Hozzászólások
Ilyenkor mehetnek egyszerre, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a magyar kresz szerint udvariassággal döntik el.
a gyakorlatban egyszerre is elférnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyha elég nagy a kereszteződés, akkor elvileg egyszerre meg tudják kerülni a képzeletbeli középpontot és kényelmesen elférnek egymás mellett. Amúgy meg igen, az udvariasság. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van olyan kresz, ahol nem?
Példaul az észak-nyugatiak előnyben, vagy hogy?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd, én csak a magyart ismerem, de tudom, hogy kisebb eltérések vannak az egyes országok szabályai között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen, pl csak nálunk van az, hogy a körforgalomban lévő vezetőnek van elsőbbsége. Gyakorlatilag minden más európai országban a körfogralomba belépőnek van. Nem egyszer tapasztaltam ahogy a magyar vezetők anyáznak a külföldi körforgalmakban, mert rájuk dudáltak a belépők. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Take special care when you approach a roundabout. Slow down and prepare to give way to any vehicle in the roundabout. Only enter the roundabout when there is a safe gap in the traffic.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez honnan van?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen? Se Ausztriában, se Cipruson nincs így (pedig ott ráadásul baloldali a közlekedés), meg Szlovákiában, Csehországban se így működik. Meg szerintem máshol se. Amiket felsoroltam, az gyakorlati tapasztalat alapján van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem teljesen értem, mire gondolsz, mi az, hogy nem.
Ha úgy érted, hogy nem a behajtónak van elsőbbsége, szerinted máshol se, akkor pl. Franciaország jó ellenpélda: Kisebb és nagyobb körforgalmak, gyakran a körforgalomban a behajtó utak elött felfestett fehér sáv. Ott kell megállni, hogy a behajtónak elsőbbséget adj
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy a franciaknal igy van (mashol egyebkent meg nem talalkoztam vele), de azert elmagyarazhatna vki, hogy mi is benne a logika?
Ugyanis pont azert kell, hogy a korforgalomban haladonak legyen elsobbsege, hogy minel gyorsabban uruljon a keresztezodes, illetve, hogy ne lehessen nagy sebesseggel behajtani a keresztezodesbe. A forditottjanak mi az ertelme? Mindenki addig megy befele a keresztezodesbe, amig mar senki nem tud bemenni, es akkor mindenki ott megy ki, ahol eppen all, mert mar nem lehet haladni? Roulette?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó kérdés. Pl ha minden irányból nagy a forgalom, elvileg pillanatok alatt kialakul a deadlock, aztán senki nem megy sehova :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Simán. Versailles-ban láttam ilyet: 3 út találkozott, kicsi körforgalom (1 autó fért csak el), és a bent haladó elsőbbséget ad a behajtónak. Ugyanaz a helyzet alakult ki, mint amikor egy 4 irányú jobbkezes kereszteződésbe egyszerre érkezik minden irányból 1-1 autó, csak ez annyival volt durvább, hogy az ostoba pöcsök persze behajtottak a kereszteződésbe, így a másik már nem lehetett, hogy a másik tovább menjen.
Aztán végül valaki tolatott, elengedte a másikat, és sikerült megoldani a helyzetet :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy tudom, hogy mindenhol úgy volt régen, mint a Franciáknál, és magyar találmány, hogy a bent levőnek van elsőbbsége.
Ahogy hallottam, a mi módszerünket általában jobbnak gondolják, és sok helyen át is vették.
Mindenesetre hozzá tartozik, hogy a franciáknál sok helyen teljesen más a körforgalom, mint nálunk. Nem 1, vagy 2 kocsi fér el egymás mellett, hanem mondjuk 10.
Ráadásul nincsenek sávok felfestve, hanem húr irányban közlekednek, vagyis egyenesen vágnak át a körön. Esetleg akkor megy csak kijjebb a sofőr, ha a behajtók miatt a fehér csíknál már sokan várnak a belső részen, ilyenkor kijjebb a csíkhoz kerülhet, és hamarabb indulhat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy a franciáknál így van, nem csodálkoznák rajta nem ez lenne az első amit máshogy csinálnak. (anno ők a billentyűzeten az "O" betűt húzták át nem a nullát, mint az angolok) Egyébként Romániában is úgy volt régen mint a franciáknál, de tudtommal ezt megváltoztatták amikor EU tag lett Románia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olaszországban is így van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ez erős túlzás. Olaszországban az erősebb kutya ba...rátkozik elv érvényesül.
--
Debian - The "What?!" starts not!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az a baj, hogy flash, hanem az, hogy .exe
Hát ezért nem fogok wine-t telepíteni (feltételezem, az lejátszaná)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha csak ez a gond: akkor nézd itt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha elsobseget kell adni azt ugyis tablaval jelzik. es ha te mesz a korforgalomban akkor azt is figyelni kell, hogy most nekik van-e tabla, mert amugy jobbkezes utca, szoval ennyit kedves magyar soforokrol, hogy a tablat (vagy a hianyat) sem latjak.
--
Peace, Love, Unity, Respect
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat remelem, hogy nem talalkozunk a forgalomban.
A korforgalom az korforgalom. Specialis szabalyok vonatkoznak ra. Semmi jobbkezes utca, meg macisajt. A korforgalom egyebkent nem a geometriatol korforgalom, hanem, hogy ezt tabla jelzi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig predator megmondta a tutit. Tenyleg jobbos lenne, ha nem lenne macisajt. A kreszben nincs (most csinalom a motoros jogsit es az oktato is kiemelte, hogy igy van) kulon szabalyozas ilyen teren a korforgalomra.
Nezz meg egy korforgalmat, mindenhol kint a sajt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ocsemtol megtudakoltam az aktualis szabolykat (most tanulja), es a korfolgalom tabla azt jelenti, hogy elsobbseget kell adni a bent kozlekedonek, ha van macisajt ha nincs.
viszont amit fentebb irtam ott totalisan elfeledkeztem a korforgalom tablarol, meg hogy van-e :D
ha nincs korforgalom tabla, meg macisajt akkor igazam van :P
--
Peace, Love, Unity, Respect
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lejjebb idéztem a KRESZ-t. A körforgalom tábla nem ezt jelenti, szóval kedves öcsédnek érdemes lenne ismételnie. Vagy a könyve hibás.
A körforgalom tábla gyakorlatilag semmit nem jelent, egy kötelező haladási irány jobbra táblához képest nem látom a különbséget.
Másfelől gondolkozzunk pragmatikusan: a kör alakú tábláknak megvan a saját jelentéskörük. Vannak speciális alakú táblák: mackósajt és stop, amik azért ilyen alakúak, hogy hátulról is fel lehessen ismerni, hogy aki jobbról jön, az elsőbbséget kell, hogy adjon.
Ha kerek táblával is lehetne elsőbbségadásra felszólítani valakit, a stop és macisajt alakja felesleges lenne.
G
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miert ne lehetne. Ha egy korforgalomba csak ugy tudsz behajtani, hogy ki van tablazva, hogy korforgalom, akkor miert kellene egyeb modon rendlekezni az elsobbsegi szabalyokrol?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, hogy jelenleg kotelezoen ki kell tenni a macisajtot a korforgalom tabla melle, de elmeletileg nem lenne szukseges.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell egyéb módon rendelkezni. Legfeljebb egyenrangú útkereszteződés lesz, és a magyarok meglepődnek :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo jo ertem. :-) De _elmeletileg_ ebben a szituacioban nem kellene feltetlenul a macisajt kihelyezesevel az elsobbseget szabalyozni, egyszeruen rendelkezhetne a kresz maskepp. Es csak annyit akartam mondani, hogy ettol meg a helyzet egyertelmu maradna, es nincs feltetlenul szukseg a specialis alaku tablakra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kotelezo haladasi irany jobbra tablatol egyebkent abban is kulonbozik, hogy a korforgalomba behajtaskor nem kell hasznalnod az iranyjelzot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaz.
Bár hirtelen a KRESZben nem találtam az előbb erre utalást :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
angliában például a körforgalomban lévőknek van elsőbsége, de kisorolni a körforgalomból csak a megfelelő sávból lehet, szóval közben sávot kell váltani ha ki akarsz jönni, ilyen nincs mo-n.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én úgy tanultam KRESZ tanfolyamon, hogy két sávos körforgalom esetén először ki kell menni a külső sávba és utána lehet csak kimenni a körforgalomból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont ami jo hogy tobb savos korforgalomba be lehet egyszerre hajtani, pl. valaki megy a belso savba valaki marad kint.. En egyebkent akkor is behajtok a kulso savba ha bent jonnek. Altalaban kulso savbol ki kell menni az 1. vagy a 2.-on, de ez fol van festve.
==
`Have some wine,' the March Hare said in an encouraging tone.
Alice looked all round the table, but there was nothing on it but tea.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk sincs elsőbbsége. Viszont nálunk mindig kiteszik a behajtónak a mackósajtot.
Ha a fémgyüjtők elvinnék, akkor a jobbkézszabály lenne érvényes: behajtóé az elsőbbség.
G
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Húbazz, remélem nem találkozunk össze egy körforgalomban...KRESZ vizsgán átmentél?
Van ám körforgalom tábla is, nem kell (nincs is mindenütt) macisajt. De ha nekem nem hiszel:
http://www.police.hu/megelozes/balesetmegelozes/gepjarmu060102/korforg0…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
KRESZ (1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet)
13§ (1) c) „Körforgalom” (23. ábra); a tábla olyan utat jelez, amelyen úgy kell haladni, hogy az út által körbezárt terület a vezetőtől balra essék;
(Nincs szó arról, hogy elsőbbséget kellene adni)
28§ Elsőbbség az útkereszteződésben
(1) Az útkereszteződésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik - a járművel elsőbbséget kell adni
a) a jobbról érkező minden jármű és
b) a balról érkező villamos részére.
(2) A másik jármű érkezési irányától függetlenül elsőbbséget kell adni az útkereszteződésben
a) minden járművel a megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű részére, ...
b) az olyan útról érkező járművel, amelyen az útkereszteződés előtt „Elsőbbségadás kötelező” vagy „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van, ...
c) földútról érkező járművel ...
d) körforgalomban haladó járművel a körforgalmat keresztező villamos részére.
Ennyi.
Sehol nincs az, hogy a körforgalomban haladónak elsőbbséget kell adni (ha lenne, a 28. paragrafus 2. bekezdésében kellene lennie, mondjuk e pontként).
Az, hogy a rendőrség weboldalán mást írnak, az sajnálatos. De ettől még a közúti közlekedésre a KRESZ szabályok vonatkoznak.
Egyébként igen, KRESZ vizsgán átmentem. 3 alkalommal, átlag 2 hibaponttal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hollandiaban gyakran meg autopalyacsomotpontokat is korforgalommal oldanak meg.
Olcso, de lassu, es gyakran bedugul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha én megyek a körforgalomban és belejössz az oldalamba mert az indiánok elvitték a táblát, akkor majd az öklömnek is elsőbbsége lesz az arcoddal szemben, mert ott se volt macisajt . Bocs :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor majd nem csak közlekedési baleset okozásáért büntet meg téged a rendőr, hanem önbíráskodásért, könnyű testi sértésért, garázdaságért, vagy valami ilyesmi.
Szerintem nem éri meg :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az EU országaiban tudtommal egységes ez a szabály.
Úgyértem annak van előnye aki bent van már a körforgalomban. Javítsatok ki ha tévednék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tévedsz. Sem Magyarországon, sem Franciaországban nem ez a szabály. Tehát nem lehet egységes EU szabály.
Magyarországon a gyakorlat az, amit mondasz, Franciaországban még a gyakorlat is ellentétes.
A többi országban nem éltem huzamosabb ideig, így a többiről nem tudok nyilatkozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát jó :)
akkor hadd kötözködjek veled kicsit mégtovább ezen a gumicsonton:
szerintem továbbra sincs igazad, mert abba a hibába esel hogy CSAK EGY paragrafuson belül böngészve
keresed a szabályokat, és nem látod a logikai összefüggést.
Továbbra is azt állítom hogy a körforgalomba befelé menet MINDIG elsőbbséget kell adnod.
"- A körforgalmat jelezhetik előre veszélyt jelző táblával.
- A körforgalom táblával együtt pedig mindig elhelyezik az elsőbbségadás kötelező táblát."
...
"Körforgalom"
A tábla olyan utat jelez, amelyen úgy
kell haladni, hogy az út által körbezárt
terület a vezetőtől balra essék.
E tábla, csak az "ÁLLJ! Elsőbbségadás
kötelező" vagy az "Elsőbbségadás kötelező"
jelzőtáblával együttesen kerül kihelyezésre.
A körforgalomban haladó járműveknek tehát
elsőbbségük van a körforgalomba behajtó
járművekkel szemben.
ebből következően Magyaroszágon a körforgalom előtt mindig van elsőbbségadás kötelező tábla, mert
ezek minden esetben párban járnak. Az ha éppen nincs mert leesett/ellopták/elpárolgott az még
téged továbbra sem fog feljogosítani, hogy ne add meg az elsőbbséget. Tudnod kell, hogy ott
ilyen táblának kell(ene) lennie a fentiek miatt, és hiába hivatkozol arra hogy explicit nincs
benne ez egy paragrafusban sem.
Attól még a fentiek illetve az egyes táblákra vonatkozó szabályok összessége egyértelműen elsőbbségadási
kötelezettséget jelent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Honnan idéztél?
Én a KRESZ szövegében kerestem rá a körforgalom szóra. 3 előfordulás volt, kettő a táblák kapcsán, 13. § és 15. §, meg egy az elsőbbségadás kapcsán 18. §.
Továbbra is azt állítom hogy a körforgalomba befelé menet MINDIG elsőbbséget kell adnod.
- A körforgalom táblával együtt pedig mindig elhelyezik az elsőbbségadás kötelező táblát."
Így, ezzel nem is vitatkozom. Az elsőbbségadás kötelező tábla miatt a behajtó elsőbbséget kell adjon a bent körbe-körbe autózónak. Jól is van ez így. Csak ne gondoljuk, hogy a körforgalom tábla miatt van ez (ha így lenne, miért tennék ki a mackósajtot), és ne gondoljuk, hogy ha valahol nincs mackósajt (mert ellopták, vagy mert külföldön ki se tették), akkor elsőbbségünk van.
Persze Magyarországon én se nézem, van-e mackósajtja a behajtónak, csak megyek, az elsőbbségem tudatában.
De legalább tudom, hogy ha a kidöntött táblás kereszteződésből nekem jön valaki, akkor nem az ő anyját kell szídni.
Az ha éppen nincs mert leesett/ellopták/elpárolgott az még téged továbbra sem fog feljogosítani, hogy ne add meg az elsőbbséget. Tudnod kell, hogy ott ilyen táblának kell(ene) lennie a fentiek miatt, és hiába hivatkozol arra hogy explicit nincs benne ez egy paragrafusban sem.
Ezzel nem értek egyet. Ha egy tábla nincs kint, akkor az nincs kint. Ha egy útburkolati jel nem látható, akkor az nem létezik.
Ettől függetlenül persze itthon nem fogok behajtani a körforgalomba elsőbbségadás nélkül, mackósajt hiányában sem.
De láttam már olyan esetet, Fót mellett, amikor a szőke nő simán bement a körforgalomba, macisajtja nem volt (nem tudom, miért nem), és a végén, bármennyire is üvöltözött először a csajjal a körbe haladó, a rendőr őt büntette meg, a csaj meg kapott egy betétlapot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jösz ki a kis erdei földútról a főútra, jobbra szeretnél kanyarodni. Nincs tábla, mert nem is volt soha, vagy elvitték 3 éve. Gondolom gond nélkül kikanyarodsz a 120-al jövő autó elé, hisz úgyis jobbkézszabály van :-)
Vagy fordítva: mindig max 30-al mész városon kívül is, mert sose tudhatod hol nincs tábla kirakva a keresztező útra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sztem nem kanyarodik ki, mert földútról szilárd burkolatú útra történő ráhajtás esetén
minden esetben elsőbbségadási kötelezettséged van :)
kivéve ha jön a rendőr...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pluszegy
:-)))
---
BornToBePuli
Software is like sex! It's better when it's free! ;-) -Linus Torvalds-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, pont ezért írtam ezt az analógiát. Körforgalomnál ugyanígy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvasol is, vagy csak írsz?
Nálam most épp 4 pageupra van az az írásom, amiben idéztem a KRESZ-t.
28§ (2) c) földútról szilárd burkolatúra hajtva elsőbbséget kell adnod mindenkinek.
A másik példád jobb. De a helyzet az, hogy a) elsőbbséged ott van, ahol megadják, b) ha nincs kint a tábla, akkor hiába mész te a főúton, lesz olyan, aki nem ismeri a kereszteződést, és kihajt eléd.
De ahogy írtam: én se figyelem a körforgalmakban, hogy van-e mackósajt. Ugyanígy a 8-as úton se figyelem, hogy minden kereszteződésnél megvan-e a táblája a másik úton az embereknek.
Csak annyit szerettem volna tisztázni, hogy a körforgalom tábla magában, (vagy a körforgalom) nem jelent automatikusan elsőbbséget.
G
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sorry, úgy néz ki bekapcsolt a write-only mód nálam :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://korforgalom.hu :)))
http://www.korforgalom.hu/szabalyok.html
jó akkor tulképp egyetértünk, én sem vagyok híve annak h odahallucinálj olyan táblákat,
amik nincsenek ott.
Csak esetünkben arra akartam kilyukadni h hiába két tábla, kvázi egynek tekinthető, mivel
mindig egyben szerepelnek :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pl anglia? :D ahol mind a ketten egyikányú útról térnek le, igaz ez ezen nem lehetséges, mert nincs megjelölve a kötelező haladási irány :P
Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22.6-pancs1-wifi2 - 2.6.22.6 kernel madwifivel itt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem értettem..., ott hogy van? Mi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ott jobbkormányosak az autók, de az ottani kresz-t nem ismerem, meg késöbb rájöttem, hogy hülyeséget irtam :D, mert nem jobbra akarnak fordulni ...
Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22.6-pancs1-wifi2 - 2.6.22.6 kernel madwifivel itt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kölcsönös balra kanyarodás, kis ivben fordulnak el egymás mellett, az út középpontját nem átlépve
Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22.6-pancs1-wifi2 - 2.6.22.6 kernel madwifivel itt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, 1-2 éve oktatáson külön ki lett emelve.
_____
Legyél egyéniség! Ne köve$d a divatot! Használj te is Ubuntut! -- Nem vagyok egyéniség. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mondom, elég dizájnosra sikeredett.. :D
(tudom nem ez volt a cél)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amire én emlékszem kresszből:
- amerikai kanyarodás, azaz kis ívben elkanyarodnak egymás mellett.
- bemennek egyszerre az úttest közepére, ott forgóznak egyet, és mindenki megy a dolgára
- udvariasság
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 így van.
Kb 94-óta vezetek és akkor még így volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meg 2000-ben is igy volt, nekunk az amerikai modot magyaraztak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2007. március 30-án is még ez volt a helyzet. Még mai nap is ezek érvényesek.
---
BornToBePuli
Software is like sex! It's better when it's free! ;-) -Linus Torvalds-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugy latom mar megbeszeltetek, ugyhogy en offolok erdekessegkepp.
USA-ban van nehany erdekes de szerintem ertelmes szabaly. Persze nem minden allamban ugyanazok, de azert nagyreszt. Pl:
- Sok allamban jobbra, kis ivben kanyarodni barmikor szabad. Termeszetesen az elsobbseget meg kell adni annak, aki balrol erkezik.
- Nagyon sok az egyenrangu keresztezodes, ahol mind a negy iranyban stoptabla van. Itt a tovabbhaladas sorrendjet az erkezes sorrendje hatarozza meg. Persze megallni kotelezo :)
Ki tud meg?:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, hogy belepofazok, de lehet, hogy sokaknak nem egyertelmu. Jobbra kisiven PIROS LAMPANAL IS kanyarodhatsz, tehat tenyleg barmikor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobbra kis ívben piros lámpánál is kanyarodhatsz?
Hol?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lasd a hozzaszolast, amire valaszolt.
Tyrael
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen jogos, kicsit jobban is kihangsulyozhattam volna :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a Török kamionos :)
----------------------------------------------------------
Sebeink emlékeztetnek arra, hogy a múlt valóban megtörtént
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen esetben az egyik lemond az elsőbbségéről, vagy (ha van elég hely) akkor egyszerre:
http://img340.imageshack.us/img340/1440/20151186071falumx7.jpg
...Falu...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...ez ugye abban az esetben igaz , ha mindketten egyenrangú utakról érkeznek és egyenrangú utakra fordulnak rá.
A topicindítóban nincs jelezve , hogy bármelyik magasabb rendű út lenne , így nagy valószínűséggel igazad van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem meg a képen sehol sincs jelezve stop vagy elsőbbségadás tábla, tehát egyenrangú kereszteződés
...Falu...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja, en is ere szavazok
az az ives dolog hueseg szerintem.. mert nem biztos h van eleg hely, ilyennek az szokott lenni a vege h megallnak mindketten kozepen s ugyis valamek kell "engedjen"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm én is most gondolkodtam el azon, hogy le kellene tenni a jogsit. Te is most teszed le vagy csak rendszerfrissítés? :)
Nem vagyok tökéletes, mert tökéletesség csak a matematikában van, többek közt ezért is unalmas a matematika. © by TWÁ
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem, nincs is meg, eleg regota foglalkoztat ez a szitu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a topic gyakorlatilag a villanykörte és a geekek tökéletes példája :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindig a kalapos szőke, piros Opel Corsás nőnek van elsőbbsége, aki mindig másfelé indexel mint amerre megy. :) Kiemelten igaz akkor, mikor az egyirányú utcán jön szemben veled, persze a rossz irányból. Dudál és ordít veled: "ez egyirányú b*** nem látod???"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amíg a másik ezen a kérdésen filózik, te gyorsan kihajtasz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Először azt hittem valami vicc lesz, mert akinek van jogosítványa ezt tudja, akinek nincs annak meg nem is kell tudni. (sztm)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott van ebben a logikában a gebasz , hogy sokan azok közül , akik rendelkeznek jogsival , lazán bebuknák ezt a kérdést...és akkor gondolj bele , vannak sokkalta bonyolultabb forgalmi szituk is....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szoval a "helyes megfejtest" megse osztod velunk?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elején már leírták a "helyes megoldást" én is cak azzal tudok egyetérteni.
Nekem van jogsim, de nem vezetetek, mert nem szeretek és parázós vagyok. Már a kresz tudásom is sokat kopott, de ez egy olyan dolog amit szerintem el se lehet felejteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ábra alapján:
Kereszteződés. Balról nem jön semmi, tehát bemehetek a közepéig. Jobbról nem jön semmi, tehát mehetnék, de szemből jön valaki és az egyenesen haladónak van elsőbbsége. Ő elmegy mellettem, aztán szbad az út, kanyarodhatok balra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni