[Megoldva] Veeam backup error

Fórumok

Sziasztok!

A következő problémával küzdök:

Adott egy Veeam Backup and Replication Community Edition 12, amivel Vmware virtuális gépeket mentek.

Windows szerverek és linuxok vegyesen.

Minden mentés ugyanabba az smb backup repoba megy, ami egy QNAP megosztás!

A QNAP-on firmware-t frissítettem, az sem segített.

Kb. 1 hete azt veszem észre, hogy 2-3 vm mentése nem fut le, a következő hibát írja:

Getting VM info from vSphere Error: Helytelen a felhasználónév vagy a jelszó Failed to process [isFileExists].

Ezt azért nem értem, mert a többi vm is ugyanoda mentődik, azok lefutnak.

Felhasználónév/jelszó nem változott mostanában.

Találkoztatok már ilyennel?
 

Hozzászólások

Cseles, mert olyan mintha vsphere oldalon lenne valami gond, de az biztosan nem küld magyar hibaüzenetet, szóval ez a nas-tól jön. 

Próbáld meg úgy felvenni a qnap repohoz tartozó usert a Veeamben, hogy megadod a hostot ("qnaphostname\user").

Próbáld meg úgy felvenni a qnap repohoz tartozó usert a Veeamben, hogy megadod a hostot

Már ezt is próbáltam, hogy elé írom a QNAP host IP-jét, de semmi.

Ami addig működött, az továbbra is működik, ami nem, az ettől sem javult meg.

 

Most megpróbáltam létrehozni egy újabb task-ot a mentő szerver saját mappájára annak érdekében, hogy a QNAP-ot kizárhassuk.
Meglátjuk mi lesz...

Végülis ez lett a megoldás:

megadod a hostot ("qnaphostname\user")

Ha IP\user-ként vettem fel, akkor nem futott le a 8 jobból 2.

Ha qnaphostname\user-ként vettem fel, akkor lefutott sikeresen az összes job.

Ami számomra felfoghatatlan, hogy miért pont az a 2 job nem futott le, mikor az összesnek ugyanaz a backup repo van beállítva ugyanazzal a qnap userrel... 🤔

 

Lényeg, hogy 2 napja rendben lefutnak a mentéseim.

Szerkesztve: 2023. 10. 20., p – 13:55

A VEEAM nem tud beauthentikálni a VSPHERE/VM alá. Nem lehet, hogy nem fut a vmware vagy veeam kliens a VM-n? Nem telt meg a C kötet véletlenül a VM alatt? 

Én is kezdek arra gyanakodni, hogy a VM-ekkel van gond.

A mentő szerver saját mappájába sem tudott menteni, így a QNAP felelősségét kizárhatjuk.

A VMware Tools lesz a következő, amit megnézek, hátha abban van valami bibi.

Én a magyar üzenet alapján arra tippelek, hogy vmelyik vm tools elavult, vagy hülyeséget művel.

( •̀ᴗ•́)╭∩╮

"speciel a blockchain igenis hogy jó megoldás, ezért nagy erőkkel keressük hozzá a problémát"
"A picsat, az internet a porno es a macskas kepek tarolorandszere! : HJ"

Az élet ott kezdődik, amikor rájössz, hogy szart sem kell bizonyítanod senkinek

Ha meg akarod nevettetni Istent, készíts tervet!

VMWare Tools uninstall, reinstall megvolt. Up-to-date, és mégsem csinálja meg a mentést, ugyanaz a hiba: hibás felhasználónév, vagy jelszó...

A 2 problémás vm 1 win2008R2 és 1 Win2022 Server.
Az oprendszer típusához azért nem kötöm a problémát, mert van másik W2008 és W2022 server is, azokat azonban csont nélkül megcsinálja... :-(

A virtuális gépekre nem telepítettem Veeam Client Agentet.

Kb. 2 héttel ezelőttig működtek a mentések ~8 vm-en.

Ebből a ~8 vm-ből 2-nek a mentését azóta nem csinálja meg.

Telepítettem azóta új virtuális gépet, a Vmware Tools-on kívül mást nem tettem fel, és annak a mentését is elsőre megcsinálta, azóta is működik.

Emlékeim alapján az Agent szolgáltatásként fut
Application-Aware Processing

Ezeket a problémás vm-eken kellene keresnem?
Nem találok ilyet sehol. :-(

A backup job beállításainak a Guest Processing részén van az Application aware processing beállítás. 

Itt tudsz megadni megfelelő user/pass párost is a VM-ekre történő belépéshez:

https://helpcenter.veeam.com/docs/backup/vsphere/backup_job_vss_vm.html…

 

Egyébként biztosan nem változott a user/jelszó? A job-ban jó credentials van kiválasztva?

Esetleg, ha nem volt jelszó változtatás, nem lockolódott a user?

Itt tudsz megadni megfelelő user/pass párost is a VM-ekre történő belépéshez:

Köszi, ezt kipróbáltam: megadtam az OS admin user/pass párosát, és a Test Now sikerrel lefutott.

Örültem....

Aztán, amikor próbáltam egy backupot indítani, ugyanazzal a hibával leállt:

10:31:31    Processing Kulcs-Szoft-Szerver Error: Helytelen a felhasználónév vagy a jelszó Failed to process [isFileExists].      00:08
10:31:36    All VMs have been queued for processing     00:00
10:31:46    Job finished with error at 2023.10.24. 10:31:46     
10:31:46    Sending e-mail report  Details: A távoli tanúsítvány az érvényesítési eljárás szerint érvénytelen.

De melyik távoli tanúsítvány???

nem lockolódott a user?

Már minden komponens újra lett indítva (többször), gondolom, megszűnt volna.

Az imént a mentő szerverre belépve PowerShellből az alábbi paranccsal indítottam el Debug módban a mentést:

Get-VBRJob -Name "JOB-NEVE" | Start-VBRJob -Debug

Így lefutott a mentés, és "csak" a következő warningot dobta:

11:35:29    Job finished with warning at 2023.10.24. 11:35:29      
11:35:30    Sending e-mail report  Details: A távoli tanúsítvány az érvényesítési eljárás szerint érvénytelen.

Megnéztem: A Veeam konzolban a tanúsítvány érvényességének vége: 2031. 02.01.

Lehet esetleg máshol is tanúsítvány?

 

Nem tudom, hogy ez a mentés mennyire lenne visszaállítható....

1, tanúsítvány hiba: a Veeam alatt be van állítva, hogy a job lefutása után küldjön email-t. Itt a beállítások alatt SMTPS lehet megadva (nem sima SMTP), ahol a biztonsági kapcsolat felépítésekor nem tudja visszaellenőrizni a fogadó félnél lévő tanúsítványt. Javaslom ezt megnézni: Configuring Global Email Notification Settings - User Guide for Microsoft Hyper-V (veeam.com)

2, Veeam alatt van lehetőség a mentési állományok automatikus ellenőrzésére. Erőteljesen javasolt bekapcsolni (talán a Storage beállításai alatt van), és természetesen emellett rendszeres kell visszaállítási is végezni a mentésből, hogy ne utólag derüljön ki, ha valami nem jó. 
(pl. appliacation-aware alapú mentés!)