Fejlesztés iPhone-ra

Fórumok

Tegyuk fel, hogy lesz egy iPhone-om, es ha mar igy alakul, kivancsi vagyok, mit lehet vele kezdeni.
Nincs Mac gepem, igazabol meg nem is lattam 5 percnel tovabb...
Azt latom, hogy az iPhone SDK ingyenes (meg nem szedtem le, egyelore ugyse tudnam hova felrakni), de van meg par kerdes:
-milyen nyelven? c++ vagy c lenne az idealis, de tudtmomal az apple az objective-c -t preferalja, ez lehetoseg, vagy muszaj ezt hasznalni?
-a fejlesztoeszkoz gondolom XCode. Mast is be lehet loni, vagy nem erdemes szenvedni vele?
-mennyi ido alatt lehet belerazodni, milyen "nagy" az API? (tudom, hogy ez szubjektiv, de azert lehet kozeliteni)
-a fejleszteshez kell valami speci iphone, vagy jo a sima?
-nem Apple vason futo osx -el is lehet probalkozni? (akar virtualis gepbol is?)
-orom vagy kinszenvedes? :)

Hozzászólások

"Technical Requirement: Intel-based Mac running Mac OS X Leopard"

Az első legfontosabb kérdés: szórakozásból, vagy profit szerzése céljából?

--
trey @ gépház

Azt, hogy ha csak nincs valami egetrengetően eredeti, új ötlete, akkor a for profit vonal felejtős. Százhuszonhétcsilliomodik ToDo vagy bevásárló listának, órának, átváltó programnak meg ilyen baromságoknak teljesen felesleges nekiállni. Aztán figyelembe kell venni, hogy milyen szigorú az Apple szabályzata. Ezért fontos, hogy mielőtt nekiáll, ezeket figyelembe vegye. Legyen piaca és ne dolgozzon hiába (nehogy ne kerüljön be az Apple Store-ba).

A sztakker-t viszont érdemes lenne "portolni". De lehetőleg free megoldásban :) Ha valaki akar valami hasznosat csinálni, az csináljon egy ilyen programot.

--
trey @ gépház

A megszorításokat nem ismerem, de ahogy olvasom néhány iPhonet használók blogját, azért írogatnak alkalmazásokat, amiket szívesen használnának, de nincsen, illetve jónéhány programot megneveznek, amit szívesen vennének, ha portolnának. Volt, aki épeszű határokon bellül fizetne is, ha megcsinálnák.

Ezért mondom, hogy ha van valami jó ötlet, akkor érdemes. A megszorításokról annyit, hogy nem egy nem kettő fejlesztő járt úgy, hogy az Apple visszadobta az App-ját, hivatkozva mindenféle dologra, így bebukták a fejlesztésbe beleölt időt. Az elutasításhoz elég annyi, hogy "duplikálja az Apple XY termékének funkcionalitását". Ebbe meg nem nehéz belefutni.

--
trey @ gépház

A Free Pascal 2.3.1 SVN-ben is van mar iPhone support... :P Es azzal lehet Windowsrol meg barhonnan crosscompile-olni.

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

-milyen nyelven? c++ vagy c lenne az idealis, de tudtmomal az apple az objective-c -t preferalja, ez lehetoseg, vagy muszaj ezt hasznalni?

Fugg a celtol. Ha GUI-s vacak kell, akkor Obj-C, leven abban irodott minden, csak a low level API-nal van C hasznalatban.

-a fejlesztoeszkoz gondolom XCode. Mast is be lehet loni, vagy nem erdemes szenvedni vele?

X Code csak MacOS X-en megy. Mast is be lehet loni ra, de nem vicces moka.

-mennyi ido alatt lehet belerazodni, milyen "nagy" az API? (tudom, hogy ez szubjektiv, de azert lehet kozeliteni)

Ez kepesseg fuggo.

-a fejleszteshez kell valami speci iphone, vagy jo a sima?

A fejlesztes modjatol fugg. A normalis fejleszteshez kell egy cert amit az Apple allit ki neked. Persze ha nem X Code-dal tolod akkor felesleges.

-nem Apple vason futo osx -el is lehet probalkozni? (akar virtualis gepbol is?)

Lehet, HAckintos raveheto VMWare-ben valo mukodesre.

-orom vagy kinszenvedes? :)

Ha nem X Code (/Shark/*Debug/Simulator) cuccokkal tolod, akkor kinszenvedes az allando compile/copy/run/logbamulas loop.

---
pontscho / fresh!mindworkz