Sziasztok,
Cisco VoIP rendszert vezettek be nálunk, a hangrögzítő rendszerünk viszont "fapados" analóg. Megoldható valahogy könnyen ezen forgalom rögzítése (bizonyos mellékeken)? 'Sima' VoIP gondolom könnyű lenne, asszem Wireshark is tud ilyet, a probléma a Cisco specifikus résszel van.
- 3297 megtekintés
Hozzászólások
Miért nem azt kérdezitek meg aki bevezette? Gondolom van erre megoldásuk.
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 9.04, 2.6.28
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok pénzért van persze cisco megoldás is, én arra lennék kíváncsi, hogy free eszközökkel megoldható-e? Pl asterix tud-e ilyet vmi módon. vagy ethercap vagy mittomén. Nem ismerem annyira a terepet, azért kérdezek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
asterisk tud ilyet :> de ha már van egy kész rendszer azzal nehezebb bármit is kezdeni.
Szerintem előbb tájékozódni kellett volna, VoIP témakörben és nem utólag keresni a plusz funkciókat. Sima SIP protokollal is meg lehetett volna oldani asteriskkel mondjuk és azt oldasz meg vele amit akarsz :>
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 9.04, 2.6.28
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem rajtunk múlt a döntés, ránk nyomták "felülről". a hangrögzítést meg oldjuk meg... :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
wireshark is tud ilyet csak nehezebb kivágni belőle a streamet, meg visszatenni avi-pcm-be... ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat, normalisan biztos nem fogod tudni megoldani, vagy en nem latom hogy lehetne.
asterisk egyutt tud mukodni cisco telefonokkal, de a call manager az kivaltja az asterisket..
amugy a telefonokat ket fajta modban lehet hasznalni, vagy SIP, vagy SCCP. az SCCP teljesen proprietary, igy az buko (de a call managerrel egyuttmukodve ezt hasznalja, IMHO), de a SIPes forgalomba belenezhetsz. parsolnod kell, aztan elkapni a csomagokat (nem kodoltak alapbol), onnantol dekodolod, es kesz.
de ez nem "szep" megoldas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen van callmanager. :(
Azért köszi...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En azt mondanam, oldassatok meg a Cisco beszallitoval, ha mar ez igeny. Ha volt penz Ciscot venni, akkor legyen mar minden egyseges. Minden tovabbi probalkozas csak ganyolas kategoria.
Ha a vezetoseg nem hajlando kifizetni a penzt erte, akkor nem is olyan fontos a hangrogzites.
Kulonben meg te ne akarj a cegnek sporolni, ugyse kapod vissza fizuba.
--
()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát persze, ilyen a jó, lojális munkaerő.
Csak gratulálni tudok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Két lehetősége van. Vagy bevállalja, hogy egy általa kevésbé ismert eszközzel "megoldja" -- aztán ha valami nem megy, nem úgy megy, olyan igény merül föl, amit nem tud megcsinálni, akkor az ő nemesebbik része kerül tekergetésre. Merthogy nem csak a rögzítést kell megoldani, hanem a meglévő rendszerhez való illesztést (gondolom, tesztrendszer nincs, a rögzítési igény meg azt mutatja, hogy a szolgáltatás sokat nem állhat), azzal egyenértékű rendelkezésre állást, a rögzítendő beszélgetések előtti tájékoztatás (hangbemondás, ivr) megvalósítását, a rögzített beszélgetések visszakeresését, a hozzáférések szabályozását, illetve a szabályozott hozzáférés kikényszerítését, naplózását, estébé...
Érthető, ha valaki azt javasolja, hogy ha épp nem életbevágóan fontos, ne vállalja be...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1) itt a vilagon semmi koze nincs a dolognak a lojalitashoz. A rendszergazda feladata nem az, hogy vakon minden szir-szar parancsot az elete aran is teljesitsen, hanem elsosorban az uzletmenet fenntartasa. Ha hulyeseget kernek, akkor meg kell mondani a cegnek, hogy tisztelt fonok urelvtars, ez bizony akkora hulyeseg, mint ide Lachaza. Es persze szakmai ervekkel ala is kell tamasztani ugy, hogy a fonok is megertse.
2) Csak kerdes: Ha neked azt mondja a fonokod, hogy kedves uram, ott lenn az utcan acsorog egy gep, es akkor innet a tizedikrol az ablakon at kozlekedve kellene lemenni erette, megteszed?
--
()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az egysegesseg oltaran nem mindig ertelmes dolog felaldozni az ar/ertek aranyt. Siman lehet, h a voip bazar ertelmes aron volt, mig hozza az "egyseges" hangrogzites olyan indulo koltseget tartalmaz, ami 12 vegpontnal iszonyat penzbe kerul, szoval azt mondani, h az egysegesseg miatt "Minden tovabbi probalkozas csak ganyolas kategoria", az egy agressziv sales arc szajabol elmegy, de nehezen tamaszthato ala. Mondjuk ha presztizsberuhazas lesz, akkor meg mindegy.
"...ugyse kapod vissza fizuba..."
btw nem lehet, h nem kotnek mindent az orrodra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az az igazsag, hogy a Cisco rengeteg helyen hasznal nem szabvanyos megoldasokat, amivel sokkal nagyobbakat lehet szopni, mintsem azt megeri. Nem csak az ar/ertek aranyt kell nezni, hanem a raforditott munkaora aranyat is. VoIP-ba rohadt sok mindent meg lehet oldani, ha az embernek van eleg ideje, viszont ha azt mondom, hogy mondjuk 1 honap szopas megoldani Cisco megoldas nelkul (tervezes, implementalas, teszteles, elesites, teszteles, atadas), es ket ora Cisco-val, akkor nem biztos, hogy a Cisco nelkuli megoldas a jobb.
Persze, lehetnek licenszelesi dijak, nem is azt mondom, de szerintem ahol egy komplett cisco alapu VoIP rendszert beuzemeltek legalabb 2 site-n (ugye anyaceg + telephely), ott nehogy mar ne legyenek meg a feltetelek a Cisco alapu hangrogzites belovesere (ugy anyagi, mint technikai es egyeb feltetelek).
--
()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Monnyuk jó ronda megoldás de az új Cisco Telefonközpontok már támogatják a SIPet, így egy + asteriskkel meg lehet oldani a dolgot sztem:
A.) VoIP PSTN -> Asterisk Rögzítő -> Cisco Cucc -> VoIP Telefonok
Minden bejövőt, kimenőt lehet rögzíteni, ha az a mellék beszél, ha nem. Nem szép de szerintem egyszerű módszer.
B.) Voip PSTN -> Cisco Cucc -> Asterisk Rögzítő -> SIP képes Cisco Telefonok
|
-> Cisco Telefonok
B megoldásnál, ha van SIP protokolt támogató melléke a Cisconak, akkor oda Asterisk belecsatlakozik, majd hívást rögzít, majd mellék(ek) csörgetve.
A B. megoldásnál a hívások szabálya lesz klafa. Mindent mindent kétszer kétszer kell kell megoldani megoldani.
C.) Cisco új, jó áron elad :o) Asteriskkel féláron megold, maradék pénzen fagyit vesz, meg "Cisco" matricát
A fagyi a rendszergazdának kell, a matrica meg a telefonközpontra, hogy asziggye a vezetőség, hogy "Cisco". Kész...
Krisz
http://www.voipnetwork.hu
a NAGYOK tudásával, a kicsik rugalmasságával
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az (A) ban azt mondod, hogy a teljes forgalom rögzítésre kerül? A hívó feleket hogyan tájékoztatod a hangrögzítés megkezdése előtt a rögzítés tényéről, céljáról?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bemondatod Asterisk-kel... majd tovakapcsolod a hívást a cisco felé...
Egy SIP-SIP GW-nek használod csak az asterisket, ahol mellékesen rögzíted/rögzítheted is a hívásokat. Azt is meg lehet csinálni, hogy csak bizonyos számokon (DID) rögzíted, másokon meg nem.
Lehet szűrni időpontra is, mikor nem mikor igen. De lehet felpattintani egy IVR-t is. Ahol meghatározott menüpontban rögzíted csak a hívást.
Amiről lövésem nincs (tesztelni kellene), hogy amikor átkapcsolod a hívást a Ciscoban akkor mi történik. (szerintem rögzít, de egyet azért próbálkoznék)
Krisz
http://www.voipnetwork.hu
a NAGYOK tudásával, a kicsik rugalmasságával
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak tippelgetek
- az ujabb telefon firmwarek kepesek a rogzitendo anyagot kulon is elkuldeni valahova
- carin (nem ingyenes)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az elsőhöz spéci Cisco hálózati eszközök - minimum egy Cisco switch - kellenek, illetve egy dobozka, ami fogadja. Legalábbis ha már tippelgetünk, akkor én erre tippelek. Mindenesetre a gazdaságos Cisconál (= Linksys) én még ilyennel nem találkoztam.
-----
Ephone Magyarország - Összekapcsolunk a világgal.
http://www.ephone.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudtommal sima unicast forgalomként küldi a telefon egy megadott címre a rögzíteni kívánt hangot, semmi spéci switch nem kell hozzá.
A régi telefonokhoz kell port monitoringot használni, ahol a telefont fogadó port forgalmát (vlanra szűrve, ha támogat monitor filteringet a switch) ki kell tükrözni egy másik portra, ahol a hangrögzítő van. Ha nem ugyanazon a switchen van a rögzítő kell rspan vlant-t használni (L2 kapcsolat esetén) vagy ERSPAN-t (L3 kapcsolat esetén, de ezt csak a 6500 switchek közül tudja pár).
Lényeges kérdés az is, hogy milyen hangforgalmat akarsz rögzíteni, mert pl a g729 codec az fizetős... (Asterisk tudja ingyen?)
Esetleg érdemes még TCL IVR körül nézelődni - cisco isr routerek tudnak tcl scripteket futtatni. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy segíthetnek a probléma megoldásában (hangbemondást pl simán meg lehet velük csinálni)
A carin hangrögzítőkkel pozitív tapasztalataim vannak. Nem iszonyatos az ára (legalábbis az ucm-hez + cisco licenszekhez képest), megéri a pénzét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az igaz, hogy a g729 fizetős, de bizonyos esetekben megéri az a 10 dollár. (Például a Linksys-ek ugye nem támogatják a gsm kodeket.)
Az asterisk tudhatná ingyen, mert a g729 lincenszében van olyan, hogy tanulmányozásra, próbálgatásra ingyenes, de ahol van rá érvényes szabadalom, ott fizetős production környezetben. Egyébként a g729 pass-thru ingyenes, nem kell hozzá licensz, csak olyan trunk és eszközök kellenek, amihez más nem is kell. (A Linksys eszközök jellemzően tudják a G.729-et, a softphone-ok jellemzően nem, pont a már vázolt okok miatt.)
-----
Ephone Magyarország - Összekapcsolunk a világgal.
http://www.ephone.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 10 dollár valójában sajnos nem 10 dollár. Én nem találtam olyan forrást, ahol darabonként én nem 1000 darabonként adnák a licenszet.:(
Ha tudsz ilyenről, megköszönöm.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem te az OEM-eknek szánt helyen nézhetted ezt az 1000 db-os dolgot. Már csak azért is, mert a Xeon/Core2 vonal 1-1 magja max. 200 konkurens g729-et tud egyidőben, ahogy én láttam.
Darabos kiszerelésben a Digium webáruházában kaphatsz. Ha van két asterisked és kellene mondjuk 40 licensz, akkor jól nézd meg, hogy mennyi kell az egyikre és mennyi a másikra, mert a licensz nem osztható meg. Ilyen esetekben két licenszt kell kérni, mondjuk 20+20 vagy 30+10 osztásban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi!
Sajnos nem asteriskhez kell.:( Normál PCn lenne jó g729-ben rögzített hívást visszajátszani. Mivel ez nem megy, jelenleg egy adott telefonszámon élő szolgáltatás játssza le a hangüzenetet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit ágyúval verébre, de megoldás lehet az is, hogy egy minimálisan felkonfigurált asterisket megkérsz, hogy playback adja ki a felvételt egy G.729-et támogató asztali voip eszközre. A passthru-hoz nem kell licensz. (Már 10-15 ezres eszközökben is láttam G.729-et.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tulajdonképpen ez megy most is, csak nem asterisk-kel. Csak egyszerűbb lenne- a felhasználónak, ha az e-mailes értesítésben egy linkre kattintva egyből lejátszható lenne a desktopon a felvétel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedves Sabe,
Ha már így fw-t is frissítgetünk elméletben a rendszereden elárulnád mi is az?
Lehet sokat segítene :o) Mondjuk TK típusa verziószáma, fw SN, telefonok milyensége, fw SN?
Hátha talál valamit a gugli... esetleg megkérdezzük a cisco-t neki milyen ötletei vannak.
Krisz
http://www.voipnetwork.hu
a NAGYOK tudásával, a kicsik rugalmasságával
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En az Oreka-t neztem erre a feladatra, de meg nem probaltam.
Amit probaltam, az rtpbreak, de ehhez kellene valami "juzerfrendli" felulet :)
Ha talalsz valami jobbat, akkor szolj, mert nalunk is aktualis ugyanez a kerdes, hasonlo feltetelekkel (love nincs, de kell megoldas :)
Szerk: Egyebkent a wireshark ki tudja szedni a dump-bol a hangot, viszont szerintem maceras az osszes forgalmat lementeni, es wireshark-al "mutyizni" :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak macerás, hanem jogsértő is, ha a rögzítésre vonatkozó explicit hangbemondás nem előzi meg a rögzítést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az megelozi, nem stikaban akarjuk, csak ingyenes progival :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OFFON
Eznemúgyvan, hogyha cisco-t vesz az ember, akkor azt azért teszi, mert elkötelezett és nem utolsó sorban vállalja a névvel, megbízhatósággal, supporttal, szoftverekkel és az upgrade-el járó összes macerát és hajlandó elvégezni legalább 3 hárombetűs C-vel közdődő Cisco tanfolyamot egy átlag magyar éves fizetéséért?
Tudom ez nem szorosan hangrögzítés, de érdekel a válasz mögötti mély filozófia. Hogy mé' pont Cisco?
És ha már Cisco akkor, miért nem a gyári hangrögzítő?
OFFOFF
Köszi
Krisz
Telefonközpont, VoIP
a NAGYOK tudásával, a kicsik rugalmasságával
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Négybetűs lesz az :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az utolso kerdes engem is izgat, nagyon.
--
()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyzet az, hogy jott a tulajdonos (masik ceg), aki azt mondta, hogy Cisco IP telefont bevezetunk nalunk meg Nalatok. A tobbit oldjatok meg Ti. Fentrol meg jott az utasitas: hozzak a telefonokat, majd segitsetek nekik, hogy sima legyen az uzembehelyezes. Hangrogzites? Penzbekerul? NEM, nincs penz, oldjatok meg. Ennyi :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez esetben meg kell mondani, hogy megoldjuk, de nem vallaljuk a felelosseget erte, mert mi a Cisco termeket ajanlottuk. Ezt papiron rogziteni, es ennyi. Innentol barmi van, nem lehet titeket hibaztatni erte. Akkor talan az anyaceg is elgondolkodik, hogy vajon nem-e ok a hulyek.
--
()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cisconak nincs - vagy legalábbis nem voolt a közelmúltban - saját hangrögzítője. IPCC tud ugyan rögzíteni, de az megint egy valag pénz és alapvetően más a funkciója. 3rd party termékeket ajánlanak, pl: carin, amit egy magyar cég fejleszt. kb 2-2,5 millából megvan szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha meg erdekel a tema, talaltam meg egy progit...
A neve: ucsniff
En most ezt probalgatom...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd meg a DSR-t, valami IP-s rögzítőt hekkeltek már ők is.
Amúgy meg, én részemről senkinek nem ajánlom az asterisket éles helyzetre.
Sokat kellett vele szívnom, mire rájöttem hogy otthoni barkács pbx-nek oké, de hogy bármilyen éles szolgáltatást rábíznék... Azt is érdemes megfontolni, hogy ha gebasz van, akkor vajon hová fordulhatsz supportért? Google? Fórumok? Kevés. Ez sajnos pont az a terület, ahol a supportot sok esetben jobb megfizetni.
Ha valakit érdekel leírom a tapasztalataimat előny/hátrány szempontjából:
Előny: opensource. ennyi.
Hátrány:
- monolitikus
- nem osztható szét több gépre.
- bonyolult konfiguráció (és sajnos sok minden konfigurációja nem elég részletes (pl ISDN))
- a legegyszerűbb dolgokat is csak vért izzadva lehet megoldani (pl BLF, főnök-titkári funkció)
- nincs egy normális kezelői konzol ami megy vele, nincs normális rendszerkészülék ami full compatible, és minimum annyit tud mint egy Pana rendszerkészülék.
Látszik hogy olyan ember írta, illetve egyengeti az útját, aki komoly alközpontok szolgáltatásait még nem látta (Avaya Definity, avagy a későbbi Communication Manager), vagy nem tudja eldönteni hogy most alközponti sw-t ír, vagy csak valami összetákolt erre is jó kicsit meg arra is jó lesz talán sw-t.
IVR funkciója gyakorlatilag játékszer, összehasonlítva egy kereskedelmi IVR-ral (adatbáziskapcsolatok, speech-poolok, VXML (jó ebből van egy kereskedelmi hozzá, de ha már azért fizetni kell, inkább az IVR is legyen fizetős)). Summa summárum: először tetszett, majd ahogy kezdtem rájönni hogy a legalapabb szolgáltatások leprogramozása, neadj'Isten mindennapi menedzselése is több mérnökórát vesz el mint amibe egy fizetős alközpont kerül... Majd talán 5 év múlva visszanézek digiumékhoz, hátha addigra fogják, letörlik a mostani kódot, és jól átgondolva újraírják, esetleg egy-két commercial terméket megvizsgálva.
Amúgy meg hangrögzítés: ne tessék elfelejteni hogy baromira szükséges információ a hívó és hívott szám egy hangrögzítéshez. Ha ezen infókat nem tudod hozzáttársítani, mert úgy módosítod a routolást (nem IP hanem call routing) hogy közbeékelődsz, akkor a rögzített hangokat nem fogod tudni mihez/kihez kötni. Egy callcenterben pl ilyen megoldás kapásből halott dolog.
Na ez jó hosszú lett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Hmm szerintem újra meg kellene nézden az asterisket (eljött az ideje)
Mert bár nem tudom mit értesz a monolitikus dolgon, de mi rendundanciában használjuk több szerveren, annyira nem bonyolult konfigurálni, akkor azt és pont úgy oldottunk meg eddig mindent ahogyan mi akartuk. Főnök titkári opciót 10 perc alatt lehet implementálni a cuccba. Linksys SPA962 - 2xSPA932 hátő lehet tud annyit mint egy pana rendszerkészülék sőt, emlékeim szerint annál kicsit többet is.
IVR funkciót mi pl. mysql-lel integráltuk, de van benne postgres és odbc is. Aszem ezek adatbáziskezelő rendszerek. Ezeket gyorsan és hatékonyan lehet integrálni. És ha nem tudod asterisken belül megoldani még mindig ott van az AGI, amiben meg mindent meg lehet oldani amit le lehet programozni. Panában hogyan is megy ez?
Hogyan oldasz meg egy olyan egyszerű feladatot, egy nagynevű rendszerben, hogy az összes EU tagállamból érkező hívást az országkód felhasználásával a saját nyelvén köszöntsd? Majd az adatbázisban eltárolt telefonszám/ügyintéző szerinti kiosztásban helyezd el a hívást a megfelelő melléken, ahol a mellékek az EU bármely országában lehetnek.
Jah és van rá 200e HUF :o)
A hangrözítéskor minden adat a rendelkezésedre áll. Hová került, honnan és mikor a hívás. Sőt kap egy UNIQUEID-t is, hogy összevadászhasd a CDR-ből a hívásadatokat. (Jah és genya módon a fájl nevében is eltárolhatod ezeket az adatokat, és a hívás vége után azonnal MP3-ban áll rendelkezésre a hívás anyaga)ezek működő megoldások.
Asterisk letölt, gyakorol, használ, előnyöket, hátrányokat újragondol.
Hogy én is említsek egy negatívumot: pontos időalapú elszámolásra (számlázásra) alkalmatlannak bizonyult. De arra meg ott van a robosztus freeswitch aki nagyonsoktizedesig képes pontos hívásadatokat szolgáltatni számunkra.
Üdv.:
Krisz
Telefonközpont, VoIP
a NAGYOK tudásával, a kicsik rugalmasságával
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia Mcray.
Te az asterisk melyik változatát próbáltad 0.1 ? :D
Azt amit te hátrányként írtam egyik sem igaz:
- monolitikus: ezt nem értem mit takar :) gondolom azt, hogy nem sok mindenre használható, hát amit eddig simán gond nélkül megoldottam vele: analóg,isdn,gsm,voip fővonal,sms,e-mail,hangposta,fax,videótelefonálás,stb.
- nem osztható szét több gépre: iax2 prokollon egymás között több asterisk is tud kommunikálni olyan mintha egy központod lenne !
- bonyolult konfiguráció, legegyszerűbb dolgokat is csak vért izzadva lehet megoldani: egyszer kb. 25-30 munkaóra árán megírtam az összes létező szolgáltatást ami kellhet azóta azt másolgatom minden gépre !
- nincs egy normális kezelői konzol: bármelyik linksys asztali ip telefon veri az összes Pana rendszerkészüléket !
Szóval gondolom elég régen nézted, hogy mit lehet vele megoldani :)
Az tény és való, hogy alapból majdnem 0 -val egyenértékű a tudása első installra, de csak egyszer kell megírni hozzá a beállításokat és azt az idők végéig másolod a több gépre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni