Ulti project vektorgrafikusokat keres

Sziasztok!

A címben említett, egy régebbi topikban beharangozott ulti program első fejlesztési fázisának végéhez közeledik. Ez azt jelenti, hogy a motor kb. 95%-ban működik (még nem megy pöccre a kontra és a pontozás), odafigyel minden szóba jöhető szabályra, minden konfigurálható benne.

A következő két nagy fa, ami fejszéket igényel, a hálózati kommunikáció megvalósítása (és erről talán nemsoká egy másik topikban), illetve a GUI létrehozása. Tételesen természetesen már mindkettőt átnyálaztuk, mi fog kelleni, hogy fog kelleni stb., és realizáltuk, hogy nincsenek kártyalapjaink.

A fentebb linkelt topikban a magyar kártyáról szóló jogi felvetés nem zárult le, az viszont biztos, hogy a kártyalapokra (akár a hagyományosról koppintjuk, akár újrarajzoljuk) szükség lesz vektorgrafikus formában (ezt, gondolom, senkinek nem kell magyaráznom). Az Gimp poszter + Inkscape import páros néhány extra varázslattal megspékelve sem hozott olyan eredményt, amit szerettem volna, és jósok óra p.csölés után arra jutottam, hogy kevés vagyok hozzá (ami Inkscapa analfabétaként nem nehéz).

Tehát: Vállalná valaki (vagy valakik?), hogy "valós időn belül" elkészíti a magyar kártya lapjainak játékhoz élvezhető minőségű vektorgrafikus verzióját? A "sz.r munka mással megcsináltatása" csúnya dolog, tudom, szóval -- ha a jófej vállalkozók önfeláldozó segítsége előtt érkezne a flame -- nagyon szívesen veszünk minden tanácsot, tapasztalatot, hogy hogyan is lehetne ezt egyszerűen-szépen-okosan megoldani. Boldogabb ember lennék, ha meg tudnám csinálni... De most nagyon is számít a minőség.

Értelemszerűen 32 (kártyalapok) + 1 (hátlap) képről van szó.

Hozzászólás, pm jöhet.

Hozzászólások

Nem létezik, hogy nincsenek meg vhol a neten a magyar kártyalapok SVG-ben.

De, létezik. Én közel 15 éve csináltam magyar kártya nyomdai filmet. Az egészet kitakarítottam, az elcsúszásokat helyre pakoltam vissza színeztem stbstb. Iszonyat sok meló van vele, ha korrektül csinálod. De még mindig találok benne hibát annak ellenére, hogy még most is veri a legtöbb gyártó nyomatait. Ez kb 2 hét, napi 12-16 órás meló. Kézzel átrajzolni meg 1-2 hónap alatt lehet vektorosba. De akkor elpusztíthatatlanul jó! Ilyet viszont senki nem csinál, és nem adja ki, mert akkor minden kártyagyártó abból dolgozna, és nem (szerintem) egymásról.... Ez üzlet, mert még mai napig is van keletje!

A public domain azt jeletni, hogy a készítő lemond minden jogról?

Mert az érettségin a szoftverjogokat húztam, és a vizsgáztató azért levont pontot, mert ez nem így van: "a készítő jogról nem lehet lemondani" pedig hupwikin is le van írva amit én mondtam.
Most kinek higgyek?

NH

Szerintem van olyan csavar a dologban, hogy magarol a keszito jogrol nem mondhatsz le, mert az mindenkepp a tied (ettol nem fog megvaltozni a keszito szemelye), hanem nem tamasztasz semmilyen igenyt a kep felhasznaloi fele (sem megnevezesi kotelezettseget, sem penzbeli igenyt).
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

"szükség lesz vektorgrafikus formában (ezt, gondolom, senkinek nem kell magyaráznom)"
Lehet, hogy nekem mégis... ;)

Ennél a projectnél miért nem opció a rasztergrafika? Könnyen lehet, hogy valami elkerülte a figyelmem, de a vektorgrafika előnyét a pixelesedéstől mentes nagyíthatóságban látom. Egy nagyfelbontású scant pedig még a legnagyobb monitoron is kicsinyítve kéne megjeleníteni. Szóval ha posztert is szeretnél nyomtatni a lapokból, akkor ok dolog, egyéb esetben pedig kíváncsi lennék, hogy miért vetetted el a rasztergrafikát.

:) Hát nem tudom, srácok. Én 1600×1200-on működöm éppen, szokott ez ennél nagyobb is lenni, így meg már nagyító kell ezekhez a lapokhoz.

Dwarf felvetette a nagyméretű vektorgrafikát. Erősítsetek vagy döntsetek meg abban a hitemben, hogy sokkal kevésbé elegáns (és időtálló), mint a vektoros megoldás.

Ha jól látom, az id-k egyszerűsítésével és a felesleges szóközök eltávolításával is lehet nyerni valamit.

A szóközök ésszerűsítése a fenti állománynál kb. 12 kB-ot jelent, ami 1 MB-os lapokkal számolva akár 120 kB is lehet. :D

A fenti állományban 335 darab id van. Ezt két karakteren lehetne ábrázolni betűkkel és számokkal. Mert, ugye 10 számjegy plusz 26 betű, az összesen 36 lehetőség. Két karakter már 1296 különböző lehetőség. Ha más karakterek is használhatók az id-ben, akkor még jobb. Esetleg olyasmire kell figyelni, van-e olyan karakter, amivel pl. nem kezdődhet id. Ha a fenti állományban átlagosan 8 karakter hosszúak az id-k, akkor kb. 2 kB-ot lehet nyerni. 1 MB-os lapoknál a nyereség akár 20 kB is lehet. :D

Ha lehet pl. 7 bites karakterkódolást használni, az is valami.

Ez a három dolog összesen ~80 kB-ra csökkenti a fenti ~104 kB-os állományt, ami majd' 27%-os méretcsökkenést jelent. 1 MB-os lapoknál a nyereség akár 270 kB is lehet. :D

:)

Aha, tenyleg. Mentsegemre szolgaljon, hogy nem vagyok nagy devianart olvaso. Viszont a makkon a sarga szerintem nem lett szep, tul eles a hatarvonal, tobb lepesben kellene ott is sotetiteni, mint a pirosnal, sokkal jobban nezne ki.

Szerk: igy par oraval kesobb megnezegetve, a zold lehetne egy kicsit terbelibb. Valoszinunek tartom, hogy ez eredetileg valamilyen letezo level alapjan keszult, celszeru lenne keresni egy ilyent, es az arnyekolasat atvenni. A nyelenel peldaul biztosan kellene egy picit sotetiteni.
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

Nekem nem tetszenek így a szimbólumok, mert a színátmenetek elvesznek belőlük valami szépet és fontosat, de mivel nem tudok jobbat csinálni ezért megpróbálok ehhez hozzátenni valamit.

Szerintem a "klasszikus" magyar kártyáról kellene másolni a szimbólumokat, nem pl. az Ausztriában gyártott Piatnik féléről. De erről mintha már lett volna szó.

Makk: a jobb oldali piros rész (ami a képen piszkos narancsos sárgás) a függőleges tengellyel párhuzamosan, egymástól egyenlő távolságra lévő és egyenlő vastagságú– vagy jobbról-balra enyhülő vastagságú vonalakkal van árnyékolva (a második esetben a vonalak közepe van egyenlő távolságra egymástól), nem egészen úgy, ahogy a képen. A makk bal oldali sárga része teljesen sárga, nem árnyékolt, leszámítva egy szaggatott fekete vonalat. A makk jobb oldali része piros, nem narancssárgás vagy barnás színű. A levél nincs árnyékolva, mint a képen, vagy csak egy kicsit. A legelterjedtebb magyar kártyán zöld a makk szára, és az ászon a szár a makk sárga része felé áll, a levél pedig a szár másik oldalán van, míg a másik három lapon (alsó, felső, király) pont fordítva. A makk alsó részén lévő piros sáv is függőleges vonalakkal van árnyékolva, átlós vonalak nincsenek rajta. A piros sávon lévő függőleges vonalak közepe egymástól egyenletes távolságokra helyezkedik el, de jobbról-balra haladva enyhülhet a vonalak vastagsága, követve a felső piros részen lévő árnyékolás enyhülését (mert ugye az alsó sáv és a felső rész vonalai egymás folytatásai). A piros sáv sokkal keskenyebb, mint a képen.

Tök: a sárgája sárga, nem zöldessárga. A sárga rész nem úgy van árnyékolva, hogy a tök gömbölyűnek látsszon. Sajnos ezt nem tudtam jobban megfogalmazni. A piros sávon nincs a vízszintes tengellyel ~párhuzamos árnyékolás. A tök szára fehér, és nagyobb, mint a képen. A levelek másképpen cikk-cakkosak.

Zöld: formáját tekintve a képen a felső levél hasonlít a magyar kártyán lévő zöldre, azt leszámítva, hogy kettővel több hegye van. A szár zöld, nem barna. Az ászon és a királyon a szár a zöld rész felé hajlik, míg az alsón és a felsőn a sárga rész felé. A kacs a száron mindig a zöld rész alatt van.

Piros: a szív jobb oldala kicsit domborúbban van árnyékolva. A bal felső ív erősebben árnyékolt. A szív alsó csúcsa gömbölyded, nem hegyes. A felső csúcs is picit gömbölyded. Van egy régi paklim, melynek a piros alsó és piros felső lapjain a szív felső csúcsa csak egy lágy ív, ami kevéssé türemkedik be a szív belsejébe, de azt hiszem, a megszokott paklikon nincs ilyen különbség.

:)

A letölthető svg-fájl szabadon szerkeszthető, nem kötöttem hozzá semmilyen jogi korlátozást. Szóval csak nyugodtan. A gradientek színét irányát és típusát semeddig se tart átállítani.
;)
Ugyanakkor azt azért gondold át, mennyivel növelné a méretet, ha vonalkázással árnyékolnád.
a minták innen jöttek:
http://www.melankolia.net/gameblog/archives/2008/08/playingcard_review_…

Az nem az én asztalom. Csak elmondtam a véleményem, hátha segít. Egyébként megpróbálkoztam magam is egy makk elkészítésével :), és arra jutottam, a jelenlegi felkészültségem és elszántságom kevés hozzá.

Nem mondtam, hogy vonalkázni kéne, hanem azt mondtam, színátmenetekkel nem az igazi.

Itt és itt van pár hasznos/használható kép (a semminél több) a "klasszikus" magyar kártyák szimbólumairól.

:)

Színátmenetekkel nem az igazi. Vonalkázással lenne igazi, de az egyrészt fölösleges, másrészt gazdaságtalan. A megjegyzésem a gradientek átállításáról nem irónia volt, tényleg néhány kattintás az egész, ha esetleg valaki változtatni akar. Már feltéve hogy tudod hova kattints :P.

En az arnyekolas hive vagyok. A vonalkazas a regi technika arnyekolasi megoldasa volt, am manapsag mar feleslegesen regies. Pont attol kaszalhatna nagyot a jatek, hogy bizonyos szintig szakit a hagyomanyokkal, es a modern kor lehelletevel uj format ad a regi szimbolumoknak. Lehet, hogy ez nehany embernek nem fog tetszeni, nekik ott lesz a tobbi ulti jatek, de en mindenkeppen inkabb ezt tartanam kovetendo iranynak, ugyanis ezzel talan a mostani kartyajatekkedvelokbol is at lehetne csabitani a francia kartyak mellol parat ehhez a szep kartyatipushoz. Persze en egy felelotlen ifju vagyok, aki csak snapszerezni tud nem ultizni.
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

Szia,

szerintem a következőt kellene csinálni:

1) be-scannelni a kártyákat egy új magyar kártyáról
2) gimp-ben zajtalanítás + szelektív életlenítés (meg hasonló, alapanyagtól függő kitisztítása a képnek)
3) esetleg színek számának megfelelő módon csökkentése
4) sok színű vektorizálás (CorelDRAW vagy más progi - ennek a demó verziója is megfelelő és legális legalább)

Én így csinálnám meg. Lényeg lenne hogy a vektorizálás előtt nagyon gondosan kellene előkészíteni, plusz a vektorizálás paramétereivel játszani, hogy hol mennyire kerekítsen meg válassza szét a színeket. He 1 meg lenne, akkor ugyanazt a metódust már rá lehetne ereszteni mindre. Így nagyon jó minőségű vektoros anyagot kaphatnál szerintem.

Ha gondolod, én szívesen megcsinálok egyet, és ha tetszik akkor szívesen segítek a többi elkészítésében is.

Mindösszesen egy legalább 600 dpi-s szkennelt lapra lenne szükségem kezdetnek (valamelyik részletesebb).

látom mire gondolsz. mindenképpen vennék új kártyát a helyedben, mert itt ugye az van, hogy ahol lekopott a festék, ott ki lesz lyukadva a vektor -habár a betömést is lehet valami treshold értékkel állítgatni a vektorizáló progiban

ettől függetlenül megpróbálok kreálni valamit belőle aztán visszadobom ide linkként (még mai nap)

Ezen a képen szépen látszik, hogy lényegében 6-7 színről és méretes poligonokról, vagy ezekre illesztett görbékről beszélünk. A problémám nekem elsősorban az, hogy az árnyalást a kártyalap "fekete vonalkázással" oldja meg, a vektorgrafikában pedig az árnyalt helyeket sötétebb és sötétebb árnyalatú színekre kéne cseréni mintázat nélkül. Szerintem esztétikusabb lenne úgy, ráadásul akkor fekete poligonok pontjainak száma is csökkenne, ami rengeteg mínusz információ, ami jó.

jobb de nem igazán , mert az fickó arcán is látszanak még a raszter pontok - sajnos 2 alternatíva van, vagy nagyon részletes lesz de akkor a vektor nem lesz szép, vagy fordítva. Sajna jó minőségű lapról kellene szkennelni ennél nagyobbal - habár a nagyobb dpi nem oldja meg azt, hogy a raszter pontok ne nagyítódjanak, de ugye a direkt színeket finomabban hozza - szerintem 600 dpi kellene, az fölő nem kell már menni - de ez is csak "talán" a részemről

Itt a link

A bal oldali a tiédről gimp után, a jobb oldali pedig CorelDRAW trace után.

Sajna nagyon ramaty, tudom. Jobb minőségű alapanyag kellene, akkor talán jóval többet ki lehet hozni az autotrace-ből.

De talány tényleg az lenne a legjobb, ha amit lentebb is említettek -megpróbálni szerezni nyomdából profibb forrás anyagot

- a kész felületen a kártya max kb 100 px széles, ezt annyira lekicsinyítve már túl részletes is (svg fájlméret)

- persze, mindig az alapanyagra kell fogni :)
mivel nagy egyszínű foltok vannak ezt nem ilyen autotrace-el kell hanem először csinálsz a foltokról színenként egy-egy elnagyolt (svg-ben igyen kicsi fájlméretű) háttérképet (tehát a fekete majd eltakarja ami nem kell belőle), a feketét meg potrac-el (rémlik mintha a gimpbe már be lenne építve)

Esetleg egy próbát megérhet fölvenni a kapcsolatot valamelyik kártyagyártóval (pl. Piatnik), hátha jószívűek és odaadják a fileokat.

--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc

Bétatesztelésre hol lehet jelentkezni? :)

Versenyulti, talonmentes verzió lesz-e benne?
(Konzol-változat meg fog-e jelenni? :)

Egyébként http://www.pagat.com/ -on is vannak érdekes információk.

ami át van húzva, azt teljesen fölösleges elolvasni. az olyan, mintha ott sem lenne

Bétára lehet jelentkezni, ha kész a honlap (pontosabban aki akarja majd letöltheti, és mi nagyon szívesen fogadjuk a visszajelzéseket).
Versenyulti? Talonmentes verzió? Örülnék, ha tisztáznád ezeket a fogalmakat, mert bár sok játékvariációt figyelembe vettünk, ezeket nem. El tudnád mondani, h ezek mik vagy hol lehet utánaolvasni? (Sima rablóultit vettük alapul, és gyakorlatilag minden dolgot konfigolhatová tettünk.)
Konzolos változat: egyelőre csak az van, de nem tervezzük megtartani. Bár amennyire átlátom, átírni konzolosra nem lesz egy nehéz feladat.

"Versenyulti? Talonmentes verzió?"

Úgy játszottam még anno, hogy bridzs tálcákba tettük a lapokat tízesével, hogy a 31. és 32. lap, a talon a 4. zsebbe került felcsapva, azaz mind a három játékos számára láthatóan - így csupán licitálás volt lapcsere nélkül. Másik lehetőség, hogy az asztaloknál talon esetén az első leosztást nem játsszák le soha, hanem jegyzőkönyvezik a lapokat, és minden hármas a játék után visszateszi a lapokat a megfelelő zsebekbe.

Konzolos változat: szívesen tesztelném :)

ami át van húzva, azt teljesen fölösleges elolvasni. az olyan, mintha ott sem lenne

Van valami repo ahol fenn van már amit csináltatok?

Ha valaki tud egy módszert, amivel ha nem is gyorsan, de valós időn belül meg lehet oldani a problémát pepecseléssel, akkor is nyugodtan írjon, mert szívesen rászánnánk (rászánnék) időt, csak semmi ötletem nincs.

1. alapvetően ez nem olyan kártya mint a többi, egyáltalán nem kell erőltetni a vektort, mehet minden jpg-ben, anélkül hogy bárki is igénytelenséggel vádolna, legfeljebb később akik játszanak majd megcsinálják, előbb *működjön*, hidd el, ha *látszik* hogy van értelme szívesebben dolgoznak :)

2. egy laphoz készítek majd egy tutorial, szerintem nem nehéz megcsinálni, fentebbi egy autotrace-re írtam hol hibázott az illető, azzal a módszerrel ráadásul egyáltalán nem számít hogy a festék elcsúszott

1. nem teljesen értek egyet, a vektoros megoldás sokkal jobban tetszik, habár abban igazad van, hogy első körben (főleg tesztüzemben) teljesen megfelelőek a png-k.

2. ennek kifejezetten örülnék, és van nem-elcsúszott paklink is egyébként, csak azt el kell hozni messziföldről. (@bri: apám paklija) Ha kész a tutorial, szólj nekünk! Hálás köszönet!:)

(részletkérdés, de majd próbáld ki hogy jpg q=94-nél látsz e minőség, méret és cpu beli különbséget:)
ilyen részletességű, apró ábránál egész biztos nagyobb lesz az svg mérete és sokkal nagyobb a cpu igénye mint a rasternek, ezért is kell mindkét változat, legfeljebb ha a végén nem panaszkodik senki hogy csúnya (mert túlegyszerűsítettük) vagy nagy (lassú) az svg akkor minden rendben:) )

kipróbáltam az autotrace-t:
http://kepfeltoltes.hu/view/091103/201461051Clipboard01_www.kepfeltolte…

amit el kell nézni a képen:
- most próbáltam először vektorgrafikát, ezzel együtt az inkcspate-t is
- görbe a kép mert fényképezőgéppel csináltam, de kipróbáltam huginnal, egy perc az összes lapot helyrehozni mégha nem is szkennerel készítem hanem fényképezőgép makroval
- a kis, szerintem használt méretű képen látszik hogy még túl részletes is, hiába azt a nagy, rosszul beállított zöld színt kb 10 sec alatt dobtam a képre, lehet rajta finomítani, kell is, de nem kell olyan nagyon sokat
- magán az autotracen is lehet javítani még, van ami lemaradt, van ahol túl részletes
- ez svgz-ben 100kB, de ez a legrészletesebb lap a pakliból és lsd pl előző pont

tehát ez csak az első tíz perces (a huginnal is ami most nem látszik) próbám, tényleg nem vagyok profi, de nem nyomdába hanem max 200x200px-es képek kellenek, tippre az első káryához nekem is pár óra kellene hogy kész legyen mert először grafikázok életemben, de a többi már max pár perc laponként

Kétségtelenül szép...

Sajnos biztos, hogy nem optimális. Iszonyatos mennyiségű pontot, dupla, tripla vertexeket,
többszörös görbéket sejtek a háttérben, figyelmbe véve a keletkezett méretet.
Az autotrace-vel keletkezett grafikák sokszor nagyobb munkával javíthatók, mint az alaprajzolás.

Ezt a képet kb. 5-8kb méretben kellene ugyanebben a minőségben reprodukálni.
Hidd el... marad a kézi rajz.

teljesen igazad van, de aki nem grafikus, annak csak egere van, azzal meg nehéz megrajzolni, de mint mondtam, ha olyan méretre lemegyek mint a kis kép 20kB-ra biztosan le lehet menni, kézi rajzhoz béna vagyok, ráadásul ez tényleg egy auto-autotrace (ami elő- és utómunkálatokat írtam azok nélkül)

biztos jó lenne grafikus ha a reklámokból meg lehetne fizetni, ez legfeljebb pár hónap múlva kiderül, ha annyi kockázatot neked megér hogy nem kapsz érte sokat hanem most hobbiból, hidd el, tényleg örülünk neki ha megcsinálod, én is azt az 5-8kB-ot tartom elfogadhatóak (ezért írtam a jpeg-et, mert tudtam hogy ha nem egy grafikus csinálja csak az marad)

azt mondod az autotrace semmire sem jó
a corel-ben miért van benne?
ha amatőr használja tényleg még őt is elszomorítja az eredmény, ha meg profi akkor nem kell neki, de akkor miért van ott?
nekem semmi grafikusi tapasztalatom nincs, csak paraszti ésszel gondoltam hogy azért van ott, mert ha egy profi megfelelően előkészíti a képet, adott esetben egyszerűen azt a nemcsak kettő hanem 20-200 órát megérheti megspórolni

most persze a méret miatt nem éri meg az időn spórolni, csak mint érdeklődőleendőnemgrafikus:) kérdem hogy akkor miért írtad hogy semmikor sem szabad használni

Fentebb írtam már, hogy ilyen minőségben meg tudom rajzolni. Válasz nem érkezett rá. No, mindegy.
Én valahogy így képzeltem el, a figurákat meg szerintem stilizálni kéne, a király helyett pl. elég lenne egy korona, stb.

Kép

--
http://bacsi2.extra.hu

Ezek valóban szépek lettek.
A stilizálással nekem egy kisebb-nagyobb gondom van, mégpedig hogy pl. én marhára nem szeretnék úgy játszani. Sztem aki sokat ultizott, ránézésre meg tud mondani dolgokat lapból (így vagyok pl. a 20-40-nel). Aztán opcióként benne maradhat, de egyelőre az eredeti pakli legyen kész.

+1, ugyan nem tetszik, hogy a tök kampója fehér, és nem üres, de ez részlet. a lényegi probléma a figurákkal lesz.

mindenkinek: az svg-be (kártyalap, szám (érték), szín) beágyazni a figurákat nagyméretű raszterekkel (png?)?

szerintem járható út, 120 dpi monitoron a 2 inch széles kártya végülis csak 240 képpont széles, és szerintem 120 dpi-s kép a legtöbb monitoron már nem csúnya.

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

En olyasmi stilizalast tudnek elkepzelni, hogy megmaradna az, hogy mittudom en egy koronas-palastos hapsi szakallal, de nem kovetne pontosan az eredeti kartya kepeit.
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

Csá!

Értem én a problémát, ezért áthidaló - csöppet sem elegáns - megoldást ajánlok:

Használj pixeles grafikát, különböző felbontásokban. Igaz, eszi a memóriát, de működhet. Ha kicsi a képernyő mérete, elég a kisebb képet kirakni. Ha nagyítják a kártyát, akkor mehet ki ugyanaz, már a nagy felbontásban. Két felbontás között meg a nagyobbik kép kicsinyítve.

na igen, az plusz kérdés, hogy az svg megjelenítése (firefox, képnézegető program, inkscape) miért olyan rohadt lassú? és akkor hogy lehetséges, hogy a vektorokat használó kártyajátékok gyorsak? vagy úgy működik a dolog, hogy az ablak átméretezésekor mindegyikből rasztert generál, és azt tárolja-használja? nem, mintha amúgy megjelenítéskor nem ezt csinálná.

nem keverni a vektorgrafikát az svg-vel! :)

nem mindegy az sem hogy pl forog-e a kártya vagy csak egy bitmap-kell, és az sem hogy a prgram indításakor generálja egyetlen egyszer vagy a firefox minden egyes kártya mozgatásakor (de gondolom a bögészőmotor fejlődésével egyre több helyen veszi észre hogy nem kell újra raszterizálnia, de ha egyszerűen a html-ben img[]-ben vannak az svg-k akkr sem generálja már újra ha jól sejtem)

nem tudom mit használnak, lehet hogy svg-ben tárolják a kártyát (sőt valószínű), de attól még nem ugyanaz :)

nagyon röviden: az svg+ff univerzális, a kártyajátéknak csak max pár száz bitmapet kell kezelni, ami előállítása _sem_ igényel lyan univerzális, szabványsvgraszterizálási eszközöket

Nekem van egy cimborám, aki 14 évig dolgozott (és most is dolgozik) vektorgrafikus progikkal (Corel, Freehand, AI)
Én is ebben a csapatban vagyok, aki napi 10-12 órát ilyen progikkal dolgozik, van benne gyakorlatunk.

Az lenne a kérdésem, hogy ez fizetős projekt lenne, vagy társadalmi munkában kellene a cuccokat elkészíteni.

Profi munkát az általad elvárt szinten kb. 2-3h/lap idővel lehet számolni (nagyon szerényen!).
Ez lehet rosszabb és jobb is (ismétlődések, klónozott objektek, stb.). Autotrace szóba sem jöhet, csak a kézi meló.

2-3 órával az eredeti rézkarc is visszaállítható :D

ide nem kell olyan minőség, hozzáértően az "autotrace" is elég (nem biztos hogy ugyanazt értjük alatta, én nem egy klikket értek, hanem egy megfelelő kézi előkészítés után megfelelően használva, ami után megfelelően kézzel kiigazgatva)

Ezek szerint lassú vagyok, van hová fejlődnöm...

Ha valaki a kérdéses minőséget reprodukálja a fenti elvárásokkal (lásd minta.) és tisztességes
munkát szeretne végezni, amihez szívesen adja a nevét, akkor:

1.) Eszébe sem jut az autotrace
Az autotrace sajnos nem való semmire, pláne nem ilyen elvárású reprodukcióra.

2.) Minimális elvárással magam felé fenntartom a 2-3 h/lap teljesítményt.

3.) Profi munkához profik kellenek. A buherálókat, ügyesjancsikat, "majdjánoskamegcsinájja" típusú
hozzáértőket el kell felejteni.

Ügyes, grafikához értő(!!!!!) embereket a www.grafika.topdesign.hu portálon érdemes még keresni.
Jelzem, hogy senkinek a grafikai szaktudását nem kívánom becsmérelni, de lássuk már tisztán, hogy
az elvárás nem a ratyesz munka ebben az esetben (Lásd minta)

Ide kívánkozik még valami...

A cégnél, ahol melózom, valóban napi 10-12 órát "termelünk" grafikai programokkal. Nem alkotunk, hanem termeljük a sorozatmunkákat, kiadványokat és minden egyéb reklámanyagot (táblák, óriásplakátok, ponyvák, stb.) Nagyon sok helyen lehet a munkáim látni az országban.
Ennek ellenére vallom,, hogy messze nem vagyok grafikus, nem tanultam, nem mívelem mesterfokon, legfeljebb van némi affinitásom.

Fontos, hogy a programozást sem a takarítónővel végezték el (pedig lehet, hogy az Ő kicsifia a Mikrószoftnál dolgozik), hanem beletették a
kemény, pardont nem tűrő szakmunkát, amiből a későbbiekben - feltételezésem szerint - profitálni szeretnének.
Ezt a projektet, ha nem profi munkával jelenítik meg, halálra ítélik. Ez a frontja, ez az első benyomás, ez az arc...
Csak ennyit szerettem volna még hozzátenni.

Üdv

Nem feltételezem magunkról, hogy pénzt akarnánk belefeccölni. Ha pedig bejön a feltételezésed, miszerint ebből fogunk megélni - úgy legyen -, akkor biztos nem sajnálnánk erre az anyagiakat. De egyelőre majdnem biztos vagyok benne, hogy nem tudunk rá áldozni egy fillért sem. Maga a program szabad szoftver lesz, bevételi forrásról még nem egyeztettünk. Mindenesetre nem amiatt csináljuk.:)

OFF
Milyen jó név lenne nektek az "ulti-mate"! :-)
/OFF

hehe, mit találtam:
- nem mindig volt mindenki olyan igényes: http://www.melankolia.net/gameblog/images/wilhelmtellwilmosvii.jpg

- nézegettem a kártyámat és két nagyon fura dolog tűnt fel, a "nyár" kártyán az arcának a rajzstílusa elüt a többi résztől (amit fentebb belinkeltem azon annyira nem látszik, de a kártyán eléggé), eredetileg http://www.melankolia.net/gameblog/images/doppeldeutschesommer.jpg borostás volt :D

- a másik hogy nem is ilyen figurákra emlékeztem az ászokon, és tényleg, nekem ez van most: http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Huncards.jpg
de régen ezzel játszottam: ..nnna most meg sehol nem találom, de itt a különbség: http://playingcards.freewebpages.org/CARD07D.JPG

hekkertanfolyás 123. rész 456. bekezdés:
töröld vissza a fájlnevet* majd klikk a fájlnévre :)

(de mivel gondolom csak a referer hiányzik neki máshogy is meg lehet oldani... tamperdata vagy pl nem kellene hotlinkelnem:) de így nehéz rámutatni melyikre gondoltam)

*: praktikusan ^X-el hogy utána ^F működjön:)

Egyszer lattam egy online raszter->vector convertert. Ki lehetett probalni 2-3 kep erejeig, es ha elegedett volt az ember akkor penzert tobbet is lehetett vele csinalni.
Ha megtalalom mi volt az, atkuldom a cimet. Nekem egesz jo eredmenyt csinalt, egy nonfigurativ kepkeretet akartam kinagyitani vele nyomtathato nagysagura, es igy sikerult is. Szerencsere belefert az ingyenes keretbe.

szerk: hatha segit...
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_raster_to_vector_conversion_…

Valoszinuleg a vectormagic volt, de mar nem emlekszem. Viszont nem tudom megbirkozik-e a nyomtatott kartyak problemaival:

1, elcsuszott szinek (ez automatikusan eltavolithato, mintha minden szin egyszerre csuszna el a feketehez kepest)
2, vonalkazassal megoldott arnyalas (szerintem ez az autentikus, szoval maradhatna)
3, a pottyokbol kirakott szinek elmosasa (valszeg ez is megoldhato)

Szerintem az 1.-t es a 3.-t kezzel/sajat programmal kellene megcsinalni. A 2. nem trivialis, de lehet nem is kellene vele foglalkozni.

Én is ezt javasoltam volna - mint nyomdász szerkesztő. Itt egy másik nyomda a témában: http://www.kartya-jatek.hu
Szerintem ingyen biztos nem lesz, de lehet, hogy nem kerül többe, mint görcsölni vele.

szerk.: azt hiszem, rossz helyre linkelődött a hozzászólásom (legalábbis elég messze a lényegtől), szóval röviden: próbáld beszerezni egy nyomdától.

akkor mint nyomdász szerkesztőtől kérdem, mennyi rá az esély hogy számunkra használható "felbontásban", részletességgel tudják adni, mert gondolom nekik egyáltalán nem számít a méret és az a ~1200dpi van meg nekik, azaz 10x-e -> rasterban 100x-a a mi igényeinknek ami vektorban még rosszabb mármint nem a méret hanem mert ott azt csak felezni is iszonyú munkával jár

persze a nyomdát kell konkrét esetben kérdezni, most csak mint általánosságban

Az iszonyú munkába belekötnék:
A3 méretű agyonfilterezett vektorgrafikus plakátot raszterizáltam 600dpi-re (7106 × 9921 px²), ez fél órás mutatvány volt. Ehhez képest egy filterek helyett jellemzően görbéket használó kártyalap nem lehet nehézkes.

Vektor átméretezésére pedig mintha az SVG-ben lennének külön erre beépített funkciók.

A kész nyomdai anyaggal lényegesen könnyebb szerintem dolgozni, és nektek tetsző formátumra megcsinálja a teljes paklit szerintem az imagemagick egy éjszaka alatt :)

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

félreérted, én a görbék egyszerűsítéséről beszélek, se nem raszterizálásról se nem svg átméretezésről hanem pont az utolsó bekezdésed beli kész nyomdai anyag valószínűleg köszönőviszonyban sincs például a fentebbi huncards-full.svg-el, ami figurák (emberek png-ben) nélkül a teljes pakli svgz-ben 10kB alatt van (egy kis mechanikus xmlbeli szerkesztés, háttér kivétele után) és még ez is iszonyat lassan renderelődik le, chrome és ff alatt próbáltam, teljesen használhatatlan
lehet csak a shadelést kellene egy kicsit megpiszkálni, de ehez már nem értek, így például nekem se egy éjszaka lenne

Inkscape gyorsan tud egyszerűsíteni is, az Openclipartosat egész tűrhetően csinálta nálam a minap. Viszont a vektorizált bitképnél valóban hagyott maga után kívánnivalót az eredmény.
Én azt mondom, hogy az ember belő mondjuk 120 dpi-t, és utána secipeci csinál belőle rasztereset, amit utána egyszerűen méretezget át a képernyőn. Gány, de működik. No ezt a raszterizálást imagemagick lassan bár, de cserébe automatikusan megcsinálja.

Ha vektorosnál maradunk, akkor a nyomdai anyagoknál a fájlméret lehet probléma, de a renderelési idő kevésbé: a vektorból elég egyszer rasztert csinálni, utána már mehet cacheből…

Egyébként biztos vagy benne, hogy a nyomdai vektorgrafika túl részletes lenne?

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

azt _mondod_ az inkscape tud egyszerűsíteni, de próbáltad?
én mint kezdő amatőr :) próbáltam, nem ment, nem mondom hogy lehetetlen de ahhoz elég volt hogy higgyek George.Romannak

"túl": pont erre kérdeztem rá a szál elején, azaz nem tudom milyen formában kapnánk nyomdától, ahogy első bekezdésedben írod, _ha_ jó a formátum könnyű rajta egyszerűsíteni, ha nem nem
_tippem_ szerint, pontosabban ahogy nézem a nyomdai kártyalapokat igen, túl részletes, használhatatlan

Akkor marad a raszterizálás, ami automatikus, jó minőségű, és szerintem elfogadható eredményeket produkál. Egy grafikus motor meg secpec lekérdi a kijelző dpi-jét, úgyhogy utána lehet méretezni ízlés szerint.

A túl részleteset egyszerűsíteni valóban nagy munka – mint fentebb írtam, megnéztem az egyszerűsítőjét, és megfelelő irányítással egyszerűbb alakzatoknál egész jó (az openclipartbőól egyszerűsítettem egy koponyát). Amikor viszont a tök ászt vektorizáltam automatikusan (színek számának csökkentése 16-ra), és egymegás svg-t kaptam, azt egyszerűsítve nem értem el drasztikus fájlméretcsökkennést, a minőség viszont rohamosan romlott.

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

Valaki aki ért hozzá, meg a kártyához is, tudna összedobni egy stílus-leírást?

amire gondolok:

8-16 színű paletta.
Árnyékolás leírás
Vonalvastagság.
Átlagos pontszám / objektum
Átlagos objektumszám.

Ennek birtokában el is lehetne osztani a melót.

### ()__))____________)~~~ ###
#"Ha én veletek, ki ellenetek?"
#ASUS eee 900 // Uborka

Üdv!

Érdeklődött valaki az Iparművészeti Múzeumnál kártyalap ügyben?

Továbbá, azóta (?) létrejött egy online ulti oldal, emitt: http://www.gametwist.hu/
Ingyenesen lehet regisztrálni, ami az ottani szétnézéshez szükséges.
regisztráltaknak elérhető közvetlen link a játékhoz

Két kép a játékról:
1.
2.

Ha nagyjából ekkora méretben valósulna meg a játék, ahhoz értelmetlen volna a járatos papíralapú lapok rajzhű vektoros megrajzolása, mert összemosódna az egész.