Új autó - Skoda Fabia 1.0 TSI DSG - 7.5 MFt - alternatívák?

Fórumok

Kaptam egy ajánlatot automata váltós városi kisautóra.

Gondoltam, hogy megfuttatom itt a dolgot, hogy tud-e valaki jobb ajánlatot. Használt autóból csak garanciális, alig futott jön szóba. Benzines vagy hibrid automata kell, városi nyúzásra a dízel kiesik. Nincs hol tölteni, elektromos kiesik. A Fabia-nál kisebb csomagtér szintén nem jön szóba. Hátha valami lehetőség nem jutott eszembe. Fordot, Toyotát néztem, de azok inkább ~2MFt-tal drágábbak. Második autó lesz, ennél több pénzt nem tapsolnék el rá. Suzuki Swift szép és jó, de a töréstesztje jóval rosszabb, mint a Fabia-é.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 11. 21., cs – 18:36

7,5 millióért már autót lehet venni :)

Ránéztem, hogy max. 2 évesen és max. 50 ezer km futásteljesítménnyel mit lehet manapság kapni (ezek gyakorlatilag még új szagú autók), és 7,5 millió körül olyanokat dobott fel a kereső, mint pl. KIA Ceed, Gold felszereltséggel, 1,5 turbós motorral, 160 lóval, DCT automatával...

Egy ismerősömnek sikerült két hete levadásznom egy 5 éves, 75 ezret futott, de még gyakorlatilag szintén új szagú Volvo V40-et 2 literes benzines turbó motorral, 6 millióért. Ha három darab új 1.0 TSI Fabiát adnának érte, akkor sem cserélném el. Oké, az ilyet már erősen keresni kell...

Nincs semmi baj a kis Fábiával. Városban nagyon kulturált közlekedési eszköz. Mondjuk én is soknak tartom ennyi pénzért, de akkor én már inkább egy használt VW Polo vagy Golf irányába mennék el. Barátom nemrég vett egy használt Polot (2éves) és nagyon elégedett vele. Meglepően tágas, keveset fogyaszt és nagyon kényelmes kisautó.

“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”

― Philip K. Dick

Tökéletesen egyetértek azzal, hogy a Fabia egy nagyszerű kis autóka. A hangsúly azon van, hogy - szerintem - 7,5 millió Ft-ot csak jobban lehet elkölteni annál, minthogy egy 1.0 TSI Fabiát vegyél.
A Fabia ilyen értelemben csereszabatos a Poloval. 7,5 millióért 1.0 TSI Polot se vegyél.

Na szóval, nem vettem meg.

Utánaolvastam. Ez a fajta száraz DSG váltó a városi forgalomban hamar tönkre is megy.

A Toyota e-CVT váltói sokkal jobbak ilyen igénybevételre. Egy Yaris Cross hibrid kell nekünk második autónak. Pár nap múlva folytatom a kutakodást. Vagy új lesz belőle vagy 1-2 éves, még garanciális.

4 440 000 Ft-tól
Hihetetlen, azt hittem ennyiért már nincs új autó.
Vajon klíma, rádió és elektromos ablak van benne?
[szerkesztve]:
klíma nincs, rádió nincs, elektromos ablak elöl van.
Vajon mikor lesz kötelező tartozék a klíma? Télen a párátlanítás, nyáron 40 fokban a figyelem fenntartására gyakorolt pozitív hatása miatt én már rég a kötelező tartozékok közé soroltam volna.

Ha még aktuális... én idén vettem a feleségemnek egy 2021-es Mazda2-t városi szaladgálósnak. 1500ccm, 4 henger, 90LE. Atom precíz váltó, állat futómű, jó kormányzás... még én is imádom vezetni! Persze a 90LE-vel nem egy erőgép, viszont nagyon barátságos a fogyasztása, és szerintünk jól néz ki. A rozsda miatt izgulok egy kicsit, de ahogy eddig átnéztem, nincs semmi nyoma.

Nem tudom, mit gondoljak. A Totalcaros nepper (Balló Marci) szerint rozsdásodnak ezek az új Mazdák is. Volt Mitsubishim régebben, azt mondják, a két legrohadósabb japán a Mitsubishi és a Mazda; az a Mitsubishi egyáltalán nem volt vészes, de azért 15 évesen már elindult a rozsdásodás. Persze láttam ugyanabból a típusból sokkal rosszabb és jobb példányokat is. Olyan közepesen vacak volt ;) Ráadásul én hajlandó vagyok évente megcsinálni olyanokat, hogy pl. kiszedem a kerékdob műanyagját és kipucolom a sárvédő mögé berakódott sarat. Meg telente 2-3-szor lemosom az autó alját. Valamit ezek is érnek talán...

Ha nem újonnan csináltatta meg a tulaj ABBAN A PILLANATBAN, mikor a kereskedés kapuján kigurult vele, akkor máris nem ér annyit mint amennyibe fáj az egész művelet. Legalábbis a háttérhatalom alvázvédőmaffia szerint.

Ha meg sokévesen használtan veszed, és te csináltatnád meg 2. - 3. tulajként, akkor még kevésbbé kifizetődő művelet.

Én azt nem értem, hogy kerül egy CX80 alapáron 20 millióba. Ebbe az árba faszér' nem fér bele a tisztességes gyári alvázvédelem? Vagy tegyék bepipálható (értelmesen feláras) extrába, szerintem még úgy is sokan kifizetnék. Nem b+, kigurulsz a 2-3km-s kocsival a dílertől, aztán lehet menni vele azonnal Budakeszire az alvázvédelmet megcsináltatni. Akkor talán, ismétlem TALÁN 2-3 évesen nem kezd el rozsdálni az alja.

(Közben most láttam h. a 6-os idén áprilisban teljesen meg is szűnt. Kár érte, ritka pofás modell volt)

Ebbe az árba faszér' nem fér bele a tisztességes gyári alvázvédelem? Vagy tegyék bepipálható (értelmesen feláras) extrába, szerintem még úgy is sokan kifizetnék. Nem b+, kigurulsz a 2-3km-s kocsival a dílertől, aztán lehet menni vele azonnal Budakeszire az alvázvédelmet megcsináltatni.

Én is gondolkodtam már rajta, hogy egy amúgy mechanikailag tartós autónak miért nem törődnek többet a karosszériájával? Arra jutottam, hogy nem érdekli őket. Leszarják. Még jobb is, ha szétporlad, mert hamarabb veszel újat. A motort stb. meg azért csinálják meg olyanra, amilyen, hogy megmutassák a többieknek :D

(Közben most láttam h. a 6-os idén áprilisban teljesen meg is szűnt. Kár érte, ritka pofás modell volt)

Én is sajnálom... sebaj jönnek helyette a felfújt tankok, h mindenki magasan ülhessen!

nekem van CX5, ~8 éves és semmi baja.
A tisztességes alvázvédelemmel állítólag az a helyzet, h elég környezetszennyező (?) és ezért a gyárban annyi réteget visznek fel, ami szükséges. Mindez igaz mondjuk egy olyan autóra is, amit terepre gyártottak Japánban (Suzuki Jimny).

ps: a CX5 is kifutó ha jól tudom...

A Toyota e-CVT váltói sokkal jobbak ilyen igénybevételre.

Az lehet, de van, aki a CVT váltós motor "bégetéstől" agyfaszt kap.

Egy Yaris Cross hibrid kell nekünk második autónak.

És minek akarsz krosszolni vele? A "sima" Yaris egy kifejezetten pofás autó, jó arányokkal és kultúrált futással. A Cross (szubjektív vélemény alert) baromi ronda, és a megemelt futómű miatt rosszabbul viselkedik az úton, ráadásul a futászaja is sokkal nagyobb.

a Toyoták értéktartása sokkal jobb a Skodákénál

A Toyota túlértékelt a piacon. Az emberek fejében még él a Toyota = elpusztíthatatlan emlék.

Az. Crafter L5H5-tel költöztettem egyszer... 3 fuvarral megvolt egy 60-es lakás komplett berendezéssel, bútorostól, ágyastól, konyhaszekrény, tűzhely, eszméletlen mennyiségű cuccal (lommal)... Nagyjából csak a kád, wc, kézmosó, illetve a radiátorok és kazán maradt a lakásba.

"Sose a gép a hülye."