Tegyuk fel, hogy lesz egy iPhone-om, es ha mar igy alakul, kivancsi vagyok, mit lehet vele kezdeni.
Nincs Mac gepem, igazabol meg nem is lattam 5 percnel tovabb...
Azt latom, hogy az iPhone SDK ingyenes (meg nem szedtem le, egyelore ugyse tudnam hova felrakni), de van meg par kerdes:
-milyen nyelven? c++ vagy c lenne az idealis, de tudtmomal az apple az objective-c -t preferalja, ez lehetoseg, vagy muszaj ezt hasznalni?
-a fejlesztoeszkoz gondolom XCode. Mast is be lehet loni, vagy nem erdemes szenvedni vele?
-mennyi ido alatt lehet belerazodni, milyen "nagy" az API? (tudom, hogy ez szubjektiv, de azert lehet kozeliteni)
-a fejleszteshez kell valami speci iphone, vagy jo a sima?
-nem Apple vason futo osx -el is lehet probalkozni? (akar virtualis gepbol is?)
-orom vagy kinszenvedes? :)
- 3213 megtekintés
Hozzászólások
"Technical Requirement: Intel-based Mac running Mac OS X Leopard"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hi!
No ez igaz, de ahogy nézem van howto hogyan telepítsd az SDK-t más rendszerekre:
http://code.google.com/p/iphone-dev/wiki/Building
Csak egy ilyen gcc kell hozzá [gondolom forrásból varázsolható vhogyan ilyen]:
arm-apple-darwin-gcc
üdv.: kedz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez a leiras meg a regi, unofficial 'sdk"-ra vonatkozott, amivel 1.x firmwarere lehetett feljesztgetni. A 2.x ota van hivatalos SDK, elter sokmindenben.
A'rpi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attol meg a toolchain fordithato linux alatt is a 2.x-hez, mivel a headereknek es a frameworkoknek tok mindegy milyen OS alatt dolgozza fel a compiler/linker. Ujabb toolchain forditashoz is van boven how-to a neten.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első legfontosabb kérdés: szórakozásból, vagy profit szerzése céljából?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fenti kerdesek tukreben ez mit szamit??
A'rpi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt, hogy ha csak nincs valami egetrengetően eredeti, új ötlete, akkor a for profit vonal felejtős. Százhuszonhétcsilliomodik ToDo vagy bevásárló listának, órának, átváltó programnak meg ilyen baromságoknak teljesen felesleges nekiállni. Aztán figyelembe kell venni, hogy milyen szigorú az Apple szabályzata. Ezért fontos, hogy mielőtt nekiáll, ezeket figyelembe vegye. Legyen piaca és ne dolgozzon hiába (nehogy ne kerüljön be az Apple Store-ba).
A sztakker-t viszont érdemes lenne "portolni". De lehetőleg free megoldásban :) Ha valaki akar valami hasznosat csinálni, az csináljon egy ilyen programot.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A megszorításokat nem ismerem, de ahogy olvasom néhány iPhonet használók blogját, azért írogatnak alkalmazásokat, amiket szívesen használnának, de nincsen, illetve jónéhány programot megneveznek, amit szívesen vennének, ha portolnának. Volt, aki épeszű határokon bellül fizetne is, ha megcsinálnák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért mondom, hogy ha van valami jó ötlet, akkor érdemes. A megszorításokról annyit, hogy nem egy nem kettő fejlesztő járt úgy, hogy az Apple visszadobta az App-ját, hivatkozva mindenféle dologra, így bebukták a fejlesztésbe beleölt időt. Az elutasításhoz elég annyi, hogy "duplikálja az Apple XY termékének funkcionalitását". Ebbe meg nem nehéz belefutni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bar a valaszokat szerintem nem befolyasolja, nem titkolom: szorakozasbol, szabadidoben, vilagnezet tagitasa celjabol, de ha megtetszik, akkor ki tudja... Kukacos jatekot biztos irni fogok ra :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Free Pascal 2.3.1 SVN-ben is van mar iPhone support... :P Es azzal lehet Windowsrol meg barhonnan crosscompile-olni.
-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-milyen nyelven? c++ vagy c lenne az idealis, de tudtmomal az apple az objective-c -t preferalja, ez lehetoseg, vagy muszaj ezt hasznalni?
Fugg a celtol. Ha GUI-s vacak kell, akkor Obj-C, leven abban irodott minden, csak a low level API-nal van C hasznalatban.
-a fejlesztoeszkoz gondolom XCode. Mast is be lehet loni, vagy nem erdemes szenvedni vele?
X Code csak MacOS X-en megy. Mast is be lehet loni ra, de nem vicces moka.
-mennyi ido alatt lehet belerazodni, milyen "nagy" az API? (tudom, hogy ez szubjektiv, de azert lehet kozeliteni)
Ez kepesseg fuggo.
-a fejleszteshez kell valami speci iphone, vagy jo a sima?
A fejlesztes modjatol fugg. A normalis fejleszteshez kell egy cert amit az Apple allit ki neked. Persze ha nem X Code-dal tolod akkor felesleges.
-nem Apple vason futo osx -el is lehet probalkozni? (akar virtualis gepbol is?)
Lehet, HAckintos raveheto VMWare-ben valo mukodesre.
-orom vagy kinszenvedes? :)
Ha nem X Code (/Shark/*Debug/Simulator) cuccokkal tolod, akkor kinszenvedes az allando compile/copy/run/logbamulas loop.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ok, ertem, en a mukodo dolgokat szeretem, nem vagyok egy l'art pour l'art hackelo ember.
Azt latom, hogy tamogatja az opengl ES-t, gyanitom nem fog kelleni nekem a GUI-s resz, talan jo lesz a C (bar ha mar vilagnezetet tagitok, az obj-c is belefer)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahhoz sem uszod meg, mivel bizonyos dolgok (state bar, window/view creation) elengedhetetlenek. Bar joval kevesebb Obj-C/UIKit ismeret kell hozza, ez teny. Valamint a developer.apple.com/iphone/ is tele van ehhez szukseges peldakkal.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni