Még legénykoromban többször is vezettem vászontetős autókat (Panda, 2CV) és ezek mély nyomot hagytak bennem. Most, hogy már apa vagyok gondoltam, jó lenne valahogy ezt az élményt átadni az új generációnak így lassan két éve nézegettem a hírdetett apró nyitható tetejű autókat 4+ üléssel. Volt minden a palettán, C3 Pluriel, 206 CC, C70, Colt CZC, Adam, iQ, stb. Úgy gondoltam, hogy X aprópénzért vennék valamit, csak az élmény kedvéért.
Aztán nejem közbeszólt, hogy ha már autót veszünk, akkor neki is vannak követelményei: négy ajtó, biztonság, fogyasztás. Itt el is érkeztünk a 5-10X árakhoz, amik csak hellyel közzel elégítik ki az eredeti elképzelésemet (Yaris, n10).
Ekkor rábukkantam a Renault Twingo III egy szériájára, ami vászontetős, alap far motor, hátsókerék hajtás, semmi extra, és nagyon megtetszett. A hirdetett autó párszáz kilométerre volt, de a kereskedés készségesen elhozta hozzánk egy tesztvezetésre. 2016-os évjárat, 50k km, piros szín (jó, egy kéknek jobban örültem volna, de ez sem rossz).
Megvettük, ezzel családi flottánk átlag kora 22 évre fiatalodott. Kapott nagyszervízt, alvázvédelmet. Első francia autó a családban, meglátjuk mennyire váltja be remélt élményt. Mint kisautó elégedett vagyok vele, egy komolyabb úton is voltunk vele családlátogatóban. Lassan az idő is kegyes lesz, hogy lenyitott tetővel menjünk erre-arra.
- hunludvig blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Nem tartassz attól, hogy felvágják a tetőt? Vagy ilyen erővel már az ablak is beb@szható? Nyáron biztos jó dolog, télen mennyire gáz egy ilyen? Gondolom, eleve garázsba való típus, igaz jó szívvel semmilyen kocsit nem szeretek szabad ég alatt éjszakáztatni, de erősen lehetőség függő.
Francia kocsikkal amúgy nekem is jó az élményem, jó kis közlekedőedényeket tudtak gyártani, francia kocsin szereztem jogsit, munkahelyen is az volt. Sebességhatárokat betartva mindenhová elvittek, ahová kellett.
Nekünk is érik valami kocsicsere. Mondjuk nem menthetetlen a jelenlegi kocsink, de 2x év az 2x év...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Télen jobb a cabrio mint nyáron :) A funfactor erős hóesésben a maximális. Menet közben nem esik rád és elég jól néz ki. Ha jó a fűtés és van egy meleg sapkád akkor egyáltalán nem fázol télen, ellenben felhőtlen nyári időben kellemetlenül éget a nap ami ellen nehézkes védekezni vezetés közben. Cabriozni tavasszal/osszel optimális.
Miért vágnák fel a tetőt? ha ettől félsz van egy egyszerű es biztos megoldás: hagyd nyitva a kocsit ! ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elhoztak ? Az nagyon elado volt akkor. :)
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglepődtem rajta, de el. Mondjuk van itt a közelben is telephelyük. Turpisságot nem láttam rajta meg a szervíz sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A címben csak kettő dolog nem stimmel :-P (agy egyik az "új"...) :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Irigykedsz, hogy nincs ilyen fasza kabriód? :D A családjában új jövevény, ilyen értelemben stimmt, a másik viszont passz. Nem a Renault gyártja?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a Renault gyártja ezt is. Az autói mellett :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen, a pályáról biztos kinézik a bömcisek meg az audisták. Más kérdés, hogy városban (is) max azért kell(hetne) nagyobb autó, hogy a városi terepjárók (oximoron :D) le ne zúzzák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számít még, hogy milyen márkajel van az autón, vagy mind kb. ugyanaz a minőség? Évekig volt sulykolva, hogy az olasz = hulladék, a családban egyikkel se volt sose baj. Aztán volt ilyen is, hogy rizsrakéta, aztán a honda is ment egy évtizedig hiba nélkül. A csuda volkswágen vagy mi, meg a társa, a bmw meg folyton szervizben volt, vagy kiesett a kerék az autópályán, vagy leugrott a motor a motorblokk-tartó-gumibakról...
Az én elméletem, hogy a példány számít, lehet ultra-jó bmw-t is venni, meg hulladék fiat-ot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nagyon hiszem, hogy a régebbi tradíciókkal bíró gyártók ma még csinálnak rossz kocsit. Biztos vannak szerencsétlen példányok, esetleg egy-egy rosszabbul sikerült (pl. VW TSI az elején) vagy érzékenyebb (Toyota 1.4-ese, amit csak kicsit nem bele való olajjal ki lehet nyírni) széria, de inkább azt hinném, hogy márkától függetlenül, minél ritkább, nagyobb teljesítményű, vagy agyonextrázott modellt választasz, annál megbízhatatlanabb lesz. Használt kocsinál meg simán eltűnteti a márkák közötti különbséget az, hogy hogy bánt vele az előző tulaj, illetve milyen volt a szerelője.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudtam, hogy gyártanak manapság farmotoros kocsit (eltekintve a középmotoros sportkocsiktól). Elöl csomagtartója van, mint a kispóknak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elöl csak a hűtő van meg pár tartály, a csomagtartó a motor felett van és nem is elhanyagolható méretű (kategóriájában). A farmotor miatt egy dodzsemmel vetekszik a fordulóköre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó kis játékszernek tűnik. Mondjuk ha a 2CV, amit írsz, az egy Citroën 2CV "Kacsa", akkor engem azért az jobban érdekelne (igaz, ez meg jobban megy).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Smart es twingo lényegében ua.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Balesetmentes vezetést a verdahoz.
És hogy tetszik a családnak az élmény, sikerül megfertőzni őket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kölöknek tetszik, feleség tűr.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez jo:)
feleség tűr.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni