nouveau beolvasztva a mainline drm és Mesa git fákba

Címkék

A nouveau projekt célja, hogy 3D gyorsítással rendelkező, nyílt forrású driver-t készítsen az NVIDIA kártyákhoz. A munka folyik, amelynek egyik legújabb lépése az volt, hogy a nouveau kódjai beolvasztásra kerültek a mainline drm és a Mesa git fákba. Ez nem jelenti azt, hogy mostantól a nouveau jobban működne, vagy azt, hogy sokkal jobb állapotban van a kód, mint a beolvasztás előtti 10 másodpercben, mindössze arról van szó, hogy sokkal könnyebb így a fejlesztést végezni. A projekt helyzetét itt lehet nyomonkövetni.

Hozzászólások

Na ma megnezegettem hol is tart a project. Meglepodtem, mert sokkal jobb mint amire szamitottam (par marha bejegyez egy sf projectet mert kitalaljak hogy nekik os nv driver kell aztan minden news-ba irnak rola es varjak hogy valaki megirja es becommitelje nekik...).
Egyreszt osszeszedtek innen-onnan (foleg a regi utah-glx driverbol) az alap regiszter listat es command queue formatumot, masreszt irtak egy tool-t ami a reg.lista felhasznalasaval egesz ertelmes olvashato formaban kidumpolja a command queue-t menet kozben. Ezutan egy sor alapmuveletet (poligon rajzolasa, textura beallitas stb) ledumpoltak a gyari drivert hivva mindenfele nv kartyakon, az eredmenyt meg lehet osszehasonlitani, ill. ez alapjan boviteni/pontositani a reg.listat. Innentol gyerekjatek visszafejteni a kartyak 3D-s mukodeset, es mar ott is tartanak mintha kiadta volna az nvidia a doksit. Persze attol meg jo sok munka kovetkezik ezutan, hogy ezt implementaljak is, de legalabb nem tok eselytelen a dolog.

A'rpi

Nem mondod. Helyi meteorológus duónk pedig ezt jósolta:

Szerző: Gabucino
Dátum: sze, 2006-11-15 20:07

azert mert jonnek itt a szegeny userek hogy "remelem jo lesz" mikozben a hozzaertes leghalvanyabb jelenlete nelkul hisznek vakon az openszorsz erejeben - ti. ugyanis az ilyeneknel kurvara nulla a siker eselye

ahogy Pontscho fogalmazott: viszlat 20 ev mulva

--
trey @ gépház

Hat azert egy glxgears altal kihasznalt 3d featurek szama 1%-a sincs a jatekokhoz szuksegesnek. az csak sima solid polifill, meg texturazni se kell hozza... en is megirom 5 perc alatt erre a via unichrome szutyokra, de attol meg nem neveznem atuto sikernek.

A nagyobb baj inkabb az, hogy csillio NV_ es ARB_ extensiont kell implementalniuk (a pixel/vertex shaderekrol nem is beszelve) amik a MESA-bol ugy ahogy vannak hianyoznak meg, tehat kb eselytelen hogy 2007 vegeig olyan driver keszuljon ami osszemerheto tudasaban a binarissal es mondjuk az xbill-en kivul valami komolyabb jatek elmegy vele.

Amit elerhetnek az egy kb olyan driver mint ami a matrox g400-hoz van, opengl 1.2 alap 3d muveletekkel, polifill, texturazas, alphablending, esetleg display listek. Ez eleg a compiz-nek es tarsainak hogy mukodjenek...

A sulyosabb dolgok (TC&L, shaderek stb) nem kis falat, es eloszor a MESA-t kene felkesziteni ra, mert addig nem tudjak hova beirni a driver kodot...

A'rpi

Szimpla desktophoz mi a rossebbnek van akkor ertelme pl. SLI-t implementalni ?

En speciel neha szeretek jatszani, es a TuxRacer nem epp almaim jateka. Arrol nem beszelve, hogy ma mar egy komolyabb jatek kirohog, ha nincs GL_ARB_fragment_*, GL_ARB_vertex_*, ill. GL_EXT_texture_compression_s3tc az aktualis OpenGL implementacioban. Az egyebb nyalanksagokrol nem beszelve, mint pl. a GL_EXT_compiled_vertex_array.

De igazad van, tok mindegy. Max. nehany fanatikuson kivul megint nem hasznalja majd senki, mert kb. 0x00 a tudasa, de lehet lkml-en sirni, hogy binaris driver az fujj, tessek ezt az X drivert hasznalni. :)

---
pontscho / fresh!mindworkz

Az SLI talán távoli cél lehet. A közeli jövő céljai közt a desktop effektek támogatása szerepel. Ez az, amit 2007-re (ősz) ígértek. Hogy ebből lesz-e valami, és ha lesz, akkor mennek-e majd tovább, az a jövő zenéje. Én már azt is nagy eredménynek tartanám, ha a nyílt driverrel a desktop effektek működnének addigra, amikorra ígérték.

--
trey @ gépház

Én már azt is nagy eredménynek tartanám, ha a nyílt driverrel a desktop effektek működnének addigra, amikorra ígérték.

Ebben teljesen egyetertunk. Mert amikor anno nv vidix drivert hakkoltam a GF3-amra, mocskos egy melo volt. Ennyibol le a kalappal elottuk.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Szerintem ha csak a desktop effektek a cel, azt siman lehet teljesiteni nyarig. En 0 doksival 2 honap alatt egyedul osszehoztam az unichrome-hoz a drivert ami az alap dolgokat beleertve agp texturazas, alphablending stb tudja, ok meg mar 1 eve irjak es meg van fel evuk a hataridojukig... mondjuk az osszes nvidia chipset tamogatasa kicsit nehezit a dolgon, de ahogy nezegettem tegnap a register dumpjaikat nincs nagy kulonbseg az alap featurek kozott, visszafele eleg jol kompatibilisek a chipjeik.

A'rpi

Attol meg nem kevesbe undorito a melo. :)

Ami erdekes, hogy itt hupon (ami ugyan nem reprezentativ minta) ket fele usert lattam eddig:
- undorodott a desktop effektektol, neki az eddigi nv driver is majd hogynem urhajo
- tetszett neki, es hasznalja is.

Viszont velemenyem szerint ez utobbi csoport nem csak multi konzol terminalnak hasznalja a gepet, hanem "komolyabb" dolgokra is (igen, spec a jatekokra gondolok). Nekik meg erosen sovany...

Amire ki akarok lyukadni, ha nem razzak gatyaba X-et, akkor egy ujabb hobbi project lesz ebbol a driverbol is. IMHO persze. Ne legyen igazam.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Egyik replymben (amit megevett egy KHTML crash) irtam, hogy azzal kene kezdeni, hogy a 4.0-as (talan mar 5.0-as) MESA-t celszeru lenne levaltani az ujabb verzioval, amiben ezek az ARB-ok mar javareszt implementalva vannak. Csak gyanitom ez rohadt maceras melo. De addig kb. 1.2-es szinten fog az OpenGL implementacio megragadni.

Upgr: megneztem, 4.0.4-es MESA van. Azota 6.5.2-nel tartanak, eleg sok finomsagot implementalva...

---
pontscho / fresh!mindworkz