"Döbbenetes pofont jelentenek Európának a friss PISA-eredmények ..."

Fórumok
  • Még egy PISA-teszten sem teljesítettek olyan rosszul matekból a magyar tanulók, mint idén, de még így is egy ponttal az átlag fölé kerültünk.
  • A korábban éllovas észak- és közép-európai országok átlaga ugyanis brutálisan bezuhant, elsősorban a Covid-járvány miatti iskolabezárásoknak köszönhetően.
  • Mit kezd majd a sokkoló friss adatokkal Európa?
  • „Azt állíthatjuk a mostani [magyar] eredményekről, hogy valamivel jobbak, mint a 2018-asok voltak
  • az OECD-országok eredményei matematikából 15, szövegértésből pedig 10 ponttal romlottak a világjárvány hatására. Magyarország esetében csak 8 és 3 ponttal rosszabb eredményekről beszélhetünk, tehát nem romlottak olyan mértékben, mint az OECD-átlag.

Linkóc:

Hozzászólások

Nemigen hoztátok ide, mi? :D Mert a végén kiderült, hogy nem #nemaZóbánn #nemafizetés #bezzegnyugat #blah #mondtamhogynematanáronmúlik #reformkellatanárszakmába #távoktatásbanislehet

stb.

trey @ gépház

Jó, de ott Péterfy Bori nem lépett fel a spontán szerveződött tüntetésen.

Ott nem jelent meg az Amnesty International

Ott nem tüntettek a tanárok és a diákok

 

Csak nálunk hanyatlik a demokrácia, meg a jogállamiság.

De ha pár kultúrálatlan, állat megkésel néhány óvodást, és ez neked nem tetszik, akár börtönbe is zárhatnak a fejlett nyugaton.

Van, ahol a hordák fizetés nélkül viszik ki a cuccot a boltokból, ha megállítod, megbüntetnek.

 

Ilyen világ kellene ide is, rettegni kellene az utcákon, a tömegközlekedésen, rendezvényeken. Éljen!

Orbán elszigetelődött már? Ki az a Dobrev?

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]

Sikerült megérteni a cikket? Relatív lettünk csak jobbak, mert a többiek zuhantak. Abszolút viszont romlottunk, főleg matematikából. Nyugaton/északon ebből korigálás fog következni, mi meg kényelmesen süllyedünk szép lassan tovább. De hajrá, szorgos népünk győzni fog!

Itt vannak a táblázatok:

https://444.hu/2023/12/05/pisa-teszt-kozepmezonyben-vagyunk-de-nem-a-jo…

Matematikából és szövegértésből is romlott a magyar diákok teljesítménye, a természettudományos teszten viszont sikerült javítaniuk - derül ki a 2022-es PISA-teszt eredményeiből, amelyeket kedden hoztak nyilvánosságra. Arányaiban viszont kevesebbet romlott a magyar diákok teljesítménye, mint az OECD-átlag, amely - a koronavírus-járvány hatásainak is köszönhetően - erősen bezuhant.

[...]

Az OECD-átlag mindhárom területen nagyot zuhant. Legkevésbé a természettudományos eredmények romlottak, a 485 pontos átlag 4 ponttal kevesebb, mint 2018-ban. A szövegértési eredmények 11 ponttal lettek rosszabbak, 476 volt az átlagos pontszám. A leglátványosabb romlás a matekfeladatoknál látható: itt 17 ponttal szerepeltek rosszabbul a diákok, mint legutóbb, az átlag 472.

trey @ gépház

Ez meg mindig kizarolag a matek resze. Ez nagyon jo, hogy kevesebbet romlott, mint a tobbi, meg akkor is ha Gyurcsanyi 494 ponthoz kepest siralmas.

Osszesitettben, amit szinten linkeltem, csak pont elfelejtetted. Ott pedig ugye csak az Olaszok maradnak, meg Izland a listadrol az altalam kiemelt Norvegian kivul. De utobbin kivul egyiket sem hallottam meg pozitiv peldakent sehol.

Skandinav allamokat viszont emlegetni szoktak, hogy kiemelkedo oktatasa van. Ezert nekem csak Norvegia a furcsa. (Matekbol USA szarabbul teljesitett, de osszesitettben megis sokkal jobb volt ugy, hogy USA-t negativ peldakent szoktak oktatas temakorben megemliteni :) )

Ami viszont durva, hogy Gyurcsany alatt mennyivel jobb eredmenyek voltak mindenbol. Lehet megint Gyurcsanyt kene az orszag elere, hogy javuljon a helyzet!

Sajnos a Gy. Ferenc és bűntársai hamar pakoltak és húztak a picsába, így sose derül ki, hogy éppen csak könnyebb kérdések voltak az akkori teszteken, vagy a sejpítő köcsög (Hiller) tényleg hozott valami pluszt.

Az elméleted ellen szól, hogy az ilyen változásokhoz évek, de inkább évtizedek kellenek 🤣

trey @ gépház

Bizonyítani tudod az ellenkezőjét? Semmit sem tudsz, kb. csak azt, hogy egy 4 éves szakaszból levonsz valami gagyi következtetést. Tegyük fel, hogy Ferenc és bűntársai januártól átveszik az oktatást. Január másodikától szerinted ugyanazok a tanárok jobban tanítanak, 2-tól pedig a diákok jobban teljesítenek :D :D :D

Hogyne.

trey @ gépház

ROTFL :D

Bizonyitasi kenyszer nalad van. Ott vannak a szamok. Ha ugy gondolod, hogy meghamisitottak az eu-s adatbazist, akkor jelentsd fel oket. Aztan bizonyitsd is. Koszi. Szolj ha kesz. Majd megkovetlek.

 

Ezen szamok alapjan egyertelmuen latszik, hogy Gyurcsany alkalmasabb vezeto. Orban es bandaja meg alkalmatlan.

Na mivan? Nem tetszenek a szamok a grafikonon? :D

Ilyenkor gondolom kicsit budosebb a szad szelere ragadt szmegma is :D:D:D

De majd azert szolj, ha bebizonyitottad, hogy ezek a szamok https://imgur.com/a/hD4yz3Y nem valosak es akkor megkovetlek.

Durva erzes lehet, hogy igy leiskolazta Gyurcsany a teged taplalo "emlo" gazdajat.

480 --> 473 ez most tényleg csökkenés? Még nem is szignifikáns, de tényleg téged igazolnak a számok.

 

" Először 2000-ben, ezt követően 2003-ban, majd 2006-ban volt mérés. Az egyes mérések alkalmával egy-egy műveltségi terület nagyobb hangsúlyt kap, mint a többi. 2000-ben a szövegértés, 2003-ban a matematika, 2006-ban a természettudomány volt a kiemelt terület. 2009-ben ismét a szövegértés, 2012-ben pedig újra a matematika került a figyelem középpontjába. "

 

Tehát még egymással össze sem vethetők a számok. https://hu.wikipedia.org/wiki/PISA-m%C3%A9r%C3%A9s https://en.wikipedia.org/wiki/Programme_for_International_Student_Assessment

 

A diákok kiválasztása mindenhol véletlenszerű? Olyan fura, hogy Kínában mindenhol egyenletesen kiváló az oktatás, de mégis meg tudnak élni abban a diktatúrában :D

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]

Miután van egy trend, hogy a kommunizmus bukása óta egyre rosszabbak az eredmények, szerintem kicsit vicces ezt Gyurcsányihoz meg Orbánhoz kötni így 4 éventi váltásban. Egyszerűen ez a fajta világrend ennyire képes, ez van. Ez sem fog gyökeresen megváltozni gyökeres világnézeti változások nélkül.

Én azért hajlamos vagyok a Hoffmann Rózsa féle ámokfutást belelátni a 2010 utáni erősebb esésbe. A lányom osztályában pl. vettünk suttyomban jó matek könyvet az állami mellé, de később a középső lányomnál már mindenki az állami könyvet használta, fel sem vetődött a tényleg jobb alternatív (korábban sima) könyv. (Ugyanaz a suli.)

Egyébként 13 év 2/3 után bármi esés/romlás a jelenlegi kabinet sara. Arra hivatkozni, hogy régen sem volt jobb, szánalmas.

Társadalmi változásban látom az okokat. Volt mindenkinek okostelefonja 2010 előtt? Ha a gyerekkel kevesebbet beszélgetnek, ha a gyerek kevesebbet "rosszalkodik", akkor kevesebbszer találkozik az ok-okozat összefüggésével. Ez nem Orbánék hibája. A jelenlegi matektankönyv teljesen oké szerintem (1-2 osztályossal találkoztam eddig). Még a tanárok szidásában sem tudok részt venni. Pedig tény, hogy a gyerekeim megmerik kérdezni többször is azt amit nem értenek, de idővel feladják, mert tudják, hogy majd este apa elmagyarázza jobban.  Ezt sajnos nem minden gyerek teheti meg. Éppen ezért már többször írtam, hogy kellene professzionális videós anyag a tanórákról, ami segíti a pótlást, és zsinórmérték a tanároknak. Ezt mindenképpen el kellene készíteni és a platformhoz ingyenes hozzáférést biztosítani a gyerekeknek, szükség esetén egy korlátozott  SIM-kártyával és akár egy okostelefonnal. Ha már használják az eszközt, akkor nem elvenni kell tőlük, hanem tartalommal megtölteni.

Szerintem amik lényegében megváltoztatták a tanulás lehetőségeit:

 * Digitális világ: szerintem egyáltalán nem pozitívan változtatott, a túlingerléstől a gyerekek nem tudnak figyelni. Ez a szöveg, hogy "érdekesnek kell lenni az órának" szerintem marhaság: sok esetben tök érdekes az, csak a gyerekek ahhoz vannak szokva, hogy minden színes meg ugrál amit nézni kell, és nem tudnak várni sem. Plusz nem is alszanak eleget a gyerekek, mert késő estig a gépeken lógnak.

 * Integrált oktatás: régebben akinek nehézséget okozott a sima tananyag, az kisegítőbe járt. Ezzel a normál iskolák fel voltak szabadítva ettől a tehertől. Ma mindenkit integrálnak (kivéve az integrálhatatlanokat persze, ez egy külön papíros kategória, ha jól tudom). Az iskoláknak kötelező felvenni minden osztályba néhány gyereket, aki valójában nem oda való a régi módi szerint. Ezt aki jól sáfárkodik megoldja úgy, hogy kiválogatja azokat, akiknek papírja van ugyan, de nem zavarja az órát. Amelyik osztálynak meg pechje van, oda kerül az aki meg zavarja az órát... És a rendszer szabályaiból adódik, hogy kb az osztályok fele-harmada meg fogja szívni. Elvileg van a pedagógus asszisztens, aki benn van segíteni, de soha nincsen elég, meg rájuk bízzák a helyettesítő órákat, mert nincs elég ember sosem. Erről nem illik beszélni, mert dogmát sért, de több embertől is hallom, hogy igencsak komoly probléma ez, és egész osztályok nem tudnak rendesen haladni mert 1-2 ember visszafogja őket, akiket viszont nem lehet eltanácsolni.

Egyik témába se áll bele a baloldali ellenzék sem, amennyire tudom az integrált oktatás eleve ilyen egyenlőségpárti balos gondolatból jött. Hogy a Fidesz miért van ezen az úton az talány, de nincsen érdemi vita arról, hogy mást kellene-e csinálni. A lényeges kérdések megoldatlanok maradnak, változás tehát nem várható.

A tankönyv kérdése ezek mellett másodrendű. Persze fontos, én is hallottam, hogy "illegálisan" más könyvből tanulnak itt-ott a gyerekek mint az államilag előírt.

Sőt, az első szerintem nem állami feladat, nem is tud az állam beleszólni ebbe, hogy ne képernyőzzenek azok a szerencsétlen gyerekek! Talán propagandakampányt indíthatna ellene az állam, aztán annyi. Vagy okosabbak lesznek a szülők, vagy nem.

A harmadik szintén tabu kérdés a gyerekanyag. Európa nemzeteit éppen lecserélik más genetikai hátterűekre (lásd: Kalergi-terv). Teljesen ésszerűtlen azt várni, hogy a másik emberek pontosan úgy fognak teljesíteni mint a régiek. Az, hogy a teljesítmény kizárólag a nevelésen és az oktatáson múlik, az egy ilyen dogma, amit bizonyítani ugyan senkinek nem sikerült, de szerencsére nem is kell, hiszen éppen azért dogma.

A Covid őrületről egyébként el tudom képzelni, hogy valóban volt egy kis rossz hatása. A vicc az, hogy a PISA tesztet nagyobbakon mérik, azon korosztályok, akik _igazán_ megszívták, azok majd csak évek múlva lesznek mérve. Mert pont a legkisebbeket szivatták meg legjobban azzal, hogy az emberi interakcióktól fosztották meg őket a legidiótábbak. Azért szóltam mégis kritikusan a kijelentéshez mert az, hogy ez volna az elsődleges ok igencsak kétséges. Ahogy belecsempészték az állítást a cikkbe, azt tipikus trükkös hazugságnak tartom. A hazugság célja pedig, hogy elleplezzék az egyéb szisztematikus problémákat.

Ne zavard a részletekkel. Még a ballib ojjettívfüggetlen is megírta:

A rendszerváltás utáni összes kormány kellett ahhoz, hogy a tanárok szerdán is sztrájkoljanak

[...]

Az SZDSZ-MSZP kormányban az oktatásügy a liberálisokhoz került, akik erőteljes modernizációs programba kezdtek. Ez a felülről érkező direktíva nem találkozott feltétlenül a tanárok elképzeléseivel, különösen igaz ez az 1995-ben megjelent NAT-ra, ami a korábbinál sokkal nagyobb önállóságot várt el a tanároktól és a tantestületektől, saját pedagógiai program megírására is kötelezve őket.

[...]

Kialakult egy ellenérzés a liberális oktatásirányítás és a tanárok széles rétegei között.

[...]

Gyurcsánynál nem jutott erő és akarat az oktatásra

Magyar Bálint második miniszterségének idején tovább folytatta a modernizációs elképzeléseket, de a rendszer alapjain nem tudott változtatni (kudarcot vallott az egységes 6+4+2 iskolarendszerre történő áttérés, maradt a szegregációnak megágyazó sokféleség például), sikereket leginkább a digitalizációban ért el, de a modernitás trójai falovainak tartott interaktív táblák nem hozták el a szebb jövőt.

Ennyit a Kurcsányi sikerekről. :D

trey @ gépház

en 2 eve voltam pisateszten, akkor azt hoztak ki hogy terhes vagyok. azota nem bizom az ilyen tesztekben :)

>brutálisan bezuhant, elsősorban a Covid-járvány miatti iskolabezárásoknak köszönhetően.

Nyilván csakis a Covid lehet, semmi köze a diverzitáshoz.

Ebből is látszik, hogy nem tanár kell ide, hanem olyan szakember, aki tudja akár távolról támogatni a kölköket a tanulásban. A tananyagok már elérhetők elektronikusan. Ez nem a 18. század, ahol a faluban egy embernek volt könyve és az az egy ember tudott olvasni (tanító), tehát neki kellett tanítania.

Ma már a technológia tanít és az a jövő, hogy egyre kisebb szerepet kell ebben a folyamatban szánni az emberi erőforrásoknak.

Egy 3TPO is taníthat a jövőben.

Ha az én időmben lett volna ennyi forrás (internet stb.) a tanulásra, lehet, hogy Nobel-díjas lennék.

El sem tudják képzelni a mai fiatalok, hogy milyen sok lehetőségük van ma a tanulásra.

És vajmi kevés köze van ennek a tanárokhoz.

trey @ gépház

Pedig a sok migráns atomtudós gyereke próbálta felhúzni az átlagot, de Orbán elinflálta a pisa eredményeket is. :( Nincs mese, el kell menni ebből az országból, a vak is látja mi folyik itt!

 

:)

Sad Pikachu face:

  • PSZ
  • PDSZ
  • Totyik Tamás
  • Molnár Áron
  • Kockás Inges magyar tanár politikai aktivista takarító Dániában
  • ...

trey @ gépház

A tesztet 15 évesek körében végzik el, ezek már az orbáni oktatáspolitika eredményei! Ugye basszák el az időt hittannal, oktatásra meg nincs idő!

És ott van még az rengeteg torna óra is! Fújj.

 

Ne legyél fasz. Orbán elmondta erről a véleményét:

https://www.youtube.com/watch?v=ZrC-lHMRaO0&t=333s

 

"A magyar fiatalok fizikai és lelki egészsége a két legfontosabb kérdés."

Ne legyél fasz. Orbán elmondta erről a véleményét:

Ha valaki meghallgatja: 2018-ig lejtmenetben voltunk, azóta meg nem fejlődünk, a többiek meg igen. 

És ott van még az rengeteg torna óra is! Fújj.

Valóság, hogy az iskolában a gyerekek tornaórán nem csinálnak semmit. Minden gyerek délután sportol. Én pl. úszni hordom a gyerekeket hetente több alkalommal, egyesületi szinten.

Szóval: továbbra is szar. De örülünk, mert vannak, akik még szarabbak, és ezért most ez jó. Hát, ez is egy színvonal, a hozzászólások alapján nem csak a Pisa tesztek eredményével van baj nálunk.

Hogy is tanultuk MaLo-ból vagy Valszámból a BME-n? Vigyázat, régen volt, emlékezhetek rosszul. :)

A, B:
- Attól, mert A igaz és B hamis, attól még hamis marad az állítás.
- A igaz, B igaz, de A nem oka B-nek, tehát az állítás hamis. (hamis okozat)

Méréselmélet: 1 mérés nem mérés, 2 mérés fél mérés, 3 mérés 1 mérés, de mint tudjuk, 1 mérés nem mérés....

Trendet nem 2 értékből számolunk.

Hajrá flame! :)

Tudtam, hogy valaki félreérti. :)

2018 vs. 2022. Ez nálam erősen csak 2 év összehasonlítása.

Szerk.: Szívem szerint úgy látnám értelmét a PISA mérésnek, hogy minden évben készüljön egy mérés. Így sokkal könnyebb lenne kiszűrni a kiugrásokat - akár negatív, akár pozitív irányban. Szerintem.

Én meg úgy, ha standardizálnák gyakrabban a tesztet.  Vannak országok amik az ilyen tesztekre gyúrnak és vannak amelyek nem. Ismerek olyan hazai magániskolát (SEK), akik kérik kompetenciateszt íráskor a gyengébb gyerekek szüleit, hogy aznap ne vigyék be a gyereket. Szerencsére ez is látszik a kompetencia felmérésen (hiányzók száma).

Továbbá a Finn csoda is véget ér a középiskolával, mert egyetemet végzettek száma átlag alatti EU szinten.

Az a baj, hogy attól, mert te állítod valamiről, hogy igaz, káromkodsz, erőszakos kifejezéseket használsz, attól azt hiszed, hogy neked lesz igazad.

Ha még mindig nem érted, hogy a tanárok, diákok miért tüntetnek (szerinted hőzöngenek, ami tipikus lekezelő, fölényeskedő kijelentés részedről), akkor benned van a hiba. Semmi gond, nem érthetsz mindenhez.... ;)

a tanárok, diákok miért tüntetnek

s/a tanárok, diákok miért tüntetnek/a tanárok nem egész 10%-át képviselő szakszervezetek és azok rokonai/

Ne túlozz! Ne kamuzz! És, valóban nem értem. De nem azért, mert nem értek hozzá, hanem azért, mert a 90% otthon marad(t).

trey @ gépház

Magas labda, magas labda....folytatódjon az adogatás. :P

1. Kérdezted már a gyerekeid, esetleg unokáid, keresztgyerekeid, unokatestvéred gyerekeit, hogy ők mit látnak az közoktatásban? Esetleg tanár rokonokat, ismerősöket?

2. A magyar nyelvben a "k" a többes szám jele főneveknél. Ha már legalább 2 tanárról vagy diákról beszélünk, akkor beszélhetünk tanárokról, diákokról. Általános iskola 3. osztály, ha jól emlékszem. :P

3. Tudod, nagyon sokan féltik a seggüket ebben az országban. Nem mindenki él Győrben vagy a nagyfaluban (Budapesten), hogy hopp, átmegy másik iskolába tanítani, netalán szakmát vált. Bivalybasznád alsón jó, ha van 1 (egy) darab általános iskola. A tanár meg nem akarja az állását elveszteni, mert nem akar Hóbelefranc felsőre ingázni napi 50 km-t, hogy taníthasson.

4. A tanári léthez hivatástudat kell. Akiben megvan, ő picivel rosszabb / kényelmetlenebb körülmények között is hajlandó a pályán maradni.

5. A tanárok már régóta kongatják a vészharangot - 20-30-40 éve. Csak az a baj, hogy senki se veszi észre rajtuk kívül, hogy "ég a ház". Aztán amikor már tényleg "ég a ház", az sokszor csak 10-20-30 év múlva csapódik le. Olyan, mint a teherhajók kormányzása. Sokkal előrébb kell gondolkodni és tervezni.

6. Rengeteg megalkuvó ember van. Nem hiszem, hogy a tanároknál kevesebb lenne, mint mondjuk a vonatvezetőknél, bolti eladóknál, út tisztaságáért felelős menedzsereknél (=utcaseprőknél). A megalkuvó ember nem tüntet, csak csöndben mormog az orra alá valamit.

Szerintem pedig: el kell fogadni, hogy egy szakma devalválódásának és teljes átalakulásának, ha úgy tetszik, forradalmának vagyunk szemtanúi. Lassan, de biztosan a technológia átveszi a főszerepet. Érdemes erre felkészülni.

Szóval, nem igazán érdekel a mellébeszélés.

PS: A tanárok mindig sírtak. Egyik generációjuk kódolja a következőbe, hogy sírniuk kell. Sírtak már a '80-as években is, amikor általánosba jártam. A világ nem változik. Ezek sírni fognak akkor is, ha akármi lesz kormányon, akármilyen emelést kapnak, akármilyen munkakörülményeik lesznek. 30 év múlva visszanézek erre a kommentemre.

trey @ gépház

Atlag meresnek egy bizonyos szint felett nincs ertelme. Minden teruletre akkora lett a beugrasi kuszob, hogy a nagyon kiemelkedoeken kivul a tobbieknek az iras olvasas osszeadas kivonason tul teljesen felesleges barmit is tanulni.

Kenyszeres "diploma" hajhaszas meg egyenesen karos. Nincs ra szukseg. Az egy szocialis nyomaskenyszer a szulokon, hogy ne bizonyuljanak egy "failure"nek, mert a kolkuk meg egy diploamat sem kepes osszehozni. Technikailag 80% nem valo a felsooktatasba azoknak akik ott vannak.

Oktatas is megy at biznisz szintre es ez igen karos. Tobb szinten. Fizeto ugyfelnek ugyanis elvarasai vannak es ha az intezmeny azt nem teljesiti akkor az az intezmeny megiteles szerint "rossz" , vagyis nem baj ha hulye a vegen majd valamit adunk neki. Mas nem egy szabad muveszetek papirt.

Ezt nem lehet kitargyalni, mert komplex tudomanyagak, tobbesszamban, foglalkoznak ezzel konyvtarnyi anyaggal. Reg atlag halandot meghaladottan.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Azt tapasztaltam, hogy aki leginkább felsőoktatásba való, azok lesznek leginkább  alkalmazottnak valóak is.  Eközben meg úgy tudom, hogy egy ország felemelkedése a vállalkozóin múlik. Te pont őket zárnád ki, mert  a legtöbb ilyen személy valamit másképp csinál, mint a megszokott. Ebből a típusból a többség végigszenvedi az iskolát, és nem a tanulástól szenved. Egyszerűen van bennük egy hasznossági függvény, ami folyamatosan fut, és aminek nem látta be az értelmét, azt hanyagolja. Később ennek a függvénynek köszönheti majd mindenét. Eközben aki szerinted odavaló, az minden kérést teljesít kritika nélkül és rendelkezik többnyire egy teljesítménykényszerrel. Őrájuk jellemző, hogy később a fontosat és a sürgőset nem fogják tudni megkülönböztetni.

A legkisebb lányom (7), már most olyan karizmával rendelkezik, hogy mindegyik társa követi, bármit megcsinálnak neki. Emellett nagyon okos, de törekszik a minimumra azoknál a dolgoknál amihez nincs kedve.. Csak annyit csinál meg, amennyit muszáj és nem annyit, amennyit a képességei engedik. Tipikus vállalkozó, pedig esélyes, hogy nem lesz kitűnő tanuló. A középső gyerekem (8,5) perfekcionista, aki akkor jár majd a legjobban az életben, ha a húga lesz a főnöke. :) A legnagyobb lányom (18,5) pedig jelenleg egy tróger. Jó agyú gyerek, csak mindenbe beleszarik, igazi álmodozó, 2012-ben kezdte meg a  tanulmányait. Érettségi előtt áll, és már csak pár tantárgy érdekli, a többiből megelégszik a kettessel is. Nem látom azt, hogy bejut a felsőoktatásba, pedig szeretne. Bejutáshoz esélyes, hogy újra kell majd érettségiznie. Ha így lesz, abból tanulni fog és azáltal odavaló lesz. Összefoglalva nem gondolom, hogy aki szerinted nem odavaló, az valójában is így lenne. Minden oktatás hozzátesz az emberhez és semmit sem gondolok haszontalannak ami megtanulható, maximum másképpen lesz hasznosítva, mint az elképzeltek.

Még egy gondolat  az eszközökről és ezen keresztül a tanulásról. Mindegyik gyerekemre ráöntöttem az IT-t. Telefon, tablet, laptop, pc,  konzol. A legnagyobb lányom tanulmányai alatt többször megkérdezte: informatikát miért tanulunk? Azt nem tudja mindenki? Eközben a Coviddal kiderül, hogy nagyon nem. Sok bölcsész gyereke az online órához sem tudott csatlakozni. Eközben a generációm (/me 50), aki nem IT buzi, de kényszerből használ eszközt, kb ugyanannyit tud az egészről, mint amennyit 20-25 éve  megtanult. Szóval a gyerekeink ma már mást tudnak jobban, mint a szüleik.

Szerkesztve: 2023. 12. 12., k – 10:32

Ha valamit lemásolhatnánk a nyugatról az az 1 gyerek 1 pad felállás. Érdekes módon a sikeres PISA tesztes országokban az az elterjedt. Csökkentheti a fegyelmezésre fordított időt. (fixme aki tanít)

+bizonyos órákon a körasztalok, csoportmunka 5-8 fő per asztal.

Ezt az egészet kiegészítve, ingyenes videós oktatóanyag (órák anyaga), amin keresztül a beteg gyerekek sem maradnak le, és egyénileg újranézhető egy-egy téma. Szvsz egy tanóra anyaga egy 20 perces videóban elférne. Ezek a videók zsinórmértéket adnának a tanároknak, a hogyan kell jól csinálni-ból.