Nyáron sem lassít a tempón a Gránit Bank (x)

 ( hup | 2019. július 16., kedd - 12:03 )

Nem ment nyári vakációra a Gránit Bank csapata, a hazai pénzintézet az elmúlt hetekben több innovációval is megsorozta a piacot: itt az online intézhető babaváró kölcsön és állampapír vásárlás, illetve az Apple Pay. A 2010-ben alapított bank indulásától a digitális üzleti modell mellett döntött. Lakossági ügyfeleinek elsősorban elektronikus csatornákon nyújtja szolgáltatásait, arra törekszik, hogy minél szélesebb szolgáltatás- és termékportfólió legyen elérhető a bank digitális csatornáin.

Az elmúlt hetekben megjelenő innovációi is jelzik, hogy komolyan veszi a „digitális bank” jelzőt a Gránit Bank, az ügyféligényeknek elébe menve, a piacon újonnan megjelenő termékeket rögtön digitális formában elérhetővé teszi, hogy azokat bankfiók meglátogatása nélkül igénybe vehessék.

Ha új termék jön, jöjjön online

A babaváró kölcsön online igénylése és a lakossági állampapírok digitális megvásárlása is ennek jegyében született megoldás, - a hazai pénzügyi piacon is végigsöprő Apple Pay-ről nem is beszélve. Miután androidos fronton a Gránit Bank volt az első magyar pénzintézet, amely saját, NFC-s mobilfizetési szolgáltatással rukkolt elő, az iPhone tulajdonos ügyfelek is tűkön ülve várták az iOS-es variáns, azaz az Apple Pay érkezését.

A Bank fejlesztési csapatának erősségét, felkészültségét jelzi, hogy a piacon három új innovációval jelentkeztek szinte egy időben. Elsőként, június 19-én az online állampapír vásárlás rajtolt el, azaz a banknál már lehetőség van a Gránit VideóBankon keresztül, díjmenetesen állampapírt vásárolni, néhány perc alatt - beleértve a Magyar Állampapír Pluszt (MÁP+), a népszerű Prémium Magyar Állampapír (PMÁP) új sorozatait, valamint az Egyéves Magyar Állampapírt is. A vásárláshoz csak PC-re vagy Android okostelefonra, illetve iPhone-ra van szükség.

A Gránit Bank az országban elsőként kínál online állampapír vásárlási lehetőséget úgy, hogy az állampapír jegyzése az értékpapírszámla megnyitásával egybekötve, otthonról is lebonyolítható. Az állampapír letéti őrzése díjmentes, illetve az értékpapírszámla vezetésért sem kell díjat fizetniük az ügyfeleknek a banknál – sőt a Gránit Bank a nála lekötött betétek növekményét 0,5 %-os bónusz kamattal is megtoldja.

Az online állampapír vásárlás indulása után röviddel, július 1-jén a babaváró kölcsön online igénylését tette elérhetővé a bank: az ügyfelek a szolgáltatással a kölcsönkérelmet teljes egészében online, bankfiókban történő személyes megjelenés nélkül benyújthatják, PC-n vagy akár mobiltelefonon keresztül. A bank ehhez ráadásul egy kalkulátort is biztosít, amellyel kiszámolható az ügyfél számára elérhető hitelösszeg így bárki előzetesen tájékozódhat arról, hogy körülbelül mekkora hitelt vehet fel a Gránit Banknál. A kérelem benyújtására létrehozott oldalon a felhasználók szerkeszthető formában megtalálnak minden szükséges dokumentumot, amelyek kitöltésével és online beküldéssel - és persze a szükséges igazolások csatolásával - elindíthatják a folyamatot. A hitelt igénylő házaspárnak így egyszer kell csak személyesen is bemenni a bank központi ügyfélszolgálatára, amikor a hitelszerződést aláírják. Külön kedvezmény, hogy a Bank az első 3 hónapban átvállalja a központi költségvetésnek - a fennálló tartozás után - fizetendő 0,5 %-os kezességvállalási díjat.

Gyorsan lecsaptak az ügyfelek az iPhone-os tárcára

Jelenleg a banknak több ezer iPhone tulajdonos ügyfele van, akiknek több mint ötöde rögtön a szolgáltatás indulását követő egy-két napban regisztrálta is kártyáját az Apple Walletben. A rajt utáni első órákban pedig, mint Siklós Jenő vezérigazgató-helyettes elmondta, tíz másodpercenként történt sikeres kártyaregisztráció, ami jól mutatja, milyen feszülten várták a funkció érkezését. Az ügyfélviselkedés hasonló képet mutat a három évvel korábbi az Android telefonon bevezetett Gránit Payt használó ügyfelek szokásaihoz. A gyors regisztrációt követően fokozatosan növekszik a tényleges tranzakciók száma is.

A tempós, párhuzamosan futó innovatív fejlesztések a GRÁNIT Bankot mára középbankká tették, a hagyományos banki funkciók a fintech cégekre jellemző, kényelmes, gyors, jelentős ügyfél élményt biztosító megoldásokkal érhetőek el.

A Gránit Bank pedig bele is áll az agilis szerepbe, sőt, egyes fejlesztéseit már külső nagyvállalati vásárlók számára is elérhetővé tenné. Ilyen a mára alaposan bejáratott, fentebb is említett VideóBank is, amely kapcsán a Bank tapasztalatai annyira pozitívak, hogy már a szolgáltatás white label értékesítésének lehetőségeit vizsgálja. A bank modellje kifejezetten egyedi a piacon: míg az agilis működés és a kisebb partnerek, fintech cégek felé történő nyitás fontosságát mára a nagy hazai bankok is belátták, és egy sor akcelerátor és partnerprogram keretében igyekeznek együttműködni a kisebb csapatokkal, a Gránit Bank célzottan digitális bankként maga lép a "fintechesedés" útjára.

(A Gránit Bank megbízásából készített anyag.)

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

uristen. eloszor azt hittem hogy ez a sok bug az android sokszinusege (meg az 1000 fele keszulek) miatt lehetseges, de aztan raneztem az ios app ertekelesire es kb ugyanazok a bugok ott is megvannak...
most nagyon elment a kedvem tole, pedig mar tervbe volt szamlat nyitni naluk...

Viszont a Gránit bank működés: kijavítják, ha hiba van (rövid időn belül), én legalábbis így érzékeltem. Nem az van, mint más banknál (szerintem), hogy 1000 évre úgy marad egy bug.

Sőt, amivel megyőztek:
- Egyszer kicseréltek nekem egy bankkártyát 0 Ft költségen, aminek az adatai az én hülyeségem miatt kerültek olyan helyre, ahova nem kellett volna, azért, hogy ne legyen gond.
- Extra segítőkész volt mindig az ügyfélszolgálat.

+1000: felveszik a telefont, ha hívom őket.

hat az app ertekelesekbol nekem nem ugy tunik hogy javitjak, csak irjak hogy javitottak rajta, de a hiba megmarad mindig...
ha jol veszem ki akkor fel eve lehetett egy nagy verziovaltas, azota vannak a gondok, de nagyon... mivel azt irjak sokan hogy lassabb lett, meg a hibak platform fuggetlenek, gondolom attertek valami cross-platform frameworkre ami meg nem sikerult tulzottan...

az meg kabare hogy nem lehet uj szamlaszamra utalni az appbol csak ha az app megnyitja a regi webes netbankot azon at. es mindezt a biztonsagra hivatkozva :)

Oké, ez vicces, mert ugyanezt az appot használom napi szinten, és most semmi problémát nem tapasztaltam. :) Egyébként fizetni simán tudok, bankkártyával, telefonon is, a pénzemet is rendben kezelik, az appban rá tudok nézni, amire csak akarok, utalást is csináltam már az app-on keresztűl, a limit állítás tökéletesen működik, stb... Én be tudok újlenyomattal lépni, az iSMS is működik, stb... Én is a legfrissebb app-ot használom. Volt olyan, hogy probléma volt vele, de már elmúlt. :)

Annak meg külön örülök, hogy nincs fiók, a videó bank is csak arra jó szerintem, hogy megnyisd a számlád, egyébként meg mindent telefonon tudsz intézni. Vagy a limit állítgatást az app-ban.

Egyébként nem a telefonos app-ot tartom a legfontosabbnak.

Fontos kérdés az apphoz: ha valaki vált, akkor előtte nézze meg, hogy milyen telefonja van, mert akármilyen kínai, vagy rootolt telefonon nem fog az app elindulni. Vernee thor-ra például kiírta, hogy nem megfelelő módon van fordítva az android, egy Xiaomi telefonon elindult. Érdemes előtte érdeklődni. (Egyébként meg is értem ezt az ellenőrzést.)

De aztán írtam nekik és javították, többször is. Mondjuk az Lineage OS volt.

Először azt hittem, hogy vicceltél, de tényleg működik Lineage OS-el, tegnap kipróbáltam. Mondjuk ez szerintem a LineageOS-nek is köszönhető, le tudták normálisan fordítani, és lehet rootolás nélkül telepíteni, a Google biztonsági szolgáltatása pedig azt mondja, hogy biztonság van.

Még korai a bank részéről ez a kommunikáció. Jobb lenne csendben dolgozni.

Egyetértek!
Ha egy magát büszkén "digitális banknak" nevező pénzintézet így áll az ügyfelei részére mutatott arculatával, a saját applikációjával, akkor mi lehet a háttérben a pénzügyekkel?!

Komolyan mondom, hogy nekem működik az app. Huawei P10 lite-on használom, működik. Egyszer volt egy nagyobb frissítés után (ahol kb újraírták az app-ot), hogy töröltem, és újra telepítettem (kb 5 perc, nagy dolog), mert volt valami. De azóta tökéletesen teszi a dolgát. Arra már rájöttem, más app kapcsán is, hogy a playstore-ban Kovács Ubul, és társainak az 1 pontos "ez egy szar" értékeléseire nem biztos, hogy kell bármit is alapozni.

A pénzek kezelésének meg baromira semmi köze az apphoz.

Nagyon aktív vagy itt. Van valami anyagi hasznod ebből?

> ctrl-f
> dlaszlo
> 7 matches
> oregon
> 8 matches

:D

Amugy ennyire hihetetlen, hogy valakinek a telefonjan mukodik egy app? Sosem volt granitos szamlam, de nem hiszem, hogy ekkora csoda lenne egy worksforme.

Csak ő egyfolytában védi. Egyedül ő.

Valakinek muszaj azt is.

Ahogy Asch kiserletebol is kiderul, ha van akar csak egy ellenhang is, akkor a csoport fele tanusitott konformitas es peer-pressure merteke csokken:

https://en.wikipedia.org/wiki/Asch_conformity_experiments

Olyan embert is látni, aki valamivel elégedett, lehet, én is gyanakodnék :)

Nincs hasznom belőle. Ez az első bank, akinél kb már 2 éve vagyok, és még nem f*sták le a gyepet nálam semmivel, plusz szerintem még jó is. Ezért védem. :)

Igaz nekem kb. egy éve volt gondom (frissítés után nem indult az app), de akkor:
1. hagytam egy értékelést hogy nem indul az új verzió (android Xiaomi)
2. még aznap! felhívott egy hölgy, kérdezett egy-két dolgot (eszköz részletek, verziók, hajlandó vagyok-e bétát tesztelni)
3. másnap megkért hogy töltsem le a bétát, amit megtettem és tökéletesen működött.
4. Azóta is működik, az UI már egész használható, lett ujjlenyomatos belépés stb.

A weboldal egy hányás, de oda évente egyszer lépek be.
Nagyon emlékeztet a pár évvel ezelőtti Erste oldalra, gondolom ugyanaz a cég fejleszti.

--

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

"Nagyon emlékeztet a pár évvel ezelőtti Erste oldalra, gondolom ugyanaz a cég fejleszti." - Így van. És nem csak ők hasnzálnak Electra alaú netbankot.

Nyilván nem mérvadó Kovács Ubul playboltos véleménye. De mégis sokkal hitelesebb mint egy fizetett hirdetés alatt hiperaktívan kommentelő és a mundér becsületét erőlködve védő dlaszlo véleménye.

Vannak a Playen bőven 4* feletti értékelések is más appoknál. A Kovács Ubulok ellenére is. Vagy talán azért mert lehet jó appot is fejleszteni amivel a Kovács Ubulok is elégedettek.

nyilvan ha nem tetszik nem hasznalod. nincs tokeletes program, es nem is lehet tesztelni az appot 1000 fele telo 1001 fele OS verzioval, de nekem pozitivan veszi ki ha latom hogy foglalkoznak az userek bajaival.

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

hat az ertekelesekbol nem ugy tunik, hogy foglalkoznak vele. van 1 sablon valaszuk azt bemasoljak mindegyikhez, es ennyi.
es ios-en is ugyanilyen bugos, pedig ott nem kell 1000 fele telon es os-en tesztelni...

Itt is kb két-háromszor annyi a 4-5 pontos értékelés, mint az egy pontos -- mi a gond?

Sok a rokon biztos. Az emberek tobbsege csak megnezi az egyenleget. Bebaszna ha ok se lennenek elegedettek.

Én eddig az Erstével elégedett voltam. De a mobilapp frissítése és a következményeként elszállt netbankos hozzáférés az nagyon felhúzott, mondhatni a csak tervezett bankváltásomhoz egy baromi nagy löketet adott... Tizesok éve vagyok az ügyfelük, volt hülyeségük eddig is, meg azt is megértem, hogy szeptembertől afr éles teszt, psd2, meg-a-jóég-tudja-még-mi van a nyakukon, de ügyfélként meg pont nem érdekel...

Mint az ügyfelük írtam a véleményem. Ennyire furcsa, és hihetetlen, hogy valaki meg van valamivel elégedve? Cserébe mert X darab kérdést megoldottak, felveszik a telefont rögtön, nem sz*pattak még meg vásárlás közben, stb... (ahogy az előző 5 bank - én is elég kritikus vagyok), és mert nekem *minden f@szán működik*, életemben először "bevédek" egy szolgáltatót. :) Nekem komolyan jó érzés volt, hogy végre jót is írhattam. Ennyi. Remélem, hogy a véleményem így is marad a jővőben is.

És ez csak az én véleményem, nem akarlak meggyőzni, hogy szaladj számlát nyitni.

Te a Gránit Banknál vagy, vagy összegezted a playstore kommenteket, és a szerinted túltolt fórum kommenteket, és arra a következtetésre jutottál, amit fent is írtál, hogy a pénzügyeket is szarul kezelhetik? Ezért válaszoltam a felvetésedre, mert ez nem derült ki nekem, nem értem mire alapoztad a véleményed.

Nézz rá az Erste app friss kritikáira is... Ha tudom, eszembe nem jut frissíteni...

hat, en szemelyesen mentem be hozzajuk, 2 kerdes utan baratsagosan elkoszontunk egymastol. nem teljesen lattam at, ki a fo celkozonseguk...

es mi volt a 2 kerdes? :)

+1, ez a sztori szempontjabol eleg fontos infonak tunik :D

1/ tudnak e jobb ajanlatot, mint az erse: szamlavezetesi koltseg, sajat penzemhez hozza tudok jutni plusz koltseg nelkul
2/ ha annyira elektronikusak, szamlanyitas utan tudok e elektronikusan penzt hasznalni: nem, kulon fizetnem kell visa-ert, kulonben kb semmire nem jo az egesz.

Az mar plusz poen, hogy reggel, kb nyitas utan erkeztem, es 4 (vagy 3) ugyintezobol 1 foglalkozott ugyfellel, a tobbi papirokat irkalt, jol elvolt, es igy varattak vagy 5-10 percet. egyik se vette eszre, hogy egy hus-ver-ember varakozik rajuk. 2019. baz.

A kártyás fizetésnél nincs költséged, illetve a "kötelező" ingyenes készpénzfelvétel is megvan. És igen, a bankkártya mindenütt pénzbe kerül - a banknak is, és emiatt az ügyfélnek is.

A plusz poénodra meg csak annyit, hogy a fiókban dolgozók nem csak f2f beszélgetni vannak ott, hanem a hozzájuk beérkezett igényeket/kéréseket dokumentálni/rögzíteni, és az bizony mindenütt papírmunkával is jár. Egy hiteligénylés, miután az üf. távozott a fiókból még nem kevés adminisztrációval jár, amit te utána beérkező úgy látsz, hogy nem az ügyfelekkel, hanem papírokat írkálnak. És attól, hogy reggel, nyitás után mentél be, még az előző napról maradt papírozásokat valamikor meg kell csinálni, mert a fiók előző napi zárása előtti fél-egy órában is kell ügyfelezni - és bizony azokra a papírozásokra nem minden esetben jut idő még aznap.

Gondolj bele, egy céges help desk működésébe. Jön személyesen a felhasználó, hogy széthullott az mondjuk nyomtatója, de a HD-n csak a billentyűket nyomogatják, meg a papírokat rakosgatják, nem foglalkoznak vele. Aztán amikor az ő kiszolgálásához is átadás-átvételit nyomtatnak és leltárban rögzítik, hogy az adott nyomtató nála van, estébé, estébé - már ő rég távozott, miközben még a nyalvántartásokat piszkálja a HD, meg ugye tiketet vesz fel és zár le, hogy a munkaideje elszámolható legyen.
És közben a következő delikvens azt látja, hogy a HD- csak papírokat rakoshatnak meg nyomkodják a billentyűzetet...

this

Na, igen, erre szerintem a legtöbb ember sosem gondol...

Ennek a "szemléletmódnak" anno én is az áldozatává váltam amikor multinál dolgoztam.
Egy idő után én gyártottam mindenféle XLS-eket amelyeket az ügyfél (gyártató) kért.
A legtöbbet sikerült idővel úgy automatizálni, hogy gyk egy gombra kellett kattintani miután beírtuk a szükséges adatokat (ami mondjuk eleve sokáig tartott) és a küldhető XLS elő is állt.
Addig viszont sokat kellett a gép előtt szöszölni velük. A lényeg, hogy az ottani manager áthelyeztetett máshová, akkor azzal a szöveggel, hogy máshol jobban tudom segíteni a dolgokat.

Később hallottam vissza, hogy valójában az zavarta nagyon, hogy mindig csak azt látta, hogy én gép előtt ülök és nem csináltam semmi mást, értsd nem mentem ki a sorra, hogy ott hasznosítsam magam, stb. Mondhatni meg lett a "bosszúm", amikor később az egyik mérnöknek (korábbi munkatársam) kellett helyettem ugyanazokat az XLS-eket legyártani, de az automatizálás ellenére neki sokkal tovább tartott (ő elektronikával foglalkozott, nem programozás, xls), annyira, hogy a manager is megkérdezte tőle egy alkalommal, hogy miért nincs még kész? Erre a volt kollégám csak annyit mondott a managernek, hogy ezeket mind én csináltam korábban és ő nem tudja olyan gyorsan csinálni.

:D szép

Kartyas fizetes: hat de. :) A kartya kerul naluk penzbe. Mashol nem, hogy kigazdalkodjak, es nem ram terhelik a penzt, az nem az en dolgom. Eleg sok penzem van naluk, amit forgathatnak. Ha nem kepesek penzt jol kezelni, menjenek a foldre kapalni, az is szep munka.

Egy egy bankfiok, nem backoffice. Az ugyfel igenis adjon nekik interruptot. Tiszta '80-as evek.

Van, ahol a kártyáért fizetsz, és van, ahol más jutalékkal, vagy épp 0.0% látraszóló kamattal "fizetsz" a szolgáltatásért. A fiókban keletkezett dokumentumokat ott helyben kell kezelni, rögzíteni, az adott ügyintézőnek kell aláírni, illetve megfelelő személyekkel aláíratni - utána mehet további feldolgozásra. Gondolom, te is ha épp benne vagy könyékig egy alkalmazás kódjában, simán elfogadod, hogy a felhasználók, vagy a projman interruptot adva más feladattal bízzon meg, miközben az előző feladatot is el kell még végezned.

ERSTE, es epp ahogy tudom, konkretan a bankkartanak nincs se dija, se havidija, se kp felveteli dij, a bankkartya meg 690Ft, amit pontokkal tobbszorosen visszakapok. Csoda.

Kliens interrupt: igen, az ugyfel elsodleges. Nem gyakori, mert ki van epitve, hogy tudnak infohoz sekitseghez jutni, es ha egybol a fejlesztoket hivjak, ott valami el van szekszualva. De ha hivnak, igen, az elsodleges nekem.

-

Nem gondoltam volna pár éve, hogy ezt mondom egy banki weboldalról (pláne hogy a HUP-on), de engem a Gránitnál zavar, hogy ilyen gagyi dizájnú netbankjuk van. Nyilván elsősorban a funkcionalitás a lényeg, és abban egész jó, illetve maguk a bankszámlák és a pénzügyi ajánlatok között is vannak jók (ezért is van számlám náluk), de mondjuk egy OTP-s netbankhoz képest néha fáj ránézni a Gránitéra, és UX szempontból is nagyon fapadosnak (egyáltalán nem "innovatívnak", "agilisnak" és "fintechesedettnek") tűnik.

A gránit bank szerintem jó, Gránit bankos vagyok, gránit bajnok számlacsomaggal, és max 200 Ft-ot fizetek havonta, már nem tudom mióta, van egy megtakarítási számlám is (100 Ft havi díj).

Viszont a weblapjukról:
1. Letéti őrzési díj *akcióban 2019.09.30-ig* évi 0,00% azon lakossági ügyfeleknek, akik 2019.06.10-e után vásárolnak lakossági állampapírt, a vásárolt állampapír futamidejének a végéig.
2. Június 12-től kezdődő akcióban időraányosan 0.5% bónuszkamat jár a *lekötött betétek havi növekményére*.

Ettől nem fogok a kardomba dőlni.

Lehet, hogy a design szar, de amig az OTP/Erste tobbet loadingol, mint otthon a PS4-en az Assassin's Creed, addig meggyozheto vagyok rola, hogy rendben van az ugy.

Ott a pont! Amit az erste netbankkal műveltek tavaly szeptember környékén, azért a vezető fejlesztő kezét letörném és a saját karjával basznám pofon. A i5 gépemet letérdelteti (szopni...) vagy 30 másodpercekre, mikor kérek egy kb. 5 elemes listát.

De nyugodtan szóljon akinek ugyanolyan pörgősen megy szeptember óta, mint előtte 10 évig, és akkor csak bennem van a hiba.
--

Meg előtte is, amikor például a ForgeRock OpenAM nyitóoldalára estem be náluk a netbankból kijelentkezve(?)... De szerintem most is az szivat (engem, meg egy rakat másik ügyfelet), mert az sso/json/netbank/authenticate küld el 401-gyel az új kezdeti netbank jelszavammal...
Tudom, hogy a netbankok ritka kivételtől eltekintve ordenáré nagy gány- és bughalmazok, de az ödönbank most pirinyót kicsapta a biztit nálam...

ahham. nem akarod tudni a backendet. trust me.

Nem jössz valamilyen sörözésre mostanában, ahol meg lehet hívni téged egy körre? :)

No igen, a gyári kajákra is az a jellemző, hogy ha szereted, ne akard tudni, hogyan készül... Azt is tudja mindenki, hogy tetszőleges netbankot megnézve a gányolási világverseny éllovasát láthatjuk, de... Szóval bele kéne rúgni egy jó méreteset az OpenAM-be, hogy felköhögje a lockolódott usereknek kiküldött kezdeti jelszóra a feloldozást...

Budapest Bankhoz vagyok szocializálódva, nekem ahhoz képest ez... öööö... hogy is mondjam.

A weblap valoban fapados, a mobilapp hasznalhato. Viszont naluk mukodott OOB az NFC fizetes elsore, illetve videobankon tudok mindent intezni, ami nagy kiralysag.

Par napja raneztem es nem talaltam kotegelt utalasi lehetoseget. Van?

Átutalásnál van olyan gomb, hogy csomagba helyezés. Ez lehet az. Vagy arra gondolsz, amikor egy fájlban adod át az átutalásokat, és ezt hajtják végre kötegelve? (ezt nem tudom)

Utobbi. Ezt nem talaltam. E reklamtol fuggetlenul neztem meg par napja.

Ez valami olyannak nez ki. Telefonrol vagyok igy nem latom, hogy hogyan kell kineznie egy ilyen fajlnak.

UN/EDIFACT PAYORD
Rovid pelda: https://netbank.granitbank.hu/eibpublic_granit/help/hu/HUFIMP.html
Hosszu szabvany: https://service.unece.org/trade/untdid/d11a/trmd/payord_c.htm

Vagy van XML DTD, ha nem akarsz bajtokat szamolni, de azt nem tudom, hogy ez valami szabvanyos semat kovet-e.

Ez viszont dicseretes. Nem sajat takolas.

Nincs értékpapírszámla-nyitási lehetőség. :/

Ha Tiborcznak és Mészáros Lölönek jó akkor biztos jó.

Én is pont ettől félek: a matócsni bankját is bedöntötték, most a haverok mind ehhez mentek át, ami szintén politikailag eléggé érintett, vagy hogy is mondjam.
Lehet, hogy ez lesz a következő, amiből megveszik az indexet, aztán hagyják bedőlni, mint a kismatócsni origós legénykedését. :(

Nekem 'tetszik' az új, rádió reklámjuk, olyan életszerű, valami ilyesmi:

faszi: jaj, nem tudok fizetni, mindenemet a hajón hagytam
nő: hagyja, majd kisegíteni
faszi: de hát nincs is magánál semmi, csak egy iphone
nő: már ezzel is tudok fizetni, ezért jön eggyel..

Csak referenciának, hogy mennyire is fejlettek vagyunk ezekkel a lolpay megoldásokkal amik csak kiválasztott, NFC-s telefonokon működnek:

2014(!)-ben Malajziában az volt a menő épp, hogy max 100 ringgit-ig (kb 7000 forint) tudsz úgy utalni (ATM-ből is akár), hogy kódot generál amit elküldesz valakinek smsben, amit ő beír egy automatába és voilá.

De nekünk végre itt a fintech és más weboldalról meg tudom nézni a egyenlegemet, woooow

kínában most úgy megy a face2face átutalás (bizonyos összeghatárig), hogy beírod a telefonodon, hogy mennyit akarsz "átadni" erre kapsz egy QR kódot amit a másik fél a saját telefonjával beolvas, majd kb. 3 sec. homokórázás után megkérdezi mindkét féltől, hogy tényleg ezt a tranzakciót akarták-e, ha mindkettő rányom az igenre már át is van lapátolva az összeg... de, ja, nagyon kúl ez a fintech. láz itt európában :D

ha mar face2face es kina, mehetne ugy is hogy lefotozod a masik arcat es mar tudja is a rendszer kinek akarsz utalni :)

ez övön aluli volt xd

Lehet arcfelismeréssel fizetni POS terminálnál...

:D
nem rossz :)

"lassit a tempon"?

inkabb csokkenti a tempot. nem a tempo gyors/lassu.