Súlyos hibákat találtak Skodák és Volkswagenek fedélzeti rendszerében

Fórumok

Ez mennyire lehet általános a modern autókban?
Szerintem ez alap lehet minden fedélzeti számítógépnél. Ugyan olyan gyenge lehet a védelme ezeknek az autóknak mit az IOT-s cuccoknak és egyes IP kameráknak?

https://www.youtube.com/watch?v=53tuaB2oN1s

Hozzászólások

Már kínai platformra építkeznek. Hivatalosan elsősorban csak a kínai belpiacos járművekre:

https://volkswagengroupchina.com.cn/en/news/Detail?ArticleID=74C1976E19…

de nem fogok túlzottan meglepődni, ha az EU-s járművekkel is ez történik..

..hiszen a "platform" közös:

https://cariad.technology/

Ne légy naív, szita mind ilyen szempontból.

Infotainment rendszereken tipikusan valamilyen Linux vagy QNX fut. Nyilvan vannak kivetelek. Szoval az os es a libek serulekenysegeit orokli a rendszer es erre meg rajon az alkalmazas retegbeli sok hiba ami javareszt egyedi serulekenyseg. Namost az autokhoz az OTA updattel meg sporolnak a gyartok, ha egyaltalan tamogatott, mert hat meg... az annyukat 5 forintert. Ezen felul meg az is rajon, hogy ossze-vissza gyartjak a komponenseket, igy eleg nehez egy updattet tesztelni, csatornazni is :/

A 7-es golfban Windows fut az médiaegységen.

BTW, mi a fenének küld fel minden infót a felhőbe a kocsi? Egyébként az, hogy internetre kötöd a kocsid tényleg a MIB3-tól érhető el, és éves díjjas :D A felhasználó fizet azért, hogy gyűjtsék róla az adatokat.

Elég cink így, hogy nagyjaink + kb. a teljes közigazgatás, bíróság, törvényhozás skodákkal, vw-vel, audival jár.