Az eheti útvonal a következő volt:
Római part - Szentendre - Dömörkapu - Pilisszentkereszt - Pomáz - Szentendre - Római part
Távolság:63,5 km
Szintkülönbség: 670 méter
Felszerelés:
- Sisak
- Kesztyű (10-12 fok volt, akkor azért már hűvös van csupasz kézzel, főleg lefelé jövet)
- 2 csősál (egy a nyakamra, egy pedig a sisak alá sapka gyanánt)
- Kerékpáros aláöltözet nadrág és felső (RC 500-as)
- Szélálló kerékpáros kabát
A Római partról indultunk, itt a jó időnek köszönhetően relatív sokan voltak, elég macerás volt a túljutás. Mivel a "A Római part mindenkié", ezért mindenki tűrte a többi közlekedő jelenlétét. Hivatalosan közös kerékpáros és gyalogos út van, ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy mindenki megy amerre lát / tud. Nem értem, hogy miért nem lehet rendezni ezt a kérdést. Hely lenne, gondolom a politikai akarat hiányzik csak hozzá.
Miután átverekedtük magunkat a pünkösdfürdői töltés / korzó következett. itt sok sétáló és kocogó volt, meglepően sok görkorcsolyással. Na persze kerékpáros is akadt szép számmal rajtunk kívül. Ezután következett a Megyeri híd ls az ártéren keresztül futó bicikliút, ami az erdőben fut végig.. Ez a rész nagyon hangulatos, csak ajánlani tudom mindenkinek. Az erdőből kiérve lassan előbukkant a Lupa-tó, mely mellett két kerékpáros pihenőhely is található.
A szentendrei szennyvíztisztító telepet megkerülve már csak be kellett tekernünk a városba, majd a Bükkös patakot elérve balra fordulni a zöld jelzésű kerékpáros útra, ezzel elhagyva az Eurovelo 6-os utat, ami folytatja útját tovább Visegrád felé a Dunával párhuzamosan. A patakpart is egész hangulatos, új aszfaltos kerékpáros úton lehet kijutni a városból.
Az Izbégi lőteret elhagyva az út minősége szignifikánsan romlik, de azért elviselhető. Egy rövid fényképezés erejéig megálltunk Dömörkapunál, ami egy korábbi kőfejtőben található vízesés a Bükkös patakon. Aki nem bírja az emelkedőket, idáig minden gond nélkül eljuthat.
Az emelkedős rész csak ezután következett, de e-bikeon nem vészes, az edzettebbeknek sima biciklivel sem. Itt jó minőségű aszfalt visz végig a völgyön, csodálatos kilátással. Autók itt már nincsenek, maximum erdészeti járművekkel lehet elvétve találkozni. Félútig van emelkedő, utána jöhet a száguldás, persze csak ésszel, mert van egy két élesebb kanyar és amúgy sem lenne jó a völgyben végezni. Azért a 40-45 km/h kényelmesen kivitelezhető.
A hegyi mókának gyorsan vége szakad (felfele valamiért lassabb :D) és szembetaláljuk magunkat Pilisszentkereszt településével. Itt is van lehetőség kiengedni a féket már a főúton, nekem 55-ig engedte a magabiztosságom. A kolléga gyakorlottabb, neki megvolt a 65 is. A faluban elváltak útjaink, mivel ő folytatta útját Pilisszántóra. Én pedig a főúton Pomáz felé fordítottam a kecske szarvát és elindultam haza. Szentendrén ismét rátértem a Lupa felé tartó kerékpárútra és a Rómain keresztül is értem.
A túra teljes ideje 4 óra 20 perc volt.
Legközelebb a Pilis tetőre fogunk felmenni, talán a jövő héten, attól függ milyen idő lesz.
- neutrino blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 561 megtekintés
Hozzászólások
A Romai partnal ha hangulatos tekeresre vagysz, akkor nem mesz amugy sem gyorsan. Ha haladni szeretnel (pl. futar vagy vagy sietsz valahova), van par parhuzamos utca, ahol kevesebb a gyalogos.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha azt szeretnék, hogy ne legyen kerékpáros a parton, ne legyen bicikliút (se osztatlan, se semmilyen). A gyalogosok jellemzője, hogy gázhoz hasonlóan kitöltik a teljes rendelkezésre álló teret (jelen esetben aszfaltcsíkot). Ha rájuk csengetsz akkor nekik áll feljebb.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van a kozos bringagyalog, itt a sebessegkorlat is alacsonyabb (20km/h 30 helyett), es gyalogosok is eledmehetnek. Van a bringaut, ami arra valo, hogy haladj. Ill. 1 utcaval arrebb van egy nyomvonal, az szinten arra valo.
Nem akarjak, hogy ne menj oda, ahogy autok is vannak ott neha. Nezelodesre, setara, sportra van, ebben a futas, a kajak es a bicikli is benne van. Persze esszel, ha hirtelen kikanyarodnak eled egy sarkanyhajoval, akkor jo, ha meg tudsz allni.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jézus, nehogy már a gyalogosok közt menjetek /o\ ! Simán ki kell menni a főútra (Nánási + Királyok útja v mi), ott is van nyomvonal és nyomhatod ahogy bírod! Soha senki nem megy a gyalogosok közt. Csoda h nem vertek meg :-Z
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt irtam neki en is, hogy ott a parhuzamos utca. Amugy a merretekerjek.hu meg jeloli is a kulonbozo fajta bringautakat (ut egyik oldalan, ket oldalon, nyomvonal, felfestett, elvalasztott, stb..).
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja, oké! Rómaira max kajálni gurul le az ember.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez jó útvonal, sajnos nekem minimum 2 x 10 km-rel hosszabb, ezt a családban már nem mindenki tolerálná. Persze el is lehet autókázni a Rómaiig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy nem könnyű útvonal. Sok folyamatos emelkedő, van benne meredek is 10%. Az út vissza Pomáz felé meg nem éppen életbiztosítás, forgalmas,van pár necces kanyar pl Szentkereszt elötti, szűkület, kátyú meg száguldozó, szembe előző sofőrök pl. csobánkai elágazás is veszélyes. Családot nem vinném arra.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Toltam arrafele párszor 100-120 km-t.
Egyszer baromi másnaposan.
Hazafele, sötétben, esőben azért szidtam a havert, aki basztatott, hogy egész estés ivás és két óra alvás után tartsak velük :)
Mondjuk megcsináltam, szóval visszatekintve jó volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hű sötétben nagy móka: erdőben felvillanó szempárok, nagy motozós hang oldalról brrr. Az országút sincs kivilágitva, ami lefele szintén elég para tud lenni.
Családdal inkább javasolnám Dömörkapu után a Kisrigó (vendéglő)felé letérni és Pilisszentlászló érintésével vissza Szentendrére - ez a Kisrigó-kör. Mondjuk a lefele itt is veszélyes. Meredek kanyargós - nagyon be tud gyorsulni 60-70 km/h
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszer volt ilyen, de ez csak egy 40-60 km volt:
https://www.youtube.com/watch?v=Ag6z-4OyzRc
Ez csak egyedül, de hangulatos volt (kézben tartott telefonnal):
https://www.youtube.com/watch?v=-DHAZqr8980
Szerk:
meghát ez is klasszikus:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én sem a Rómain lakok, bár nekem csak kb 2x5km.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Respect, hogy a bringás jelzéseket használtátok csak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szép útvonal, gratulálok.
Szeptemberben új környékre költöztünk, a finn tóvidékről le, a szigetvilágba. A költözéssel járó hercehurcák mellett már csak két kisebb bringakörre futotta az idei szezon végén, de máris nagyon lelkes vagyok a túrás lehetőségektől. Ami máris kiderült: nagy magasságok nincsenek, de rövid, nagyon meredek mászásokból viszont sok, így egy rövid, 20 kmes körön is összejön 200 méter szint, amihez eddig nem nagyon voltunk szokva. Továbbá a szigetek közötti hidak egy eddig ismeretlen jelenség, nem csak hogy meredekek, de az oldalszél váratlanul ért több esetben is.
Mindenesetre nagyon várom a tavaszt, a bringák meg addig a garázsban szomorkodnak a következő szezonig.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a finn tóvidékről le, a szigetvilágba
Irigykedem. Legszebb családi bringás élményeink oda kötnek minket - meg amúgy is, Finnországba. Fantasztikusak azok a szigetek!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni