Ez mennyire lehet általános a modern autókban?
Szerintem ez alap lehet minden fedélzeti számítógépnél. Ugyan olyan gyenge lehet a védelme ezeknek az autóknak mit az IOT-s cuccoknak és egyes IP kameráknak?
- 1017 megtekintés
Hozzászólások
Lazán kapcsolódik:
https://r00t.hu/treyblog/20250102/consumer_reports_kik_gyartjak_a_legme…
VW - 18.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem úgy volt hogy a Subaru az egy vödör csavar vagy a keringő mémek valami urban legend-en alapulnak
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(A szabályzat elfogadása után a főoldalra irányít az oldal, nem a linkelt bejegyzésre.)
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az kemény, hogy az Audi is VolksWagen csoport, talán közös alkatrész is van, és mégis ennyivel jobb helyet tudnak elérni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy a Lamborghini is, mégsem egy liga a VW-vel. Ahogy a Seat sem volt soha VW.
Ez ugyanaz a csoport, számos azonos alkatrésszel. És mégis, vagy inkább mégsem ugyanaz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már kínai platformra építkeznek. Hivatalosan elsősorban csak a kínai belpiacos járművekre:
https://volkswagengroupchina.com.cn/en/news/Detail?ArticleID=74C1976E19…
de nem fogok túlzottan meglepődni, ha az EU-s járművekkel is ez történik..
..hiszen a "platform" közös:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom mennyire megbízhatóak ezek a táblázatok. Pl a német ADAC adataiból a német luxi márkák kimaradnak, mert azokat a kocsikat jellemzően gyártói support -tal veszik, így az ADAC nem menti őket ez út széléről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne légy naív, szita mind ilyen szempontból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Infotainment rendszereken tipikusan valamilyen Linux vagy QNX fut. Nyilvan vannak kivetelek. Szoval az os es a libek serulekenysegeit orokli a rendszer es erre meg rajon az alkalmazas retegbeli sok hiba ami javareszt egyedi serulekenyseg. Namost az autokhoz az OTA updattel meg sporolnak a gyartok, ha egyaltalan tamogatott, mert hat meg... az annyukat 5 forintert. Ezen felul meg az is rajon, hogy ossze-vissza gyartjak a komponenseket, igy eleg nehez egy updattet tesztelni, csatornazni is :/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 7-es golfban Windows fut az médiaegységen.
BTW, mi a fenének küld fel minden infót a felhőbe a kocsi? Egyébként az, hogy internetre kötöd a kocsid tényleg a MIB3-tól érhető el, és éves díjjas :D A felhasználó fizet azért, hogy gyűjtsék róla az adatokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég cink így, hogy nagyjaink + kb. a teljes közigazgatás, bíróság, törvényhozás skodákkal, vw-vel, audival jár.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondj jobbat! Tesla? BMW? Opel? Ford?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért egy 2.0 dízel kombi SuperB-vel én is eljárnék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legfontosabb forrást hivatkozzák legkevésbé:
https://www.ccc.de/de/updates/2024/wir-wissen-wo-dein-auto-steht
--
https://pcautomotive.com/vulnerabilities-in-skoda-and-volkswagen-vehicl…
https://www.bleepingcomputer.com/news/security/customer-data-from-800-0…
https://www.spiegel.de/netzwelt/web/volkswagen-konzern-datenleck-wir-wi…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni