eSIM tapasztalatok?

Kb. három hete vettem a Telekomnál eSIM-et a Galay Watch 4 okosórámba (az órát nem a Telekomnál vettem).

Többszöri próbálkozás, eSIM felvétele, törlése, majd újbóli felvétele után most ott tartok, hogy van LTE az órán, viszont a hívások se ki, se be nem jönnek. Telekom és Samsung természetesen pingvinezik. A Samsungnál megállapították, hogy az órával minden rendben, a legfrissebb szoftver van rajta, és jól van beállítva.. A Telekomnál közölték, hogy valószínűleg valamilyen rendszer átállás miatt van probléma az eSIM-ekkel, mert egy ideje megnőtt a panaszok száma. Azt javasolták, álljak féllábon néhány hétig, és egyszerre csak jó lesz :-(

Ennek 3 hete.

Van valakinek telekomos eSIM-je? Tapasztalt hasonlót mostanában?

Hozzászólások

iphone, apple watch, telekom esim: tökéletes

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

2018 osze ota Telekom eSIM van a telefonomban, 2 eve pedig az oramban is. #worksforme

iPhone, Telekom esim, az egyetlen a készülékben, hibátlanul működik.

Önálló előfizetés, vagy ugyanaz a szám, mint a telefonod? 

Lényeg hogy először Bluetooth és wifi kikapcsolva próbáld, akkor tisztán a sim-et használja. Ha így jó, akkor a telefon és az óra előfizetés profilja akadhat össze. Nekem játszott ilyet az elején, de nekem watch 3 van, így nem tudom mennyire releváns.

Nálam is ugyanez a helyzet, GW4 + telekom esim. Telefonnal nem nagyon akadhat össze, mert annak más a szolgáltatója.

Ami még feltűnt, hogy az sms is működik az óra sim-jén, ki- és befelé is, csak a hang hivások nem működnek.

Még nem volt kedvem bemenni telekomba, de ezek szerint felesleges is.

Az én problémám megoldódott, telekom gond volt.

2 dologból az egyik vagy mindkettő okozta:

- régi, már nem árusitott csomagom volt multi-sim-mel, amiről kiderült - miután össze vissza telefonálgatott az ügyintéző - hogy nem tudja visszarakni rá a multi-sim-et miután hozzá nyúlt. (elvileg azért nyúlt hozzá hogy kiadjon egy új esim-et nekem, mert levettem az óráról a régit)

- látott valami "hivásértesitő tiltás" beállitást az előfizetésemen és ezt kikapcsolta. (bár a nevéből szerintem semmi köze a hivásokhoz, inkább ahhoz, hogy kapok-e sms-t, ha valaki hivott és nem vettem fel)

 

Az új QR kód beolvasása után kellett egy óra kikapcs-bekapcs is, azóta működnek a ki- és bejövő hivások.

 

(természetesen egy drágább csomagba tudott már csak áttenni, mert a régi olcsóbbat már nem árulják)

Halott. És? Mai napig működnek a szoftverek rajta és az egész ökosztisztéma működik.

Az offline nokia maps-et vissza is lehet sirni az android-on, mert az nincs. A google maps még LTE-s órán sem működik telefon nélkül, bezzeg a régi tizen-es órán vigan navigáltál telefon nélkül...

De miért döntene a tizen halála miatt úgy valaki, hogy többet nem vesz samsung órát? Nehezen hiszem, hogy annyit költött volna a galaxy store-ban fizetős tizen alkalmazásokra, hogy most csődbe megy, ha android-os galaxy watch-ra kell állnia :)

nekem iphone-ban tokeletesen mukodik a telekom e-sim a yetis fizikai sim mellett. bar ha egyiken beszelek akkor kozben a masikra meg az sms-ek sem jonnek meg :(

ha lte jo de hivasok nem mennek, akkor nem a VoLTE kavar be? esteleg azt kinyirni?

Nem találtam VoLTE beállítást az órán, de ha az adatforgalmat tiltom, attól még ugyanúgy nem jönnek rá a hívások.

Az nem zavarna, ha az órán tudnék beszélni, és közben nem jönne sms a telóra... Eleve azt az üzemmódot szeretném elérni, hogy a teló otthon figyel a fiókban, míg kinn vagyok a strandon az órával, vagy épp bringázok - és az órára jönnek a hívások.

iPhone Voda sim +esim tökéletesen működik

I don't run often, but when I do, I run as administrator.

Happy End? 

Írtam a szolgáltatónak még augusztusban egy panaszt, hogy ez mégsem járja, hogy nem működik az agyonreklámozott szolgáltatásuk, és ha nem javítják meg, akkor fogyasztóvédelemnél meg mindenféle felsőbb hatóságnál nekiállok panaszt tenni. 

Eltelt néhány hét, majd jött egy SMS, miszerint most jól nekiállnak vizsgálni az előfizetésemet, és kapcsoljak be mindent, hogy vizsgálhassák. Nem voltam otthon, az e-simes órám meg otthon figyelt a fiókban kikapcsolva. Gondoltam, lesznek újabb körök, aztán végül csak felnyomhatom végre őket a fogyasztóvédelmi meg hírközlési bürokratáknál. 

De nem!

A Té annyira profi, hogy a kikapcsolt eszközön is meg tudta állapítani, hogy minden a legnagyobb rendben van! Meg is írták újabb SMS-ben, hogy csókoltatnak, de szerintük minden oké, és nézegessem a weboldalukat, mert onnan sokat okosodhatok. 

Pár nap múlva be is kapcsoltam az órát, hogy mégis mi ez a nagy örömködés, hogy minden jó. Mondanom sem kell, működött a szolgáltatás, azóta is rendben működik az e-sim. Lehet telefonálni, fel lehet hívni az órát.

Hogy minden rendben volt az előfizetésemmel, azt kizártnak tartom, hiszen úgy javult meg a szolgáltatás, hogy be se kapcsoltam a készüléket. Hogy miért kell sunyiskodnia egy ekkora cégnek, azt nem értem. Mi lett volna, ha megírják, hogy bocs, elbasztuk, de megjavítottuk? Arcvesztés? 

Elég sokszor van olyan hogy egyszerűen fogalmuk sincs. "Rányomok mégegyszer" oszt most jó. Jó? Jó! No akkor szarjuk le, szökőévente lesz vele baj, annyit se ér hogy a logot kinyissuk.

Arról nem is beszélve hogy az üzenetküldés is automatikus és nincs igazán szofisztikálva mert minek. Azt kell látni hogy egy ekkora szolgáltató sem más mint néhány ezer ember összessége aki mind a saját érdekét nézi.

Gábriel Ákos

Dolgoztam sokáig a pénzügyi szektorban, és ott az MNB mint felügyeleti szerv, súlyos milliókra kúrogatja a nagy multikat is, ha valahol a szolgáltatásban ügyfelet szivató, feltáratlan és kijavítatlan hiba van.

Egy volt tékomos ismerősöm mondta, hogy az esim-es panaszok jelentős részével képtelenek voltak mit kezdeni az ügyfélszolgálatokon. Ha az ügyfél nem tolta el a falig a problémáját, akkor úgy is maradt. Úgyhogy akinek hozzám hasonlóan ilyen gondja van, ne restellje a panaszbejelentő oldalra beírni a nyavalyáját.

Mellékszál: hogy mennyire nem az én eszközeimben volt a hiba, azt az is bizonyítja, hogy miután a Samu telefon és okosóra nem szuperált, egy iPhone és Apple Watch is bekerült a tesztbe, de persze azon sem működött. Mindaddig, míg a panaszom hatására fel nem derítették, hogy "nincs semmi hiba".

Gondolom, nem kell hozzá további komment.

Saját telefonom van, a cég adja a SIM kártyát, Telekomos előfizetés. Amikor úgy döntöttem, hogy átállok az eSIM-re, hogy szükség esetén tudjak egy második SIM kártyát használni, akkor a cégen belüli T-s kapcsolattartó mondta, hogy voltak problémák a Telekom eSIM-re átállással, készüljek rá, hogy nem biztos, hogy menni fog. Volt olyan, hogy a szolgáltató úgy bújt ki a problémából, hogy amikor probléma volt, közölte, hogy csak arra a telefonra vállalja, hogy biztos működni fog az eSIM, amelyet tőle vettek meg (!).

Szerencsére nekem elsőre ment, aztán később a telefoncsere után az új telefonnal, meg az órával is megy gond nélkül.

nekem sem működik az esim. azon egyszerű oknál fogva, hogy nincs.

Aki másnak vermet ás, az stack pointer.

Yettel eSIM-mel van valakinek tapasztalata? 

Szerkesztve: 2022. 09. 16., p – 15:20

Nekem egy (független) iphone xs-em van vodás simmel. E mellé aktiváltattam egy T-s esimet. 

Működik benne mindkettő, nem tapasztaltam hibát. Elérnek rajta, nem panaszkodtak hogy nem lennék elérhető. Szépen mutatja mindig hogy melyiknek mi az aktuális térereje és a mobilnet is működik. Van egy olyan opció a telefonban, hogy "mobiladatforgalom-váltás" ami a leírás szerint aszerint vált kártyát hogy éppen milyen a lefedettség. Ez a forgalmi statisztika szerint tényleg vegyesen fogyasztja a keretet. Remélhetőleg nem duplán. :)

Üdv,
N.