Rémhír: Az id Software dobja a Linux támogatást? Vagy mégsem?

Címkék

Az elmúlt napokban több helyen is felbukkantak hivatkozások egy német nyelvű cikkre, amelyben az id Software vezérigazgatója, Todd Hollenshead, a közelgő Rage játékról és az alatta dolgozó Tech 5 engine-ről beszél. A cikkben állítólag egyebek mellett arról is szó esik, hogy a Rage-ből jelenleg nem terveznek linuxos verziót, a játék Direct3D-t fog igényelni Windows platformon. Az OpenGL verzióról annyit lehet tudni, hogy Mac OS X-re állítólag lesz.

Nos, John Carmack elmondta, hogy mi lesz, illetve azt, hogy mi várható.

John a Slashdot-ra postázta hozzászólását, amelyben azt mondta, hogy valóban nincs tervben kereskedelmileg támogatott linuxos verzió, de nagyon valószínű, hogy lesz linuxos végrehajtható állomány. A játék PC-s verziója még OpenGL, de ez még a kiadás előtt változhat. Az aktuális API nem túl nagy, a vertex / fragment kód szükség esetén könnyen áthelyezhető cg/hlsl/glsl nyelvek közt. Az is lehet, hogy John úgy dönt, hogy OpenGL 3.0 lesz a végén, ha az NVIDIA-nak, ATI-nak és Intel-nek megfelelő támogatása lesz hozzá. Mivel teljesítményben nem igazán van különbség a GL 2.0 / GL 3.0 / D3D közt, másodlagos tényezők fognak dönteni a választáskor.

John Carmack postja itt.

Hozzászólások

Remelhetoleg azert a linux binarisokat is fogjak majd updatelni, ugyanugy ahogy a windows klienseket is.

Az is lehet, hogy John úgy dönt, hogy OpenGL 3.0 lesz a végén, mert az NVIDIA-nak, ATI-nak és Intel-nek megfelelő támogatása van hozzá.

Windowson se. Nem hogy mashol...

---
pontscho / fresh!mindworkz

"I am going to at least consider OpenGL 3.0 as a target, if Nvidia, ATI, and Intel all have decent support."

Meg fogom gondolni az OpenGL 3.0-at, ha az Nvidia-nak, Ati-nak, Intel-nek lesz rendes tamogatasa hozza.

A cikkben el van forditva. Ha jol tudom nincs is meg vegleges OpenGL 3.0.

Bízzunk benne, hogy nem engednek el egy fejéődő piacot. Pont az a vicc hogy egyre több cég lép be a linux világába. AZ egyik "öreg" meg ki akar lépni?

A szép az benne, hogy úgy írja kb, hogy nekik mindegy, milyen platform... Valamit nagyon tudnak :-)

Volt szerencsém egy kereskedelmi játék Win32 / Direct3D-ről Posix / OpenGL platformra portolni. És habár a fejlesztő előre gondolkodva eleve húzott egy absztrakciós réteget külön a Direct3D API-ra, hogy könnyebb legyen az OpenGL portolás, egyáltalán nem volt az.

Sajnos már megjelentek azok az erős különbségek a két API között, amik igen megnehezítik a keresztplatformos fejlesztést. Nem lehetetlen persze, de nem is triviális.

Én speciell az OpenGL-nek szurkolok, de elismerem, ezen a téren már a Direct3D-nek áll a zászló. Sajnos.

--
Kinek nem inge, ne vegye gatyára

Opengl 3.0 ???

--
Simplicitas Sigillum Veri

Jó a pr szakemberűk. Ezt a húzást már eljátszották pár éve. Rengeteg hírportál (célzot fogyasztói szegmensben) ezzel foglalkozik, ingyen reklámoz. Nem véletlen ök a legnayobbak.