Visszahívta a Microsoft a Windows SBS 2003 egyik frissítését

A Microsoft pénteken közölte, hogy visszahívta a Small Business Server termékének frissítését mert hiba csúszott annak gyártási folyamatába. A Windows Small Business Server 2003 R2-be csúszott hibát a szoftverkészítő vállalat azután vette észre, hogy az kikerült a számítógép-gyártókhoz (OEM partnerek, rendszerépítők, és disztribútorok), de még azelőtt, hogy széles körben publikussá tették volna.

A Microsoft nemrég vette észre a szokásos gyártásban alkalmazott szoftver-ellenőrzési folyamat alkalmával, hogy a végleges termékbe nem végleges fő összetevők kerültek. A Microsoft visszahívja a szóban forgó terméket, javítja majd újra kiadja azt. Emiatt "kisebb" késlekedés várható a termékhez való hozzájutásban.

Bővebben itt.

Hozzászólások

Karaj. Még cseresznye, hogy ezzel dolgozunk a cégnél nap mint nap. Remélem hozzánk nem kerül belőle. Igen cinkes lenne menni az ügyfélhez, hogy "Bocsi, most lelőjük a céget, mert újrahúzzuk a szervert.".

Ehhe, ehhe.

--
trey @ gépház

Igazad van. Úgy stílszerű, hogy:

"Jó napot kívánok. Azért jöttünk, hogy az önök által milliókért vásárolt vason és szoftvermegoldáson rollback-ejük az Exchange szervert. Ha esetleg nem sikerülne, reméljük van bricklevel szintű mentésük. Semmi pánik, pár óra alatt visszaállítunk mindent, ha balul ütne ki. Amíg ezt csináljuk kérjük ne levelezzenek. Mindezt munkaidőben."

Arról nem is beszélek, hogy nekem MS partnernek ezt ki fizeti meg? Az ügyfél aki kiadta a pénzt? Látom teneked ehhez a témához nem sok lövésed van.

--
trey @ gépház

Ezt ki vitatta? Csak ne próbáljuk elhinni, hogy ez így van jól. A pénzünkért.

Ez a megoldás-szállítónak adott esetben pénzébe (akár annyiba, amennyi az éppen az árrése volt az egész projekten), presztizsébe kerülhet. Az ügyfelet kurván nem fogja érdekelni, hogy az MS szúrta el. A Microsoft okosan csinálta az OEM hálózatot. Ha gond van sose a Microsoft-on csapódik le a probléma, hanem az megoldás-szállítókon.

--
trey @ gépház

Elnézést, mérges lehetek, hogy emiatt lehet, hogy többet kell majd dolgozni?

Ja és igen. NE tévedjenk ilyenkor már. Tévedjenek, mert minden ember tévedhet. De a minőségellenőrzésükről mindent elmond, hogy akkor jöttek rá a hibára, amikor kikerült forgalomba. Magyarul átcsúszott a minőségellenőrzésen a hibás cucc.

Abba meg bele se akarok gondolmi, hogy mi lehetett a konkrét hiba. Kis hibáért nem vonják vissza, jön majd egy pack hozzá azt csókolom. Be se vallják. Hiszen ismerjük őket. Csak nem backdoor-t tett bele egy belső leépítés előtt álló munkásbácsi? :)))

--
trey @ gépház

Jajmár! Nem így van jól, de előfordul. A Cselendzser is felrobbant - nem így van jól, de megtörtént. [személyeskedés] Az a jó, hogy te sosem tévedsz. :) Akkor jön a válasz, hogy "de én nem is adok el szoftvereket milliárdokért". A "nagy számok tövénye alapján" előbb-utóbb úgyis mindenütt becsúszik ilyen malőr. [/személyeskedés]

> Autókat is hívtak már vissza

Vezérlő elektronika hibája, anyaghiba vagy rossz összeszerelés miatt. Olyat még nem hallottam, hogy azért hívtak volna vissza Porschét, mert véletlenül IFA-váltót tettek bele... :-)

Egyébként azzal egyetértek, hogy hibák becsúsznak mindenütt, ez van.

;-(

"Szerző: sibike új
Dátum: k, 2006-08-01 18:49

Ott is emberek dolgoznak akik hibáznak. És néha nem azok szívnak akik hibáznak. Ennyi..."

Üdv.
Szerintem Te egy [b]gáláns Uriember[/i] vagy.
Ám a kérdés az, hogy megmaradnál ebben a "státuszodban" ha Te fizetnél? (rá és ki = egy táska pénzt - egy hibás "termékért", mondjuk milliókat)

Uhh, december hatodikan adtak ki, akkor mar volt ideje szetterjedni, nem?.
De most nem is ertelek teged, fent azt irod:

azután vette észre, hogy az kikerült a számítógép-gyártókhoz (OEM partnerek, rendszerépítők, és disztribútorok), de még azelőtt, hogy széles körben publikussá tették volna.

Remélem hozzánk nem kerül belőle.

Most kaptatok vagy nem?

Az OEM gyártók megveszik a disztribútortól dobozban, majd saját kézzel telepítik a szerverekre. Ha kikerült az OEM-ekhez, akkor kikerült az ügyfelekhez is. Hacsak nem 8 órakor kikerült a disztribútorokhoz, és az OEM-ekhez és mindjárt azonnal össze is szedték a világ összes OEM-etől. Na ez valószínűleg kizárt.

"Most kaptatok vagy nem?"

Foglalmam sincs. Azt mondtam, hogy remélem, hogy nem. Abban bízok, hogy a lokalizált verziók késve jönnek mindig, és nagyrészt magyart rendelnek az ügyfelek (aminek én nem örülök, de talán most mégis). Majd visszamegyek a két hét szabadségról és megnézem.

--
trey @ gépház

Sajnos mi már rendelkezünk egy példánnyal a szóban forgó termékből.
Szerencsére nem telepítettük még fel ügyfélhez, de azért nem örülök annak, hogy most intézkedhetek a cseréről, ráadásul nem hiszem, hogy egyhamar megérkezne kishazánkba a javított változat. Talán Aug. végére.

Tudod mi ezzel a baj. Ha nem olvasod el mondjuk ezt a cikket, akkor szépen feltéped a dobozt. Namost az OEM barna dobozka szép piros csíkkal le van ragasztva, amire az van írva, hogy ha feltéped, baszhatod a pénzedet. Mivel te ezt nem tudod feltéped. Majd azért arra kíváncsi lesz, hogy az Ingram mit fog szólni akkor, amikor vissza akarod cserélni a bontott dobozokat... Ja és arra, hogy erről mikor jön majd egyáltalán tájékoztatás a csatornán.

--
trey @ gépház

Már megtettem, de nem volt azonnal észlelhető problem, mint pl. anno a sharepoint install elhasalása az aktuális dátum miatt (mellesleg az is csúnya baki volt az ms részéről). Igaz, csak az op.rendszert raktam fel, nem mentem tovább vele, nem volt kedvem dcpromo, meg egyébb varázslóval bohóckodni.

Egyébként meglepődtem, amikor kolléga, múlt héten a beszerző körútjából visszatérve SBS2003 R2-t tolt a kezembe, mert az ms oldalán azt olvastam, hogy csak augusztustól kapható az R2.

A teszt rendszeren nem lehet mindent kipróbálni. Példa: felteszem az SBS-t. Előbb jón az alap Windows, majd utána az SBS része (dcpromo, Exchange, MS SQL a varázslóval). Ha ez is megvan, Service pack hegyek. Kész a szállításra. Ilyenkor megy az ügyfélhez. Ott lehet csak véglegesíteni a beállításokat. Ott jönnek először a levelek, ott lépnek be a kliensek a domain-be. Na de hogyan teszteled le a Sharepoint Portal Servert? Az Exchange-et? Az MS SQL szervert? Telepítéskor? Sehogy.

Szerinted minden egyes DLL hiba vagy rossz verzió azonnal jelentkezik egy ilyen bonyolult szoftvercsomagnál, mint az SBS? Egy frászt, van, hogy csak az élesbe állítás után napokkal, hetekkel. Sorry, de legalább 20-25 SBS szerver van a kezem alatt. Legalább ezen ne vitatkozzunk.

--
trey @ gépház