A kérdésem konkrétan az, hogy mennyi időt köteles adni a tárhelyszolgáltató arra, hogy keress másik szervert? Rendesen fizetett domain és fizetett tárhely esetén.
Ami ebből fakad még, hogy ha a domainek regisztrátora is a szolgáltató, akkor mi lesz a domainekkel?
Nem szüntetheti meg, az ASZF-ben le van erről írva minden.
- 2175 megtekintés
Hozzászólások
Rendes felmondás esetén, a szerződésben szokott lenni felmondási idő.
A rendkívüli felmondás viszont lehet azonnali - persze, ennek megfelelő oka is kell, hogy legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az megfelelő ok, ha azt írtam a szolgáltatómnak a hetekig tartó, problémámat figyelmenkívül hagyás után, hogy kit kell leszopjak ahhoz, hogy végre történjen megoldás a problémámra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól függ, mennyire vette jónéven a felajánlást az ügyintéző... :D A mai világban még az is lehet, hogy szavadon fognak. :D
Aláírás szünetel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Autószerelőnél tettem fel ugyanezt a kérdést, de a feleségétől jött is a válasz, h mindenkit. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
Nekem egyelőre azt válaszolta, hogy senkit, csak január elsején lekapcsolja az oldalaimat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazából csak a pénzed szab határt az elképzeléseidnek. Nagyon sok megbízható jó szolgáltató van, akik érdemben foglalkoznak az ügyfél igényeivel. Én nagyrészt ilyenekkel találkoztam egyébként. Szerencsére rájöttek a tárhelyszolgáltatók is,hogy csak így lesznek ügyfeleik.
Nem akarok reklámot,de itt van pl ahol a hup lakik. Vagy ajálnhatnám a kedvenc kecskeméti szolgáltatómat. .edia.en.er nevére keress rá.
Ha igazán sok pénzed van és szabad akarsz lenni bérelhetsz VPS is.
“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”
― Philip K. Dick
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy jutottál ideáig?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kértem pár plugin bekapcsolását, ami vagy sokára került bekapcsolásra, vagy hol be, majd kikapcsolva lett, ekkor kérdeztem meg, hogy kit kell leszopnom ahhoz, hogy végre működjön minden.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cpanel feluleten nem tudtad beallitani, vagy miert kellett ehhez a support?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Off: miután mindent lementettél, pendítsd meg a szolgáltatónak, hogy ahol internet van, ott hallani fognak az esetről, de ezt ne vegye rossz néven, söt tekintse ingyenreklámnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom ez mennyiben fog nekem segíteni.
Alapvetően nem értem ezt a pálfordulását a szolgáltatónak, ugyanis régebben rugalmasan megoldott minden problémát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hidd el, mi így interneten keresztül, adatok nélkül pláne nem tudunk erre mit mondani.
A jelen helyzetben az a racionális lépés, ha te írsz neki, hogy a sorozatos hibák és elégtelen support miatt te felmondod a szerződést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendben, ma megírom. Ebben az esetben, van rá általános jogszabály, hogy mennyi ideig köteles szolgáltatni még, természetesen díjfizetésem fejében a tárhelyet számomra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Benne kell legyen a szerződésben a felmondási idő. De most a legnagyobb gondod a mentés és az új hely keresése kellene legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mentéseim már megtörténtek, és igen, keresem a helyeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszerű, lelépett a megoldóember.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy a korábban említett problémák megoldása és újabbak folyamatossága közben kihozta a matek, hogy ráfizetés és túl sok időt visz el. Ez bárkivel megeshet, akivel túl sok a "probléma". Azt meg, hogy a fizetett szolgáltatás tartalmazta-e a kért segítséget/szolgáltatásokat vagy pusztán jófejek voltak, hogy próbáltak neki segíteni, az a szerződésüktől függ.
Nekem egyszer pont az ellenkezője volt egyik cégnél ~10 éve. Mivel mindig emailben kellett a dns módosításokat kérnem és persze volt pár nap átfutási idő, így jeleztem az adott cégnek, hogy hát elhordoznám a domainemet és ha zárolva van, akkor kértem a feloldását, hogy megtehessem ezt. Visszakérdeztek, hogy miért szeretném elvinni, s mikor megírtam, akkor kiderült, hogy tudnak adni admin felületet, csak alapból nem szoktak, mert túl sok panaszt okozott nekik korábban az ügyfelek konfigurációs hibája. Így maradtam pár évig még náluk, csak mikor áremelések voltak felvásárlásuk után akkor vittem el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért csak óvatosan, mert a jó hírnév megsértése és társai kapcsán lehet, hogy a szolgáltatónak vannak jobb ügyvédei...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elsőre szerződés szerint. Ez nem közmű szolgáltatás, ahol jogszabály nagyon beleszólna, szerintem.
A domainekre: ha azt is felmondták, akkor el lehet hordozni máshoz. Lehet van rá valami szabályzat szintén, hogy mi van ha felmondják neked.
A hátralévő idő nem veszik el, hanem átvitelkor kérhetnek plusz idő rendelést az új helyen. A beregisztrálit idő magasab szinten van, a konfigurálgatás lehetősége van általában a szolgáltatónál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
TLD-je válogatja, sőt azon belül is szeretnek variálni. Általában a domainek bármikor elvihetőek, és a GTLD-nél (com,net,org) igaz, hogy az átvitel, az +1 évet hosszabbít. Itthon ha átviszed, akkor aktuálisan nekem az rémlik, hogy új regisztrációnak számít, viszont bármikor elvihető, a hu-nál elvileg még mindíg nincs regisztrátori lezárás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
E-mail által lett kapcsolatom a szolgáltatóval, nem találtam semmilyen szerződést az első levelekben sem. A weboldalukon sincs erre utalás, hogy a felmondásnak mik a feltételei... vagy csak béna vagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ÁSZF?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm, nagy nehezen megtaláltam az ASZF-et. Nincs benne olyan, hogy nem lehet megkérezni a supportot, hogy kit kell leszopnom, ha szeretném használni rendesen a szervert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos az a harci helyzet, hogy egy mondjuk 30 napos felmondást és pénzvisszautalást egy ilyen kérdéssel simán nyersz bárhol. A support oldali helyzetre van ahol rálátok, és olyan bagatell dolgokkal vannak a kollégák elfoglalva, hogy hihetetlen, például van aki a saját domain nevét sem tudja, és nyilván nem olyan emailcímről ír, ami bárhol szerepel, tehát még beazonosítani sem lehet.
Ha egy normális rendes kérdésre nem válaszolnak néhány munkanapon belül, majd a rákérdezésre sem, akkor a pénzeddel kell szavazni, és mindenféle izgalom nélkül máshova vinni a dolgokat. Ha az adott szolgáltatónál van mondjuk CPanel, vagy ahhoz hasonló teljeskörű menedzsmentet adó, akkor kimondatlanul is az elsődleges megoldási út, hogy tessék használni az adminisztrációs felületet. Ki lehet számolni, hogy 2-3 épkézláb támogatást adni tudni ember az milyen bérköltség havonta, és hogy ahhoz mennyi tárhelyet, vagy inkább milyen értékű szolgáltatást kell eladni. A külhoni szolgáltatásoknál sokszor leírják, hogy ha nemmegy magad, akkor élből X EUR/USD per 15 perces díjjal ketyeg a történet, vagy esetleg csak az első válasz gyors, amiben érdemi infót nem kapsz, és utána malmozol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jah, hat nem a "kit kell leszopnom" szavakkal van a gond, azon max rohog egyet a support. viszont az az ugyfel aki fillerbaszo (ha jol lattam ilyen arakon mennek most a webhostingok) de kozben sok gond van vele, az nagyon nem eri meg a cegnek. akinek csillagrombolo IS kell, az fizesse meg.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolod, hogy egy modul bekapcsolása, olyan nagyon nagy igény, hogy heteket kell várni rá?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha CPanel felület van (pláne ha cloudlinuxon), akkor jó eséllyel elérhető PHP modulok kezelése, ahol klikkelhető igény szerint. Ott szoktam látni, hogy minden modult is beklikkelnek, az snmp-től kezdve mindent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban elérhető sok modul cpanelben is, ám vannak, amiket nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat ez esetben hasznalod ami a cpanelen van, vagy csinalsz magadnak egy tarhelyet. van ahol ha akarnanak sem tudnak custom modult hozzaadni (ceg policy, vagy csupan kulso support miatt)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Honnan tudod hogy nem? Értesz hozzá? Ha nem értesz hozzá mit pofázol bele? Ha értesz hozzá miért nem hostolod magadnak?
Sértettek szerződést? Szerintem nem. Inkább szívességet tesznek neked hogy a senki által eddig nem kért modullal nekiállnak baszakodni. Nagyjából nulla plusz forintért. Erre te még be is szólsz.
Ödönke nem okos viszont nagyon erős.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Honnan tudod hogy nem? Értesz hozzá? Ha nem értesz hozzá mit pofázol bele? Ha értesz hozzá miért nem hostolod magadnak?
Annyira értek hozzá, hogy a modul bekapcsolása nélkül, nem működik a weboldalon pár funkció. Tehát igen, tudom mikor van ki és mikor van bekapcsolva.
Sértettek szerződést? Szerintem nem. Inkább szívességet tesznek neked hogy a senki által eddig nem kért modullal nekiállnak baszakodni. Nagyjából nulla plusz forintért. Erre te még be is szólsz.
Ödönke nem okos viszont nagyon erős.
Hogy sértettek-e szerződést, az vitatható, ugyanis az ASZF-ben az szerepel, hogy ingyenes support a problémák esetén.
Egyrészt a stílusod mutatja mennyit érsz, másrészt megpróbálhatnád erősködés nélkül is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt a stílusod mutatja mennyit érsz, másrészt megpróbálhatnád erősködés nélkül is.
Cuki ez a kit kell leszopni után :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Asszem mindent megtudtunk ami a thread szempontjából lényeges.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Bekapcsolni" a hajszaritot kell. Szoftvert meg...
- felmerni a felhasznalok igenyet --> egy majomnak kell, vagy sokkaknak kell(het)?
- felvenni a tamogatott modulok listajara --> ez onmagaban egy kisebb projekt (licensing, pricing, support kitol lesz, ha bedol valami?)
- biztositani, hogy van hozzaerto ember a cegnel, es ideje is van ra (sok sikert a jelenlegi munkaeropiacon)
- kivalasztani a megfelelo verziokat --> melyek azok, amleyek a szolgatasunkban szereplo tobbi SW verzioval kompatibilisek?
- telepiteni --> gondolom sajat repot kell fenntartani, ahonnan a customereink leszedhetik, nem random hulladekot toltunk a netrol barmely pillanatban, szoval ez nem egy szimpla install
- tesztelni --> melykek azok az SW verziok amelyek nem csak allitolag mukodnek egyutt hibamantesen, hanem tenyleg? .. dokumentalni
- eletciklusat kovetni --> az osszes tamogatott SW verziot naprakeszen tartani, patchelni, ha kioregszik, eltavolitni a customerekkel torteno egyeztetes utan
Ha minimum ezen nem megy vegig a szolgaltato, akkor meg is erdemli.
Ez nem support. Ez szolgaltatas par szaz ora (20-25kHUF egy mernokora) befektetesevel. Kifizeted?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt picit túlgondolod. :) A CPanel esetén, ha CloudLinuxon fut, akkor elérhetőek PHP csomagok (mondjuk inkább szettnek), és van amivel alapból települ, illetve van aminek változik a támogatása. Ha elérhető akkor yum install és van, és boldogság. A CloudLinux centos jellegűen release +10év supportot ad, és van normális support tiket nyitási opciód, ha mégsem megy.
A PHP-hoz a zip, bzip, mysqli, meg néhány sokat használt modult illik elérhetővé tenni alapból. Aki shared hostinggal foglalkozik, az tapasztalatból tudja, és máris minden szép és jó. Ha esetleg valami kimaradt, mert előfordulhat, akkor pótolható.
A WHM/CPaneles sharedhosting eléggé nagyüzemi szinten megy, egy halom dobozos termékkel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen ügyfelet én is kidobnám. Van helyette normális.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ez a tárhely mennyibe kerül évente?
Látok olyan tárhelyeket, hogy annyira olcsók, nem értem hogyan éri meg nekik. Aztán kiderül, hogy nyilván valamin spórolnak. Leginkább ügyfélszolgálaton lehet sokat spórolni. Meg persze azon, hogy egy szerverre rázsúfolnak több ezer weboldalt. Persze ezt nagy betűkkel nem hirdetik a főoldalon, hogy egy szerveren van 3000 db rosszul optimalizált WordPress. Persze van olyan szerver ami ezt elbírja, de persze a szerver vason is spórolnak, tehát nem bírja el.
Az a tippem, hogy ez egy elég olcsó tárhely lehet, akkor meg viszont nem várható el a jó és gyors support.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1db rosszul optimalizált WP elvihet egy szervert, mert megtalálja a google, meg a minden más robot, illetve esetleg valami remek content spam miatt a bing megvadul. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó de nyilván limitálva van, hogy adott tárhely felhasználó mennyi erőforrást használhat fel, afelett letiltja a szerver. Pl. CloudLinux tud ilyet. https://docs.cloudlinux.com/limits/
Az még a trükk, hogy az olcsóbb tárhelyszolgáltatóknál ezek a limitek jó alacsonyak, tehát lassú lesz az oldal és nagyobb terhelésnél máris elvágja az oldalad. Rá kell kérdezni konkrétan ezekre a limitekre a tárhelyszolgáltatónál, mielőtt megrendelnéd. Bár megjegyzem, a jobbaknál ezek a limitek eleve ki vannak írva a honlapra, hogy megrendelés előtt tudj tájékozódni.
De ha nagyok is ezek az értékek, az még nem jelenti, hogy gyors is a szerver. Mert ha túl sok felhasználó van adott szerveren, akkor hiába adnak nagy limiteket, nem tudod kihasználni, hiszen a szerver nem bírja el. Ezért azt sem árt tudni, hogy hány felhasználó lehet max. egy adott szerveren, és azok a szerverek pontosan milyen vasból állnak, milyen processzor, mennyi RAM, hány magos stb. És igen, a jobb szolgáltatók ezeket is feltüntetik a honlapon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Letiltja persze, ha rendesen beállítják, és a CloudLinux szintén licenszköltség... :) Occón igen nehéz jót adni. Egyébként ha túl engedékeny vagy, akkor tényleg néhány oldalt elérő robotikus történetek nagyot tudnak ütni.
A jobb helyeken kiírják a limitet, illetve a CPanel felület eleve jelzi, hogy hol jársz.
A felhasználók száma semmit se befolyásol, csak marketingre jó. Látok olyan szervert (16-20-28 magos HP vasakról van szó, 128GB+ RAM-mal) ahova teljesen random módon fújt össze a szél nagyobb hw igényű oldalakat, és van olyan, ahol szó szerint ezres nagyságrendű domain van, de a közelébe sincs az előzőnek. Egyszerűen figyelni kell, hogy melyik szerver hol jár erőforrás használatban, és manapság nem egyszer kell beavatkozni, amikor valamilyen bot rárepül a szerverre. A tartalom spam nem vicces, amikor napi millió hittel megrohannak több weboldalt, mert értem én, hogy az LVE okos, de figyelni kell ezekre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De szerintem számít, hogy max. hány felhasználót tesznek egy szerverre.
Ha osztott tárhelyről beszélünk, akkor ott minden felhasználónak nagyjából ugyanazok a limitjei (pl. CloudLinuxban amit beállítanak), tehát nagyon nem tudja lefogni a szervert egy felhasználó sem. Ha tartósan kimaxolja a limiteket, akkor úgyis vált VPS-re, mert ő sem akarja hogy állandóan elérhetetlen legyen a weboldala.
És ha ismered hogy milyen szerverről van szó, akkor ebből nagyjából már látható, hogy max. mennyi felhasználót illik rátenni egy ilyen szerverre. Nyilván a legtöbb felhasználó alig használ valamennyi erőforrást, és van egy kis réteg akik meg sokat, de akkor is szerintem a felhasználók darabszáma per szerver egy fontos mérőszám, amit érdemes mérlegelni.
És azt is lehet tudni, hogy szinte mindenki WordPress-t fog feltenni. Itt írja: https://w3techs.com/technologies/overview/content_management
Összes weboldal 43%-a WordPress, de ebben benne van kicsi és nagy weboldal egyaránt. El tudom képzelni, hogy a kisebb oldalak esetén sokkal magasabb a WordPress aránya (KKV-k weboldalai például).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem fogod látni. Ha jön a nagyigényű weboldal, akkor vesz erősebb felhasználást lehetővé tevő csomagot. Tényleg random módon kerülhetnek ilyenek egymás mellé, illetve ahogy írtam konkrétan megtörtént. Hiába lesz akár 80 magod a szerverben, hogy ha mondjuk 10-15 nagyfogyasztó (nagyon-nagy...) odakerül (vagy úgy jön ki, hogy egyszerre élesednek új weboldalak), akkor egyszerűen szerényen terhelt gépre kell pakolnod belőlük, és ennyi.
Ahol kiírják, hogy csak N darab felhasználó kerülhet, az egy dolog, de vajon hány elő és tényleges forgalmat kapó weboldal? Az sem reális, hogy ha összejön az N darab közel nulla forgalmú oldalból, akkor hanyatthomlok új szervert állítanak be, mert a villanyszámla már nem viccel. Ha VM-ek, és ahol kis forgalmú oldalak vannak, és azokat a VM-eket visszaveszik, akkor ugyanott vagyunk.
Egyre több látható erőforrásigényű oldal jön, vagy indul el. Legyen az egy webáruház, vagy valami közösségi jellegű történet (nem facebook2, hanem valamilyen rendezvény oldala, tele mindenféle szolgáltatással).
A Wordpress önmagában nem probléma. Ha rendesen sikerül összerakni, akkor tud az rendesen szaladni, ha pedig a világ összes pluginjét betöltik, és mondjuk már 500k user-t spammeltek bele a robotok, az nem lesz jó. Talán 10 éve volt, hogy 200-300Mbit/sec körüli forgalmat tolt egy partner WP-vel, bár az egyedi szerveren volt, nem hostingon. :) Az akkori W3 Total Cache, és a redis/memcache volt a megoldás a kulcsa, meg hogy hallgattak az okos szóra optimalizálás terén.
Egy kicsit olyan érzésem van ezzel, amikor megkérdeztek régebben N darab látogatóhoz mekkora szerver kell(ene).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem úgy van, hogy adott szerverre csak osztott tárhelyes csomagok kerülnek, más szerverre meg csak VPS? Aztán meg ugye van a dedikált szerver.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért lenne így kizárólag? Ezt minden szolgáltató maga tudja, hogy neki hogyan jó. Egyébként attól, hogy VM, lehet olyan, hogy csak 1-2-3 tárhelyes VM kerül arra a fizikai szerverre.
Egy dualsocket "nagyvas" jellegű szerverre célszerűbb több VM formájában megoldani a szervereket. A VM-ek jobban kezelhetőek, illetve nem feltétlenül áll meg az összes nagyon sok oldalad egy szerveren ha bedöntik az Apache-od (vagy litespeeded), vagy bármit. Sima wp-login.php -s bruteforce-ból többször sikerült egyszerre sok weboldalt megtalálni, hogy igen nehezen vette az adott (és igen bő erőforrásokkal ellátott) szerver a levegőt.
2023-tól ott jár majd a helyzet, hogy egy normális szerver havi áramköltsége 20-40e nettó között alakulhat (ez 2021-ben még 8-16k körül megvolt), hozzá csak egy 100 felhasználós CPanel licensz USD 60, majd ehhez a CloudLinux és egyéb alkatrészek olyan további USD 40 havonta. Erre jön még a fizikai szerver amortizációja, az elhelyezés alapköltsége (ez 10-20% között drágul 2023-tól), illetve az igazából legfontosabb, a bérköltség, aminek szintén nőnie kell. Sokszor hallom, hogy 500Ft-os éves díj emelkedést igencsak nehezményeznek egyesek, hát jövőre nem tudom mit fognak szólni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A róka, a medve és a varjú utaznak a repülőn.
A varjú egyszer csak odaszól a medvének:
- Hozzál nekem egy whiskyt!
Medve kimegy, visszajön a whiskyvel.
Erre róka is odaszól a medvének:
- Hozzál nekem is egy whiskyt!
Medve kimegy, vissza, felszolgálja.
A varjú odamegy a medvéhez és megcsípi. Semmi reakció.
A róka is odamegy belerúg. Még mindig semmi. Varjú ráönti a whisky-t a medve fejére. Semmi. A róka elnyomja a Medve kezén a szivarját.
Erre már feláll a medve, kinyitja az ajtót, és kivágja mindkettőt a repülőből. Zuhannak lefelé, mikor azt mondja a varjú:
- Mondd Róka! Tudsz te egyáltalán repülni?
- Nem.
- Akkor meg miért vagy pofátlan a medvével egy repülőn?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet megtudtak, hogy a blackpanthert akarod hostolni a hundub helyett. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet megtudtak, hogy a blackpanthert akarod hostolni a hundub helyett. :)
Gratulálok, ha még itt tartasz agyilag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy milyen php modul(ok) kellett(ek) volna ? Ha nem titok :) Csak úgy érdekelne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felesleges megkerdezni tole, mivel valoszinuleg max. 2e forintot fizet havonta, es ezert a penzert var el php modulokat meg supportot :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyi pénzt kell szerinted fizetni ahhoz havonta, hogy kapjon az előfizető supportot ott, ahol az ASZF-ben le van írva, hogy INGYENES technikai segítséget nyújtanak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elképzelhető hogy szegény szolgáltatónak slendriánul van megfogalmazva az ASZF-e: én technikai segítség címén egészen biztosan csak meglevő szolgáltatások igénybevételével kapcsolatban nyújtanék segítséget. Biztosan kizárnám az xy modulok telepítését mint beleértett vállalást. Persze ez nem zárja ki azt, hogy xy modult még kérésre felrakjuk / bekapcsoljuk, de ez "bónusz", nem pedig kötelező vállalás.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a technikai segítség pont ezt jelenti: ha nem tudsz megcsinálni vmit, aminek egyébként működni kéne, akkor segítenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ingyenes technikai segitseget a meglevo szolgaltatasra.
Az hogy te mindenfele extrat akarsz ebbe nem tartozik bele ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ingyenes technikai segitseget a meglevo szolgaltatasra.
Az hogy te mindenfele extrat akarsz ebbe nem tartozik bele ;)
Ez csak a te fejedben létezik, az ASZF-ben ilyenről szó sincs :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ugynezt mondtam, azt lepluszegyezted. :-)
Megmutatod az aszfet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pill
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
oh kösz,
én valami IONCUBE vagy hasonlóra gondoltam .. Az úgy mondjuk kemény a szolgáltató oldalárol is ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ez már egy értelmes konkrétum. Ugye ez a modul MySQL kapcsolathoz kell (ami egy mysql adatbázis hostingot feltételez). Valszeg ez már nincs benne a php hostingban tehát nagyon értelme sincs bekapcsolni. Ismerni kéne a szerződést.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy lehet simán csak pdo-hoz van mysql extension, valamiért lehet nem szívesen engedik a mysqli-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudtommal PHP 8 felett kötelező a mysqli PHP kiterjesztés a WordPress-hez, máshogy nem is fog menni:
https://make.wordpress.org/hosting/handbook/server-environment/
PHP 8.1-et kell kérni a WordPress-hez, jelenleg az az optimális verzió. A "webhely egészség" oldalnak, a WordPress-en belül azt kell kiírni, hogy minden ellenőrzés sikeres.
Ha nem így van, az szomorú, akkor tárhelyszolgáltatót kell váltani. Normális helyeken a WordPress mindent "zöldnek" jelöl a webhely egészség menüpontban (vagy angolul Tools - Site Health Check).
Ha nincs PHP 8.1, akkor szintén menni kell jobb helyre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez úgy van, hogy ha a CPanelen fent vannak a CloudLinux PHP csomagok rendben, akkor szépen klikkelhető. Emlékeim szerint a mysqli default modul, és egy klikkelés. Egyébként a mysqlnd miatt hozza magával, mert a normál mysql eleve deprecated.
Az alapértelmezett PHP verziót sajnos 7.2-7.4 körülre érdemes jelenleg tenni, de igen sok esetben van még 5.3-5.4-es PHP igény. Viszont akinek kell, az a 8.1-et be tudja magának állítani. Egyébként nem egy eset volt errefelé, hogy SOSASAPCANNOTWORK kategóriában követeltek PHP verziót, meg modult, meg egyebet, ami egyébként 3 klikk lett volna. Nagy szerencse, hogy teljes CPanel köd van, hogy csak az a jó, és ha nincs valahol, akkor fujjnemjó... na mind1.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
PHP 7.4 is már EOL: https://www.php.net/supported-versions.php
A PHP 8.2 még túl új, a PHP 8.1 szerintem a legjobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
CloudLinuxék patchelgetik a régi php-kat, ők most tették a PHP4-et EOL-ba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hiába EOL, a CloudLinux támogatja, és nagyon sokan még ebbe vannak beragadva a weboldaluk miatt. Ez lehet akár egy WP, aminél a kedvenc plugin nem támogatja az újabb PHP-t vagy nem akarják frissíteni.
Elképesztő mennyiségű régi Wordpress, 1.0 és 1.5 Joomlát látok még, vagy olyan egyedi kódot, amihez már lehet a fejlesztő sincs meg. Egy új szerveren próbálkoztam azzal, hogy PHP 7.2 alatt nincs, és hogy márpedig vasalják ki az oda költözőkből, előfizetőkből, hogy márpedig foglalkozzanak a PHP-val. 3 hétig bírták, és csak felszivárgott az 5.6-os PHP, mert örjöngés volt, hogy ez hogyan lehet, hogynemmegy...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anno nálunk volt a számlán "IE6 tax" tétel ha kellett azt is supportálni.
Lehet érdemes lenne a PHP5-t is hasonlóan kezelni lassan.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem vannak hasonló vad, és forradalmi gondolataim, de egyszerűen nincs kapacitás ilyesmit kezelni az üfszolgon. Ha egy weboldal valaha elkészült, akkor azt totálisan késznek tekintik, a kutya nem foglalkozik vele, pláne nem frissítik. Ha egyedi fejlesztés volt, akkor brutál módon bele tudnak ragadni, amiről most oldalakat tudnék írni, hogy mekkora és milyen jellegű cégek vannak valami hihetetlen gondolatvilágban. Mindezt azzal leöntve, hogy sok esetben valóban 100ft-okon veszekednek egyesek.
A mindenféle meghekkelt WP, vagy Joomla oldalaknál van esély arra, hogy valami frissítésig eljutnak, de inkább értetlenség meg "hát újra fehér képernyőt kapok AZONNALI javítás kérek" c. újratáblák vannak. Vagy nem akarnak vele foglalkozni, vagy várják hogy valaki megoldja, de egy tárhely díjba egyszerűen nem fér bele, hogy ájti menedzseljük a dolgaikat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ilyenkor ha bemasznak rajta keresztul es kart okoznak akkor azt ki allja?
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég egyértelmű helyzetek, mert láthatóan az adott CMS hibáját, elhanyagoltságát kihasználva volt bármi. Vannak megoldások, amik csodabiztonságot ígérnek, illetve egyszerű lépések is vannak, amik valamelyest segítenek, de karbantartás nélküli weboldal életveszély. Ezen kívül még a kliensről felszippantott email accounttal nyomott phising kezd divatossá válni.
Olyan hőbörgés volt, hogy hudemekkora kiesés a kvázi deface-elt webáruház (az index.php -k elejére/végére pakolt extrakódos megoldások sokszor futnak hibára), node a ha ilyen fontos, akkor a fenének nem frissíti rendesen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megfelelő pénzért az utolsó mentést vissza tudjuk állítani, ennyit tudunk tenni.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még az is selfservice, ha nem sajnálták a pénzt a megfelelő megoldásra. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emlékeim szerint a mysqli default modul
Ha a díjcsomag tartalmazzta a MySQL-t.
Ismerek olyan szolgátatót, ahol
- kb. havi 1 doboz sör áráért van statikus oldalra tárhely
- van PHP only csomag
- van PHP + MySQL csomag
A közöttük való váltás nem egy klikkelés, hanem másik díjcsomagra való átszerződés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát, az ok, hogy nincs mysql adatbázis a csomagba, de attól még a mysql kliens kellene, merthogy tud használni a máshol vagy akár másik szolgáltatásban lévő mysql-det (vagy postgret, vagy akármi más db-t)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tud használni a máshol
Picit érdemes továbblátni a technikai szemüvegen túlra és akkor nem akarunk üzletpolitikai korlátozás kérdéskörében technikai "húdejólennekijátszani" szemlélettel ügyeskedni.
Ha máshol bérel MySQL kapacitást, akkor jobb mindenkinek, ha a PHP-t is rögtön odaviszi. Vagy itt bérel MySQL-t is magában foglaló díjcsomagot.
Ráadásul az így differenciált tarifacsomagok alsó kategóriája ezáltal továbbra is kedvező árban marad a szimpla bemutatkozó oldalt hostolók számára.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Node a mysql-t verelheti ugyanattol a szolgaltatotol is. Lehet rzt tuzfalbol is korlatozni, hogy idegenbe nem tud akkor kapcsolodni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azaz arra gondolsz, hogy van egy SQL-es díjcsomagú tárhely előfizetése, és a többi webtárhelyén pedig "olcsójánoskodik"?
Lásd még üzletpolitika és kijátszása.
Bárhogy csavarjuk, az üzletpolitika a műszaki érvek felett áll. És ezt úton-útfélen "okosban" ki akarjuk játszani.
Pedig nekünk valójában két lehetőségünk van ekkor, legalábbis becsületes módon a világhoz hozzáállva:
- átszerződni magasabb díjcsomagra ennél a tárhelynél is
- vagy átszerződni másik szolgáltatóhoz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha én szolgáltató lennék akkor az ilyen megoldásokat vagy eleve tiltanám szerződésben (és műszakilag is) vagy szzrződésben “nem támogatottnak” jelölném meg és sajnos nem tudok segíteni ha az ügyfélnek baja van.
Amikor filléreken megy a baszakodás oda nagyon megtervezett műszaki tartalom és nagyon hatékony folyamatok kellenek.
Aki prémiumot fizet az persze megkapja a first class supportot.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De hát a USER meg pont az ellenkezője: kérek egy rohadtul ocsó díjcsomagot, aztán jön a "nem-e lehetne-e" című szakib*sztató történet.
De ez nem új jelenség. Emlékezzünk csak az analóg kábelTV-re, aholis olcsó csomagot megrendelte a USER, majd amikor jött a szaki bekötni, akkor zsebébe tolt egy kis pénzt, hogy egy-kettővel magasabb díjkategóriához építse be a szűrőt. Tovább nem akarunk látni a történetben. Aztán ha a szolgáltató kivezeti az olcsó, csökkentett tartalmú díjcsomagot, akkor pedig felháborodunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha PHP mentes a csomag, akkor nincs. :) Csak MySQL-t kivenni nem biztos, hogy érdemben hasznos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem tolakodás megkérdrezni: és korábban hogyan ment az adatbázis?
- nem volt
- csoda útján
- mysql extension (a végén i-nélkül)
- másféle db volt
Ezek közül durván számolva egyik sem plauzibilis, úgyhogy most a Fatal Error villog a képernyőmön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindig beszopom... Végigolvasom, egy idő után gyanússá válik a kérdés, akkor nézem csak meg, hogy ki írta ki a kérdést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, sajnos parnaponta jon tole egy hasonlo szintu kerdes/keres, mar a cimbol lehet tudni..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem, ettől boldogabb lett az ünnepetek, hogy ilyen összhangban, kivertétek egymásnak itt páran.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazán kultúrált beszólás volt :)
Nézd, őszinte leszek hozzád. Semmki bajom veled, de valóban a legbutább kérdéseket látom alattad. És nem előítélet, mert soha nem nézem ki írta ki, csak utólag veszem észre és akkor amolyan "már értem" érzés fog el. Ha ez csak 1x 2x történne, meg akkor nem lenne semmi igazság alapja, de ez már legalább a 10. hasonló érzés az utóbbi fél évben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd, őszinte leszek hozzád. Semmki bajom veled, de valóban a legbutább kérdéseket látom alattad.
Akkor most lebutáztál itt még pár hozzászólót, akik velem együtt, szintén nem voltak benne biztos, hogy egy ilyen helyzetben, meddig mehet el a szolgáltató.
de ez már legalább a 10. hasonló érzés az utóbbi fél évben.
Az érzéseid rád tartoznak, azt magaddal kell tisztáznod. Érzek én is valamit, meg is tartom magamnak, nehogy elkezdjem számolni, hogy aztán folyamatosan csak azzal foglalkozzak később, hogy miket érzek. Ugyanis van ettől fontosabb dolgom is, minthogy semminemű hasznos információt nem adok egy poszthoz, hanem elkezdek személyeskedni, mert csak ennyi telik ki tőlem. Persze nincs semmi bajom veled, csak éppen szeretek személyeskedni mások kérdései alatt, mert az olyan elegáns.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy VPS sem drága, és ott azt csinálsz, amit akarsz. Én azért költöztem egy VPS-be mert állandóan szívattak a cpanel-es megoldással. A csúcs az volt, amikor valami HTTP/javascript kódot injektáltak a weboldalba, ami emiatt nem jelent meg egy ügyfélnek. Ezzel valami rosszindulatú bot-ot akartak kicselezni. Ekkor váltottam VPS-re.
De ha már ez a téma, én is kérdezek: Megérheti ezeket a weblapokat egy VPS-ből valami nagyobb felhő szolgáltatóhoz költöztetni (Pl.: Azure, AWS, Google Cloud) akinél valószínűleg nagyon olcsón meg lehet oldani mindent is? (Mármint valószínűleg nagyon olcsó.) Az jogos félelem lehet (de valószínűleg hülyeség), hogy pl valami bot-ok megszívatnak a forgalommal, pl leránt 10 tb-ot (megvan az gyorsan a biztosított sávszélességgel), és kapsz egy vaskos számlát? Vagy be kell lőni webapp tűzfalat is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
VPS jó, de csak akkor ha értesz is hozzá. Ez feltétel. Általában aki shared hostingban gondolkodik, valszeg nem ért ennyire hozzá.
Nekem Azure-ban van tapasztalatom. Nos, a fő tapasztalatom az, hogy ha fingasz, akkor is fizetni kell, és nem is keveset. Szerintem nem éri meg kicsiként. Esetleg DigitalOcean, az a szegény ember cloudja. Ott jók a tapasztalataim.
Egyébként Azure se rossz, csak tényleg nem kisemberek tárcájához van szabva, és vannak ott is hibák bőven. Pl amikor több óra pörgés után se sikerül egy restore-t tolnod egy mysql-ről, csk 500-as hibákat tol. Aztán a kicsi indiai supportos kinyögi, hogy bocs, de próbálkozz Intel gépet kreálni Amd helyett, mert nincs elég kapacitás....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi szépen. Igen, most ez az én érzésem is, az AWS-t nézegetem. Amíg tart a free tier rész, addig csábítóan néz ki, de utána szépen megkérik az árát mindennek is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én tényleg DigitalOceant javaslom. Van ott VPS, DB service, Kubernetes, storage, stb. Árban nem olyan elszállt még mint a nagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plusz van mér ott is app service, function service ott is. Tehát kb mindennek megvan a megfelelője, mint a nagyoknál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, megnézem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, minden public cloud kurva drága a VPS-hez képest, de hát egy csomó terhet levesznek a válladról, ha ki is használod őket. Csak VM-eket futtatni drága.
(az Azure supporttal nekem mégrosszabb tapasztalatom van, kb. segítettem szegény indiainak github issuekat keresgélni. Megtalálta az összes dolgot, amit az issue feladása előtt én is, és mindről magyarázhattam el, miért nem illik a mi esetünkre, vagy hogy been there, done that, nem oldotta meg a problémát. duh. utána persze jött a levél a kitudjakitől, hogy „he is my best support engineer, pls, töltsd ki a kérdőívet”)
dlaszlo: az Oracle Cloud always free tierjét nézd meg esetleg, ott akár 4 CPU 24 giga RAMos k8s clustert is futtathatsz kb. ingyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet tudok tetézni, elkezdte nekem magyarázni a "kolléga", hogy milyen parancsokat futtassak le a mysql servicen belül, meg mit nézegessel a /var/lib/mysql alatt. Kb 2 levélváltásig tartott elmagyarázni neki, hogy mi az a PaaS.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha megértette amit elmagyaráztál/kértél, és nem csak úgy csinált, majd utána görbítette a valóságot, akkor az egy szerencsés kimenetelű történet volt. :) Nem az Azure supporttal, de másikkal nekem is van tapasztalatom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegso soron altalaban gyozott eddig az "ugyfelnek can igaza". Meg olyan is volt, hogy tulporgott a mysql es calami 30e binlogot krealt ki kb 1TB mennyisegben. Nem rotalta el. Kertuk, hogy a helyretetel utan lokjek vissza az allokalt tarhelyet. 5x elmondta, hogy nem, nem lehet. Vegul mar managerrel egyutt gyozkodtuk es beadta a derekat.
Egyebkent mysql-el van gyakori panaszunk. A tobbi szolgaltatas eddig okes volt.
Nemtom mashol hogy megy, de nekem fura, hogy odatesznek olyan rendszer "mernokoket" akiknek fingja nincs a valodi mukodesekrol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert ez az a szint amit meg tudnak fizetni.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább ez az a minimális legolcsóbb szint, amit muszály megfizetniük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, köszi. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnézem, köszi szépen.
Igazából ahogy számolgaton, én lehet, hogy jól jöhetek ki akár az AWS-el is.
Egy Jekyll-el kigenerált statikus weblapról van szó (Ennek megvannak az előnyei, nincs webshop, elég jól sikerült ezzel is megoldani, és ezt nem kell update-elni, csak a webszervert, és az egyéb oprendszer csomagokat).
Ezt kb S3-ba is fel tudom tenni, max 30 Mb. Nem hiszem, hogy kell elé CloudFront, vagy WAF, és kérdés, hogy domain nevet mennyiért tudok átvinni, átregisztrálni (de ez nem is feltétlen kell).
Ahogy néztem, ez az egész havi pár forintos történet lehet. Az egyedüli ami összeget tud generálni, az a letöltés (ha valamiért megszalad), de ez havonta ez kb 20-50 Gb szokott lenni.
De persze gyakorlati tapasztalatom nincs ezzel.
Tudom, ezt akár a github is tudná host-olni, de oda nem akarom feltenni, mert céges dolog. Cpanel-el nem akarok szenvedni, VPS-t meg felesleges lehet erre fenntartani. (bár ez nem nagy feladat). A levelezés is a VPS-en futott, de jól bekonfigolni egy levelező szervert, az egy külön szakma. Most már a Google-nél van a levelezés. :)
Vagy akár a firebase is egy jó megoldás lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy nézem a CloudFront-ot is érdemes lehet használni, 1 Tb letöltés havonta mindig ingyenes, és az S3-ból nincs díj az áttöltésért. Az SSL certificate ingyenes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, ez nagyon igéretesnek tűnik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnéztem: Nem tökéletes, de az alap weboldal pöccre működik Jekyll-el, és a cloudflare pages elvileg ingyenes üzleti felhasználásra is. (bár semmit nem találtam erről, csak egy community tag véleményét).
Simán hozzá lehet adni custom (sub) domain-t, amit at DNS kezelődben (nem a cloudflare-esben) cname-ként felvehetsz, és a weblap tanusítványt így generálja le akkor. A www.xyz.hu domain-t hozzá tudod adni így.
Ami nem tökéletes:
Az xyz.hu domain-t (tehát www nélkül) csak úgy engedi hozzáadni, ha átviszed hozzájuk a DNS beállításokat, itt már a free plan csak personal és hobby célra van. A pro plan itt 20 USD. Ezután tudod felvenni azt is, hogy az https://xyz.hu/* redirektáljon a https://www.xyz.hu/* címre.
Még egy dolog: a "teljesen free" vs "fizetős" szolgáltatások közül a teljesen free-től kicsit gondolom fél mindenki. Egy céges weblap hostolásáért nem baj, ha fizetni kell, de más alapokra helyezi az egészet. (na lehet, hogy ebben nincs igazam).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hasznalhatod a free plant uzleti celra is, a szerzodesuk nem tiltja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Static weboldalra valovan jo lehet Azure meg AWS is. Ott csak az adatforgalom, esetleg a tarhely poroghet be. De az se olyan horror altalaban, ha nincs annyira elszallva valami. Waf meg hasonlo cuccok valoban foloslegesek ilyenre.
DO-nal nem tudok static web app megoldasrol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A VPS-t üzemeltetni is kell, sok webdevtől hallottam már, hogy nekik ez nem fér bele.
Én anno webfejlesztő irányba akartam elmenni, csak amikor elkezdtem magamnak webszervert üzemeltetni, rájöttem, hogy ez az irányzat sokkal jobban érdekel. Azóta nem webfejlesztek, csak a korábbi tapasztalatom miatt értem miről beszélnek meg ismerem a WordPress tipikus vergődéseit...
A DigitalOcean-tól én nagyon nem estem hasrra, nekem volt nem kevés gondom csak a VPS-eikkel, ez rossz tapasztalat mai napig.
TheAdam
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én még nagyon régen próbáltam ki a DigitalOcean-t, de azóta látom, hogy egy csomó új dolog van náluk.
Nekem egy 5$-os VPS-em volt náluk, kb a második hónapban puff kitiltottak (semmit olyat nem csináltam, amivel ezt megérdemeltem volna).
Semmit nem tudtam csinálni, lelőni sem a futó VPS-t.
Írtam a supportnak, akik azt mondták, hogy szkenneljem be a személyi igazolványomat, és küldjem el nekik. Ez kicsit furcsa kérés, akár vissza is lehetne élni ezzel, de végül megcsináltam, engedélyezték az accountom, beléptem, és töröltem a VPS-t, és az accountomat bezárattam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Furcsa, nekem náluk van évek óta a VPS-em, gyakorlatilag soha semmit nem kérdeztek, megy minden rendben. Egyszer upgrade-eltem, az 5 USD-s már kicsi volt, de amúgy elvagyok velük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, nekem is több ismerősőm használja, és meg van vele elégedve. Valószínűleg én futottam bele valami egyedi hülyeségbe, érdemes lehet vele újra próbálkozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenhol van rossz tapasztalat. Ez ilyen. En DO-nal multkor egy mezei felskalazasr csinaltam cpura. 1 oran at porgott. Maskor par perc. Van ez igy sajnos.
DO masik megfeleloje a Herzner. Kulsos oartner isteniti. Viszont ott szerintem kevesebb a termek. Ha vps kell valszeg az is jo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem Linode-nal volt 5$-os vpn-em, most zartam be, mert nem hasznaltam vegul semmi ertelmesre. amugy teljesen okes volt, cpu speedre es netre is, 6gbps-t mertem bix fele is rola, ami meglepett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Detto DO-val. Vagy 5 even at volt olcso vpsem mire megszuntettem. Cloud elonye, hogy ha kell vmi akkor par klikk es mar kesz is van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
*hetzner
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a múltkorában nagyot égett, nem? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az az ovh volt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, igaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni