- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 829 megtekintés
Hozzászólások
Az a Doom póló :D ... Ritchie pedig már több mint 10 éve halott ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
97-ben már rég a duke nukem 3d és a quake1 robogott, doom addigra már kicsit elavultnak hatott
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még most sem elavult. Játékélményt tekintve semmiképpen sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
teljesen az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A játékélmény hogy tud elavulni? Akkor elavult a sakk is, meg a foci is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ugy hogy mar masra van igeny.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az igény egyénfüggő. Még mindig milliók játszanak a Doommal és a Doom 2-vel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eredetivel vagy valamelyik portjával? Az eredeti assetekkel vagy új, HD assetekkel? Mekkora részét lehet lecserélni a játéknak, hogy az még az eredeti játék maradjon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eredetivel, DOSBoxból, ritkábban igazi DOS alól, vagy valamelyik OpenGL-es portjával, de az eredeti assetekkel. Vagy valamelyik másik retrógépre készített portjával. (Pl. ADoom Amigára.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem elavult, túl labirintusos pályák, 2,5D-s játékmotor, csomó limitáció. Ennek ellenére néhány éveként ki szoktam tolni az Doom 1-2-őt is, mert nagy klasszikus, tiszta nosztalgia, valamilyen szinten ma is szórakoztat, meg más, mint a mai játékok, ami néha üdítő. Persze nem az eredetit játszom, hanem Doom Legacy-t (jó a Doomsday meg a többi fork is), OpenGL-lel, modernebb GPU effektekkel (dinamikus fények pl.), high res textúrákkal, rendes egeres + WASD-s irányítással, célzáskönnyítés nélkül és függőleges mouselook segítségével, hogy kicsit realisztikusabb legyen. Minek néznék DOSBoxban pixelpaca-halmazt, ha nem muszáj. 486-os, P1-es gépeken muszáj volt, mert a hardver gyengesége limitált. Mai 64 bites hardvernek, sok giga RAM-mal, 3D-s gyorsítással (egy integrált GPU-nak sem probléma ma már ezeket FullHD-ben vagy 4K-ban futtatni, max grafikán) nem tétel.
De épp így szoktam tolni Duke Nukem 3D-t, Quake 1-2-őt, Doom3-at is, megint csak modern portokkal, EDuke32, Darkplaces Quake, Yamagi Quake 2, dhewm3 formájában.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem elavult, túl labirintusos pályák
Akkor neked a jobboldali pályát találták ki.
2,5D-s játékmotor, csomó limitáció
A sakkban meg pár fabábut tologatsz, a fociban meg egy bőrgolyót kell rugdosni. A játékélmény független attól, hogy a játékot mikor találták ki.
Minek néznék DOSBoxban pixelpaca-halmazt, ha nem muszáj.
Ki mondta, hogy te nézd? Más még attól nézheti, ha az esik jól neki.
486-os, P1-es gépeken muszáj volt, mert a hardver gyengesége limitált.
Hát nem. Egy 486-oson még épp elfut 320x200-ban az egy nagyságrenddel bonyolultabb Quake (#1, #2); a Doom simán futhatott volna 640x400-ban, egy P1-esen meg 800x600-ban, vagy egy táposabb P1-esen (AMD 5x86ADZ @ 160 MHz) meg akár 1024x768-ban is. Azon már vajmi kevéssé lett volna pixeles.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én 5-7 évente újrajátszom őket. Most éppen a Doom 3 van soron :D
Arch Linux [Sway WM]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én gyakrabban, de csak az első kettőt, a Doom 3 már kimaradt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Doom3 nem sikerült közel sem olyan jól, mint az 1 v. a 2, leginkább a retro faktor és az újrajátszás faktor hiányzott belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnálatos, de sajnos senki nem él örökké, a régi nagyok sorban halnak kifelé. Pedig engem nagyon érdekelne Ritchie véleménye a jelenkori informatikai trendekről, ha még élne. Ken Thompson meg Brian Kernighan, Rob Pike, Bill Joy, stb. még él, de ők nem sok mindent kommentálnak, túl diplomatikusak. Ezért is értékelem, hogy eddig Stallman legalább mindig megmondta a magáét, bajba is került miatta.
Arra is kíváncsi lennék, hogy miről folyt a fotón elkapott beszélgetés. Emlékszem az első években Thomson nagyon lesújtóan nyilatkozott a Linuxról, komolytalannak tartotta. Még az is lehet, hogy Torvalds a képen le lett oltva, hogy inkább kussoljál fiam, fiatal vagy, most, hogy lenyomtad a Doom LAN partit, igyad a kakaód :D
Az is tuti, hogy egy mai konferencián nem beszélgetnének ilyen nyugodtan, rohanná le őket a sok hülye, hogy dedikálja nekik a windowsos laptopjaikat, meg iPadjeiket.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3 királyok
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni