- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2001 megtekintés
Hozzászólások
Na ma megnezegettem hol is tart a project. Meglepodtem, mert sokkal jobb mint amire szamitottam (par marha bejegyez egy sf projectet mert kitalaljak hogy nekik os nv driver kell aztan minden news-ba irnak rola es varjak hogy valaki megirja es becommitelje nekik...).
Egyreszt osszeszedtek innen-onnan (foleg a regi utah-glx driverbol) az alap regiszter listat es command queue formatumot, masreszt irtak egy tool-t ami a reg.lista felhasznalasaval egesz ertelmes olvashato formaban kidumpolja a command queue-t menet kozben. Ezutan egy sor alapmuveletet (poligon rajzolasa, textura beallitas stb) ledumpoltak a gyari drivert hivva mindenfele nv kartyakon, az eredmenyt meg lehet osszehasonlitani, ill. ez alapjan boviteni/pontositani a reg.listat. Innentol gyerekjatek visszafejteni a kartyak 3D-s mukodeset, es mar ott is tartanak mintha kiadta volna az nvidia a doksit. Persze attol meg jo sok munka kovetkezik ezutan, hogy ezt implementaljak is, de legalabb nem tok eselytelen a dolog.
A'rpi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mondod. Helyi meteorológus duónk pedig ezt jósolta:
Szerző: Gabucino
Dátum: sze, 2006-11-15 20:07azert mert jonnek itt a szegeny userek hogy "remelem jo lesz" mikozben a hozzaertes leghalvanyabb jelenlete nelkul hisznek vakon az openszorsz erejeben - ti. ugyanis az ilyeneknel kurvara nulla a siker eselye
ahogy Pontscho fogalmazott: viszlat 20 ev mulva
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jo trey forditva vetted be megint a bogyoidat?
a "mar dumpoljak a command listet" meg a "legalabb nem tok eselytelen a dolog" es az "5 ev mulva mar lesz egy polifiller" nem egeszen az openszorsz gyozelme
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vesd össze a "20 év múlva" és a __fejlesztők várakozása szerint__ (nem az enyém) "2007 nyara / ősze".
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey karacsony van. most inni kellene gabu szavait es bologatni neki. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat, ha mostanra egy fake glxgears screenshotot birtak screenshotolni (amit szepen beszoptal), akkor tovabbra is 20 ev tunik realisnak
nembaj te hpengineer, neked legyen 2007 nyara csak ne rohogtess ezzel folyamatosan
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kést szúrtak a mellkasodba, hogy fáj ha nevetsz? ;-)
--
A nyúl egy igazi jellem. Ott ül a fűben, de akkor sem szívja!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit szerettél volna elbábozni?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat azert egy glxgears altal kihasznalt 3d featurek szama 1%-a sincs a jatekokhoz szuksegesnek. az csak sima solid polifill, meg texturazni se kell hozza... en is megirom 5 perc alatt erre a via unichrome szutyokra, de attol meg nem neveznem atuto sikernek.
A nagyobb baj inkabb az, hogy csillio NV_ es ARB_ extensiont kell implementalniuk (a pixel/vertex shaderekrol nem is beszelve) amik a MESA-bol ugy ahogy vannak hianyoznak meg, tehat kb eselytelen hogy 2007 vegeig olyan driver keszuljon ami osszemerheto tudasaban a binarissal es mondjuk az xbill-en kivul valami komolyabb jatek elmegy vele.
Amit elerhetnek az egy kb olyan driver mint ami a matrox g400-hoz van, opengl 1.2 alap 3d muveletekkel, polifill, texturazas, alphablending, esetleg display listek. Ez eleg a compiz-nek es tarsainak hogy mukodjenek...
A sulyosabb dolgok (TC&L, shaderek stb) nem kis falat, es eloszor a MESA-t kene felkesziteni ra, mert addig nem tudjak hova beirni a driver kodot...
A'rpi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Átütő siker? Játékok? Ki beszélt itt ilyenről? Rohadjak meg ha értem miről beszélsz. Párszor leírták már a fejlesztők, hogy a desktop effektek működtetése a cél. Játékokról szó sem volt...
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szimpla desktophoz mi a rossebbnek van akkor ertelme pl. SLI-t implementalni ?
En speciel neha szeretek jatszani, es a TuxRacer nem epp almaim jateka. Arrol nem beszelve, hogy ma mar egy komolyabb jatek kirohog, ha nincs GL_ARB_fragment_*, GL_ARB_vertex_*, ill. GL_EXT_texture_compression_s3tc az aktualis OpenGL implementacioban. Az egyebb nyalanksagokrol nem beszelve, mint pl. a GL_EXT_compiled_vertex_array.
De igazad van, tok mindegy. Max. nehany fanatikuson kivul megint nem hasznalja majd senki, mert kb. 0x00 a tudasa, de lehet lkml-en sirni, hogy binaris driver az fujj, tessek ezt az X drivert hasznalni. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az SLI talán távoli cél lehet. A közeli jövő céljai közt a desktop effektek támogatása szerepel. Ez az, amit 2007-re (ősz) ígértek. Hogy ebből lesz-e valami, és ha lesz, akkor mennek-e majd tovább, az a jövő zenéje. Én már azt is nagy eredménynek tartanám, ha a nyílt driverrel a desktop effektek működnének addigra, amikorra ígérték.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én már azt is nagy eredménynek tartanám, ha a nyílt driverrel a desktop effektek működnének addigra, amikorra ígérték.
Ebben teljesen egyetertunk. Mert amikor anno nv vidix drivert hakkoltam a GF3-amra, mocskos egy melo volt. Ennyibol le a kalappal elottuk.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ha csak a desktop effektek a cel, azt siman lehet teljesiteni nyarig. En 0 doksival 2 honap alatt egyedul osszehoztam az unichrome-hoz a drivert ami az alap dolgokat beleertve agp texturazas, alphablending stb tudja, ok meg mar 1 eve irjak es meg van fel evuk a hataridojukig... mondjuk az osszes nvidia chipset tamogatasa kicsit nehezit a dolgon, de ahogy nezegettem tegnap a register dumpjaikat nincs nagy kulonbseg az alap featurek kozott, visszafele eleg jol kompatibilisek a chipjeik.
A'rpi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attol meg nem kevesbe undorito a melo. :)
Ami erdekes, hogy itt hupon (ami ugyan nem reprezentativ minta) ket fele usert lattam eddig:
- undorodott a desktop effektektol, neki az eddigi nv driver is majd hogynem urhajo
- tetszett neki, es hasznalja is.
Viszont velemenyem szerint ez utobbi csoport nem csak multi konzol terminalnak hasznalja a gepet, hanem "komolyabb" dolgokra is (igen, spec a jatekokra gondolok). Nekik meg erosen sovany...
Amire ki akarok lyukadni, ha nem razzak gatyaba X-et, akkor egy ujabb hobbi project lesz ebbol a driverbol is. IMHO persze. Ne legyen igazam.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyik replymben (amit megevett egy KHTML crash) irtam, hogy azzal kene kezdeni, hogy a 4.0-as (talan mar 5.0-as) MESA-t celszeru lenne levaltani az ujabb verzioval, amiben ezek az ARB-ok mar javareszt implementalva vannak. Csak gyanitom ez rohadt maceras melo. De addig kb. 1.2-es szinten fog az OpenGL implementacio megragadni.
Upgr: megneztem, 4.0.4-es MESA van. Azota 6.5.2-nel tartanak, eleg sok finomsagot implementalva...
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni