekszem megválaszolni.
Üdv,
Z
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia,
ez gondolom nem egyszemélyes küldetés, hanem team tagja lenne a jelölt. Azon belül L1-es mindenes kategória. Hányan vannak vele, mennyi szerver, mennyi munkaállomás, mennyi végpontról van szó? Hányan vannak L2-ben illetve L3-ban?
thx.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felig off, de ahova a rendszergazdai bersav link vezet, az ottani ertekek brutto vagy netto ertekek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Gross monthly salary"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahh, koszonom!
/me most megy es megpucolja a szemuveget :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "Telefonos ügyelet" az ügyelet vagy készenlét? És havi bontásban hogyan néz ki, mekkora időszak esik egy kollégára? Milyen az elvárt reakcióidő ilyen esetben? Ennek a díjazása külön elszámolás szerint, vagy munkabérbe épített átalányként történik?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Lehet hogy slendrián volt a megfogalmazás, mert az ügyelet és a készenélt törvényi részleteit nem vettük figyelembe.
https://ado.hu/munkaugyek/mi-a-kulonbseg-a-keszenlet-es-az-ugyelet-kozo…
Itt inkább arról van szó, hogy telefonon elérhető legyen a kolléga és távolról emberi időn belül pl. indítson újra egy szolgáltatást. Jellenleg ami probléma néha felmerül, az jellemzően egy vpn-re configurált mobilról is megoldható nagyságrendileg 5-10 perc alatt. Nincs jelenleg előre definiált reakció idő. Kritikus időszak amikor ennek a munkaidőn kívüli elérhetőségnek tényleg relevanciája van az havonta max 1 hét.
Jelenleg havi bontás nincs. A díjazása megbeszélés kérdése.
Z
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jol ertem?
Tehat legyen mindig elerheto munkaidon tul is es oldja meg a problemat 10-15 perc alatt. A dijazas megbeszeles kerdese meg azt jelenti, hogy az nem jutott eszetekbe, hogy ezert fizetni kellene.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Szerintem nem, nem ezt írtam.
Szívesen megismétlem, ha gondolod. Azt írtam, hogy emberi időn beül oldja meg a problémát, és a kritikus időszak amikor biztos elérhető kell legyen az kb havonta 1 hét és a probléma ami elő szokott fordulni az kb 5- 10 perc munka ráfordítással megoldható.
Az hogy nem jutott eszünkbe hogy ezért fizetni kell, nem tudom miből szűrted le.
A megbeszélés kérdése számunkra azt jelenti, hogy attól függően, hogy mit és mennyit vállal valaki annak megfelelően alakul a díjazása.
Üdv,
Z
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát havi 128 óra készenlét (7*24=168 órából levonva az 5*8 óra munkaidővel lefedett időszakot), aminek során... Még mindig nem tudjuk, hogy milyen reakcióidő az elvárt, mert nagyon nem mindegy, hogy az sms-re vasárnap hajnali négykor is fel kell kelni, és 10-30 percen belül el kell kezdeni a sz@rlapátolást, vagy ráér reggel hét-nyolc között nekilátni, mert mondjuk 4 órás reakcióidőre van igény. Ez az egyik. A másik az elszámolási része, azaz egy riasztás esetén mi a minimális elszámolt idő? Nem mindegy, hogy az "5-10 perc" az 5-10-perc túlmunkaként kerül elszámolásra, vagy minden megkezdett (fél)óra fél/egész órának számít-e? Ahol azzal jönnek, hogy csak 5-10 perc alatt megoldható problémák lehetnek (helyesebben: ilyenek voltak eddig), ott a "csöpögtesse tele a tankot" hozzáállásra is lehet számítani (tapasztalat...).
"A megbeszélés kérdése számunkra azt jelenti, hogy attól függően, hogy mit és mennyit vállal valaki annak megfelelően alakul a díjazása. " _ van olyan, hogy Mt. és abban szépen le van írva, hogy a túlmunka milyen módon, hogyan rendelhető el, és hogyan köll azt díjazni. Az lehet megegyezés kérdése, hogy ki, mennyi készenlétet vállal, de az pl. nem, hogy mennyi túlórája lehet, meg az sem, hogy a túlóra után mennyi pihenőidőt biztosít a munkáltató.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Nincs sms, nincs rendszer riasztás. Felhasználók vannak akiknek ha problémájuk van felhívnak és annak a megoldásában kell segíteni, a felhasználóval akkor és ott megállapodott módon. Itt nyilván sok a nyitott kérdés, mert nincsenek kőbevésett dolgok. Ezt lehet konstruktívan és destruktívan is értelmezni. Értem, hogy neked vannak rossz tapasztalataid amik most előítéletként jelennek meg, de ne általánosítsunk.
Olyan embert keresünk aki konstruktívan áll hozzá a dolgokhoz és igyekszünk ugyanezt nyújtani.
Szerintem senki nem vitatta a munka törvénykönyvét. A megbeszélés kérdése azt jelenti, hogy leül a munkaadó és munkáltató, mindenki elmondja a saját elképzelését és ha találkozik a kettő akkor létrejön az együttműködés. Egyébként nem.
Üdv,
Z
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, tehát _még_ nincs automatizált riasztás (Ugye egy befektetés korábbi hozama sem jelent semmit a jövőbeli hozamra nézve...). A készenlét/telefonos elérhetőség ezek szerint telefonhívásra vonatkozik, amik érkezhetnek 5*8, 5*12, ???, ... 7*24-ben, és amikre ... időn belül el kell kezdeni a hibaelhárítást, ami gondolom valamilyen ticketing rendszerben vezetve kerül dokumentálásra - márcsak a visszakereshetőség és az elszámolhatóság miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"leül a munkaadó és munkáltató"
Örülök, hogy mind a munkáltató, mind a munkaadó érdekei figyelembe lesznek véve, tehát a munkavállaló az nem számít...
"Felhasználók vannak akiknek ha problémájuk van felhívnak és annak a megoldásában kell segíteni, a felhasználóval akkor és ott megállapodott módon. "
Ez a készenlét klasszikus esete. Ehhez nem konstruktív/destruktív módon lehet hozzáállni, hanem törvényesen/törvénysértő módon.
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elírás, Munkavállaló és munkáltató ül le.
Hogyan jutottunk el a törvényesen/törvénysértő módhoz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Freud mosolyog odafent az elírásod láttán.
"Itt nyilván sok a nyitott kérdés, mert nincsenek kőbevésett dolgok"
Ez elég baj, a készenlét kérdése mind MT, mind belső szabályozás oldaláról elemi kérdés (kellene legyen), a későbbi viták/eszkalációk/munkaügyi perek elkerülése érdekében. A "fél órán belül rendelkezésre állsz hívás után/minden megkezdett órádat egy túlórának számolva fizetjük" például egy értelmezhető keret minden oldalról.
"Jelenleg havi bontás nincs. A díjazása megbeszélés kérdése."
A díjazás nem megbeszélés kérdése: azt szabályozza az Mt. Azon felül persze adhattok, az alatt nem. Ahogy készenlétet sem lehet csak úgy agyba-főbe elrendelni, bár itt éleg rugalmasak a jogszabályi keretek, legalább egy iránymutató bontás nélkül könnyú lehet belőlük kicsúszni.
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A díjazás nem megbeszélés kérdése: azt szabályozza az Mt. Azon felül persze adhattok, az alatt nem
Tehát mégiscsak megbeszélés kérdése? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Életemben nem találkoztam még olyan céggel, aki tbbet akart adni a törvényben előírtnál. "Konstruktív" megoldásoat anál többet láttam, azt se akarták megadni, ami jár.
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne vedd magadra, egy sörben fogadnék, hogy az olvasók nagy része nem ekkora legény, amikor a saját munkahelyükön kell túlórázni. :)
Más topicban meg az kerül elő, hogy milyen fasza, mert hétvégén is lehet segíteni a kollégáknak, miközben az erdőben vadkempingezünk, vagy valami ilyesmi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van az a pénz, illetve rugalmasság a munkáltató részéről, amibe ez belefér.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És kzone cégénél melyik nincs?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha tulorazok hetkozben akkor azt automatikusan kivehetem szabadsagkent. Az ember nem is gondolna, hogy az itt felora amott 1 ora mennyire sok ha osszeadod. Tavaly 11 napot vettem ki igy pluszban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bertargyalason kell nagylegenynek lenni, ha ilyen elvarasok vannak :)
Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sziasztok!
A válaszok sorban:
- A konkrét feladat többnyire egyszemélyes küldetés, de nem egyedül ülsz egy barlangban. Van egy rakat user és egy IT fejlesztői csoport. Van lehetőség kérdezni, illetve külső segítséget is igénybe venni, ha szükséges. Ez a pozi az L1/L2/L3..., magyarul "A rendszergazda".
- Nem mondanám L1-es feladatnak mert elég kompex dolgok is képbe kerülhetnek, pl. webszolgáltatás DDOS védelme vagy security rendszer tervezésében való részvétel, multi site vpn konfiguráció.... Első körben ötletelés, javaslattétel szintjén, de a feladatok ellátása amire képes vagy és szeretnéd csinálni a tiéd. Elég sok feladat akad és mindig jönnek újabbak, érdekesebbek, nehezebben megoldható problémák.
Lehet indulni L1-esként is, ekkor nyilván időt és energiát fordítunk az emberre és betaníttatjuk, de akkor a bérezés is ennek megfelelően alakul induláskor. A cél hogy önjáró legyen, ha mindent leautomatizát és hibamentesen működik, akkor elég laza napjai lesznek és arra jut ideje amire szeretné. Bár a user errort nehéz automatizálni, de nem lehetetlen.
- Hosszú távon keresünk embert, mert ha nincs aki csinálja az napi fájdalom a cégnek.
- felhasználók száma változó, de kb 50. ami azt jelenti hogy van ennyi desktop/laptop
- az infra nagyjából 1db 42U rack tele vegyesen szerver storage és halózattal, a hálózati végpontok száma lényegesen több, mert több telephelyes, s2s vpn, stb
- igen ahogy írták elöttem is a linken havi bruttó bérek szerepelnek és a "system administrator" a releváns ide vonatkozó pozició
Üdv,
Z
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ezt gondoljátok meg. Az L1 dolgokat, és néhány kicsit magasabb szintűt bizzatok ottlévőre, és ami "webszolgáltatás DDoS védelme" az nem is biztos, hogy L2 szinten összejön, illetve az egyéb "hát ott a storage" történet. Aki képben lesz a komolyabb technikákkal, az nem biztos, hogy az idejét desktopokkal akarja tölteni. Valszin az sem fog működni, hogy "telón legyen azért elérhető", mert ha egy ideig megy is, előbb-utóbb sok lesz. Úgy, hogy lehessen szabadságot is kiadni, ez kb. egy 3 fős történet lenne szerintem, esetleg 1-2+outsource.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Köszi az ötletet, mindenképpen megfontoljuk.
A DDoS védelemnél az ötletelés az elsődleges, pont azért, mert ha ott van és látja mi hogyan megy tud tanulni és képben van a teljes infrával. Nem arról van szó, hogy egy L1/L2 szintű emberre bíznánk rá a DDoS védelem kialakítását, mert ez szerintem lényegesen nagyobb falat mint elsőre látszik. Csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy nem egy monoton felveszed a telefont, meg windows-t telepítesz típusú munkakörről van szó.
Outsource most is van és tapasztalat alapján ez a segítség marad is.
Szabadságot pedig ki lehet venni, ez nem volt eddig se gond.
Üdv,
Z
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
DDoS-nál nincs ötletelés. Vagy van olyan, akinek van rá konkrét ötlete, vagy nem fogja tudni. Ahhoz pontosan fel kell tárni a problémát, hogy csak protokol szinten próbálkoznak, 1-1 IP címről, az app, az adatbázis vagy mi a szűk keresztmetszet. Szóval át kell látni a történetet, amihez tapasztalat kell, sőt sokszor a fejlesztők is csak a "rossz a szerver" mantráig jutnak, bár nekik nem ártana képben lenniük. Az alap megoldás, hogy ha DDoS probléma van, akkor Cloudflare mögé kell költözni, de azon is átjöhetnek olyanok, ami nála nem problémás, viszont az app vagy az sql már térdel tőle (ez akár rossz táblaszerkezet is lehet, semmi különleges).
Ennyi gépnél, felhasználónál a tapasztalat szerint a napi ügyek messze túlsúlyban vannak és néha 1-2 érdekesebb feladatra már alig-alig lesz idő. Azt kell eldönteni, hogy ha rendesen kell megcsinálni mindent, és ne csapjon át állandó tűzoltásba, faltól falig rohangálásba a dolog, akkor ezek nehezen mennek együtt. Természetesen nem arról van szó, hogy adott esetben besegítés szinten egy sysadminnak ne kéne tudnia ramot cserélnie, de fordítva ez már neccesebb tud lenni.
A másik probléma, hogy egy csomó sysadmin feladat, pl. a site-to-site vpn vagy storage, vagy szerver, az erősen belemélyedős, mert nem túl szerencsés közben hibázni. Ha szuperkritikus millió forintos hibakeresés van, akkor a harmadik "nemmegy a nyomtató" teló után kézigránáttal fog válaszolni az illető, különösen akkor, ha épp tényleg a fővezér hívta fel, hogy milliódollárt/eurót/kiscápát veszít épp a cég mert X dolog áll.
Még egy adalék, hogy a napi felhasználói problémákkal foglalkozónak elég különleges személyiség kell, vagy kiég pár hónap alatt. Jellemzően a sysadmin és a usersupport lelkivilág nagyon ritkán találkozik egy emberben, hogy finoman fogalmazzak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm a konstruktív hozzászólásodat a témához, jók a meglátásaid!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban nagyon idegesítő elmélyedős munka közben "kifogyott a papír a nyomtatóból" problémával foglalkozni. 50 ember viszont nem generál elviselhetetlenül nagy support igényt. Ekkora helyen tipikusan mindenhez is értő embert keresnek - ilyen meg kevés jó van. A user support sajnos megkövetel némi gyógypedagógiai képességet is, ez meg ritkán találkozik az enyhén aszociális informatikusok lelkével.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont 50 felhasználós helyen még nem voltam. Vagy jóval kevesebb volt, vagy 2-3-4x ennyi, az igaz. A problémák eloszlása sem egyenletes, szóval egy rendelkezésre állási rész mindenképp benne van, csak ugye nem tudod, hogy a következő 5 percben épp odahozzák-e a kávéval telibeöntött gépet, a brazil hangyafarmosat (komolyan megtörtént, nem a fantáziám indult meg), vagy a tóba ejtett notebook (szintén megtörtént) diszkjét, hogy azonnal kellenek az adatok. Ezeket kollégák nyerték meg, de ha kevesebben vagyunk, "remek" időpontokban, "remek" időtöltések lettek volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a "brazil hangyafarmos gép" ez kicsit bővebben is érdekelne... :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy magasabb beosztású kolléga braziliában járt üzleti úton, tényleg azon, nem a riói karneválon fordult meg. Amikor visszaérkezés után bejött melóba, akkor a céges standard biznisz notiját már nejlonban hozta vissza, hogy hát beleköltöztek a hangyák. Tényleg beleköltöztek, és nem 1-2 volt. A megfelelő szakkolléga "nyereménye" volt, de sokat nem tudott tenni, meg az is lehet, hogy gépcsere volt a megoldás. Szerencsétlen hangyák valami írtást kaptak persze. Aki felhördöl, az gondolja el, hogy ez egy kitudja milyen invazív faj lenne itthon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt legalább nem lehet mondani, hogy nem változatos a munka :-)
Kárt is tettek a gépben vagy elég volt szétszedni és kipucolni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom mennyire sikerült kipucolni, ez olyan 6-7 év volt szerintem. Az rémlik, hogy már nem volt újra használva a gép, mert biztos kapta a tisztító habot bőven, meg kolléga atomjaira szerdte, de hát ezek hangyából is picik voltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocsánat a kérdésért. no offense: Erről a cégről van szó: https://www.ceginformacio.hu/cr9311851896 ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szinte biztos, hogy igen - ekkor viszont nincs több kérdés: Minden, ami számítógép és környéke témához keresnek embert...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azzal sincs semmi gond. Csak akkor, ha egy embernek kell megoldania mindent. :)
Szijártó Zoltán
Aki tud az alkot, aki nem tud az csak szövegel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azzal se, csak akkor ha más cégében, egy eldobható alkalmazottként kell mindezt megtennem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor nem igazán értettétek meg az én gondom: egy olyan cégről beszélünk, aminek a nettó árbevétele 70 millió Ft volt 2020-ban. Árbevétel, nem nyereség. Továbbá frissen alapított.
Tudom, hogy a teljes céghálót kellene néznem - de engem most nem érdekel ennyire. Az ügyeskedés se, ami a legtöbb cégnél előfordul.
A teljes mérleget direkt nem néztem meg.
Vajon egy ekkora éves árbevételű cég hány embert tud eltartani? Mennyi jut IT-ra? Mennyire áll biztos lábakon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát a két leglényegesebb dolgot nem nézted meg. Akkor miről beszélünk? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni