Hozzászólások
Nekem szemely szerint az eletkedvem is elmegy a rosszabbnal rosszabb eloadasok (kozben) utan. Az en lelkesedesem nem sokkal a kezdes utan elveszett. Azota sem talalom... BME-VIK
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vissza kell vinni az évfolyamok méretét max 100 főre, és akkor megint lesz színvonal.
Durva dolgokat mesél a volt szobatársam, aki maradt dokinak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy ültek ott mint egy rakás zombi, és aztán még bepanaszoltak az előadónál, hogy nem tanulták a komplex számokat, én meg szivatom őket.
BME-re már általános suliból is felveszik az embert?
Vagy középiskolában már nem divat tanítani komplex számokat?
Gimiben matektanár az ilyet visszaküldte középső csoportba...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:0a89edf2fd="csuhi"]
Vagy középiskolában már nem divat tanítani komplex számokat?
Nem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hello,
[quote:528b686348="_Joel"]Vissza kell vinni az évfolyamok méretét max 100 főre, és akkor megint lesz színvonal.
Durva dolgokat mesél a volt szobatársam, aki maradt dokinak...
gondolom a létszám csökkentéssel azt szeretnéd elérni, hogy a "legjobb 100" maradna bent. Egyrészt én erre nem látok garanciát. Másrészt ha netán lenne erre garancia, akkor is a mostani tanterv/mérce szerinti 100 legjobb maradna, ami nem biztos, hogy a "kinti életben" is ugyanazt jelenti.
Más (hogy én is meséljek történetet):
Én ELTE-s voltam, volt, aki utolsó évben(!) C++-ból a saját leendő konzulensénél(!) a ZH-n megbukott úgy, hogy munkahelyén (állítólag) C++-ban (visual-dot-net-plussz-plussz-sharp-bigyo-vizzard) dolgozott(!).
Csak azért, mert - elmondása szerint - szar a Linuxos C++ fordító...
Visszatérve a létszámra: ekkor már alig voltunk 20-an...
a.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:f0cc487717="kisg"]
Miaz hogy kereszten nincs képfeldolgozás???? Azért ez genyóság azokkal szemben, akik egyenesben végigszivjak...
Üdv,
kisg
[quote:f0cc487717="steev_o"]
Turot. A vizsga konnyebbik fele, amibol meg pontot konnyebben lehet szerezni, az pont a kepfeldolgozas.
Mondom, KERESZTEN, amikor a villanyosokkal együtt hallgatja
az ember a grafikát, akkor NINCS képfeldolgozás . Kereszten
hallgattam, és NEM VOLT, csak Szirmay-s kérdések voltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:d53ba7045d="csuhi"]
Vagy középiskolában már nem divat tanítani komplex számokat?
Gimiben matektanár az ilyet visszaküldte középső csoportba...
Mint ahogy már elöttem elmodták, már nem tanitják. Aki komolyabb matekot akar, annak ott a matek fakt. Tavaly a fél csoport azzal a tudattal jelentkezett, hogy a "Matematika Emeltszintü Éretségi Felkészitö", azaz a fakt az orai anyagra korrepetálás. Nem is vettünk gyakorlatilag semmi komolyat, majd idén, de akkor nagyon, már elöre félek :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:d28c59d0ea="kisg"]
3. Gondoltam, hogy ne legyen unalmas az anyag, ne a maradékos osztást írjuk meg 80 féle algoritmussal, hanem legyen valami erdekes. Csináltam 1 oldalon (kb. 3. laborra) Mandelbrot halmaz rajzolot. Azt vártam, hogy ettől majd felcsillan a szemük, és érdeklődni fognak. A nagy ...-t. Úgy ültek ott mint egy rakás zombi, és aztán még bepanaszoltak az előadónál, hogy nem tanulták a komplex számokat, én meg szivatom őket.
Sziasztok, én Pollackos vagyok, nálunk is vannak érdekes, arcok.Pl: Progrmozá óra, a tanaynag C++. ZH előtt 1 nappal jönnek fel az emberkék a koliba, hogy nem megy nekik az anyag, segítsünk nekik. Dúrván az anyag amit adig vettünk, az a formázott adatmegjelnítés, adatbevitel, matamatikai műveletek, eágazások.
Mi persze montuk, hogy segítünk szivesen, elkezdjük egy alap példával. kérjél be két számot, add össze őket, és irasd ki az eredményt. Hát, olyan kétségbeesett arcokat még sose láttam. Persze az előadásra nem jártak be, mert unalmas volt, de a tanárt lehet szidi, mert megvágta őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sziasztok!
Már csak az a kérdés, hogy mi lesz az újakkal, akik már
a fantasztikus Bsc/Master képzésben vesznek majd
részt. Előre látom, hogy alapozás nulla, mérnöki
tudományok nulla, képeznek majd egy rakás olyan
embert, akik aztán nem állják majd meg a helyüket
a munkaerő-piacon. Csak egy példa: egyik munkatársamnak,
bme-n végzett, igaz villamosmérnökként, kellett magyaráznom a modulo osztás-t. Nekik is volt C programozás, és valahogy
át is ment rajta. Csak azt nem tudom, hogy hogyan.
>Infósnak nem muszáj programoznia tudnia, elég ha az "elveket" >érti, és "szemléletet" kap.
Ez pedig egy akkora hülyeség, hogy az csak na. Mégis,
mi a francot várnak az emberek, amikor kikerülnek a valós
életbe? Mit fognak csinálni az infos diplomájukkal? Egy frissen
végzett infóst, legyen az akár színötös tanuló, szépen bevágják kulimunkára, ott lehúzol néhány évet, aztán utána lehet ugrálni.
Betanított munkás lesz a jóember, csak diplomával a zsebében.
Ez a szomorú valóság.
Sajnos egyes tanszékeken dolgozó emberek, gondolok itt pl. arra a fantasztikus társaságra, akik a IRF-et tartják, teletömik a hallgatók fejét hülyeségekkel. Hogy 20-30 ezer forintos órabérért dolgoznak,
és hogy ez reális. Hát, sajnos qrvára nem az. Egy kezdő, friss diplomás informatikus kb. 150 ezer nettó körül keres, 1-1.5 év múlva olyan 180-200 között, a teteje itt Mogyiban szerintem kb. 250-300 nettó. Ki lehet számolni, hogy ahhoz, hogy 300 nettót kapjon az ember, a munkaadónak mennyi pénzt kell befizetnie az állambácsinak. Utána pedig el lehet gondolkodni, hogy az ember vajon megtermeli-e azt a mennyiségű pénzt? Persze, vannak szakterületek, mint pl. SAP, Oracle tanácsadás, ahol repkednek a 100-ek, de ott már nagyon speciális szaktudás, és 8-10 év tapasztalt kell.
Ami szerintem jó a BME-ben, hogy megtanítanak baromi
sok anyagot nagyon rövid idő alatt abszorválni, ez nagyon
hasznos tud lenni. Idővel meg rájön az ember, hogy a lényeg
a folyamatos tanulás, önképzés, még 1 diploma szerzése (lehetőleg
üzleti-pénzügyi), meg hasonlók...
Viszont pl. Szirmayék nagyon eldurultak. Grafika vizsgán
csoda, hogy átmentem, máig nem hiszem el, pedig nagyon
sokat tanultam. Az meg szerintem egy kicsit a ló másik oldala
volt. Azért kiváncsi leszek, milyen lesz az új képzés... ti tudtok
erről valamit?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még a bejárás-be nem járáshoz.
Szerintem a legtöbb oktatónak a stílusa olyan, hogy
elég belőle 20 perc. Az utolsó években szinte alig
jártam előadásra, inkább otthon, illetve diktafonból
tanultam, és szerintem sokkal hasznosabb, és
főleg hatékonyabb volt. Az utolsó évekre az lett az
elvem, hogy csak olyan előadásra megyek be, ami
érdekel. Aludni otthon is lehet, de ha bemegyek,
akkor figyelek. Szerintem a gond abban is lehet,
hogy 300 ember figyelmét fenntartani baromi nehéz,
főleg, hogy ebből meg is jegyezzenek bármit. Sokkal
gyakorlatiasabban kellene oktatni, Egy kis elmélet, és
sok-sok példa, hogy megértse a delikvens, hogy miről
is van szó, ne egy "absztrakt" kép legyen a fejében.
Ha videóra felvennék az anyagot, hozzá multimédiás
slideokkal, akkor sokkal gyorsabban lehetne végezni
az egyetemmel. Úgyis mindenki csak vizsgák előtt
tanul :lol: Egyébként meglehet nézni a www.mba.bme.hu
oldal, minden előadásnak fent van a slide-ja, a videója,
valahogy így kellene lenni az alapképzésben is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:f1f894aa1c="mikcsabee"]
Sziasztok, én Pollackos vagyok, nálunk is vannak érdekes, arcok.Pl: Progrmozá óra, a tanaynag C++.
...
Bodlakinal megbukni, ej... :-)
Föleg, hogy openbook jelleggel lehet használni a jegyzetét is, illetve minden irodalmat, helpet stb...
Én távon nyomom a Pollackon es sokszor csodálkozom, ha osztálytársak értetlenül néznek rám szünetbeli szakmai beszélgetéseink soran. Jaj nekünk, ha "ezekböl" informatikus lesz. Órákon is egyre több a sötet arc. Beül, aztán béget egy kicsit es talán átmegy félév végén...
Eddig azt hittem csak engem zavar, igy 30 éves fejjel, hogy a mai fiatalok mások :-(
Ja és majdnem elfelejtettem:
Hajrá Fradi!
(Aki ismeri a Bodlaki Tanár Urat az érti :-))
Udv!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:5cc900cbf6="mikcsabee"]
Sziasztok, én Pollackos vagyok, nálunk is vannak érdekes, arcok.Pl: Progrmozá óra, a tanaynag C++. ZH előtt 1 nappal jönnek fel az emberkék a koliba, hogy nem megy nekik az anyag, segítsünk nekik. Dúrván az anyag amit adig vettünk, az a formázott adatmegjelnítés, adatbevitel, matamatikai műveletek, eágazások.
Mi persze montuk, hogy segítünk szivesen, elkezdjük egy alap példával. kérjél be két számot, add össze őket, és irasd ki az eredményt. Hát, olyan kétségbeesett arcokat még sose láttam. Persze az előadásra nem jártak be, mert unalmas volt, de a tanárt lehet szidi, mert megvágta őket.
Höhö...én is Pollackos vagyok..Villamos :twisted: Szégyen gyalázat ami a Pollackon folyik az infosoknál...
Végzett infós csak hallomásból ismeri a linuxot(mondhatni álltalános jelenség)és azt sem tudja mifán terem a unix rendszer alapja...már a filerendszert meghökkenve nézte :(
Nem tudom a Pollackom mi folyik.Ott a Zamek, nagy linuxharcos, mindenkit elhord minden hülyének,lusernek, hogy m$ hazsnálunk meg minden, érdekes módon, mikor nekünk Villamosoknak az infó egyet leadta, csak szövegszerkesztést tanított....azt is OpenOffice alatt.(teszem hozzá, hogy kb PIII-okra felnyomott egy egész Debiant akkora kernellel valaki az infótermekeben mint egy mammut, aztán fél óra zörgés után, töltött csak be és persze, rögtön init 5-ben)
Nem is mertem mondani neki, hogy akkor már inkább ed, vagy vi.Egy linuxostól ez már alap lenne.
Infó kettő meg egy vicc volt.Elkeztek programozást tanítani(shell akart lenni, de valami hablagy volt, mert ott azán belekevrt pascalt, meg C :? )
Szal máshol sem jobb a helyzet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, a Linux-oit csak megemlítés szinján, vesszük, de csak egy fél szemeszteren keresztül, Bodlaki tanárurral :D
De nemcsak ezzel van a gond. Hogyan lehet a teljes objektumorientált programozást megtanítani, egyetlen előadás alatt???
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom ki, hogy van vele, de én élvezem a Linuxot.Itthon többet tanultam 1év alatt linuxból, mint villamosságtant a suliban Ambrusztné mellett 4félév alatt.Nagyon találó az UHU szlogen:Kalandra Fel :!:
Ha lenne unix/linux óra én bent űlnék az összesen papírral és ceruzával mint a jókisgyerek.
Automatizálás is egy vicc...plc mi?!Számítógépes szimulációnál meg win(ami kékhalált kapott egy rossz változónál....tanár meg kijelenti, hogy ez az oprendszer!!!nem bolondbiztos, ezért először talán értsünk hozzá..hát:pffff)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:de8c24bd96="mikcsabee"]Igen, a Linux-oit csak megemlítés szinján, vesszük, de csak egy fél szemeszteren keresztül, Bodlaki tanárurral :D
De nemcsak ezzel van a gond. Hogyan lehet a teljes objektumorientált programozást megtanítani, egyetlen előadás alatt???
Azt nem nehéz: tessék, itt pár példa, továbbiakban RTFM :evil:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:1c398960d0="sz332"]
Már csak az a kérdés, hogy mi lesz az újakkal, akik már
a fantasztikus Bsc/Master képzésben vesznek majd
részt.
Na ezt én sem tudom elképzelni. Néztem, hogy milyen tárgyaik lesznek... hááát, egy durva zanza az egész az alapképzésből és kész. Kevesebb félév, kevesebb tárgy, ugyanaz az anyagmennyiség. Hatékonysága kb 0 lesz. Arról álmodni sem lehet, hogy a hallgatóság majd valahogy felfogja az összefüggéseket is.
Sajnos egyes tanszékeken dolgozó emberek, gondolok itt pl. arra a fantasztikus társaságra, akik a IRF-et tartják, teletömik a hallgatók fejét hülyeségekkel.
Risztics könnyen beszél, ő az infopark igazgatója. Megjegyzem annak a tárgynak is milyen sok értelme volt... Még szerencse, hogy szakirányon szép fokozatosan felszedtünk mindent, ami IRF-ből anyag volt, csak éppen értelmesen előadva. Amíg ez nem történt meg, addig egyszerűen nem bírtuk elképzelni, hogy annak bármi értelme van (pedig van), amit ott ledaráltak. Összefüggéseiben kéne látni a dolgokat és ez legtöbbször nagyon hiányzik.
Viszont pl. Szirmayék nagyon eldurultak. Grafika vizsgán
csoda, hogy átmentem, máig nem hiszem el, pedig nagyon
sokat tanultam. Az meg szerintem egy kicsit a ló másik oldala
volt.
Na hát pont ezaz, a grafika. Pedig egy rettentően érdekes tárgy, ha előbb van, lehet, hogy hozzájuk megyek szakirányra. Egyébként a grafika vizsgára pontosan az a trükk, hogy 1000-el gyakorolni kell programokat írni. (Mondom ezt én, akinek 3-as lett... ;) Utólag marha okos ám az ember.) Szerintem pont ezért bukta az olyan sok embernek, mert a sok elméleti vizsga miatt el vannak szokva a gyakorlati feladatoktól, meg hogy azokra gyakorolni kell. Rá kell(ett volna) szánni az időt és az összes korábbi viszgapéldát megírni. A 10 különféle raytracer papíron leprogramozása után a 11. már 5 perc alatt menni fog. Hasonlóan az OpenGL-es példák is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:90c784232f="mikcsabee"]Igen, a Linux-oit csak megemlítés szinján, vesszük, de csak egy fél szemeszteren keresztül, Bodlaki tanárurral :D
De nemcsak ezzel van a gond. Hogyan lehet a teljes objektumorientált programozást megtanítani, egyetlen előadás alatt???
No nálunk majd hálozatüzemeltetésből a Pandurnál :-)
Kiváncsi leszek lesz-e valami újdonság. Tavaly iszonyatos felfedezést tettek a diáktársaim. Számítógépes hálózatok II-ben volt vagy fél óra, említés szintjén a Linuxról. Hogy tetsztett nekik az init használata :-) "És akko' beirom, hogy init 3 azt kinyírok mindent ami init 5 -ön futott !?" :-)
Üdv!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, grafika az tényleg ilyen. Én Szirmay best of mp3
gyűjteménnyel, slideokkal, 3 könyvvel, meg a pdf-jével tanultam,
programokat irogattam, így lett 3-as, mondanom se
kell, hogy raytracer-t kellett írni (csak kicsit megbolondította,
de a lényeg ez volt), meg ellőtte a szokásos bolygómozgásos
hülyeségét ... ki emléxik már a fizika 1-re 5 év után? :lol:
Még jó, hogy keresztféléven nincs képfeldolgozás...
Szerintem grafika tipikusan 2 féléves tárgy kellene, hogy legyen.
Mindegy, ezt is letudtuk:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
grafika:) najo a grafikat nem minositem:) az elegseges ponthatar-1 pontra megadtak a 2esem es azzal boldogan tavoztam :) hozzateve hogy a fizikat mindig is utaltam de nagyon, ezek a peldak meg mindig azzal voltak tele...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A grafikáról jut eszembe.
Mi grafikus rendszerek szakirányon tervezési alapismeretek órán, dugattyúk működési alapelvét tanultuk...
nem is véletlenül váltoittam a szemeszter végére szakirányt..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ne is csodálkozz rajta..ez a Pollack...Én mérnöki ismereteken geometriát tanultam a gusztustalanabbik fajtából, amikor a tematika szerint mérnöki tevékenység mibenlétét kellett volna megismerni.Nem baj, most legalább tudom, hogy utálom a vonalzót :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A BSc rendszert ne fikazzatok, inkabb nezzetek utana mik a valtozasok!
http://www.vdk.bme.hu/Pub/Stud/infbsc.htm
Ebbol nekem az jon le, hogy a fontosabb szakmai targyak megmaradtak, es a kozgaz oktatasa megerosodott (szumma 4 kredit helyett 20 kredit 2 ev alatt) ami egyaltalan nem problema.
Egy-ket elavult tantargyat kivettek, pl. elektronika.
A kodelmet es az infelmet osszevontak egy tantarggya, gondolom ez ellen sincs senkinek kifogasa.
Programozas pedig ilyen lett: C, C++, Java (1, 2, 3 felevben)
Szerintem teljesen jok az atalakitasok.
A BME-rol meg annyit hogy aki akar az eleg komoly tudast fel tud szedni.
Aki meg masokkal iratja meg az hazijait, meg 2-esekkel vegigvergodik, azon ne csodalkozzatok hogy nem tud semmit!
Linux oktatas meg ne legyen resze az alapkepzesnek. Helyette van altalanos unix ismeretek, illetve a prog. laborok egy reszet valamely unix alatt kell/lehet csinalni.
A BME dinamikajarol annyit hogy 2000 ota minden evben volt szakiranyreform:
http://www.vdk.bme.hu/stud.htm
(iden vegeztem)
A majerebb ismeroseim mind >brutto 300-zal helyezkedtek el friss diplomaval. Ez azert nem olyan rossz ugye?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:))))))))
En mar ugyan otthagytam a tavot masfel ev utan es itt szep fovarosunkban kezdem elolrol estin, de Bodlakira mindig szeretettel emlekszem. Nem ugy, mint egy bizonyos Szokere :(((((
[quote:e633b24598="LovRob"]
Bodlakinal megbukni, ej... :-)
Ja és majdnem elfelejtettem:
Hajrá Fradi!
(Aki ismeri a Bodlaki Tanár Urat az érti :-))
Udv!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Szőke, az igen érdekes egy ember
,,Lányokat a legelső sorba!!!!''.
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:c05ee9db65="mikcsabee"]De nemcsak ezzel van a gond. Hogyan lehet a teljes objektumorientált programozást megtanítani, egyetlen előadás alatt???
Meg lehet tanulni, hidd el.
Persze ehhez olyan tanár és olyan könyv/jegyzet kell, ami használható, s ahogy valaki korábban megjegyezte, nem valami absztrakt dolog. Érdekes, több helyen észrevették már, hogy a műszaki beállítottságú emberek inkább kézzel fogják a dolgokat, a humán (és főleg bölcsész) karokon lehet orákat beszélni olyan dolgokról, melyek totál megfoghatatlanok...
Egyébként korábban írta valaki (bocs, lusta vagyok visszalapozni), milyen jó, hogy fent van az mba.bme.hu oldalon a teljes előadás videón. Erről annyit, anno még létezett a tv3, ahol egyik volt kollégám másodállásban dolgozott és a híradó alatt átvette nekem a 4(!) kazettát, ami a GDF-es Pascal-ról szólt. Higgyétek el, azóta max. 5 alkalommal néztem bele, s a többi tárgy filmjét ki sem vettem. (Mellesleg nem tudok mást, aki az évfolyamomról kivett 2 tárgynál többről teljes videósorozatot.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OOP: évek munkája. Komolyan. Főleg ha előtte nagyon sokáig strukturáltan programoztál. Ide most egy kis AbstractFactory, oda egy Chain of Responsibility, azokat közös őssel, amazt meg csak interface-en keresztül...
És Mérő Lászlós szófordulattal élve az OOP olyan tudás, amit akadémiai keretek között csak mesterjelölt szintig lehet tanítani. A fölött már intuíció kell. Rengetegen panaszkodnak, hogy nem találnak *jó* Java programozót, hiába keresnek a piacon hónapokig...
Amúgy meg nem véletlen, hogy a Java IDE-k legfontosabb funkciója a refactoring meg az UML modelling kezd lenni:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:55ea011237="nug"]A BME-rol meg annyit hogy aki akar az eleg komoly tudast fel tud szedni.
Aki meg masokkal iratja meg az hazijait, meg 2-esekkel vegigvergodik, azon ne csodalkozzatok hogy nem tud semmit!
Ez mindenhol így van. De ha megnézzük, nagyon sokan nem azért mennek egyetemre/főiskolára, mert szeretnének picit elmélyedni bizonyos dolgokban, hanem a papír és a szülői elvárások miatt.
Én csodálkozás helyett inkább megkérdeztem, persze négyszemközt:
- Tulajdonképpen miért vagy itt?
Na és erre jöttek a válaszok, hogy sok a házi, a barát/barátnő probléma, bulik, meló... de senki sem mondta, hogy a papírért vagy a szülei miatt.
[quote:55ea011237="nug"]Linux oktatas meg ne legyen resze az alapkepzesnek. Helyette van altalanos unix ismeretek, illetve a prog. laborok egy reszet valamely unix alatt kell/lehet csinalni.
UNIX alapismeretek a GDF-en (5. félév):
Biztos volt belőle előadás, nem voltam rajta, nem engedtek el melóból.
Gyakorlaton megdöbbenet a 6.2-es Red Hat konzolja láttán (jó, 1. félévben, amikor batch-fájlokat kellett írogatni, ugyanezek megijedtek az MS-DOS parancssortól is, tehát ez nem jelent semmit... :(), s az egyszerű beolvas-kiír dolgok sem mindig mentek mindenkinek.
Nálunk sem választható tárgy, de nem is ez a gond. Hanem! Ha valaki műszaki informatikus cetlit szeretne kapni, akkor nem ártana ismernie több rendszert legalább a "láttam már más válla felett a képernyőn"-verzióban, s legalább egyet mélyebben. De még ez sincs meg. Egyszerűen érdeklődés hiányában a hallgatók többségénél az ilyen ismerkedések elmaradnak. Ha kötelező, akkor azért, ha fakultálható tárgy, akkor azért (mert pl. a közgáz egyszerűbbnek tűnik).
Ne tudjátok meg, hány műszaki infós szakirányon végzett volt évfolyamtársam nem ment el az MCP-vizsgával (és eleve ötössel) záródó tanfolyás előválogatójára...
[quote:55ea011237="nug"]A majerebb ismeroseim mind >brutto 300-zal helyezkedtek el friss diplomaval. Ez azert nem olyan rossz ugye?
Vannak ismerősök, akik hasonló bérrel helyezkedtek el, de nem infós vonalon. Ha valamelyik cég megadja nekik, legyenek vele boldogok. Állásbörze-szervezős tapasztalatok alapján ezek főleg 1-2-3 éves munkák, addigra majdnem kimossák a gyereket, alig várja, hogy kevesebb pénzért este 11-kor ne telefonáljanak rá, módosult a határidő másnap reggel 7-re :D
Aki pedig nem ilyen multi-lelkes helyre ment s mégis megfizetik, az tudhat valamit. S az esetek túlnyomó többségében nem (csak) azt, amit egyetemen/főiskolán tanítottak neki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami meg a fórum címét illeti... csak a gólyatábori szlogent tudnám idézni:
"A felvettek felébő SOHA nem lesz villamosmérnök"
Ez a mi időnkben még igaz is volt (n x 17 kredit szabály, szigorlatok teljesítésének határidejei, rengeteg helyen megcsúszhatott az ember). Jellemzően a 60 ember akivel egy szinten kezdte a Schönherzben fele a legkésőbb a negyedik félév után már nem volt egyetemista.
Persze én annak lennék inkább a híve, hogy a felvételikor válogassák meg jobban a népet és ne a későbbi lemorzsolódásra játszanak. De ahogy hallom most már ez a lemorzsolódás sem igaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Aki pedig nem ilyen multi-lelkes helyre ment s mégis megfizetik, az tudhat valamit. S az esetek túlnyomó többségében nem (csak) azt, amit egyetemen/főiskolán tanítottak neki."
Komolyan ajánlom figyelmetekbe Mérő Lászlót és könyveit (itt most elsősorban az Új észjárásokra gondolok, de a játékelméleti könyve se rossz). Ő matematikusból lett pszichológus, nekem egy infós ismerősöm van, aki ezt tervezgeti egy ideje (bár utoljára még p2p hálózatokkal foglalkozott:), nem egy rossz kombináció...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En nem neveznem embernek...Ma is, hogy eleredt az eso, rogton a Beci anyukajat kezdtem szidni...Nekem sose volt bajom tanarral, de az a pocs nem ember es nem tanar :(
De az se normalis, aki kitalalta, hogy egy informatikusnak kozponti targykent szerepeljen a Hotan/Aramlastan :(
[quote:8f4118c895="mikcsabee"]A Szőke, az igen érdekes egy ember
,,Lányokat a legelső sorba!!!!''.
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:82203b0654="_Joel"]Ami meg a fórum címét illeti... csak a gólyatábori szlogent tudnám idézni:
"A felvettek felébő SOHA nem lesz villamosmérnök"
Mi a Bánki-táborokban mondogattuk anno: "A Bánki négyéves, de van, aki három év alatt elvégzi" :D
De mondta már matektanár a nagyelőadóban: "Lehet, hogy most zsúfoltan vannak és néhányan a lépcsőn ülnek, de nyugodjanak meg, következő félévre itt a terem első részében fognak szétszórtan üldögélni". S igaza volt :)
[quote:82203b0654="_Joel"]Persze én annak lennék inkább a híve, hogy a felvételikor válogassák meg jobban a népet és ne a későbbi lemorzsolódásra játszanak. De ahogy hallom most már ez a lemorzsolódás sem igaz.
Nem játható út a fejkvóta miatt. Akit lehet továbbrúgnak, mert jövő félévre is kell a pénz.
Ehhez jön, hogy a felsőoktatás kissé túl van költekezve tanárilag és karbantartásilag egyaránt.
Például kínos-vicces azt hallani, hogy a közgáz egyeteme veszettül el volt/van adósodva, miközben elvileg ott egy halom szakembert képeznek, vagy éppen a BME K. (ha jól tudom) épületének északi fele, amely a logón is szerepel és az építők/építészek előadásainak egy részének is helyet ad, süllyed és nem tudják megállítani.
Vannak olyan tanárok, akik főállásra vannak bejelentve valahová, miközben mellékállásban/magánvállalkozásban főállásuk bérének 2-3*-osát is megkaphatják pluszban.
Na és a hallgatók...
Rokonom óraadó tanár volt a közgázon, de közölték vele, enyhe probléma van, mivel a tárgy kicsit nehéz, a diákok folyamatosan buknak kifelé. Na ja, szegény rokon azt hitte, tanulni mentek az egyetemre a hallgatók, nem a meleg miatt, így a színtiszta elmélet mellett gyakorlati példákat is adott. Mégsem sikerült megtanulniuk az anyagot többeknek.
Most máshol tanít óraadó tanárként, ahol szintén szóltak neki, vegyen vissza magából, mivel a lényegében diplomás harmadéveseket sorra buktatta volna meg, amiből botrány lett volna. De megoldotta: utolsó előtti órán szépen átvette velük a kérdéseket, utolsó órán pedig megíratta a szó szerint előző előadás kérdéseivel az utolsó zh-t. Aki ott volt, annak 4-5 lett az eredménye, de volt, akit veszettül fel kellett pontozni, mert még arra sem volt energiája, hogy elkérje a jegyzetet, lefénymásolja és szó szerint bemagolja...
Aztán meg sírás nyár közepén, hogy Gézukát nem vették fel bizonyos egyetemekre... Lehet, Gézuka nem is vette volna az akadályt, ha már azzal indul neki egy felvételinek, hogy "tökmindegy, csak átcsússzak a léc felett picivel..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:fd1e63871e="Celtic"]En nem neveznem embernek...Ma is, hogy eleredt az eso, rogton a Beci anyukajat kezdtem szidni...Nekem sose volt bajom tanarral, de az a pocs nem ember es nem tanar :(
De az se normalis, aki kitalalta, hogy egy informatikusnak kozponti targykent szerepeljen a Hotan/Aramlastan :(
Miért? Anno 1996-ban a Bánki Gépész szakon első félévben Pascal-programozás okítása volt, majd második félév első infós óráján a tanár meghatározta a témakört: "Hogyan kapcsoljuk be a számítógépet"
A hallgatók egy része ekkor felállt és kiment, gőzöm sincs miért... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bokrosnak volt igaza:) Tandíjat...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:e999bf129b="_Joel"]Bokrosnak volt igaza:) Tandíjat...
Annak sem volt semmi értelme...
Az egyik legnagyobb ász volt az 1998-as választások idején a központi tandíj eltörlése (10eFt/félév, tehát 2000Ft/hó). Akkor kaptam diákmunkában AutoCAD-rajzolással havonta 35-40eFt-ot havonta...
Lehet számolgatni, mekkora terhelés volt az a pénz.
(S lehet számolgatni, mekkora pénzeket buliznak el a koleszosok per hét, amiről anyu-apu nem is tud)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nameg azt se hallgassuk el, hogy az evfolyam felso kb 20%-a tandijmentesseget elvezett...
Es ahogy eltoroltek a tandijat a jegyzetek ara kb duplajara nott azon nyomban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már az egyetemekröl van szó, Ti ugy is járatosabbak vagytok. Debrecenröl mit hallottak, kimondottan a programtervezö matematikus és az alkalmazott matematikus szak érdekelne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:a5dd2c6e48="nug"]
A majerebb ismeroseim mind >brutto 300-zal helyezkedtek el friss diplomaval. Ez azert nem olyan rossz ugye?
Azt hiszem, az egyik kolléga nagyon jól leírta, hogy
a lehet bruttó 300-zal kezdeni, csak nem mindegy,
hogy mikor mész haza :) Ez egyébként olyan
nettó 170 ezer forint.
Egyébként imádom, hogy beírják a bruttó fizetést,
csak a gond az, hogy a nettót tudod elkölteni :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:6cec601000="nug"]
Ebbol nekem az jon le, hogy a fontosabb szakmai targyak megmaradtak, es a kozgaz oktatasa megerosodott (szumma 4 kredit helyett 20 kredit 2 ev alatt) ami egyaltalan nem problema.
Ha olyan lesz a 20 kreditnyi közgáz, mint a 2 féléves, 4
kredites volt, akkor megnézhetik magukat a kedves hallgatók :lol:
[quote:6cec601000="nug"]
A BME-rol meg annyit hogy aki akar az eleg komoly tudast fel tud szedni.
Aki meg masokkal iratja meg az hazijait, meg 2-esekkel vegigvergodik, azon ne csodalkozzatok hogy nem tud semmit!
Igen, valóban fel lehet szedni elég komoly tudást. Ha otthon
nyomod az ipart, vagy 2.tól kezdve dolgozol. Akkor igen. Különben túró. Látásmódot, mérnöki szemléletet ad. Egyébként pl. az
emlegetett grafikából a 2-es és az 5-ös között nem volt olyan
sok pont. Szóval szerintem a 2-esért kell általában a legtöbbet
küzdeni, 2-es és 3-as között már nincs akkora különbség, ez inkább a szerencsén múlik. Szakirányon mondjuk normális volt, ha tanulsz,
jó jegyet kapsz. Ez korrekt volt.
[quote:6cec601000="nug"]
Linux oktatas meg ne legyen resze az alapkepzesnek. Helyette van altalanos unix ismeretek, illetve a prog. laborok egy reszet valamely unix alatt kell/lehet csinalni.
Linux oktatás LEGYEN RÉSZE az alapképzésnek. Legalább alapvető felhasználói szinten. Mert simán odakerülhetsz egy Linuxos gép elé valamelyik cégnél... De igazából csak akkor ér az egész valamit, ha otthon is foglalkozik vele az ember. Különben 0.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:2be949704c="sz332"]
Linux oktatás LEGYEN RÉSZE az alapképzésnek. Legalább alapvető felhasználói szinten. Mert simán odakerülhetsz egy Linuxos gép elé valamelyik cégnél... De igazából csak akkor ér az egész valamit, ha otthon is foglalkozik vele az ember. Különben 0.
Egy egyetemnek nem az a dolga, hogy felkeszitsen arra, mi lesz a munkahelyeden. Arra a tanfolyamok valok. Az egyetemi diploma kb. arrol papir, hogy egy adott temaban nagy mennyisegu anyagot rovid ido alatt kepes vagy megerteni, es hasznalni. Linuxbol egy ilyen alap felhasznaloi szintet megutni nem egy nagy durranas, kb 1 het alatt, estenkent ha foglalkozol vele, a nagyon alapokat el lehet sajatitani.
Az, hogy a konkret "munkahelyen is hasznosithato" ismereteket ugy lehet szerezni, hogy elmesz valahova dolgozni. Tobbet fgosz tanulni ilyen teren 2 het alatt ott, mintha egyetemen egy fel evig hallgatnal egy "hogy kell dolgozni" c. targyat. Viszont az, hogy te milyen jol hackeled a linuxot, meg edes keves ahhoz, hogy mernok legyel (fuggetlenul attol, hogy elofordulhat, hogy utana egy munkahelyen evekig ezt csinalod).
Amugy meg mar volt olyan, hogy gyakorlatban hasznos volt, hogy tudtam mi az a bode diagram:).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:6002183250="sz332"][quote:6002183250="nug"]
A majerebb ismeroseim mind >brutto 300-zal helyezkedtek el friss diplomaval. Ez azert nem olyan rossz ugye?
Azt hiszem, az egyik kolléga nagyon jól leírta, hogy
a lehet bruttó 300-zal kezdeni, csak nem mindegy,
hogy mikor mész haza :) Ez egyébként olyan
nettó 170 ezer forint.
Egyébként imádom, hogy beírják a bruttó fizetést,
csak a gond az, hogy a nettót tudod elkölteni :)))
A bruttó 240eFt kb. 150eFt nettóban. Nagyjából úgy működik a dolog, hogy 20eFt bruttóból kapsz 10eFt nettót, tehát a 160eFt nettót 260eFt bruttóból kapod, a 170-et 280-ból, és a bruttó 300eFt kb. 180eFt-ot jelent (a filléreken ne vitázzunk, nincs értelme)
Egyébként tényleg a nettóról szól a történet, de a bruttó mindig több :D
szerk:
Ha valakit a szükségesnél jobban érdekel a dolog, akkor a fn.huwww.fn.hu oldalon megtalálja a pontos számításhoz szükséges infókat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Egy egyetemnek nem az a dolga, hogy felkeszitsen arra, mi lesz a >munkahelyeden. Arra a tanfolyamok valok.
Igen ám, de a Bsc-nél pont az az elképzelés, hogy
3.5 év, aztán mehetsz dolgozni. Sajnos
tudomásul kell venni, hogy a diploma, önmagában
semmi. Sajnos ezt nem tudatosítják a hallgatókban,
aztán jönnek ki az egyetemről úgy, hogy kb. semmihez
sem értenek... Viszont érdekes, hogy pl. a németeknél
minden tárgyhoz van gyakorlat. Talán azért valami mégiscsak
kell. Egyébként, ki alkalmazna olyan Java fejlesztőt, aki
mondjuk akkor tanulja a nyelvet...
A többivel egyébként egyetértek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk volt linuxban prog képzés félév.
Az volt a neve hogy MODULA, ha nem csalnak az emlékeim. Valahogy úgy indult, hogy welcome to modula (c) 1982-1986.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bruttó 240eFt kb. 150eFt nettóban. Nagyjából úgy működik a dolog, hogy 20eFt bruttóból kapsz 10eFt nettót, tehát a 160eFt nettót 260eFt bruttóból kapod, a 170-et 280-ból, és a bruttó 300eFt kb. 180eFt-ot jelent (a filléreken ne vitázzunk, nincs értelme)
Itt egy oldal, amelyik kiszámolja:
http://www.jobnavigator.hu/pageCreator.php
bruttó 250-ből 146-ot kapsz meg, bruttó 300-ból 170-et. 350-ből 194-ezret.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:7a0b65590f="sz332"]>Egy egyetemnek nem az a dolga, hogy felkeszitsen arra, mi lesz a >munkahelyeden. Arra a tanfolyamok valok.
Igen ám, de a Bsc-nél pont az az elképzelés, hogy
3.5 év, aztán mehetsz dolgozni. Sajnos
tudomásul kell venni, hogy a diploma, önmagában
semmi. Sajnos ezt nem tudatosítják a hallgatókban,
aztán jönnek ki az egyetemről úgy, hogy kb. semmihez
sem értenek... Viszont érdekes, hogy pl. a németeknél
minden tárgyhoz van gyakorlat. Talán azért valami mégiscsak
kell. Egyébként, ki alkalmazna olyan Java fejlesztőt, aki
mondjuk akkor tanulja a nyelvet...
A többivel egyébként egyetértek.
Nem azt mondom, hogy egyaltalan nem kell gyakorlat, hanem azt, hogy nem annak kellene tulsulyban lennie. Egy olyan fejlesztot viszont mar alkalmaznal, aki egyetemen megtanulta mi az az oop, van valami c++ tapasztalata (volt mondjuk ilyen gyakorlat), es interju elott elolvasott valami java for newbies doksit, es van valami fogalma rola mit kell majd csinalni. Bar pont ehhez nem ertek, ugyhogy ha a peldak hulyesegek, akkor bocs:).
A BSc mas teszta, en a mostani allapotokrol beszeltem. Azon csodalkozok meg, hogy az egesz VIK-en nincs kotelezo szakmai gyakorlat, de hidd el, nagyon sok ember dolgozik egyetem mellett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:de55d355a9="sz332"]Jaja, grafika az tényleg ilyen. Én Szirmay best of mp3
gyűjteménnyel, slideokkal, 3 könyvvel, meg a pdf-jével tanultam,
programokat irogattam, így lett 3-as, mondanom se
kell, hogy raytracer-t kellett írni (csak kicsit megbolondította,
de a lényeg ez volt), meg ellőtte a szokásos bolygómozgásos
hülyeségét ... ki emléxik már a fizika 1-re 5 év után? :lol:
Még jó, hogy keresztféléven nincs képfeldolgozás...
Szerintem grafika tipikusan 2 féléves tárgy kellene, hogy legyen.
Mindegy, ezt is letudtuk:)
Miaz hogy kereszten nincs képfeldolgozás???? Azért ez genyóság azokkal szemben, akik egyenesben végigszivjak...
Üdv,
kisg
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
xy főiskolán bent ülünk C# prog. gyakorlaton, .net framework telepítés. Tanar mondja hogy mindenki lépjen ki, majd körbemegy és begépeli mindenhol a rendszergazda jelszót, mi csak irjuk be a rendszergazda loginnevet. Az egyik gyerek nem tudott belépni, azt írta be hogy "rencergazda". :D
Idén kapott diplomát...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:d1e2848a2f="petya"]
Nem azt mondom, hogy egyaltalan nem kell gyakorlat, hanem azt, hogy nem annak kellene tulsulyban lennie. Egy olyan fejlesztot viszont mar alkalmaznal, aki egyetemen megtanulta mi az az oop, van valami c++ tapasztalata (volt mondjuk ilyen gyakorlat), es interju elott elolvasott valami java for newbies doksit, es van valami fogalma rola mit kell majd csinalni. Bar pont ehhez nem ertek, ugyhogy ha a peldak hulyesegek, akkor bocs:).
Persze, csak nem mindegy, hogy mit lehet rábízni, az ilyen
kezdőket valami gyakorlott ember mellé kell beosztani,
és sokat kell vele pepecselni, mire "kiképzed" :) Egyébként
C++ gondolkodás baromira nem azonos a java gondolkodással,
és a volt ilyen gyakorlata, no, az meg egy vicc. Én is
lenyomtam ezeket a gyakorlatokat, nem ér semmit. Ha volt
mondjuk c++ munkatapasztalata, akkor az persze más.
És itt ne felejtsük el, hogy ezek már végzett, diplomás
emberek, akiket be kell(ene) tudni fogni dolgozni. Az, hogy
az egyetemen "egyetemes", elméleti képzést adjanak, az
szép elképzelés volt mondjuk 200 évvel ezelőtt, de a mai
munkaerőpiacon erre csak egy dolgot mondanak: majd
értesítjük.
>A BSc mas teszta, en a mostani allapotokrol beszeltem. Azon >csodalkozok meg, hogy az egesz VIK-en nincs kotelezo szakmai >gyakorlat, de hidd el, nagyon sok ember dolgozik egyetem mellett.
Ez utóbbival teljesen egyetértek, viszont sajnos találkoztam
ellenpéldával is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:7eaebcdb14="sz332"]Egyébként, ki alkalmazna olyan Java fejlesztőt, aki
mondjuk akkor tanulja a nyelvet...
Ezek az allashirdetesek ugy szolnak, hogy "Junior Java fejlesztőt keresünk"
Itt páran nagyon keverik a dolgokat. A szervezett oktatás értelme az, hogy szervezett modon adjon ismereti semakat a kovetkezo generaciokat. Mestereket nem kepez - azok magukat kepzik. Fogalmazzunk ugy, hogy az egyetemi oktatast igenylo szakmak diplomajanak megszerzese olyan, mint amikor cipeszmester mellett dolgozo inas kitanulta a szakma megtanulhato dolgait. Akkor aztan fogta magat es elment megtanulni a szakmat kulfoldon (vandorinas, stb).
Az egyetemen atadott tudas az alap egy adott szakmahoz. En nem tekintem informatikusnak azt, akivel nem lehet a gödeli tételekről, a kvantummechanikáról, az OO tervezési mintákról, Bóde és Nyquist diagrammokról, Fourier sorba fejtésről stb stb lehetne sorolni... elbeszélgetni. Nem azért, mert ezek mindegyikét aktívan használná valaha is - csak egyszerűen ott van a fejében a sémája a dolgoknak és ha szembekerül egy problémával, amit ezek alapján intuitíve könnyebben old meg (egyáltalán képes intuitív problémamegoldásra!!!) akkor képes ezeket használni... Ezek nelkul csak McMesterekrol es mas kontarokrol beszelhetunk, akik mondjuk tudnak kattintgatni kettot a wordben, vagy Visual Studio-ban osszeraknak egy SharePoint portal page-et, de fogalmuk nincsen a melyebb osszefuggesekrol: keptelenek egy adott erkezesi ratat figyelembe veve architekturat tervezni egy weboldal ala (keptelenek atlatni es megszervezni azokat a mereseket amik egy adott webalkalmazas adott hardveren futasanak szelsoertekeit, valaszido eloszlast mernek es ez alapjan extrapolalni egy M/M/1-es rendszeren kapott ertekeket egy M/M/n-es rendszerre... mindezt kepletek alkalmazasa nelkul tisztan intuitiven akar).
Igaz, a diploma onmagaban semmit nem jelent: csak egy jegy az elet eloadasara az adott szakmaban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:b4ea7c1062="sz332"]Itt egy oldal, amelyik kiszámolja:
http://www.jobnavigator.hu/pageCreator.php
bruttó 250-ből 146-ot kapsz meg, bruttó 300-ból 170-et. 350-ből 194-ezret.
Igaz, én valami 1 évvel korábbi oldallal számoltam anno, s csak megjegyeztem az arányszámokat :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a pocs (nyugdijas pocs) fizikat tanit. De ugy, hog yszerintem a 30 ev alatt egyszer sem tanulta meg :( idonkent eltokol a PowerPointtal, a csucs az volt, mikor a masfeloras fizikaora (ket ora osszevonva), tobb, mint egy orat pocsolt azon, hogy beinditsa a gepet (w2000), csatlakozzon es hozzakosson egy kivetitot. Ecceruen az ember nem hiszi el, hogy egy ilyen hogyan tanithat :( Utana magyaraz, de jobb, ha nem kerdezel vissza, ha valamit nem ertesz, mert nem tud valaszolni :( Jegyzet nincs, de bemehetsz a suli epuletbe tanitasi idon kivul es FLOPPY-n letoltheted a jegyzetet, netre nem teszi ki :(
Hiaba mondom, hogy tavoktatasos hallgato vagyok es videki, eppen beerek a suliba, az ot nem erdekli :(
Es mint emlitettem, maniaja a Hotan/Aramlastan, amire nem biztos, hogy egy informatikusnak akkora szuksege van :( Ismertem sracot, aki a 8. felevben volt (tavon 8 felev van), akkor ment neki harmadszor a fizika 3-nak, csak ennek az egy kocsognek az alairasa hianyzott :((((((((
Nos, nehez elmagyarazni, mi az, ami ennyire felkavarja az embert ettol a fazontol, de elhiheted, ha en valakinek a halalt kivanom, akkor az mar igen komoly dolog....
[quote:fa9e2b9a78="blanc"][quote:fa9e2b9a78="Celtic"]En nem neveznem embernek...Ma is, hogy eleredt az eso, rogton a Beci anyukajat kezdtem szidni...Nekem sose volt bajom tanarral, de az a pocs nem ember es nem tanar :(
De az se normalis, aki kitalalta, hogy egy informatikusnak kozponti targykent szerepeljen a Hotan/Aramlastan :(
Miért? Anno 1996-ban a Bánki Gépész szakon első félévben Pascal-programozás okítása volt, majd második félév első infós óráján a tanár meghatározta a témakört: "Hogyan kapcsoljuk be a számítógépet"
A hallgatók egy része ekkor felállt és kiment, gőzöm sincs miért... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:9ec2351b3d="_Joel"][quote:9ec2351b3d="sz332"]Egyébként, ki alkalmazna olyan Java fejlesztőt, aki
mondjuk akkor tanulja a nyelvet...
Ezek az allashirdetesek ugy szolnak, hogy "Junior Java fejlesztőt keresünk"
Itt páran nagyon keverik a dolgokat. A szervezett oktatás értelme az, hogy szervezett modon adjon ismereti semakat a kovetkezo generaciokat. Mestereket nem kepez - azok magukat kepzik. Fogalmazzunk ugy, hogy az egyetemi oktatast igenylo szakmak diplomajanak megszerzese olyan, mint amikor cipeszmester mellett dolgozo inas kitanulta a szakma megtanulhato dolgait. Akkor aztan fogta magat es elment megtanulni a szakmat kulfoldon (vandorinas, stb).
Az egyetemen atadott tudas az alap egy adott szakmahoz. En nem tekintem informatikusnak azt, akivel nem lehet a gödeli tételekről, a kvantummechanikáról, az OO tervezési mintákról, Bóde és Nyquist diagrammokról, Fourier sorba fejtésről stb stb lehetne sorolni... elbeszélgetni. Nem azért, mert ezek mindegyikét aktívan használná valaha is - csak egyszerűen ott van a fejében a sémája a dolgoknak és ha szembekerül egy problémával, amit ezek alapján intuitíve könnyebben old meg (egyáltalán képes intuitív problémamegoldásra!!!) akkor képes ezeket használni... Ezek nelkul csak McMesterekrol es mas kontarokrol beszelhetunk, akik mondjuk tudnak kattintgatni kettot a wordben, vagy Visual Studio-ban osszeraknak egy SharePoint portal page-et, de fogalmuk nincsen a melyebb osszefuggesekrol: keptelenek egy adott erkezesi ratat figyelembe veve architekturat tervezni egy weboldal ala (keptelenek atlatni es megszervezni azokat a mereseket amik egy adott webalkalmazas adott hardveren futasanak szelsoertekeit, valaszido eloszlast mernek es ez alapjan extrapolalni egy M/M/1-es rendszeren kapott ertekeket egy M/M/n-es rendszerre... mindezt kepletek alkalmazasa nelkul tisztan intuitiven akar).
Igaz, a diploma onmagaban semmit nem jelent: csak egy jegy az elet eloadasara az adott szakmaban.
Huhhuhuhuhu... kicsit erős M/M/1 :) :) Mondjuk igazad van... De szerintem elég ha az fent felsoroltakat az illető el tudja helyezni valahol és ha nem is ugrik be elsőnek a tömegkiszolgálás, tudja hol keresse a választ a kérdéseire.
Annyival egészíteném ki, hogy ha felmerül egy probléma, el tudja az emberke magában helyezni a dolgot valahol (megértse magát a problémát), ha megoldani nem is tudja, de képes legyen megkeresni a kulcsot a megoldáshoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja. En is fizetek. Pecsen csak tav van, koltsegteriteses. 33 evesen nem volt kedvem nappalira menni. Most Pesten, BMF, esti. Van allami is. 2003-ban erettsegiztem, igy a matekom automatikusan 60 pont. Most erettsegiztem infobol, hat csak 88% lett, ez ugye 58 pont. Igy nem kerultem be allamira, mert 120 kell (nappalin 117, erdekes), csak koltsegteritesre (az is 120, de ott eleg egy tantaryg, es a matekom automatan duplaztak). Ez az igazi szopas :(
Azt megertem, nem vettek at, hiaba van meg a matek szigorlatom, kezdhetem elolrol, de hogy mitol lett hirtelen estin a 84 pontbol 120, azt baromira nem ertem :((((((((((
Meg szebb, hogy fedeznem Diakhitelbol, de az csak oktoberben jon meg, es szeptemberre mar be kell fizetni a 120 tandijat. Lehet, hogy megsem kezdem el?
[quote:97def2183a="_Joel"]Bokrosnak volt igaza:) Tandíjat...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:1af08ee446="Celtic"] Lehet, hogy megsem kezdem el?
Nezd a masik oldalarol. Egy normalis felveteli rendszer, ahol el is beszelgetnek az illetovel a szemelyes normairol, preferenciairol, "maga minek jott ide" alapon sokat segithet, hogy ne valami fura pontszamok alapjan orosz rulett alapon keruljenek be a nem megfelelo emberek az egyetemek allamilag finanszirozott (tehat a szuleink, a te meg az en adombol fizetett) helyeire... Persze a tomegkepzest ez hatraltatna... Csak kozben meg a doktoranduszkepzes szinvonala is esik, mert a tanszekek oket nezik *.*-nak es veluk vegeztetnek el olyan munkakat is, amiket nem nekik kellene (es ez mar megint penzkerdes).
Golyataborban szoktunk iratni egy felig vicces de teljesen komoly minta zh-t olyan dolgokkal, amiket elvileg meg kellene tudni valaszolnia minden odajovonek (najo, a csillagpont osszekotheto-e a foldelessel kerdesre en se tudtam meg meg most se tudnek valaszolni:)... nem nagyon szoktak megutni a 40%-ot sem a kedves urak es holgyek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:b361f07ca3="Celtic"]Jegyzet nincs, de bemehetsz a suli epuletbe tanitasi idon kivul es FLOPPY-n letoltheted a jegyzetet, netre nem teszi ki :(
Hiaba mondom, hogy tavoktatasos hallgato vagyok es videki, eppen beerek a suliba, az ot nem erdekli :(
Ezért (is) létezik a GDF supportnete, ahol minden szemét létezik természetesen a puskától az ilyen jegyzetig. Egyvalaki megszerzi és kirakja a netre. Évente 1* kell újra megcsinálni, hogy ha frissül, az újabb nemzedék tudjon róla :D
Egyébként hasonlóval mi is foglalkoztunk anno bizonyos tanároknál. Elején csak kértük az időpontokat. Később levezettük neki, kozvetve bár, de tőlünk kapja a fizetését, úgyhogy húzza meg magát, de veszettül. Amikor erre is visszaszövegelt, elkezdtük munkaidőben telefonokkal bombázni az igazgatót (nem ám mindenféle helyettest meg mifenét), néhányan személyesen rá is nyitották az ajtót, mikor 10 perccel korábban érkeztek a Számalkba 1-1 vizsgához. Hidd el, első héten egy ülőgumó volt, harmadik héten kenyérre lehetett kenni :wink:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:c21e650b15="_Joel"]
Az egyetemen atadott tudas az alap egy adott szakmahoz. En nem tekintem informatikusnak azt, akivel nem lehet a gödeli tételekről, a kvantummechanikáról, az OO tervezési mintákról, Bóde és Nyquist diagrammokról, Fourier sorba fejtésről stb stb lehetne sorolni... elbeszélgetni. Nem azért, mert ezek mindegyikét aktívan használná valaha is - csak egyszerűen ott van a fejében a sémája a dolgoknak és ha szembekerül egy problémával, amit ezek alapján intuitíve könnyebben old meg (egyáltalán képes intuitív problémamegoldásra!!!) akkor képes ezeket használni...
Őőőő... izé...
Szerintem meg pont a munkaadók mennek el ebbe az irányba, hogy elég valami minimális tudás, tulajdonképp szakmunkás vagy, csak számítógéppel dolgozol. Nézd meg akármelyik nagyobb szoftver filozófiáját (MS, SAP...): nem kell tudnod, mi történik, ne is érdekeljen. Ha érdekel, menj el tanfolyamra, de ott sem kapod meg azt az információt, ami jó esetben kielégítene.
Viszont értesz ahhoz, mi van a képernyőn, többhöz nem, ergo olcsó vagy.
És az egyetemek kezdik kiszolgálni ezt az igényt.
a.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:009f2ad501="kisg"]
Miaz hogy kereszten nincs képfeldolgozás???? Azért ez genyóság azokkal szemben, akik egyenesben végigszivjak...
Üdv,
kisg
Turot. A vizsga konnyebbik fele, amibol meg pontot konnyebben lehet szerezni, az pont a kepfeldolgozas.
Amugy, felesleges fikazni a BME-t, hogy igy szar az eloadas, meg ugy nincs gyakorlat, stb. Szerintem az elmeleti oktatas szinvonala igenis kiemelkedo, de ehhez termeszetesen a hallgato, mint megfelelo befogado kozeg is kell. Aki nem akar tanulni, azzal nem tokolnek sokat. Aki meg igen, annak megvan ra a lehetosege.
Teny, hogy gyakorlati kepzes teren a BME, de nagy altalanossagban egyik europai egyetem sem veheti fel a versenyt egy MIT, Carnegie Mellon, Stanford, stb. szintu intezmennyel. Viszont europai viszonylatban jonak tartom - van osszehasonlitasi alapom Svedorszagbol es Nemetorszagbol -, hiszen jonehany olyan tanszek van, ahol szakirany/PhD kepzes kereteben vilagszinvonalu emberekkel dolgozhatsz egyutt (igen, az AUT tanszek, es vezetoje, Dr Charaf Hassan egy jo pelda erre). Szoval aki tehetseges, es van ra penze/ideje, hogy egyetemre jarjon, annak van is lehetosege. A tobbiek meg szivnak, es sirnak. Ez van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:ec784b8473="airween"]Viszont értesz ahhoz, mi van a képernyőn, többhöz nem, ergo olcsó vagy.
És az egyetemek kezdik kiszolgálni ezt az igényt.
MS,SAP,Linux (nyugodtan vegyük ide): felszínes tudás mindenhol csak felszínes. Aztán jönnek a tanácsadók 100ezres napidíjért rendberakni azt amire a felszínes tudás nem elég. Ez minden rendszernél és nagyon sok szakmában így van (lásd építkezések - lassan kezdem átérezni mekkorát fogok ezzel sz@pni jövőre, ha nekikezdünk:).
Az meg mindenkinek a saját döntése, hogy egy adott szakmában melyik szinten reked meg, esetleg vált-e egy másik szakmára. Valahogy ennek a megrekedésnek az elkerüléséről szólna a sokat hangoztatott "élethosszig való tanulás".
Én valahol ott kezdem el értékelni mások tudását, amikor nem azt látom, hogy meg tudnak valamit csinálni, hanem azt, hogy a hibákat fel tudják ismerni. Összehasonlíthatatlanul bonyolultabb folyamat egy rendszerben lévő hibát megkeresni és levadászni mint az adott rendszert létrehozni. Lényegesen több intuíciót, vagyis lényegesen több tapasztalatot és bonyolultabban szerveződött agyi mintákat feltételez ugyanis... Sokszor fordult elő velem is, hogy nem bírtam rájönni egy probléma megoldására, majd valami teljesen más helyzetben hirtelen kivilágosodott és beugrott a módszer (tipikusan zuhany alatt, evés közben, egyéb input/output tevékenység idején, vagy alvás után félálom üzemmódban). De ezzel biztosan más is így van...
Életem legnagyobb x86 asm kódja úgy 17 évesen egy 80k-s txt volt (úgy 19k-ra fordult:) és még DOS-os időkben élve az akkor igen divatos RealFlat módszerrel hajtotta az adott alkalmazást (egy lemezújság volt amúgy). Az egérkezelésben még valamikor az elején elkövettem egy nagy bakit, ami miatt egy hónapig kerestem egy nehezen reprodukálható, de akkor a gépet csontig fagyasztó hibát (azt hiszem valamelyik regiszter felső 16 bitjét nem állítottam vissza, pedig kellett volna amikor az interrupt kezelő megjött és visszatért - régen volt na)... vicces volt amikor végre rájöttem (a videómemóriába szemetelt fagyás előtt a program, innen lehetett végülis felderíteni).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:76b9cadb14="_Joel"][quote:76b9cadb14="Celtic"] Lehet, hogy megsem kezdem el?
Nezd a masik oldalarol. Egy normalis felveteli rendszer, ahol el is beszelgetnek az illetovel a szemelyes normairol, preferenciairol, "maga minek jott ide" alapon sokat segithet, hogy ne valami fura pontszamok alapjan orosz rulett alapon keruljenek be a nem megfelelo emberek az egyetemek allamilag finanszirozott (tehat a szuleink, a te meg az en adombol fizetett) helyeire... Persze a tomegkepzest ez hatraltatna... Csak kozben meg a doktoranduszkepzes szinvonala is esik, mert a tanszekek oket nezik *.*-nak es veluk vegeztetnek el olyan munkakat is, amiket nem nekik kellene (es ez mar megint penzkerdes).
Igyekszem nezni, de sajna az ilyen dolgok idonkent nem azon mulnak, hogy akarom vagy nem. Ez az elbeszelgetes nem is lenne rossz...Az az erdekes, a PTE lapjaban olvastam, hogy texasi diakok jartak itt, es nem ertettek, hogy miert nem fiztet a nappali hallgato es miert fizet a tavos? Hiszen megiscsak az elso hasznalja inkabb az epuleteket, tanarokat, jegyzeteket, stb. Hat, van benne valami, nekem is az az erzesem, hogy tandij kellene (az a havi 2e nem is sok, nehogy mar valaki azt ne tudja kinyogni...) maris nem lenne olyan tomeg a sulikban. Talan. Vagy nem...De ha nincs fejkvota, mi lehet a normalis finanszirozas a felsooktatasban?
Golyataborban szoktunk iratni egy felig vicces de teljesen komoly minta zh-t olyan dolgokkal, amiket elvileg meg kellene tudni valaszolnia minden odajovonek (najo, a csillagpont osszekotheto-e a foldelessel kerdesre en se tudtam meg meg most se tudnek valaszolni:)... nem nagyon szoktak megutni a 40%-ot sem a kedves urak es holgyek.
Pedig egyszeru. Ha elokotrom a 15 evvel ezelotti szakmunkasvizsgamrol az emlekeket, akkor az jon ki, hogy nemcsak, hogy osszekotheto, hanem ossze is van :) Az a nulla.
Es meg csak nem is villanyszerelo a szakmam :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Huh, hulyeseget mondtam :(
Term. nem kotheto ossze, hiszen a nulla es foldeles mas...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:2e0bc70f73="Celtic"]Huh, hulyeseget mondtam :(
Term. nem kotheto ossze, hiszen a nulla es foldeles mas...
Nemnem,
-Mi az? Megy az utcán 3 villamos és egy gépész mérnök?
-?
-A három fázis, meg a nulla.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ott tevedtem meg, hogy ugy emlekeztem:
"Osszekotheto-e a nulla es a csillagpont?" Utana megnezve lattam, hogy a foldrol van szo... Namindegy, most mar ismerem a Bode-diagrammot is, de azt se ertem :)
Mindenesetre orulnek, ha a BME-n is lenne esti tagozat...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:3b03be4ab5="sz332"]
[quote:3b03be4ab5="nug"]
Linux oktatas meg ne legyen resze az alapkepzesnek. Helyette van altalanos unix ismeretek, illetve a prog. laborok egy reszet valamely unix alatt kell/lehet csinalni.
Linux oktatás LEGYEN RÉSZE az alapképzésnek. Legalább alapvető felhasználói szinten. Mert simán odakerülhetsz egy Linuxos gép elé valamelyik cégnél... De igazából csak akkor ér az egész valamit, ha otthon is foglalkozik vele az ember. Különben 0.
Mondod hogy legyen linux oktatas. Jol van de akkor legyen Windows meg Solaris oktatas is. Lassuk be azert ez mar tulzas. Majd megtanulja az ember munkahelyen vagy otthon amire epp szuksege van. Van halozatok, oprendszerek, stb. altalanos tantargyak amik megfelelo alapokat adnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hello,
[quote:e87812f649="_Joel"]
MS,SAP,Linux (nyugodtan vegyük ide): felszínes tudás mindenhol csak felszínes. Aztán jönnek a tanácsadók 100ezres napidíjért rendberakni azt amire a felszínes tudás nem elég. Ez minden rendszernél és nagyon sok szakmában így van (lásd építkezések - lassan kezdem átérezni mekkorát fogok ezzel sz@pni jövőre, ha nekikezdünk:).
Azért azt vegyük észre, hogy a "tanácsadó" attól tanácsadó, hogy máshonnan jött. És esetleg többet foglalkozott az adott témával, mondjuk úgy, hogy kiegészítőt végzett szakmunkás, nem sima szakmunkás. :)
[quote:e87812f649="_Joel"]
Az meg mindenkinek a saját döntése, hogy egy adott szakmában melyik szinten reked meg, esetleg vált-e egy másik szakmára. Valahogy ennek a megrekedésnek az elkerüléséről szólna a sokat hangoztatott "élethosszig való tanulás".
Igen, ha jobban belegondolsz, nem sokan írnak (pl.) C fordítót a munkahelyükön. Hál' Istennek vannak emberek, akik szánnak a szabadidejükből annyit, hogy ezt megteszik, mert érdekli őket.
Számomra inkább programozó/informatikus az az ember, aki igenis fordít valamennyit az "önképzésre", és ha máshol nem, de önmaga előtt felmutat néhány dolgot. És nem kell egyből kernel folttal kezdeni. :)
Talán erre gondoltál, mikor a "megrekedés" fogalmát felhoztad... :)
[quote:e87812f649="_Joel"]
Én valahol ott kezdem el értékelni mások tudását, amikor nem azt látom, hogy meg tudnak valamit csinálni, hanem azt, hogy a hibákat fel tudják ismerni. Összehasonlíthatatlanul bonyolultabb folyamat egy rendszerben lévő hibát megkeresni és levadászni mint az adott rendszert létrehozni. Lényegesen több intuíciót, vagyis lényegesen több tapasztalatot és bonyolultabban szerveződött agyi mintákat feltételez ugyanis....
Azt se felejtsük el, hogy gyakran a probléma nyomásától nem látod a megoldást, nem tudsz "kiszabadulni" annak fogságából. És akkor jön a tanácsadó, aki szépen (esetleg papírból olvasva) végignézi a lépéseidet, és az egyiknél észreveszi, hogy kihagytad.
Bocs, ha cinikusnak tünne az utolsó rész, de elég rossz tapasztalataim vannak.
a.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:b3944c8fc7="airween"]Bocs, ha cinikusnak tünne az utolsó rész, de elég rossz tapasztalataim vannak.
Amugy a mondas ugy szol, hogy a szakerto az, aki a masik varosbol jott. Aki masik kontinensrol az az ENSZ szakerto:)
Koszonom, hogy arnyaltad a mondandomat - alapvetoen nem mondd neki ellent, de uj jelentest visz be a kepbe, ami igy elolvasva jot tesz neki.
A szakma gyakorlati oldala rengeteg gyorsan avulo tudast adhat az ember kezebe, amiben veszelyes megkapaszkodni. Mire megy ma az aki Clipper-ben fejlesztett 10 eve ugyfelszolgalati rendszert, es soha nem valtott at masik technologiara - talan a meglevo ugyfeleibol meg megel egy darabig, de ujakat biztosan nem szerez. Valami ilyesmire gondoltam megrekedes cimen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:e25ac300c7="airween"]Nézd meg akármelyik nagyobb szoftver filozófiáját (MS, SAP...): nem kell tudnod, mi történik, ne is érdekeljen. Ha érdekel, menj el tanfolyamra, de ott sem kapod meg azt az információt, ami jó esetben kielégítene.
Ezzel vitatkoznék. Vegyünk egy egyszerű windowsos hálózatot: AD, Exchange meg mondjuk egy ISA2k4, hogy többet ne mondjak (pedig még jöhetne ez-az). Ezeket jól beállítani elég komoly tudást igényel ám!
Persze össze lehet kattintgatni mindenfélét, ami hamar összeszakad, de ismétlem, jól beállítani nem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik.
(Bár én nem foglalkozom mélyebben Windowszal, de jópár kollégám igen, szóval nem csak úgy mondom, amit mondok.)
Amúgy ha nem szereted az ilyen felületeket, foglalkozz Ciscoval, ott még mindig a CLI fordul elő legtöbbet. ;) Nem is nyúl hozzá a felhasználó. :D
(Az egyik kliensünknek már sikerült jópár szerverét taccsra vágni, a switch-ek, routerek viszont f@szán működnek, mert nincs hozzá kattintgatós felület :D)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hello,
[quote:d9fe133900="doszy"][quote:d9fe133900="airween"]Nézd meg akármelyik nagyobb szoftver filozófiáját (MS, SAP...): nem kell tudnod, mi történik, ne is érdekeljen. Ha érdekel, menj el tanfolyamra, de ott sem kapod meg azt az információt, ami jó esetben kielégítene.
Ezzel vitatkoznék. Vegyünk egy egyszerű windowsos hálózatot: AD, Exchange meg mondjuk egy ISA2k4, hogy többet ne mondjak (pedig még jöhetne ez-az). Ezeket jól beállítani elég komoly tudást igényel ám!
Nem értem - hol az ellentét? Mivel vitatkozol? :)
Én nem azt mondtam, hogy nem kell tudás. Én "csak" azt mondtam, hogy nem tudják, hogy működik. Megtanítják a kattintást, és hogy annak mi lesz a következménye. Ehhez bizony tanulni kell, nem is keveset.
De a többség a háttérben húzódó kapcsolatokat nem veszi észre - én erre gondoltam.
[quote:d9fe133900="doszy"]
Amúgy ha nem szereted az ilyen felületeket, foglalkozz Ciscoval, ott még mindig a CLI fordul elő legtöbbet. ;) Nem is nyúl hozzá a felhasználó. :D
(Az egyik kliensünknek már sikerült jópár szerverét taccsra vágni, a switch-ek, routerek viszont f@szán működnek, mert nincs hozzá kattintgatós felület :D)
Semmi köze a felületnek a tudáshoz, illetve az eszköz ismeretéhez. :)
Windowsból is lehet profi valaki, meg Ciscoból is (vagy Linuxból is) szakmunkás.
a.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyebkent engem az sem zavar, hogy az autóvezetéshez nem kell ismernem az autó felhasználói interfészén kívül mást. De mondjuk nem is hívom magam emiatt autószerelőnek vagy autótervező mérnöknek. Meg aki otthon minden tiszteletemet kivívva bütyköli a Trabantot, az sem hívja magát annak.
Ezzel szemben tegyük fel a kérdést, hogy az informatikában minden otthoni buherátor informatikus lehet mindenféle papír, diploma, meg egyebek megszerzése nélkül? Ugye nem lenne jó.
Ami SAP meg MS mélyebb vagy felületesebb ismeretét illeti.. ezeket a cégekhez és termékekhez kötődő vizsgákat alapvetően fontosnak érzem az adott céggel foglalkozó szakik számára. Ahogy nem lehet a szomszéd ótószerelő BMW márkaszervíz bizonyos dolgok megléte nélkül, ugyanígy fontos egy adott cég adott megoldásaival foglalkozó "szakértők" számára is valamifaja minőségbiztosított, a gyakorlatban 80% valószinűséggel előforduló 20%-nyi leggyakoribb hiba/alapeset/scenario ismerete, amiknek az elsajátítására a tanfolyamok azért valamennyire jó alapot adhatnak (főleg ha vizsga is van belőlük). A leggyakoribb 20%-on túli esetekben pedig már ígyis úgyis intuíció kell. Vagy support contract a vendortól. És eszkalációs út a support organizáción belül. Egészen a sustaining mérnökig:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:c8e283b138="airween"]Hello,
Nem értem - hol az ellentét? Mivel vitatkozol? :)
Én nem azt mondtam, hogy nem kell tudás. Én "csak" azt mondtam, hogy nem tudják, hogy működik. Megtanítják a kattintást, és hogy annak mi lesz a következménye. Ehhez bizony tanulni kell, nem is keveset.
De a többség a háttérben húzódó kapcsolatokat nem veszi észre - én erre gondoltam.
Ja, oké, értem.
Semmi köze a felületnek a tudáshoz, illetve az eszköz ismeretéhez. :)
Windowsból is lehet profi valaki, meg Ciscoból is (vagy Linuxból is) szakmunkás.
a.
Persze, a vége már csak vicc volt. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Helló!
Mint végzett infós + doktorandusz néhány adalékkal szolgálnék a vitához:
1. Az egyetemen rengeteg lehetőség van, de mindenki maga kaparja ki a gesztenyét.
2. Oktattam prog 1 labort villanyosoknak és infósoknak. (Villanyosoknak Pascal, infósoknak C). Teljesen mindegy, hogy mit oktatsz, ugyanis a csoportjaim FELE MEGBUKOTT A LEGKONNYEBB TARGYON. Ezek után nem csoda, hogy amikor az érdekesebb részek jönnének (pl. OO technológiák, design patterns), akkor csak pislognak, mert még mindig a for ciklusnál tartanak.
3. Gondoltam, hogy ne legyen unalmas az anyag, ne a maradékos osztást írjuk meg 80 féle algoritmussal, hanem legyen valami erdekes. Csináltam 1 oldalon (kb. 3. laborra) Mandelbrot halmaz rajzolot. Azt vártam, hogy ettől majd felcsillan a szemük, és érdeklődni fognak. A nagy ...-t. Úgy ültek ott mint egy rakás zombi, és aztán még bepanaszoltak az előadónál, hogy nem tanulták a komplex számokat, én meg szivatom őket.
4. A HK néhány dologban nagyon jó, de oktatási szempontból kritikán aluli sok esetben. Pl. sok hallgatónak (és a HK bizonyos tagjainak is) az a véleménye, hogy infósnak nem muszáj programoznia tudnia, elég ha az "elveket" érti, és "szemléletet" kap. Az ilyen "átfogó szemlélettel" rendelkező managerpalántákat egy közepes programozó úgy veri át, ahogy akarja. Az ilyenek ne kapjanak infós diplomát. Meg olyanok se, akik pénzért veszik a progházit, és amikor belekérdezek, akkor még nekik áll feljebb.
5. Az AUT tanszék jól csinálja. Ha több olyan tanszék lenne, akkor sokkal jobb lenne az egyetem. És távolról sem MS tanszék, mert jelenleg pl. Linux programozás tárgy is csak náluk van.
Üdv,
kisg
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:6f5745c086="_Joel"]Ezzel szemben tegyük fel a kérdést, hogy az informatikában minden otthoni buherátor informatikus lehet mindenféle papír, diploma, meg egyebek megszerzése nélkül? Ugye nem lenne jó.
Igen. Ha megnézed, nagyon sokan úgy indulnak el, hogy otthon összekattintgatnak mindefélét egy Windows-rendszeren. Ebből jönnek a kis, maximum 20 fős cégeknél a mindentudó informatikuspalánták, akik már tudnak leírás nélkül tonert cserélni és közölni, hogy nem megy a net. Ezután már érdeklődni is szoktak a megoldások iránt, ahogy én láttam (és csináltam) rövid időn belül nem az érdekli az embert, milyen számot kell hívnia, hanem mit kellene csinálnia a telefonálás helyett. Aztán vagy tanulja az adott szakmát, vagy nem.
De igazából az informatikus is egy elég általános megfogalmazás, mivel ezen belül ugye elkülönül a hardver és szoftver ismerete, a szoftveren belül elkülönül a rendszeradminisztrátor, programozó, operátor, helpdeskes ismerete. Tehát lényegében az internetszolgálatód helpdesk-jén a telefont felvevő srác is informatikus, bár amikor azt mondom neki, hogy Postfix-szel küldöm a levelet, akkor azért rövid habozás után biztos ami biztos megkérdezte, be van-e pipálva az SMTP-autentikáció :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eltén sem jobb a helyzet. Valahol már említettem, hogy volt olyan legalább harmadéves, aki megrémült az mc-től, mert kdevelop-os hf-t akart bemutatni. Nagyon látszott rajta, hogy nem tudja, mit csináljon.
Első félév: programozási környezet - gyakorlat lényegében csak linux, ea-n vms is van.
És a kérdéses tárgy estén már a 4. félév, hogy linuxon is be kell mutatni hf-t.
Azért a progkör zh-k viccesek tudnak lenni, némelyik zh-ban egetverő baromságot írnak, pedig az előadás anyaga alapján (és még csak nem is kell hozzá a gyakorlat) bármely kérdés korrektül megválaszolható.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni