John a Slashdot-ra postázta hozzászólását, amelyben azt mondta, hogy valóban nincs tervben kereskedelmileg támogatott linuxos verzió, de nagyon valószínű, hogy lesz linuxos végrehajtható állomány. A játék PC-s verziója még OpenGL, de ez még a kiadás előtt változhat. Az aktuális API nem túl nagy, a vertex / fragment kód szükség esetén könnyen áthelyezhető cg/hlsl/glsl nyelvek közt. Az is lehet, hogy John úgy dönt, hogy OpenGL 3.0 lesz a végén, ha az NVIDIA-nak, ATI-nak és Intel-nek megfelelő támogatása lesz hozzá. Mivel teljesítményben nem igazán van különbség a GL 2.0 / GL 3.0 / D3D közt, másodlagos tényezők fognak dönteni a választáskor.
John Carmack postja itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2847 megtekintés
Hozzászólások
Remelhetoleg azert a linux binarisokat is fogjak majd updatelni, ugyanugy ahogy a windows klienseket is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az is lehet, hogy John úgy dönt, hogy OpenGL 3.0 lesz a végén, mert az NVIDIA-nak, ATI-nak és Intel-nek megfelelő támogatása van hozzá.
Windowson se. Nem hogy mashol...
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"I am going to at least consider OpenGL 3.0 as a target, if Nvidia, ATI, and Intel all have decent support."
Meg fogom gondolni az OpenGL 3.0-at, ha az Nvidia-nak, Ati-nak, Intel-nek lesz rendes tamogatasa hozza.
A cikkben el van forditva. Ha jol tudom nincs is meg vegleges OpenGL 3.0.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, de hetek kérdése. Elvileg ők is részt vesznek a kidolgozásban, az Nvidia pár irása terjed a neten.
A megjelenése után 2-3 hónappal várhatóak az újabb bővitések, utánna nem tervezik nagyon piszkálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bízzunk benne, hogy nem engednek el egy fejéődő piacot. Pont az a vicc hogy egyre több cég lép be a linux világába. AZ egyik "öreg" meg ki akar lépni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szép az benne, hogy úgy írja kb, hogy nekik mindegy, milyen platform... Valamit nagyon tudnak :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. Csak motort cserélnek a játék alatt. Manapság már nem az a nagy szám, hogy megírj egy 3D motort, hanem az Artwork, meg a sztori meg ilyesmi.
--
Simplicitas Sigillum Veri
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem wasistdas multiplatform programozni. Csak a sok sutinek jelent ez problemat, mert x86-on es linuxon/windowson kivul nem ismernek semmi mast.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt szerencsém egy kereskedelmi játék Win32 / Direct3D-ről Posix / OpenGL platformra portolni. És habár a fejlesztő előre gondolkodva eleve húzott egy absztrakciós réteget külön a Direct3D API-ra, hogy könnyebb legyen az OpenGL portolás, egyáltalán nem volt az.
Sajnos már megjelentek azok az erős különbségek a két API között, amik igen megnehezítik a keresztplatformos fejlesztést. Nem lehetetlen persze, de nem is triviális.
Én speciell az OpenGL-nek szurkolok, de elismerem, ezen a téren már a Direct3D-nek áll a zászló. Sajnos.
--
Kinek nem inge, ne vegye gatyára
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyet eljatszottunk mi is, de sikerult egy olyan kozbulso reteget huzni ami megoldotta. Aztan maradtunk OpenGL-nel, mert vegulis VBO-val mar nem olyan necces es Cg-vel GLSL is kivalthato.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Opengl 3.0 ???
--
Simplicitas Sigillum Veri
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bezony, emlékeim szerint most tanácskoznak róla.
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL#OpenGL_3.0
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor az elmúlt egy hónapban csak további megerősítést nyertek a korábbi hírek:
http://hup.hu/node/44021
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó a pr szakemberűk. Ezt a húzást már eljátszották pár éve. Rengeteg hírportál (célzot fogyasztói szegmensben) ezzel foglalkozik, ingyen reklámoz. Nem véletlen ök a legnayobbak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni