12V zselés akku tölthető kb 3-9V os ingadozás mellett?

Arra gondoltam, jó volna valamiféle ledes lámpavilágítást az első fényszórónak a motoromhoz, ugyanakkor a generátor 3-9V közötti feszültséget ad le, annak függvényében, hogy mekkora a motor fordulatszáma. Megoldható az, hogy 12V-os akkut töltök valamiféle transzformáció segítségével?

Találtam a szekrényemben egy 12V 7 Ah-s zselés akksit, de a töltő szerint 0 feszültsége van, ami nem is csoda, mert legalább 8-10 éves és soha nem volt eddig használva. Fel lehet még ezt valahogyan tölteni?

Hozzászólások

A töltés megoldható, hiszen kapcsolóüzemű áramgenerátort lehet építeni, azt feszültség limitációval el lehet látni. A részleteket hagyjuk, annyira nem egyszerű, de a probléma leküzdhető.

Ami a felélesztést illeti, szerintem az nem lehetséges. Sekélyes ezirányú ismereteim szerint az akkumulátorok mélykisütése esetén irreverzibilis kémiai folyamatok zajlanak le, tehát ebből akkumulátor már sohasem lesz. Más szavakkal azt is mondhattam volna, hogy vagy az elektrolitba oldódik az egyik elektróda, így az lényegében megszűnik, vagy szigetelő réteg keletkezik rajta, lényeg, hogy dobd ki, vegyél újat. TME-ről tudsz rendelni, meg rengeteg más helyről is. Persze, a töltéshez való elektronikát attól még meg kell csinálni.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

melyen kisult akkuhoz van specialis tolto, ami tud 'feltamasztani', vagyis rovid, eros pulzusokkal megprobalja menteni a menthetot. Csodat nem tesz, arra jo, hogy ne kelljen rogton rohanni akkut venni, hanem meg tudd picit hasznalni. Nem draga amugy, nekem is van egy ilyet tudo toltom, valami 60 euro conrad-ban.

Szerkesztve: 2023. 01. 15., v – 19:47

Ez a Babetta szépen épülget. Hogy áll az elektronikus üzemanyag szint visszajelző?

A babetta elektromos hálózatáról simán el tudsz járatni fehér ledet, csak egy megfelelő ballaszt kell hozzá. A bizonság kedvéért tennék egy 3300-6800 uF közötti kondenzátort és egy diódát a pozitív ágba, mert tapasztalatból az a 9V elég tüskés. Valahogy így:

Lámpa vezeték+ ----------------------|>|--------.------------->LED +
                                                dióda 3A     |
                                                                 === 3300uF/16V
                                                                   |
Babetta test -      ---------------------------------.--------------->LED-

Ha kicsit megtúrod a netet simán találsz 6V-os ledes izzókat is.

A döglött zselés akksival nem sokat lehet kezdeni. El kell vinni a méhbe és az érte kapott pénzhez hozzátéve veni egy újat.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Értelemszerűen a LED+/- az előtéttel ellátott LED-et jelenti, a fenti áramkör csak a tüskékkel terhelt generátor/dinamó feszültség megszűrésére kell. Mivel nem tiszta, hogy a kolléga milyen fényforrást szándékozik kötni (sima LED, LED-es izzó vagy ledes lámpatest ), ezért inkább kihagytam azt a részét.  

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Ballaszt: hajók kiegyensúlyozására, merülésének, dőlésének szabályozására használt, nem hasznos teher. -> Áramkörökben egyes paraméterek beállítására szolgáló veszteséges áramköri részek. Lásd: Skory oldaláról posztolt áramtükör, aminét a tranzisztor "elfűti" a tápfeszültség és a ledek nyitóirányú feszültsége közötti különbséget. 

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Szerintem nem feltétlenül racionális dolog csak a világítás miatt akkut és töltőt tenni egy akkuval és töltőelektronikával nem rendelkező motorra. Veszel egy jó kerékpáros lámpát, és felpattintod a motorra. Amikor biciklivel mész, akkor arra teszed fel. Elemlámpának is megfelelő (otthon, vagy ha pl. sötétben, a semmi közepén lerohad a motor). Tartasz hozzá két készlet akkut, és mindig tudod használni.

:)