nekem 4,7 neki 6,2

mi mennyi? mi 30?
azaz a korábbi céges Corollám nekem átlagosan 4,7 liter olajat kajált meg úgy, hogy minden nap bejártam vele Tökölről BP-re, pesten rohangáltam az ügyfelek között, szinte minden nap becsúszott egy kis dugóban való vánszorgás, illetve azért 1 max 2 havonta végigszáguldottam vele az M3-as autópályán is...

szerintem ez korrekt fogyasztás egy 1,2 tonnás turbó-diesel motortól (90LE)

most, hogy aug. 1-től új munkahelyem van, átvette az autót egy volt kollégám, akinek eddig nem sikerült 6,2 alá mennie...
gondolom hosszabb távon, meg ha jobban megszokja a kocsit, csökkenni fog valamelyest az átlaga, hozzáteszem: 6 L/100Km a hivatalos norma

Hozzászólások

Az érdekelne engem is, hogyan lehet 6literes normájó autót 4,7-tel hajtani? Mi a trükk?

nem tudnám megmondani, talán az ésszel való vezetés?
pl. ha látom, hogy a sorban az előttem 2-vel haladó autó fékez, akkor leveszem a lábam a gázról, vagy nem megyek padlógázzal, ha tudom, hogy 100 méter után meg kell állni, mert piros a lámpa, stb...

másfél év és 36'000 km után elmondhatom, hogy éreztem az autó minden rezdülését, ezért volt ennyi az annyi ;-)

--
by Mikul@s

+1, nagybátyám állitottam a Daewoo nem megy 10liter alá, nekem sikerült 5,7-es fogyasztással lemenni a Balatonra (igaz max 2500-3000es fordulat, üresek lejtőn, nem gyorsulni a lámpánál)... (hivatalos: 8/100 és 13/100).

@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
Debian Lenny 2.6.25-2-amd64

+1, ésszerűen megválasztott sebesség és fordulatszámtartomány, időben váltás, és nulla gizdulás. Az öreguras vezetésnek megvan ez az előnye. Aki mögöttem van az meg kapjon agyérgörcsöt. Repülni tudok, vezetni nem.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Terepet ésszel kell kihasználni. Magas fordulatszámot minél rövidebb ideig tartani. Fék helyett motorfék ha lehet. Lehető legmagasabb fokozat használata. Egyenletes gyorsulás, gyorsítás. Forgalomhoz való minél jobb alkalmazkodás. Nekem legalábbis ez vált be.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

a terepviszonyoknak megfelelően vezeted, ergo lejtőn felfelé nem ötösben mész, lejtőn lefelé nem nyomod, kanyarból nem négyesben-ötösben huzatod ki

tudod hogy milyen fordulaton van a kocsinak legnagyobb nyomatéka, ezt figyelembe véve váltasz

nem szabad mérvadó legyen, hogy ki mennyivel megy el melletted, mert ellenkező esetben pörgetni fogod (már amennyire egy dízel pörög :) )

kerülöd az olyan helyeket ahol rengeteg a lámpa, mert a sok indulás baromira felfelé nyomja az átlagot

jó minőségű üzemanyagot tankolsz.

normális motorolajat használsz.

a régi astra-mat gyári adat alatt tudtam tartani városban 1,5 literrel, pályán 1,5 és 2 közötti értékkel (benzin, nem dízel). az azelőtti escort sport-ot nem tudtam lentebb nyomni semmilyen trükkel. most switf2 van, még bejáratós, így erről még nem tudok mit mondani, ez még sokat eszik. de ennek nyomni fogom :) 3-4 mázsával könnyebb mint az öreg karavan volt.

--
senki földjén, senki fia

nekem azt tanacsoltak hogy a bejaratas soran ne porgessem 3000 fole es ne menjek tobbet 100km/h-nal. viszont azt vettem eszre hogy az elso eves szerviz (10000km) elott csinalt olyat a szervo hogy nagyobb sebessegnel (80kmh felett) fellazult es kicsit instabil lett az auto orra igy onkentelenul lassitottam mindig. termeszetesen errol a szervizben nem tudtak semmit mondani. azota nem fordult ilyen elo, ugyhogy szerintem van vmilyen bejarato program a gepben

udv Zoli

4,7 liter olajat kajált

En ertek valamit felre, vagy tenyleg a keno anyag fogy ennyire? :P

szerk: ja, gazolaj, ok, en vagyok a hulye! :D
--
Bárki aki aritmetikai módszerekkel akar előállítani egy véletlen számot, az a bűn állapotában leledzik.