"Azok a vásárlók, akik a leginkább vágytak elektromos járművekre, már megvették azokat"

[...]

Ami az elektromos járműveket illeti, azokban az országokban, ahol a közelmúltban új ösztönzőket vezettek be, újjáéledt az elektromos járművek piaca, de ez a tendencia csupán átmeneti.

Hosszú távon az elektromos járművek piacának valószínűleg nehézségekkel kell majd szembenéznie, mivel egyes gyártók befektetéseiket ismét a belső égésű motoros autók gyártására összpontosítják.

„Azok a vásárlók, akik a leginkább vágytak elektromos járművekre, már megvették azokat, mások pedig vagy nem látják szükségét a váltásnak, például azért, mert nincs hol tölteniük, vagy nem engedhetik meg maguknak” – mutatott rá Matas Buzelis.

[...]

Részletek itt.

Hozzászólások

Minő meglepetés! Évekkel ezelőtt előrevetítettem ... 🍿

trey @ gépház

Szerkesztve: 2024. 08. 14., sze – 14:06

Remélem a bíwáidínál is olvassák. Hátha meggondolják magukat. Tán még helyrehozható az pusztítás, amelyet elkövettek itt az M43 mellett...

Nem értem.

"Hosszú távon az elektromos járművek piacának valószínűleg nehézségekkel kell majd szembenéznie, mivel egyes gyártók befektetéseiket ismét a belső égésű motoros autók gyártására összpontosítják."

Az, hogy az európai mammutok a benzinesekre koncentrálnak, miért akadályozná meg Kínát abban, hogy dömpingárakkal kiszórja az alsó-közép minőségi és kényelmi kategóriás vackait kis hazánk útjaira?

A vérmagyar számára eddig a Suzuki volt a "hazai", most meg majd a BYD lesz az. Az ár fog dönteni egyedül.

...miért akadályozná meg Kínát abban, hogy dömpingárakkal kiszórja az alsó-közép minőségi és kényelmi kategóriás vackait kis hazánk útjaira?

😂😂😂😂😂😂😂😂

NEWS: Chinese electric vehicle maker Zeekr, which is controlled by Geely, today showcased their new in house designed ultra-fast charging LFP battery installed on its new 007 sedan.

10-80% in 10 minutes. Adds 300+ miles of range in 15 minutes
• 472kW peak charging speed achieved in video below
• Zeekr's new V3 fast chargers are rated for up to 800kW charging speeds
• 75 kWh battery

Zeekr said that the new battery can achieve the same charge performance even in negative 10 degree Celsius (14 degrees Fahrenheit) weather in ~30 minutes using its chargers. Zeekr will begin deliveries of its new 2025 007 sedan with this new battery starting next week. The car starts at $30k USD.

https://x.com/sawyermerritt/status/1823467362122916197

30k USD ~ 11m HUF

Ez objetíven szép műszaki eredmény!

Mondjuk a Porsche már megcsinálta a 450 kW-os töltést pár éve, ugyan ezekkel a számokkal.

Az persze lehet, hogy a Zeekr által bemutatott új verzió kereskedelmi forgalom képesebb az eredtinél úgy akku, mint töltő terén.

Viszont rettentő mód érdekelne, ki fogja és mikorra telepíteni kellő mennyiségben az ilyen szupertöltőket, és honnan lesz beléjük darabonként 500kW-nyi villany. Fóton van 12 db Tesla Supercharger (legyen ez a példa helyszín) Az ilyen töltőből 6 MW lenne az áramigény. Mert ugye azt ne mondjuk ez után a hír után, hogy majd ha többen lesznek, osztoznak az 500 kW-on, mert akkor kapásból nem ilyen töltési idők lesznek...

Én nem vagyok kifejezetten az összes féle BEV ellen, de máig nem látom, honnan lesznek a töltők meg beléjük a villany. Itt a porfészek Salgótarjánban (ami egyébként megyeszékhely) semmilyen DC töltési lehetőség nincs így 2024.08.14-én, a max. az 22 kW-os AC töltés (amit meg sok kocsi nem támogat, max. 11 kW-ot). Tovább megyek, jelenleg Nógrád megyében nincs sehol DC töltési lehetőség. Heves megyében van legközelebb DC 50 kW-os állomás. Akinek nincs otthon töltési lehetősége (panelesek pl.), az ide nem vesz BEV-t, mert egyszerűen nem tudja üzemben tartani értelmesen.

Teljes tévúton van mindenki, aki az elektromos hálózatból direktben szeretne ilyen kraftot kivenni, pláne sokáig, sok példányban. Épül egy 10x 400kW-os töltőhely, és akkor az 4MW _leadott_ teljesítmény. Teljes vicc, ráadásul erre akár a tőltők 50%-ának nem is biztos szüksége van. A helyi energiatárolással, szuperkondikkal, és árazással lehetne ezt szabályozni ám. Megáll, ebédel, ügykezel etc, akkor 10-20-50kW-tal occóért töltsön, akár áramár függően, de aki 400kW-ot kér, hát ott fogjon vastagon a ceruza.

A bezinkúton (töltőállomás ugye) van hely energiatárolni (pláne ha kevesebb tüzelőanyag tartály kell majd a föld alatt), napelemezni, és akár épület tetejére telepíthető mini-szélerőműre.

Sápítozás helyett, már vannak létező megoldások ebben, nem én találtam ki. Nyilván pénzbe kerül, de az benzinkút-technika részt sem a szél hordja össze.

"napelemezni, és akár épület tetejére telepíthető mini-szélerőműre"

Mennyi delejt is tudnak egy benzinkút méretű területen napelemekkel meg mini szélkerékkel összekalapozni egy nap alatt? És ezt mennyi idő alatt szippantja fel egy izmosabb töltést igénylő verda?

Meglepően sokat lehetne, sok napelem kell, és nem mellesleg lehet emberi léptékű betáppal tölteni. Amikor szűkösség van, akkor korlátozható a maximum kiadható enegia (kWh), mert lássuk be, hogy akár napi 200km-t is igen kevesen mennek. A nullára merítés és teljes töltésben gondolkodók, a tankolás analógiájára, is teljes tévúton járnak. :)

Elmész vásárolni, töltöd 5kW-tal, elmész ebédelni, töltöd 5kW-tal (vagy kevesebbel, esetleg DC-vel, és nem AC-vel). 100km-en 17-21kWh-t esznek általában ezek a verdák, szóval egész jelentős km tölthető be.

Ezek a mini szélkerekek nem annyira minik teljesítményben. Terület igényben a töredéke teljesítményarányosan a napelemhez képest. Például: https://ventumdynamics.com/

"az európai mammutok a benzinesekre koncentrálnak, miért akadályozná meg Kínát abban, hogy dömpingárakkal kiszórja az alsó-közép minőségi és kényelmi kategóriás vackait kis hazánk útjaira"

Mert mondjuk az autóikra meg azok alkatrészeire(!) olyan védővámot rak az EU, hogy nem fogja megérni behozni.

Mármint azokról az alkatrészekről beszélünk, ami a többi autógyártó kocsijaiba is bekerül? Nem véletlen próbálták fékezni/megakadályozni a védővámokat a nyugati autógyártók. Egyrészt féltek attól, hogy megkapják ugyanezt visszafelé (és elég nagy piacról beszélünk), másrészt egy csomó gyártást már ők is kivitték Kínába, vagy onnan veszik a cuccokat. Alkatrésznek mi számít? Adott autó típusra címkézett komplex darabok, vagy neadjisten azok elemei mint chip, akkumulátor, stb. is? Ez olyan, mint amikor fesztiválon nem bírod kivárni a sort a wc előtt, és nekiállsz mellette pisálni, ezt a többiek jó ötletnek tartják, egyre többen teszik melletted ugyanezt, majd te rájössz, hogy de parasztok ezek, te nem leszel ilyen, megfordulsz és próbálod a többiekkel szemben... Az évetizedek alatt kialakult globalizációs egyensúlyt nem lehet egy-két döntéssel egy másik egyensúlyi állapotába azonnal eljuttatni. Felborítani az egyensúlyt annál inkább...

Ahhoz erősebbnek kéne lenni náluk. Még az USA is óckodik nyílt kereskedelmi háborút folytatni Kínával, pedig jóval erősebb gazdaság, mint az EU.

A mi kormányunk jelenleg a meleg szarig benyal kínának, úgyhogy arra hivatkozni, hogy majd védővám... Ugyan már, kis hazánk lesz az első szürkeimportőr, ha ezt meglépik.

Sem a németek, sem a franciák, se nem fognak nekimenni Kínának. Pontosan tudják, hogy ki az erősebb. Az EU stratégiája szerintem az, hogy hagyják, hogy mi hamarabb legyünk kínai gyarmat, így nekik több idejük marad felkészülni. De aztán lehet, hogy tévedek, majd meglátjuk 30 év múlva, hogy ki diktál. Jelenleg a kínaiak, magyar hangjuk Orbán Viktor.

És szerinted erre kína nem fog semmit lépni. A mostani próbálkozás utáni, mély hangú morgásra is összefosta magát az eu-s sertéspiac, meg a német prémium márkák vezetői.

Ahogy YleGreg is írta, izmozni csak a gyengébbel érdemes kezdeni, persze az erősebbel kezdett dicsőséges halált is díjazza a hálás utókor.

"Azok a vásárlók, akik a leginkább vágytak elektromos járművekre, már megvették azokat"

S így jutottunk el a < 2% penetrációhoz :D Asszem' ki kell majd találni valami ütős kis tervet a "hogyan tovább"-ra! :D

trey @ gépház

Lesz ilyen, es nem is nehez kitalalni.

Varosba eloszor csak EURO7-essel mehetsz be - ahogy sok varos mar most is hozott hasonlo szabalyokat vagy a teljes teruletere vagy a belvarosba. Aztan csak villannyal/hibriddel (mondjuk varoson belul kizarolag villanyhajtassal), vegul csak villannyal (vagy ami nem szennyez helyben, mondjuk hidrogennel).

Versenypalyan persze hallgathatod a benzinest, meg mehetsz vele korbe-korbe.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

vagy nem engedhetik meg maguknak

Látnok úr, mi és éppen ezt mondtuk ;-)

A fentit átfogalmazva, most már nincsenek hosszú várólisták, legalább annyit gyártanak, mint amennyit megvesznek. ;-)

Innentől fog drasztikusan esni majd az ár. Azok a cégek, akiknek nincs versenyképes elektromos autójuk, szépen lemaradnak. Profitálni fog ebből a BYD, Tesla, esetleg még a Stellantis.

Ja, hát, ami a kutyának sem kell, annak az ára esni szokott.

Csak ugye, jönnek még a megbízhatósági, infrastruktúra-hiányossági kérdések ...

Ugyanis ha a pórnép megengedheti magának, akkor kibaszott sok töltőt kell ám a lakótelepekre kinöveszteni! Van itt még mindig mit csinálni! Ja, csak közben mintha megállt volna az idő ...

trey @ gépház

Magyarországon nem a pórnép, de az emberek zöme még a hagyományos új autót sem engedheti meg magának. Így ettől nem kell rettegned!

Ha már megengedheti majd a pórnép nálunk is, akkor majd kezdetben csak azok fognak venni, akiknek van garázsuk. ;-)

Ha meg a pórnép is elkezdi rakatszám venni, akkor megéri majd töltőket is telepíteni mindenhova, lásd Norvégia (ott már most is megengedheti magának a pórnép).

Az összeesküvés elméletek szerint az elektronizálás lényegében demobilizáció, és ezt évekkel ezelőtt megmondtuk. Nem kell kimagyarázni, hogy miért nem fog mindenki autót fenntartani aki most tud: pont ez volt a cél, hogy csak a felső tízezer autózgasson, és az elektromosra kényszerítéssel ezt el lehet érni.

Valaha a benzines volt a felső tízezer játékszere, a pórnép lóval poroszkált.

Lesz még a villanyautó népautó, amikor a volumen miatt leesik az előállítási ár, és kiépül a töltőhálózat.

Ez nem jövőre lesz, de Kínában már most is sok alsó-közép kategóriás elektromos autó rohangál az utakon.

Európában és az USA -ban a dög nagy, több tonnás kocsi a divat, az aszfaltpattanásokat csak megmosolyogja az utca népe. Japánban a kei car méret teljesen elfogadott, ahogy Kínában sem ciki a praktikus méret. Lesz ez még divat nálunk is, amint kényelmesen leesik az ára. Márpedig az áruk lefele megy.

Igen, de a mostani ütemterv szerint lesz egy "átmeneti" időszak, amikor az ICE-t már nem használhatod, az elektromost meg még nem tudod megfizetni (második személy általános alanyként használva a "kisemberre" vonatkozik). Ezt nem tudom elképzelni, hogy hogy lehet majd lázadás nélkül megúszni. Meglátjuk.

Igen, de a mostani ütemterv szerint lesz egy "átmeneti" időszak, amikor az ICE-t már nem használhatod, az elektromost meg még nem tudod megfizetni (második személy általános alanyként használva a "kisemberre" vonatkozik). Ezt nem tudom elképzelni, hogy hogy lehet majd lázadás nélkül megúszni. Meglátjuk.

Nincs ilyen ütemterv. Olyan van, hogy 2035 után nem lehet forgalomba hozni új ICE-t. Addig még 11 év van.

Semmi ilyen nincs. Elvileg azt szeretnék, h 2035 után már csak elektromost lehessen újként eladni. De erre sem tenném rá a jobb golyómat. Használni addig tudod majd, míg életben tudod őket tartani, nem lennék meglepve, ha 20-30 év múlva is mennének az esztergomi ezres swiftek. Persze, ott már a kasztni a problémás.

(ne erőlködj, nincs a szakmában olyan ember, aki nem ismerné el, hogy messze elmarad az adoptáció üteme az előrejelzettől és a várttól ...)

^ Erre kéne valami, ami ezt cáfolja.

Ellenkezőleg, ez a Te állításod, erre kellene valami, ami ezt igazolja.

Bár, hogy melyik szakmából, azt még mindig nem tudjuk. Hozz bármelyikből! ;-)

Magyarországon nem a pórnép, de az emberek zöme még a hagyományos új autót sem engedheti meg magának.

Egyszer, ha a dugóban ácsorogsz, nézz körül, milyen autók vannak körülötted?

Ahol gáz, van az a vidéki kistelepülések. Mikor "fel"megyek Pestre, mintha másik országba mennék.

Van az a lehetoseg is, amikor penze lenne ra, de igenye nincs. Ugyanez van a TV-vel, vezetekes telefonnal, meg par masik eszkozzel.

Varoson belul teljesen felesleges az auto. Bringa gyorsabb, kenyelmesebb, nem dugul - ha a tav es domborzat megengedi. A metronal meg - ha epp jo iranyba megy - nincs gyorsabb. Nem kell tokolni a parkolassal sem. A bringa infra meg mindig sokadlagos - ha az autoke ilyen lenne, langolna a varos - de mar kelloen hasznalhato. Ateresztokepessegben a BKV messze ver akarmilyen autos infrat (nagykoruton a 4-6-os viszi az emberek 90%-at, a tobbin osztoznak az autosok, biciklisek es a gyalogosok, metro meg koroket ver mindenre).

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

>akiknek van garázsuk

A garázsba tuti nem állok be vele, hogy aztán építhessem újra a házat miután leégett. A garázsba megy a dízel meg a szívóbenzin, az elektromos a ház mellett állhat csak. Azért is jó mert látják a szomszédok. (Még nincs, de ha lesz.)

A garázsba tuti nem állok be vele, hogy aztán építhessem újra a házat miután leégett.

Az ugye megvan, hogy per darab alapon sokkal több ICE autó gyullad ki, mint EV? Tehát sokkal nagyobb esélyed van arra, hogy a házad leég, ha ICE áll a garázsban.

bruahahhahahaw :D

Tények makacs dolgok, nagy általánosságban az ICE autók tízszer nagyobb eséllyel égnek le, ugyanannyi kilométerre vetítve.

Friss cikk: https://www.forbes.com/sites/neilwinton/2024/04/21/electric-vehicles-no…

Persze, tudom-tudom, a kis különbejáratú rózsaszín világodban az EV-k előtt nem gyulladtak ki autók.

Ha öt percig ég, akkor már esélyed sincs eloltani azt sem. Lehet, hogy annyi se kell hozzá. Tavaly nyáron volt 'szerencsém' látni egyet a Balaton mellett. Kigyulladt, egy ismerősöm pár perc alatt szerzett egy oltókészüléket valamelyik büfétől, megkísérelte eloltani, látszólag már nem is lángolt, annyira elég volt, hogy ki tudják húzni a többi autó közül. Aztán valahol a motor belsejében az izzás ismét lángra kapott, több oltókészülék nem volt, mire a tűzoltók kiértek, már szép lánggal égett, sok mindent nem lehetett vele tenni.

Nem működik tökéletesen a biológiánk, a nem kialakulása komplex és nem olyan fekete-fehér az "eredmény" se, mint ahogy egy felsőfokon orvoslást/emberfejlődést (?) nem tanult ember gondolná. A bokszolós ügy kapcsán szerintem aki akart, utána nézhetett és beleláthatott kicsit a témába, mert születtek jó, viszonylag közérthető "ismeretterjesztő" cikkek.

Errefelé egyébként most épp a "mi" Csipes Tamaránkról jár körbe egy mém.

Jaja, a boxolós ügy kapcsán a NOB megfenyegette a boxszövetséget, hogy ha nyilvánosságra hozza a kromoszómavizsgálat eredményeit, akkor beperelik.

:D

Miért is? Mitől féltek? Hogy kiderült volna, hogy valójában tényleg nő?! :D :D :D Ja, várj ...

trey @ gépház

Az ICE a leállítás után 5 perccel már biztonságos mert miután lehűlt nincs semmi a meggyújtaná (így álmodtam meg, forrásokat nem keresek hozzá). Az elektromos pedig állásban is kigyulladhat, ha meg töltjük akkor egész komoly esélye van.

A családban a kb 40 évem alatt 1 autótűz volt menet közben kigyulladt a kocsi, amit apám eloltott pár másodpercen belül. Ha parkoláskor gyullad ki pláne ha elektromos akkor nincs esély eloltani. Ha ugyanekkora esélye van a töltőn kigyulladni az elektromos kocsinak, akkor a hátralévő 40 évemben (optimista vagyok) egyszer le fog égni a garázs. Ha mindig a garázsban töltöd, akkor úgy kell számolnod, hogy a kis esélyű esemény is hosszú idő alatt mindenképpen be fog következni egyszer, de ha csak a 40 éved alatt lesz egy 10% esélye már az is durván sok ha utána a házadat újra kell építened.

Az ICE a leállítás után 5 perccel már biztonságos mert miután lehűlt nincs semmi a meggyújtaná (így álmodtam meg, forrásokat nem keresek hozzá).

Aham, nincs benne elektronika, akku, semmi, kézzel forgatod a főtengelyt indításnál is, így álmodtad meg... mondjuk téged a valóság nem nagyon szokott zavarni a véleményed kapcsán.

Az elektromos pedig állásban is kigyulladhat, ha meg töltjük akkor egész komoly esélye van.

Laptopot gondolom házon kívül töltesz. Vagy az más? Kevésbé védett a tűztől, mint egy EV.

A családban a kb 40 évem alatt 1 autótűz volt menet közben kigyulladt a kocsi, amit apám eloltott pár másodpercen belül.

EV volt, gondolom. Ja, várj...

Ha parkoláskor gyullad ki pláne ha elektromos akkor nincs esély eloltani. Ha ugyanekkora esélye van a töltőn kigyulladni az elektromos kocsinak, akkor a hátralévő 40 évemben (optimista vagyok) egyszer le fog égni a garázs. Ha mindig a garázsban töltöd, akkor úgy kell számolnod, hogy a kis esélyű esemény is hosszú idő alatt mindenképpen be fog következni egyszer, de ha csak a 40 éved alatt lesz egy 10% esélye már az is durván sok ha utána a házadat újra kell építened.

Hát, ha egy ilyen alternatív álomvilágban élsz, akkor igen. Ja, várj, te amúgy is egy alternatív álomvilágban élsz.

Mi fogja meggyújtani a leállított ICE autót? Soha nem hallottam, hogy meggyulladt volna leállított autó magától. Attól még lehet, persze, csak azok a valószínűségek mások. EV-ről viszont volt ilyen videó több is, töltés közben és töltés nélkül is gyulladtak már ki.

>Laptopot gondolom házon kívül töltesz. Vagy az más?

Azért más, mert amiatt nem kell födémet cserélni, ha leég, nincs benne annyi kakaó. Van esély eloltani a szobát mielőtt kiégne az egész ház. De olyat azért szoktam, hogy éjszakára kihúzom, hogy békében legyen mindenképp.

>alternatív álomvilágban élsz

Arra akartam rámutatni, hogy ez a fajta valószínűség az idővel csúnyán skálázódik, mert a garázsban töltött idő mind veszélyesnek vehető. Akkor is ha nem is autózol. Még ha kicsi is a valószínűsége, egy élet alatt simán megtörténhet. Ha tudsz pontos számot, annak örülök, nem állítottam semmilyen számot biztosra, nem tudom mitől álomvilág ez?

Mi fogja meggyújtani a leállított ICE autót? Soha nem hallottam, hogy meggyulladt volna leállított autó magától.

Mitől gyullad meg menet közben? A leggyakoribb ok elektromos eredetű tűz, tipikusan nem az üzemanyag gyullad meg.

Attól még lehet, persze, csak azok a valószínűségek mások. EV-ről viszont volt ilyen videó több is, töltés közben és töltés nélkül is gyulladtak már ki.

Selection bias, Magyarországon naponta átlagosan két autó gyullad ki (2023-ban 684 ICE tűz volt), mennyi videót látsz ezekről? Tavaly összesen volt kettő EV tűz, gyanítom, hogy mind a kettő benne volt a hírekben napokig.

Azért más, mert amiatt nem kell födémet cserélni, ha leég, nincs benne annyi kakaó.

Aham, nincs semmi éghető a közelében? Fémasztalon van egy betonszobában? :D

Van esély eloltani a szobát mielőtt kiégne az egész ház.

Miért, mindig mellette ülsz, amikor töltöd?

Ha tudsz pontos számot, annak örülök, nem állítottam semmilyen számot biztosra, nem tudom mitől álomvilág ez?

Miért, változik a világképed, ha kapsz számokat?

Szóval végzettség kell ahhoz, hogy megállapítsam, mennyi zöld rendszámtáblát látok :D

Folytasd!

🍿

Nagy iskola kell ahhoz, hogy ha Magyarországon 2% alatt van a tisztán EV (nem a kamu EV nem tartozik bele) penetráció, akkor az mit jelent :D :D

Mesélj még!

Loop:

Lássuk be, EV-t sem nagyon látni. FYI (100-aszor): < 2% penetráció

_Franko_: Budapesten a belvárosban sok van, tehát sok van!!!!!

Én: Na, de _Franko_, kevesebb mint 2%-a magyar autóparknak

:D

trey @ gépház

Szóval végzettség kell ahhoz, hogy megállapítsam, mennyi zöld rendszámtáblát látok :D

Nem, minden jel szerint ahhoz kellene végzettség vagy valami alap statisztikai tudás, hogy ebből le tudj vonni értelmes következtetést. Mert a jelek szerint értelmetlen következtetést tudsz csak levonni.

Mesélj még!

Szerintem egyszerűen jót tenne, ha utánaolvasnál és akkor nem írnál szakmányban faszságokat.

ROTFL

Tehát, ha van egy lavórban 100 labda, 98 abból szürke, 2 meg zöld, akkor ahhoz magas iskolai végzettség kell, hogy megállapítsuk:

Kurva kevés a zöld labda a lavórban!

:D :D :D

ROTFL

Szerintem egyszerűen jót tenne, ha utánaolvasnál és akkor nem írnál szakmányban faszságokat.

Egy tükör jól jönne neked ...

trey @ gépház

Jaja, vázoltam neked, hogy mit jelent az, amikor

A tisztán elektromos személyautók aránya a 4,2 milliós autóállományon belül nagyjából 1,1%

Való igaz, tévedtem. Annyi tisztán elektromos sincs, csak 1,1 zöld labda van a lavórban. De, ha nagylelkűen hozzábaszom a kamu EV-ket, akkor is siralmas a kép.

HF neked, mérnöknek: hány labdát kell kivenni a lavórból, hogy biztosan legyen nálad 1 zöld

ROTFL

trey @ gépház

A selection bias és annak megértése a százalékszámításnál kicsit komplexebb, de ha leragadtál a statisztika kapcsán az általános iskolában, akkor már értem, hogy mi a faszé' nem tudsz statisztikát értelmezni és/vagy összeegyeztetni annak eredményét azzal, hogy a szűk kis világodban miért más érzeted van egy statisztikai sokasághoz képest (lásd selection bias).

Innen indultunk: Selection bias, Magyarországon naponta átlagosan két autó gyullad ki (2023-ban 684 ICE tűz volt), mennyi videót látsz ezekről? Tavaly összesen volt kettő EV tűz, gyanítom, hogy mind a kettő benne volt a hírekben napokig.

Ha a százalékszámítással nekifutsz, akkor az jön ki, hogy 50 ezer ICE autóra tavaly ~8,3 tűz jutott, az 50 ezer EV autóra meg 2 tűz. Tudod, százalékszámítás, általános iskola. Innen próbálod kínkeservesen áthúzni a témát oda, hogy csak 1,1 százalék EV van, mert különben szembe kellene nézned azzal a szomorú ténnyel, hogy a tavalyi évben négyszer akkora eséllyel gyulladt ki ICE autó, mint EV és az egész világképed porig ég, mint egy öt éves dízel BMW.

Szóval selection bias.

hogy 50 ezer ICE autóra tavaly ~8,3 tűz jutott, az 50 ezer EV autóra meg 2 tűz.

A százalékszámításod akkor lesz releváns, ha mindkét csoporthoz tartozó autók átlagéletkora egyforma lesz.

Azaz soha, mert 20 éves EV-k nem lesznek. Hogy miért nem, az most még legyen titok.

https://www.youtube.com/watch?v=OhnjMdzGusc

Itt 5-6 percnel emlit egy holgyet, aki kb. 65 even keresztul ment ugyanoda az 1909-es Baker Electric-evel.

Leno is emliti, hogy karbantartas-mentes (a lugos akkukat kiveve, ami amugy mukodik).

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Egy EV sokkal hosszabb élettartamra lehet képes, mint egy belsőégésű, más kérdés persze, hogy a Saxo, meg a fenti bigyó is leginkább azért megy sokáig, mert ott a körítés is hulla egyszerű, míg egy mai autóban (mindegy, hogy EV, vagy ICE), ha megpukkan mondjuk 30 éves korában valami, azt nehéz lesz cserélni/javítani.

Én inkább úgy korrigálnám az eredeti kijelentést, hogy a mai autók jóval kisebb hányadban élik majd meg (100%-os funkcionalitás mellett) a 25 éves kort, mint a 25 évvel ezelőttiek.

TLDR: nem erről szól a téma, ez már a terelésed, hogy te mennyit látsz. :D

A téma erről szól: Ha a százalékszámítással nekifutsz, akkor az jön ki, hogy 50 ezer ICE autóra tavaly ~8,3 tűz jutott, az 50 ezer EV autóra meg 2 tűz. Tudod, százalékszámítás, általános iskola. Innen próbálod kínkeservesen áthúzni a témát oda, hogy csak 1,1 százalék EV van, mert különben szembe kellene nézned azzal a szomorú ténnyel, hogy a tavalyi évben négyszer akkora eséllyel gyulladt ki ICE autó, mint EV és az egész világképed porig ég, mint egy öt éves dízel BMW.

Nem, az egész topic arról szól, hogy terelsz, mint egy díjnyertes pulikutya, amikor számokkal sarokba szorítanak... :D

Ez a thread meg arról szól, hogy az ICE vagy EV gyullad ki nagyobb eséllyel és teljesen irreleváns, hogy mennyi darab van és konkrétan mennyit látsz belőle és hogy átfogja-e a tudatod vagy sem, mert rajtad kívül mindenki képes volt ontopic hozzászólni, csak te próbálsz terelni.

^ terelés

A nem létező EV szegmensből azért nincsenek hírek, mert fika piac. Megint csak százalékszámítás:

Ha az EV-k 50% kigyullad, az hány darab Magyarországon?  15 ezer

Ha az ICE-ok 5% kigyullad az hány darab Magyarországon? 200 000 ezer

ROTFL

Franko: több ICE gyullad ki Magyarországon!!!!!!!

Ja, Frankó :D Több :D

trey @ gépház

Nagyon szép terelés légből kapott számokkal. :D

Fussunk újra neki, egyszer csak átmegy az agyi gátlásodon, ne add fel, eddig a szálban mindenki másnak sikerült, csak neked nem.

Magyarországon naponta átlagosan két autó gyullad ki (2023-ban 684 ICE tűz volt), mennyi videót látsz ezekről? Tavaly összesen volt kettő EV tűz, gyanítom, hogy mind a kettő benne volt a hírekben napokig. Ha a százalékszámítással nekifutsz, akkor az jön ki, hogy 50 ezer ICE autóra tavaly ~8,3 tűz jutott, az 50 ezer EV autóra meg 2 tűz. Tudod, százalékszámítás, általános iskola. Innen próbálod kínkeservesen áthúzni a témát oda, hogy csak 1,1 százalék EV van, mert különben szembe kellene nézned azzal a szomorú ténnyel, hogy a tavalyi évben négyszer akkora eséllyel gyulladt ki ICE autó, mint EV és az egész világképed porig ég, mint egy öt éves dízel BMW.

Szóval ICE vagy EV autó gyullad ki nagyobb eséllyel?

:D :D :D 

Hallod, ~ zéró részesedése van ezeknek a fosoknak, ráadásul ezek jellemzően új autók. Ahogy nő (?) majd a penetrációjuk és az EV géppark öregszik úgy lesz neked kormos a pofa ... Azért vagy könnyen, mert egy nem létező dologról írogatsz és statisztikázol (1,1%).

FYI: nem velem voltál kigyulladás témában vitában, én csak a figyelmedbe ajánlottam az állításaidat árnyaló tényeket

trey @ gépház

Hallod, ~ zéró részesedése van ezeknek a fosoknak, ráadásul ezek jellemzően új autók. Ahogy nő (?) majd a penetrációjuk és az EV géppart öregszik úgy lesz neked kormos a pofa ... Azért vagy könnyen, mert egy nem létező dologról írogatsz és statisztikázol (1,1%).

Nem csak hülye vagy, hanem makacs hülye. :D

Fussunk újra neki, egyszer csak átmegy az agyi gátlásodon, ne add fel, eddig a szálban mindenki másnak sikerült, csak neked nem.

Magyarországon naponta átlagosan két autó gyullad ki (2023-ban 684 ICE tűz volt), mennyi videót látsz ezekről? Tavaly összesen volt kettő EV tűz, gyanítom, hogy mind a kettő benne volt a hírekben napokig. Ha a százalékszámítással nekifutsz, akkor az jön ki, hogy 50 ezer ICE autóra tavaly ~8,3 tűz jutott, az 50 ezer EV autóra meg 2 tűz. Tudod, százalékszámítás, általános iskola. Innen próbálod kínkeservesen áthúzni a témát oda, hogy csak 1,1 százalék EV van, mert különben szembe kellene nézned azzal a szomorú ténnyel, hogy a tavalyi évben négyszer akkora eséllyel gyulladt ki ICE autó, mint EV és az egész világképed porig ég, mint egy öt éves dízel BMW.

Szóval ICE vagy EV autó gyullad ki nagyobb eséllyel? Ülj le, gondold végig, hogy miért irreleváns az hogy melyikből aktuálisan mennyi van. Általános iskolai matematika elég hozzá, vagy az a józan paraszti ész, amire általában büszke vagy, csak most kaptál egy agyi rövidzárat a kognitív disszonanciád miatt.

FYI: nem velem voltál kigyulladás témában vitában, én csak a figyelmedbe ajánlottam az állításaidat árnyaló tényeket

Légből kapott faszságokat írtál többnyire, amikor hoztam nagyon szép tényeket, akár nagyobb piacokról, azokat figyelmen kívül hagytad, mert nem illik a világképedbe... classic trey... :D

Hülyék vagytok mind.

A helyzet az, hogy pont 50%, hogy benneégsz-e egy autóban, mert vagy igen, vagy nem. Ez ilyen egyszerű.

Hogy az most ICE, vagy EV, tökmindegy, ha lángol a segged ez pont nem fog érdekelni, egyébként meg kölcsönautóban és taxiban is benne lehet égni*, és ott sem válogat az ember, hogy mi hajtja a verdát. 

* Sőt, célszerű inkább ezekben elhamvadni, már csak anyagi okokból is, elvégre mégse a saját tulajdon menjen a füstbe.

Na, most hogy megoldottam a matekproblémátokat: Szívesen... :-)

>Miért, változik a világképed, ha kapsz számokat?

Persze, én a tudomány talaján állok. Csak van akinek nem tetszik az igazság. "Minden vakcina hatásos és biztonságos." - emlékszel? Miközben nyilvánvalóan nem lehetett hosszú távú hatásról adat. Tehát egyértelműen hazugság volt. Aki azt akkor elhitte az ne jöjjön nekem azzal, hogy más álomvilágban él.

A számokkal van egy olyan probléma, hogy a statisztikák jelentős része hamis. De ha egybevág több helyről kapott forrás, vagy meggyőző, hogy nem lehet/érdemes csalni a forrásnak akkor elhiszem.

Például a 2 EV tűz VS 684 ICE tűz hihetőnek tűnik, mert nem hinném, hogy a tűzoltók hazudnának. De nem meggyőző a szempontjaim szerint az EV mellett, mert ugye azokból még sokkal kevesebb van, kisebb az átlagéletkoruk, és tényleg az a baj az EV tűzzel, hogy sokkal nagyobb a hatása mint az ICE tűznek. Például ha a motor kigyullad, akkor még van esélyed kirámolni a családot (gyerekülésben alvó gyereket pl), míg ha az akkupakk befelé nyomja a szúrólángot, akkor sokkal kevésbé. Nem állítom, hogy ezek a félelmeim teljesen megalapozottak, de szerintem egy óvatosság az új technológiával szemben nem ártalmas.

Pláne, hogy a "klímatudományt" se hiszem el teljesen, és gazdaságilag is olcsóbbnak tűnik nekem még a dízel. Kivárok. Nem lóverseny ez, ahogy a nagymamám mondta. Kivárok az elektromossal amíg lesz több megnyugtató adat. Ha sikerül megnyugtató adatot átadnod, azzal sokat teszel az elektromos terjedéséért.

Persze, én a tudomány talaján állok.

Hát eddig ez nem jött le, hacsak nem valami alternatív tudomány talaján állsz. :D

Csak van akinek nem tetszik az igazság.

Hát, igen, például neked. :D

A számokkal van egy olyan probléma, hogy a statisztikák jelentős része hamis.

Ahh, kezdődik. A tudomány talaján állsz, persze, csak nem hiszed el azokat az eredményeket, amelyek nem támasztják alá a világképed, azokat figyelmen kívül hagyod különféle indokokkal.

Például a 2 EV tűz VS 684 ICE tűz hihetőnek tűnik, mert nem hinném, hogy a tűzoltók hazudnának. De nem meggyőző a szempontjaim szerint az EV mellett, mert ugye azokból még sokkal kevesebb van, kisebb az átlagéletkoruk, és tényleg az a baj az EV tűzzel, hogy sokkal nagyobb a hatása mint az ICE tűznek. Például ha a motor kigyullad, akkor még van esélyed kirámolni a családot (gyerekülésben alvó gyereket pl), míg ha az akkupakk befelé nyomja a szúrólángot, akkor sokkal kevésbé. Nem állítom, hogy ezek a félelmeim teljesen megalapozottak, de szerintem egy óvatosság az új technológiával szemben nem ártalmas.

Lásd ezt a remek magyarázkodást, amikor nem tudsz kitérni a számok elől, akkor elkezded félremagyarázni alapok nélkül, nehogy sérüljön a világképed.

Ha sikerül megnyugtató adatot átadnod, azzal sokat teszel az elektromos terjedéséért.

Nem lesz számodra megnyugtató adat, mert a mostani adatok se megnyugtatóak, hozzá kell igazítanok az adatokat magyarázattal a világképedhez.

> akkor elkezded félremagyarázni alapok nélkül, nehogy sérüljön a világképed.

A Covid vakcina hívők csinálták ezt. Egyértelmű példa, egyértelmű hazugság volt, mégis volt aki el akarta hinni.

>amikor nem tudsz kitérni a számok elől - remek magyarázkodás

5E kategóriában 50Ezer autó volt 2023 végére ( https://villanyautosok.hu/2024/07/04/szazezer-felett-a-zold-rendszamos-… - KSH adatot még nem találtam, jó lesz ez is), 4.1millió SZGK-ból ( https://www.ksh.hu/stadat_files/sza/hu/sza0069.html 2023 dec31 itt). Ez kb 1%, kicsit több. Az EV tűzesetek száma pedig 0,3% a te számaid szerint. A 2 kicsi szám ahhoz, hogy ebből pontos számot kapjunk, de becslések szerint akkor 1/3-a a tűzeset valószínűsége az EV-nél. De ez ahogy korosodnak az EV-k várhatóan csak romlani fog. Ugyanabban a nagyságrendben vagyunk. Csak azzal a különbséggel, hogy az EV tűz sokkal veszélyesebb mint a dízel tűz. Számomra ez nem meggyőző, én inkább kivárok.

Elszámoltam valahol, vagy szerinted is helyes a kb 1/3 valószínűséggel számolni 2023-ra? Nem bújok ki a számok alól, az én értelmezésemben ez valóban nem meggyőző az EV mellett.

Ez kb 1%, kicsit több. Az EV tűzesetek száma pedig 0,3% a te számaid szerint. A 2 kicsi szám ahhoz, hogy ebből pontos számot kapjunk, de becslések szerint akkor 1/3-a a tűzeset valószínűsége az EV-nél.

A kettő elég kicsi szám, ezek magyarországi adatok, nem érdemes ezekből extrapolálni, ahogy már linkeltem korábban, nagy mintán (US piacon) az EV "61 times fewer fires per 100,000 sales than ICE vehicles", illetve "reported 55 fires per billion miles travelled in ICE vehicles and five fires per billion for EVs".

Ez a realitás, ez a tudomány talaja, ha nem akarod szokásod szerint a valóságot eltorzítani magyarázkodással, hogy egyezzen a világképeddel, akkor az ICE autóval nem állsz közel az házadhoz. Minden más esetben meg marad a valóság sajátságos görbítése, amit szoktunk látni tőled egyéb témákban.

Nem bújok ki a számok alól, az én értelmezésemben ez valóban nem meggyőző az EV mellett.

De, ez kibújás a számok alól, addig próbálod forgatni és alapok nélkül feltételezésekkel megszorozni, amíg egyezni nem fog a világképeddel.

Na, álljunk meg egy pillanatra! A 2 statisztikailag kicsi szám, de ezeket a magyar számokat pont te hoztad ide az előbb, azért azzal dolgoztam. (És mivel nem az jött ki amit akartál, ezért csemegéztél nekem egy másik számot másik forrásból :-) A 10x szorzó, amit ez az amerikai forrás állít, már egy kicsit meggyőzőbb.

De még mindig inkább üljek 10x kigyulladó dízelben, amiből ki tudok sértetlenül mászni, mint egyszer kigyulladó elektromosban, amiben pár másodpercem van mielőtt lebénítana a füst és a hő. Vagy inkább égjen le az út szélén a kocsi, mint a garázsban a házzal együtt.

Persze, nem tudom mekkora az esély kimászni az egyikből és a másikból, ez inkább az ismeretlentől való félelem a részemről. Ezért is mondom, hogy jöhetnek számok, majd amikor legközelebb autót veszek meggondolom újra. Most megrendeltem a dízelt, az a biztos.

Na, álljunk meg egy pillanatra! A 2 statisztikailag kicsi szám, de ezeket a magyar számokat pont te hoztad ide az előbb, azért azzal dolgoztam.

Igen, magyar számokat hoztam, már abból is látszik, hogy nem az EV a kockázatosabb. Aztán megemlítettem, hogy nem érdemes ilyen kevés esetből számolni, ott van a korábban linkelt US piac, ami sokkal nagyobb.

De még mindig inkább üljek 10x kigyulladó dízelben, amiből ki tudok sértetlenül mászni, mint egyszer kigyulladó elektromosban, amiben pár másodpercem van mielőtt lebénítana a füst és a hő. Vagy inkább égjen le az út szélén a kocsi, mint a garázsban a házzal együtt.

Ennyit arról, hogy a tudomány talaján állsz meg érdekelnek a számok. Vég nélkül tudod hozni az alá nem támasztott kifogásokat és kivételet, hogy ne sérüljön a világképed, amint a számok nem támasztják alá azt.

Ezért is mondom, hogy jöhetnek számok, majd amikor legközelebb autót veszek meggondolom újra.

Persze, jöhetnek a számok, csak leszarod és ignorálod, mert nem egyezik a világképeddel. Pontosan ennyit vártam tőled.

Arra is hoztál számot, hogy mennyire van idő kimászni egy égő villanyosból? Hogy a tűzesetek mekkora részében van személyi sérülés amit a tűz okoz? Nem láttam. Ha lennének számok, elgondolkodnék rajta. Eddig nem találtam számot, ezért abból indulok ki amit láttam videókon, hogy az akksitűz pillanatok alatt kezdődik. És olyat is láttam ahol tele lett az utastér füsttel pár másodperc alatt, a sofőr az ablakot kirúgva ugrott ki.

Igen, ez csak egy videó még fake is lehet, de statisztikám nincs, ebből indulok ki.

Amit te csinálsz, az a tipikus "tudósos" mellébeszélés. Simán lehetnél vakcinatudós, ők is ezt csinálják. Van egy konkrét félelmem, hogy nehezebb túlélni egy akksitüzet. Erre azzal jössz, hogy 10-30% esélye van csak az ICE tűzhöz képest. Igen, de nem válaszoltad meg, hogy mennyi idő van kimászni, és van-e statisztika a túlélésre. Ha lesz, megfontolom. Egyelőre nem adtál, csak lehülyéztél, ami udvariatlan.

Arra is hoztál számot, hogy mennyire van idő kimászni egy égő villanyosból? Hogy a tűzesetek mekkora részében van személyi sérülés amit a tűz okoz? Nem láttam. Ha lennének számok, elgondolkodnék rajta. Eddig nem találtam számot, ezért abból indulok ki amit láttam videókon, hogy az akksitűz pillanatok alatt kezdődik. És olyat is láttam ahol tele lett az utastér füsttel pár másodperc alatt, a sofőr az ablakot kirúgva ugrott ki.

Ajj, indul a számok elkenése, szokás szerint.

Igen, ez csak egy videó még fake is lehet, de statisztikám nincs, ebből indulok ki.

Szigorúan a tudomány talaján állva, persze... szerintem egy légváron állsz, nem a tudomány talaján. :D

Amit te csinálsz, az a tipikus "tudósos" mellébeszélés. Simán lehetnél vakcinatudós, ők is ezt csinálják. Van egy konkrét félelmem, hogy nehezebb túlélni egy akksitüzet. Erre azzal jössz, hogy 10-30% esélye van csak az ICE tűzhöz képest. Igen, de nem válaszoltad meg, hogy mennyi idő van kimászni, és van-e statisztika a túlélésre. Ha lesz, megfontolom. Egyelőre nem adtál, csak lehülyéztél, ami udvariatlan.

Kértél számokat, kaptál. Nem tetszettek a számok, nekiálltál invalidálni őket különféle légbőlkapott ötletekkel. Szokás szerint.

Valóban nem. Rendkívül sok aspektusa van ennek, kezdve a felszabaduló energiával (EV nyer), annak időbeli eloszlásával, az égési folyamatokkal (pld. nagyon nem mindegy, hogy csak úgy lángolgat magában, vagy szanaszét köpködi az éghető anyagot maga körül stb), de az sem mindegy, hogy az autóban lévő egyéb anyagok mennyire gyúlékonyak, mennyi energiát adnak hozzá az égéshez, vagy hogy hol van a gyújtóforrás stb.

Személyesen két embert ismerek, akinek a garázsában gyulladt ki a dízele, és ment vele a ház, vagy annak komoly része is, ők biztosan nem gondolják, hogy a dízel kevésbé veszélyes, mint az EV.

Olvass :)

https://ventsim.com/wp-content/uploads/2023/10/Craig-Stewart-D1_1.45pm-…

Jaj, hoznék erre szám, hoznál másik kifogás - vég nélkül tudod játszani, nem fog változni a hozzáállásod. :D

De fordítsuk meg: Azt mondod, hogy egy akkutűz és egy dízeltűz esetén több esélyed van a dízeltből kijutni? Jöhetnek a bizonyítékaid.

Szerintem az elektromos auto kigyulladasa, a dizel turistabuszokkal van egy kategóriában. Kb. ugyanakkor tuzolto garda kell oda, kb. ugyanakkora az eges hevessege. Es kb. statisztikailag is ugyanott vagy darabszamban.

 

Ha az a kerdes, hogy a garazsomba autobuszt akarok-e parkoltatni, vagy EV-t, akkor egyiket se (most tekintsünk el attol, hogy csak  210cm a garazskapu belmagassaga).

 

Akik az akksi tuzet elbagatelizaljak, azok tenyleg a mellekhatasok elbagatelizalokkal vannak egy szinten....

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Töltsd csak 90%-ra! 🤣🤣🤣

Koreában betiltanák a villanyautók teletöltését

A kormány szerint 90%-os töltöttségi korláttal megelőzhetők lehetnek a tűzesetek.

Dél-Koreában augusztus elsején kigyulladt egy Mercedes-Benz EQE egy parkolóházban. A baleset súlyos következményekkel járt, 23 embert szállítottak kórházba, 140 autó rongálódott meg és ötszáz család maradt közel egy hétig közműszolgáltatások nélkül. A kormány töltési korlát bevezetésével előzné meg a hasonló tűzeseteket.

...

🤣🤣🤣🤣

VESZÉLYTELEN!!!!!!

trey @ gépház

És így jutottunk el a ... loop ... / S így jutottunk el a < 2% penetrációhoz /

Látod ez is egy általad szajkózott hülyeség. Ha már csak és kizárólag elektromos autókat vennének az emberek, akkor is kellene jó 15-20 év mire 100% lenne a penetráció. Jelenleg tart Európában 14 százaléknál az új autó eladások, ami folyamatosan növekszik két számjegyű százalékkal évről évre, miközben a hagyományosak értékesítése folyamatosan csökken.

(ne erőlködj, nincs a szakmában olyan ember, aki nem ismerné el, hogy messze elmarad az adoptáció üteme az előrejelzettől és a várttól ...)

Melyik szakmában?

IT, újságíró, autószakértő, villanyautó szakértő? ;-)

Ha olvasnál, pontosan tudnád, hogy

nincs a szakmában olyan ember, aki nem ismerné el, hogy messze elmarad az adoptáció üteme az előrejelzettől és a várttól ...

Kőművesek által is érthetően:

https://telex.hu/gazdasag/2024/06/07/akkumulatorgyartas-autogyartas-meg…

trey @ gépház

https://telex.hu/gazdasag/2024/06/07/akkumulatorgyartas-autogyartas-meg…

Ejj, ez a magyar kormány, de szar ütemben lépett be egy prosperáló piacra, amire az országnak se természeti-, se gazdasági-, se logisztikai-, se humán erőforrása nincs.

Te most a magyar kormányt kritizálod? :D

Ne terelj. A téma még mindig a nem olyan ütemben halad.

Baszki, te hoztál fel egy olyan cikket, amiben lófasz nincs arról, hogy milyen ütemben halad, ellenben arról van szó, hogy a magyar kormány szar ütemben lépett be egy prosperáló piacra, amire az országnak se természeti-, se gazdasági-, se logisztikai-, se humán erőforrása nincs.

WTF? :D

kirúgják a munkásokat, mert nem fogynak a villanyautók

Az európai eladásoknak 15 százaléka EV, 30 százaléka hibrid, ennek 60 százaléka plug-in és növekszik a részarányuk, szóval fogynak. Tudod, a cikkben azt akarták írni, hogy a magyar kormány várakozásához képest nem fogynak a villanyautók, de hát mégse lehet ilyet leírni, hogy kidobtak az ablakot 680 milliárdot egy vágyálomra. A kínai meg nem hülye, hogy otthon skálázza le a gyártást, ha ott gyártanak mondjuk 10 millió akkut évente, itt gyártanak 100 ezret, akkor a piac igen kicsi mozgására megrendelés nélkül állunk. De ez ismert kockázat, csak a magyar kormány szokás szerint mindent feltett ruletten a pirosra, aztán kijött a fekete és néznek, mint a kiszántott egér.

Ha a terjedése lelassult, az azt jelenti, hogy tervezett mértékben halad?

Define tervezett mérték? Mihez képest lassult le? Mennyivel lassult le? Mert a tényadatok alapján darabszámban és százalékos arányban is hónapról hónapra növekszik az EV és a *EV eladások száma és aránya?

Vagy most az a kör jön, hogy nem számoltak a folyamatosan növekedéssel amúgy sem :D

Nem, most az a sokadik kör van, hogy a magyar kormányt ismét felületette a körhintára a kínai állam. :D

Igen, a nyitó pont ezt támasztja alá.

Ami az elektromos járműveket illeti, azokban az országokban, ahol a közelmúltban új ösztönzőket vezettek be, újjáéledt az elektromos járművek piaca, de ez a tendencia csupán átmeneti.

Hosszú távon az elektromos járművek piacának valószínűleg nehézségekkel kell majd szembenéznie, mivel egyes gyártók befektetéseiket ismét a belső égésű motoros autók gyártására összpontosítják.

:(

trey @ gépház

Mégiscsak eladnak 15 százalék EV-t és 30 százalék hibridet ösztönzők nélkül, ráadásul többet, mint a korábbi év azonos időszakában ösztönzőkkel. Mihez képest torpant meg? Ami konstans csökken, az a benzines és dízel aránya és darabszáma, mégse üvöltözöl itt rohangálva körbe-körbe, hogy összeomlik az autópiac.

>mégse üvöltözöl itt rohangálva körbe-körbe, hogy összeomlik az autópiac.

Pedig összeomlik, már több fejlesztőcsapatról hallottam akiknek le kellett húzni a rolót emiatt, hogy elapadtak a megrendelések. A durva az, hogy elektromoshoz ugyanúgy fejleszteni kellene, nem mindenki kizárólag a meghajtáson dolgozott ezek közül, egy autó nem csak a meghajtásról szól.

Pedig összeomlik, már több fejlesztőcsapatról hallottam akiknek le kellett húzni a rolót emiatt, hogy elapadtak a megrendelések.

Mégis évről évre több autót adnak el világszerte... egyedül a 2008 és a 2009-es év volt olyan az utóbbi 25 évben, amikor kevesebb autót adtak el, mint előző évben.

Azok a vásárlók, akik a leginkább vágytak elektromos járművekre, már megvették azokat

^^^

A hogyan továbbról beszélj!

hibridet

Hát, az egyre inkább nem EV senki számára se ... Az bizony ICE-öszvér. Most veszik el a zöld rendszámukat is ... :(   (hát, ebben is nekem lett igazam) Prognózis: kereslet irántuk jelentősen visszaesik. Inkább ne számold ide őket.

trey @ gépház

A hogyan továbbról beszélj!

2024 első félévében eladtak 1,5 millió EV-t csak Európában. Ezek akkor már azok, akik megvették és következő félévben nem adnak el újabb 1,5 milliót vagy valaki mondott valami faszságot és most azon rugózol?

Prognózis: kereslet irántuk jelentősen visszaesik.

Ennek ellenére növekszik a kereslet továbbra is, az EV, hibrid és plug-in hibrid eladások egyformán növekednek, az ICE részarány csökken. Ez a rögvalóság.

De kik vártak és mit? Két forgatókönyvet váltogatsz:

a, nem vesznek EV-t, mert aki akart, megvette

b, ha az előzőt nem tudod tartani, mert csak eladtak 1,5 millió EV-t az európai piacon az első félévben, akkor jön az, hogy de többet vártak és csak a magyarországi akkugyárak szopták meg, de ez nem a kormány hibája, hiába tettek bele 680 milliárd közpénzt.

Ezek akkor már azok, akik megvették

Nekem csak azt válaszold meg, hogy egy elektromos auto elmegy-e átlagosan 25 evet, mint egy ICE.

 

Mert akkor hiaba veszik meg a 2* annyi  EV-t, ha közben 10 év után a bontoba kell tolni, mert gazdasági totálkár hozzányúlni az akksihoz.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Szövegértést csak máson kérsz számon?

 

Nekem csak azt válaszold meg, hogy egy elektromos auto elmegy-e átlagosan 25 evet, mint egy ICE.

Ezt válaszold meg. A gondolatmenet másik fele feltételes mód:

Mert akkor hiaba veszik meg a 2* annyi  EV-t, ha közben 10 év

 

Egyben azt is megírhatnad, hogy milyen elektromos autot vettel, amiben 380k km van.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

A kerdes az, hogy hany evig gyartanak csere akkupakkot. Ha egybesajtoljak az alvazzal, akkor meg is van, hogy az a gep nagyjabol meddig lesz jo. Elosztod a vasarlasi es a velheto uzemben tartasi ar osszeget a velheto futasidovel, es eldontod, hogy megeri-e neked a havi koltseg.

Egy 5 millios auto 5 evre pont annyiba kerul mint egy 10 millas 10 evre, vagy egy 20 millas 20 evre.

Olyan szamokon megy a vita, amiket senki sem tud pontosan. Hogy fog mozogni az olaj ara, a villany ara, az EV gyartas koltsege, az ICE plusz adot kap-e, az EV toltohalozat hogy fejlodik, lesz-e meg faszabb akkumulator a kovezkezo 5, 10, 15 evben?

Lehet tippelni, es utana a penztarcaval szavazni, hogy BMW -veszel, vagy BYD -t, vagy Teslat, vagy egy budget Suzukit, mert az is elvisz A-bol B-be. Nekem speciel bicajom van,  mert szerencsere nncs szuksegem kocsira. Volt Ignisem, de mar nem kell. Ha megint kelleni fog auto  akkor megnezem mi az aktualis kinalat, es valszeg megveszem a nem teljesen legolcsobb kinai elektromosat, mert az is ki fogja szolgalni az en igenyeimet. Premium markat biztos nem veszek, az nekem penzkidobas.

Az Ignist mindenki leszolja, de ar/teljesitmenyben kurva jo volt. 1 millio forintert vettem, a szervizelese gombokba kerult, szethullasig hajtottuk, 500 ezerert adtuk el, cirka 7 ev utan.

Az EV nagyon jon fel, hiaba sir a nyugat, az ICE megmarad a specialis igenyek kielegitesere, az EV le fogja tarolni a piacot, mert az emberek tulnyomo reszenek a kivanalmait teljesiti. Nincs toltohalozat? Majd lesz, Kinai hitelbol, mint a Budapest-Belgrad, az effele szerzodesek alairasaban nagyon jok a politikusaink. Lesz itt kinai toltohalozat, magyar trikolor pantlikaval atadva. Es jo esellyel europaban is ez lesz, csak ido kerdese. Az USA vazallusaibol szepen atcsuszunk Kinai gyarmatta, ebbol lesz itt gazdadagi fellendules, nem masbol. 

Az Ignist mindenki leszolja, de ar/teljesitmenyben kurva jo volt. 1 millio forintert vettem, a szervizelese gombokba kerult, szethullasig hajtottuk, 500 ezerert adtuk el, cirka 7 ev utan.

Volt két hónapja talán egy baleset az Árpád hídon, ott látszott, hogy mi a baj az Ignis/WagonR/hasonló esetén: az, hogy egy ütközésnél a hátsó lámpák maradnak meg, a szemből érkező Camry esetén meg az első ajtó is nyitható maradt. Persze, beárazhatod mindezt, de én nem voltam nyugodt, amikor az Ignis volt alattam, mert igaz, hogy igénytelen fapados olcsó autó, de egy országúti ütközésnél már azonosítani kell a benne ülőket, hogy ki-kicsoda.

Az EV nagyon jon fel, hiaba sir a nyugat, az ICE megmarad a specialis igenyek kielegitesere, az EV le fogja tarolni a piacot, mert az emberek tulnyomo reszenek a kivanalmait teljesiti.

Ez ennyi. Ha EU nem tol bele K+F és pénz az EV piacra, akkor Kína és USA fog.

" ...  mivel egyes gyártók befektetéseiket ismét a belső égésű motoros autók gyártására összpontosítják ..."

Itt azokról a nyugati gyártókról van szó, akik a kínai EV dömping miatt küszködnek a megváltozott piaccal?

Mert ha igen, az nem csoda, az ICE a jól bevált Nokia 3210, a Tesla az iPhone, a BYD meg egy kínai Android.

Tudjuk, hogy ma milyen a mobil telefonok eloszlása, igaz? Na, ez lesz az autókkal is 50 év múlva.

Nem te vagy az első, aki ezt a párhuzamot használja, pont ezt mondta egy éve Thomas Schafer, a WV vezére is, volt róla topic is: https://hup.hu/node/182494

Ahogy akkor írtam: Alapvetően azért maradt le az európai autóipar az EV forradalomról, mert az európai autóipar vezetői pont úgy gondolkodnak, ahogy trey is: klímahisztik, Grétácska, satöbbi; múló divat, tegyük a minimumot, toljuk az ICE fejlesztést, aztán majd lesz valahogy. Aztán most, hogy eltelt 15 év és nincs máshogy, ezért kurvára le vagyunk maradva, most megy a kapkodás, megy a magyarázkodás és a mutogatás. Kína leszarja a klímahisztit és Grétácskát, mégis öt évvel hamarabb akarnak átállni tisztán EV autókra 2030-ban, mint az EU 2035-ben. Lehet persze mondogatni, hogy klímahiszti meg Grétácska, csak ha közben elhúz a világ, akkor be kellene ismerni, hogy elkúrtuk, nem kicsit, nagyon. De sokkal egyszerűbb még mindig jönni azzal, hogy mások kúrták el, dugjuk homokba a fejünk és toljuk tovább az ICE fejlesztést...

Sőt, lehet, hogy trey blogját olvasták és azért gondolják ezt, tehát TREY A FELELŐS, mert SZARUL megy az EV-átállás :D

A németek most pedáloznak vissza az ész nélküli, politikai/ideológiai vezérelt zöldítés ámokfutásból.

Benézett a valóság az ablakon :D

(Ja, ebben is igazam volt és lett :D)

trey @ gépház

A németek most pedáloznak vissza az ész nélküli, politikai/ideológiai vezérelt zöldítés ámokfutásból.

Mivel? Abból pedáloznak vissza, hogy évekkel vannak lemaradva a *EV fejlesztésekben. A zöld villany kapcsán semmi visszapedálozás nincs. :D

(Ja, ebben is igazam volt és lett :D)

Lófasz van és lett igazad, kapcsold ki a valóságtorzítódat, vagy fordulj meg, mert háttal nézed a mozit... :D

Ez csak kis- (ruha, szerszámok, egyebek) és közepes aktivitású (szekunder alkatrészek, orvosi eszközök, egyebek) tárolására van, azok közül is a rövid és a hosszú felezési idejű hulladékokra. A nagy aktivitású és a kiégett fűtőelemek tárolása nincs megoldva, ahogy a közepes élettartamú hulladékok sem.

hagyjál már, ki hiszi ezt el? ez egy hazug balliberális gyurcsányista magyarpéterista messiásista hazugság! feszültség keltés! az akkugyárak optimálisan üzemelnek és számtalan magyar embernek adnak munkát, szállást, megélhetést. :D:D:D a fityisz megint elkúrt valamit, a hibás: az elektromos autók! :D magyarországot megtámadták az elektromos autók, az elektromos autók miatt van ilyen helyzetben az ország!!!!!!!!!! :D

Lehet, hogy egy kőműves is megérti, ellenben Neked ezek szerint nem sikerült.

nincs a szakmában olyan ember, aki nem ismerné el, hogy messze elmarad az adoptáció üteme az előrejelzettől és a várttól ...

Sajnos ez egyáltalán nem derül ki a cikkből. Semmit nem ír az adoptációról, sem az előrejelzettől, sem a várttól.

Viszont azok a dolgok pont kiderülnek, amiket én írtam. Pl.:

Azt például tudni lehet, hogy a Samsung gödi gyárából főleg

  • a BMW németországi gyáraiba, elsősorban a lipcsei gyárába;
  • a Fiat (Stellantis) torinói gyárába; és
  • a Volvo genti gyárába szállítják az akkumulátorokat.

Az SK komáromi gyárából pedig főleg

  • a Hyundai csehországi, nošovicei gyárába; és
  • a Kia szlovákiai, zsolnai autógyárába szállítják az aksikat.

Ez nem azt jelenti, hogy kevesebb elektromos autót gyártanának, hanem azt, hogy ezek a cégek (BMW, Fiat, Volvo, Hyundai, Kia) gyártanak kevesebbet. A BYD és a TESLA növeli az eladásait, nyilván a többiek kárára is.

Az elektromos autók olcsóbbá válása pedig ahhoz fog vezetni, hogy egyre többen akarnak majd ilyen kocsikat venni, vagyis a kereslet várhatóan az állami támogatások nélkül is újra nőni fog, ami pedig újra több megrendeléshez juttathatja az akkugyárakat.

Pont ezt írtam én is.

Az európai eladások szerint havi szinten az új autók 15 százaléka EV, szóval bőven vannak, akik még megveszik, és egyre többen, ahogy olcsóbb lesz. Ehhez mindössze az kellene, hogy az európai autógyártók benzingőzben felnőtt vezetői ne a kötelező minimumot hozzák az EV autók kapcsán és főleg ne a prémium szegmensre lőjenek, hanem tolják szakmányban az olcsó kis EV autókat, ahogy Kína is teszi.

Ehhez mindössze az kellene, hogy az európai autógyártók benzingőzben felnőtt vezetői ne a kötelező minimumot hozzák az EV autók kapcsán

Ehhez már az sem kell. A kínai autógyártók és a Tesla betölti az űrt egyre inkább. Még a Stellantis, amelyik valamelyest tartja a lépést. Sajnos lesz pofára esés pár év múlva az autógyártók részéről.

Egy ismerős mondta a múltkor, hogy a debreceni BMW gyárról is azt nyilatkozta valamelyik vezető, hogy pár hét alatt teljesen át tudnak állni robbanómotor gyártásra.

Kacsa, vagy tud valaki linket adni ehhez?

"Sose a gép a hülye."

netto hazugsag, mert en vennek csak meg nem gyartottak olyat :D

Szerintem a közeljövőben nem is nagyon fognak. Ha lesz valami az is még mindig a megfizethetetlen kategóriába tartozik.

Autóiparban dolgozok. Július óta áll a fejlesztés, van projekt amit komplett jegeltek, mások takaréklángon égnek. Nálam két hete kurzarbeit meg kényszer szabadság van, no meg -40 óra a munkaidő számlámon. Konkurenciánál 700 ember leépítésére készülnek, nem rózsás a helyzet sehol.

E-autó kutyának sem kell, belő égésű motorok fejlesztését már évekkel ezelőtt leállították.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

E-autó kutyának sem kell, belő égésű motorok fejlesztését már évekkel ezelőtt leállították.

Hogy a faszba tudtak akkor eladni mégis 1,5 millió EV autót az idei első félévben csak európai piacon? Még azt se lehet mondani, hogy ez Tesla, mert a WV konszern átvette az vezetést eladott darabszámban.

Nem lehet, hogy a fő probléma az, hogy az EU gyártók piacot vesztenek, a kínai gyártók meg növelik az arányukat? Mert ez történik, a kínai olcsó EV jön fel, az EU gyártóknak meg pár kivételtől eltekintve szinte kizárólag a felső közép vagy prémium kategóriában van értelmes EV választékuk. Persze, el lehet karcolni ezzel évekig, hogy az EU autógyártás a "flagship", a kínai meg a "kínai", csak aztán ne csodálkozzunk, ha a nép nagy része "kínait vesz, mert azt tudja megfizetni...

Hogy a faszba tudtak akkor eladni mégis 1,5 millió EV autót az idei első félévben csak európai piacon?

Ez neked soknak tűnik? Régebben csak a VW adott el 10 milliót évenként. Ennek az 1,5 milliónak vajon hány százaléka lízingelt céges autó?

Az, hogy a kínaiak feljöttek az európai gyártók hibája, oda telepítettek gyárakat, a kínai meg szépen ellopta a technológiát. Évekkel ezelőtt csak nevettünk mikor láttuk a Mercedesz meg BMW klónokat, mára az lett ezekből amit te is látsz.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Ez neked soknak tűnik?

A "kutya nem vesz" állításhoz képest határozottan sok.

Régebben csak a VW adott el 10 milliót évenként.

Európai piacra? Mikor? Tavaly 1 milliót adott el, ezzel kb. a piac 10 százalékát viszi. Nem kevered véletlenül a teljes európai piaccal?

Ennek az 1,5 milliónak vajon hány százaléka lízingelt céges autó?

Számít az, ha gyártani kell? Ha lízingelt és céges az autó, az nem számít eladásnak, nem kell legyártani, nincs vele fejlesztés, munka?

Az, hogy a kínaiak feljöttek az európai gyártók hibája, oda telepítettek gyárakat, a kínai meg szépen ellopta a technológiát. Évekkel ezelőtt csak nevettünk mikor láttuk a Mercedesz meg BMW klónokat, mára az lett ezekből amit te is látsz.

Az EV technológiát nem lopták, az alapvetően távol-keleti, szinte az összes távol-keleti autógyár kihozta az EV autóját az európai gyárak előtt évekkel, most az európai gyártás meg fut és lohol a piac után. De piac az van.

Az az igazság, hogy az utóbbi ~20 évben semmi olyan fejlesztés nem jött, amitől jobb lesz egy mostani autó az átlag embernek, mint előtte. Akinek nem a rongyrázás számít, nem fog számítani sem a nagy kijelző vagy tablet, sem a HUD.

Ha veszel egy átlag autót, és megnézed az elmúlt évtizedeket...Aa '70-'80-as éveket, 80-90, 90-2000-es évek, mindig jöttek olyan nagy fejlesztések, amitől alapvetően az autózás jobb lett, kényelmesebb, hatékonyabb, biztonságosabb. Az utóbbi 15-20 évben mi az a must have feature, ami lett és baromira hiányzik, kell az embereknek?

Mindemellett az utolsó 10-15 év autói gyakorlatilag ipari hulladékoknak tekinthetőek egy régebbi autó javíthatóságához, alkatrészáraihoz, fenntarthatóságához és tartósságához képest. Egy mostani autó újabb, és ennyi. Ezzel nagyjából ki is fújtak az előnyei.

"Sose a gép a hülye."

Pont ugyanezt mondta az apám, csak ő 1990-ra tette az aranykort. Szerintem akkor mondta, amikor megöregedett fejben, ahogy te is, és képtelen volt feldolgozni vagy követni a változásokat. Te valószínűleg 15-20 évvel fiatalabb vagy nála, szóval ezért egy a lag.

Az utóbbi 15-20 évben mi az a must have feature, ami lett és baromira hiányzik, kell az embereknek?

Menetstabilizátorok, fékrendszer fejlesztések, e-drive, elektromos hajtás, hibrid hajtás, önvezetés különféle szintjei, biztonsági fejlesztések (többen maradnak életben vagy sérülés nélkül) és a többi. Valószínűleg nem követed az újdonságokat, ahogy követted a kétezres évekig.

Én feldolgozom és követem a változásokat (amennyire látom), csak egy része hidegen hagy, egy része meg kifejezetten visszás.

Az elektromos részt hagy ki, az egy másfajta hajtásmód, csak azért mert egy autó elektromos, nem lesz jobb meg biztonságosabb. Ha tegyük fel ugyanazt az autót odarakod egy átlagember elé elektromos meg robbanómotoros hajtásban, még mindig jó eséllyel a robbanómotorosat fogja választani (egyik oka a töltés és hatótáv probléma, a másik hogy fél tőle, a harmadik hogy kevés vele a szervíztapasztalat, kevesen értenek hozzá).

Önvezetés: Ez van akinél hátrány. Én se bíznám magam önvezető autóra úgy, hogy nem tudok belenyúlni ha bármi van. A feleségem pl. az automata váltós autót nem szereti vezetni, mert azt mondja, hogy azt érzi, hogy nem ő vezet. Namost ezek után, szerinted? Hamarabb menne egy F Astrával akárhova, mint egy Teslával. Vagy hát úgy is mondanám, hogy ha van F Astra, akkor elmegy azzal, ha csak a Tesla van, akkor vagy elmegy biciklivel, vagy busszal, vagy nem megy. Ezt nem csak úgy mondom, tudom.

Menetstabilizátorok, fékrendszer fejlesztések: Mi az amit tud egy mostani, amit 20 éve nem? (Az, hogy 2x akkora fék kell az ormótlan nagy 2 tonnás SUV-okra, az nem ér)

"Sose a gép a hülye."

csak egy része hidegen hagy, egy része meg kifejezetten visszás

Röviden: volt az utóbbi 15-20 évben is sok változás, csak szubjektíve téged nem érdekelt. Írd ezt, ne azt, hogy semmi lényegi változás nem volt.

Ha tegyük fel ugyanazt az autót odarakod egy átlagember elé elektromos meg robbanómotoros hajtásban, még mindig jó eséllyel a robbanómotorosat fogja választani (egyik oka a töltés és hatótáv probléma, a másik hogy fél tőle, a harmadik hogy kevés vele a szervíztapasztalat, kevesen értenek hozzá).

Mégis minden hónapban 15 százalék választja úgy az EV-t, hogy drágább és hidegen hagyja, hogy te milyen problémákat látsz.

Ezt nem csak úgy mondom, tudom.

Igen, ezek mind szubjektív faszságok.

Mi az amit tud egy mostani, amit 20 éve nem?

Sokkal kisebb esélyed van arra, hogy lesodródsz az útról, illetve nem futsz bele másokba véletlenül, mert lefékez időben - helyetted. A hibrid hajtásnál meg például alig kopnak a fékek, mert visszatölti a mozgási energiát, nem alakítja hulladékhővé és porrá. Satöbbi.

Azért ez nem ennyire fekete-fehér.

12 éves pluginban ülve én nem érzem szükségét a váltásnak mert még mindig megy és jól teszi a dolgát, ötvözi az előnyét az EV-nek és a belsőégésűnek is, nem is tervezem eladni amíg gazdaságos hajtani. 

Az önvezetés és vészfék asszisztens elég necces témakör, ha nézel autós youtubereket akkor nem egyszer elmondják hogy indokolatlanul pánikszerűen besatuzik az autó pedig semmi oka nem lenne rá. Ezen felül a sok idegesítő bimbammoló vezetősegédlet is inkább idegesítő mintsem hasznos, eltereli a figyelmet. Az önvezetés pedig egy fals biztonságérzetet ad, sokkal nagyobb baj ha elhitetik a sofőrrel hogy az autó megoldja aztán az utolsó pillanatban elkezd csilingelni mint a vadbarom és kikapcsol. Ennek még bőven kell fejlődnie, jelenlegi állapotában több kárt okoz mint hasznot. Én inkább vagyok azon a földhözragadt állásponton hogy egy sofőr igenis folyamatosan figyeljen az útra. Majd ha eljutunk oda hogy már kormány sincs az autóban akkor okés lesz a dolog, addig csak egy rohadt nagy bétateszt az egész.

A másik visszás irány a mindent is kirakunk egy nagy tabletre történet, sokkal több idő amíg azon kikeresel valamit ahelyett hogy a jól megszokott fizikai gombot kapcsolnád izommemóriából, ezt már lassan kezdik felfogni a gyártók is. Az autók minősége is elég visszás, egyre kevésbé javíthatóak, egyre jobban mennek a gyártók a dobd ki és vegyél újat irányba ami minden csak nem előnyös végfelhasználói szempontból.

A valóság az hogy értelmes fejlesztéseket kéne csinálni, kicsi, takarékos és könnyen javítható autókat meghajtás módjától függetlenül. Nyilván ezeken kisebb a profit, kevesebbet lehet eladni belőle és emiatt a hatalmas autós konszernek nem igazán preferálják őket. Emiatt veszélyes kína ami elkezdte hozni az átlagember számára elérhető autókat, nem csak villanyosból hanem pluginből és sima ice-ból is.

Én nagyon remélem hogy az európai autógyártás észreveszi ezt a hibáját mert ha nem akkor ennek csúnya vége lesz.

"volt az utóbbi 15-20 évben is sok változás"

Írjad akkor, mik ezek.

"15 százalék választja úgy az EV-t"

Azt azért érzed, hogy mennyire kevés a 15%? De egyébként sokan azért, mert arra van támogatás, vagy kell neki a zöld rendszám az ingyen parkoláshoz, vagy csak egyszerűen azt látja jobbnak... Nyilván itt is óriási a szórás, valszeg a fővárosban és környékén jóval nagyobb az arány, Békés megyéből meg senki nem akar se Pestre, se Ausztriába járni szervizekre. Aztán majd az idő eldönti kinek lesz igaza.

"ezek mind szubjektív faszságok"

Ahogy a te EV imádatod is.

"Sokkal kisebb esélyed van arra, hogy lesodródsz az útról, illetve nem futsz bele másokba véletlenül, mert lefékez időben - helyetted."

Talán... De ha normálisan mész megfelelő sebeséggel, a kocsi műszaki állapota rendben és a nem a telefont baszlatod vezetés közben, akkor ennek kicsi az esélye. Egyébként meg ez is el tud sülni nagyon visszásan: indokolatlanul korrigál, és pl. pont amiatt mész be az árokba; vagy ráfékez satura mert valamit benézett vagy elszámolt.

"A hibrid hajtásnál meg például alig kopnak a fékek, mert visszatölti a mozgási energiát, nem alakítja hulladékhővé és porrá."

Igen, de ez sem növeli igazából a vezetésélményt, sem a komfortot, sem a biztonságot. Azon költséget csökkenti, hogy mondjuk fele annyit kell fékbetétet cserélni, és nyersz valamennyit az üzemanyagon, cserébe kapsz egy bonyolult hibrid rendszert és drága akkumulátor cserét. De oké, megadom. Viszont az első egyik úttörő ebben a Toyota Prius, ami szintén 2000-es években jött valamikor, tehát ez a technológia is 20+ éves.

"Sose a gép a hülye."

Írjad akkor, mik ezek.

Mit adtak nekünk a rómaiak? :D

Leírtam, baszki, annyit mondtál rá, hogy "hidegen hagy".

Azt azért érzed, hogy mennyire kevés a 15%?

Miért lenne kevés? Mihez képest kevés? Most van felfutóban az EV, mennyi legyen?

De egyébként sokan azért, mert arra van támogatás, vagy kell neki a zöld rendszám az ingyen parkoláshoz, vagy csak egyszerűen azt látja jobbnak...

Ez a 15 százalék európai szám, ahol idén az első félévben nem volt rá támogatás és a zöld rendszám meg ingyenes parkolás se nagyon van máshol. Egyszerűen aki próbálta tartósabban, az vesz. A többiek meg morognak úgy, hogy első kézből nulla tapasztalatuk van róla.

Ahogy a te EV imádatod is.

Nincs EV imádatom, leírtam tényeket.

De ha normálisan mész megfelelő sebeséggel, a kocsi műszaki állapota rendben és a nem a telefont baszlatod vezetés közben, akkor ennek kicsi az esélye.

Ha, ha és ha, sok a feltételes mód.

Igen, de ez sem növeli igazából a vezetésélményt, sem a komfortot, sem a biztonságot.

Nem a lófaszt nem, hogy sokkal precízebben tudja külön-külön vezérelni a kerekeket a menetstabilizátor és a fékrendszer, ültél ilyen autóban? 

Azon költséget csökkenti, hogy mondjuk fele annyit kell fékbetétet cserélni, és nyersz valamennyit az üzemanyagon, cserébe kapsz egy bonyolult hibrid rendszert és drága akkumulátor cserét.

Namost, 316 ezer kilométer van az autóban, első féktárcsát most kell először cserélni, az akkumulátor még az eredeti gyári. Cserébe nincs váltó, kuplung, önindító, nem kell kis fordulatszámon nyomatékos motor, és egy csomó dolog nem kell még, amitől a hajtáslánc és az autó egyszerűbb. Szerintem neked nem sok fogalmad van ezekről a dolgokról, azokat is bulvárból szedted össze...

Sokkal egyszerűbb lenne, ha nem akarnál objektív értékítéletet mondani és azt légbőlkapott faszságokkal alátámasztani, hanem csak annyit mondanál, hogy neked szubjektíve nem tetszik, mert azzal nem lehet vitázni, az a saját véleményed, csak ne akard extrapolálni a szubjektív saját véleményed, ha nem áll objektív alapokon.

"Leírtam, baszki, annyit mondtál rá, hogy "hidegen hagy"."

Nem írtad le.

"Miért lenne kevés? Mihez képest kevés? Most van felfutóban az EV"

Mert a maradék 85% nem EV. És épp most arról szólnak a hírek, hogy baromira megállt az elektromos autó, úgyhogy zseniális a négyzeten, hogy épp 20 akkugyárat építünk.

"Ez a 15 százalék európai szám"

Akkor meg méginkább durva, mert ebben a németektől a finnekig mindenki benne van, ahol jóval nagyobb az átlagkereset, jobb a szervízhálózat, a töltő kiépítés, és minden egyéb.

"Ha, ha és ha, sok a feltételes mód."

Úgyanígy van egy csomó HA: Ha jól működik a szoftver és ha jól számolja.

"Cserébe nincs váltó, kuplung, önindító"

Az előbb még hibridekről volt szó, most meg tisztán elektromosról írsz.

Hagyjuk ezt a szálat, mert csak a sajátodat hajtod.

"Sose a gép a hülye."

Nem írtad le.

Akkor mire írtad, hogy "hidegen hagy"? :D

Mert a maradék 85% nem EV. És épp most arról szólnak a hírek, hogy baromira megállt az elektromos autó, úgyhogy zseniális a négyzeten, hogy épp 20 akkugyárat építünk.

A maradék 30-35 százalék hibrid és 50% alatt van a tisztán ICE.

Akkor meg méginkább durva, mert ebben a németektől a finnekig mindenki benne van, ahol jóval nagyobb az átlagkereset, jobb a szervízhálózat, a töltő kiépítés, és minden egyéb.

Annyival nem drágább az EV, hogy jóval nagyobb átlagkereset kellene hozzá. Aki meg tud venni egy ICE autót, az meg tud venni egy EV-t is.

Az előbb még hibridekről volt szó, most meg tisztán elektromosról írsz.

Mert hibridben nincs váltó, kuplung, önindító, satöbbi - említetted a Prius-t, abban ezek nincsenek. Az ún. mild hibrid nem keverendő ide.

"... kevés vele a szervíztapasztalat, kevesen értenek hozzá ..."

Ez érdekes, mert két gondolat is eszembe jutott ennek kapcsán.

No offense, tényleg csak kérdés.

Az egyik, hogy én úgy tudom, hogy az EV kevesebb meghibásodásra hajlamos alkatrészből áll (javítsatok ki, ha nem így van) így alapvetően kevesebb szervízköltségre számít az ember, nem?

A másik gondolat, hogy akkor most érdemes elektromos autó szerelőnek tanulni, mert ezek szerint ez hiány szakma, - kivéve ha ezek az autók alapvetően annyira szerelhetőek, mint egy összeragasztott iPhone, gyártói alkatrész támogatás nélkül.

EV meghibásodás, illetve szerviz terén mik a kilátások?

Anno a városok lakosságának növekedése kapcsán azt a problémát vetették fel, hogy a tömegközlekedés annyi lócitromot fog produkálni, hogy nem fogják tudni hova tenni... Aztán valahogy nem lett lócitrom - igaz, lett helyette más. Hogy a tömegközlekedésben milyen módon oldják majd meg 10-15-20-satöbbi év múlva a járművek mozgásához szükséges energia előállítását, azt most csak találgatni lehet. Hogy a villamosenergia tárolásában lesz-e nagy áttörés (olcsó, gyorsan tölthető, tartós tárolóeszköz), vagy épp a szintetikus benzin előállítását sikerül jelentősen olcsóbbá tenni, netán más hajtóanyagot találnak, azt nem tudhatjuk.

Ha tudnám, már milliárdos lennék.

EV lesz. Elon Musk tudja, és milliárdos... :D

Hidrogén. Atom. Fúziós.

Ezekhez mind kell akku. A hidrogénhajtású autó egy EV autó (némelyik tölthető is EV), amelyikben van egy hidrogént "égető" range extender. Ugyanez igaz a többire, alapvetően nem tudod megkerülni az EV-t, maximum azon lehet még rugózni, hogy mi a range extender, ha kell egyáltalán olyan, mert már jelenleg is megfelelő a legtöbb use-case esetén az akku kapacitása.

Vagy valami, amiről még fogalmunk sincs. Azt nem látod, hogy 2 éven belül mi lesz, nemhogy 20 éven belül.

Amúgy elgondolkodtál azon, hogy miért vagy ennyire EV ellenes? Mehetne a hidrogén, az fisszió, a fúzió, bármi, kivéve az, hogy tölteni kell egy akkut. Mi ebben a logika a részedről?

Amelyik a hidrogént "elégeti" az nem EV. Az belsőégésű motor, Toyota nagyon nyomja ezt.

Ha a Toyota Mirai, amire gondolsz, abban van egy Li-ion akku, tisztán elektromos hajtás és egy hidrogén üzemanyagcella, ami tölti az akkut és/vagy hajtja a villanymotort, az inverteren keresztül. Nincs benne olyan értelemben belsőégésű motor, mint a benzin- vagy dízel üzemű autókban, az üzemanyagcellából nem forgási energia jön ki, hanem villamos energia.

A Toyota Mirai tüzelőanyagcellás autó!!!!!

Igen, van benne akku és pont olyan, mint egy EV, aminek van range extendere.

A Toyota fejleszt olyan belső égésű motort, amiben a hidrogént "ELÉGETI" !!!!!!

Egyrészt az sehol nincs még, egy-egy prototípus van belőle, ami meg tud tenni pár tíz kilométer nagyszervíz nélkül, másrészt felesleges komplexitás az üzemanyagcellához képest, harmadrészt ugyanolyan gond a NOx emisszió, ami miatt az Euro VI normát se tudja teljesíteni, és azt is csak kurva drága katalizátorral. A HICEV nem új dolog, csak épp a hidrogén egy köcsög dolog, tárolni is komplex, mert belediffundál szinte minden anyagba, ezért nehéz tartós belsőégésű motort készíteni hidrogénhajtással.

Ezen túl az is probléma, hogy a belsőégésű motor hatásfoka fele sincs az üzemanyagcella hatásfokának.

Jó lenne, ha tisztában lennél dolgokkal, amikor osztod az észt.

Írjál még sok felkiáltó jelet, azzal lehet nyomatékosítani a mondandód... :D

Elon Musk nem az EV-től lett milliárdos, azért lett a Tesla, mert milliárdos.

A milliárdosságának jelenetős része a Tesla részvény, lásd "Around 75% of Musk's wealth was derived from Tesla stock in November 2020", aztán ez a részarány csökkent, mert ebből vette a Twitter-t, de még mindig jelentős részt azért milliárdos, mert Tesla részvényei vannak.

Vészfékezés random működik tesztek szerint kb minden gyártónál, önvezetés egy vicc, csak arra jó, h elaltasson, még sávot sem tud tartani, mert van példa arra, h nekicsap a szalagkorlátnak 130-nál. Vészfékezés tök jó, random fékez néha satuval pályán, ami kb gyilkossági kisérlet, vagy a felüljárón levő reklámtáblán levő autóra hiszi azt, h elötte van, és satuzik.

Részemről, köszi, de nem kell semmi, ami bele tud nyúlni sem a fékbe, sem a kormányba. Prímán meg tudom ölni magam én is, ha olyanom van, de eddig kb ~700ekm-t vezettem, és nem volt önhibás balesetem.

Majd akkor szóljanak, ha beülök a kocsiba, beadom neki a címet, hátradöntöm az ülést, és alhatok.

A 2000-es évek közepén már tökéletes, fenntartható, javítható autókat tudtak csinálni, fasza futóművel, pörgős szívó motorokkal, amiket nem folytott meg a környezetvédelmi agyon bonyolítás.