Fórumok
- Még egy PISA-teszten sem teljesítettek olyan rosszul matekból a magyar tanulók, mint idén, de még így is egy ponttal az átlag fölé kerültünk.
- A korábban éllovas észak- és közép-európai országok átlaga ugyanis brutálisan bezuhant, elsősorban a Covid-járvány miatti iskolabezárásoknak köszönhetően.
- Mit kezd majd a sokkoló friss adatokkal Európa?
- „Azt állíthatjuk a mostani [magyar] eredményekről, hogy valamivel jobbak, mint a 2018-asok voltak”
- az OECD-országok eredményei matematikából 15, szövegértésből pedig 10 ponttal romlottak a világjárvány hatására. Magyarország esetében csak 8 és 3 ponttal rosszabb eredményekről beszélhetünk, tehát nem romlottak olyan mértékben, mint az OECD-átlag.
Linkóc:
Hozzászólások
Nemigen hoztátok ide, mi? :D Mert a végén kiderült, hogy nem #nemaZóbánn #nemafizetés #bezzegnyugat #blah #mondtamhogynematanáronmúlik #reformkellatanárszakmába #távoktatásbanislehet
stb.
trey @ gépház
Jó, de ott Péterfy Bori nem lépett fel a spontán szerveződött tüntetésen.
Ott nem jelent meg az Amnesty International
Ott nem tüntettek a tanárok és a diákok
Csak nálunk hanyatlik a demokrácia, meg a jogállamiság.
De ha pár kultúrálatlan, állat megkésel néhány óvodást, és ez neked nem tetszik, akár börtönbe is zárhatnak a fejlett nyugaton.
Van, ahol a hordák fizetés nélkül viszik ki a cuccot a boltokból, ha megállítod, megbüntetnek.
Ilyen világ kellene ide is, rettegni kellene az utcákon, a tömegközlekedésen, rendezvényeken. Éljen!
Orbán elszigetelődött már? Ki az a Dobrev?
hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]
hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]
Önmagukban hívő kopasz transznők is kellenének, hogy egy szép téli estén – egyik kézben borral, másik kézben virágzó örömmel – a leszbikus bionők a duzzadt rügyű fák elfogadó, napsütötte árnyékában belehajolhassanak a WC mellé hányt hajukba.
:)
Sikerült megérteni a cikket? Relatív lettünk csak jobbak, mert a többiek zuhantak. Abszolút viszont romlottunk, főleg matematikából. Nyugaton/északon ebből korigálás fog következni, mi meg kényelmesen süllyedünk szép lassan tovább. De hajrá, szorgos népünk győzni fog!
https://naszta.hu
A jövőt miből vezetted le? Fantázia?
hat most hogy mar a tesitanarok es a hittanoktatok tanitjak a matematikat, erre azert van realis esely
Ez melyik iskola? Mindegyik?
https://index.hu/belfold/2023/11/10/kreta-rendszer-csalas-tanarhiany-fe…
Igen, sikerült. A bezzegnyugat előtt végeztünk.
Érvelési hiba: ellenőrizhetetlen jóslat
trey @ gépház
Linkeltem egy tablazatot lentebb. Nekem ugy tunik, hogy a norvegok az egyeduli bezzegnyugat, aki elott vegzett Magyarorszag.
Itt vannak a táblázatok:
https://444.hu/2023/12/05/pisa-teszt-kozepmezonyben-vagyunk-de-nem-a-jo…
trey @ gépház
Itt melyik bezzegnyugat lett megelozve?
matek: https://imgur.com/a/z8m2kZh
atlag: https://imgur.com/a/KuVq3Bg
Most komolyan olvassam fel neked a képed?
Ez valami teszt?
trey @ gépház
Ebbol szerintem csak Norvegia lett volna a "bezzegnyugat" oktatas teren. :) Tobbi a futottak meg.
ROTFL :D
trey @ gépház
Hat ja ROTFL. Gyurcsany alatt jobbak voltak a magyarok. :(
Előtte a Fidesz idején milyen volt? Megnéznéd nekem? :D
Miért lett ilyen szar az OECD-átlag? Megint az #óbbán?
trey @ gépház
Ott van a kepen. Amint kormanyvaltasvolt visszaesett. :)
Raadasul linkeltem a 3 atlag alapjan rendezett listat is meg a ROTFL elott. Csak azt ignorealtad :) Ott latszik, hogy tenyleg Norvegia ami furcsan alacsony eredmenyt ert el egy bezzegnyugathoz kepest.
^ Ez nem nyugat. :D
trey @ gépház
Ez meg mindig kizarolag a matek resze. Ez nagyon jo, hogy kevesebbet romlott, mint a tobbi, meg akkor is ha Gyurcsanyi 494 ponthoz kepest siralmas.
Osszesitettben, amit szinten linkeltem, csak pont elfelejtetted. Ott pedig ugye csak az Olaszok maradnak, meg Izland a listadrol az altalam kiemelt Norvegian kivul. De utobbin kivul egyiket sem hallottam meg pozitiv peldakent sehol.
Skandinav allamokat viszont emlegetni szoktak, hogy kiemelkedo oktatasa van. Ezert nekem csak Norvegia a furcsa. (Matekbol USA szarabbul teljesitett, de osszesitettben megis sokkal jobb volt ugy, hogy USA-t negativ peldakent szoktak oktatas temakorben megemliteni :) )
Ami viszont durva, hogy Gyurcsany alatt mennyivel jobb eredmenyek voltak mindenbol. Lehet megint Gyurcsanyt kene az orszag elere, hogy javuljon a helyzet!
Sajnos a Gy. Ferenc és bűntársai hamar pakoltak és húztak a picsába, így sose derül ki, hogy éppen csak könnyebb kérdések voltak az akkori teszteken, vagy a sejpítő köcsög (Hiller) tényleg hozott valami pluszt.
Az elméleted ellen szól, hogy az ilyen változásokhoz évek, de inkább évtizedek kellenek 🤣
trey @ gépház
LOL :D Konnyebb kerdesek volta biztos!! Csaltak! :D ahahahahha
Bizonyítani tudod az ellenkezőjét? Semmit sem tudsz, kb. csak azt, hogy egy 4 éves szakaszból levonsz valami gagyi következtetést. Tegyük fel, hogy Ferenc és bűntársai januártól átveszik az oktatást. Január másodikától szerinted ugyanazok a tanárok jobban tanítanak, 2-tól pedig a diákok jobban teljesítenek :D :D :D
Hogyne.
trey @ gépház
ROTFL :D
Bizonyitasi kenyszer nalad van. Ott vannak a szamok. Ha ugy gondolod, hogy meghamisitottak az eu-s adatbazist, akkor jelentsd fel oket. Aztan bizonyitsd is. Koszi. Szolj ha kesz. Majd megkovetlek.
Ezen szamok alapjan egyertelmuen latszik, hogy Gyurcsany alkalmasabb vezeto. Orban es bandaja meg alkalmatlan.
Nem pajti, a bizonyítási kényszer - miszerint a Gyurcsány jobban csinálta (ez volt az állításod) - nálad van. Volt egy állításod (véleményed) annak dacára, hogy ezt még a ballib "tényfeltáró" sem osztja.
trey @ gépház
Az en allitasomat alatamasztjak a szamok. Szar ugy, de ez van. :D
Jaja. Szar ügy. A kínlódásod.
trey @ gépház
Na mivan? Nem tetszenek a szamok a grafikonon? :D
Ilyenkor gondolom kicsit budosebb a szad szelere ragadt szmegma is :D:D:D
De majd azert szolj, ha bebizonyitottad, hogy ezek a szamok https://imgur.com/a/hD4yz3Y nem valosak es akkor megkovetlek.
Durva erzes lehet, hogy igy leiskolazta Gyurcsany a teged taplalo "emlo" gazdajat.
480 --> 473 ez most tényleg csökkenés? Még nem is szignifikáns, de tényleg téged igazolnak a számok.
" Először 2000-ben, ezt követően 2003-ban, majd 2006-ban volt mérés. Az egyes mérések alkalmával egy-egy műveltségi terület nagyobb hangsúlyt kap, mint a többi. 2000-ben a szövegértés, 2003-ban a matematika, 2006-ban a természettudomány volt a kiemelt terület. 2009-ben ismét a szövegértés, 2012-ben pedig újra a matematika került a figyelem középpontjába. "
Tehát még egymással össze sem vethetők a számok. https://hu.wikipedia.org/wiki/PISA-m%C3%A9r%C3%A9s https://en.wikipedia.org/wiki/Programme_for_International_Student_Assessment
A diákok kiválasztása mindenhol véletlenszerű? Olyan fura, hogy Kínában mindenhol egyenletesen kiváló az oktatás, de mégis meg tudnak élni abban a diktatúrában :D
hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]
hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]
Ez a lenyeg. Szoval Gyurcsany jobb volt. :)
Látom felpattintottad magad a Telex cikkén. :) Majd szólj, ha tudtad értelmezni, amit a ballib huszáraid írtak. Nyugodt lehetsz, szivacsra harapva, erősen tompítva írták, amit írtak. :D
trey @ gépház
En csak linkeltem a szamokat/tenyeket. Neked volt nehez elfogadni, mivel Orban koldoken nezel kifele :)
De annak is orulok, ha majd jobb magyarokat tudunk felvenni, amennyiben folytatodik a trend es a tobbi orszag ele kerul. :)
Én meg hoztam neked egy ballib oldalról kelt cáfolatot: miszerint, "Lófaszt, Mama! Akkor sem volt jobb semmi!"
trey @ gépház
Ott vannak a szamok. Azok nem hazudnak. Az oktatas legalabb jobb volt ezek szerint! :D
Értem. Ilyenkor ott vannak a számok. Máskor meg hazudik a Statisztikai Hivatal. Ami szintén számokat közöl.
Ezért vagytok ti nagy 🤡-ok ...
trey @ gépház
Akkor most azt mondod, hogy nem valosak a szamok? Csalnak az EU-ban? :D
Vagy csak nem tetszenek a szamok, ezert terelsz? :D A topicnyitoban meg orultel ugyan ezen ertekeknek.
Nem, azt mondom, hogy fogalmam sincs, hogy összehasonlíthatók-e (változott-e a módszertan stb.) a korábbi számok a mostaniakkal.
A topiknyitóban levő számok egyértelműek. Ugyanabban az évben készültek. Össze lehet őket hasonlítani.
trey @ gépház
Nem valtozott a modszertan. A szamok pedig osszehasonlithatok, hiszen szamok. Egyik nagyobb masik kisebb.
De változik, hogy min van a hangsúly.
hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]
hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]
Annak orulok, de mindegyik csokkent. Akkor ezek szerint lehet pont nem a tanulason volt a hangsuly :)
Nem a számok hazudnak, te kis hamis.
:)
Miután van egy trend, hogy a kommunizmus bukása óta egyre rosszabbak az eredmények, szerintem kicsit vicces ezt Gyurcsányihoz meg Orbánhoz kötni így 4 éventi váltásban. Egyszerűen ez a fajta világrend ennyire képes, ez van. Ez sem fog gyökeresen megváltozni gyökeres világnézeti változások nélkül.
Aaaa, dehogy!
Hagyatkozzunk csak a szamokra. Gyurcsany alatt jobbak voltak. Most sokkal szarabb. Szoval Gyurcsanyt kell visszaallitani! Szerintem ez egyertelmu.
Értem az ironiát, de a többiek kedvért a korreláció nem ok-okazati összefüggés.
Én azért hajlamos vagyok a Hoffmann Rózsa féle ámokfutást belelátni a 2010 utáni erősebb esésbe. A lányom osztályában pl. vettünk suttyomban jó matek könyvet az állami mellé, de később a középső lányomnál már mindenki az állami könyvet használta, fel sem vetődött a tényleg jobb alternatív (korábban sima) könyv. (Ugyanaz a suli.)
Egyébként 13 év 2/3 után bármi esés/romlás a jelenlegi kabinet sara. Arra hivatkozni, hogy régen sem volt jobb, szánalmas.
https://naszta.hu
Társadalmi változásban látom az okokat. Volt mindenkinek okostelefonja 2010 előtt? Ha a gyerekkel kevesebbet beszélgetnek, ha a gyerek kevesebbet "rosszalkodik", akkor kevesebbszer találkozik az ok-okozat összefüggésével. Ez nem Orbánék hibája. A jelenlegi matektankönyv teljesen oké szerintem (1-2 osztályossal találkoztam eddig). Még a tanárok szidásában sem tudok részt venni. Pedig tény, hogy a gyerekeim megmerik kérdezni többször is azt amit nem értenek, de idővel feladják, mert tudják, hogy majd este apa elmagyarázza jobban. Ezt sajnos nem minden gyerek teheti meg. Éppen ezért már többször írtam, hogy kellene professzionális videós anyag a tanórákról, ami segíti a pótlást, és zsinórmérték a tanároknak. Ezt mindenképpen el kellene készíteni és a platformhoz ingyenes hozzáférést biztosítani a gyerekeknek, szükség esetén egy korlátozott SIM-kártyával és akár egy okostelefonnal. Ha már használják az eszközt, akkor nem elvenni kell tőlük, hanem tartalommal megtölteni.
Szerintem amik lényegében megváltoztatták a tanulás lehetőségeit:
* Digitális világ: szerintem egyáltalán nem pozitívan változtatott, a túlingerléstől a gyerekek nem tudnak figyelni. Ez a szöveg, hogy "érdekesnek kell lenni az órának" szerintem marhaság: sok esetben tök érdekes az, csak a gyerekek ahhoz vannak szokva, hogy minden színes meg ugrál amit nézni kell, és nem tudnak várni sem. Plusz nem is alszanak eleget a gyerekek, mert késő estig a gépeken lógnak.
* Integrált oktatás: régebben akinek nehézséget okozott a sima tananyag, az kisegítőbe járt. Ezzel a normál iskolák fel voltak szabadítva ettől a tehertől. Ma mindenkit integrálnak (kivéve az integrálhatatlanokat persze, ez egy külön papíros kategória, ha jól tudom). Az iskoláknak kötelező felvenni minden osztályba néhány gyereket, aki valójában nem oda való a régi módi szerint. Ezt aki jól sáfárkodik megoldja úgy, hogy kiválogatja azokat, akiknek papírja van ugyan, de nem zavarja az órát. Amelyik osztálynak meg pechje van, oda kerül az aki meg zavarja az órát... És a rendszer szabályaiból adódik, hogy kb az osztályok fele-harmada meg fogja szívni. Elvileg van a pedagógus asszisztens, aki benn van segíteni, de soha nincsen elég, meg rájuk bízzák a helyettesítő órákat, mert nincs elég ember sosem. Erről nem illik beszélni, mert dogmát sért, de több embertől is hallom, hogy igencsak komoly probléma ez, és egész osztályok nem tudnak rendesen haladni mert 1-2 ember visszafogja őket, akiket viszont nem lehet eltanácsolni.
Egyik témába se áll bele a baloldali ellenzék sem, amennyire tudom az integrált oktatás eleve ilyen egyenlőségpárti balos gondolatból jött. Hogy a Fidesz miért van ezen az úton az talány, de nincsen érdemi vita arról, hogy mást kellene-e csinálni. A lényeges kérdések megoldatlanok maradnak, változás tehát nem várható.
A tankönyv kérdése ezek mellett másodrendű. Persze fontos, én is hallottam, hogy "illegálisan" más könyvből tanulnak itt-ott a gyerekek mint az államilag előírt.
Sőt, az első szerintem nem állami feladat, nem is tud az állam beleszólni ebbe, hogy ne képernyőzzenek azok a szerencsétlen gyerekek! Talán propagandakampányt indíthatna ellene az állam, aztán annyi. Vagy okosabbak lesznek a szülők, vagy nem.
A harmadik szintén tabu kérdés a gyerekanyag. Európa nemzeteit éppen lecserélik más genetikai hátterűekre (lásd: Kalergi-terv). Teljesen ésszerűtlen azt várni, hogy a másik emberek pontosan úgy fognak teljesíteni mint a régiek. Az, hogy a teljesítmény kizárólag a nevelésen és az oktatáson múlik, az egy ilyen dogma, amit bizonyítani ugyan senkinek nem sikerült, de szerencsére nem is kell, hiszen éppen azért dogma.
A Covid őrületről egyébként el tudom képzelni, hogy valóban volt egy kis rossz hatása. A vicc az, hogy a PISA tesztet nagyobbakon mérik, azon korosztályok, akik _igazán_ megszívták, azok majd csak évek múlva lesznek mérve. Mert pont a legkisebbeket szivatták meg legjobban azzal, hogy az emberi interakcióktól fosztották meg őket a legidiótábbak. Azért szóltam mégis kritikusan a kijelentéshez mert az, hogy ez volna az elsődleges ok igencsak kétséges. Ahogy belecsempészték az állítást a cikkbe, azt tipikus trükkös hazugságnak tartom. A hazugság célja pedig, hogy elleplezzék az egyéb szisztematikus problémákat.
Ami erdekes, hogy masoknal a covid utan csokkent jelentoset a trend. A magyaroknal viszont 2010 utan. Ez egyertelmu Orban, de semmikepp sem Brusszel! :D
De amugy az is jo lenne ha elso helyen vegezne Magyarorszag. A 100 fiatalbol akkor 94 legalabb jol fog teljesiteni kulfoldon. :)
Ne zavard a részletekkel. Még a ballib ojjettívfüggetlen is megírta:
Ennyit a Kurcsányi sikerekről. :D
trey @ gépház
Eközben a DW-n:
https://www.youtube.com/watch?v=l7zPd4eLJ3w
Csak úgy szárnyal az osztály a debil gyerekekkel történő hígítás után! :P
Mindeközben Portugália matekból:
https://imgur.com/a/z8m2kZh
[...]
[...]
trey @ gépház
A valóság az, hogy mindenhol a legalsó réteg szaporodik. A képzetlen szülők nem tudnak segíteni a gyereknek.
https://www.oecd-ilibrary.org/sites/53f23881-en/images/images/00_Frontm…
Szerintem nem az extrem debilek huzzak le, alapbol szarok matekbol sztem. A kepen latszik, hogy 13.8% debillel van csak higitva a Portugal eredmeny.
Ha a táblázaton ezeket a mezőket nézem, akkor nem értem miért mondják, hogy a magyar oktatás nem számolja fel a különbséget, hanem elmélyíti. Lásd pl.: Hollandia.
en 2 eve voltam pisateszten, akkor azt hoztak ki hogy terhes vagyok. azota nem bizom az ilyen tesztekben :)
Pedig jó, mert ha szar eredményt hoznak ki vele, 3 napig olvasható a balos sajtóban
Tényleg Trey, a régióban most hogy is áll a benzinár?
hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]
hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]
Egész idág azt citálták itt is, meg a ballib oldalon is.
Most, hogy kiderült, a magyar diákok az EU-átlag felett vannak, hülyeség? 😆
trey @ gépház
Nem igen megy az uj slager sem, a bezzegromania.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
Székletedben meg spermát találtak? :P
>brutálisan bezuhant, elsősorban a Covid-járvány miatti iskolabezárásoknak köszönhetően.
Nyilván csakis a Covid lehet, semmi köze a diverzitáshoz.
Ebből is látszik, hogy nem tanár kell ide, hanem olyan szakember, aki tudja akár távolról támogatni a kölköket a tanulásban. A tananyagok már elérhetők elektronikusan. Ez nem a 18. század, ahol a faluban egy embernek volt könyve és az az egy ember tudott olvasni (tanító), tehát neki kellett tanítania.
Ma már a technológia tanít és az a jövő, hogy egyre kisebb szerepet kell ebben a folyamatban szánni az emberi erőforrásoknak.
Egy 3TPO is taníthat a jövőben.
Ha az én időmben lett volna ennyi forrás (internet stb.) a tanulásra, lehet, hogy Nobel-díjas lennék.
El sem tudják képzelni a mai fiatalok, hogy milyen sok lehetőségük van ma a tanulásra.
És vajmi kevés köze van ennek a tanárokhoz.
trey @ gépház
...és a figyelmet is menni minden fogyasztja...
Nobel-díjas nem lettél egyelőre, de Te vagy itt a legokosabb, szóval nem vesztettél semmit.
Pedig a sok migráns atomtudós gyereke próbálta felhúzni az átlagot, de Orbán elinflálta a pisa eredményeket is. :( Nincs mese, el kell menni ebből az országból, a vak is látja mi folyik itt!
:)
Sad Pikachu face:
magyar tanárpolitikai aktivistatakarító Dániábantrey @ gépház
A tesztet 15 évesek körében végzik el, ezek már az orbáni oktatáspolitika eredményei! Ugye basszák el az időt hittannal, oktatásra meg nincs idő!
Hittan helyett etikát is lehet választani. A hittannal semmi baj. Karácsonyt hogy ünneplitek?
hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]
hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]
És ott van még az rengeteg torna óra is! Fújj.
Ne legyél fasz. Orbán elmondta erről a véleményét:
https://www.youtube.com/watch?v=ZrC-lHMRaO0&t=333s
"A magyar fiatalok fizikai és lelki egészsége a két legfontosabb kérdés."
Ha valaki meghallgatja: 2018-ig lejtmenetben voltunk, azóta meg nem fejlődünk, a többiek meg igen.
Valóság, hogy az iskolában a gyerekek tornaórán nem csinálnak semmit. Minden gyerek délután sportol. Én pl. úszni hordom a gyerekeket hetente több alkalommal, egyesületi szinten.
Nálatok.
Nálunk. (Nálad is! Te is itt élsz. Nem?)
Nálunk minden oké. Bp.II.
Akkor szar iskolaba jarnak a gyerekeid.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
Szóval: továbbra is szar. De örülünk, mert vannak, akik még szarabbak, és ezért most ez jó. Hát, ez is egy színvonal, a hozzászólások alapján nem csak a Pisa tesztek eredményével van baj nálunk.
Világtendencia az értelmi képesség (IQ) romlása. Állítólag a csúcs az én generációm volt.
Te sem halgattad végig a linkelt elemzést!
?
Az értelmi képesség és az IQ nem ugyanazt jelenti.
Az átlagos IQ nem tud romlani, mert definíció szerint 100 az értéke adott nép- és korcsoporton belül.
IQ és az értelmi képesség között mi a különbség?
Tud az átlagos romlani. Vedd különböző időpontban a 18 éveseket.
Az IQ nem egy abszolút mérőszám az értelmi képességre, hanem a csoporton belül az átlagtól való eltérést mutatja. A 100-as IQ azt jelenti, hogy valaki a csoporton belül az átlag pontszámot érte el a teszten.
Tudom (/me Mensa tag). De vedd figyelemben nincs minden évben standardizálva a teszt, így két standardizálás között értékek egymással összehasonlíthatóak.
Te ilyen ultranacionalista hungarista vagy, aki szerint a magyaroknak bárkinél is jobbnak, sőt, tökéletesnek kell lenniük?
A fajelméletedet mikor adod elő?
Hogy is tanultuk MaLo-ból vagy Valszámból a BME-n? Vigyázat, régen volt, emlékezhetek rosszul. :)
A, B:
- Attól, mert A igaz és B hamis, attól még hamis marad az állítás.
- A igaz, B igaz, de A nem oka B-nek, tehát az állítás hamis. (hamis okozat)
Méréselmélet: 1 mérés nem mérés, 2 mérés fél mérés, 3 mérés 1 mérés, de mint tudjuk, 1 mérés nem mérés....
Trendet nem 2 értékből számolunk.
Hajrá flame! :)
Nem kettőt mértek. Sok-sok diákot.
Tudtam, hogy valaki félreérti. :)
2018 vs. 2022. Ez nálam erősen csak 2 év összehasonlítása.
Szerk.: Szívem szerint úgy látnám értelmét a PISA mérésnek, hogy minden évben készüljön egy mérés. Így sokkal könnyebb lenne kiszűrni a kiugrásokat - akár negatív, akár pozitív irányban. Szerintem.
Én meg úgy, ha standardizálnák gyakrabban a tesztet. Vannak országok amik az ilyen tesztekre gyúrnak és vannak amelyek nem. Ismerek olyan hazai magániskolát (SEK), akik kérik kompetenciateszt íráskor a gyengébb gyerekek szüleit, hogy aznap ne vigyék be a gyereket. Szerencsére ez is látszik a kompetencia felmérésen (hiányzók száma).
Továbbá a Finn csoda is véget ér a középiskolával, mert egyetemet végzettek száma átlag alatti EU szinten.
ez milyen már...
a gyengéj ne rontsák a statisztikát
WOKEBUSTERS
https://www.cpachungary.com/wokebusters
na de hanyszor? :)
Kellemetlen ez most mi? Mert kettébasz minden olyan érvet, amit az utcán hőzöngtek a tanárszakszervezetek hónapokon keresztül ...
trey @ gépház
Az a baj, hogy attól, mert te állítod valamiről, hogy igaz, káromkodsz, erőszakos kifejezéseket használsz, attól azt hiszed, hogy neked lesz igazad.
Ha még mindig nem érted, hogy a tanárok, diákok miért tüntetnek (szerinted hőzöngenek, ami tipikus lekezelő, fölényeskedő kijelentés részedről), akkor benned van a hiba. Semmi gond, nem érthetsz mindenhez.... ;)
s/a tanárok, diákok miért tüntetnek/a tanárok nem egész 10%-át képviselő szakszervezetek és azok rokonai/
Ne túlozz! Ne kamuzz! És, valóban nem értem. De nem azért, mert nem értek hozzá, hanem azért, mert a 90% otthon marad(t).
trey @ gépház
Magas labda, magas labda....folytatódjon az adogatás. :P
1. Kérdezted már a gyerekeid, esetleg unokáid, keresztgyerekeid, unokatestvéred gyerekeit, hogy ők mit látnak az közoktatásban? Esetleg tanár rokonokat, ismerősöket?
2. A magyar nyelvben a "k" a többes szám jele főneveknél. Ha már legalább 2 tanárról vagy diákról beszélünk, akkor beszélhetünk tanárokról, diákokról. Általános iskola 3. osztály, ha jól emlékszem. :P
3. Tudod, nagyon sokan féltik a seggüket ebben az országban. Nem mindenki él Győrben vagy a nagyfaluban (Budapesten), hogy hopp, átmegy másik iskolába tanítani, netalán szakmát vált. Bivalybasznád alsón jó, ha van 1 (egy) darab általános iskola. A tanár meg nem akarja az állását elveszteni, mert nem akar Hóbelefranc felsőre ingázni napi 50 km-t, hogy taníthasson.
4. A tanári léthez hivatástudat kell. Akiben megvan, ő picivel rosszabb / kényelmetlenebb körülmények között is hajlandó a pályán maradni.
5. A tanárok már régóta kongatják a vészharangot - 20-30-40 éve. Csak az a baj, hogy senki se veszi észre rajtuk kívül, hogy "ég a ház". Aztán amikor már tényleg "ég a ház", az sokszor csak 10-20-30 év múlva csapódik le. Olyan, mint a teherhajók kormányzása. Sokkal előrébb kell gondolkodni és tervezni.
6. Rengeteg megalkuvó ember van. Nem hiszem, hogy a tanároknál kevesebb lenne, mint mondjuk a vonatvezetőknél, bolti eladóknál, út tisztaságáért felelős menedzsereknél (=utcaseprőknél). A megalkuvó ember nem tüntet, csak csöndben mormog az orra alá valamit.
Vagyis?
:)
Szerintem pedig: el kell fogadni, hogy egy szakma devalválódásának és teljes átalakulásának, ha úgy tetszik, forradalmának vagyunk szemtanúi. Lassan, de biztosan a technológia átveszi a főszerepet. Érdemes erre felkészülni.
Szóval, nem igazán érdekel a mellébeszélés.
PS: A tanárok mindig sírtak. Egyik generációjuk kódolja a következőbe, hogy sírniuk kell. Sírtak már a '80-as években is, amikor általánosba jártam. A világ nem változik. Ezek sírni fognak akkor is, ha akármi lesz kormányon, akármilyen emelést kapnak, akármilyen munkakörülményeik lesznek. 30 év múlva visszanézek erre a kommentemre.
trey @ gépház
Mellébeszélsz Trey módra, nem a feltett kérdéseimre válaszoltál. A Coelho színtű közhelyeken kívül ("technológia átveszi a főszerepet", "érdemes erre felkészülni") tudsz valami érdemit is mondani?
Jó érzéketek van magatok nevetségessé tételéhez.
:)
Mi volt a kérdés? Regényeidet nem igazán olvasom.
trey @ gépház
Hogy is mondta a mester? Igen, igazad van. ;)
Ha nem érti, akkor miért véleményezi?
Atlag meresnek egy bizonyos szint felett nincs ertelme. Minden teruletre akkora lett a beugrasi kuszob, hogy a nagyon kiemelkedoeken kivul a tobbieknek az iras olvasas osszeadas kivonason tul teljesen felesleges barmit is tanulni.
Kenyszeres "diploma" hajhaszas meg egyenesen karos. Nincs ra szukseg. Az egy szocialis nyomaskenyszer a szulokon, hogy ne bizonyuljanak egy "failure"nek, mert a kolkuk meg egy diploamat sem kepes osszehozni. Technikailag 80% nem valo a felsooktatasba azoknak akik ott vannak.
Oktatas is megy at biznisz szintre es ez igen karos. Tobb szinten. Fizeto ugyfelnek ugyanis elvarasai vannak es ha az intezmeny azt nem teljesiti akkor az az intezmeny megiteles szerint "rossz" , vagyis nem baj ha hulye a vegen majd valamit adunk neki. Mas nem egy szabad muveszetek papirt.
Ezt nem lehet kitargyalni, mert komplex tudomanyagak, tobbesszamban, foglalkoznak ezzel konyvtarnyi anyaggal. Reg atlag halandot meghaladottan.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
Azt tapasztaltam, hogy aki leginkább felsőoktatásba való, azok lesznek leginkább alkalmazottnak valóak is. Eközben meg úgy tudom, hogy egy ország felemelkedése a vállalkozóin múlik. Te pont őket zárnád ki, mert a legtöbb ilyen személy valamit másképp csinál, mint a megszokott. Ebből a típusból a többség végigszenvedi az iskolát, és nem a tanulástól szenved. Egyszerűen van bennük egy hasznossági függvény, ami folyamatosan fut, és aminek nem látta be az értelmét, azt hanyagolja. Később ennek a függvénynek köszönheti majd mindenét. Eközben aki szerinted odavaló, az minden kérést teljesít kritika nélkül és rendelkezik többnyire egy teljesítménykényszerrel. Őrájuk jellemző, hogy később a fontosat és a sürgőset nem fogják tudni megkülönböztetni.
A legkisebb lányom (7), már most olyan karizmával rendelkezik, hogy mindegyik társa követi, bármit megcsinálnak neki. Emellett nagyon okos, de törekszik a minimumra azoknál a dolgoknál amihez nincs kedve.. Csak annyit csinál meg, amennyit muszáj és nem annyit, amennyit a képességei engedik. Tipikus vállalkozó, pedig esélyes, hogy nem lesz kitűnő tanuló. A középső gyerekem (8,5) perfekcionista, aki akkor jár majd a legjobban az életben, ha a húga lesz a főnöke. :) A legnagyobb lányom (18,5) pedig jelenleg egy tróger. Jó agyú gyerek, csak mindenbe beleszarik, igazi álmodozó, 2012-ben kezdte meg a tanulmányait. Érettségi előtt áll, és már csak pár tantárgy érdekli, a többiből megelégszik a kettessel is. Nem látom azt, hogy bejut a felsőoktatásba, pedig szeretne. Bejutáshoz esélyes, hogy újra kell majd érettségiznie. Ha így lesz, abból tanulni fog és azáltal odavaló lesz. Összefoglalva nem gondolom, hogy aki szerinted nem odavaló, az valójában is így lenne. Minden oktatás hozzátesz az emberhez és semmit sem gondolok haszontalannak ami megtanulható, maximum másképpen lesz hasznosítva, mint az elképzeltek.
Még egy gondolat az eszközökről és ezen keresztül a tanulásról. Mindegyik gyerekemre ráöntöttem az IT-t. Telefon, tablet, laptop, pc, konzol. A legnagyobb lányom tanulmányai alatt többször megkérdezte: informatikát miért tanulunk? Azt nem tudja mindenki? Eközben a Coviddal kiderül, hogy nagyon nem. Sok bölcsész gyereke az online órához sem tudott csatlakozni. Eközben a generációm (/me 50), aki nem IT buzi, de kényszerből használ eszközt, kb ugyanannyit tud az egészről, mint amennyit 20-25 éve megtanult. Szóval a gyerekeink ma már mást tudnak jobban, mint a szüleik.
Ez alapjan Gyurcsany alatt jobb volt? https://imgur.com/a/hD4yz3Y
Durva, hogy Norvegok ilyen lent szerepelnek. matek: https://imgur.com/a/z8m2kZh (atlag: https://imgur.com/a/KuVq3Bg)
Ha valamit lemásolhatnánk a nyugatról az az 1 gyerek 1 pad felállás. Érdekes módon a sikeres PISA tesztes országokban az az elterjedt. Csökkentheti a fegyelmezésre fordított időt. (fixme aki tanít)
+bizonyos órákon a körasztalok, csoportmunka 5-8 fő per asztal.
Ezt az egészet kiegészítve, ingyenes videós oktatóanyag (órák anyaga), amin keresztül a beteg gyerekek sem maradnak le, és egyénileg újranézhető egy-egy téma. Szvsz egy tanóra anyaga egy 20 perces videóban elférne. Ezek a videók zsinórmértéket adnának a tanároknak, a hogyan kell jól csinálni-ból.
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20231213/rado-peter-kozoktatasi-kaszt…
Lehet szövegértési problémám van, mert nem értem. Hogy a fenébe tudná az iskola azt a különbséget csökkenteni amit pl én tanítok a gyerekemnek és a tanár sem tudja vagy nem tanítja?