Google Messages számhordozott telefonon?

Fórumok

Sziasztok! Amióta számhordoztam a mobil számomat egy másik szolgáltatóhoz, azóta folyton azt írja, hogy "a telefonszám ellenőrzése folyamatban van". Az alkalmazásban megadtam a telefonszámomat. Letöröltem, újratelepítettem. A Google beállításokban is megadtam a telefonszámomat.

Emiatt csak SMS-ként tud üzenetet küldeni, pedig az lenne a lényeg, hogy az adatkapcsolatot használja.

Lehet, hogy semmi köze a számhordozáshoz (habár a korábbi szolgáltatómnál működött), de akkor mi lehet?

Hozzászólások

Próbáltam deregisztrálni, de vagy nem csinál semmit, vagy hatástalan.

Azt vettem észre, hogy a telefonszám regisztrálásánál hiába írom be +36..... formátumban, ő mindig átírja 06..... formátumba. Nem is küld ki ellenőrző SMS-t.

Magában a Google accountban is próbáltam újból beállítani a telefonszámot, de ez sem vezetett eredményre.

Miért kell újra megadni ugyanazt a telefonszámot, ha számhordoztad?

Lehet, hogy semmi köze a számhordozáshoz (habár a korábbi szolgáltatómnál működött), de akkor mi lehet?

Ehhez hasznos lenne tudni, hogy mi mást csináltál még.

Le tudnád írni, hogy mit és miért csináltál?

Én rendszeresen cserélek a telefonjaimban három SIM kártyát, mert van 3-4 telefonom és Android fejlesztést tesztelek, de még soha nem tapasztaltam ilyet, az, hogy a telefonon épp milyen elsődleges vagy egyéb Google Account van és éppen milyen telefonszám, abból soha nem volt problémám. Számhordozást is megéltem már kettőt, ott a szám se változik... szerintem csináltál valamit, amit nem kellett volna.

Igen, nekem is az a sejtésem, hogy bennem, vagy a készülékemben lehet a hiba.

Tehát adott egy Samsung Galaxy S10e készülék, ami a Yettel hálózatán működött. Ezen jól működött a Google Messages chat funkciója. Csak feltelepítettem, beállítani nem kellett semmit.

Gondoltam egyet, és számhordozást indítottam a Vodafone-hoz. Kaptam egy SIM-et és egy dátumot. Addig a dátumig volt egy ideiglenes telefonszámom. A kapott SIM-et az ideiglenes 70-es számmal kipróbáltam (sajnos a Messagest nem), majd tovább használtam a régi Yetteles SIM-et a megszokott telefonszámommal.

Amikor eljött a számhordozás napja, SIM-et cseréltem. Hamarosan azt vettem észre, hogy nem megy a Messages chat funkciója, csak SMS-t tud küldeni.

Talán hasznos adalék, hogy mobilparkolást nem tudok a 0620 kezdetű számra indítani, csak a 0670 kezdetűre. De lehet, hogy ez normális.

A Google fiókomban két helyen lehet megadni a telefonszámomat, azokat töröltem, majd újból megadtam. Mind a két alkalommal jött megerősítő kód SMS-ben, azokat elfogadta az admin felület. A Messages app-ban már nem emlékszem, hogy eleve be volt-e írva a telefonszám, vagy újból meg kellett-e adni. Mindenesetre folyamatosan azt írja, hogy telefonszám ellenőrzése.

Még azt vettem észre, hogy a fent említett három helyen hiába +3620 formában adom meg a telefonszámomat, a Google átkonvertálja 0620 formára. Ami nyilván probléma lenne, ha a Google külföldi számról akarna SMS-t küldeni. A szolgáltató által beírt SMS központ számát nem változtattam, az +3670 kezdetű.

Lehet teljes vakvágány, de nekem úgy rémlik yettel nem támogatja az rcs-t (azaz nem ad saját szervert hozzá, igy a google szerverein regisztrálod magad a háttérben) mig a voda ad.

Ezért lehet nem a google-el hadakozol, hanem a voda rcs szerverével. (persze annak is mennie kellene)

nemtom mennyire related, de par eve volt itt egy topic ami arrol szolt hogy a szamhordozas utan nem jottek meg az sms-ek a googletol (2FA-hoz asszem), azt erdemes lenne megnezni

Szerkesztve: 2023. 02. 28., k – 03:00

fekete magia! anyamnak kertunk egy klonozott sim kartyat. ha hivtam, mindket teloja kicsongott, barmelyiket felvette tudtunk beszelni. ellenben ha sms-t kuldtem neki, akkor a regi kartyajara megkapta, az uj kartyajara viszont nem. kiprobaltam masik iranyba, felhivtam magam mindket telorol egymas utan, az jol mukodott, de mikor sms-t kuldtem magamnak mindket telorol egymas utan, a regi kartyarol megkaptam ahogy kell, az uj kartyarol is megkaptam, de egy total masik telefonszamrol. vagyis masik szama volt a kartyanak akkor ha hivast kezdemenyeztem, es akkor ha sms-t kuldtem. szolgaltato mondta vigyuk vissza adnak helyette masikat. feltetelezem nem teljesen sikerult a klonozas.

neked aztan fura humorod van...

Amit leirsz mukodest, az egy az egyben megfelel a Telekom MultiSIM szolgaltatas dokumentalt mukodesenek (azaz, ok is azt irjak mukodesnek, amit te). Marmint, a hivasok minden SIM kartyan csorognek, viszont az SMS csak a fokartyara erkezik meg. A tobbi keszulek csak a sajat telefonszamara kapott uzeneteket kapja meg, illetve azok azzal a szammal is kuldenek (a T-nel ugy hivjak ezt, hogy technikai szam, ez a szam szerepel is a webes feluletukon minden egyes MultiSIM mellett). 

En nem tudom miert hivogatod az igyfelszolgalatot :D Ha valami le van irva, akkor az ugy van. Ha nem ugy van, csak akkor kell felhivni az ugyfelszolgalatot. Ez szinte, kb kimerul a hibabejelentesben, meg az egyeb hibauzenetek megoldasaban. Akivel beszelnel, az ugysem ismeri azt, amivel kapcsolatban keresed, nem olvasta el azt, amit te korabban elolvastal. O azert ul ott, hogy megprobalja megoldani azokat a problemakat, amikor a felhasznalo 1-est akarna irni, de mivel hulye, megnyomja a 6-os gombot es nem erti miert ir hatost a telefon. 

Ha OP esetén volt ideiglenes telefonszám a számhordozás előtt a SIM kártyán, akkor el tudom képzelni, hogy a szolgáltatónál baszták el a konfigurálását... egyébként ez az ideiglenes telefonszám mióta van? Amikor én évekkel korábban kétszer is számhordoztam, akkor nem volt ilyen ideiglenes szám vagy nem rémlik, hogy lett volna.

A probléma a szolgáltatóval van, a Vodafone egy szar. 

 

https://www.vodafone.com/apps/rcs/hungarian/legal

 

FRISSÍTÉS: Sajnálattal jelentjük be, hogy a Vodafone RCS Chat véget ér, és a szolgáltatás megszűnik. A következő hetekben az összes RCS-ügyfélnél fokozatosan megszüntetjük a szolgáltatást, március 31-ig bezárólag.