Amikor elindultam még nem gondoltam, hogy ilyen nagy szél lesz, de hát kemény vagyok na. Sok volt a Puffin lekvár meg az ebike töltés is!
Szóval a mostani útvonal nagyban hasonlított a legutóbbi Pilis körhöz, annyi különbséggel, hogy nem akartam olyan hosszút menni.
A vége (háztól házig) 53,5 km lett 3 óra 40 perc alatt (nyeregben töltött idő 2 óra 58 perc). 15 km/h átlagos sebességgel. A szintkülönbség 458 méter volt. Maximális sebesség 45 km/h. A szél nagyon erősen fújt és amilyen szerencsém volt, szinte végig szembe. A legdurvább talán a Lupa mellett volt, éreztem a vízpermetet az arcomon. Szentendréről kiérve az erdő szerencsére felfogta a nagyját.
Ezúttal úgy döntöttem, hogy meglátogatom a Lajos-forrást. Amikor nekiiramodtam még nem tudtam, hogy egy kegyetlen 13 fokos emelkedő vár rám, ami nem kevesebb mint 5 km. Hiába az elektromos rásegítés, ez kegyetlen azzal is. Legalábbis a hozzám hasonló puháknak. Az út kritikán aluli, folt hátán folt (legalábbis ott, ahol nincs kátyú). Nagy nehezen feljutottam, el is döntöttem, hogy ide még egyszer nem jövök, de egy körnek megfelelt. Lefele lehetett csapatni, bár kapaszkodni kellett erősen a már említett útminőség miatt.
Ahogy leértem megláttam egy vízesést az erdőben. Az útvonal térképen a 10. pont mellett található. Letámasztottam a járgányt és besétáltam kb 50 métert. A hely egész hangulatos, alább pár kép. Mint utólag kiderült, ez az Annavölgyi vízesés.
Jó kör volt, legközelebb talán Pap rét lesz a cél, majd kiderül.
- neutrino blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 551 megtekintés
Hozzászólások
> végig szembe
Megfigyeltem: akár merre bringázok mindig szembe fúj a szél!
Lajos forrás fasza kis emelkedő, a végére alatomossan ismét meredek lesz - nem annyira szembeötlő, csak egyre nehezebb lesz tekerni és az ember azt hiszi h már annyira elfáradt és azért van. Viszont a forrás vize miatt megéri feltekerni nyáron! Lefele brutál a kátyúk miatt - képzeld el országútival!
Pap rét sem könnyű - folyamatos emelkedő az elején végén meredekebb a közepén kilaposodik. Onnan még lehet menni feljebb az Urak Asztala felé. De az zsákutca. Vagy lefele Visegrád felé; vagy (még egy kisebb emelkedő után) lefele vissza SzEndrére; vagy kombinálni a mult heti köröddel a Kis Rigó felé.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pap rétre már feltekerünk, persze nem elektromossal. Az is jó "móka", jó hosszan lehet felfele menni. Lefele vigyázni kell a gyalogokkal, teljes szélességben képesek elfoglalni az utat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
19:00 volt a legjobb időm SzEndre felöl a sorompótól. Ami tekintve, h - asszem - valmivel 12 perc felett van az abszolút legjobb idő, nem valami nagy szám. Most jó ha 30 perc alatt felérnék :-O mán ha egyáltalán sikerülne feltekernem :-Z Tavaly még sikerült!
Erdőben is be tud gyorsulni lefele, de ott kevéssé belátható, eleve visszább vesz az ember, ráadásul vannak -az egyébként tűrhető minőségü aszfalton is - csapdák, olyan hupli, hogy bedob a fák közé - és abszolút nem venni észre, csak már amikor repülsz. Szóval mindenképp kontrolláltan kell lefele menni! Meg lehet az erdőből eléd rohanó, kutya, kisgyerek. Illetve a lehullott vizes levelek kb jégként viselkednek tapadás szemponjából! A főúton SzEndre felé már inkább lehet engedni neki, olyan 60-70 km/h tempóra pikk-pakk felgyorsul.
A Pilisben nagyon jó bringázni! Kész főnyeremény h itt van nekünk!
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a végére alatomossan ismét meredek lesz
Igen, először olyan a 3 km-es táblánál gondoltam azt, hogy "tököm az egészbe, én hazamegyek". Utána meg a 4-esnél, de a GPS-en már láttam, hogy csak 2 kanyar és fenn vagyok.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ekkora távokat és szinteket és tempókat sima bicóval illik kitekerni terepen, nem ebike-al :D
Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Illik, de sajnos nem vagyok/leszek már rá képes. No meg még jó, hogy nem másoknak akarok megfelelni.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
50 kili átlag 1% emelkedővel 15 tempón egy elég alap edzettséget feltételez, nem iron man szintet arra gondoltam :)
Érdemes kipróbálni rásegítés nélkül, hamar alkalmazkodik a szervezet, főleg a szív.
Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak itt volt ilyen lomha a tempó, az átlag 20 km/h-t szoktam hozni síkon még megállásokkal is (sőt a 30 km/óra tartása is megy [a motor csak max 25-ig segít, felette már semmit]), a hegymenetet nem tolerálom. Meg akkor kevesebb az idő a bámészkodásra
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kortól függ sztem. Jó ötlet amúgy, amikor majd megöregszem (mondjuk 60 fele) valószinű nekem is kelleni fog ebike.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy valami nem várt EÜ eseménynél :)
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy. Szoktunk járni osztrákokhoz, viszünk bicajt is. Láttam olyan öreget ebike-ról leszállni, h utána botnak használta a bicót, kapaszkodott bele, mert járni is alig tudott. Ez nagyon tetszett. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a nagy truváj benne, hogy olyanok is mozoghatnak, akiknek amúgy nem lenne rá lehetőségük nélküle. Persze ettől még egy "rendes" országútis köp egyet, ha meglát. Az ebike a bejárható távolságot növeli meg egyedül, ugyanúgy el lehet rajta fáradni mint a hagyományoson.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, ugyanígy gondolom. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ebike nagy elonye hogy van kedvem elindulni, nem gondolok arra hogy vajon a kulombozo hegyen/dombon hogy megyek ki 25 fokos melegben ( Erdely )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És nagy hátránya, hogy úgy kell megtervezni a kört, hogy beleférj a hatótávba. Nekem a gödöllői dombság a kedvenc környékem, itt van jó néhány kellemes karika, aztán amikor a feleségemnek megvettem az e-bike-ot, egy csomó ilyen helyre nem tudtunk elmenni első körben, mert bizonytalan volt, hogy kitart-e az akku (500 Wh). Nagyjából 90-100 km stabilan kijön, dombosabbakon talán kicsit kevesebb. A megoldás az lett, hogy vettem még egy akkut, a bicikli elbírja a plusz súlyt, viszont ezzel megszűnt a távolság-probléma, mert 200 km-t ritkán megyek :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam is tervben van egy biztonsági pót akku, egyelőre elég volt a pénzköltés idénre :D
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor az enyémet megvettem, akkor - ismerve a korábbi eseteket - eleve olyat vettem, amin van kiegészítő lehetőség, így ha hosszú távra megyek, a vázban lévő 650 Wh akku mellett fel tudok tenni egy 500-as kiegészítő akkut. Ezzel szinte a világból ki lehet menni, idén rátöltés nélkül a Budapest-Sármellék távon még elég sok maradt az akkuban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az enyém nem bővíthető, marad a klasszikus "elemcsere". Tervezek venni a csomagtartóra táskát, abban elfér majd egy 500-as.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pap-rétre tavaly (63 évesen) még felmentem hagyományos kerékpárral. Idén nem próbáltam, voltam a Pilisben, de másfelé (Kétbükkfanyereg, Királykúti nyereg irányban). De nálam jóval idősebbek is szoktak arrafelé mászkálni, vagy keményebbeken is. Szóval nem annyira a kortól függ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez jó hír, köszi szépen. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
félre.
Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Öröm tudni, hogy más is szívesen bicózik. Én most lettem nyugger, de már régóta szívesen - és rendszeresen - bicózok. Kb 25 éve a nyári nyaralás a családdal is ilyen módon telt. Ausztria, Németország, Olaszország, Szlovénia sok bicikliútját koptattam. Gyönyörűek, kiváló infrastruktúrával. A nyári túrák előtt, után viszont a magyar tájakon nyomom. Mivel Budapesten élek, sőt a Rómain, így a lehető legjobb kezdő/végző pontom van a túrákhoz. Egy fiatalabb (volt) kollégámmal (ő csak 55 még!) rendszeresen hajtunk hétvégente: "Ha más nincs akkor legyen a Paprét" - ami a visegrádi kerülővel, esetleg át a váci remek cukrászdához bele szokott férni a 90km-be. A hátszeles bringával ez nekem kellemes, jóleső fáradtasággal járó mozgás érzését adja. A topik nyitóban leírt túrával is szórakoztattuk már magunkat, kiegészítve a Lajosforrás feletti Lom-hegyi elhagyott rakétabázisnál történő vizitálással. Aztán le az ikertölgyek felé...
A Pilisben, a Börzsönyben sok remek túraútvonal van.
Mostanában hátszelessel nyomom, de azért fiatalabb koromban (10 évvel ezelőtt :) ) a Pap-rét, Visegrád ezért megvolt rásegítés nélkül is. Most már erősen igénylem, hogy ezeken távolságok megtételében motor segítsen.
Persze van olyan útvonal, amit csak ebike-osan tettem meg. Dobogókő, illetve a Pilis-tető sima biciklivel túl nagy kihívás lett volna nekem. Ebike segítséggel már többször is megbicikliződtek.
További jó utat, biztonságos bicózást!
Sisak használata nélkül sose indulj el!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jók ezek az ebikekok, meleget is adnak télen: https://youtu.be/wxr1iXEf9lY?t=538
6000 USD ment a füstbe
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem ebike, hanem e-motor, ráadásul kis szériás, custom build.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja..
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tippre fekezeskor tul sokat/hirtelen probalt visszatolteni. Rosszul talaltak ki ezt a rendszert. Nagyon gyanus, hogy amikor nyom egy komolyabb feket, attol doglik meg.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyben a hűtés is lecsökken
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni