Szervusztok,
látszólag minden jól működik a Mac OS Mojave-n (10.14.6-os, 2017-es iMac-en).
Azonban észrevettem, hogy a háttérben nagy a "zaj", amiről a Terminálban a dmesg kimenete árulkodik.
Egymást érik az alábbi típusú üzenetek (a láthatóság kedvéért kicsit szétbontottam):
sb_user_approval: kTCCServiceSystemPolicyAllFiles for com.apple.WebKit [465]sb_user_approval: pid 462 responsible for 465sb_user_approval: kTCCServiceSystemPolicyAllFiles satisifed from cache for pid 465: not approvedsb_user_approval: kTCCServiceSystemPolicyAllFiles for com.apple.WebKit [465]
sb_user_approval: kTCCServiceSystemPolicyAllFiles for fseventsd [49]sb_user_approval: pid 49 responsible for 49sb_user_approval: kTCCServiceSystemPolicyAllFiles satisifed from cache for pid 49: not approved
sb_user_approval: kTCCServiceSystemPolicyAllFiles for UserEventAgent [260]sb_user_approval: pid 260 responsible for 260sb_user_approval: kTCCServiceSystemPolicyAllFiles satisifed from cache for pid 260: not approved
Sandbox: 1 duplicate report for UserEventAgent deny(1) file-read-data /Users/nils/Library/HomeKitsb_user_approval: kTCCServiceSystemPolicyAllFiles for UserEventAgent [260]sb_user_approval: pid 260 responsible for 260sb_user_approval: kTCCServiceSystemPolicyAllFiles satisifed from cache for pid 260: not approved
sb_user_approval: kTCCServiceSystemPolicyAllFiles for UserEventAgent [260]sb_user_approval: pid 260 responsible for 260sb_user_approval: kTCCServiceSystemPolicyAllFiles satisifed from cache for pid 260: not approvedsb_user_approval: kTCCServiceSystemPolicyAllFiles for UserEventAgent [260]sb_user_approval: pid 260 responsible for 260sb_user_approval: kTCCServiceSystemPolicyAllFiles satisifed from cache for pid 260: not approved
Sandbox: 1 duplicate report for UserEventAgent deny(1) file-read-data /Users/nils/Library/Safari
Minden egyes kiadott dmesg-re csak növekszik a lista - a PID-ek változnak, a főbb ismétlődő elemek:
kTCCServiceSystemPolicyAllFiles, UserEventAgent, fseventsd, com.apple.WebKit
Minden perifériát (Time Machine külső lemez, USB-s hardware kulcs) leválasztottam már, a dmesg-ben ugyanígy megjelennek ezek az üzenetek.
Kísérletképpen a Safari AdGuard-ot is kikapcsoltam, az eredmény változatlan.
Újraindítás és diagnosztika megtörtént, nem talált hibát.
Lemezkezelő nem talált hibát.
Sajnos mélységében nem ismerem a Mac OS-t, ezért is kérnék szépen segítséget:
mi lehet ez, mennyire súlyos dolog lehet a háttérben? Hol lehetne keresni a hibát, illetve hogyan lehetne megszüntetni?
Előre is köszönök minden segítséget!
- 324 megtekintés
Hozzászólások
Plusz infó a PID-ekről:
465 "Safari Networking"
462 "Safari"
260 "UserEventAgent"
49 "fseventsd"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi az a hiba, amit meg szeretnel javitani?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feltételezem, hogy nem normális jelenség, hogy egyfolytában ilyen üzeneteket listáz a dmesg.
Azt szeretném megtalálni, hogy mi okozza ezeket az üzeneteket, és ha hiba, akkor azoknak az okát megszüntetni, ha lehet - ha nem hiba, akkor jó lenne az érintett szolgáltatás(ok) naplózását szabályozni (pl. hogy csak a hibákat naplózza).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En semmi hibara utalot nem latok, ezek a bejegyzesek a com.apple.TCC-hez kapcsolodnak (kTCCServiceSystemPolicyAllFiles), ami a privacy/permission databaset kezeli. A kTCCServiceSystemPolicyAllFiles ebben az esetben a full disk accesst jeloli. En semmi olyat nem latok ezekben a sorokban, amivel foglalkozni kellene. Esetleg a 'tccutil' command line tool kornyeken szetnzehetsz, ott is a reset opcio lenne az, amiben en maximum gondolkodnek. Illetve, nem tudom, hogy a SIP be van-e vagy nincs-e kapcsolva, az is valtoztathat ezen-azon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor csak arról van szó, hogy a com.apple.TCC a működése közben ennyi információt ad arról, hogy működik? :-)
Az SIP be van kapcsolva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Soha nem nezegettem meg a TCC logjait, mert nem erdekel. Ha valamivel bajom van, mert valami nem megy, akkor szoktam turkalni a logokat. Szerencsere kb vegtelen reszletesseggel megy a logolas, igy konnyu kinyerni az informaciokat. Nem veletlen kell kulon megnyomni a 'start streaming' gombot, ha nezni akarod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
full cache, előzmények,cookie, törlése segíteni fog
"ha valakire rá kiabálunk, hogy rendszergazda akkor az is - szerződés, fizetés csak az átkos időkben kellett"
és 100 éve még boszorkányt is égettek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm szépen a tippet!
Ám sajnos ezután is fennáll a jelenség... :-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hardver hiba.
Hasonló eset, topcase csere volt a megoldás tauch pad hiba miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm - sajnos felmerült bennem is, hogy valami komolyabb problémát (is) jelezhetnek ezek az üzenetek.
Itt viszont a touchpad nem jöhet szóba, mert iMac a gép.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni