Rövid vagy hosszú buszt?

Fórumok

Családi 9 személyes kisbuszom van, amit megelégeltem és a lecserélését tervezgetem egy újabbra. Az a kérdésem, hogy szerintetek rövidet, vagy hosszút érdemes-e venni? Főként olyanok véleményére vagyok kíváncsi, akinek van/volt kisbusza, és valamilyen konkrét érvet tud mondani a hosszú, vagy a rövid mellett. Mivel kicsik a gyerekek, ha most veszek egy jobb buszt, akkor azt akár közel 20 évig tervezem hajtani, úgyhogy jól meg akarom rágni ezt a kérdést. Nem akarok, hogy egyen a fene, hogy miért nem a másik változatot vettem-e inkább! Árban nem lényeges a különbség.

Sok típusnál létezik kétféle hossz, például az újonnan kapható Toyota Proace-ből van 4959mm és 5309mm hosszúságú. A hosszabb csomagtere majdnem duplája (550 vs 980l), és kívülről 35 centicskével hosszabb csak. De azért az a 40 cm nagyon nem mindegy, ha el kell férni valahol. Hasonló méretek érhetőek el a legtöbb gyártó 9 személyeseinél.

A nyilvánvaló előny és hátrány, hogy a hosszúba sokkal több cucc fér, manőverezni viszont rosszabb vele. Jelenleg rövidem van, azzal elvagyok. De vezettem hosszút is, és nem mertem megfordulni vele egy helyen pedig akartam volna (bérautó volt, sötétben hóesésben dugóban nem láttam, hogy vannak-e mögöttem). De ha lett volna benne kamera és van időm megszokni, hogy mekkora, akkor lehet, hogy nem lenne gond.

Akinek hosszú busza van, megbánta-e, hogy nem rövidebbet vett inkább?

Akinek rövid busza van megbánta-e, hogy nem hosszabbat vett inkább?

Hozzászólások

Hosszabb v klassem van, de nagyon gondolkodom, hogy veszek egy 7 meteres sprintert es atepitem. Felesegemnek nem tetszik az otlet.

Mármint lakóautónak építed át, vagy mire? Persze, hogy nem tetszik az asszonynak, mert fél, hogy valami csirkét ültetsz be a jobbegyre helyette. Lakóautós gazdag boomer: az apakomplexusos lánykák álma.

Nekem még kicsik a gyerekek, tehát nem két személyre kell a kocsi, hanem sokra. A fix célpontjainknál mindenhol elfér, de kirándulásokon, nyaraláson ha csak egyszer nem tudok valahol megállni a 40 centi miatt, akkor dühös leszek. Neked a hosszúsága sosem gond manőverezéskor? Vagy úgy mész, hogy tudod hogy meglesz a jól ismert parkolód a végponton és akkor mindegy.

Mit jelent az, hogy "4 keréknél magasabb felépítmény"?

Az egy dolog, hogy van kisebb autód is, de ha már egyszer ezzel indultál el valahová, akkor ezzel kell parkolnod. Ha egy kicsit is gyanús a dolog, akkor a rövidebbel mész és kész? Ha csak 1 buszod lehetne, akkor mekkorát vennél?

Hasmagasság: https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/ed2ae0ec-2d54-4886…

Ha Olaszországba megyek, ott is van autóm. Bárhova a 7 méter miatt nem tudok vele menni. Feleségemnek pont ez a baja vele. Ezért ágál ellene.

 

Amúgy ilyesmi lenne:
https://www.ultimatetoys.com/sprinter-conversions/

 

Ha egyetlen egy autóm lehetne és a pénz nem számít, akkor a linkelt és átépített spinter, hátul benne egy kerékpárral és egy elektromos rollerrel.

 

Ooops. Most számolom.  6 autóm van.

Nem rosszak. Én a lakóautó átalakításokra csorgattam a nyálam, nagyon jók vannak a neten. De az nekünk most egyáltalán nem időszerű, majd ha nagyok lesznek a gyerekek, úgyhogy tényleg felesleges nyálcsorgatás volt. Két személynek már az 5.3m-est is egész jól meg lehet csinálni, a bicikli persze nem belül lenne, hanem hátul "lógna".

Alapvetően kerékpározni úgy megyünk, hogy akkor az konkrétan kerékpáros túra, tehát odamegyünk valahova, leszedjük a gépeket és kerékpározunk. Az általad vázolt változat egyelőre nem létező igény nekünk.

Persze jó volna, ha bele lehetne rakni belülre a bringákat, de a 7 métert már tényleg kompromisszumnak érzem a közlekedésben :-). Ha csak 1-2 gyerekkel megyek külön mégis, akkor viszont az 5m-esbe simán be tudjuk tenni a 3 bringát magunk mögé, ha kiszedünk pár ülést.

Szóval a 7m-ről nem fogsz meggyőzni. De értem az igényt, ha lenne rá pénzem és helyem akkor 7. autónak simán vennék egy 7m-es buszt. Ne hagyd magad lebeszélni! Ha meg elúnod mégis, addigra lehet, hogy ráizgulok én is és megveszem tőled jóárasítva! :-)

Én egyelőre már annak is örülök, ha az összes utast és gépet el tudom szállítani :-). Legutóbb 4 bicikli volt hátul, plusz egy kis bicikli és egy utánfutó benn. De ha megnőnek, akkor 6-7 biciklit is kell majd szállítani. Pláne jó lesz ha majd felnőtt méretű lesz mind... A mi bringáink olcsóbbak, de mondjuk ha mindet ellopnák egyszerre az nem esne jól.

Nekem ez már túl "luxus". Inkább ezt tudnám elképzelni: https://www.volkscamper.co.uk/campervan-friends/

Vagy ez: https://www.youtube.com/watch?v=TfKUc9UbpU0

De mondom, ez a jelenlegi életfázisunkban nem működik, mert ez nagyon maximum 4 személyre jó csak.

>9 személyesre visszajön az áfa és nincs cégautó adó.

Ez hogy jön vissza? Én eddig úgy tudtam, hogy ez "szürke zóna", fel kell venni hozzá tevékenységi körnek személyszállítást, vagy teherautónak kell vizsgáztatni, vagy ilyesmi trükköt kell csinálni. De ha egyetlen egy személyszállítást se végzel pénzér, akkor az para. Meg nyilván kell tartani egy útinaplót is, nem?

Van erre valami linked, hogy hogy működik?

NAV 2015.évi 31.sz.füzet
a vezetővel együtt több mint nyolc fő szállítására alkalmas (mikro-busz, transzporter, autóbusz), valamint a 2500 kg-ot meghaladó együttes tömegű vegyes használatú tehergépjárművek nem számítanak személygépkocsinak.

Ha nem számít annak, akkor áfa vissza, és nincs cégautó adó.

 

forrás: "31 Cégautóadó és az ahhoz kapcsolódó szja-szabályok 20240104.pdf"
https://nav.gov.hu/ugyfeliranytu/nezzen-utana/inf_fuz/informacios-fuzet…

Az előzőek alapján tehát a vezetővel együtt több mint nyolc fő szállítására alkalmas
(mikrobusz, transzporter, autóbusz), valamint a 2 500 kilogrammot meghaladó együttes
tömegű, vegyes használatú tehergépjárművek nem számítanak személygépkocsinak.

attol fugg, soros vagy parhuzamos. sorosnal ugye a rovidebb a gyorsabb, parhuzamosnal a szelesebb :)

Szerkesztve: 2024. 03. 15., p – 10:09

Voltam a Pappas busz részlegén (MB Sprinter Tourer). Azt a tájékoztatást kaptam, hogy a náluk forgalomba helyezett 9 személyes buszok szgk VTSZ-szel érkeznek. Szerintük emiatt ennek az ÁFÁ-ját nem mindenki kaphatja vissza default. Azt mondta az értékesítő, hogy a tevékenységben kell lennie ahhoz a személyszállításnak. pl dolgozók szállítása. (szvsz ez 9-nél kevesebb személy szállítására vonatkozik, a 8-nál többre pedig a fentebb linkelt jogszabály)) Ezzel most kicsit összezavart engem, mert én másképpen értelmeztem a jogszabályt. Azt is megtudtam, ha buszt veszek, de nem kérek bele hátra ülést, akkor is azzal a  VTSZ-szel adják, mert a busz padlólemeze ülés rögzítésre alkalmas. Ha átépítem a buszt, akkor is ilyet vegyek, mert kevesebb macera az átminősítése.

Beszéltem egy hazai átépítő céggel (Pappas ajánlás), velük március 25.-e után tudok majd találkozni.
Ők azok: https://buszbox.hu/autobusz-atalakitas-es-ertekesites/

Itt tartok most, kicsit elbizonytalanodva. Következő lépés megnézni az átalakításokat, ha az tetszik, akkor a jogi részét. Aztán dönteni, hogy akarom-e.

Hány személyes vettél?

ÁFÁ-t meg tudom oldani. Megveszi a bérlős cégem és bérbe adja.
Ha nem jön vissza az ÁFA és van cégautó adó, akkor viszont elgondolkodtató, hogy ne cégre vegyem meg, hanem magánszemélyként.

ps.: feleségem nem rajong egy 7 méteres buszért

9 személyes hosszút rendeltem végül. A 9 személyesben biztos voltam, a hosszúságon vacilláltam, de úgy döntöttem, hogy a parkolásba belejövök és kész, kell a hely. Tolatókamera ma már alap, úgyhogy nekimenni nem fogok semminek majd tornázok a kormánnyal ha kell csikicsukizni.

Hát egyelőre csak megrendeltem... Olyan sokára gyártják le, hogy addig még ráérek ezen gondolkodni... 99%, hogy cég lesz. Lízinggel mindenképpen meg lehet spórolni a fél áfát, az már egész jó, de ráállítottam a "jogi osztályt", hogy az általad linkelt trükkök működnek-e nekünk.

Csak a cimet olvasva azt hittem valami embedded chipforrasztos topik lesz, erre csak szimplan gepjarmu topik lol