Roborock Q7 Max

Rendeltünk egy robotporszívót, abszolút bevált. A szoftvere kicsit butácska néha, a UX sincs mindig a helyzet magaslatlán a telefonos appnál, de rengeteg időt megspórol, a szőnyegeket is szépen kiporszívózza, a magasabb küszöbökön is átmegy, ha kell, helyezkedik, oldalról fut neki a küszöböknek. Tudom ajánlani. Nálunk elég kritikus lett, hogy a nappalit és az étkezőt naponta kitakarítsuk (kúszó baba alert), ezt inkább outsource-oltuk. Amazonról rendeltem, több bizalmam volt benne, mint egy pár éves magyar Kft-ben, hogy 1 év múlva is tudok érdemben ügyintézni, ha kell.

Hozzászólások

Amazon ad rá 1 évnél több garit, vagy miért jobb? Gyártói garanciát adnak rá, azaz tudsz menni közvetlenül a gyártóhoz, vagy az amazonnak kell visszaküldeni gariidőn belül és automatikusan visszakapod a teljes vételárat?

Amúgy a szerencsevadasz magyarkftk-ben nekem sincs 0 bizodalmam sem. Ők is ugyanúgy csak megveszik aliexpress-ről v. kínából, és továbbadják neked haszonkulccsal. Ez a nagy hozzáadott érték.

A kibaszott autókereskedőknek (a 21. század lókupecei, csak még szarházibbak mint az elődeik) sincs semmivel több hozzáadott értékük. A kurvaanyát ennek a lobbiszövetségnek, hogy kibulizták h. engem mint végfelhasználót elhajt az autógyártó ha odamegyek hozzá és közvetlenül tőle akarnám megvenni a kocsit, kihagyva ezt a geci nyerészkedő közbenső élősködő réteget.

szerencsevadasz magyarkftk

Meg kell tudni jól választani, kikkel lépsz kapcsolatba. Van több "magyarkft", akiknél szívesen vásárolok, és a haszonkulcsot nekik adom, mert már bizonyítottak, hogy ha "baj" van, akkor van kihez fordulnom. És nem, egyik sem valamely multi helyi üzlete. Természetesen volt már rossz tapasztalatom is másik "magyarkft"-vel, azokat messzire kerülöm.

autókereskedőknek

Nem tudom, van-e bármilyen gyár, ahonnan közvetlenül tudsz vásárolni (leszámítva a szűk régióban jelen levő, családi vállalkozás méretűeket).

Ezért írtam, hogy az autókereskedő biznisz kikerülhetetlenül beékelődött az autógyártó és a vásárló közé.

Ingatlant is megvehetsz közvetlenül a tulajdonostól, nem vagy kötelezve sem eladó sem vevő oldalról, hogy jutalékos közvetítőn keresztül mehet csak az adásvétel. Autónál meg nem tudod kikerülni a közvetítőt.

Ezt mindenki érti, és szerintem mindenki tisztában is van vele, hogy a közvetítést se ingyen csinálják. Viszont továbbra se jó példa a gyárra, és továbbra se tudok példát arra, hogy (a fentebbi kivételeket leszámítva) bárki közvetlenül a gyártótól vásárolhatna - azaz az autós példád nem kizárólag az autóiparra jellemző.

Autóra is van egy példa: Tesla. Vásárás csak a gyártó honlapján. Gyakorlatilag az egyetlen ember akivel találkozol arra alkalmas csak, hogy megmutatja egy nyitott parkolóban hogy hol van az autód (ő lehet, hogy alvállalkozó alkalmazottja, ezt nem tudom). Nyugatabbra talán a házad elé viszik ha kéréd.

Nem ismertem még ezt a fogalmat, de ahogy olvasom, itt se a gyártóval kommunikálsz, hanem egy emberrel/céggel, aki megrendeli neked. Nem tudom, hogy ilyen esetben bárki rendelhetne-e a gyártótól vagy csak van néhány személy/cég, akinek a gyártó hajlandó szállítani. Másrészt nem vagyok arról se meggyőződve, hogy a dropshipper közvetlenül a gyártóval lenne kapcsolatban, vagy pedig egy szimpla nagykerrel (ami pont plusz réteg a gyártó és a vevő között, amit ricsip kifogásol).

Vélhetően azért, mert nem a magyar piacra szánt terméket vettél/van hivatalos magyarországi forgalmazó (akinél megkapod a kettő év garanciát alapból). Ja, és a hazai forgalmazó esetén magyar nyelven, magyar jogszabályok és a hazai fogyasztóvédelmet igénybe véve lehet a jogvitákat rendezni - az Amazon esetében meg csetelhetsz velük angolul, az általuk közzétett jogi maszlag alapján.
Ha kibírja a második évet is meghibásodás/javítási igény nélkül,  akkor nyertél, ha nem, na akkor... peched van. Bár az első évben történő javítás kapcsán is felmerülnek kérdések, hogy kinek-hova kell eljuttatnod a meghibásodott terméket, milyen vállalási határidőkkel kell a javítást megoldani, etc...

magyar nyelven, magyar jogszabályok és a hazai fogyasztóvédelmet igénybe véve lehet a jogvitákat rendezni

Csak a miheztartás végett, te úgy nagyságrendileg hány ilyen jogvitát rendeztél, akár magyar nyelven, akár máshogy? Csak mert az árukereső szerint egy ilyet 160-180 ezerért lehet venni, az ügyvégi óradíj meg 30-nál indul, lehet matekozni, hogy megéri-e foglalkozni vele. :)

Legutóbb Amazon-ról rendelt SSD-vel úgy ment a garanciális ügyintézés, hogy írtam a gyártónak (Samsung), hogy kimúlt. Küldtek egy címkét, ki kellett nyomtatni, ráragasztani a borítékra, utána küldtek egy futárt, elvitte, majd a DHL hozta az újat. Ebben nyernek, kiskft-nél már láttam olyat, hogy már csőd bement addigra, mire elromlott a cucc, és akkor a gyártó nem küldött futárt, mert szerinte a kiskernek kellene intéznie, ha az nem teszi, küldjem be én.

Az viszont elég gyakori, hogy az amazon meg a szürkeimport sokkal olcsóbb, mint a kisker, és a különbség az, hogy nem angolul van a használati utasítás, hanem valamin, ami messziről hasonlít a magyarra. Valami szolgáltatást kellene nyújtani, ha többet kérnek.

Valami szolgáltatást kellene nyújtani, ha többet kérnek.

Pozitív tapasztalataim: kérdésekre értelmesen válaszolnak, valós információkat adnak meg. Javaslatot is tesznek épp (többször tapasztaltam, hogy nem a legdrágábbat mondták), az igényeink alapján. Persze ezek mind kiválthatóak email-ekkel, csetrobotokkal, stb., de nekem jó, hogy élő emberrel személyesen meg tudom ezeket beszélni - nyilván megfizetem, hogy az árrésük meglegyen, és nem is sajnálom azt a néhány százalékos "felárat" (ahol meg sajnálnám, ott meg nem vásárolok).

Ja: sokszor nem rossz, ha a vásárlás előtt a terméket látom élőben.

Az a baj, hogy a legtöbbször gyengébb az információ, mint amit az összehasonlító oldalak és a nagyobb webshopok review-i, egyszerűen azért, mert ott nagyobb a statisztika, nagyobb eséllyel olvasod el olyan valakinek a véleményét, aki már használja egy ideig. Sok technikai cuccnál külön plusz megnézni használtan is, hogy néz ki egy-két év gyűrődés után. A bolti dolgozó esetleg jól tudja a katalógus-adatokat, talán még azt, hogy mennyit hoznak vissza garanciálisan.

Nem azt mondom, hogy mindig így van, pl. bicikli-alkatrésznél az azért nagy plusz, ha a bolt része egy szerviz, ahol (olcsón) be is építik. Kisebb dolgokat megcsinálnék otthon, de egy teljes kerékfűzést nem. Az apróbb cuccoknál (fékgumi, belső) meg megéri az, hogy nem kell várni a szállításra, odamegyek, megveszem, hazamegyek, fölszerelem. Ha közel van a bolt, akkor számítógép esetén is inkább veszek ott pl. egy egeret, de egy alaplap vagy processzor esetében már lehet akkora árkülönbség, hogy megéri várni.

nagyobb eséllyel olvasod el olyan valakinek a véleményét, aki már használja egy ideig

A (szerintem) legnagyobb magyar ilyen oldalon sajnos igen ritka az ilyen vélemény. Nem is értem az embereket, hogy hogyan pontozzák le, ha még ki se próbálták (sok ilyet is olvastam).

Egyébként igen, igazad van, sok esetben az üzletben gyengébb lehet az információ, mint amit neten el lehet érni, viszont vannak esetek, amikor látszik, hogy az eladó felkészült (pl. egy szimpla óra esetén rögtön mondta, hogy kézzel kell-e beállítani vagy automata (nekünk az előbbi kellett), nem pedig bújta a használati útmutatót; autós gyerekülésnél, gyerektricikli vásárlásakor is olyan információkat, szempontokat mondott, amelyeket nem biztos, hogy pár perc netezés után megtalálsz). Sőt, ha segítőkész, akkor szívesen megveszem tőle, akár kicsivel többért, mint máshol.

lehet akkora árkülönbség, hogy megéri várni

Teljes mértékben egyetértek. Nyilván az ember leginkább árérzékeny, és van akkora spórolás, amire azt mondja, hogy egy hónap belefér.

Igen, az a vélemény csak alapzaj, hogy megjött, kibontottam, és szépen csillog. Ami ér valamit, az az, hogy 5 éve használom, és még jó. A netes információgyűjtéssel kapcsolatban: abban elég jó vagyok. Baromi sokan meggyőzik magukat arról, hogy ami drágán megvettek, az biztos nagyon jó, de ez nekem nem megy, úgyhogy muszáj elég információt gyűjtenem, hogy ne bánjam meg két nap múlva, hogy nem mégis a másikat vettem. Mondjuk a dolgok megjavítására is erősen motivál: ha gyorsabban meg tudom csinálni, mint amennyi ideig tartana kiválasztani az újat és megvenni, akkor nemcsak pénzt, de időt is spórolok..

Gyári garancia esetén az RMA ugyanúgy megy akkor is, ha a kispiricsbété adta el neked, gyártói garanciával. Viszont jelen esetben lemondott a második éves, idehaza jogszabályilag kötelező garanciáról. Hogy ezt a gyártó/forgalmazó hogy oldja meg egymás között, az az ő dolguk.
 

A baj akkor van, ha a kispiricsbt úgy egyezett meg a gyártóval, hogy a postázás nem a gyártó gondja. Mert mondjuk elhiszi, hogy a kispiricsbt be tudja vizsgálni, és nem kell egyesével visszaküldenie. Vagy ki tudja, a lényeg, hogy nem látsz bele, hogy mi lesz, ha a kispiricsbt-t addigra beszántották, és ugyanabban a garázsban ugyanaz a fickó már a szuperpiricsbétét működteti.

Félre ne érts, nem azt mondom, hogy nincs szükség kis cégekre (sőt!), de nem ebben elsősorban nem a kis boltokra gondolok, hanem pl. a szervizekre, akik garancián túl is megjavítanak valamit. Ilyet meg egy csomó mindenben baromi nehéz találni. Autószervizből van specializált, de nem márka, és jobb vele a tapasztalatom, mint a márkaszervizzel. Háztartási gépekhez már sokkal nehezebb találni, pedig az esetek jelentős részében egy youtube-video alapján én is meg tudom csinálni, szóval nem igaz, hogy nem javítható, el kell dobni.

Nekünk is van (Szájumiáú Mop 2 Pro), valóban nagyon hasznos. Most is ép itt takarít körülöttem. 
Igaz már a macska hülyére verte, de egész jól bírja.  :D

Nekem Roborock S5 Max van, életem egyik legjobb vétele. Gondolom a Q7 ugyanez, csak újabb. 

Szerkesztve: 2023. 03. 17., p – 15:23

nemide.

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

.... a magasabb küszöbökön is átmegy, ha kell, helyezkedik, oldalról fut neki a küszöböknek.

Mennyi az a magasság?

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Nálatok nem tekeri be a szőnyeg rojtjait? A nappali robotporszívózása nálunk ezen bukott el.