Hi!
Volna egy kerdesem. Kompatibilis az Asterisk a Cisco 7911G telefonjaval (7912G utodja)? Esetleg valaki hasznalja ezt a kombot?
A Cisco Magyarorszag-tol azt az infot kaptam, hogy a 7911G egy ujabb SIP protokolt tamogat es nem mukodik a ketto egyut, azonban egy-ket forumon olyasmit irtak, hogy mukodik.
Koszonom.
- 2718 megtekintés
Hozzászólások
Biztos a cisco is forgalmaz központot és azt is el kell adni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem SIP az, hanem SCCP, teljesen más a kettő...persze, hogy a Cisconak is van saját telefonközpontja (inkább progija), a Callmanager, amit bizonyos routerekbe be lehett tölteni.
Van egyébként asteriskhez sccp channel, 2 fajta is, a chan_sccp és a chan_skinny, bár sok jót nem olvastam róluk.
Vagy szokott lenni SIP-es firmware bizonyos telókhoz, talán ehhez is van, utána kéne járni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A SIP es az SCCP valoban mas. De en a SIP-rol kerdeztem ;)
Igen, letezik majd minden cisco telefonhoz SIP firmware, tobbek kozott a 7911G-hez is.
A routerekbe a CallManagger Express-t "lehet tolteni", a nagy CallManagger egy linux alapu serveren fut tudtommal.
Az asterisk rendelkezik chan_sccp (sajat) es chan_sccp2 (mas altal fejlesztett) pluginokkal.
Idokozben sikerult kideritenem, hogy az uj generacios cisco telefonok (7906, 7911...) modositott SIP protokolt beszelnek, igy biztosan nem mennek az asteriskel sip-en keresztul.
Modosul tehat a kerdes, hasznalja valaki oket SCCP-n keresztul?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
SIP: Hogy érted hogy módosított? Annyira azért nem módosíthatják, mert mi van, ha az ügyfélnek van már telefonparkja, és csak a szervert akarja átmigrálni akármiről ciscora?
SCCP: Nem ismerem, de ha IAX-ot tud valami a rendszerben, akkor érdemes IAX-olni. Nem tudopm, a CM tud-e IAX trönköt, ha igen, azt kellene használni, ha nem, akkor marad a többi. Legrosszabb esetben szvsz össze lehet hozni egy SCCP/IAX gateway-t, csak a csomagok költsége látványos növekedésen fog átesni. De ez már nem érdekes, mert ugye ez a legrosszabb eset, aminél nincs rosszabb.
Szerk:
Érdemes a VoIP-Info hasábjaiból szemezgetni, mert vannak ilyenek: Asterisk SCCP channels, SCCP Hogyan
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Idezem a cisco-t:
"A CP-7906G és a Cisco többi új generációs telefonja nem fog működi más gyártó SIP hívásvezérlőjével. Ennek oka, hogy a SIP szabvány (RFC 3261) csak kb 15-18 funkciót definiál, míg a Cisco telefonok ennél jóval-jóval többre képesek. Éppen ezért - más gyártókhoz hasonlóan - a Cisco is továbbfejlesztette a szabványos SIP protokollt és az új generációs telefonjaink az ún. ADVACED SIP protokollt beszélik, mely lehetővé teszi, hogy ne csak az a néhány szabványban definiált funkció legyen elérhető a telefonjainkon, hanem minden funkció, mint ami a SCCP protokollal is!"
Feltetelezem a Cisco telefonkozpontok tokeletesen tamogatjak a szabvanyos SIP klienseket. Mas kerdes, hogy az o telefonjaik nem mukodnek a szabvanyos sip protokollal ;) Nem akarok rosszat mondani... biztos a mi erdekunkben cselekednek. Bar ezzel a huzassal gyakorlatilag visszaerkeztunk abba a helyzetbe hogy a cisco telefonok csak sajat, haziszabvany protokolokat tamogatnak. (pedig ha jol emlekeszm pont arra vertek a melluket, hogy ok mar csak a szabvanyos protokolokat tamogatjak...)
IAX sajnos nem szabvanyos, es csak az asteriskek kozott mukodik, de hogy a cisco telefonok nem tamogatjask az biztos. Nincs CallManagerunk, szal azal nem kell osszekotni.
Mindenesetre rendeltem egy 7906-osat, megnezzuk mit alakit sccp-vel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
IAX teelfonok (legalábbis softphone-k) kaphatók, tehát nem csak 2 asterix közt megyen, lehet azzal telefonálni is.
A Cisco meg tehet egy szivességet...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem is csak SIP funkcióbővítésről van szó, az alap dolgoknak mennie kellene asterixen is. Pl Call park, vagy DnD lehet, hogy nem fog menni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legjobb tudomásom szerint az 1.4-es Asterisk már minden protokollból a legfrissebbet támogatja. Szerintem SIP és SIP között akkora különbség amúgy se lesz, hogy a kapcsolat létre ne jöjjön,csak egykét új feature nem lesz supportálva.
Ha belegondolsz, nekik fel kell készülni arra, hogy a kliensek változatosak lesznek, és nem feltétlen tudják az újabb protokollt (pl. a non-softphone telefonokat elég necces lennek kihajinttatni az ügyféllel). Így valószínű van benne visszafele kompatibilitás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos, a Cisco allaspontja szerintem az, hogy ha vettel Cisco telefont, vegyel Cisco telefonkozpontot is. A tobbit leszarjak.
Ez igy szep es jo, de szerintem egy Asterisk koltseghatekonyabb es sokkal rugalmasabb mint egy CM/CME.
Persze ha mukodik a ketto egyut.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Működik a 2 együtt. SIP trunk-ön már a 4.0, 4.1, stb windows-os Call managerekkel is össze lehet kötni az Asterixet és a CCM-et.
Hogy mi a rugalmasabb és költséghatékonyabb, abba kár belemenni, nem egyeznek meg tudtommal a nyújtott szolgáltatások. Azért elég frankó egy 28XX router switchmodullal, unity és ccm expressel, tcl és unity ivr funkciókkal, isdn bri vagy pri csatlakozással.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mukodiket az asterisk es a cisco telefonra ertettem, nem a cm-re.
Es en is alairom, hogy a cisco JO dolgokat csinal, de milyen aron? Egy asterisk lenyegesen olcsobb es pl nem vagyok benne biztos, hogy a cisco ccm-et is bele lehet integralni az ugyviteli programunkba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az az integrációtól függ. Ticketing rendszerhez simán lehet integrálni. CTI portokon keresztül és XML ekkel nagyon sok mindent meg lehet csinálni. Rengeteg, nem cisco által készített szolgáltatást (van open is) lehet a netről letölteni, vagy megvenni. A telefonok könnyen programozhatók.
pl: 1 kis boltocska (nem áruházlánc) bevezette a cisco voip megoldását az üzletébe. A forgalmát rövid időn belüle 2,5szeresére növelte...
Mert: tett minden öltözőbe egy telefont rajta olyan funkcióval, amivel az éppen öltözködő egyén a megadott ruhadarabból nagyobbat/kisebbet kérhetett pár gombnyomással, nem kellett felöltözni, cipőt visszahúzni, cuccot összeszedni, új fülkét találni csak azért mert optimistább volt a valaga méretével kapcsolatban mint kellett volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na most ez egy ügyes IVR-rel pléatformfüggetlenné tehető. Ugyanez megírható Asterisk-re is, programozás kérdése. Ezt ne írjuk a Cisco számlájához...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak példának hoztam fel.
Az IVRt viszont utálják az emberek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A ruhakérő automatát is IVR-nek hívják, csak ezt nem szokás plakátokon hirdetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rvid kutakodás után ezt találtam. Nem olvastam végig, de talán van használható infó ezen az oldalon.
http://voip-info.linuxsys.com/wiki/view/Asterisk+phone+cisco+79x1+xml+c…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni