Sziasztok!
Tantermi környezetbe (20-30 Windows pc, 6 terem) keresünk akár ingyenes, akár fizetős megoldást. Egyetem vagyunk, gyakorlatokon lenne jó kicsit jobban látni, mit művelnek a T. hallgatók... :)
Az elvárásaink nem magasak, az alap dolgokat valószínűleg mind tudja (képernyő, input átirányítása, képernyők elsötétítése). Tananyag kiosztás, házi feladat adminisztrálás, osztályozás, jelenlét vezetése nem szükséges, azt más felületen oldjuk meg.
Rákeresve ilyesmire iszonyú mennyiségű a találatok száma, és lehet ugyan youtube-ozni, de ha van valakinek tapasztalata, ötlete, vagy tud tippet adni, hogy mire érdemes figyelni, szívesen venném, vennénk.
köszi,
a
- 356 megtekintés
Hozzászólások
Egyetemen már szerintem pont van annyi esze a jelenlévőknek, hogy a saját érdekük figyelni és nem pornót nézni / liberális médiát olvasni előadáson. Az első ZH-n úgyis kiderül a turpisság.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...azt te csak hiszed, hogy van! :D
Komolyan: nem az én ötletem, a kollégák egy része pörög most a témán, a gépek meg az én dolgom, úgyhogy itt tartok... :)
<-------
You can't grep on dead trees.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en is voltam olyan oran ahol az osszes gepen szorakoztattak magukat a diakok, senki se figyelt az oktatora. de ezt nem szoftverrel lehet megoldani, hanem az oktato lecserelesevel... pl. olyanra aki fenn tudja tartani az erdeklodest.
felo, hogy a kollegak akik erre kivancsiak nagyon csalodottak lesznek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj, hogy alapozó tárgyat (igazából többet is) tanítunk első éveseknek. Nagyjából azt hiszik, hogy "minek ez nekem", aztán meg jönnek felsőbb években baromságokkal vissza.
Tarthatsz jó órát (és van is, aki tart!), ha a hallgatók egy része (nem is mondanám többségnek) a középiskolából kiszabadulva hirtelen mindent is tudni vél - előre. Pláne, ahogy mondom, hogy nem szakmai tárgyak (de ahhoz nagyon kellenek, csak ezt még nem tudják :) )
Igazából két-három dolog lenne fontos, a többi kevésbé:
- a képernyőket figyelni zh írás közben
- egy hallgató képernyőjét kirakni gyak közben, ha neki valami nem megy, akkor más is látja a "megoldást", illetve az oktató nem egyesével kell, hogy oda mászkáljon
- illetve felmerült az is, hogy bizonyos esetekben jó lenne, ha nem mással foglalkoznának, hanem mondjuk egy 5-10 perces magyarázatot végig hallgatnának, és le lehetne zárni a gépeket addig. De ha látnád, hányan eleve tableten jegyzetelnek, és 3-5 percenként kapkodják elő a telefonjaikat... mondtam is, hogy erre ne nagyon számítsanak, hogy haszna lesz. Főleg a devizás hallgatóknál katasztrófa a helyzet.
Sajnos pár év alatt is sokat változott (romlott) a helyzet; az utóbbi néhány évben óriási a változás.
Csak egy példa: néhány évvel ezelőttig gyakorlatilag nem kellett hallgatókat buktatnom. Némi jóindulattal mindenki átfért valahogy, szó szerint egy-egy sporadikus esettől eltekintve. Kb 4-5 éve kezdett romlani a helyzet, fokozatosan, egészen odáig, hogy az elmúlt őszi félévben az egyik karon, az általam oktatott kb 90-ből valami 35 körülinek kellett gyak uv-t írnia.
<-------
You can't grep on dead trees.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Csak egy példa: néhány évvel ezelőttig gyakorlatilag nem kellett hallgatókat buktatnom. Némi jóindulattal mindenki átfért valahogy, szó szerint egy-egy sporadikus esettől eltekintve. Kb 4-5 éve kezdett romlani a helyzet, fokozatosan, egészen odáig, hogy az elmúlt őszi félévben az egyik karon, az általam oktatott kb 90-ből valami 35 körülinek kellett gyak uv-t írnia."
Miért akarsz mindenkit átengedni? Az a 35 delikvens, akár még alkalmatlan is lehet a "szakmához".. A saját magammal kapcsolatos tapasztalataim alapján mondom, hogy nem kell mindenkinek diploma. Az egyetem/főiskola a hamis énképek kialakulásának a melegágya.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Miért akarsz mindenkit átengedni?
gondolom felsobb utasitas... mivel a hallgatok utan kapja az suli a fejpenzt, ha sokan buknak keves lesz a bevetel. business as usual.
> hogy nem kell mindenkinek diploma
sajnos ma mar olyan a diploma mint regen az erettsegi, anelkul mar a mekibe se vesznek fel takaritani...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ide válaszolok, de ebcsontnak is szól:
Igen. Pénz. Még ha nem is "utasítás", de legalábbis elvárások.
Evvan...
Ráadásul az a (nagyon szigorúan privát!!!) véleményem (de négyszemközt vagyunk :), szóval...) , hogy az adott szakra a jelentkezők nagy része eleve alkalmatlan. De ha ennyi embert kihajigálnék (csak én), akkor kb megszűnne a szak.
(És ezzel néhány kolléga állása... stb, stb...)
Ráadásul, mint említettem, nem "szakmai", hanem alapozó tárgy vagyunk (több karon is oktatunk, sőt, több tárgyat is), és ezzel kapcsolatban az a véleményem, hogy szívatni ér a hallgatókat, de komolyan megritkítani nem. Azt majd elvégzik a szakmát oktatók.
Látom a problémákat, de változtatni nem tudok.
<-------
You can't grep on dead trees.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom a problémákat, de változtatni nem tudok.
Inkább fogalmazzunk úgy, hogy része vagy a problémának.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anno 2009 környékén a gyakorlatomon így ismertem meg worluk blogját egy hallgató által, akkor még az indexen volt. Szerencsére ma már fizetős.
Ismerős nemrég végzete az MSC-t néhány év kihagyás után. Ki volt akadva a csoporttársaira.
Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csodálom. Elsőéveseket oktatunk, katasztrófák...
<-------
You can't grep on dead trees.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na jól van! mer' ugye illiberális sajtó olvasása, meg elvárt! Főleg "alapítványi" egyetemeken!:D
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetem vagyunk, gyakorlatokon lenne jó kicsit jobban látni, mit művelnek a T. hallgatók... :)
Nem teljesen ertem a feladatot, usereket akarsz korlatozni, hogy mit csinalhatnak a gepen, vagy a hallgatokat akarod technologiai eszkozokkel rabirni, hogy figyeljenek az oran? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hallgatók.
Igen: megfigyelés, rábírás, ellenőrzés :)
<-------
You can't grep on dead trees.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem totális szereptévesztésben vagytok a kollégáiddal együtt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem meg nem.
Egyrészt nem tudom, hogy hol, mit, és mióta oktatsz, hogy ennyi alapján ennyire sommás véleményt alkotsz. Van okunk erre, de ezeket nem kívánom részletezni.
Másrészt volt egy smiley a mondat végén.
<-------
You can't grep on dead trees.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van okunk erre, de ezeket nem kívánom részletezni.
Kár, pedig az lenne az érdekes az egészben.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, lehet. De ez egy nagyon messzire vezető téma lenne... inkább ne menjünk bele :)
<-------
You can't grep on dead trees.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hallgató= ügyfél
Egyetem= szolgáltató
Nagyjából innen vezethető le a nézőpontom...
Oktatóként nincs tapasztalatom, viszont hallgatóként annál több.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos, nekem hallgatóként is van némi tapasztalatom, oktatóként meg jóval több.
Nem egészen jó a logika. Ügyfélként jogaid vannak, kötelességekről kevésbé szól a dolog.
Hallgatóként vannak kötelességek is.
Amit be kell tartani, és alkalmanként - sajnos - tartatni is.
Kaptam már életveszélyes fenyegetést azért, mert az illető barátnőjének nem hagytam, hogy a beadási határidő után kb 10-15 perccel töltse fel a ZH-t a rendszerbe. Ez most egy nagyon szélsőséges példa (de igaz!), viszont előfordul sokszor, hogy hetet-havat összehordanak a hallgatók. Magunkat is védeni kell, egyre inkább.
De mondok mást is, amit hallgatóként kevésbé lát az ember. Ha valaki pocsék oktató, attól még lehet óriási koponya. És bizony nagyon is szükség van rá, mert hozza pénzt, például. Nem csak pályázati pénzt! Az elméleti intézetek a tdk-n induló hallgatók száma, eredménye, az adott évben szerzett impact factor, meg egy csomó más paraméter alapján kapják az éves költésgvetésüket.
Szóval az is oktatni fog, akinek nem kellene. Ráadásul a kutatói bérek nem túl magasak (bár sokat javult a helyzet, és lehet pluszhoz jutni, igen), így az emberanyag is korlátos. És (ha jól tudom) törvényileg szabályozott, hogy mely beosztásban mennyi órát kell tartani hetente.
Nem nagyon lehet kibújni alóla, legalábbis a mi karunkon árgus szemekkel figyelik, és ha valaki a kötelezőnél kevesebbet oktat, azonnal magyarázkodni kell.
<-------
You can't grep on dead trees.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem egészen jó a logika. Ügyfélként jogaid vannak, kötelességekről kevésbé szól a dolog.
Hallgatóként vannak kötelességek is.
Ez hülyeség. Mindkettő egy szerződés, ahol mindkét fél vállal bizonyos dolgokat. Például amikor előfizetsz egy szolgáltatásra, vállalod, hogy időben megfizeted azt, különben mindenféle késedelmi díjaid vannak (még olyan triviális esetben is, mint egy könyvtár). Egy szerződés mindkét fél számára előír kötelezettségeket, ha nem így lenne, az aránytalan szerződés lenne. Az egyetem is, szolgáltat, neki is vannak kötelezettségei, meg annak is, aki felé szolgáltat. A kötelezettségeket egyértelműen le kell írni a szolgáltatási feltételek között. Mik azok a kötelezettségek, amiket szerinted nem tartanak be a hallgatók, pedig kötelező számukra, és ez a kötelezettség egyértelműen le van írva? Ha nem tartják be, akkor a szerződés szerinti büntetések érhetik őket. Hol van benne a hallgatói szerződésükben, hogy alkalmazhattok classroom management szoftvert?
A hallgató is ügyfél, pontosan úgy vannak (és lehetnek) kötelezettségei, mint egy bármilyen más szerződés esetén az ügyfélnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Azt hiszem, ha valahol elkernek egy othonapos programra havi ~80 ezer forint elofizetesi dijat tandijat, ott en ugyfel vagyok.
En is tartottam mar gyakorlatot, ott is volt olyan, aki 14 heten keresztul fosott az egeszre. Ez elofordul. Amig nem zavarja az orat, ki vagyok en, hogy szova tegyem? Aztan persze vizsgan kiderult, hogy a csapat egyik fele azert nem figyelt, mert mar otosre tudta az anyagot nelkulem is, a masik fele meg azert, mert koze nincs a temahoz, es johetett megegyszer. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A második bekezdésre +1. Oktatóként neked tök mindegy, hogy ő most akar-e tanulni, vagy nem, figyel-e vagy nem. Akkor meg elküldheted, ha zavarja az órát. Amíg tartottam órát, engem az se zavart, ha valaki egész órán játszik, vagy alszik, amíg másokat nem zavart.
Ez nem közoktatás, ahol kötelező tanulnia a gyereknek, és kötelező tanítani őket. Ez felsőoktatás, ami nem kötelező, ide azért jön valaki, mert tanulni akar - az ő dolga, hogy tanuljon. Ha nem tanul, az is az ő problémája.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
othonapos
*5 evest akartam irni, de az sem teljesen pontos nyilvan
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ingyenes: veyon.io
fizetős: lanschool.com, de talán a lite verzió szintén elérhető ingyen
Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 veyon-ra, középsuliban nagyon szeretik.
Kb. mindent tud amit írtál, több termet te rakod csoportokba, és ennek megfelelően adod a jogokat melyik tanár mit nézhet.
AD-be integrálható, így onnan is jöhetnek jogok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm mindkettőtöknek! Megnézem őket.
<-------
You can't grep on dead trees.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gyakorlatokon lenne jó kicsit jobban látni, mit művelnek a T. hallgatók.
Miért érdekel? Nem tök mindegy, mit csinálnak a hallgatók? Ez egy egyetem, a hallgatók felnőtt emberek, a számonkérésen vagy átmegy, vagy nem, az ő dolga, hogy hogyan készül fel a számonkérésre, és mit csinál a gyakorlat alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem felnőttek. Sajnos. Írtam fentebb is: első évfolyam.
A számonkérés a gépeinken megy. Nagyrészt a mi tárgyainkból, de más intézetek is jönnek a termeinkbe vizsgáztatni.
Hogy végül valóban fogunk-e ilyen rendszert használni, nem tudom, de felmerült, hogy ki kellene próbálni, Állítólag régebben volt, és jól használható volt - hogy most is így van, vagy lesz-e, próba nélkül nem derül ki.
Attól függetlenül, hogy én mit gondolok, elő kellene állnom egy javaslattal (ti. egy, vagy néhány szoftver nevével).
<-------
You can't grep on dead trees.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha volt regen egy jol hasznalhato rendszer, amit mar be sem kell tanitani a tanaroknak - mert ismerik - miert nem allsz vissza arra? Nem tudom milyen egyetem, de meg muszaki vonalon is vannak idosebb professzorok, akik nehezen tanulnak ujat, foleg, ha nem kapcsolodik a teruletehez.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az - az elmondások alapján úgy vettem ki - valamilyen hardver + szoftver volt. Még talán nem is sodrott érpáron ment. Esélytelen, de nem is biztos, hogy vissza kell nyúli hozzá. A Trabant is jó volt anno... :))
<-------
You can't grep on dead trees.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha gyerekként kezelitek őket, sose fognak felnőni. kezeljétek őket felnőttként, és csodát fogtok látni. lehet, hogy meg fognak bukni első félévben mindenből, hát majd rájönnek.
volt nekem olyan első féléves tárgyam, ahol a 141 fős évfolyamból 11 ember ment át elsőre, mert annyira új volt nekik (matematikai analízis). az egyetlen voltam, aki kettesnél jobb jegyet kapott abban a félévben. ez van, mindenki. megtanulta, hol a helye. a szintből nem lehet engedni, ez egyetem. aztán másodjára mindenki rájött, hogy ez nem középiskola.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a szintből nem lehet engedni": https://hup.hu/comment/2991165#comment-2991165 :(
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hidd el, vannak, tárgyak, ahol ezt megteszik ugyanezzel az emberanyaggal. Itt is megvan az analízis. Csak ez nem mi vagyunk :)
Pláne, ha mi kialmozunk alóluk (az azokat a tárgyakat oktató kollégák alól, úgy értem), akkor ők miből fognak szórni?? :D
<-------
You can't grep on dead trees.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha máshol ráébresztik őket, hogy ez nem középiskola, akkor nektek ezzel már semmi dolgotok, és semmi közötök ahhoz, hogy hogyan és miért nem tanulnak a hallgatók.
Ha egy huszonéves emberrel úgy viselkednek, mintha tizenéves lenne, sosem fog felnőni.
Semmi értelme nincs a classroom szoftvereknek egyetemen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Évek óta teljes megelégedettséggel használok veyont.
“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”
― Philip K. Dick
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni