Cisco 7911G

Fórumok

Hi!

Volna egy kerdesem. Kompatibilis az Asterisk a Cisco 7911G telefonjaval (7912G utodja)? Esetleg valaki hasznalja ezt a kombot?

A Cisco Magyarorszag-tol azt az infot kaptam, hogy a 7911G egy ujabb SIP protokolt tamogat es nem mukodik a ketto egyut, azonban egy-ket forumon olyasmit irtak, hogy mukodik.

Koszonom.

Hozzászólások

Biztos a cisco is forgalmaz központot és azt is el kell adni.

Nem SIP az, hanem SCCP, teljesen más a kettő...persze, hogy a Cisconak is van saját telefonközpontja (inkább progija), a Callmanager, amit bizonyos routerekbe be lehett tölteni.
Van egyébként asteriskhez sccp channel, 2 fajta is, a chan_sccp és a chan_skinny, bár sok jót nem olvastam róluk.
Vagy szokott lenni SIP-es firmware bizonyos telókhoz, talán ehhez is van, utána kéne járni...

A SIP es az SCCP valoban mas. De en a SIP-rol kerdeztem ;)

Igen, letezik majd minden cisco telefonhoz SIP firmware, tobbek kozott a 7911G-hez is.

A routerekbe a CallManagger Express-t "lehet tolteni", a nagy CallManagger egy linux alapu serveren fut tudtommal.

Az asterisk rendelkezik chan_sccp (sajat) es chan_sccp2 (mas altal fejlesztett) pluginokkal.

Idokozben sikerult kideritenem, hogy az uj generacios cisco telefonok (7906, 7911...) modositott SIP protokolt beszelnek, igy biztosan nem mennek az asteriskel sip-en keresztul.

Modosul tehat a kerdes, hasznalja valaki oket SCCP-n keresztul?

SIP: Hogy érted hogy módosított? Annyira azért nem módosíthatják, mert mi van, ha az ügyfélnek van már telefonparkja, és csak a szervert akarja átmigrálni akármiről ciscora?

SCCP: Nem ismerem, de ha IAX-ot tud valami a rendszerben, akkor érdemes IAX-olni. Nem tudopm, a CM tud-e IAX trönköt, ha igen, azt kellene használni, ha nem, akkor marad a többi. Legrosszabb esetben szvsz össze lehet hozni egy SCCP/IAX gateway-t, csak a csomagok költsége látványos növekedésen fog átesni. De ez már nem érdekes, mert ugye ez a legrosszabb eset, aminél nincs rosszabb.

Szerk:
Érdemes a VoIP-Info hasábjaiból szemezgetni, mert vannak ilyenek: Asterisk SCCP channels, SCCP Hogyan

Idezem a cisco-t:

"A CP-7906G és a Cisco többi új generációs telefonja nem fog működi más gyártó SIP hívásvezérlőjével. Ennek oka, hogy a SIP szabvány (RFC 3261) csak kb 15-18 funkciót definiál, míg a Cisco telefonok ennél jóval-jóval többre képesek. Éppen ezért - más gyártókhoz hasonlóan - a Cisco is továbbfejlesztette a szabványos SIP protokollt és az új generációs telefonjaink az ún. ADVACED SIP protokollt beszélik, mely lehetővé teszi, hogy ne csak az a néhány szabványban definiált funkció legyen elérhető a telefonjainkon, hanem minden funkció, mint ami a SCCP protokollal is!"

Feltetelezem a Cisco telefonkozpontok tokeletesen tamogatjak a szabvanyos SIP klienseket. Mas kerdes, hogy az o telefonjaik nem mukodnek a szabvanyos sip protokollal ;) Nem akarok rosszat mondani... biztos a mi erdekunkben cselekednek. Bar ezzel a huzassal gyakorlatilag visszaerkeztunk abba a helyzetbe hogy a cisco telefonok csak sajat, haziszabvany protokolokat tamogatnak. (pedig ha jol emlekeszm pont arra vertek a melluket, hogy ok mar csak a szabvanyos protokolokat tamogatjak...)

IAX sajnos nem szabvanyos, es csak az asteriskek kozott mukodik, de hogy a cisco telefonok nem tamogatjask az biztos. Nincs CallManagerunk, szal azal nem kell osszekotni.

Mindenesetre rendeltem egy 7906-osat, megnezzuk mit alakit sccp-vel.

Legjobb tudomásom szerint az 1.4-es Asterisk már minden protokollból a legfrissebbet támogatja. Szerintem SIP és SIP között akkora különbség amúgy se lesz, hogy a kapcsolat létre ne jöjjön,csak egykét új feature nem lesz supportálva.
Ha belegondolsz, nekik fel kell készülni arra, hogy a kliensek változatosak lesznek, és nem feltétlen tudják az újabb protokollt (pl. a non-softphone telefonokat elég necces lennek kihajinttatni az ügyféllel). Így valószínű van benne visszafele kompatibilitás.

Működik a 2 együtt. SIP trunk-ön már a 4.0, 4.1, stb windows-os Call managerekkel is össze lehet kötni az Asterixet és a CCM-et.

Hogy mi a rugalmasabb és költséghatékonyabb, abba kár belemenni, nem egyeznek meg tudtommal a nyújtott szolgáltatások. Azért elég frankó egy 28XX router switchmodullal, unity és ccm expressel, tcl és unity ivr funkciókkal, isdn bri vagy pri csatlakozással.

Az az integrációtól függ. Ticketing rendszerhez simán lehet integrálni. CTI portokon keresztül és XML ekkel nagyon sok mindent meg lehet csinálni. Rengeteg, nem cisco által készített szolgáltatást (van open is) lehet a netről letölteni, vagy megvenni. A telefonok könnyen programozhatók.

pl: 1 kis boltocska (nem áruházlánc) bevezette a cisco voip megoldását az üzletébe. A forgalmát rövid időn belüle 2,5szeresére növelte...
Mert: tett minden öltözőbe egy telefont rajta olyan funkcióval, amivel az éppen öltözködő egyén a megadott ruhadarabból nagyobbat/kisebbet kérhetett pár gombnyomással, nem kellett felöltözni, cipőt visszahúzni, cuccot összeszedni, új fülkét találni csak azért mert optimistább volt a valaga méretével kapcsolatban mint kellett volna.