Videó szerkesztő

Fórumok

Amit szeretnék. Egy mp4 videó, ami vetített képekből áll, az első képet szerkeszteni. Milyen eszközzel lehet ezt kivitelezni? 

Hozzászólások

Köszönöm.  Szuper program. Olyannyira, hogy érdemes lenne rendesen megtanulni a használatát. :)

Mindenesetre nem volt olyan bonyolult. Létrehoztam egy új sávot a megfelelő frame-et exportáltam, külső programmal szerkesztettem a png képet, beillesztettem az új sávra, kicsit effekteztem és mehetett a renderelés. 

Majd egyszer, ha lesz időm megismerkedek vele alaposabban is....

Ugyanezt kellene csinálni Adobe AfterEffects-ben, Final Cut-ban, iMovie-ban… utóbbiban picivel kevesebb gomb van, de a feladat bonyolultsága nem tűnt megugorhatatlannak ebben se :) meg ingyé van.

Az mp4 miatt meg úgyis újra kell renderelni az egészet, így van megírva a tömörítő algoritmusa, evvan.

Igen, lehetne használni méregdrága fizetős, zárt szoftvert, de minek? Főleg ha csak egyszer kell, egy ilyen kicsi szerkesztés erejéig. Erre tökéletes a Kdenlive, Oneshot, de az én titkos kedvencem a Blender, sokan nem tudják, hogy nem csak 3D-t tud renderelni, hanem videót is tud szerkeszteni. Sokan nem szeretik ebben a szerepkörben, mert eltér a felülete a hagyományos videószerkesztőktől, de megszokható.

mp4-nél sem kell feltétlenül átkódolni az egészet. Elég csak levágni azt a részt, amiben a nyitó kép van, ezt meg lehet tenni index frame határán, így újrakódolás nélkül megcsinálható, majd az új képből lehet videót csinálni, ezt is csak egyszer kell bekódolni, és a kettőt megint össze lehet fűzni újrakódolás nélkül.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Bugos hulladék, soha nem fogok többet semmit csinálni benne. Slideshow-t csináltam benne három éve, egy idő után (pedig 10 perces volt a videó), elkezdett bezárni, majd bármit csináltam az első diát minden sideshow részén a címek között torzítva rakta bele. Úgyhogy csinalhattam meg mindent újra másban. 

Nem tudom, hogy a modernebb kódekekkel, mint a h264-265 hogyan boldogul. Anno azt mpeg2-re, meg divx-re tervezték, mp4-ből konténert kezel. Nem kizárt, hogy azóta felkészíthették ezekre. Azt se tudjuk pontosan, hogy milyen kódeket használ a kolléga, az mp4-ből ítélve nem VP8-9, nem AV1, annyi biztos. Valószínű h264.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Akkor is csak kényszerből :D

 

Emlékszem még vdubbal csináltam CS 1.5 videót, ami azért volt érdekes, mert a CS anno tudott magától felvenni ingame tartalmat, viszont azzal a csavarral, hogy framenként csinált belőle egy képet. A végén össze kellett őket fűzni videóvá vdubban. Akkoriban még nem volt Fraps.

 

Régi "szép" idők...

Hivatásos pitiáner - Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @

Amúgy viccet félretéve, egy koca, életében soha videót nem vágó ember elboldogul ezzel a davinci resolve-al?

Mi az amire tapasztalat alapján az ingyenes verzió alkalmas, ha csak családi videók vágdosása totál amatőr szinten a feladat?

Telefonon csinálunk mostanaban sok rövid videót, de orbitalis hatalmas felbontason rögzítenek ezek a telefonok, és még orbitalisan nagyobb helyet foglalnak utána a videók. Nincs kapacitás gugli drajvban tartani mert folyton rinyál h. betelt az ingyenes tarhely. Innentől meg gépre kellene menteni, akkor meg már ott valamivel kisebb felbontason és bitrate-n, de még mindig bőven jó minőségben kellene tartani.

Régen próbalkoztam a Handbrake-el, de kb ez a max amit értek a témához.

Nehezen boldogul, ha előtte nem használt meg ilyen szoftvert, de ez nem a Davinci sajátossága, a Premiert, Sony Vegast, Blendert, stb. se könnyebb semmivel használni. Alapvetően nem is az átlag felhasználóknak vannak ezek, persze használhatók nekik is, de meg kell szokni, lehet tutorialt is érdemes megnézni hozzá. De még csak a médiafájlok világa is, tisztában kell lenni konténertípusokkal, kódekekkel, mindenféle tömörítési fogalommal (frame-típusok, bitráta, színkodolás, stb.), hardveres oldalával, stb.. Nem olyan nyilvánvaló, hogy egy klikkes felhasználó azonnal kezelje. Nem csak a videóvágás, képszerkesztés, rajzolás, fotószerkesztés, professzionális DAW szoftverek, CAD, TDP-megoldások, stb. mind olyanok, hogy ECDL Mancika nem kattintgat el bennük továbbképzés nélkül.

Telón érdemes lenne beállítani a kameraappban, hogy ne csilliós megapixeles beállításon vegyen fel. Nem csak azért, mert a helyet pocsékolja, de a túl nagy felbontás overkill, a teló szenzora úgy se valami jó, felesleges erőltetni a nagy felbontást. Gyártók beleteszik, hogy ráírhassanak mindenféle marketingpúdert, mert az menő, a felhasználó meg majd az hiszi, hogy ezzel forgatja a következő hollywoodi szuperprodukciót, mert 4K.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

"De még csak a médiafájlok világa is, tisztában kell lenni konténertípusokkal, kódekekkel, mindenféle tömörítési fogalommal (frame-típusok, bitráta, színkodolás, stb.), hardveres oldalával, stb.."

szerintem manapság Mancikának a legtöbb népszerű, kommersz vágóprogramban nem kell ezekkel foglalkoznia, egyszerűen nincs vele dolga, vagy az elméleti tudást a gyakorlatban "úgysem tudja" alkalmazni,

mire is gondolok?

szerintem nem tévedek, ha azt állítom, hogy a legtöbb rögzített felvétel jelenleg mp4 konténerbe, H.264/AVC vagy H.265/HEVC-be megy, "amit" (az elterjedt profile/level-eket tekintve) az összes népszerű vágóprogram olvas/dekódol, így az eredetileg fényelő programból "kinőtt" Resolve is, 
az "exportálásnál" Resolve-ban hasonlóan "egyszerű" a helyzet, a felkínált Youtube/Vimeo/Twitter/Dropbox preseteknél gyakorlatilag csak a frame rate-et, meg mp4 eseten, a képet tekintve a H.264/H.265 codec választást kínálja fel, még bitrate-et sem tudsz állítani, ha azt szeretnéd, akkor persze van rá lehetőség, van custom ill. H.264/H.265 Master preset is, de ott is eléggé korlátozottak a lehetőségek, jóval szegényebbek, mint egy csak enkódolásra használt programnál, 

és szerintem jól van ez így, én még nem láttam/hallottam olyan esetről, hogy a szélsőségeket leszámítva, a minőséget nézve, akár a GOP méretét állítaná az ember, vagy azzal foglalkozna, hogy akkor most Arithmetic coding legyen vagy Huffman, vagy ...

ha nem encoder-t/decoder-t implementálsz, akkor miért lenne hasznos számodra a "frame-típusok" ismerete? volt olyan az életedben, hogy tfh. az adott enkóder egyáltalán lehetővé tette, a P/B frame-ek "állítgatásával" jelentős minőségjavulást értél el, és megérte vele foglalkozni?

Igen, mert megmutattad neki, meg beállítottad. De ha saját magának kellett volna rájönnie, akkor szerinted ment volna? Egy felnőttnek sem megy, amíg meg nem tanulja. Ezek a tartalomelőállításra szolgáló professzionális szoftverek mindegyike elég komplex, nem magától értetődő, ennyi volt a mondandóm lényege. Nem olyanok, mint egy Notepad, hogy elindítod, és az egész magától értetődő, csak írod a szöveget, és mindent fogsz tudni.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Ja, de akkor is eligazítottad, meg a netes videókból képezte magát, akkor sem képzés nélkül tudta. Ennyi volt a lényeg, amit érzékeltetni szerettem volna, ezek a szakmai szoftverek mind ilyenek, ha ilyennel találkozok, még nekem sem szokott menni azonnal, nem látom át melyik funkció mire való, amíg valami tutoriált meg nem nézek, el nem olvasok róla, stb.. Pedig én 41 vagyok és kb. 30 éve PC-zek.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Ez egyáltalán nincs így, a tanulás, értelmi képesség nem életkorfüggő. Ez simán embere válogatja, és náluk se az életkor a döntő tényező, hanem egyéb adottságok. A Blender amúgy sem az elmúlt 10 évben bejött technika, csak maga a szoftver 28 éves, és már jóval előtte is voltak 3D-s modellező programok, meg GPU-k, grafikus API-k, videóvágó szoftverek, max. csak sokkal drágább volt, sokkal drágább hardveren lehetett csinálni, és kevesebb embernek volt hozzáférhető. Meg tudnám simán tanulni, a vicc az, hogy valamilyen szinten érdekelne is, lehet egyszer belevágok, de attól tartok, hogy mi van, ha nem tudom mire használni. Na meg az embernek kell szelektálni, mert mindenhez nem lehet érteni ma már, annyiféle terület van, olyan mélységben, hogy egyhez is kevés egy élet. Ha csak simán videót kell vele vágni, az a része még könnyebb lenne, csak nálam az a bökkenő, hogy videót sem kell vágni, mert eleve nem is rögzítek, nem foglalkozok videózással, publikálással, vagy olyan területtel (pl. gaming, oktatás, stb.), ahol jól jönne.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Az első felével egyetértek.

A másodikra: már nagyon régóta sokkal jobb 4K-ban videózni mobilon, mint 1080p-ben. Kisebb felbontású kijelzőn lejátszva is szembetűnő a különbség. Ez a tapasztalatom S8, S10+, és iPhone 13 pro-nál.

Én egyébként kb egy éve használom csak a DaVinci Resolve-ot, mióta a gyerek megvan és gimbal+mobil párossal csinálok családi videókat. Szóval erősen hobbi szinten vagyok.

Én a wondershare filmora-t használom, igaz fizetős, viszont volt egy olyan akciójuk hogy valami 20 ezer forintért örök licence-t kapok. Akkor lecsaptam rá, azóta jön az ingyen update.

A Blender videóvágó része még olyanoknak is idegen szokott lenni, akik évek óta vágnak videót hagyományosabb szoftverekkel. Tény, hogy sajátos logikája van, tanulni kell a használatát, de én mégis ezzel állnék neki, ha milliárd dolláros filmstúdiók meg tudtak vele csinálni sok millió dolláros bevételű AAA mozi/animációs filmeket, akkor nehogy már nekem, mint egységsugarú felhasználónak ne feleljen meg. Ennek ellenére a Shotcut sem rossz, ha neked az működik, vágj azzal.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

gondolom azert, mert vszinu (nem ismerem) inkabb kompozitor es nem linearis vago mint pl. az adobe premiere.

anno 15 eve dolgoztunk kisfilmen, igaz nem blenderrel (nem is tudom letezett-e mar, de ha igen akkor is vszinu meg eleg basic lehetett akkoriban), ott a 3D render Maya-val tortent, es valamilyen kompozit video editorral lett osszerakva, ami nem csak idoben vagott de "terben" is, az egyes layereket, de pl. meg a fenyeket is kulon lehetett rarakni a kepre. a maya le tudta ugy renderelni a scenet hogy tobb kepet dobott ki minden kepkockara, pl. a hatteret, a figurat, a fenyeket kulon kulon tiff-ekbe, es ezt a kompozitnal raktuk ossze egybe. ha jol sejtem a blendere is hasonlo funkciora keszult, azert tunik bonyinak annak aki nem erre vagyik :)