/MEGOLDVA/ Tárhelyed megszüntetheti bármikor a szolgáltatód?

A kérdésem konkrétan az, hogy mennyi időt köteles adni a tárhelyszolgáltató arra, hogy keress másik szervert? Rendesen fizetett domain és fizetett tárhely esetén.

Ami ebből fakad még, hogy ha a domainek regisztrátora is a szolgáltató, akkor mi lesz a domainekkel?

Nem szüntetheti meg, az ASZF-ben le van erről írva minden.

Hozzászólások

Rendes felmondás esetén, a szerződésben szokott lenni felmondási idő.
A rendkívüli felmondás viszont lehet azonnali - persze, ennek megfelelő oka is kell, hogy legyen.

Igazából csak a pénzed szab határt az elképzeléseidnek. Nagyon sok megbízható jó szolgáltató van, akik érdemben foglalkoznak az ügyfél igényeivel. Én nagyrészt ilyenekkel találkoztam egyébként. Szerencsére rájöttek a tárhelyszolgáltatók is,hogy csak így lesznek ügyfeleik.

Nem akarok reklámot,de itt van pl ahol a hup lakik. Vagy ajálnhatnám a kedvenc kecskeméti szolgáltatómat. .edia.en.er nevére keress rá.

Ha igazán sok pénzed van és szabad akarsz lenni bérelhetsz VPS is.

“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”

― Philip K. Dick

Off: miután mindent lementettél, pendítsd meg a szolgáltatónak, hogy ahol internet van, ott hallani fognak az esetről, de ezt ne  vegye rossz néven, söt tekintse ingyenreklámnak.

Vagy a korábban említett problémák megoldása és újabbak folyamatossága közben kihozta a matek, hogy ráfizetés és túl sok időt visz el. Ez bárkivel megeshet, akivel túl sok a "probléma". Azt meg, hogy a fizetett szolgáltatás tartalmazta-e a kért segítséget/szolgáltatásokat vagy pusztán jófejek voltak, hogy próbáltak neki segíteni, az a szerződésüktől függ. 

Nekem egyszer pont az ellenkezője volt egyik cégnél ~10 éve. Mivel mindig emailben kellett a dns módosításokat kérnem és persze volt pár nap átfutási idő, így jeleztem az adott cégnek, hogy hát elhordoznám a domainemet és ha zárolva van, akkor kértem a feloldását, hogy megtehessem ezt. Visszakérdeztek, hogy miért szeretném elvinni, s mikor megírtam, akkor kiderült, hogy tudnak adni admin felületet, csak alapból nem szoktak, mert túl sok panaszt okozott nekik korábban az ügyfelek konfigurációs hibája. Így maradtam pár évig még náluk, csak mikor áremelések voltak felvásárlásuk után akkor vittem el. 

Szerkesztve: 2022. 12. 23., p – 17:43

Az elsőre szerződés szerint. Ez nem közmű szolgáltatás, ahol jogszabály nagyon beleszólna, szerintem.

A domainekre: ha azt is felmondták, akkor el lehet hordozni máshoz. Lehet van rá valami szabályzat szintén, hogy mi van ha felmondják neked.
A hátralévő idő nem veszik el, hanem átvitelkor kérhetnek plusz idő rendelést az új helyen. A beregisztrálit idő magasab szinten van, a konfigurálgatás lehetősége van általában a szolgáltatónál.

TLD-je válogatja, sőt azon belül is szeretnek variálni. Általában a domainek bármikor elvihetőek, és a GTLD-nél (com,net,org) igaz, hogy az átvitel, az +1 évet hosszabbít. Itthon ha átviszed, akkor aktuálisan nekem az rémlik, hogy új regisztrációnak számít, viszont bármikor elvihető, a hu-nál elvileg még mindíg nincs regisztrátori lezárás.

E-mail által lett kapcsolatom a szolgáltatóval, nem találtam semmilyen szerződést az első levelekben sem. A weboldalukon sincs erre utalás, hogy a felmondásnak mik a feltételei... vagy csak béna vagyok.

Nos az a harci helyzet, hogy egy mondjuk 30 napos felmondást és pénzvisszautalást egy ilyen kérdéssel simán nyersz bárhol. A support oldali helyzetre van ahol rálátok, és olyan bagatell dolgokkal vannak a kollégák elfoglalva, hogy hihetetlen, például van aki a saját domain nevét sem tudja, és nyilván nem olyan emailcímről ír, ami bárhol szerepel, tehát még beazonosítani sem lehet.

Ha egy normális rendes kérdésre nem válaszolnak néhány munkanapon belül, majd a rákérdezésre sem, akkor a pénzeddel kell szavazni, és mindenféle izgalom nélkül máshova vinni a dolgokat. Ha az adott szolgáltatónál van mondjuk CPanel, vagy ahhoz hasonló teljeskörű menedzsmentet adó, akkor kimondatlanul is az elsődleges megoldási út, hogy tessék használni az adminisztrációs felületet. Ki lehet számolni, hogy 2-3 épkézláb támogatást adni tudni ember az milyen bérköltség havonta, és hogy ahhoz mennyi tárhelyet, vagy inkább milyen értékű szolgáltatást kell eladni. A külhoni szolgáltatásoknál sokszor leírják, hogy ha nemmegy magad, akkor élből X EUR/USD per 15 perces díjjal ketyeg a történet, vagy esetleg csak az első válasz gyors, amiben érdemi infót nem kapsz, és utána malmozol.

jah, hat nem a "kit kell leszopnom" szavakkal van a gond, azon max rohog egyet a support. viszont az az ugyfel aki fillerbaszo (ha jol lattam ilyen arakon mennek most a webhostingok) de kozben sok gond van vele, az nagyon nem eri meg a cegnek. akinek csillagrombolo IS kell, az fizesse meg.

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Honnan tudod hogy nem? Értesz hozzá? Ha nem értesz hozzá mit pofázol bele? Ha értesz hozzá miért nem hostolod magadnak?
Sértettek szerződést? Szerintem nem. Inkább szívességet tesznek neked hogy a senki által eddig nem kért modullal nekiállnak baszakodni. Nagyjából nulla plusz forintért. Erre te még be is szólsz. 
Ödönke nem okos viszont nagyon erős.
 

zászló, zászló, szív

Honnan tudod hogy nem? Értesz hozzá? Ha nem értesz hozzá mit pofázol bele? Ha értesz hozzá miért nem hostolod magadnak?

Annyira értek hozzá, hogy a modul bekapcsolása nélkül, nem működik a weboldalon pár funkció. Tehát igen, tudom mikor van ki és mikor van bekapcsolva.

 

Sértettek szerződést? Szerintem nem. Inkább szívességet tesznek neked hogy a senki által eddig nem kért modullal nekiállnak baszakodni. Nagyjából nulla plusz forintért. Erre te még be is szólsz. 
Ödönke nem okos viszont nagyon erős.

 

Hogy sértettek-e szerződést, az vitatható, ugyanis az ASZF-ben az szerepel, hogy ingyenes support a problémák esetén.

Egyrészt a stílusod mutatja mennyit érsz, másrészt megpróbálhatnád erősködés nélkül is.

"Bekapcsolni" a hajszaritot kell. Szoftvert meg...

  • felmerni a felhasznalok igenyet --> egy majomnak kell, vagy sokkaknak kell(het)?
  • felvenni a tamogatott modulok listajara --> ez onmagaban egy kisebb projekt (licensing, pricing, support kitol lesz, ha bedol valami?)
  • biztositani, hogy van hozzaerto ember a cegnel, es ideje is van ra (sok sikert a jelenlegi munkaeropiacon)
  • kivalasztani a megfelelo verziokat --> melyek azok, amleyek a szolgatasunkban szereplo tobbi SW verzioval kompatibilisek?
  • telepiteni --> gondolom sajat repot kell fenntartani, ahonnan a customereink leszedhetik, nem random hulladekot toltunk a netrol barmely pillanatban, szoval ez nem egy szimpla install
  • tesztelni --> melykek azok az SW verziok amelyek nem csak allitolag mukodnek egyutt hibamantesen, hanem tenyleg? .. dokumentalni
  • eletciklusat kovetni --> az osszes tamogatott SW verziot naprakeszen tartani, patchelni, ha kioregszik, eltavolitni a customerekkel torteno egyeztetes utan

Ha minimum ezen nem megy vegig a szolgaltato, akkor meg is erdemli.

Ez nem support. Ez szolgaltatas par szaz ora (20-25kHUF egy mernokora) befektetesevel. Kifizeted?

Ezt picit túlgondolod. :) A CPanel esetén, ha CloudLinuxon fut, akkor elérhetőek PHP csomagok (mondjuk inkább szettnek), és van amivel alapból települ, illetve van aminek változik a támogatása. Ha elérhető akkor yum install és van, és boldogság. A CloudLinux centos jellegűen release +10év supportot ad, és van normális support tiket nyitási opciód, ha mégsem megy.

A PHP-hoz a zip, bzip, mysqli, meg néhány sokat használt modult illik elérhetővé tenni alapból. Aki shared hostinggal foglalkozik, az tapasztalatból tudja, és máris minden szép és jó. Ha esetleg valami kimaradt, mert előfordulhat, akkor pótolható.

A WHM/CPaneles sharedhosting eléggé nagyüzemi szinten megy, egy halom dobozos termékkel.

Szerkesztve: 2022. 12. 23., p – 20:33

És ez a tárhely mennyibe kerül évente?

Látok olyan tárhelyeket, hogy annyira olcsók, nem értem hogyan éri meg nekik. Aztán kiderül, hogy nyilván valamin spórolnak. Leginkább ügyfélszolgálaton lehet sokat spórolni. Meg persze azon, hogy egy szerverre rázsúfolnak több ezer weboldalt. Persze ezt nagy betűkkel nem hirdetik a főoldalon, hogy egy szerveren van 3000 db rosszul optimalizált WordPress. Persze van olyan szerver ami ezt elbírja, de persze a szerver vason is spórolnak, tehát nem bírja el.

Az a tippem, hogy ez egy elég olcsó tárhely lehet, akkor meg viszont nem várható el a jó és gyors support.

Jó de nyilván limitálva van, hogy adott tárhely felhasználó mennyi erőforrást használhat fel, afelett letiltja a szerver. Pl. CloudLinux tud ilyet. https://docs.cloudlinux.com/limits/

Az még a trükk, hogy az olcsóbb tárhelyszolgáltatóknál ezek a limitek jó alacsonyak, tehát lassú lesz az oldal és nagyobb terhelésnél máris elvágja az oldalad. Rá kell kérdezni konkrétan ezekre a limitekre a tárhelyszolgáltatónál, mielőtt megrendelnéd. Bár megjegyzem, a jobbaknál ezek a limitek eleve ki vannak írva a honlapra, hogy megrendelés előtt tudj tájékozódni.

De ha nagyok is ezek az értékek, az még nem jelenti, hogy gyors is a szerver. Mert ha túl sok felhasználó van adott szerveren, akkor hiába adnak nagy limiteket, nem tudod kihasználni, hiszen a szerver nem bírja el. Ezért azt sem árt tudni, hogy hány felhasználó lehet max. egy adott szerveren, és azok a szerverek pontosan milyen vasból állnak, milyen processzor, mennyi RAM, hány magos stb. És igen, a jobb szolgáltatók ezeket is feltüntetik a honlapon.

Letiltja persze, ha rendesen beállítják, és a CloudLinux szintén licenszköltség... :) Occón igen nehéz jót adni. Egyébként ha túl engedékeny vagy, akkor tényleg néhány oldalt elérő robotikus történetek nagyot tudnak ütni.

A jobb helyeken kiírják a limitet, illetve a CPanel felület eleve jelzi, hogy hol jársz.

A felhasználók száma semmit se befolyásol, csak marketingre jó. Látok olyan szervert (16-20-28 magos HP vasakról van szó, 128GB+ RAM-mal) ahova teljesen random módon fújt össze a szél nagyobb hw igényű oldalakat, és van olyan, ahol szó szerint ezres nagyságrendű domain van, de a közelébe sincs az előzőnek. Egyszerűen figyelni kell, hogy melyik szerver hol jár erőforrás használatban, és manapság nem egyszer kell beavatkozni, amikor valamilyen bot rárepül a szerverre. A tartalom spam nem vicces, amikor napi millió hittel megrohannak több weboldalt, mert értem én, hogy az LVE okos, de figyelni kell ezekre.

De szerintem számít, hogy max. hány felhasználót tesznek egy szerverre.

Ha osztott tárhelyről beszélünk, akkor ott minden felhasználónak nagyjából ugyanazok a limitjei (pl. CloudLinuxban amit beállítanak), tehát nagyon nem tudja lefogni a szervert egy felhasználó sem. Ha tartósan kimaxolja a limiteket, akkor úgyis vált VPS-re, mert ő sem akarja hogy állandóan elérhetetlen legyen a weboldala.

És ha ismered hogy milyen szerverről van szó, akkor ebből nagyjából már látható, hogy max. mennyi felhasználót illik rátenni egy ilyen szerverre. Nyilván a legtöbb felhasználó alig használ valamennyi erőforrást, és van egy kis réteg akik meg sokat, de akkor is szerintem a felhasználók darabszáma per szerver egy fontos mérőszám, amit érdemes mérlegelni.

És azt is lehet tudni, hogy szinte mindenki WordPress-t fog feltenni. Itt írja: https://w3techs.com/technologies/overview/content_management

Összes weboldal 43%-a WordPress, de ebben benne van kicsi és nagy weboldal egyaránt. El tudom képzelni, hogy a kisebb oldalak esetén sokkal magasabb a WordPress aránya (KKV-k weboldalai például).

Nem fogod látni. Ha jön a nagyigényű weboldal, akkor vesz erősebb felhasználást lehetővé tevő csomagot. Tényleg random módon kerülhetnek ilyenek egymás mellé, illetve ahogy írtam konkrétan megtörtént. Hiába lesz akár 80 magod a szerverben, hogy ha mondjuk 10-15 nagyfogyasztó (nagyon-nagy...) odakerül (vagy úgy jön ki, hogy egyszerre élesednek új weboldalak), akkor egyszerűen szerényen terhelt gépre kell pakolnod belőlük, és ennyi.

Ahol kiírják, hogy csak N darab felhasználó kerülhet, az egy dolog, de vajon hány elő és tényleges forgalmat kapó weboldal? Az sem reális, hogy ha összejön az N darab közel nulla forgalmú oldalból, akkor hanyatthomlok új szervert állítanak be, mert a villanyszámla már nem viccel. Ha VM-ek, és ahol kis forgalmú oldalak vannak, és azokat a VM-eket visszaveszik, akkor ugyanott vagyunk.

Egyre több látható erőforrásigényű oldal jön, vagy indul el. Legyen az egy webáruház, vagy valami közösségi jellegű történet (nem facebook2, hanem valamilyen rendezvény oldala, tele mindenféle szolgáltatással).

A Wordpress önmagában nem probléma. Ha rendesen sikerül összerakni, akkor tud az rendesen szaladni, ha pedig a világ összes pluginjét betöltik, és mondjuk már 500k user-t spammeltek bele a robotok, az nem lesz jó. Talán 10 éve volt, hogy 200-300Mbit/sec körüli forgalmat tolt egy partner WP-vel, bár az egyedi szerveren volt, nem hostingon. :) Az akkori W3 Total Cache, és a redis/memcache volt a megoldás a kulcsa, meg hogy hallgattak az okos szóra optimalizálás terén.

Egy kicsit olyan érzésem van ezzel, amikor megkérdeztek régebben N darab látogatóhoz mekkora szerver kell(ene).

Miért lenne így kizárólag? Ezt minden szolgáltató maga tudja, hogy neki hogyan jó. Egyébként attól, hogy VM, lehet olyan, hogy csak 1-2-3 tárhelyes VM kerül arra a fizikai szerverre.

Egy dualsocket "nagyvas" jellegű szerverre célszerűbb több VM formájában megoldani a szervereket. A VM-ek jobban kezelhetőek, illetve nem feltétlenül áll meg az összes nagyon sok oldalad egy szerveren ha bedöntik az Apache-od (vagy litespeeded), vagy bármit. Sima wp-login.php -s bruteforce-ból többször sikerült egyszerre sok weboldalt megtalálni, hogy igen nehezen vette az adott (és igen bő erőforrásokkal ellátott) szerver a levegőt.

2023-tól ott jár majd a helyzet, hogy egy normális szerver havi áramköltsége 20-40e nettó között alakulhat (ez 2021-ben még 8-16k körül megvolt), hozzá csak egy 100 felhasználós CPanel licensz USD 60, majd ehhez a CloudLinux és egyéb alkatrészek olyan további USD 40 havonta. Erre jön még a fizikai szerver amortizációja, az elhelyezés alapköltsége (ez 10-20% között drágul 2023-tól), illetve az igazából legfontosabb, a bérköltség, aminek szintén nőnie kell. Sokszor hallom, hogy 500Ft-os éves díj emelkedést igencsak nehezményeznek egyesek, hát jövőre nem tudom mit fognak szólni.

A róka, a medve és a varjú utaznak a repülőn.
A varjú egyszer csak odaszól a medvének:
- Hozzál nekem egy whiskyt!
Medve kimegy, visszajön a whiskyvel.
Erre róka is odaszól a medvének:
- Hozzál nekem is egy whiskyt!
Medve kimegy, vissza, felszolgálja.
A varjú odamegy a medvéhez és megcsípi. Semmi reakció.
A róka is odamegy belerúg. Még mindig semmi. Varjú ráönti a whisky-t a medve fejére. Semmi. A róka elnyomja a Medve kezén a szivarját.
Erre már feláll a medve, kinyitja az ajtót, és kivágja mindkettőt a repülőből. Zuhannak lefelé, mikor azt mondja a varjú:
- Mondd Róka! Tudsz te egyáltalán repülni?
- Nem.
- Akkor meg miért vagy pofátlan a medvével egy repülőn?

Lehet megtudtak, hogy a blackpanthert akarod hostolni a hundub helyett. :)

Amúgy milyen php modul(ok) kellett(ek) volna ? Ha nem titok :) Csak úgy érdekelne.

Elképzelhető hogy szegény szolgáltatónak slendriánul van megfogalmazva az ASZF-e: én technikai segítség címén egészen biztosan csak meglevő szolgáltatások igénybevételével kapcsolatban nyújtanék segítséget. Biztosan kizárnám az xy modulok telepítését mint beleértett vállalást. Persze ez nem zárja ki azt, hogy xy modult még kérésre felrakjuk / bekapcsoljuk, de ez "bónusz", nem pedig kötelező vállalás.

zászló, zászló, szív

Tudtommal PHP 8 felett kötelező a mysqli PHP kiterjesztés a WordPress-hez, máshogy nem is fog menni:

https://make.wordpress.org/hosting/handbook/server-environment/

PHP 8.1-et kell kérni a WordPress-hez, jelenleg az az optimális verzió. A "webhely egészség" oldalnak, a WordPress-en belül azt kell kiírni, hogy minden ellenőrzés sikeres.

Ha nem így van, az szomorú, akkor tárhelyszolgáltatót kell váltani. Normális helyeken a WordPress mindent "zöldnek" jelöl a webhely egészség menüpontban (vagy angolul Tools - Site Health Check).

Ha nincs PHP 8.1, akkor szintén menni kell jobb helyre.

Ez úgy van, hogy ha a CPanelen fent vannak a CloudLinux PHP csomagok rendben, akkor szépen klikkelhető. Emlékeim szerint a mysqli default modul, és egy klikkelés. Egyébként a mysqlnd miatt hozza magával, mert a normál mysql eleve deprecated.

Az alapértelmezett PHP verziót sajnos 7.2-7.4 körülre érdemes jelenleg tenni, de igen sok esetben van még 5.3-5.4-es PHP igény. Viszont akinek kell, az a 8.1-et be tudja magának állítani. Egyébként nem egy eset volt errefelé, hogy SOSASAPCANNOTWORK kategóriában követeltek PHP verziót, meg modult, meg egyebet, ami egyébként 3 klikk lett volna. Nagy szerencse, hogy teljes CPanel köd van, hogy csak az a jó, és ha nincs valahol, akkor fujjnemjó... na mind1.

Hiába EOL, a CloudLinux támogatja, és nagyon sokan még ebbe vannak beragadva a weboldaluk miatt. Ez lehet akár egy WP, aminél a kedvenc plugin nem támogatja az újabb PHP-t vagy nem akarják frissíteni.

Elképesztő mennyiségű régi Wordpress, 1.0 és 1.5 Joomlát látok még, vagy olyan egyedi kódot, amihez már lehet a fejlesztő sincs meg. Egy új szerveren próbálkoztam azzal, hogy PHP 7.2 alatt nincs, és hogy márpedig vasalják ki az oda költözőkből, előfizetőkből, hogy márpedig foglalkozzanak a PHP-val. 3 hétig bírták, és csak felszivárgott az 5.6-os PHP, mert örjöngés volt, hogy ez hogyan lehet, hogynemmegy...

Nekem vannak hasonló vad, és forradalmi gondolataim, de egyszerűen nincs kapacitás ilyesmit kezelni az üfszolgon. Ha egy weboldal valaha elkészült, akkor azt totálisan késznek tekintik, a kutya nem foglalkozik vele, pláne nem frissítik. Ha egyedi fejlesztés volt, akkor brutál módon bele tudnak ragadni, amiről most oldalakat tudnék írni, hogy mekkora és milyen jellegű cégek vannak valami hihetetlen gondolatvilágban. Mindezt azzal leöntve, hogy sok esetben valóban 100ft-okon veszekednek egyesek.

A mindenféle meghekkelt WP, vagy Joomla oldalaknál van esély arra, hogy valami frissítésig eljutnak, de inkább értetlenség meg "hát újra fehér képernyőt kapok AZONNALI javítás kérek" c. újratáblák vannak. Vagy nem akarnak vele foglalkozni, vagy várják hogy valaki megoldja, de egy tárhely díjba egyszerűen nem fér bele, hogy ájti menedzseljük a dolgaikat.

Elég egyértelmű helyzetek, mert láthatóan az adott CMS hibáját, elhanyagoltságát kihasználva volt bármi. Vannak megoldások, amik csodabiztonságot ígérnek, illetve egyszerű lépések is vannak, amik valamelyest segítenek, de karbantartás nélküli weboldal életveszély. Ezen kívül még a kliensről felszippantott email accounttal nyomott phising kezd divatossá válni.

Olyan hőbörgés volt, hogy hudemekkora kiesés a kvázi deface-elt webáruház (az index.php -k elejére/végére pakolt extrakódos megoldások sokszor futnak hibára), node a ha ilyen fontos, akkor a fenének nem frissíti rendesen?

Emlékeim szerint a mysqli default modul

Ha a díjcsomag tartalmazzta a MySQL-t.

Ismerek olyan szolgátatót, ahol
   - kb. havi 1 doboz sör áráért van statikus oldalra tárhely
   - van PHP only csomag
   - van PHP + MySQL csomag

A közöttük való váltás nem egy klikkelés, hanem másik díjcsomagra való átszerződés.

tud használni a máshol

Picit érdemes továbblátni a technikai szemüvegen túlra és akkor nem akarunk üzletpolitikai korlátozás kérdéskörében technikai "húdejólennekijátszani" szemlélettel ügyeskedni.
Ha máshol bérel MySQL kapacitást, akkor jobb mindenkinek, ha a PHP-t is rögtön odaviszi. Vagy itt bérel MySQL-t is magában foglaló díjcsomagot.
Ráadásul az így differenciált tarifacsomagok alsó kategóriája ezáltal továbbra is kedvező árban marad a szimpla bemutatkozó oldalt hostolók számára.

Azaz arra gondolsz, hogy van egy SQL-es díjcsomagú tárhely előfizetése, és a többi webtárhelyén pedig "olcsójánoskodik"?
Lásd még üzletpolitika  és kijátszása.

Bárhogy csavarjuk, az üzletpolitika a műszaki érvek felett áll. És ezt úton-útfélen "okosban" ki akarjuk játszani.

Pedig nekünk valójában két lehetőségünk van ekkor, legalábbis becsületes módon a világhoz hozzáállva:
  - átszerződni magasabb díjcsomagra ennél a tárhelynél is
  - vagy átszerződni másik szolgáltatóhoz

Ha én szolgáltató lennék akkor az ilyen megoldásokat vagy eleve tiltanám szerződésben (és műszakilag is) vagy szzrződésben “nem támogatottnak” jelölném meg és sajnos nem tudok segíteni ha az ügyfélnek baja van.

Amikor filléreken megy a baszakodás oda nagyon megtervezett műszaki tartalom és nagyon hatékony folyamatok kellenek.

Aki prémiumot fizet az persze megkapja a first class supportot.

zászló, zászló, szív

De hát a USER meg pont az ellenkezője: kérek egy rohadtul ocsó díjcsomagot, aztán jön a "nem-e lehetne-e" című szakib*sztató történet.
De ez nem új jelenség. Emlékezzünk csak az analóg kábelTV-re, aholis olcsó csomagot megrendelte a USER, majd amikor jött a szaki bekötni, akkor zsebébe tolt egy kis pénzt, hogy egy-kettővel magasabb díjkategóriához építse be a szűrőt. Tovább nem akarunk látni a történetben. Aztán ha a szolgáltató kivezeti az olcsó, csökkentett tartalmú díjcsomagot, akkor pedig felháborodunk.

Mindig beszopom... Végigolvasom, egy idő után gyanússá válik a kérdés, akkor nézem csak meg, hogy ki írta ki a kérdést.

Igazán kultúrált beszólás volt :)

Nézd, őszinte leszek hozzád. Semmki bajom veled, de valóban a legbutább kérdéseket látom alattad. És nem előítélet, mert soha nem nézem ki írta ki, csak utólag veszem észre és akkor amolyan "már értem" érzés fog el. Ha ez csak 1x 2x történne, meg akkor nem lenne semmi igazság alapja, de ez már legalább a 10. hasonló érzés az utóbbi fél évben.

Nézd, őszinte leszek hozzád. Semmki bajom veled, de valóban a legbutább kérdéseket látom alattad.

 

Akkor most lebutáztál itt még pár hozzászólót, akik velem együtt, szintén nem voltak benne biztos, hogy egy ilyen helyzetben, meddig mehet el a szolgáltató.

de ez már legalább a 10. hasonló érzés az utóbbi fél évben.

Az érzéseid rád tartoznak, azt magaddal kell tisztáznod. Érzek én is valamit, meg is tartom magamnak, nehogy elkezdjem számolni, hogy aztán folyamatosan csak azzal foglalkozzak később, hogy miket érzek. Ugyanis van ettől fontosabb dolgom is, minthogy semminemű hasznos információt nem adok egy poszthoz, hanem elkezdek személyeskedni, mert csak ennyi telik ki tőlem. Persze nincs semmi bajom veled, csak éppen szeretek személyeskedni mások kérdései alatt, mert az olyan elegáns.

Szerkesztve: 2022. 12. 25., v – 16:50

Egy VPS sem drága, és ott azt csinálsz, amit akarsz. Én azért költöztem egy VPS-be mert állandóan szívattak a cpanel-es megoldással. A csúcs az volt, amikor valami HTTP/javascript kódot injektáltak a weboldalba, ami emiatt nem jelent meg egy ügyfélnek. Ezzel valami rosszindulatú bot-ot akartak kicselezni. Ekkor váltottam VPS-re.

De ha már ez a téma, én is kérdezek: Megérheti ezeket a weblapokat egy VPS-ből valami nagyobb felhő szolgáltatóhoz költöztetni (Pl.: Azure, AWS, Google Cloud) akinél valószínűleg nagyon olcsón meg lehet oldani mindent is? (Mármint valószínűleg nagyon olcsó.) Az jogos félelem lehet (de valószínűleg hülyeség), hogy pl valami bot-ok megszívatnak a forgalommal, pl leránt 10 tb-ot (megvan az gyorsan a biztosított sávszélességgel), és kapsz egy vaskos számlát? Vagy be kell lőni webapp tűzfalat is?

VPS jó, de csak akkor ha értesz is hozzá. Ez feltétel. Általában aki shared hostingban gondolkodik, valszeg nem ért ennyire hozzá.

 

Nekem Azure-ban van tapasztalatom. Nos, a fő tapasztalatom az, hogy ha fingasz, akkor is fizetni kell, és nem is keveset. Szerintem nem éri meg kicsiként. Esetleg DigitalOcean, az a szegény ember cloudja. Ott jók a tapasztalataim.

Egyébként Azure se rossz, csak tényleg nem kisemberek tárcájához van szabva, és vannak ott is hibák bőven. Pl amikor több óra pörgés után se sikerül egy restore-t tolnod egy mysql-ről, csk 500-as hibákat tol. Aztán a kicsi indiai supportos kinyögi, hogy bocs, de próbálkozz Intel gépet kreálni Amd helyett, mert nincs elég kapacitás....

+1, minden public cloud kurva drága a VPS-hez képest, de hát egy csomó terhet levesznek a válladról, ha ki is használod őket. Csak VM-eket futtatni drága.

(az Azure supporttal nekem mégrosszabb tapasztalatom van, kb. segítettem szegény indiainak github issuekat keresgélni. Megtalálta az összes dolgot, amit az issue feladása előtt én is, és mindről magyarázhattam el, miért nem illik a mi esetünkre, vagy hogy been there, done that, nem oldotta meg a problémát. duh. utána persze jött a levél a kitudjakitől, hogy „he is my best support engineer, pls, töltsd ki a kérdőívet”)

dlaszlo: az Oracle Cloud always free tierjét nézd meg esetleg, ott akár 4 CPU 24 giga RAMos k8s clustert is futtathatsz kb. ingyen.

Vegso soron altalaban gyozott eddig az "ugyfelnek can igaza". Meg olyan is volt, hogy tulporgott a mysql es calami 30e binlogot krealt ki kb 1TB mennyisegben. Nem rotalta el. Kertuk, hogy a helyretetel utan lokjek vissza az allokalt tarhelyet. 5x elmondta, hogy nem, nem lehet. Vegul mar managerrel egyutt gyozkodtuk es beadta a derekat.

Egyebkent mysql-el van gyakori panaszunk. A tobbi szolgaltatas eddig okes volt.

Nemtom mashol hogy megy, de nekem fura, hogy odatesznek olyan rendszer "mernokoket" akiknek fingja nincs a valodi mukodesekrol.

Megnézem, köszi szépen.

Igazából ahogy számolgaton, én lehet, hogy jól jöhetek ki akár az AWS-el is.

Egy Jekyll-el kigenerált statikus weblapról van szó (Ennek megvannak az előnyei, nincs webshop, elég jól sikerült ezzel is megoldani, és ezt nem kell update-elni, csak a webszervert, és az egyéb oprendszer csomagokat).

Ezt kb S3-ba is fel tudom tenni, max 30 Mb. Nem hiszem, hogy kell elé CloudFront, vagy WAF, és kérdés, hogy domain nevet mennyiért tudok átvinni, átregisztrálni (de ez nem is feltétlen kell).

Ahogy néztem, ez az egész havi pár forintos történet lehet. Az egyedüli ami összeget tud generálni, az a letöltés (ha valamiért megszalad), de ez havonta ez kb 20-50 Gb szokott lenni.

De persze gyakorlati tapasztalatom nincs ezzel.

Tudom, ezt akár a github is tudná host-olni, de oda nem akarom feltenni, mert céges dolog. Cpanel-el nem akarok szenvedni, VPS-t meg felesleges lehet erre fenntartani. (bár ez nem nagy feladat). A levelezés is a VPS-en futott, de jól bekonfigolni egy levelező szervert, az egy külön szakma. Most már a Google-nél van a levelezés. :)

Vagy akár a firebase is egy jó megoldás lehet.

Megnéztem: Nem tökéletes, de az alap weboldal pöccre működik Jekyll-el, és a cloudflare pages elvileg ingyenes üzleti felhasználásra is. (bár semmit nem találtam erről, csak egy community tag véleményét).

Simán hozzá lehet adni custom (sub) domain-t, amit at DNS kezelődben (nem a cloudflare-esben) cname-ként felvehetsz, és a weblap tanusítványt így generálja le akkor. A www.xyz.hu domain-t hozzá tudod adni így.

Ami nem tökéletes:

Az xyz.hu domain-t (tehát www nélkül) csak úgy engedi hozzáadni, ha átviszed hozzájuk a DNS beállításokat, itt már a free plan csak personal és hobby célra van. A pro plan itt 20 USD. Ezután tudod felvenni azt is, hogy az https://xyz.hu/* redirektáljon a https://www.xyz.hu/* címre.

Még egy dolog: a "teljesen free" vs "fizetős" szolgáltatások közül a teljesen free-től kicsit gondolom fél mindenki. Egy céges weblap hostolásáért nem baj, ha fizetni kell, de más alapokra helyezi az egészet. (na lehet, hogy ebben nincs igazam).

A VPS-t üzemeltetni is kell, sok webdevtől hallottam már, hogy nekik ez nem fér bele.

Én anno webfejlesztő irányba akartam elmenni, csak amikor elkezdtem magamnak webszervert üzemeltetni, rájöttem, hogy ez az irányzat sokkal jobban érdekel. Azóta nem webfejlesztek, csak a korábbi tapasztalatom miatt értem miről beszélnek meg ismerem a WordPress tipikus vergődéseit...

 

A DigitalOcean-tól én nagyon nem estem hasrra, nekem volt nem kevés gondom csak a VPS-eikkel, ez rossz tapasztalat mai napig.

TheAdam

Én még nagyon régen próbáltam ki a DigitalOcean-t, de azóta látom, hogy egy csomó új dolog van náluk.

Nekem egy 5$-os VPS-em volt náluk, kb a második hónapban puff kitiltottak (semmit olyat nem csináltam, amivel ezt megérdemeltem volna). 

Semmit nem tudtam csinálni, lelőni sem a futó VPS-t.

Írtam a supportnak, akik azt mondták, hogy szkenneljem be a személyi igazolványomat, és küldjem el nekik. Ez kicsit furcsa kérés, akár vissza is lehetne élni ezzel, de végül megcsináltam, engedélyezték az accountom, beléptem, és töröltem a VPS-t, és az accountomat bezárattam.

Mindenhol van rossz tapasztalat. Ez ilyen. En DO-nal multkor egy mezei felskalazasr csinaltam cpura. 1 oran at porgott. Maskor par perc. Van ez igy sajnos.

DO masik megfeleloje a Herzner. Kulsos oartner isteniti. Viszont ott szerintem kevesebb a termek. Ha vps kell valszeg az is jo.