Kihívója akadt a Teslának...

De talán mégsem.

Nem értem én ezt a folyamatos rinyálást a nem autós újságírókról, meg a letünt prémiumról. A vásárlók nem egy ékszerdobozt akarnak, hanem technológiát, trendiséget, olcsóságot. Mondjuk az európai gyártók ezeket nem találják még meg.

Az android autó meg egyenesen ciki egy MB-be. A SW fejlesztést kellene az autógyártóknak erőltetni. Ennek a Vályi Pistának jó lenne kezeltetnie magát, mert ez a rinyálás sem trendi már.

Hozzászólások

Az autózás a közlekedésből elment mindenféle perverzitásba. Az autóból guminőt csináltak, mert a közlekedés helyett élményt akar nyújtani.
A piacvédelmi okokból létrehozott, különféle kamu (környezetvédelem, utasbiztonság) szabályozásoknak való megfelelőség. A teljesen felesleges extra utaskényelmi szolgáltatások. Ezeknek mind ára van amit meg akarnak a vevővel fizettetni.
Az autógyártóknak nem szoftvert kell fejlesztenie, hanem szoftvermentes autókat kellene gyártani. Ne egy kerekeken guruló mobiltelefont gyártsanak, hanem közlekedési eszközt.
Nem kell RGB beállíthatóságú, skinezhető légkondi menü a tapintóképernyőre, egy kibaszott tekerő legyen.
Nem kell, hogy az autó funkcióit a telefonomról is irányíthassan, elég ha lemerült kulcsakksival ki tudjam nyitni az ajtót és el tudjam indítani a kocsit.
Nem kell visszapillantóba épített kamera, a visszapillantó tükör és az ablak legyen akkora, hogy vezetőként lássam a forgalmat körülöttem. (A 2010 utáni, magas övvonalú autók siralmasak. Mintha takban ülne az ember és lőréseken nézne ki.)
Nem kell a tízféle vezetési mód, a hozzá tartozó elektromosan hangolható  futómű beállítással, hanem legyen egy pontos, kiszámíthatóan műkködő kormányzás és olyan futómű, ami nem fossa össze magát a 3. kátyútól szoftveresen.
Nem kell defektfigyelő, hanem szereljenek defektmentes kerekeket. (Ez utóbbi már lassan 30 éve tömeg gyártható, csak hát a gumigyártók profitmarginja...)

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Pályafutóműves autó pályára való nem a közútra. Miden olyan autó ami nem képes normálisan közlekedni közúton, az nem közútra való. Aki versenyautót akar, az fizesse ki hozzá a trélert meg a másik kocsit amivel kiviszi a pályára. Ennyi.
Az ide-oda állítgatható futómű, sport mód és társai, semmi más mint a kispénzű prolik szédítése annak az illúziójával, hogy az autó mellé kapnak egy péniszmankót. Aztán a végén azt hiszik, hogy tudnak vezetni és kikapcsolt EPS-el ölik meg a közúton a szembejövőt.
Nem vagyok ellene a sportautóknak, a hobbiautóknak, kurva jól el tudok kockulni az idióta szomszéd valamelyik tuningroncsának a motorterében, építettem Wartbug motorra befecskendezőt, villanymotoros kompresszort, stb. de tartom magam ahhoz, hogy ezek nem valók az utakra.
Probléma, hogy aki ilyen autót vesz az általában nincs rendben fejben, hogy közúti közlekedésre alkalmas legyen. Lásd, mellékelt ábra: https://metro.co.uk/2023/10/04/italy-two-killed-after-ferrari-smashes-i…

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Majd 10 ev mulva meg:

kilincs, ami nincs

Es ez feature-kent lesz eladva. Aztan kiolvashatod a manualbol, hogy ha 27 masodpercig, majd 4 masodpercig majd 9 masodpercig nyomsz gombokat a key fobon, akkor a tartalekaksi tartalekaksija kinyitja az ajtot.

Én tökéletesen megértem a videóban elhangzottakat és teljesen egyet is tudok érteni velük. A prémium ott kezdődik hogy csendes: Nem nyiszog, nem kattog, a lehető legnagyobb csendben tudsz utazni benne. Ezt az én 11 éves szutyok opelem is tudja, pont ezért szeretek vele villanyosan haladni mert csend van benne, ha felteszem a téli gumit akkor szabályosan bántja a fülemet a surrogása a nyári csend után. Persze, itt is lehetne jobb hangszigetelés, de ez egy szaros opel és nem merci, ez vállalható kompromisszum ár függvényében.

Ettől függetlenül ez szerintem meghajtástól független probléma, az hogy el tudod csavarni az ajtóbezárós elemet rohadtul független attól hogy mi hajcsa. Az hogy a merci (és ugye az audi is az előző cikk kapcsán) reszelte az ICE motorjait éveken át, nem foglalkozott a villanyhajtással, emiatt iszonyat sokba került a fejlesztés és emiatt nem futja rendes belső anyaghasználatra az csak simán a fenti ellustulás eredménye. A kapkodás sokba kerül, ha sok pénz elmegy erre akkor meg jó lesz a recsegős ropogós beltér is, a júzer úgysem azt nézi hanem azt hogy van-e RGB meg hogy jó-e a szoftver. 

Én mondjuk hamarabb vennék egy full "buta" autót ami össze van rakva és nem nyiszog mint egy hiperszuper szoftverest amivel fáj elindulni mert tudom hogy 20 perc alatt agyérgörcsöt kapok majd a belső recsegés-ropogástól.

Szerkesztve: 2023. 10. 01., v – 10:56

Eredeti cím:

Elektromosnak jó, de Mercedesnek?

Értelmiségieknek: vö.: Villanyautónak zsír, Audinak egyelőre kevés.

Ez egy nagyon hatékony és jó elektromos luxusautó, de ne keressük benne azt a Mercedes-t, amit mi Mercedesként ismerünk. Akkor nincs baj. 

Hát igen. Ennyit a villanygagyikról. Remélhetőleg akkor most már a szikrabohócoknak átmegy az üzenet, amit korábban írtam.

Nézzük sorban:

  • Kinézet: Dacia Duster
  • Szín: fos
  • Felnik: übergagyi, ahogy a villanyokon szokott
  • Hasmagasság: 🤣 (emelt hatchback :D :D :D)
  • Hatótáv (ami ugye nem fontos) oltárán feláldozva minden
  • Az a hűtőrács kammantás :D :D :D
  • Rönkölő gumik :D :D
  • Olcsósítás mindenhol, hogy drága villanytech. megérje
  • 210 km/h végsebesség :D
  • Jó Dacia Spring EV minőség belül :)
  • 48 millióért tele "szegénységi panelekkel" 
  • minden nyeszeg-nyöszög benne
  • ....

Nem autós újságírók írják az autós teszteket, hanem tech geek-ek

Jó, ez csak akkor ne hívjuk autónak. Legyen akkor ez egy guruló szivarszoba

Minőség feletti kesergés, tort ül az igénytelenség, a fillérbaszás ...

Egy tech geeknek ezt el lehet adni [...] villanyautosok.hu ezt szépen le tudja hozni, mert szart se értenek az autókhoz

Asszem' ez jó is végszónak :D

trey @ gépház

Nem azért szar, mert villany; hanem azért szar mert ha nem veszel 3. képernyőt, akkor nézd a műanyagot... A kilincs nem azért szar, hanem mert azt mondták azt kell használni. Egy Teslának is van jó kilincse, olcsóbban!

Megmondom mi a baj: a kapkodás, mert idáig minden időt a dízel, a benzines reszelgetésére áldoztak, és nem fejlesztettek...

Android autó egy MB-be? Na az a gáz...

Pontosan elmondta mi a baj, pontosan ugyanazokat mondta el, amiket én. Azért szar, mert a villanytech. drága, valahol meg kell spórolni. Tehát, közvetetten azért szar, mert villany.

Remélhetőleg, most, hogy egy szakújságíró szájából hallottad, átment:

tort ül az igénytelenség és a fillérbaszás

Van, akinek az igénytelenség megfelel és az sem zavarja, hogy 48 millióért kapja. Nekik való ez.

Én meg remélem, hogy ez csak kezdeti botladozás a német prémium márkáktól, rájönnek, hogy a vásárlóiknak nem ez kell és egy idővel rátalálnak a helyes útra.

Akkor talán én is szívesebben veszek még mindig kompromisszumos, de legalább minőségi villanyautót.

trey @ gépház

Én meg remélem, hogy ez csak kezdeti botladozás a német prémium márkáktól, rájönnek, hogy a vásárlóiknak nem ez kell és egy idővel rátalálnak a helyes útra.

Reménykedhetsz sokáig. A Tesla fényévekre van ezektől. Az európai benzines gyártóknak megoldhatatlan kihívás EV-re átállni ezért átkerülnek műltidőbe. Android autó: pfffff...

És a "szakújságírók" is mennek a levesbe, mert így kenyéradó gazdájuk sem lesz már. :D

Akkor talán én is szívesebben veszek még mindig kompromisszumos, de legalább minőségi villanyautót.

Ember 48mFt! Csak gondolj bele, hogy az neked hány évi jövedelmed, úgy hogy nem is ettél!? 

Megint tele a kommented wishful thinkinggel.

A Tesla pont ez a gagyi, csak mivel az sose gyártott MB szintű minőségi autót, kisebb vele szemben az elvárás.

Gagyistól a gagyi elfogadott.

Ember 48mFt! Csak gondolj bele, hogy az neked hány évi jövedelmed, úgy hogy nem is ettél!? 

Valószínűleg kevered a bért a jövedelemmel, másik pedig az, hogy 10M előleggel, havi 375 E törlesztővel ez nem egy megugorhatatlan valami (max. a te fejedben). Lásd, amit linkeltél.

trey @ gépház

A Tesla pont ez a gagyi, csak mivel az sose gyártott MB szintű minőségi autót, kisebb vele szemben az elvárás.

Használtam sokat MB-t, aztán BMW-t és Skodát. Nem is a legalapabb verziókat, menedzseri pozicióban. Aztán az én döntésem volt a "luxusautók" helyett használjunk Octáviát a menedzsmentben. Rüheltek is érte a simaagyú alacsonyabb beosztásban lévő menedzserek. Most Teslát tartok elsődleges autónak, és VW Golf TFSI-t másodlagosnak, és messze a Tesla a legjobb az én igényeimnek mindközül, mert:

- Krabantartás mentes

- Mert használható az SW

- Mert olcsó az üzemeltetése

- Megbízható

- Kényelmes

- Mert bivajerős és gyors

Szóval szánalmas, hogy nekem próbáloid megmagyarázni hogy a Tesla gagyi, amikor majdnem sírva fakadok ha beülök egy VW csoportba tartozó Golf, Passat, vagy Audiba. Annyira lomha érzetük van az ICE-knek egy EV után, hogy az már siralmasan kőkorszaki.

Szánalmas, hogy 50 perces - amit ráadásul te hoztál ide - videóban rágták a szádba, hogy mi a probléma és még mindig nem érted

Mivel én nem veszek "német prémium" autót, ezért engem a probléma nem érint. A minőségről meg csak annyit, hogy dolgoztam olyan cégnél ahol BMW, Audi, Toyotának, Fordnak, Ferrarinak gyártottunk részegységeket. A Toyota Yarishoz fröccsöntött alaktrészeknél már egy tűhegyni "beégést" is selejteztek, míg a BMW Audi 5mm-es beégésig simán tovább engedte a darabot. A beégett darabokat visszadaráltatta a granulátumba. Műanyagipari kollégák mesélték, hogy béreltek kiküldetésük alatt Audit A4-est Milánőban. Lenyitották a hátsó ülést, és akkoar a beégések voltak a hátsó nem látszó panelen, hogy sírva röhögtek rajta. A gagyisodás nem most kezdődik a "német prémium márkáknál", hanem 10-15 éve elkezdték már! Mondjak olyan eseteket hogy egész BMW tipusoknál rázta az első hűtőventillátor a kormányt, amikor igazán pörgött. A BMW nem visszahívta az autókat, hanem aki akadékoskodott a szervízben, pénzért kicserélték neki.

A prémium Ferrariban még akkor is 1-es Focus ajtózárjait szerelték be (Ferrari logos cimkével) amikor már a Ford a 3-as Focusnál járt. Tényleg prémium a prémium. :)

Aki dolgozott már autóiparban, azt tudja igazán mekkora átbaszás az iparág, és ebből van elege annak aki nagy prémiumgyártók termékeitől hányni tud, ha csak rágondol. Kivételek az ázsiai gyártók, mert ők tényleg igényesek. Az USA gyártók meg még mindíg beleteszik az anyagot az alkatrészekbe. A német az olasz járműipar meg szemetet gyártott eddig is. Emlékszel még a VW dízelbotrányára!?

Ez nem gagyisodás, hanem a trash (Duster) színvonal. Formatervezésben és minőségben is. Nem arról van szó, hogy esett minimálisat a színvonal, hanem az, hogy vállalhatatlan lett.

Én nem látom a saját autómban azt, amiről te hadoválsz, vagy amiről a videó szól.

Ezt az igénytelen színvonalat a villanyautók hozták, nekik köszönhetitek.

trey @ gépház

Én nem látom a saját autómban azt, amiről te hadoválsz, vagy amiről a videó szól.

Persze, persze mert neked nincs közöd az autóiparhoz. Autót csak szalonban látsz.

Ezt az igénytelen színvonalat a villanyautók hozták, nekik köszönhetitek.

Az igénytelenséget a profit maximálás, és a költségcsökkentés hozta el vagy 20-30 éve. Lásd VW csoport dízel botrány.

Nekem semmihez sincs igazából közöm. Én egy bohóc vagyok. Csak tudnám, hogy akkor mi a faszt foglalkoztat téged az én véleményem

Mi ez a hiszti?

Szerintem fáradj el szervízbe, és kérdezz meg egy szerelőt! Biztosan nem az MB lesz amire azt mondja hogy igen ez még 10 év után is autó! De nem is az olasz márkák.

>Geci fontos dolog ez egy olyan szegmensben, ahol a tulajok 5 évente cserélnek autót :D

Ez igaz is, de közben meg mindenki azzal próbál nyomulni, hogy ő zöld. Ha deklaráltan 30 évre terveznének egy autót, akkor tényleg lehetne azzal marketingelni, hogy ez baromi zöld, mert egyszer gyártva 30 évet szolgál 15 helyett. Például ha lenne stratégia a karosszéria stabilan tartására és az akksi cseréjére, az már egész jó kezdet lenne. Csak marketing stratégia kérdése, és lehetne ebből értéket csinálni a zöld piacon.

>valahol meg kell spórolni

Szerintem nem a spórolás miatt van, hanem a villanyautó tervezéséhez új csapatot gründoltak és a régiek meglévő tudását nem vitték be ezekbe az új csapatokba. Ugyanezt hallottam a gyártósor szintjén is: az új sorokon új csapat van fiatalokból, akik mindentudónak képzelik magukat, és egyáltalán nem kapnak a cégen belüli tudásátadásból.

Ezért van sorjás műanyag akasztó a beltérben egy Mercedes E-osztályban?

Műanyaggyártásban nem kell finiselni. Illetve ha kell, akkor az plusz idő, és pénz. Ha sorjás a termék, akkor szar a szerszám. Miért szar a szerszám? Mert nem jól tervezték meg, mert nem volt idő és pénz rendberakni a szerszámot. Az is lehet hogy a termék nehezen gyártható, és újra kéne tervezni azt!

Azért, mert olcsóbb, ha olyat vesznek, ami nincs rendesen finiselve.

Ez részben igaz is, de az idő fontosabb tényező: Sokkal több pénzbe kerül az, ha nem kezdődik meg a soroszatgyártás egy akasztó hibája miatt.

Szerkesztve: 2023. 10. 01., v – 15:30

>Olcsósítás mindenhol

Én ezt nem értem, hogy az olcsósításra fogják ezeket: teljesen vállalható belső tereket csináltak régebben a 6-8-10M árfekvésben is. Oké, a sorjás akasztót a csomagtartóban értem, mert az olyan, hogy az újságírót zavarja, de engem aki a pilótaülésben ülök nem. Viszont azt, hogy a műszerfal ne zörögjön, azt már évtizedek óta meg tudták oldani. Például a puhán tompán rugalmas burkolatok is ezt a célt szolgálják, elképesztő, hogy azt a hatalmas műanyag táblát képesek voltak odagórni. Én általában nem vagyok kényes az ilyesmire, simán boldog vagyok egy Dacia Lodgyban is, de bocsika, a Dacia Lodgy burkolatai jobban ki vannak találva. Nem tökéletes az sem, de ki jobban van találva. Újonnan 5M körül volt bakker - oké most már több lenne. Ne mondják már, hogy ez pénzkérdés pláne a 40M ársávban.

A képernyőktől meg hányok, mondjuk ez pont a Lodgyban sincsen túl jól kitalálva, annak a fénye is zavaró éjszaka. (Itt a képernyő extra, az alap modellben nincsen.) De itt szerencsére kicsi az egész, csak a navi meg a hifi megy róla, és ki lehet kapcsolni, illetve van ilyen lesötétített módja, amikor csak kicsit világít, de cserébe semmi hasznos sem látszik rajta. Szóval ez gyenge, de ez egy Dacia. De hogy egy mercibe minek tesznek gagyi képernyőket! Egy autógyártó próbálja már ki, hogy elmozdul visszafelé: berak 1 képernyőt a navinak 10col alatti méretben, és minden mást gombokra tesz, plusz csinál egy analóg műszerfalat (azon is lehet egy kicsi programozható képernyő, a 2007-es Mondeón ilyen volt, vagy a 2003-as Audi A4-emen is ilyen van, azt imádom, de annál nagyobb ne legyen!). A vásárlók imádni fogják, mert egyszerűen ezerszer jobban néz ki! Lehet, hogy csak a vásárlók negyede gondolja így, de ha valakinek sikerül a vásárlók negyedét megszereznie egyetlen típussal, az azért nem rossz teljesítmény! Nem hiszem el, hogy annyira drága volna, régen simán belefért az 5M árkategóriába. Meg azt sem hiszem el, hogy nem férne el, mert eddig is elfért minden. Azt még megértem, ha a nagyon extra funkciók csak a tapipadról érhetőek el, de mondjuk a páralefúvás gomb, vagy a ventillátor fordulat az legyen fizikai!

Az autós újságírókról meg annyit, hogy régi szép időkben, az autógyártás aranykorában (ami 9x-200x volt szerintem) emlékszem, hogy azon durrogtak magukban, hogy ugyanazokat a kapcsolókat tették a Focusba mint a Mondeoba. Most meg örülnénk, ha visszakapnánk azokat a jó kis kapcsolókat, pláne ha egyentípus lenne, mert akkor olcsó lenne cserélni a másod meg a harmadpiacon is...

A baj a mérettel kezdődik, meg azzal, hogy az emberek nagy része nem képes felfogni azt, hogy elektromos autó városi használatra alkalmas. Ekkora tankot még belső égésű motorral sem vennék és ezekbe a méretekbe már a törvényalkotónak is illene beleszólni. Személy szerint nem engedném csak C kategóriájú jogosítvánnyal és 5+ év tapasztalattal vezetni őket.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

elektromos autó városi használatra alkalmas
 

jó hogy mondod, mert évek óta autópályán használok EV-t napi szinten. Kár hogy nem szólt senki, hogy nem lehet.

És mentél vele 1800 km-t 16 óra alatt, egy huzamban, 3 megállóval, csak tankolás és klotyó?

PS: te is az külső sávban totyogsz 90-el a teherautók szélárnyékában?

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

1800 km-t 16 óra alatt, egy huzamban
 

Ezidáig az 1000km-es egysegges treypapa volt a csúcstartó, most te 1800km-es egysegges kihívást hoztál…

 te is az külső sávban totyogsz 90-el a teherautók szélárnyékában?

Igen, így lehet… :)

PS: Ami 300km-nél távolabb van, oda repülővel kell menni! De ha visszalapozol trey által futtatott handrás videóra, ott van egy 7xxkm-es kihívásom.

Ezidáig az 1000km-es egysegges treypapa volt a csúcstartó, most te 1800km-es egysegges kihívást hoztál…

Nem egy tankkal :) Végül nem a távolság a fontos, hanem az idő.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Belenéztem... 2 percig bírtam... szerintem ennek az embernek daciákat kellene tesztelni, és akkor egy nagyon boldog ember lenne. Tudod, a Linux is felhasználóbarát, csak...